Ze hadden geen gidsen moeten meenemen? Want dat zijn uiteraard allemaal locals..quote:Op vrijdag 19 september 2014 17:03 schreef theavenger_ep het volgende:
[..]
Mooie vraag op WS:
the SINAPROC search and rescue teams almost avoided to look in the right area...
This is interesting to investigate, because it was the local Boquete guides who guided Sinaproc up the trails. The questions are: Are the red lines inaccurate (in the map used by Sinaproc)? Was Sinaproc led to circumpass the trail mirador-1st quebrada-paddock and further?[ by whom, and why
Weer the F factor ?
Weer suggestiefquote:Op vrijdag 19 september 2014 17:00 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Waarom niet? Er kan je toch niks gebeuren als je een gids meeneemt?
Sowieso kan dat tijdstip niet kloppen van 13.20 dat M. ze zag.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:08 schreef A_Fortiori het volgende:
Het volkskrantartikel schrijft dat:
31 maart - avond - Lisanne zit naast de gastvrouw op de bank en vertelt haar dat ze nog geen plannen hebben
1 april - 11:00 uur - rond deze tijd vragen ze op de taalschool naar mooie uitstapjes
1 april - zoeken ze op de computer op de taalschool verder naar informatie
1 april - 13:20 uur - rond deze tijd ziet taxichauffeur Leonardo M. hen langs de weg staan bij de afslag van de taalschool
1 april - 13:40 uur - rond deze tijd zijn ze uitgestapt en vragen naar het begin van El Pianista
en schrijft de Volkskrant dat er tegenstrijdige verklaringen zijn, zoals:
rond het middaguur passeert gids Plinio M.twee vrouwen op het pad die goodmorning zeiden
In dit artikel wordt niet gezegd dat F. toeristen kwam ophalen, maar ik heb het in het begin overal gelezen, hier ook met links naar andere krantenartiklen?
de tijdlijn -edit-
1 april 2014
• ochtend - Kris en Lisanne kochten "grote hoeveelheden" antimuggenspray en -melk
• ~13:10 - getuige - Sigrid, lerares van de taalschool heeft ze nog gezien
• ~14:00 - getuige - Giovani Casa S.- verkeerde trail opgelopen (Sendero Alto Lino)
• ~14:30-15:00 - getuige - Frank Abadiel R.
• ~16:15 - getuige Oliva de Kam - beschrijft 2 meiden van wie 1 met kort broekje
• ? - laatste getuige Lorenzo G. - herkenning niet volledig
Wat hoort nu bij welke dag als we een nieuwe tijdlijn willen maken?
Doe ff normaal por favor.quote:Op vrijdag 19 september 2014 17:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Weer suggestief![]()
Hou daar eens mee op.
Het is Casa Pedroquote:Op vrijdag 19 september 2014 17:11 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Sowieso kan dat tijdstip niet kloppen van 13.20 dat M. ze zag.
Bovendien was de herkenning ook niet volledig omdat hij constant gebeld werd.
Verder las ik juist dat ze NA Casa san Pedro bij hem in de taxi zijn gestapt.
En waar staat Casa san Pedro?
Hoe het ook zij, het is goed dat er nu na een half jaar eens goed wordt nagedacht hoe de tijdlijn precies was.
Mijn moeder maakte geen foto's, ze had geen camera en heeft die van mijn vader & mij samen misschien 10 foto's gemaakt, over jaren heen. Maar ze was 80 toen ze stierf, de meeste jonge mensen van tegenwoordig maken eerder nog veel meer foto's dan ik ipv minder, leggen echt alles vast. Dus ik zou wel verwachten dat ze dat doen. Jij duidelijk niet, begrepen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:01 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik zou niet aan foto's maken denken omdat ik dat associeer met iets van decadentie, 1e wereld narcisme. Ik vermoed dat veel 1e wereld maniertjes er niet meer toe doen als je verdwaald bent in de Panamese jungle. Het zou ook niet in me op komen om een documentaire te maken van mijn verdwaling voor de nabestaanden. Als ik niet kan weten dat de vondsten over een groot verspreidingsgebied gaan worden gedaan en alle hoop is verloren dat ik het ga overleven ook niet.
Jij hebt misschien wel foto's van je stervende moeder gemaakt maar zij heeft neem ik aan geen foto's van zichzelf of haar sterfbed gemaakt.
Is die kans wel zo klein? In een rivier komen dingen vaak op bepaalde plekken terecht, waar meer aanspoelt dan zomaar op elke willekeurige meter van de oever. Een mens heeft ruim 200 botten,dus als ze beide in de rivier zijn beland, is het juist niet zo gek dat er meerdere botten, ook van beide meisjes, op dezelfde zandbank terechtkomen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:27 schreef Poekje01 het volgende:
Hij acht de kans dat Kris haar bekkenbot en Lisanne haar linkervoet op een en dezlfde plek op een zandplaat eindigen nihil. En stelt dat verder crimininogisch onderzoek gedaan moet worden.
Zou dat mogelijk impliceren dat ze op (ongeveer) dezelfde plek overleden zijn?quote:Op vrijdag 19 september 2014 19:48 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Is die kans wel zo klein? In een rivier komen dingen vaak op bepaalde plekken terecht, waar meer aanspoelt dan zomaar op elke willekeurige meter van de oever. Een mens heeft ruim 200 botten,dus als ze beide in de rivier zijn beland, is het juist niet zo gek dat er meerdere botten, ook van beide meisjes, op dezelfde zandbank terechtkomen.
Eens. Hoewel we niet weten waar eea exact gevonden (hoever van of dicht bij de rivier etc.)quote:Op vrijdag 19 september 2014 19:48 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Is die kans wel zo klein? In een rivier komen dingen vaak op bepaalde plekken terecht, waar meer aanspoelt dan zomaar op elke willekeurige meter van de oever. Een mens heeft ruim 200 botten,dus als ze beide in de rivier zijn beland, is het juist niet zo gek dat er meerdere botten, ook van beide meisjes, op dezelfde zandbank terechtkomen.
Hadden ze eigenlijk ook Spaanse les in de ochtenduren?quote:Op vrijdag 19 september 2014 19:37 schreef jackie12 het volgende:
• Ze zouden deze dag met hun vrijwilligerswerk beginnen, tot grote frustratie van vooral Lisanne wordt dat een week uitgesteld
Goeie vraag hier is volgens mij is deze vraag nog niet eerder langs gekomenquote:Op vrijdag 19 september 2014 20:25 schreef Za het volgende:
[..]
Hadden ze eigenlijk ook Spaanse les in de ochtenduren?
Ik meen dat ze naar Panama gingen om de taal te leren en vrijwilligerswerk te doen.
Indien Spaanse les op de taalschool, op welk tijdstip van dinsdag 1 april zou deze les dan plaatsvinden en aangezien aardbeientour op woensdag 1 april om 8 am, hoe laat hadden ze dan Spaanse les op deze dag?
Waarom interpreteer je als het als suggestief? Ik weet niet wat ie daar deed, vandaar het rondhangen. Is voor mij gewoon neutraal.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
'rondhangen'
Waarom zo suggestief?
Wil je vertellen wat voor rode vlaggen je dan ziet?quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:56 schreef MeloD het volgende:
[..]
Waarom interpreteer je als het als suggestief? Ik weet niet wat ie daar deed, vandaar het rondhangen. Is voor mij gewoon neutraal.
Hoewel ik niet kan ontkennen dat ik best wat "rode vlaggen" zie rondom hem.
Ik zie niet in wat dat met hun verdwijning te maken kan hebben.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:25 schreef Za het volgende:
[..]
Hadden ze eigenlijk ook Spaanse les in de ochtenduren?
Ik meen dat ze naar Panama gingen om de taal te leren en vrijwilligerswerk te doen.
Indien Spaanse les op de taalschool, op welk tijdstip van dinsdag 1 april zou deze les dan plaatsvinden en aangezien aardbeientour op woensdag 1 april om 8 am, hoe laat hadden ze dan Spaanse les op deze dag?
Ja hoorquote:Op vrijdag 19 september 2014 20:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wil je vertellen wat voor rode vlaggen je dan ziet?
Ik heb juist begrepen dat toen er een zoektocht werd afgeblazen hij alleen op onderzoek is uitgegaan. Met fruit mee voor de meiden. Hij heeft steeds meegeholpen met alles.quote:Op vrijdag 19 september 2014 22:08 schreef MeloD het volgende:
[..]
Ja hoor
Mijn voornaamste rode vlaggen:
- Hij is (voor zover we nu weten) de laatste die ze levend zag en een van de eersten die de resten vond <-- met name dit vind ik opvallend
- Hij geeft aan erg betrokken te zijn bij de verdwijning, wéét waar hij moet zoeken, maar doet het in eerste instantie niet, terwijl hij nota bene alle reden heeft daar rond te mogen lopen (als gids, maar ook omdat hij er een huis/gebouw/whatever heeft)
Ik geloof niet dat hij direct iets met de moord/ongeval (ik geloof niet in verdwalen) te maken heeft, maar ik denk wel dat hij meer weet dan hij nu aangeeft. Er is voor mij teveel een buzz van "niet pluis" om hem heen om hem niet eens nader te bekijken (als ik recherche zou zijn geweest)
1. Dat was een groep die aan het zoeken was, niet F. alleenquote:Op vrijdag 19 september 2014 22:08 schreef MeloD het volgende:
[..]
Ja hoor
Mijn voornaamste rode vlaggen:
- Hij is (voor zover we nu weten) de laatste die ze levend zag en een van de eersten die de resten vond <-- met name dit vind ik opvallend
- Hij geeft aan erg betrokken te zijn bij de verdwijning, wéét waar hij moet zoeken, maar doet het in eerste instantie niet, terwijl hij nota bene alle reden heeft daar rond te mogen lopen (als gids, maar ook omdat hij er een huis/gebouw/whatever heeft)
Ik geloof niet dat hij direct iets met de moord/ongeval (ik geloof niet in verdwalen) te maken heeft, maar ik denk wel dat hij meer weet dan hij nu aangeeft. Er is voor mij teveel een buzz van "niet pluis" om hem heen om hem niet eens nader te bekijken (als ik recherche zou zijn geweest)
Hij is zijn zoon niet.quote:Op vrijdag 19 september 2014 22:14 schreef Simba het volgende:
nog meer rode vlaggen:
-Hij heeft een zoon die er, om het voorzichtig te zeggen, vreemde foto's en filmpjes maakt icm met vrouwen/meisjes.
-Hij verandert zijn gezegdes over of de trail gevaarlijk is of niet.
Ja, hij is op 3 april zelf gaan zoeken. Zijn broer D.G. en een andere gids (P.M.) zijn ook gaan zoeken.quote:Op vrijdag 19 september 2014 22:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb juist begrepen dat toen er een zoektocht werd afgeblazen hij alleen op onderzoek is uitgegaan. Met fruit mee voor de meiden. Hij heeft steeds meegeholpen met alles.
Niet heel vaak, maar vaker dan ik wil. Dan kan ik die foto weer verwijderen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 23:49 schreef 11en30 het volgende:
2 april 8:14am screenshot op de iPhone daarna belpoging 112.
Als ik het goed heb maak je met een iPhone een screenshot door tegelijkertijd de power-knop en de home-knop ingedrukt te houden.
Aan de iPhone gebruikers:
Hoe vaak komt het voor dat je per ongeluk een screenshot maakt ipv de iPhone alleen maar aan te zetten of uit de standby te halen?
quote:Op vrijdag 19 september 2014 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij is zijn zoon niet.
Hoezo verandert hij dat? Er is een verschil in voor en na de Mirador, een verschil in met gids en zonder gids en een verschil in het droge seizoen en in het regenseizoen.
Werkelijk waar: de man heeft niets anders gedaan dan alles in het werk stellen om de meiden te vinden. Vermissing aangeven, aandringen op zoektochten, zelf zoektochten ondernemen, bewijs melden, ouders helpen etc etc. En die man wordt hier dan alsmaar verdacht gemaakt? Omdat wat eigenlijk? Er een zondebok moet zijn???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |