abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 september 2014 @ 15:23:04 #1
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144659939
Antwoorden voor Kris

Nieuws:
Dinsdag 21:30 is er een uitzending van Vermist over de verdwijning van Kris en Lisanne
• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5

Overzichtskaartje waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn- (Geruisloos, 17-9)
http://i1.minus.com/ibccPUElXCOWgA.jpg

Belgegevens telefoon (Geruisloos 15-9) :


Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris


Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 14-9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Analyses van de foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overzicht en analyses van de telefoongegevens:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoekacties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Algemene foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie op video:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatieve posts:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 19-09-2014 21:48:16 ]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_144660017
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat wanneer ik twijfel aan een getuigenis, ik onder diezelfde noemer geplaatst word. Voor mij is er een groot verschil tussen twijfelen aan een getuigenis of iemand als mogelijke dader zien.
Zeker. En als ik deelnemer was (ben nu meer een eenmalige commentator), had ik zulke twijfels ook geuit. Want ik ben wel iemand van: als je het doet, doe het dan goed (dwz zorguvldig) Dat ik jou onder dezelfde noemer plaatste, was niet terecht. En ik wist, dat ik niet iedereen recht zou doen, ook niet bij wat meer uitsplitsen. Want het wordt altijd een te groffe indeling. Dus ja, wat kan ik meer zeggen, dan dat ik niemand onrecht wil doen, maar dat toch gedaan heb om de boodschap over te brengen? Zonder dat het wemelt van nuancerende toevoegingen (waardoor niemand het leest). Want dat is het eigenlijk. En dat het me vooral gaat om het geheel.
quote:
Voor wat betreft de misdrijf gedachte... zal je een dader of meerdere daders moeten hebben en dus in het dan onvermijdelijk om te spreken over 'dader(s)' als woord. Ook als je dat niet koppelt aan een persoon of meerdere personen.
Uiteraard is dat onvermijdelijk. Ik wilde alleen zeggen, dat woorden iets doen, als je ze zo vaak ziet of hoort. Zelfs als iemand ze zegt om aan te geven dat er waarschijnlijk geen dader is. Zoiets werkt onbewust, zeker bij een oppervlakkige lezer. Ik bedoel ook niet dat bepaalde woorden taboe moeten zijn of zo, maar wel dat zo'n forumdiscussie misschien onbedoelde effecten heeft. En dat die kunnen zorgen dat het soms bij mensen in het verkeerde keelgat schiet.
quote:
Hoewel ik niet geloof in de theorie van 'vastgehouden zijn', ben ik wel van mening dat mensen die daar aan denken dat moeten mogen uiten ook al vind jij dat onzin.

Je verhaal klinkt alsof je gewoon niet wilt hebben dat er aan iets anders dan een verdwaling wordt gedacht of over iets anders dan een verdwaling mag worden gesproken.
Nee hoor, ik bedoel alleen maar dat je met vaak herhaalde woorden in een richting geduwd kunt worden. Een beetje alsof ik meedoe aan een variant van Wie is de Mol, die "Is er een Mol?" heet (en is). En dat mijn groep steeds de Mol zegt (omdat dat korter is dan een eventuele mol). En zichzelf daardoor langzaam maar zeker op het verkeerde been zet.
-- <br />Pinpoint
  donderdag 18 september 2014 @ 15:25:24 #3
430880 mig72
De Professional
pi_144660024
Dank je wel voor het openen van het nieuwe deel domnivoor. Nu mag je de OP ook geregeld bijwerken.
  donderdag 18 september 2014 @ 15:26:58 #4
430880 mig72
De Professional
pi_144660067
Is het alleen mij of ziet het naar uit dat de OP flink is uitgedund? Oftewel opeens veel compacter?
  donderdag 18 september 2014 @ 15:27:23 #5
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144660080
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:25 schreef mig72 het volgende:
Dank je wel voor het openen van het nieuwe deel domnivoor. Nu mag je de OP ook geregeld bijwerken.
Ik heb al een paar dingen in de layout bijgewerkt. En ik ga zo wat foto's weer zichtbaar maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 18-09-2014 15:38:14 ]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  donderdag 18 september 2014 @ 15:33:12 #6
430880 mig72
De Professional
pi_144660260
Meiden hadden gewoon een bericht moeten achteegelaten toen het duidelijk werd dat ze het niet zouden overleven. Spaarde iedereen de grote mysterie.

Waarschijnlijk zal de enige uitkomst in deze zaak een precieze bepaling van het tijdstip van de dood zijn , aangezien je dan kan weten of ze binnen twee of drie dagen aan verdwaling kunnen sterven of juist niet.
pi_144660564
Even een opmerking over:

Overzichtskaartje waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn- (Geruisloos, 17-9) in de OP.
Hierop staat de Quebrada aangegeven, als zijnde laatst bekende punt voor K&L. Maar volgens andere gegevens in de OP is dit Quebrada 2, zie
De coordinaten van de locaties van de vondsten (bij benadering, precieze locaties zijn niet gepubliceerd):
bronnen: Kaart KingRoad op Websleuths, gecheckt met Baru (ex-gids) en Feliciano (huidige gids)
in de OP


Van Quebrada 1, waar dus laatste foto van K is genomen, zijn de exacte coördinaten volgens mij niet bekend (althans staan niet in de OP). En vanuit deze Quebrada is juist handig om die cirkels met afstanden te tekenen.
Ik vind dit overigens een geweldige kaart, complimenten !!!, die we kunnen proberen verder uit te breiden.
pi_144660632
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:43 schreef SAJ het volgende:
Even een opmerking over:

Overzichtskaartje waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn- (Geruisloos, 17-9) in de OP.
Hierop staat de Quebrada aangegeven, als zijnde laatst bekende punt voor K&L. Maar volgens andere gegevens in de OP is dit Quebrada 2, zie
De coordinaten van de locaties van de vondsten (bij benadering, precieze locaties zijn niet gepubliceerd):
bronnen: Kaart KingRoad op Websleuths, gecheckt met Baru (ex-gids) en Feliciano (huidige gids)
in de OP


Van Quebrada 1, waar dus laatste foto van K is genomen, zijn de exacte coördinaten volgens mij niet bekend (althans staan niet in de OP). En vanuit deze Quebrada is juist handig om die cirkels met afstanden te tekenen.
Ik vind dit overigens een geweldige kaart, complimenten !!!, die we kunnen proberen verder uit te breiden.
Goed opgemerkt. Heeft iemand wellicht een bron met de afstand, in tijd of meters, tussen de twee quebradas?
pi_144660902
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:46 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Goed opgemerkt. Heeft iemand wellicht een bron met de afstand, in tijd of meters, tussen de twee quebradas?
In AnswerforKris video heeft Hans Kremers het over 20 minuten van Quebrada 1 naar Quebrada 2 (ergens rond 13min.15s van de video).
Overigens wordt in die video ook nog de tijd naar 1e paddock genoemd, maar heb ik zo even niet voorhanden.

[ Bericht 2% gewijzigd door SAJ op 18-09-2014 16:04:24 ]
  donderdag 18 september 2014 @ 16:11:55 #10
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144661460
Wat dingen in de OP hersteld:
- Algemene foto's allemaal weer op klein formaat
- 'Overzicht en analyses van de telefoongegevens:' opnieuw zichtbaar gemaakt
- Lange quote bij 'Informatieve posts:' vervangen door een link
- Disclaimer bij de tijdlijn
- 'Nieuwslinks & ouder nieuws:' en 'Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:' samengevoegd
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_144661485
In antwoord op @Geruisloos, heb ik zoveel mogelijk over de zoekacties van de honden verzameld, ik zoek nog iets waar ik laatst over postte hier, met 4 gebiedsnamen, kan ik ff niet meer vinden.
Ik vind persoonljk die OP van RTVutrecht.nl

http://rtvutrecht.nl/nieu(...)rmist-in-panama.html

zeer lezenswaardig, met goede linkjes naar artikelen en goede filmpjes met interviews, ja, en uiteraard onze eigen OP!!! Afijn, hierbij het overzicht, met bronvermeldingen:

8 april

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)wen-in-oerwoud.dhtml

Panamese honden

9 april eerste keer zoeken met honden

http://rtvutrecht.nl/nieu(...)rmist-in-panama.html

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ndse-vrouwen-panama/

10 april ook met honden gezocht

Zie filmpje

http://rtvutrecht.nl/nieu(...)rmist-in-panama.html

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)erlanders-vergroten/


14 april

http://m.spitsnieuws.nl/b(...)er-hard-naar-meisjes

16 april

http://www.nieuws.nl/alge(...)miste-vrouwen-Panama

7 mei

Onderzoek van de computer van de taalschool

23 mei vertrek NL honden, oa van RHWW tot 5 juni

Filmpje: 4 tot 5 maanden na data kunnen de NL speurhonden nog wat vinden

28 mei

Hollandse honden her-checken 4 punten

http://www.panamaamerica.(...)-en-primer-recorrido

http://vamaganews.wordpress.com/tag/sabuesos-marcaron-4-puntos/

http://www.critica.com.pa(...)ueda-las-holandesas-

Er is heel veel gezocht met speciaal getrainde honden. Honden hebbben een superieur ontwikkeld reukvermogen. Lees je er maar eens op in. Honden kunnen op een plek waar iemand heeft geplast, dit na 4 weken nog ruiken.

Mijn punt is nu: als de meiden ergens gelopen hebben achter de mirador, en verwond/ verdwaald zijn geraakt, wat is dan de verklaring dat geeneen hond ze in april kon ruiken? En die lijkhonden in mei werd wel gevraagd 4 punten te her- checken, begrijp ik uit sommige artikelen.Werkelijke alle paden zijn afgezocht stellen de Panamezen, met echt honderden mensen, het is vreemd. Je zou toch denken dat de meiden ergens wel eens moesten plassen.

Verder ben ik benieuwd of het dragen van lichamen in zo'n hanggordel, hypothetisch gezien, die honden om de tuin zou kunnen leiden.

http://s1371.photobucket.(...)zps0efa1831.jpg.html

ook vind ik het nog steeds vreemd dat pas op 7 mei naar die computer op de taalschool is gekeken, om op te zoeken waar de meiden naar gezocht hebben, zodat toen pas echt officieel - blijkbaar, maar daar geloof ik niks van - t Pianista pad in beeld kwam

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 18-09-2014 16:25:14 ]
  donderdag 18 september 2014 @ 16:13:00 #12
430880 mig72
De Professional
pi_144661495
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:11 schreef Domnivoor het volgende:
Wat dingen in de OP hersteld:
- Algemene foto's allemaal weer op klein formaat
- 'Overzicht en analyses van de telefoongegevens:' opnieuw zichtbaar gemaakt
- Lange quote bij 'Informatieve posts:' vervangen door een link
- Disclaimer bij de tijdlijn
- 'Nieuwslinks & ouder nieuws:' en 'Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:' samengevoegd
Bij zichtbaar maken bedoel je dat het uit de spoiler is gehaald, of dat het juist in de OP wordt gezet nadat het is weggehaald?
  donderdag 18 september 2014 @ 16:13:54 #13
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144661521
btw, als jullie hier mee klaar zijn!
Een kennis van me is nu al 3 weken vermist!
http://www.tubantia.nl/re(...)ag-vermist-1.4507429
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 18 september 2014 @ 16:16:10 #14
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144661593
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:13 schreef mig72 het volgende:

[..]

Bij zichtbaar maken bedoel je dat het uit de spoiler is gehaald, of dat het juist in de OP wordt gezet nadat het is weggehaald?
"Overzicht en analyses van de telefoongegevens:" was bij een vorige edit in de spoiler erboven terechtgekomen. Die is nu weer zichtbaar.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  donderdag 18 september 2014 @ 16:16:52 #15
430880 mig72
De Professional
pi_144661611
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:13 schreef theguyver het volgende:
btw, als jullie hier mee klaar zijn!
Een kennis van me is nu al 3 weken vermist!
http://www.tubantia.nl/re(...)ag-vermist-1.4507429
Die link van je heeft me tot een virussite geleid.
pi_144661665
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:12 schreef Poekje01 het volgende:
Mijn punt is nu: als de meiden ergens gelopen hebben achter de mirador, en verwond/ verdwaald zijn geraakt, wat is dan de verklaring dat geeneen hond ze in april kon ruiken?
Goed overzicht aan bronnen.

Echter deze vraag kan pas gesteld worden, en meewegen in een potentieel scenario, als we weten waar en wanneer voorbij de mirador met de honden is gezocht. Dit wordt helaas niet duidelijk in de artikelen. Want als de honden op de verkeerde plek zoeken gaan ze, hoe goed hun reukvermogen ook is, natuurlijk geen enkel spoor vinden van de meiden.

Ik ben erg benieuwd of deze informatie ergens bestaat. Want de exacte zoeklocaties (met en zonder honden) zouden een goede toevoeging zijn aan de kaart.
pi_144661946
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:18 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Goed overzicht aan bronnen.

Echter deze vraag kan pas gesteld worden, en meewegen in een potentieel scenario, als we weten waar en wanneer voorbij de mirador met de honden is gezocht. Dit wordt helaas niet duidelijk in de artikelen. Want als de honden op de verkeerde plek zoeken gaan ze, hoe goed hun reukvermogen ook is, natuurlijk geen enkel spoor vinden van de meiden.

Ik ben erg benieuwd of deze informatie ergens bestaat. Want de exacte zoeklocaties (met en zonder honden) zouden een goede toevoeging zijn aan de kaart.
In de genoemde bronnen van 8, 9 en 10 april wordt aangegeven dat er aan Boquete kant wordt gezocht met de honden. O.a. aanwezigheid van jeeps wordt daarbij ook nog 's genoemd.
  donderdag 18 september 2014 @ 16:28:50 #18
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144661965
quote:
15s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:16 schreef mig72 het volgende:

[..]

Die link van je heeft me tot een virussite geleid.
is gewoon lokale krant!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 18 september 2014 @ 16:30:19 #19
430880 mig72
De Professional
pi_144662003
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

is gewoon lokale krant!
Raar maar ik werd toch wel naar een of andere kutadvertentie omgeleid. Weet niet of ik het opnieuw wil proberen.
pi_144662081
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:28 schreef SAJ het volgende:

[..]

In de genoemde bronnen van 8, 9 en 10 april wordt aangegeven dat er aan Boquete kant wordt gezocht met de honden. O.a. aanwezigheid van jeeps wordt daarbij ook nog 's genoemd.
Voor de mirador dus, en pas een week na de vermissing. Overigens is "de Boquete kant" een redelijk groot gebied. Het is jammer dat er niet meer info is.
  donderdag 18 september 2014 @ 16:34:04 #21
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144662122
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:30 schreef mig72 het volgende:

[..]

Raar maar ik werd toch wel naar een of andere kutadvertentie omgeleid. Weet niet of ik het opnieuw wil proberen.
Add blocker veel kranten hebben dat ( reclame heet dat), maar goed misschien jullie opsporings skills beter gebruiken voor iemand die misschien nog leeft in plaats voor 2 meiden die spijtig genoeg al gestorven zijn.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_144662147
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:18 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Goed overzicht aan bronnen.

Echter deze vraag kan pas gesteld worden, en meewegen in een potentieel scenario, als we weten waar en wanneer voorbij de mirador met de honden is gezocht. Dit wordt helaas niet duidelijk in de artikelen. Want als de honden op de verkeerde plek zoeken gaan ze, hoe goed hun reukvermogen ook is, natuurlijk geen enkel spoor vinden van de meiden.

Ik ben erg benieuwd of deze informatie ergens bestaat. Want de exacte zoeklocaties (met en zonder honden) zouden een goede toevoeging zijn aan de kaart.
nou, ergens wordt geschreven dat er 25 paden zijn doorzocht, volgens mij zijn ze dat echt wel allemaal zo'n beetje daar, en het lijkt me dat alle paden die op de taalschool website staan, van Habla Ya, het eerste zijn bekeken, want daar zochten de meiden immers op, op 1 april. Ook lijkt het mij heel aannemelijk dat ze in die Beauty salon s ochtends toch wel een vraag gehad zullen hebben, wat ze gingen doen die dag? Of was het dan toch echt "een spur of the moment" na die salon en het boodschappen doen in de supermarkt en de apotheek en de bank van, he, kom, we gaan dat doen, wacht op mij, ik moet nog ff onze schoenen pakken op de kamer, kom zo..." en zijn ze toch meegereden met iemand...

Wel veel dingen voor een ochtend als je al om 10:30u gaat wandelen trouwens
- naar taalschool lopen, op de computer kijken
- massage
- boodschappen doen
- apotheek of markt, muggenolie kopen
- pinnen
- terug naar hostel, schoenen pakken

en dat alles tussen 09:00 en 10:15...
pi_144662230
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:34 schreef theguyver het volgende:

[..]

Add blocker veel kranten hebben dat ( reclame heet dat), maar goed misschien jullie opsporings skills beter gebruiken voor iemand die misschien nog leeft in plaats voor 2 meiden die spijtig genoeg al gestorven zijn.
Heb je een link met meer data en foto's? Dit is te weinig informatie om er iets mee te kunnen.
pi_144662275
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:25 schreef Pinpoint het volgende:
Uiteraard is dat onvermijdelijk. Ik wilde alleen zeggen, dat woorden iets doen, als je ze zo vaak ziet of hoort. Zelfs als iemand ze zegt om aan te geven dat er waarschijnlijk geen dader is. Zoiets werkt onbewust, zeker bij een oppervlakkige lezer. Ik bedoel ook niet dat bepaalde woorden taboe moeten zijn of zo, maar wel dat zo'n forumdiscussie misschien onbedoelde effecten heeft. En dat die kunnen zorgen dat het soms bij mensen in het verkeerde keelgat schiet.
Herkenbaar idd. Ik lees hier ook met enige regelmaat dat users stellingen/aannames van andere users als feiten in hun geheugen opslaan.
  donderdag 18 september 2014 @ 16:39:34 #25
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144662293
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:34 schreef theguyver het volgende:

[..]

Add blocker veel kranten hebben dat ( reclame heet dat), maar goed misschien jullie opsporings skills beter gebruiken voor iemand die misschien nog leeft in plaats voor 2 meiden die spijtig genoeg al gestorven zijn.
ik kwam in 1 x op de site. Al aangemeld bij vermist?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')