Whoehahahahahahaquote:Op donderdag 18 september 2014 14:32 schreef tong80 het volgende:
De makers van het filmpje zeiden voor hun arrestatie nog dat ze met de video aan de wereld wilden laten zien dat 'Iran een betere plek is dan mensen denken'.
quequote:Op donderdag 18 september 2014 14:32 schreef tong80 het volgende:
De Iraanse president Hassan Ruhani zei over de arrestatie dat Iran niet zo streng moest zijn.
karma is een biatch!quote:
Helemaal niet, Mahmoud.quote:Op donderdag 18 september 2014 14:49 schreef xpompompomx het volgende:
Het is dan ook een ontzettend kutlied. Terecht dus.
quote:Op donderdag 18 september 2014 14:59 schreef Seam het volgende:
En terecht, zouden ze hier ook moeten doen, wat een kutnummer
Je vraagt je af hoe ze aan dat aantal van 91 komen...is daar een soort berekening aan voorafgegaan waarbij de zwaarte van het vergrijp werd meegenomen...intrigerend.quote:Op donderdag 18 september 2014 15:36 schreef quinoahipster het volgende:
Die clip is wel slecht zeg.
Maar 91 zweepslagen en een half jaar cel vind ik dan weer overdreven.
quote:Op donderdag 18 september 2014 14:59 schreef Seam het volgende:
En terecht, zouden ze hier ook moeten doen, wat een kutnummer
Deze piepeltjes mogen nog heppie zijn dat ze niet in portrait mode hebben gefilmdquote:Op donderdag 18 september 2014 15:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je vraagt je af hoe ze aan dat aantal van 91 komen...is daar een soort berekening aan voorafgegaan waarbij de zwaarte van het vergrijp werd meegenomen...intrigerend.
Is president daar een ceremoniële titel?quote:Op donderdag 18 september 2014 14:32 schreef tong80 het volgende: De Iraanse president Hassan Ruhani zei over de arrestatie dat Iran niet zo streng moest zijn.
91x happy in de clip is 91x de zweep... dat half jaartje cel is de bonusquote:Op donderdag 18 september 2014 15:36 schreef quinoahipster het volgende:
Die clip is wel slecht zeg.
Maar 91 zweepslagen en een half jaar cel vind ik dan weer overdreven.
Ik weet niet, maar ik denk dat ik liever 3 jaar vast zat dan 91 zweepslagen krijgen.quote:Op donderdag 18 september 2014 15:12 schreef Doler12 het volgende:
Voorwaardelijk voor drie jaar, die geluk hebben ze nog wel.
De Ayatollah is het hoogste.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Is president daar een ceremoniële titel?
Ik weet niet hoe de gemiddelde Iraanse gevangenis is, maar iets zegt me dat je daar ook niet happy van wordt.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar ik denk dat ik liever 3 jaar vast zat dan 91 zweepslagen krijgen.
Dat is (mits een beetje niet van die halfbakken zweepslagen) echt geen pretje. De vellen vliegen er letterlijk vanaf mits een beetje correct uitgevoerd.
Ze kregen geen drie jaar cel, de voorwaardelijke straf blijft drie jaar staan en zolang ze zich gedragen in die periode gebeurt er verder niets met ze.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar ik denk dat ik liever 3 jaar vast zat dan 91 zweepslagen krijgen.
Dat is (mits een beetje niet van die halfbakken zweepslagen) echt geen pretje. De vellen vliegen er letterlijk vanaf mits een beetje correct uitgevoerd.
Dus alleen bij herhaling van onderling dansen krijgen ze 90 zweepslagen ? Dat nuanceert wel idd.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:18 schreef Dagonet het volgende:
Het is wel jammer dat de Volkskrant er niet bij zet dat de straf voorwaardelijk is. Dit is wel lekker click-bait zo maar schetst ook een verkeerd beeld.
Het kan over je hele lichaam hoor. Onderschat dat niet.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die president heeft in de regel niks te zeggen nee. Dat is alleen maar het uithangbord naar de rest van de wereld (Ahmadinejad was dat ook).quote:Op donderdag 18 september 2014 16:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Is president daar een ceremoniële titel?
TT aangepast.quote:De zes Iraniërs die zijn aangeklaagd nadat ze een dansvideo hadden gemaakt op basis van Pharell's hit Happy, zijn veroordeeld tot celstraffen en zweepslagen. Een geluk bij een ongeluk: de straffen zijn voorwaardelijk.
De veroordeelden hebben een proeftijd van drie jaar, zegt hun advocaat tegen nieuwssite IranWire. In die periode mogen ze geen vergelijkbare video's opnemen. Hij weet nog niet of zijn cliënten beroep willen aantekenen. ,,Ik doe wat mijn cliënten me vragen. We zijn nu vooral blij dat zowel de celstraffen als de zweepslagen voorwaardelijk zijn."
Volgens de advocaat zijn er geen extra voorwaarden aan de straffen verbonden. Zo mogen zijn cliënten het land verlaten als ze dat willen. ,,Sommigen van hen zijn zelfs al naar het buitenland geweest."
In de video was te zien hoe drie mannen en drie vrouwen playbackend en dansend door de straten van Teheran trokken. De vrouwen droegen daarbij geen hoofddoekje en dat is illegaal in Iran.
Bron
Nou, da's niet helemaal waar natuurlijk, de verschuiving van Ahmedinejad naar Rouhani was al een opmerkelijke omdat het dus al aantoont dat ook de ayatollahs een gematigder periode in willen gaan in plaats van de tijd onder Ahmedinejad die losgeslagen was en een beetje een embarassment voor ze werd. Ik zou niet zeggen dat de president machteloos is, sowieso omdat iemand die zo in de spotlight staat nooit machteloos is natuurlijk. Dat Rouhani al publiekelijk aangaf dat de arrestatie overtrokken was is ook een signaal dat de teugels worden gevierd.quote:Op donderdag 18 september 2014 17:51 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Die president heeft in de regel niks te zeggen nee. Dat is alleen maar het uithangbord naar de rest van de wereld (Ahmadinejad was dat ook).
Het is die hele "Raad van Geestelijken" daarachter die alles beslist.
De verschuiving van Ahmadinejad naar Rouhani had voornamelijk met het buitenlandse beleid te maken, waaronder de sancties en sterk geisoleerde positie van Iran. Het heeft niets te maken met een gematigder beleid wat betreft binnenlandse strafwetten of vrijheid van meningsuiting. Of objectief gezien blijkt nog nergens uit dat inzake strafwetten of beperking van individuele vrijheden als dansen op een liedje zonder hoofddoek een gematigdere koers is gevaren sinds Rouhani's aantreden. Rouhani gaat daar ook vrij weinig over, hoewel die wel zijn mening mag uiten.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:33 schreef Dagonet het volgende:
Nou, da's niet helemaal waar natuurlijk, de verschuiving van Ahmedinejad naar Rouhani was al een opmerkelijke omdat het dus al aantoont dat ook de ayatollahs een gematigder periode in willen gaan in plaats van de tijd onder Ahmedinejad die losgeslagen was en een beetje een embarassment voor ze werd
Het is juist geen signaal dat de teugels gevierd worden omdat de straf gewoon is uitgevoerd. Of Rouhani dat nou wilt of niet. De vraag is in hoeverre Rouhani ondanks zijn persoonlijke voorkeur ook die wet kan veranderen of echt herzien.quote:Dat Rouhani al publiekelijk aangaf dat de arrestatie overtrokken was is ook een signaal dat de teugels worden gevierd.
Nee.quote:Op donderdag 18 september 2014 21:18 schreef Aloulou het volgende:
Het is juist geen signaal dat de teugels gevierd worden omdat de straf gewoon is uitgevoerd.
Vertel. Rohani zegt A, maar ze blijven B uitvoeren zoals ze al lang doen. Het signaal dat de "teugels gevierd worden" is moeilijk hierin te vinden. Maar misschien moet ik beter kijken.quote:
Wie heeft er zweepslagen gekregen dan? Wie zit er een half jaar of langer in de cel?quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:31 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Vertel. Rohani zegt A, maar ze blijven B uitvoeren zoals ze al lang doen. Het signaal dat de "teugels gevierd worden" is moeilijk hierin te vinden. Maar misschien moet ik beter kijken.
Ze zijn veroordeeld voor iets wat nog steeds bij wet strafbaar is met o.a. zweepslaagjes. Nogmaals, weinig losse teugels kan ik daarin zien.quote:Op vrijdag 19 september 2014 01:24 schreef Dagonet het volgende:
Wie heeft er zweepslagen gekregen dan? Wie zit er een half jaar of langer in de cel?
Ik doe met je mee. Maar vooralsnog kan ik nergens uit halen waar blijkt dat in Iran het volk nu op weg is om het "van binnenuit voor elkaar te krijgen".quote:Dus doe mij maar een land waarvan de bevolking het langzaam maar zeker van binnenuit voorelkaar krijgt dan een revolutie, al dan niet van buitenaf gesteund.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 18 september 2014 14:49 schreef xpompompomx het volgende:
Het is dan ook een ontzettend kutlied. Terecht dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |