abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144637532
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:03 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Ik denk dat gesteld kan worden dat F. de ongekroonde koning van dat gebied is (dat is vreemd als je niet in dat gebied bent opgegroeid (zie zijn FB)). Dan ben je dus alles behalve een simpele ziel.

In interviews, in kranten geeft F. reacties/goede bedoelingen of beschrijven journalisten F . zijn reactie/goede bedoelingen die niet consistent zijn en hij loopt af en toe (ook in figuurlijke zin) voor de troepen uit.

Op grond van bovenstaande geloof ik dat hij 100% er weet van heeft wat er daadwerkelijk gebeurt is. (dat maakt hem niet een dader) en uit oogpunt van damage control heeft gehandeld.
Dat is nogal een bewering. Besef je wel wat je daarmee impliceert?
pi_144637596
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Op zich nog niets behalve dat hij mogelijk niet het achterste van zijn tong heeft laten zien.
pi_144637646
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:09 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Op zich nog niets behalve dat hij mogelijk niet het achterste van zijn tong heeft laten zien.
Tuurlijk wel. Als je aan damagecontrol doet betekent dat dat je weet hebt van een misdrijf. Dat is gewoon een beschuldiging.
pi_144637758
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja. gelijk heb je , dat is te hard:

Ik geloof 100% dat hij als hij zou willen er 100% weet van zou kunnen krijgen wat er daadwerkelijk gebeurt is
pi_144637768
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Als je aan damagecontrol doet betekent dat dat je weet hebt van een misdrijf. Dat is gewoon een beschuldiging.
Welnee. Je loopt iets te hard van stapel met je conclusies.
pi_144637819
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:12 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Welnee. Je loopt iets te hard van stapel met je conclusies.
Oh ik loop te hard van stapel :+
  woensdag 17 september 2014 @ 21:13:55 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144637832
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:09 schreef 11en30 het volgende:

[..]

quote:
100% er weet van heeft wat er daadwerkelijk gebeurt is. (dat maakt hem niet een dader) en uit oogpunt van damage control heeft gehandeld.
Dat is nogal een beschuldiging :o
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_144637866
Nieuwe info? Ok!

Uit het onderstaande filmpje van een journalist die van het begin van de Pianista (G5) naar de 4e crossing (K19) is gelopen is gebleken dat dit een tocht is van ongeveer 12 uur.

Dit komt overeen met een gemiddelde snelheid van iets meer dan 1 km/uur hemelsbreed.

De ouders van Kris in dit filmpje lopen van het begin van de Pianista naar de Mirador (G8) in 2 uur en 15 minuten. Een gemiddelde snelheid van ongeveer 1,3 km/uur hemelsbreed.

Met deze gegevens heb ik een schatting gemaakt van de distress locatie met de aanname dat de meiden doorgelopen zijn met een gemiddelde snelheid van 1 km/uur +/- 20% hemelsbreed tot aan de noodoproep.

Aan de hand van deze gegevens kunnen we dus voorzichtig concluderen dat de allereerste rivieroversteek door de meiden bereikt had kunnen worden vóórdat de noodoproep gemaakt is.

Om een idee te geven van de 1e crossing, hier een video opname:

Het is overigens goed mogelijk dat de rivier een stuk minder wild was op 1 april 2014, aangezien het een droge periode was.
pi_144638177
Goed werk Geruis.

Er hoeft dan nog geen ongeluk gebeurd te zijn. Het is mogelijk dat ze bij de eerste crossing beseffen dat de bewoonde wereld nog lang niet in zicht is, ze misschien verdwaald zijn of op het pad diep het woud in zitten. En het wordt snel donker. ......
pi_144638248
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:20 schreef 11en30 het volgende:
Goed werk Geruis.

Er hoeft dan nog geen ongeluk gebeurd te zijn. Het is goed mogelijk dat ze bij de eerste crossing beseffen dat de bewoonde wereld nog lang niet in zicht is, ze misschien verdwaald zijn of op het pad diep het woud in zitten. En het wordt snel donker. ......
Dat laatste is inderdaad mijn grootste vermoeden op dit moment.
  woensdag 17 september 2014 @ 21:22:16 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144638290
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:12 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Ja. gelijk heb je , dat is te hard:

Ik geloof 100% dat hij als hij zou willen er 100% weet van zou kunnen krijgen wat er daadwerkelijk gebeurt is
Ook dat vind ik een bizarre conclusie.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_144638310
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

[..]

Dat is nogal een beschuldiging :o
Idd. Maakt hem zowat medeplichtig.
Persoonlijk heb ik daar best moeite mee, om dat gebaseerd op wat?, over iemand te zeggen.
Make my day!
pi_144638347
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:14 schreef Geruisloos het volgende:
Nieuwe info? Ok!

[ afbeelding ]

Uit het onderstaande filmpje van een journalist die van het begin van de Pianista (G5) naar de 4e crossing (K19) is gelopen is gebleken dat dit een tocht is van ongeveer 12 uur.

Dit komt overeen met een gemiddelde snelheid van iets meer dan 1 km/uur hemelsbreed.

De ouders van Kris in dit filmpje lopen van het begin van de Pianista naar de Mirador (G8) in 2 uur en 15 minuten. Een gemiddelde snelheid van ongeveer 1,3 km/uur hemelsbreed.

Met deze gegevens heb ik een schatting gemaakt van de distress locatie met de aanname dat de meiden doorgelopen zijn met een gemiddelde snelheid van 1 km/uur +/- 20% hemelsbreed tot aan de noodoproep.

Aan de hand van deze gegevens kunnen we dus voorzichtig concluderen dat de allereerste rivieroversteek door de meiden bereikt had kunnen worden vóórdat de noodoproep gemaakt is.

Om een idee te geven van de 1e crossing, hier een video opname:

Het is overigens goed mogelijk dat de rivier een stuk minder wild was op 1 april 2014, aangezien het een droge periode was.
Mooi werk! Ik gaf een week of 2 geleden ook aan dat het schema van de tijdlijn een verkeerd beeld geeft. De rode stip op de tijdlijn in de op staat nog op de plek waar hij ook stond toen men van de eerste noodoproep om 15.00 uur uitging. De tijd is later wel aangepast maar de positie van de stip niet.
pi_144638904
Mijn denkwijze is dat ze bij de eerste noodoproep beseften dat er iets niet klopte en ze voor donker niet terug zouden zijn. Dat was de reden voor de eerste oproep, advies vragen en melden waar ze waren.
De kabelbrug kan ze het idee gegeven hebben weer op het goede pad te zijn, wellicht hadden ze foto's en video's er van gezien op internet. Dan zouden ze er van uit gaan dat ze nu weer op het goede pad waren en eerder ergens verkeerd gelopen waren. Ik denk dat ze bij de 2e kabelbrug een ongeluk hebben gehad. Ze zouden dan al op 2 april zodanig gewond geraakt zijn dat ze niet verder of terug konden lopen. In dat gebied komen niet heel regelmatig mensen.
pi_144638931
De locatie van de Mirador en de Quebrada zullen nog even strak gezet moeten worden, maar de aanname van 1k/m uur is redelijk veilig genomen. Als de meiden al eerder een vermoeden kregen dat er iets niet klopte en de looppas hebben versneld, dan is de rivier goed haalbaar, zelfs als de quebrada iets zuidelijker zou liggen.
pi_144638999
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:34 schreef Grijzemassa het volgende:
Mijn denkwijze is dat ze bij de eerste noodoproep beseften dat er iets niet klopte en ze voor donker niet terug zouden zijn. Dat was de reden voor de eerste oproep, advies vragen en melden waar ze waren.
De kabelbrug kan ze het idee gegeven hebben weer op het goede pad te zijn, wellicht hadden ze foto's en video's er van gezien op internet. Dan zouden ze er van uit gaan dat ze nu weer op het goede pad waren en eerder ergens verkeerd gelopen waren. Ik denk dat ze bij de 2e kabelbrug een ongeluk hebben gehad. Ze zouden dan al op 2 april al zodanig gewond geraakt zijn dat ze niet verder of terug konden lopen. In dat gebied komen niet heel regelmatig mensen.
Dit denk ik ook. Maar dan zouden ze wel vrij snel gevonden zijn. Dus er moet meer zijn .....
pi_144639053
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:12 schreef eigendeegcookie het volgende:
blogartikel van Britt Vasarhelyi in het vorige topic, daar lees ik dat de zon opkomt in het westen in Panama, nouja, zo lijkt het, schrijft ze. En dat het heel tragisch zou zijn als deze meisjes dat niet wisten, en daarom bleven doorlopen de verkeerde kant op.
wisten jullie dat?
geef nou es antwoord!
op wiki staat t ook:
Geography - note: strategic location at eastern end of Central America; controls Panama Canal that links Atlantic Ocean via Caribbean Sea with Pacific Ocean. Central Panama has the unusual distinction of having the sun rise over the Pacific and set over the Atlantic.
is dit jullie bekend?
ben ik al de zoveelste die dit vraagt?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_144639064
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:35 schreef Geruisloos het volgende:
De locatie van de Mirador en de Quebrada zullen nog even strak gezet moeten worden
Zouden we degene van dat blog kunnen vragen e.e.a. te checken? Het is haar achtertuin.
En ze is een collega scenario's bedenker. :7
pi_144639109
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:37 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

geef nou es antwoord!

Nee is mij niet bekend!
pi_144639114
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:34 schreef Grijzemassa het volgende:
it gaan dat ze nu weer op het goede pad waren en eerder ergens verkeerd gelopen waren. Ik denk dat ze bij de 2e kabelbrug een ongeluk hebben gehad. Ze zouden dan al op 2 april zodanig gewond geraakt zijn dat ze niet verder of terug konden lopen. In dat gebied komen niet heel regelmatig mensen.
De eerste crossing heeft volgens het filmpje geen kabel.

Ik denk ook dat het mogelijk is dat bij de eerste noodoproep er nog geen acute noodsituatie was, dat ze nog 20 minuten zijn doorgelopen met de hoop toch nog bij de bewoonde wereld uit te komen om vervolgens alsnog opnieuw te bellen. En dat er daarna wellicht iets is gebeurd.
pi_144639138
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:37 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

geef nou es antwoord!
op wiki staat t ook:
Geography - note: strategic location at eastern end of Central America; controls Panama Canal that links Atlantic Ocean via Caribbean Sea with Pacific Ocean. Central Panama has the unusual distinction of having the sun rise over the Pacific and set over the Atlantic.
is dit jullie bekend?
ben ik al de zoveelste die dit vraagt?
Ik heb het wel eerder ergens gelezen maar ik weet niet of het hier voorbij is gekomen.
pi_144639143
Goed werk geruisloos!
pi_144639232
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:38 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Zouden we degene van dat blog kunnen vragen e.e.a. te checken? Het is haar achtertuin.
Zou top zijn als iemand achter deze info aan zou kunnen gaan.
pi_144639281
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:39 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

De eerste crossing heeft volgens het filmpje geen kabel.

Ik denk ook dat het mogelijk is dat bij de eerste noodoproep er nog geen acute noodsituatie was, dat ze nog 20 minuten zijn doorgelopen met de hoop toch nog bij de bewoonde wereld uit te komen om vervolgens alsnog opnieuw te bellen. En dat er daarna wellicht iets is gebeurd.
ja dat denk ik ook, bij de 1e oproep geen levensbedreigende maar wel verontrustende situatie. De 1e nacht is misschien ook goed gegaan, aangezien ze bij het aanbreken vd volgende ochtend weer een bel poging deden.
pi_144639395
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:42 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

ja dat denk ik ook, bij de 1e oproep geen levensbedreigende maar wel verontrustende situatie. De 1e nacht is misschien ook goed gegaan, aangezien ze bij het aanbreken vd volgende ochtend weer een bel poging deden.
Dat laatste is een interessante opmerking. We gaan er eigenlijk steeds vanuit dat er de eerste dag (of zelfs de eerste uren sinds de quebrada) iets ernstigs gebeurd moet zijn. Terwijl het inderdaad ook heel goed mogelijk is dat die eerste nacht goed is doorstaan, en pas de tweede dag de situatie is gaan escaleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')