een premier kan toch ook die bezoekjes doen manquote:Op woensdag 17 september 2014 18:16 schreef Woelwater het volgende:
Maar ze leveren juist veel meer op dan dat ze kosten
Hoax. Nederlanders die ondernemen leveren wat op. Het koningshuis is een visitekaartje voor het belastingontwijkende grootkapitaal.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:16 schreef Woelwater het volgende:
Maar ze leveren juist veel meer op dan dat ze kosten
Ik zeg ook alleen maar even met welke kutargument al die vlaggetjeszwaaiers straks gaan komen.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:24 schreef HighVolume het volgende:
[..]
een premier kan toch ook die bezoekjes doen man
Voor de vlaggetjeszwaaiers is er altijd de mogelijkheid om abonnee te worden van de Oranjes. In ruil daarvoor mogen ze een paar keer per jaar zwaaien als ze op het balkon staan.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:29 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ik zeg ook alleen maar even met welke kutargumenten al die vlaggetjeszwaaiers straks gaan komen.
Wat mij betreft geldt de grondwet gewoon voor iedereen.
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Dat zijn we al. Als we het koningshuis afschaffen en de premier een ceremoniele taak er bij geven dan zijn we officieel een parlementaire republiek.. Dat lijkt mij overigens de beste vorm voor Nederland. Presidentschap moet je niet willen. Is ook niet nodig.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:09 schreef Ikwilgraaganoniemblijven het volgende:
zo snel mogelijk moet overstappen op een volledige democratische volksrechtstaat.
Ik ken geen enkele republikein die een "weg met ons" mentaliteit heeft. Het zijn (incluis ikzelf) bijna altijd mensen die juist het beste met Nederland voor hebben.quote:Op woensdag 17 september 2014 19:19 schreef TserrofEnoch het volgende:
Van mij mogen ze hardhandig optreden tegen de republikeinse roeptoeters. (wel conform met nieuwe wettelijke bepalingen uiteraard: zie legaliteitsbeginsel)
Echt die weg-met-ons-mentaliteit kan ik niet hebben.
Er zijn dan ook geen goede redenen om Engels als officiele taal te nemen. Sterker nog er zijn hele goede redenen om Nederlands juist te houden. Een standpunt is goed of slecht op basis van goede of slechte argumenten. Niet op basis van een arbitraire groep waar jij een argument bij plaatst.quote:Ach ik heb dezelfde gedachtes bij mensen die het Engels hier als officiële taal willen hebben.![]()
Republikeinisme is geen hype. Jij kent je neerlandse geschiedenis niet zo goed blijkbaar. Nederland heeft haar beste en slechtste jaren als republiek doorgebracht. Eerst nadenken, dan posten.quote:Nederlanders hebben gewoon niks met dit landje en dus ook geen greintje nationalisme. Ze willen maar al te graag trendy doen door mee te doen met alle internationale hypes hoe belachelijk ze ook zijn. (icebucket, neknominatie enz.)
Tsja. In de VS en vele andere landen binden andere dingen weer sociaal cultureel. Daar heb je niet per se een koningshuis voor nodig.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:31 schreef AgLarrr het volgende:
Anyway, nee dank u. Het instituut de kroon vind ik in allerlei opzichten waardevol. Het bindt sociaal-cultureel,
Onze huidige monarchen hebben weinig tot geen politieke macht dus het is vrij irrelevant of ze boven de politieke waan van de dag staan lijkt me. Het heeft geen effect. Ons land kan blijkbaar prima omgaan met een gebrek aan bestuur dat boven de waan van de dag staat. Oh en waar jij het over hebt is dus de rol van het senaat. En dat zijn ook nog eens meerdere mensen die gedwongen worden langetermijn denken toe te passen ipv 1 persoon die toevallig met de verkeerde been uit bed kan stappen.quote:staat redelijk boven de politiek en in ieder geval boven de politieke waan van de dag (itt een gekozen staatshoofd),
Discutabel.quote:en brengt de nodige economische voordelen met zich mee.
Cultuur is wat je er van maakt. We kunnen er ook een cultuur van maken dat we nuchter genoeg zijn om zonder ijzertijd-mentaliteit "maar deze mensen zijn op een of andere manier speciaal" verhaaltjes een leuk land neer te zetten.quote:En de echte Nederlandse cultuur? Wat is dat nou weer? Zolang we als land onafhankelijk zijn hebben de oranjes een rol gehad. Ook in de republiek hadden we een stadhouder..
Aan het volk.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:51 schreef Wegenbouwer het volgende:
Waaraan ontleent een koning zijn vermeende autoriteit is misschien een betere vraag. Ik zou het niet weten.
God. Het volk heeft maar te volgen. Gehorig tuig dient gewoon te werken voor de kroon en geen praatjes te hebben.quote:
De gebroeders de Wittquote:Op woensdag 17 september 2014 21:31 schreef AgLarrr het volgende:
Anyway, nee dank u. Het instituut de kroon vind ik in allerlei opzichten waardevol. Het bindt sociaal-cultureel, staat redelijk boven de politiek en in ieder geval boven de politieke waan van de dag (itt een gekozen staatshoofd), en brengt de nodige economische voordelen met zich mee.
En de echte Nederlandse cultuur? Wat is dat nou weer? Zolang we als land onafhankelijk zijn hebben de oranjes een rol gehad. Ook in de republiek hadden we een stadhouder..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |