ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op woensdag 17 september 2014 12:17 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het is wel zo dat er best wel wat investeringen worden gedaan waarvan het nut erg twijfelachtig is.. Denk aan bijvoorbeeld de investeringen in de Oostwand van de Grote markt en het Groninger Forum. Wat wordt daar beter van? Het kost wel geld. Geld wat je ook kunt uitgeven aan lagere kunstlesprijzen, marketing voor culturele studentenverenigingen etc. wat stukken effectiever is dan zo'n groots gebouw wat als verzamelpunt voor cultuur moet gaan functioneren. Hetzelfde geldt voor diverse ov-projecten. Al moet ik weer wel zeggen dat de basis van het OV in de provincie goed op orde is. De stad kan veel beter.
Ja, dat forum is mij ook een doorn in het oog, net als dat nieuwe pand voor Vindicat.
Qua ov-projecten denk ik dat ze nu wel meer op de goede weg zitten dan eerst. Het oude stadsnet liep tegen de grenzen aan en in de huidige vorm is het al iets beter geworden, maar er zit nog genoeg ruimte in voor verdere verbeteringen, al kosten sommigen eerst veel geld voor ze flink wat opleveren.
Ja, dat forum is mij ook een doorn in het oog, net als dat nieuwe pand voor Vindicat.
Qua ov-projecten denk ik dat ze nu wel meer op de goede weg zitten dan eerst. Het oude stadsnet liep tegen de grenzen aan en in de huidige vorm is het al iets beter geworden, maar er zit nog genoeg ruimte in voor verdere verbeteringen, al kosten sommigen eerst veel geld voor ze flink wat opleveren.
Op woensdag 17 september 2014 12:17 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het is wel zo dat er best wel wat investeringen worden gedaan waarvan het nut erg twijfelachtig is.. Denk aan bijvoorbeeld de investeringen in de Oostwand van de Grote markt en het Groninger Forum. Wat wordt daar beter van? Het kost wel geld. Geld wat je ook kunt uitgeven aan lagere kunstlesprijzen, marketing voor culturele studentenverenigingen etc. wat stukken effectiever is dan zo'n groots gebouw wat als verzamelpunt voor cultuur moet gaan functioneren. Hetzelfde geldt voor diverse ov-projecten. Al moet ik weer wel zeggen dat de basis van het OV in de provincie goed op orde is. De stad kan veel beter.
Tsja. Die Oostwand is goedgekeurd in een referendum, dus blijkbaar vond 'men' dat een waardevolle verbetering van de stad.
Wat het OV betreft - Groningen is fietsstad. Een binnenstedelijk HOV is dus nergens goed voor en waarschijnlijk zelfs contraproductief. Het OV heeft m.i. twee functies: basismobiliteit voor mensen bieden (dat kan ook wel met een paar onhandige kronkelige buslijnen) en mensen uit de auto krijgen. Dat laatste is vooral iets wat op de wat langere afstanden speelt. En daar zijn de veranderingen in het Groningse OV-netwerk ook vooral op gericht. Bussen naar Leek en Roden, moderne en hoogfrequente treinen naar Hoogezand...
Als de nieuwe DRGL bekend is en boekbaar, kunnen we een reisplan maken, en kijken wat het goedkoopste wordt qua kaartjes. Hangt ook weer af van hoeveel deelnemers. Vooraf betalen iig. Hoeveel personen hebben we nu al?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Die twijfelaars moeten niet te lang twijfelen, of ze moeten tzt hun tickets zelf maar roggelen. Met 5 man is het Gruppenticket niet goedkoper, want dat geldt pas vanaf 5 personen. Andere alternatieven zijn bij <6 personen: - Vroegboeken ICE - SchonesWochenEnde Ticket - Kaartje Igel - Luxemburg (of Igel - Wasserbillig, en dan bij de CFL-conduc voor ¤1 toeslag een kaartje van ¤2 kopen, is goedkoper)
Op woensdag 17 september 2014 17:12 schreef greavy het volgende: Die twijfelaars moeten niet te lang twijfelen, of ze moeten tzt hun tickets zelf maar roggelen. Met 5 man is het Gruppenticket niet goedkoper, want dat geldt pas vanaf 5 personen. Andere alternatieven zijn bij <6 personen: - Vroegboeken ICE - SchonesWochenEnde Ticket - Kaartje Igel - Luxemburg (of Igel - Wasserbillig, en dan bij de CFL-conduc voor ¤1 toeslag een kaartje van ¤2 kopen, is goedkoper)
Kun je dat voor mij regelen Greavy, dat ik geld naar je overmaak? Ik ga sowieso mee (of betaal in elk geval)
Graag even bevestigen dat je meegaat. Kan Fles dit in het boekje bijpennen. Hotelovernachting in Luxemburg stad zelf regelen.
Als jij inderdaad meegaat, reizen we met de SparGruppe, want dan zijn we met 6 personen. Over 4 weken even een nieuwe inventaris, en degenen die zeker meegaan ga ik dan aanschrijven voor de kaartjes te betalen, als de uiteindelijke prijzen bekend zijn. Zodra iedereen betaald heeft, boek ik de tickets (en ik blijf geen weken op het geld wachten, dus betaling niet onnodig uitstellen!) ICE boek ik van- en naar Amsterdam, want in prijs boeit dat geen ene flikker. Dan mag iedereen zelf weten waar hij/zij instapt, en kan eventueel weer aan kosten in het binnenland schelen. Overige rit in Nederland zijn voor eigen rekening en dienen zelf betaald te worden via een eigen vervoersbewijs (eoa OV-chipkaart ofzo)
Voor zover ik begreep wordt het de ICE van 8 uur uit Amsterdam, half 9 uit Utrecht, of 9 uur uit Arnhem.
@ Bitlord; Als je in hetzelfde hotel als de overige 5 wilt zitten, moet je bij Hotel Empire kijken: Booking.com Je hebt nog de keus uit een 1p-kamer voor ¤59 (annuleren = dokken) of ¤69 met gratis annuleren. Ontbijt is bij de prijs inbegrepen, ongeacht het tarief dat je kiest. Er zijn nog maar 3 kamers vrij, dus wees snel..
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tijdelijk (huren) om de Velaro's die nog niet geleverd zijn op te vangen, toch?
Alhoewel de treinen comfortabeler worden, krijgen de treinen in de 2e klas nog geen stopcontact. Dat is wel een wens van de Tweede Kamer, maar NS wijst naar lopend onderzoek op dit punt. In de 1e klas krijgen de vernieuwde treinen wel een stopcontact, want ook die is er nog niet.
In ander Twents nieuws: Borne is druk bezig met lobbyen bij verschillende partijen om haar vijf overwegen te vervangen door tunnels. Het plan is om als eerste ten westen van het dorp een verbindingsweg aan te liggen om het centrum te ontlasten. Mocht er daarna nog meer geld beschikbaar zijn wil men waarschijnlijk de overweg Azelosestraat (net na het station richting Almelo) vervangen. Borne gaat voor totaaloplossing spoor
Op woensdag 17 september 2014 19:32 schreef boriq het volgende: In ander Twents nieuws: Borne is druk bezig met lobbyen bij verschillende partijen om haar vijf overwegen te vervangen door tunnels. Het plan is om als eerste ten westen van het dorp een verbindingsweg aan te liggen om het centrum te ontlasten. Mocht er daarna nog meer geld beschikbaar zijn wil men waarschijnlijk de overweg Azelosestraat (net na het station richting Almelo) vervangen. Borne gaat voor totaaloplossing spoor
Zal ze wel te veel hebben gekost. Even verderop heeft 'Almelo Verdiept' (1km lang) ongeveer ¤50 miljoen gekost (volgens de cijfers die ik kan vinden). In Borne zou dan ongeveer een ruime 2 km nodig zijn waardoor je rond de ¤110 miljoen nodig hebt. Met de ondertunneling van de 'Gemeentelijke verbindingsweg' en de 'Azelosestraat' zijn ze voor een kleine ¤55 miljoen klaar. Komt ook nog bij dat de Provincie, Het Rijk en Prorail allemaal weinig zien in zulke plannen.
[ Bericht 1% gewijzigd door boriq op 17-09-2014 20:14:09 ]
Op woensdag 17 september 2014 19:32 schreef boriq het volgende: In ander Twents nieuws: Borne is druk bezig met lobbyen bij verschillende partijen om haar vijf overwegen te vervangen door tunnels. Het plan is om als eerste ten westen van het dorp een verbindingsweg aan te liggen om het centrum te ontlasten. Mocht er daarna nog meer geld beschikbaar zijn wil men waarschijnlijk de overweg Azelosestraat (net na het station richting Almelo) vervangen. Borne gaat voor totaaloplossing spoor
En over 10 jaar sterft de lokale ondernemer uit omdat er geen toerist meer door het dorp komt...
In Best is ook een Ringweg aangelegd en het spoor ondergronds gestopt. Heeft nog steeds een heel aardig centrum voor een dorp van nog geen 30.000 zielen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 17 september 2014 22:17 schreef ikejo het volgende: Hoe zit het als er een nieuwe tunnel (bij delft) wordt geopend voor het rijdend personeel. Die moeten toch eerst een rondleiding krijgen?
Daar hoef je je voorlopig geen zorgen over te maken want het geld is op
De andere hint dat de trein daar stilstaat, is dat de foto niet bewogen is. De camera in mijn telefoon is niet erg capabel, de foto lijkt nog ergens op ook alleen maar omdat ik de resolutie hier door 4 gedeeld heb.
Op donderdag 18 september 2014 01:11 schreef dcm360 het volgende: De andere hint dat de trein daar stilstaat, is dat de foto niet bewogen is. De camera in mijn telefoon is niet erg capabel, de foto lijkt nog ergens op ook alleen maar omdat ik de resolutie hier door 4 gedeeld heb.
onzin. Zeker bij zonnig weer schiet ik alle bordjes scherp (minimaal 11 bordjes van 9 stations) tussen Amersfoort en Zwolle, in volle vaart voorbij rijdende. Dat verwacht ik ook van iedere andere fotograaf
EETC-loc 1252 komt met een gezelfschapstrein, bestaande uit 14 BahnTouristik-rijtuigen en achterop een Alex-rijtuig, als trein 13403 door De Lutte op weg van Bad Bentheim naar Amsterdam Centraal
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Was er vanmorgen een stoomtrein op Rotterdam Centraal? Ik hoorde een fluit en zag veel rook maar stond nog beneden en kon niet op de sporen kijken. Rond half 8 was dat.
Op donderdag 18 september 2014 10:22 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] EETC-loc 1252 komt met een gezelfschapstrein, bestaande uit 14 BahnTouristik-rijtuigen en achterop een Alex-rijtuig, als trein 13403 door De Lutte op weg van Bad Bentheim naar Amsterdam Centraal
Je was er vroeg bij Ik las dat ie om 9:36 door Deventer kwam, maar toen lag ik nog uit te slapen
Je was er vroeg bij Ik las dat ie om 9:36 door Deventer kwam, maar toen lag ik nog uit te slapen
9.36u Deventer heeft hij niet gehaald in elk geval: om 9.28u kwam ie pas door De Lutte (nog voor Oldenzaal). Vertraging +45 dus ongeveer. En ik was wakker, maar toen ik thuis was ben ik mijn bed nog weer even ingekropen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 18 september 2014 01:11 schreef dcm360 het volgende: De andere hint dat de trein daar stilstaat, is dat de foto niet bewogen is. De camera in mijn telefoon is niet erg capabel, de foto lijkt nog ergens op ook alleen maar omdat ik de resolutie hier door 4 gedeeld heb.
Daarnaast staan de deuren open volgens mij. Ook niet echt normaal bij een rijdende trein
Op donderdag 18 september 2014 14:49 schreef b2py het volgende: [url=http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/ns_kan_op_35_punten_verbeteren-146508]NS kan op 35 punten verbeteren.[/url[
Uit het artikel:
quote:
NS laat in een reactie weten conducteurs heeft meegegeven om reizigers met een ‘Vrij’-abonnement niet meer te beboeten wanneer deze niet zijn ingecheckt.
Het gaat al beter, nu hopen dat ze het niet vergeten.
Op donderdag 18 september 2014 10:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende: Was er vanmorgen een stoomtrein op Rotterdam Centraal? Ik hoorde een fluit en zag veel rook maar stond nog beneden en kon niet op de sporen kijken. Rond half 8 was dat.
Dat was de SSN 01 1075, die onderweg is naar het 01-treffen in Duitsland. Daar komen stuk of 9 rijvaardige 01'en op af, maar helaas de 01 1066 en 01 180 niet vanwege lopende revisie. De 01 180 staat nog als bouwpakket in Meiningen.
Zijn er dit jaar met de SSN geweest. De bus waar ik elke keer in mee reed (de laatste van de stoet) vonden de passagiers én buschauffeur de bierbrouwerij toch het meest interessant
En ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het lastig uitleggen wordt waarom je met je Dal Vrij niet bent ingecheckt terwijl je in de spits doorreist ("Maar ik ben voor de spits met m'n reis begonnen!" "Dat kan ik niet controleren meneer als u niet bent ingecheckt").
Waarom het risico op dergelijke discussies lopen als je gewoon even kan inchecken is mij niet helemaal duidelijk...
Inderdaad, als je dan met je Dal Vrij noodgedwongen uitcheckt in de spits (om m'n voorbeeld even aan te houden ) wordt het volledige instaptarief meteen afgeschreven. Kan de conducteur waarmee je net zo'n leuke discussie hebt gevoerd weer een uurtje van betaald worden
ARNHEM - De treinen op de Valleilijn tussen Ede-Wageningen en Amersfoort rijden bijna altijd op tijd. Vorige maand was de punctualiteit 99 procent, aldus Connexxion. De vervoerder denkt dat dit een nationaal record is. Over het gehele jaar was het 98 procent.
Bij de punctualiteitscijfers betekent 'op tijd' maximaal 3 minuten verschil met de dienstregeling. Ook op het traject Arnhem-Doetinchem gaat het volgens Connexxion goed. Daar rijdt 95 procent van de treinen, onder de naam Breng, op tijd. Begin vorig jaar was dat slechts 75,8 procent. Connexxion nam het traject eind 2012 over van Syntus, dat daar veel problemen kende. Connexxion verwacht dat de punctualiteit de komende jaren nog verder omhoog gaat.
Reizigersorganisatie ROCOV Gelderland is niet verrast door de cijfers. Voorzitter Davidse van de werkgroep spoor zegt dat het goed gaat met deze lijnen.
De SSN heeft langs de Rijn voorrang gekregen van de TRDL daar. Al het regionaalverkeer werd aan de kant gebonjourd, en kon daar de 01 1075 + Mitropa met 130km/h voorbij denderen
Maar in Linz was het feest voorbij, want toen stond er een trein in brand te staan een stationnetje verderop. Nu staat de trein stil
Op donderdag 18 september 2014 15:58 schreef greavy het volgende: Maar in Linz was het feest voorbij, want toen stond er een trein in brand te staan een stationnetje verderop. Nu staat de trein stil
Je kan nog met de Borde express zondag euregioticket is geldig volgens het plaatje. 3 en 4 oktober is het daar feest vanwege het 150-jarig bestaan.
Freitag, den 03. Oktober fahren anstatt der Regiosprinter zwischen...
Düren und Zülpich der Talbot T1 der Rurtalbahn Zülpich und Euskirchen eine Garnitur VT95 mit Beiwagen des Eifelbahn e.V. ...im normalen BEX-Fahrplan.
Samstag, den 04. Oktober möchten wir Sie herzlich zu unserem Bahnhofsfest einladen. Freuen Sie sich von 10:00 Uhr bis ca. 18:00 Uhr auf folgendes Programm:
Um 10:30 erwarten wir den MAN VT25 der Rhein-Sieg-Eisenbahn. Um 13:00 erreicht uns ein Sonderzug mit Baureihe 52 des Eisenbahnfreunde Betzdorf e.V. vorne und Baureihe 215 086 der Eifelbahn Verkehrsgesellschaft als Schub-Lok. Gastronomisches Angebot mit Würstchen- und Getränkestand. Im Bahnhof lädt Otmar Alt Sprinter als Zugcafé ein. Ein Infostand mit aktuellen und historischen Informationen zum Eifel-Bördeexpress, zur Eifel-Bördebahn und zum Stand der Reaktivierungsbemühungen. Hier können Sie auch unsere Festschrift zum Jubiläum erwerben
Bedrijfsongeval in een elektriciteitshuisje van de RET in Rotterdam. Gevolg is dat een groot deel van het tramverkeer plat ligt. De medewerker zou nog wel aanspreekbaar zijn en is overgebracht naar het ziekenhuis http://nos.nl/artikel/699991-tramverkeer-rotterdam-ligt-plat.html
Op donderdag 18 september 2014 10:22 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] EETC-loc 1252 komt met een gezelfschapstrein, bestaande uit 14 BahnTouristik-rijtuigen en achterop een Alex-rijtuig, als trein 13403 door De Lutte op weg van Bad Bentheim naar Amsterdam Centraal
Wat voor treinen zijn dat? Want dat zijn besloten treinen toch? Zijn deze ritten rondjes om de kerk of vakantie ritten ofzo?
Op woensdag 17 september 2014 12:17 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het is wel zo dat er best wel wat investeringen worden gedaan waarvan het nut erg twijfelachtig is.. Denk aan bijvoorbeeld de investeringen in de Oostwand van de Grote markt en het Groninger Forum. Wat wordt daar beter van?
Mijn werkgever wordt daar beter van.
quote:
Hetzelfde geldt voor diverse ov-projecten. Al moet ik weer wel zeggen dat de basis van het OV in de provincie goed op orde is. De stad kan veel beter.
Mwaoh, met die Capacity's op lijn 15 is het al beter geworden. Die Hess-bussen zijn nog wat brak, maar dat idee is prima.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Zelfs Mat'64 is er mee volgeplakt zag ik gisteren.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het viel me wel op dat de 186 005 nog niet gearriveerd is, die had er afgelopen maandag al moeten zijn (elke week een loc). Blijkbaar is de aflevering stilgelegd?
Ik heb geen idee, had alleen voor dit screenshot even opgestart
Maar ik heb wel de loco's, mijn oude routes maar dan weer niet de nieuwe routes die bij TS2015 zitten als je het koopt dus het is een beetje vaag. Maandag maar weer verder stoeien
Het viel me wel op dat de 186 005 nog niet gearriveerd is, die had er afgelopen maandag al moeten zijn (elke week een loc). Blijkbaar is de aflevering stilgelegd?
De 186 002 was volgens mij ook een week later. De 186 005 staat nog steeds in Kassel.
Niet veel verschil. Nieuw promofilmpje bij het starten, een nieuw onderdeel (Academy) dat nog niet werkt en wat kleine cosmetische verbeteringen. Meer een patch dan een upgrade. Tamelijk teleurstellend allemaal.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Niet veel verschil. Nieuw promofilmpje bij het starten, een nieuw onderdeel (Academy) dat nog niet werkt en wat kleine cosmetische verbeteringen. Meer een patch dan een upgrade. Tamelijk teleurstellend allemaal.
Had vanochtend al een patch van 470 mb op een spel dat gisteren uit kwam...
Trotse Beilenaar met gerestaureerde Rode Duivel naar Stadskanaal Onder Stoom
STADSKANAAL - Een jongensdroom is uitgekomen voor de 21-jarige Michiel Dermois uit Beilen. Samen met 20 vrijwilligers heeft hij een Rode Duivel gerestaureerd. Komend weekeinde rijdt de trein bij de museumspoorlijn STAR.
75 meter lang, 136 ton zwaar en zowel de buitenkant als de banken aan de binnenkant zijn knalrood. De Rode Duivel van de NS uit 1960 kan weer rijden. Als bonk roest waar niks meer van werkte kreeg Dermois op 16-jarige leeftijd met de Stichting Diesel III de in Nederland gebouwde dieseltrein te pakken. Sindsdien is er hard gewerkt aan het rijwaardig maken.
Dieseldrie
De Rode Duivels of Plan U zoals de treinen eigenlijk heten hebben in hun rode jasje jarenlang tussen Emmen en Zwolle en in de gele uitvoering tussen Zwolle en Groningen gereden. Dermois en zijn vrijwilligers hebben 'hun dieseldrie' zoveel mogelijk teruggebracht in de staat van 1960, toen de trein bij Werkspoor in Utrecht werd gebouwd. Daarmee is de trein letterlijk rijdend Nederlands historisch erfgoed geworden. De Stichting wil de komende jaren ritten voor publiek gaan organiseren om zo ook geld binnen te krijgen voor volledige restauratie aan de binnenkant en regulier onderhoud.
Stadskanaal Onder Stoom
Dermois is op dit moment met de Rode Duivel onderweg naar Stadskanaal, tussen vanmiddag vijf en zes uur rijdt hij door Drenthe. Morgen en zondag is de trein te gast tijdens het evenement Stadskanaal Onder Stoom van museumspoorlijn STAR. De STAR pakt extra groot uit vanwege 175 jaar spoorwegen in Nederland, vanuit heel Nederland zijn dit weekeinde historische stoom,- en dieseltreinen te gast in Stadskanaal. http://www.rtvdrenthe.nl/(...)dskanaal-onder-stoom
Bijzondere dag! Het station is schoon opgeleverd en klaar voor de testfase én de inrichting van de winkels. Vandaag waren de opdrachtgevers, de bouwers, de architecten en de beheerder bij elkaar om de handtekeningen te zetten en natuurlijk het resultaat te bekijken. Nog even geduld tot voorjaar 2015 wanneer naar verwachting de eerste trein door de tunnel rijdt!
Op vrijdag 19 september 2014 20:31 schreef Dr_Flash het volgende: Dieseldrie is vgs mij een term die hoort bij een driebaks dieselstel Mat'36 of mat'40 of zo. Plan U is Plan U.
Of wou je Gtw 6/8 ook "dieseldrie" gaan noemen? Zo lust ik er nog wel een paar natuurlijk
Een GTW 6/8 is er niet
maar ik ben het met je eens dat de echte dieseldrie vooroorlogs is. Voor mij is de dieseldrie dat stel van het spoorwegmuseum dat helaas niet rijvaardig is.
maar ik ben het met je eens dat de echte dieseldrie vooroorlogs is. Voor mij is de dieseldrie dat stel van het spoorwegmuseum dat helaas niet rijvaardig is.
Een filmpje van de Russische spoorwegen over de nieuwe dubbeldekkers die Stadler bouwt voor Aeroexpress, die pendeltreinen rijdt tussen verschillende steden en bijbehorende luchthavens in Rusland:
De DE3 of plan U heeft nog tot 1992 op de merwedelingelijn gereden. Als kleim jongetje toen al geregeld staan kijken bij de tankplaat tussen de sporen 15 en 16 in Dordt.
Ik ben op mijn tripje van Krakau naar Riga inmiddels in Minsk beland. De trein van Krakau naar Warschau was best fijn, opvallend was dat er een Tsjechische locomotief voor stond en er prima werkende wifi aanwezig was. Vannacht de nachttrein van Warschau naar Minsk genomen (voor een belachelijke 70 euro) en dat was op zich best wel een prima trein. Voor de eerste keer meegemaakt dat de draaistellen gewisseld werden, in Brest. Dat vond ik overigens een verrassend station, ik verwachtte wat oude rotzooi te zien maar het station was splinternieuw en er stonden overal Wit-Russische Stadler FLIRTs. Minsk vind ik tot nu toe vooral bizar, belachelijk brede wegen met weinig mensen en auto's; maar ik heb nog maar weinig gezien.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2014 09:40:07 ]
NS-directeur Timo Huges bekritiseert ov-chipkaart zaterdag 20 september 2014
NS-topman Tim Huges uit forse kritiek op de OV-chipkaart. Het systeem dat in juli definitief werd uitgerold is volgens hem ongebruiksvriendelijk en nu al achterhaald, zegt hij zaterdag in De Telegraaf. "Met kinderen reizen is bijvoorbeeld 'a hell of a job'. Van tevoren moet je dan heel veel geld op je kaart laden. Dat is niet meer van deze tijd."
Huges, die op 1 oktober precies één jaar bij NS werkt, was verstokt autorijder was. Hij noemt reizen met de OV-chipkaart een 'hele opgave'. Als relatieve buitenstaander in de treinenwereld wil hij het openbaar vervoer toegankelijker en simpeler maken.
Kinderen gratis Incidentele treinreizigers moeten per reiziger eerst een ov-chipkaart kopen (7,50 euro), en vervolgens iedere kaart opladen met minimaal 20 euro (vaste klanten NS: 10 euro). Als incidentele reizigers dat niet willen kunnen ze een eenmalige ov-chipkaart kopen, maar betalen ze 1 euro per reis en per persoon extra. Om het voor gezinnen aantrekkelijker te maken kunnen kinderen vanaf het voorjaar van 2015 gratis met hun ouders in de trein meereizen, mits ze een ov-chipkaart hebben.
Telefoon De NS-baas ziet verder veel in betalen met de mobiele telefoon. "Je betaalt dan automatisch met de chip in je telefoon als je door de poortjes loopt. Pas dan breng je het openbaar vervoer dicht bij de reiziger." Het spoorbedrijf gaat verder een proef doen waarbij de bankpas de ov-chipkaart vervangd.
Toegankelijker Treinreiziger.nl stelde eerder deze week in een folder met 35 verbeterpunten dat NS niet de techniek van de ov-chipkaart maar de reiziger centraal moet zetten. "Ik ben blij dat NS dat zelf ook ziet, en de trein toegankelijker wil maken" reageert redacteur Hildebrand van Kuyeren op de uitspraken van de NS-topman.
Trein te druk in de spits Verder zegt Huges tegen de Telegraaf dat het in de spits te druk is. "Ik zeg niet overvol, maar te druk. We doen eraan wat we kunnen, maar soms moet je als reiziger staan” verklaart de NS-topman. Hij vindt echter niet dat NS zich helemaal op de spits moet richten. "NS is de ruggengraat van de Nederlandse mobiliteit en moet in heel Nederland belangrijk zijn. Ik hou ervan dat mensen een keuze hebben, ook de keuze om in de regio te gaan wonen. Ook dan moeten ze op de trein kunnen rekenen.”
Dilemma De verwachte extra drukte in de spits is een dilemma voor NS. Want spitsreizigers zijn duur. Treinen die je tijdens drukke uren nodig hebt, staan de rest van de dag werkeloos aan de kant. Een ander probleem is dat het Nederlandse spoor in de spits zo goed als vol zit. NS heeft de ambitie om in 2017 te starten met de uitrol van het programma hoogfrequent spoor (PHS). Dan moet er tussen Amsterdam en Eindhoven iedere tien minuten een intercity gaan rijden.
Op zaterdag 20 september 2014 12:47 schreef b2py het volgende: Haarlem, ziet er echt geweldig uit al die oude meuk. Treindrop onderweg ontvangen. Ik ben er klaar voor \0/
Heb mij aardig vermaakt bij Nedtrain. Er was zelfs een V'tje binnen.
de ontmantelde VIRM1 stond achter een gesloten ruimte. wel was er genoeg informatie over hoe de trein zal worden aangepakt. op station Haarlem was het erg gezellig. Station Haarlem is het ideale decor voor de historische treinen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
IRIS 320, de meettrein van SNCF Infra, zal eind 2015 enkele maanden buiten dienst zijn voor een midliferevisie. Ter vervanging van IRIS 320 zal TGV Réseau nummer 4523 worden voorzien van meetapparatuur om het spoor te kunnen blijven inspecteren.
IRIS 320 wordt hoofdzakelijk ingezet in Frankrijk, maar wordt ook gebruikt voor inspectie van het Belgische deel van de hogesnelheidslijn Brussel - Parijs. Eens per 2 maanden inspecteert IRIS 320 de Kanaaltunnel en High Speed 1 tot in Londen, al rijdt de trein dan niet zelfstandig.
oh ja, die koorknaap. Hadden ze op FOK! een tijd geleden nog mooi te pakken door hem op het forum het lettertype Comic Sans voor te schotelen. Hij kon het niet uitzetten, omdat het hardcoded was
Op zaterdag 20 september 2014 16:55 schreef Dr_Flash het volgende: En een stelletje kutnerds zit zich dan te verkneukelen "heh heh hij moet nou tegen Comic Sans aan kijken gna gna "
Da's best zielig.
Er zullen er ongetwijfeld bij zijn geweest.
On topic: heb maar weinig treinen gezien vandaag. Het hield wel op bij een GTW'tje van Arriva en een ICMm viertje
Volgens Somda (welke het weer hebben van een Nedtrain medewerker uit Haarlem) zijn de eerste twee DDAR-stammen over twee weken gereed, waarna er elke week één bijkomt. De vertraging in het proces is ontstaan doordat de levering van onderdeling langer duurde dan men op voorhand verwachtte.
Wanneer ze in dienst komen is niet bekend, dit aangezien ze natuurlijk nog moeten proefrijden, ed.
Dat die NS-topman de OV-chipkaart klantonvriendelijk vindt snap ik wel:
quote:
LET OP: onderhoud!
Tussen zaterdag 20 september 17.00 uur en zondag 21 september 10.00 uur is het niet mogelijk om een abonnement of product aan te vragen, te wijzigen of te beëindigen. Bestellingen bij de kaartautomaat op het station ophalen & uw reisgegevens inzien en wijzigen is ook niet mogelijk.
Wilt u tijdens dit onderhoud reizen? Zorg dan dat u tijdig een geldig reisproduct op uw OV-chipkaart heeft gezet. Saldo laden kan wel.
Maar het is toch belachelijk dat je een heel weekend geen producten kunt ophalen of stopzetten?
Nouja, je kunt je afvragen hoeveel mensen er in deze tijdsperiode producten gaan ophalen.. Verder staat het overal, dus het kan je moeilijk niet ontgaan. Als je zelfs een product besteld staat het erbij dat je het nu niet kan ophalen. Drie keer waarschuwen moet wel voldoende zijn zou je zeggen?
Nouja, het is toch niet bizar dat het downtime vergt? En ik kan me niet voorstellen dat ze niet alle opties overwogen hebben om de downtime te verminderen. Afgelopen tijd wel geleerd dat IT complexer is dan slechts het updaten van bestanden, er schijnt meer achter te zitten.
Een downtime van 17 uur is wel uitzonderlijk lang voor een IT-project hoor, zeker voor iets wat al jaren in productie draait.
Dat je op de test-omgeving wat aankloot, vooruit. Op acceptatie zou het al geautomatiseerd moeten zijn en dusdanig lijkend op productie dat het in productie uiteindelijk niet veel meer is dan op een knop drukken.
Een venster van 4 uur zou daarvoor voldoende moeten zijn.
Nouja, het is toch niet bizar dat het downtime vergt? En ik kan me niet voorstellen dat ze niet alle opties overwogen hebben om de downtime te verminderen. Afgelopen tijd wel geleerd dat IT complexer is dan slechts het updaten van bestanden, er schijnt meer achter te zitten.
Zulke problemen zijn er om opgelost te worden. Als pakweg Facebook of Google hun site een heel weekend dicht zouden doen voor werkzaamheden, dan kunnen ze maar beter gelijk de hele boel opdoeken. Dus vinden ze er oplossingen voor om dat te voorkomen.
Net zoals ProRail bijv. ook voor een oplossing kiest om bijv. in Delft de spoortunnel te bouwen zonder een "downtime" van een paar jaar.
Dat zijn keuzes die je moet maken. Hoeveel downtime vind je acceptabel en hoeveel extra kosten wil je maken om downtime te voorkomen?
Zulke problemen zijn er om opgelost te worden. Als pakweg Facebook of Google hun site een heel weekend dicht zouden doen voor werkzaamheden, dan kunnen ze maar beter gelijk de hele boel opdoeken. Dus vinden ze er oplossingen voor om dat te voorkomen.
Net zoals ProRail bijv. ook voor een oplossing kiest om bijv. in Delft de spoortunnel te bouwen zonder een "downtime" van een paar jaar.
Dat zijn keuzes die je moet maken. Hoeveel downtime vind je acceptabel en hoeveel extra kosten wil je maken om downtime te voorkomen?
Maar heb je enig idee wat ze gaan, wat ze moeten? Je doet net alsof de afwegingen die jij nu uitspreekt niet genomen zijn, maar ik vraag me sterk af of ze dat niet doen. Weet het wel zeker.
Kritiek leveren is makkelijk, maar ik ga er echt niet van uit dat er niet is getracht de downtime te beperken. Als iemand kan vertellen wat ze doen, en wat daar normaal voor tijd voor nodig is kunnen we wat nuttigs roepen maar dit is natuurlijk loos roepen.
Maar heb je enig idee wat ze gaan, wat ze moeten? Je doet net alsof de afwegingen die jij nu uitspreekt niet genomen zijn, maar ik vraag me sterk af of ze dat niet doen. Weet het wel zeker.
Kritiek leveren is makkelijk, maar ik ga er echt niet van uit dat er niet is getracht de downtime te beperken. Als iemand kan vertellen wat ze doen, en wat daar normaal voor tijd voor nodig is kunnen we wat nuttigs roepen maar dit is natuurlijk loos roepen.
Het enige waarvan ik overtuigd ben, is dat het technisch altijd wel mogelijk is om downtime te voorkomen.
De vraag is hier natuurlijk, of men schijt heeft aan de klant of dat het om een aanpassing gaat waarbij het voorkomen van downtime echt buitensporig veel geld zou kosten. Daar weet ik het antwoord ook niet op.
Vanmiddag 2 mevrouwen op Rotterdam cs die hun kruitvat kaartje tegen de icd incheckpaal bleven duwen zeer vermakelijk om van een afstandje te aanschouwen
Nouja, niet alle werkzaamheden zijn zonder downtime te doen. Als je een databaseschema (de definities van tabellen) moet veranderen doe je dit het beste als er geen gebruikers zijn. Als er een datamigratie moet gebeuren is dit ook het handigste als er geen andere partijen zijn die tegelijkertijd de database(s) gebruiken.
Op zaterdag 20 september 2014 18:54 schreef James1988 het volgende: Nouja, niet alle werkzaamheden zijn zonder downtime te doen. Als je een databaseschema (de definities van tabellen) moet veranderen doe je dit het beste als er geen gebruikers zijn. Als er een datamigratie moet gebeuren is dit ook het handigste als er geen andere partijen zijn die tegelijkertijd de database(s) gebruiken.
Daar is ongetwijfeld ook wel wat op te bedenken. Zoals ik al zei: sites zoals Google of Facebook gaan ook niet down om een tabeldefinitie aan te passen.
Daar is ongetwijfeld ook wel wat op te bedenken. Zoals ik al zei: sites zoals Google of Facebook gaan ook niet down om een tabeldefinitie aan te passen.
Maja, schaalgrootte Google/Facebook en TLS is niet te vergelijken..
Mensen zijn gewoon Helemaal Klaar met werkzaamheden.
quote:
En ik kan me niet voorstellen dat ze niet alle opties overwogen hebben om de downtime te verminderen.
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat WEL gedaan hebben. De zwakzinnigheid en incompetentie straalt aan alle kanten uit NS dus ook dit is gewoon "Heuj neem lekker je tijd joh doe maar 17 uur of zo" gegaan.
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat WEL gedaan hebben. De zwakzinnigheid en incompetentie straalt aan alle kanten uit NS dus ook dit is gewoon "Heuj neem lekker je tijd joh doe maar 17 uur of zo" gegaan.
He citroensorbet. De downtime ligt bij TLS, niet NS.
Klopt, maar Facebook en Google zijn heel anders dan TLS. Ten eerste hebben zij veel meer ongestructureerde data (waarvoor tabeldefinities niet zinnig zijn), ten tweede hebben ze een heel andere technologiestack en ten derde kunnen zij een update gefaseerd uitrollen.
Bij TLS gaat het om heel andere data en technologie.
Te beginnen met die nageboorte die dit filmt, die zijn kop niet intrekt Ik hoop dat ie later alsnog ergens bij omgekomen is. De genenpool is wel divers genoeg nu.
Te beginnen met die nageboorte die dit filmt, die zijn kop niet intrekt Ik hoop dat ie later alsnog ergens bij omgekomen is. De genenpool is wel divers genoeg nu.
En de acht man S&V die op Halfweg stond keer er maar naar. Die stond echt alleen maar te chillen in een ProRail vestje.
Zou best wel eens een camera kunnen zijn die met een zuignap vast zit.... beeld verspringt door de luchtverplaatsing als trein voorbij komt maar niet terug
Op zaterdag 20 september 2014 19:44 schreef Salatrel het volgende: Zou best wel eens een camera kunnen zijn die met een zuignap vast zit.... beeld verspringt door de luchtverplaatsing als trein voorbij komt maar niet terug
Je kan voor een GoPro wel alle denkbare mounts krijgen waaronder ook een zuignap. Dikke kans dat dat met een normale statiefschroef gaat dus dat dat met elke camera wel kan
Op zaterdag 20 september 2014 19:58 schreef Dr_Flash het volgende: Je kan voor een GoPro wel alle denkbare mounts krijgen waaronder ook een zuignap. Dikke kans dat dat met een normale statiefschroef gaat dus dat dat met elke camera wel kan
top to zuignap heeft gewoon de eigen mountainbike er vast opzitten daar kun je niet zonder 1 of andere adapter een andere camera opzetten..
Op zaterdag 20 september 2014 19:58 schreef Dr_Flash het volgende: Je kan voor een GoPro wel alle denkbare mounts krijgen waaronder ook een zuignap. Dikke kans dat dat met een normale statiefschroef gaat dus dat dat met elke camera wel kan