ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op woensdag 17 september 2014 12:17 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het is wel zo dat er best wel wat investeringen worden gedaan waarvan het nut erg twijfelachtig is.. Denk aan bijvoorbeeld de investeringen in de Oostwand van de Grote markt en het Groninger Forum. Wat wordt daar beter van? Het kost wel geld. Geld wat je ook kunt uitgeven aan lagere kunstlesprijzen, marketing voor culturele studentenverenigingen etc. wat stukken effectiever is dan zo'n groots gebouw wat als verzamelpunt voor cultuur moet gaan functioneren. Hetzelfde geldt voor diverse ov-projecten. Al moet ik weer wel zeggen dat de basis van het OV in de provincie goed op orde is. De stad kan veel beter.
Ja, dat forum is mij ook een doorn in het oog, net als dat nieuwe pand voor Vindicat.
Qua ov-projecten denk ik dat ze nu wel meer op de goede weg zitten dan eerst. Het oude stadsnet liep tegen de grenzen aan en in de huidige vorm is het al iets beter geworden, maar er zit nog genoeg ruimte in voor verdere verbeteringen, al kosten sommigen eerst veel geld voor ze flink wat opleveren.
Ja, dat forum is mij ook een doorn in het oog, net als dat nieuwe pand voor Vindicat.
Qua ov-projecten denk ik dat ze nu wel meer op de goede weg zitten dan eerst. Het oude stadsnet liep tegen de grenzen aan en in de huidige vorm is het al iets beter geworden, maar er zit nog genoeg ruimte in voor verdere verbeteringen, al kosten sommigen eerst veel geld voor ze flink wat opleveren.
Op woensdag 17 september 2014 12:17 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het is wel zo dat er best wel wat investeringen worden gedaan waarvan het nut erg twijfelachtig is.. Denk aan bijvoorbeeld de investeringen in de Oostwand van de Grote markt en het Groninger Forum. Wat wordt daar beter van? Het kost wel geld. Geld wat je ook kunt uitgeven aan lagere kunstlesprijzen, marketing voor culturele studentenverenigingen etc. wat stukken effectiever is dan zo'n groots gebouw wat als verzamelpunt voor cultuur moet gaan functioneren. Hetzelfde geldt voor diverse ov-projecten. Al moet ik weer wel zeggen dat de basis van het OV in de provincie goed op orde is. De stad kan veel beter.
Tsja. Die Oostwand is goedgekeurd in een referendum, dus blijkbaar vond 'men' dat een waardevolle verbetering van de stad.
Wat het OV betreft - Groningen is fietsstad. Een binnenstedelijk HOV is dus nergens goed voor en waarschijnlijk zelfs contraproductief. Het OV heeft m.i. twee functies: basismobiliteit voor mensen bieden (dat kan ook wel met een paar onhandige kronkelige buslijnen) en mensen uit de auto krijgen. Dat laatste is vooral iets wat op de wat langere afstanden speelt. En daar zijn de veranderingen in het Groningse OV-netwerk ook vooral op gericht. Bussen naar Leek en Roden, moderne en hoogfrequente treinen naar Hoogezand...
Als de nieuwe DRGL bekend is en boekbaar, kunnen we een reisplan maken, en kijken wat het goedkoopste wordt qua kaartjes. Hangt ook weer af van hoeveel deelnemers. Vooraf betalen iig. Hoeveel personen hebben we nu al?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Die twijfelaars moeten niet te lang twijfelen, of ze moeten tzt hun tickets zelf maar roggelen. Met 5 man is het Gruppenticket niet goedkoper, want dat geldt pas vanaf 5 personen. Andere alternatieven zijn bij <6 personen: - Vroegboeken ICE - SchonesWochenEnde Ticket - Kaartje Igel - Luxemburg (of Igel - Wasserbillig, en dan bij de CFL-conduc voor ¤1 toeslag een kaartje van ¤2 kopen, is goedkoper)
Op woensdag 17 september 2014 17:12 schreef greavy het volgende: Die twijfelaars moeten niet te lang twijfelen, of ze moeten tzt hun tickets zelf maar roggelen. Met 5 man is het Gruppenticket niet goedkoper, want dat geldt pas vanaf 5 personen. Andere alternatieven zijn bij <6 personen: - Vroegboeken ICE - SchonesWochenEnde Ticket - Kaartje Igel - Luxemburg (of Igel - Wasserbillig, en dan bij de CFL-conduc voor ¤1 toeslag een kaartje van ¤2 kopen, is goedkoper)
Kun je dat voor mij regelen Greavy, dat ik geld naar je overmaak? Ik ga sowieso mee (of betaal in elk geval)
Graag even bevestigen dat je meegaat. Kan Fles dit in het boekje bijpennen. Hotelovernachting in Luxemburg stad zelf regelen.
Als jij inderdaad meegaat, reizen we met de SparGruppe, want dan zijn we met 6 personen. Over 4 weken even een nieuwe inventaris, en degenen die zeker meegaan ga ik dan aanschrijven voor de kaartjes te betalen, als de uiteindelijke prijzen bekend zijn. Zodra iedereen betaald heeft, boek ik de tickets (en ik blijf geen weken op het geld wachten, dus betaling niet onnodig uitstellen!) ICE boek ik van- en naar Amsterdam, want in prijs boeit dat geen ene flikker. Dan mag iedereen zelf weten waar hij/zij instapt, en kan eventueel weer aan kosten in het binnenland schelen. Overige rit in Nederland zijn voor eigen rekening en dienen zelf betaald te worden via een eigen vervoersbewijs (eoa OV-chipkaart ofzo)
Voor zover ik begreep wordt het de ICE van 8 uur uit Amsterdam, half 9 uit Utrecht, of 9 uur uit Arnhem.
@ Bitlord; Als je in hetzelfde hotel als de overige 5 wilt zitten, moet je bij Hotel Empire kijken: Booking.com Je hebt nog de keus uit een 1p-kamer voor ¤59 (annuleren = dokken) of ¤69 met gratis annuleren. Ontbijt is bij de prijs inbegrepen, ongeacht het tarief dat je kiest. Er zijn nog maar 3 kamers vrij, dus wees snel..
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tijdelijk (huren) om de Velaro's die nog niet geleverd zijn op te vangen, toch?
Alhoewel de treinen comfortabeler worden, krijgen de treinen in de 2e klas nog geen stopcontact. Dat is wel een wens van de Tweede Kamer, maar NS wijst naar lopend onderzoek op dit punt. In de 1e klas krijgen de vernieuwde treinen wel een stopcontact, want ook die is er nog niet.
In ander Twents nieuws: Borne is druk bezig met lobbyen bij verschillende partijen om haar vijf overwegen te vervangen door tunnels. Het plan is om als eerste ten westen van het dorp een verbindingsweg aan te liggen om het centrum te ontlasten. Mocht er daarna nog meer geld beschikbaar zijn wil men waarschijnlijk de overweg Azelosestraat (net na het station richting Almelo) vervangen. Borne gaat voor totaaloplossing spoor
Op woensdag 17 september 2014 19:32 schreef boriq het volgende: In ander Twents nieuws: Borne is druk bezig met lobbyen bij verschillende partijen om haar vijf overwegen te vervangen door tunnels. Het plan is om als eerste ten westen van het dorp een verbindingsweg aan te liggen om het centrum te ontlasten. Mocht er daarna nog meer geld beschikbaar zijn wil men waarschijnlijk de overweg Azelosestraat (net na het station richting Almelo) vervangen. Borne gaat voor totaaloplossing spoor
Zal ze wel te veel hebben gekost. Even verderop heeft 'Almelo Verdiept' (1km lang) ongeveer ¤50 miljoen gekost (volgens de cijfers die ik kan vinden). In Borne zou dan ongeveer een ruime 2 km nodig zijn waardoor je rond de ¤110 miljoen nodig hebt. Met de ondertunneling van de 'Gemeentelijke verbindingsweg' en de 'Azelosestraat' zijn ze voor een kleine ¤55 miljoen klaar. Komt ook nog bij dat de Provincie, Het Rijk en Prorail allemaal weinig zien in zulke plannen.
[ Bericht 1% gewijzigd door boriq op 17-09-2014 20:14:09 ]
Op woensdag 17 september 2014 19:32 schreef boriq het volgende: In ander Twents nieuws: Borne is druk bezig met lobbyen bij verschillende partijen om haar vijf overwegen te vervangen door tunnels. Het plan is om als eerste ten westen van het dorp een verbindingsweg aan te liggen om het centrum te ontlasten. Mocht er daarna nog meer geld beschikbaar zijn wil men waarschijnlijk de overweg Azelosestraat (net na het station richting Almelo) vervangen. Borne gaat voor totaaloplossing spoor
En over 10 jaar sterft de lokale ondernemer uit omdat er geen toerist meer door het dorp komt...
In Best is ook een Ringweg aangelegd en het spoor ondergronds gestopt. Heeft nog steeds een heel aardig centrum voor een dorp van nog geen 30.000 zielen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 17 september 2014 22:17 schreef ikejo het volgende: Hoe zit het als er een nieuwe tunnel (bij delft) wordt geopend voor het rijdend personeel. Die moeten toch eerst een rondleiding krijgen?
Daar hoef je je voorlopig geen zorgen over te maken want het geld is op
De andere hint dat de trein daar stilstaat, is dat de foto niet bewogen is. De camera in mijn telefoon is niet erg capabel, de foto lijkt nog ergens op ook alleen maar omdat ik de resolutie hier door 4 gedeeld heb.
Op donderdag 18 september 2014 01:11 schreef dcm360 het volgende: De andere hint dat de trein daar stilstaat, is dat de foto niet bewogen is. De camera in mijn telefoon is niet erg capabel, de foto lijkt nog ergens op ook alleen maar omdat ik de resolutie hier door 4 gedeeld heb.
onzin. Zeker bij zonnig weer schiet ik alle bordjes scherp (minimaal 11 bordjes van 9 stations) tussen Amersfoort en Zwolle, in volle vaart voorbij rijdende. Dat verwacht ik ook van iedere andere fotograaf
EETC-loc 1252 komt met een gezelfschapstrein, bestaande uit 14 BahnTouristik-rijtuigen en achterop een Alex-rijtuig, als trein 13403 door De Lutte op weg van Bad Bentheim naar Amsterdam Centraal
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Was er vanmorgen een stoomtrein op Rotterdam Centraal? Ik hoorde een fluit en zag veel rook maar stond nog beneden en kon niet op de sporen kijken. Rond half 8 was dat.
Op donderdag 18 september 2014 10:22 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] EETC-loc 1252 komt met een gezelfschapstrein, bestaande uit 14 BahnTouristik-rijtuigen en achterop een Alex-rijtuig, als trein 13403 door De Lutte op weg van Bad Bentheim naar Amsterdam Centraal
Je was er vroeg bij Ik las dat ie om 9:36 door Deventer kwam, maar toen lag ik nog uit te slapen
Je was er vroeg bij Ik las dat ie om 9:36 door Deventer kwam, maar toen lag ik nog uit te slapen
9.36u Deventer heeft hij niet gehaald in elk geval: om 9.28u kwam ie pas door De Lutte (nog voor Oldenzaal). Vertraging +45 dus ongeveer. En ik was wakker, maar toen ik thuis was ben ik mijn bed nog weer even ingekropen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven