Of je verspreekt je omdat je alles al weet van haar facebook.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:40 schreef clumsy_clown het volgende:
"Ik had vorige week een feestje..."
"Haha ja ik zag het op je Facebook, je was goed dronken hè? Je stond wel erg close met die ene jongen op de foto hoor."
Jep. That'll get you laid.
Natuurlijk.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:19 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja anders zou ik in eerste instantie al niet met ze afgesproken hebben natuurlijk
Dit klinkt toch wel een beetje stalkerig hoor, maar je zal vast niet de enige zijn die dat zo doet.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:20 schreef Deezertje het volgende:
Wel een nadeel van online daten is: voorkennis. Tegenwoordig kan je met slechts de voornaam en woonplaats zo degene vinden met wie je chat. Als je dan uiteindelijk een date hebt is het nog best lastig om heel verrast te reageren als ze het heeft over haar laatste vakantie, werk, feestjes etc. die je allang hebt gespot op haar facebook/twitter. Maar denk dat het andersom ook best gebeurd: dus vertel gewoon je eerlijke levensverhaal op de date, alles is online terug te vinden tegenwoordig
Andersom gebeurt het ook.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:40 schreef clumsy_clown het volgende:
"Ik had vorige week een feestje..."
"Haha ja ik zag het op je Facebook, je was goed dronken hè? Je stond wel erg close met die ene jongen op de foto hoor."
Jep. That'll get you laid.
Die keren dat jij of zij naar de wc gaan zitten ze al meteen te appen over jou tegen vriendinnen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:37 schreef Godshand het volgende:
[..]
Andersom gebeurt het ook.
Ben je aan het chatten op paiq.
Opeens: "Waarom heb je geen Facebook?!Ik vind niks van je op Google
"
Even later:
"Ow, toch 1 foto van je werkVerder niets
"
Je bent al meteen verdacht als je niets hebtGebeurt zelfs soms in de kroeg. Ga je naar het toilet, kom je terug "Hey, ik vind niets van je op Google. Heb je geen Facebook?" Hebben ze zitten Googlen op hun telefoon
![]()
Als je jouw foto screenshot en dan een reverse image search doet wellicht wel.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:56 schreef rhubarbje het volgende:
Ik zou het juist gek vinden als ik wel dingen kan vinden
Social media/foto's e.d. zijn toch privé? Waarom zou je die openbaar zetten?
Van mij is gelukkig niets te vinden
Ah dat scheelt ja. Mijn werkgever plopt gelijk je naam, foto en e-mailadres op internet. Maar ik moet dan ook juist wel publiceren en vindbaar zijn, dus dat maakt het een stuk logischer.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:12 schreef rhubarbje het volgende:
Ik heb een super doorsnee naam en let er al heel lang heel bewust op
Ik werk niet in een sector waarbij dingen gepubliceerd worden of iets dergelijks maar wel een waarin het belangrijk is dat privé dingen niet te vinden zijn
Dus nee je vind helemaal niets. Of nou ja ik heb zelf nooit verder gekeken dan pagina 3 op google want dan vond ik het wel goed genoegWie weet wat er op pagina 12 staat
Daarom gebruikte ik voor datingsites ook alleen foto's die ik nergens anders voor gebruikte/niet op internet te vinden waren.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:19 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Als je jouw foto screenshot en dan een reverse image search doet wellicht wel.
Misschien maar volgens mij valt dat ook wel meequote:Op vrijdag 19 september 2014 12:19 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Als je jouw foto screenshot en dan een reverse image search doet wellicht wel.
nogmaals: met mijn volledige naam en woonplaats vind je nietsquote:Op vrijdag 19 september 2014 12:35 schreef Craptacular het volgende:
Dan heb je je volledige naam en kan je alsnog de rest vinden. LinkedIn bv.
Maar zo boeiend is dat voor de meeste niet en wat wilt iemand er evt. mee doen.
alleen voornaam toch??quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik vind het een serieus nadeel van Tinder dat je verplicht bent je eigen naam te gebruiken. Met mijn niet al te doorgaanse naam en locatie kom je zo op m'n Facebook uit. Nou valt daar verder niets op te zien, en kom je als je m'n achternaam hebt ook geen gekke dingen tegen op internet, maar toch. Heb al wel een vriendschapsverzoek gehad onder het motto "hey ik had je op tinder gezien maar we zijn helaas geen match en wilde je toch spreken".
Gechecked. Ik kom bij een visboer uit. Geen geintje.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik vind het een serieus nadeel van Tinder dat je verplicht bent je eigen naam te gebruiken. Met mijn niet al te doorgaanse naam en locatie kom je zo op m'n Facebook uit. Nou valt daar verder niets op te zien, en kom je als je m'n achternaam hebt ook geen gekke dingen tegen op internet, maar toch. Heb al wel een vriendschapsverzoek gehad onder het motto "hey ik had je op tinder gezien maar we zijn helaas geen match en wilde je toch spreken".
Creepyquote:Op vrijdag 19 september 2014 13:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Als je bij mij verder zoekt kom je bij Turkse politici en een imam uit. Is weer eens wat anders.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:40 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Gechecked. Ik kom bij een visboer uit. Geen geintje.
Bij mij vind je hockey clubs etc met iemand met een naam die erop lijkt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:47 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Als je bij mij verder zoekt kom je bij Turkse politici en een imam uit. Is weer eens wat anders.
Bij mij vooral bij politici, een burgemeester en twee oud-generaals waarvan een toevallig mijn overgrootvader was. Zelf probeer ik weinig te vinden te zijn, maar ik heb helaas een extreem unieke naam.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:47 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Als je bij mij verder zoekt kom je bij Turkse politici en een imam uit. Is weer eens wat anders.
Ook aantal keer gehad. Zal voor vrouwen meer een controleer dingetje zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:44 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Creepy![]()
Scheelt dat ik een vrij veel voorkomende naam heb gelukkig.
Maar je kan toch ook gewoon een random verzonnen naam ingeven, lijkt me echt niet dat iedereen haar eigen naam heeft met degene die ik wel eens voorbij zie komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |