abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144611472
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 00:13 schreef Geruisloos het volgende:

Wisselent bereik, maar niet geen bereik.
Inderdaad.
Jij stelt: Conclusie:" had de iPhone weer contact hebben moeten maken met het netwerk".
Maar dat kun je niet stellen in geval van een onregelmatig bereik, ik zou er iig geen conclusies aan verbinden.
pi_144611530
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 00:23 schreef Za het volgende:

[..]

Inderdaad.
Jij stelt: Conclusie:" had de iPhone weer contact hebben moeten maken met het netwerk".
Maar dat kun je niet stellen in geval van een onregelmatig bereik, ik zou er iig geen conclusies aan verbinden.
Bedoelde hypothese, heb het aangepast. Maar goed, dit kan getest worden. Zal kijken of de persoon die de GPS opname kan maken dit eventueel kan controleren.
pi_144611709
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 00:25 schreef Geruisloos het volgende:

Conclusie als in hypothese. Maar goed, dit kan getest worden. Zal kijken of de persoon die de GPS opname kan maken dit eventueel kan controleren.
Dat zou handig zijn indien iemand dat wil doen, ookal kan het bereik mogelijk van dag tot dag sterk varieren en zou hij bv op verschillende dagen de test moeten uitvoeren, maar zelfs dan is het de vraag of je er een conclusie aan kunt verbinden want je weet de omstandigheden van de bewuste dag niet.

Er waren bv wegwerkzaamheden met hoge kranen die week in de omgeving van de Mirador, geen idee maar wellicht zouden die een storende factor kunnen zijn mbt de ontvangst.

Indien Kris en Lisanne een locale sim hadden gekocht en dat netwerk lag af en toe plat die middag (is wel te achterhalen natuurlijk) maar hoe kun je dan ook nog maar iets concluderen?
pi_144611810
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 00:32 schreef Za het volgende:

[..]

Dat zou handig zijn indien iemand dat wil doen, ookal kan het bereik mogelijk van dag tot dag sterk varieren en zou hij bv op verschillende dagen de test moeten uitvoeren, maar zelfs dan is het de vraag of je er een conclusie aan kunt verbinden want je weet de omstandigheden van de bewuste dag niet.

Er waren bv wegwerkzaamheden met hoge kranen die week in de omgeving van de Mirador, geen idee maar wellicht zouden die een storende factor kunnen zijn mbt de ontvangst.

Indien Kris en Lisanne een locale sim hadden gekocht en dat netwerk lag af en toe plat die middag (is wel te achterhalen natuurlijk) maar hoe kun je dan ook nog maar iets concluderen?
Aan de hand van de GSM logs van de heenweg zou al een goede indicatie gedaan kunnen worden hoe het bereik was op die dag.

Als beide telefoons meerdere malen contact maken op verschillende punten en voor bepaalde periodes, en dit patroon is op de terugweg volledig afwezig, dan kun je je afvragen hoe zoiets kan. Vervolgens kun je tests uitvoeren die de situatie simuleren, en kijken of het mogelijk is dat een mobiel op de terugweg geen contact maakt als deze op de heenweg wel bereik had. Aan hand van dat onderzoek kun je dan een technische waarschijnlijkheidsfactor vaststellen dat beide telefoons geen enkel contact meer maakten op de terugweg.

Maar goed, aangezien we de telefoonlogs niet hebben is dit is iets wat buiten ons domein ligt, en door de ouders en hun team zelf onderzocht moet worden. Het is wat werk, maar als je op zoek bent naar antwoorden is het zeker iets wat ik zou (laten) uitzoeken als ik hen was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Geruisloos op 17-09-2014 01:01:27 ]
pi_144612350
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 00:15 schreef miura het volgende:
Dit was een tijd terug al opgemerkt. Tegenargument is dat de telefoon uitgeschakeld kan zijn geweest, maar dat lijkt me niet heel logisch en daar wordt geen melding van gemaakt in de (incomplete?) telefoonlogs die we nu hebben.
Huh? Volgens mij staat er juist wel steeds dat ze uitgezet zijn...
  woensdag 17 september 2014 @ 01:07:47 #56
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144612428
Deze video blijft nog steeds een goede richtlijn.

12 uur na aanvang zijn ze tot voorbij de vierde kabelbrug gekomen. Zij noemen dat Alto Culebra. Daarachter bevindt zich de gemeenschap van Alto Romero.

Mensen zijn van daaruit terug gelopen tot de tweede brug en vonden de rugzak. De video is wat verwarrend omdat hij van 12 uur verspringt naar de derde dag. Dat is, omdat ze ter plekke mensen zijn gaan interviewen en actief naar vindplaatsen zijn gaan zoeken.

Maar op 4:20 zegt hij toch echt: "llegamos a nuestro destino, doce horas despues, que ingresamos al sendero.".. dat was na de vierde oversteek, 12 uur na het begin van de tocht, op de eerste dag..
pi_144612600
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 01:07 schreef Perico het volgende:
Deze video blijft nog steeds een goede richtlijn.

12 uur na aanvang zijn ze tot voorbij de vierde kabelbrug gekomen. Zij noemen dat Alto Culebra. Daarachter bevindt zich de gemeenschap van Alto Romero.

Mensen zijn van daaruit terug gelopen tot de tweede brug en vonden de rugzak. De video is wat verwarrend omdat hij van 12 uur verspringt naar de derde dag. Dat is, omdat ze ter plekke mensen zijn gaan interviewen en actief naar vindplaatsen zijn gaan zoeken.

Maar op 4:20 zegt hij toch echt: "llegamos a nuestro destino, doce horas despues, que ingresamos al sendero.".. dat was na de vierde oversteek, 12 uur na het begin van de tocht, op de eerste dag..
Goed filmpje. Voor alle duidelijkheid:

Is dit de 1e crossing? (H13 op kaart) Geen " cable" crossing dus.

Is dit de 2e crossing? (J15 op kaart)
En is dit de 3e of 4e?

Waar zou die vierde ongeveer op de kaart moeten zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Geruisloos op 17-09-2014 01:28:27 ]
pi_144612607
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 01:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Huh? Volgens mij staat er juist wel steeds dat ze uitgezet zijn...
Pas vanaf de tweede dag.
Make my day!
  woensdag 17 september 2014 @ 01:45:08 #59
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144612856
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 01:18 schreef Geruisloos het volgende:

Goed filmpje. Voor alle duidelijkheid:

Is dit de 1e crossing? (H13 op kaart) Geen " cable" crossing dus.

Is dit de 2e crossing? (J15 op kaart)
En is dit de 3e of 4e?

Waar zou die vierde ongeveer op de kaart moeten zijn?
Ja je hebt de eerste drie crossings uitstekend weergegeven op de kaart, die zijn echt heel precies en komen overeen met de gefilmde oversteken in de video.

Voor de vierde brug bij de Rio Velorio vind ik deze kaart wel accuraat.

Een stuk verder dan de derde brug in ieder geval, waarbij Alto Romero dan iets meer opschuift in de richting van waar de Rio Playita en Rio Changuinola samenkomen (maar nog steeds redelijk ver daar vandaan).

Maar ja, als je 127 km. vanuit Boquete over de grote weg naar El Norteñó rijdt, en je rijdt dan 15 km. met een 4x4 naar de Rio Changuinola.. dan kom je veel finca's tegen.

Dus welke naam je er dan aan geeft, daar geven die bewoners daar ook ieder een eigen draai aan. Feit blijft, dat er daar meerdere grotere nederzettingen zijn, voorbij de vierde brug. Maar dan moet je wel rechtsaf de Rio Velorio volgen, anders moet je eerst nog een bergkam over.

[ Bericht 7% gewijzigd door Perico op 17-09-2014 01:51:11 ]
  woensdag 17 september 2014 @ 01:54:29 #60
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144612909
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:46 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Het is inderdaad een goed idee om met die foto's in Boquete en bij die indianendorpen langs te gaan. Er bestaat zeker een kans dat iemand zo'n grote platte rots herkent.
niet alleen die, ook die met de geul. Of juist de combinatie.
  woensdag 17 september 2014 @ 01:59:24 #61
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144612930
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:36 schreef agter het volgende:
Geruisloos: van de el pianista is al veel bekend. En we weten dat ze verder gelopen zijn.
Juist welk pad daarna komt, vind ik heel interessant.
Is het een duidelijk pad? Hoe loopt jet pad? Wat zijn de omstandigheden? Waar zijn die kabelbruggen precies? Dat soort dingen kan ik op internet niet vinden.
ik heb een kaartje op mn telefoon, maar hoe krijg ik dat snel op het forum? Tinypic werkt niet op mn mobiel.

En waar is stacey eigenlijk?
pi_144612947
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 01:54 schreef Marrije het volgende:

niet alleen die, ook die met de geul. Of juist de combinatie.
Maar indien de indianen de foto's gemaakt hebben nadat een ander de tas daar heeft neergezet, dan schiet je er ook niet veel mee op, dan ga je al die quebrada's over op zoek naar indianen, moet je ook weer helemaal terug lopen etc.

Interessanter lijkt mij de persoon te vinden die de tas gevonden heeft, of die persoon vaker in de buurt komt waar die tas stond, of de persoon weet of de tas er gedurende een paar weken niet stond en of de persoon iemand van buitenaf heeft gezien in deze omgeving.
  woensdag 17 september 2014 @ 02:03:07 #63
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144612950
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 00:08 schreef Za het volgende:

[..]

Dat kan hij dan gewoon zeggen; ik loop om de dag met toeristen de Pianista op tot de Mirador.

Indien hij er overigens ongeveer om de dag is met toeristen, en dat al 13 jaar is het helemaal opvallend dat hij op 3 april op exact dezelfde locatie een foto neemt als waar Kris en Lisanne een foto namen, je kunt de foto's gewoon over elkaar heenleggen, vanwaar deze plotselinge interesse voor een punt waar hij vrijwel dagelijks komt?

Nogmaals ik verdenk deze man nergens van hij heeft deel uitgemaakt van het officiele zoekteam, maar die foto vind ik interessant, want gemaakt maanden voor de camera van Kris en Lisanne zelfs maar gevonden was.

Hier een plaatje gemaakt door mr Ping, Plinio - Kris en Lisanne foto combi:

[ afbeelding ]
dat vind ik nou een foto voor in de op
  woensdag 17 september 2014 @ 02:05:36 #64
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144612962
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 02:02 schreef Za het volgende:

[..]

Maar indien de indianen de foto's gemaakt hebben nadat een ander de tas daar heeft neergezet, dan schiet je er ook niet veel mee op, dan ga je al die quebrada's over op zoek naar indianen, moet je ook weer helemaal terug lopen etc.

Interessanter lijkt mij de persoon te vinden die de tas gevonden heeft, of die persoon vaker in de buurt komt waar die tas stond, of de persoon weet of de tas er gedurende een paar weken niet stond en of de persoon iemand van buitenaf heeft gezien in deze omgeving.
wat men in dat artikeltje op nu.nl zei was dat de tas mogelijk niet eerder was gezien omdat het water toen hoog stond en de tas onder water op een struik lag. Pas toen het water gezakt was werd de tas zichtbaar.
Maar een vraaggesprek met de vinder zou best interessant kunnen zijn.
pi_144612967
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 02:03 schreef Marrije het volgende:

dat vind ik nou een foto voor in de op
Dat vind ik ook! Gemaakt door mr Ping, hier nog een van hem met de titel zoek de 5 verschillen, wederom een Plinio - Kris/Lisanne foto combi:

pi_144612977
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 02:05 schreef Marrije het volgende:

wat men in dat artikeltje op nu.nl zei was dat de tas mogelijk niet eerder was gezien omdat het water toen hoog stond en de tas onder water op een struik lag.
Zo ziet de tas er niet uit iig (lange tijd onder water gelegen etc).

quote:
Pas toen het water gezakt was werd de tas zichtbaar.
In dat geval moet die tas toch onder de rivier drab zitten?
  woensdag 17 september 2014 @ 02:17:00 #67
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144613011
Die tas is toch in de wasmachine geweest?
pi_144613048
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2014 02:17 schreef Marrije het volgende:
Die tas is toch in de wasmachine geweest?
Op de finca?
  woensdag 17 september 2014 @ 02:42:46 #69
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144613142
Die tas ziet er inderdaad niet zo uit, zonder drab. Dat versterkt het idee dat ie daar is neergezet door een derde?
pi_144613181
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:21 schreef Geruisloos het volgende:
Hier weer even een update:

[ afbeelding ]

Ik heb een handig hexagrid toegevoegd zodat het wat makkelijker in de discussie is aan te geven over welke locaties we het precies hebben. Als je het hebt over "tot aan de rivier" kun je nu dus bijvoorbeeld "tot aan J15" zeggen en weet iedereen wat er bedoelt wordt.

Daarnaast heb ik de geschatte distress locatie even weggelaten voor nu. Het is nog te onduidelijk hoe de trail precies loopt en hoe ver ze hadden kunnen zijn op het moment van de eerste noodoproep.

Ik heb trouwens iemand gevonden die een GPS opname kan maken van de start van de Pianista trail tot aan de Mirador. Maar voor het stuk daarna wordt een beetje moeilijk gedaan. Blijkbaar is het niet heel gebruikelijk meer om voorbij de CD te hiken.

Ik twijfel nog of ik het laat doen, we hebben namelijk al deze indicatie. Iemand suggesties voor wat interessant zou kunnen zijn als zo'n GPS track gemaakt gaat worden? Wellicht kan die persoon de foto locaties van IMG_491 en IMG_493 proberen te identificeren? Wat kan nog meer interessant zijn?
De locatie van foto 505 kan interessant zijn. Ik kan me dat stukje pad, dat bijna overkapt lijkt met begroeiing niet herinneren uit de video die de ouders hebben gemaakt, en er gebeurt iets op, omdat Kris wegbuigt van haar looprichting.
  woensdag 17 september 2014 @ 02:48:39 #71
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144613182
Ik zag trouwens dat de vijf landscape foto's die we kennen, een resolutie hebben van 180 dpi en de vijf portrait foto's een resolutie van slechts 96 dpi.

Dat zal daar wel mee samenhangen.

Zo eenvoudig is het trouwens om EXIF/IPTC/XMP metadata zelf te veranderen:

pi_144613207
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 02:48 schreef Deiner het volgende:

[..]

De locatie van foto 505 kan interessant zijn. Ik kan me dat stukje pad, dat bijna overkapt lijkt met begroeiing niet herinneren uit de video die de ouders hebben gemaakt, en er gebeurt iets op, omdat Kris wegbuigt van haar looprichting.
Oh wacht, enkel voor de Mirador. Excuus.
pi_144613254
Er wordt de laatste dagen ontzettend veel gepost over afstanden, kaartjes, kabelbruggen waar die zijn enz.
Allemaal dikke prima maar zoals ik al zei vind ik t net zo interessant of misschien wel interessanter wat er is gebeurd op 1 april TOT de 1e quebrada en niet alleen er na

Ik ben geen rechercheur maar ik denk dat die bij het begin zou beginnen en niet halverwege.

En bij het begin is bij het begin. Op de ochtend van 1 april.

Mijn stelling was dat tot nu toe er maar van 1 persoon zeker gezegd kan worden dat hij ze gezien heeft op 1 april en dat is F.
Op de bewuste ochtend van 1 april, de een kijkend naar een kaart en de ander hangend in een hangmat.

Ik stel dat ALLE getuigenverklaringen niet kloppen of in ieder geval niet op dat moment van de dag geweest kunnen zijn en daarom onbetrouwbaar.

Ochtend 1 april :
Ze kopen muggenspray
Kris wordt in de beautysalon nog even gemasseerd en heeft voor de laatst keer contact met haar vriend
F ziet ze bij hun hostel

daarna:
Sigrid de lerares van de taalschool zag ze vertrekken om 13.10 uur
kan niet waren ze op de Mirador

Pedro van casa pedro Hij zag ze om 14 uur een verkeerde trail oplopen (sendero alto lino) en na een uur kwamen ze terug en adviseerde hij ze om een taxi of bus terug te nemen.

dan rond 1330 ? stappen ze in de taxi van Leonardo Mastinu.
In deze taxi zitten al 2 Panamese jongeren.
Als de taxichauffeur vraagt waar ze heen willen zeggen ze naar a la entrada El Pianista
nadat de Panamesen ergens anders zijn afgezet zet hij K en L af rond 1340

Nog een keer kan niet waren ze ze bijna bij de 1e quebrada

daarna ziet Martina ze om 15 uur lopen in Boquete terwijl ze bloemen aan het planten is en zegt hen goedendag
kan niet waren ze....?

Dan om 1430 ziet Frank Abidail Rojas ze . (ook pensionhouder) en adviseert ze een taxi of bus te nemen naar Boquete

Nog een keer kan niet

En dan om 1615 ziet Oliva de Kam ze en aangezien het weer begon te betrekken wilde zij hun waarschuwen om niet meer t Pianista te doen
maar ze sprak geen engels dus kon ze dat niet

dan op het einde van de dag ziet Lorenzo Gonzalez ze toen ze op de Pianista langs zijn laatste finca voor de mirador liepen en zag Plinio ze ook op de Pianista nog een keer maar rept ie er niet over als de NOS met hem de route van K en L bewandelt.

Er wordt door Ouder1 gesuggereerd dat de detective die ingehuurd is door zijn vraagstelling deze antwoorden heeft gekregen.

Vind ik ongeloofwaardig.

Pedro die ze 2 keer spreekt, de taxichauffeur die ze bij hem in de buurt oppikt, Sigrid die 3 uur in de war is (ze zou ze wel hebben kunnen zien vertrekken om 10 uur overigens) Oliva de Kam die ze nog wilde waarschuwen omdat het te laat was om de Pianista te bewandelen,Frank die ze adviseert om een taxi terug te nemen naar Boquete,
Enz enz

Ik vind de getuigenverklaringen zo onduidelijk dat ik stel dat het tot nu toe een feit is dat F ze als laatst heeft gezien en totdat iemand komt die zeker weet dat hij hen heeft gezien op een tijdstip die klopt blijf ik het aannemelijk vinden dat F ze 's ochtends niet alleen heeft gezien bij hun hostel maar ze ook mee heeft kunnen nemen.
Hetzij voor "just a lift", hetzij omdat hij hun gids voor die dag was

En dan om het allemaal nog wat logischer te maken..als K en L happy de peppie leken en ze zijn idd wat iedereen nu denkt doorgelopen na de 1e quebrada waarom is t dan zo raar dat F met hun was en dat ze het volste vertrouwen in die man hadden?

Misschien wilde hij ze wel meenemen naar zijn finca bij de 4e kabelbrug (vlakbij Alto Romero waar je WEL met een 4x4 kan komen!) of hen echte indianen wilde laten zien en hun leefomgeving.

En als het waar is wat Geruisloos zegt dat het allemaal veel dichter bij is dan we tot nu toe dachten.
Misschien viel idd 1 van hen wel dodelijk van de kabelbrug en voelde hij zich daar verantwoordelijk voor en heeft F om zijn naam te beschermen wel iets gedaan wat hij nooit voor mogelijk hield.
Allemaal niet vooropgezet maar mensen in nood kunnen rare sprongen maken.

Hij krijgt 5 sterren van Tripadvisor staat bekend als ontzettend aardig en is "The King of the Mountains" en misschien wel de bekendste en populairste man van Boquete

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 17-09-2014 03:52:19 ]
pi_144613341
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 03:10 schreef jackie12 het volgende:
Er wordt de laatste dagen ontzettend veel gepost over afstanden, kaartjes, kabelbruggen waar die zijn enz.
Allemaal dikke prima maar zoals ik al zei vind ik t net zo interessant of misschien wel interessanter wat er is gebeurd op 1 april TOT de 1e quebrada en niet alleen er na
Eens.

quote:
Ik vind de getuigenverklaringen zo onduidelijk dat ik stel dat het tot nu toe een feit is dat F ze als laatst heeft gezien en totdat iemand komt die zeker weet dat hij hen heeft gezien op een tijdstip die klopt blijf ik het aannemelijk vinden dat F ze 's ochtends niet alleen heeft gezien bij hun hostel maar ze ook mee heeft kunnen nemen.
Hetzij voor "just a lift", hetzij omdat hij hun gids voor die dag was
Ik meen dat het F zelf is die oa begin mei stelt dat hij ze als laatste heeft gezien, en dat is interessant, gezien de tijden toen veel later lagen, ze zouden 's middags pas de Pianista opgegaan zijn volgens alle getuigen.
Maar F die ze 's ochtends heeft gezien wist dat hij ze als laatste had gezien ("vlak voordat ze verdwenen") volgens de interviews terwijl toen nog niet bekend was hoe laat ze eigenlijk waren weggegaan, dat werd pas veel later bekend.
Dus in principe, met die kennis zou het kunnen dat hij ze een lift heeft gegeven en zodoende wist hoe laat ze de Pianista opliepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 17-09-2014 04:42:38 ]
  woensdag 17 september 2014 @ 06:44:13 #75
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144613563
Ok, geen officiele kaart, maar eenvoudig een idee van een pad na de mirador.
[flickrset]https://www.flickr.com/photos/jcobb09/4293466195/[/flickrset]
[img]www.flickr.com/photos/jcobb09/4293466195/[/img]

wat gaat er nou niet goed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')