Zo, zou ik het persoonlijk ook doenquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ga langs de stort en haal een rol speciale 'asbeststickers'. Verpak het in twee lagen (doorzichtig) plastic en plak het helemaal dicht. Overdrijf lekker met het inpakken en plak dan als laatste tig van die stickers dr op. Dat kan je vervolgens gewoon aanbieden bij de gemeente. Niemand die er wat van zegt. Asbestwetgeving is te ingewikkeld voor de gemiddelde mannen die bij de gemeente werken.
Zijn allang blij dat je het dubbel verpakt hebt met bijbehorende stickers.![]()
Normaal moet je een asbestinventariseerder laten komen die zegt dat het asbesthoudend materiaal is en dat het onder een bepaalde klasse valt. Dan kan je met dat rapport naar een saneerder die het dubbel komt verpakken en dan voor je af gaat voeren. Kost je een paar centen en je bent zo een maand verder.
Gewoon puin als asbest gaat inleveren is niet fijn.quote:Op woensdag 17 september 2014 06:49 schreef Gieliovd het volgende:
Ik bracht inderdaad de resterende zak vol puin ook weg
Gemeente Coevorden doet niet zo moeilijk hè, kijk maar naar het Europarkquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:01 schreef jpajs het volgende:
een gemeente verder bij de stort aangeboden en het werd geaccepteerd.
er staat toch nergens dat het puin in de asbest bak ging?quote:Op donderdag 18 september 2014 15:01 schreef BartNH het volgende:
[..]
Gewoon puin als asbest gaat inleveren is niet fijn.
Asbest met verpakking en al kost ruimte op de stort waar eeuwig nix meer mee gedaan kan worden. Puin kan simpel hergebruikt worden. Je jaagt dus je gemeente onnodig op kosten.
quote:Op donderdag 18 september 2014 15:13 schreef Elleska het volgende:
[..]
er staat toch nergens dat het puin in de asbest bak ging?
quote:
Ik vrees dat inleveren van puin in een zak waar asbest opstaat toch echt als asbest behandeld gaat worden.quote:
de asbestzak die ik ken is gewoon een doodnormale extra sterke plastic zak waar je zelf nog asbest tape/stickers op moet plakken.quote:Op donderdag 18 september 2014 15:21 schreef BartNH het volgende:
Ik vrees dat inleveren van puin in een zak waar asbest opstaat toch echt als asbest behandeld gaat worden.
Aannames.... ik kwam gewoon met die zak aan, stortte hem leeg en nam de zak weer mee.quote:Op donderdag 18 september 2014 15:21 schreef BartNH het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik vrees dat inleveren van puin in een zak waar asbest opstaat toch echt als asbest behandeld gaat worden.
Flink stof veroorzaken ja. Werkt prima.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:27 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Ja niet eens breken ofzo, gewoon de cirkelzaag erin
Het liefst met een fatsoenlijk stofmasker op je snoet.quote:
Jawel ik.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef kikoooooo het volgende:
Maar niemand van jullie heeft dus ervaring met het brengen van asbest naar de vuilstort, zonder een melding te doen bij de gemeente?
P22 filter, dat is de enige die voldoet. Te halen bij de gamma voor 30 euro (alleen filter). Masker zelf was 40 euro.quote:Op zaterdag 20 september 2014 22:34 schreef N22 het volgende:
TS, heb je die schoorsteenpijpen al weg kunnen brengen ?
[..]
Het liefst met een fatsoenlijk stofmasker op je snoet.
Dit inderdaad. Officieel mag het niet. Maar iedereen weet dat heel NL vollicht met asbest (er waren tot 2000 zelf nog asbest wegen in NL, er bestaan zelfs nog prive opritjes waar asbest in zit). Asbest is zelfs verwerkt in vloerbedekking (die er soms nog ligt in NL in huizen). Zogauw particulieren boetes gaan krijgen, wordt het asbest gewoon in de bossen gestort en dat wil men niet.quote:Op donderdag 18 september 2014 15:56 schreef skrn het volgende:
Ik had hetzelfde, TS, inderdaad gewoon plastic halen bij je inleverstation, helemaal inpakken, en je pijp ingepakt aanleveren. Ze deden bij mij helemaal niet moeilijk. Bij grotere hoeveelheden (hier meer dan 200 kg) gaan ze kosten rekenen, daaronder is het aanleveren gratis.
Wat is het alternatief? Dat mensen die dingen in hun tuin gaan begraven of ergens gaan dumpen.
Wegbrengen wel, weghalen niet. Die regels zijn landelijk.quote:Op maandag 22 september 2014 13:06 schreef Deetch het volgende:
Heb nog nooit moeite gehad om asbest af te voeren. Als je het in je huis "vind" mag je het wegbrengen, mits dubbel verpakt in plastic. Dit is wel in Groningen trouwens.
"deze pijpen stonden in mijn schuurtje, ik denk dat het asbest is"quote:Op maandag 22 september 2014 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wegbrengen wel, weghalen niet. Die regels zijn landelijk.
Wat wil je hiermee zeggen dan?quote:Op dinsdag 23 september 2014 08:02 schreef Deetch het volgende:
[..]
"deze pijpen stonden in mijn schuurtje, ik denk dat het asbest is"
Dat je ze niet gesloopt hebt maar gevonden en dat mag wel.quote:Op dinsdag 23 september 2014 19:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee zeggen dan?
Dat valt denk ik niet meer onder een "beperkte hoeveelheid" die je zelf mag slopenquote:Op dinsdag 23 september 2014 11:57 schreef imanidiot het volgende:
Hier mag ik ze gewoon wegbrengen naar de milieustraat wel goed verpakken.
6 van de 12 golfplaten zijn weg en een paar buisjes enz.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |