abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144648801
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 02:15 schreef dikkedaniel het volgende:
Als mijn verhuurder inderdaad nog een soort 'anti afsluit' contract heeft moet mijn verhuurder mij informeren/dwingen een energiemaatsch. te zoeken.

Als mijn verhuurder dit niet heeft en mijn huis tapt zonder leverancier moet de energiecentrale mij informeren/dreigen af te sluiten.
:')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_144648837
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Jij bent een stomme sukkel.

Hoop dat ze morgen op de stoep staan om je af te sluiten.
Dat kan alleen maar als je ze binnenlaat. Ze gaan echt de straat niet openleggen om TS af te sluiten. (De netwerkbeheerders hebben liever dat niemand dit weet, maar ok.) Echt netjes is het natuurljik niet om te gebruiken maar niet te betalen. Sluit gewoon ergens een contract af!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_144648846
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:49 schreef dikkedaniel het volgende:
Alsof je verplicht bent een leverancier te kiezen.
Wie weet wil ik wel helemaal geen stroom of gas. Misschien loop ik wel in geitenwollen truien en eet ik alleen voedsel van eigen kweek en heb ik geen electriciteit nodig.
Dat kan, dan moet je niets verbruiken en de meter laten afsluiten. MAak een afspraak met de netbeheerder, is gratis.
pi_144648874
Als er bij TS een slimme meter hangt kan hij trouwens wel op afstand worden afgesloten. Dat is een van de redenen dat leveranciers en vooral netwerkbeheerders graag willen dat iedereen een slimme meter neemt. ;)
pi_144648879
Hou nou op met te reageren op die kut troll mensen :')
pi_144648911
Vind het maar een erg vaag verhaal, toen ik in oktober 2012 ging verhuizen kreeg ik binnen enkele dagen in de nieuwe woning al bezoek aan huis van iemand van Enexis die de meterstanden kwam opmeten en vroeg bij welke leverancier dat ik zat. Hieruit kan ik al afleiden dat Enexis op een of ander manier bericht krijgt als er een nieuwe bewoner de woning gaat betrekken.

Miischien is de netbeheerder al bij TS langs geweest om de meterstanden op te nemen en hebben ze destijds niemand thuis aangetroffen. Maar ga er maar vanuit dat je de dans niet gaat ontspringen om gratis energie af te nemen hoe aantrekkelijk het ook lijkt als je maar niets hoord of krijgt van post.

Ben dan ook benieuwd hoe dit gaat aflopen, zeker nu het langzaam tegen het einde van hat jaar aanloopt en de jaarlijkse eindafrekening gaat komen.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_144649266
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:19 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb ook stroom gehad zonder aanmelding bij een energieleverancier toen ik net een nieuwe woning had gehuurd. Na 3 maanden kreeg ik een brief van Enexis dat ik binnen 1 maand een leverancier moest zoeken, dat had ik toen meteen gedaan. Ik heb nooit betaald voor die 3 maanden, ook nooit een rekening gekregen daarvan.
Nooit betaald of nooit een voorschot betaald? Vorige bewoner heeft de meterstanden zeer waarschijnlijk gewoon doorgegeven. En jij hebt later vanaf die meterstand moeten betalen.

Dus vind het een twijfelachtig verhaal.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 september 2014 @ 06:45:13 #133
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_144649288
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 03:36 schreef -Hakuna- het volgende:
Ben dan ook benieuwd hoe dit gaat aflopen, zeker nu het langzaam tegen het einde van hat jaar aanloopt en de jaarlijkse eindafrekening gaat komen.
Een jaarafrekening komt niet per se aan het einde van het jaar. Misschien bij jou toevallig wel maar dat geldt zeker niet voor iedereen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_144649320
TS, je kunt allerlei mooie redenen bedenken waarom je geen leverancier hebt, maar dit is eigenlijk heel simpel: het is gewoon diefstal. Je neemt bewust een product af zonder ervoor te betalen.
  PR/Manusje van alles donderdag 18 september 2014 @ 08:30:54 #135
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_144649900
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 03:18 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat kan alleen maar als je ze binnenlaat. Ze gaan echt de straat niet openleggen om TS af te sluiten. (De netwerkbeheerders hebben liever dat niemand dit weet, maar ok.) Echt netjes is het natuurljik niet om te gebruiken maar niet te betalen. Sluit gewoon ergens een contract af!
Die komen met de politie, deurwaarder en een slotenmaker heur.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_144654958
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 03:28 schreef TigerXtrm het volgende:
Hou nou op met te reageren op die kut troll mensen :')
Dit is geen troll. Ik weet uit ervaring dat dit soort processen vaak verkeerd gaan bij corporaties.
  donderdag 18 september 2014 @ 12:26:33 #137
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_144655018
Ik weet niet waarom jullie over deurwaarders enzo beginnen. Dan mag je eerst een aanmaning verwachten.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_144655109
Toen ik mijn huis betrok kreeg ik een brief van de netbeheerder dat ik me binnen vier weken bij een leverancier moest aanmelden, anders werd ik afgesloten.
pi_144655174
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:29 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Toen ik mijn huis betrok kreeg ik een brief van de netbeheerder dat ik me binnen vier weken bij een leverancier moest aanmelden, anders werd ik afgesloten.
Dat klopt, op dat moment had je geen energieleverancier. In het geval van TS is er wel een leverancier, de corporatie die vergeten is het contract af te melden.
pi_144656021
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:24 schreef Born2trade het volgende:

[..]

Dit is geen troll. Ik weet uit ervaring dat dit soort processen vaak verkeerd gaan bij corporaties.
Heb je deze gast zijn post geschiedenis gezien? :')
pi_144656187
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:06 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

I stand corrected.
  donderdag 18 september 2014 @ 13:27:12 #142
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_144656614
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:06 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Alleen is dit topic niet verzonnen.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_144658110
Dus in theorie is het voordelig voor mensen als ik die elk jaar van energieaanbieder wisselen telkens tussen einddatum oud contract en begindatum nieuw contract een maandje (of twee) geen aanbieder te hebben? :? :N
pi_144658160
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 14:16 schreef Graankorrel het volgende:
Dus in theorie is het voordelig voor mensen als ik die elk jaar van energieaanbieder wisselen telkens tussen einddatum oud contract en begindatum nieuw contract een maandje (of twee) geen aanbieder te hebben? :? :N
Neuh, ze komen heus wel het geld innen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 september 2014 @ 15:15:54 #145
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_144659733
quote:
Nee, want je netbeheerder trekt dan aan de bel.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_144682636
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2014 08:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Die komen met de politie, deurwaarder en een slotenmaker heur.
Als jij rekeningen open hebt staan wel ja, anders niet. :)
pi_144684902
quote:
Ik denk dat het een optie is. Maar als je het goed wil doen zorg je natuurlijk dat de naam van de contractant steeds anders is, dan lijkt het of er een verhuizing is. De truc is dan om de meterstanden steeds bij het opzeggen te laag op te geven en bij het afsluiten van een contract te hoog. Als je zorgt dat je binnen de marge blijft (laten we zeggen max 5%) dan kom je er wel mee weg. Netbeheerders hebben namelijk altijd een marge ingebouwd en zullen geen controle doen als de meterstanden bij verschillende contracten een minimale afwijking hebben.
  vrijdag 19 september 2014 @ 17:40:46 #148
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_144699091
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 03:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als jij rekeningen open hebt staan wel ja, anders niet. :)
Dit is al je tweede onzinreactie in dit topic. Een netbeheerder mag de slimme meter (nog) niet gebruiken om stroomtoevoer af te knijpen of compleet te stoppen. Dit is volgens de wet zo geregeld.

Daarbij kan er zeker wel een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld worden mocht TS niet reageren op brieven van de netbeheerder. Zij zijn namelijk eigenaar van de aansluiting en TS maakt gebruik van hun dienst terwijl hij daar niet voor betaald. Dit betekent dat zij hiervoor een machtiging tot binnentreden van de woning moeten krijgen van de (hulp)officier van justitie. Hiervoor mag TS zelf ook bij de rechtbank verschijnen om zich te verdedigen.

Zij gaan dan onder begeleiding van monteur, slotenmaker, politie en gerechtsdeurwaarder de woning binnen (slotenmaker mag natuurlijk buiten wachten) om de energievoorziening te beëindigen.

Daar gaat geen enkele rekening aan voor af. Wel waarschuwingen en maningen bij een tot aanmelden bij een leverancier (naar keuze) via zowel netbeheerder als gerechtsdeurwaarder.

E.e.a. kan verschillen per netbeheerder maar dit gebeurt weldegelijk.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_144708208
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 17:40 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Dit is al je tweede onzinreactie in dit topic. Een netbeheerder mag de slimme meter (nog) niet gebruiken om stroomtoevoer af te knijpen of compleet te stoppen. Dit is volgens de wet zo geregeld.

Daarbij kan er zeker wel een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld worden mocht TS niet reageren op brieven van de netbeheerder. Zij zijn namelijk eigenaar van de aansluiting en TS maakt gebruik van hun dienst terwijl hij daar niet voor betaald. Dit betekent dat zij hiervoor een machtiging tot binnentreden van de woning moeten krijgen van de (hulp)officier van justitie. Hiervoor mag TS zelf ook bij de rechtbank verschijnen om zich te verdedigen.

Zij gaan dan onder begeleiding van monteur, slotenmaker, politie en gerechtsdeurwaarder de woning binnen (slotenmaker mag natuurlijk buiten wachten) om de energievoorziening te beëindigen.

Daar gaat geen enkele rekening aan voor af. Wel waarschuwingen en maningen bij een tot aanmelden bij een leverancier (naar keuze) via zowel netbeheerder als gerechtsdeurwaarder.

E.e.a. kan verschillen per netbeheerder maar dit gebeurt weldegelijk.
Zo wordt het naar buiten gecommuniceerd (en het is juridisch mogelijk), maar in de praktijk komt dit niet of nauwelijks voor. Om dat niet te doen (tenzij er een bijzondere reden voor is), is in elk geval het beleid bij minimaal 1 netbeheerder op de afdeling die hier over gaat en die zich bezighoudt met specifiek dit soort gevallen. ;) Er zijn natuurlijk meerdere beheerders dus wie weet doen ze het bij andere netbeheerders wel, ik had niet zomaar moeten generaliseren. :P

Trouwens of het wettelijk verboden is voor de netbeheerder om het te doen bij wanbetalers weet ik niet, ik schreef alleen dat het mogelijk is om dat op afstand te doen (in tegenstelling tot bij een oude meter, dan moeten ze naar binnen of gaan graven). Heb je een bron waaruit blijkt dat het inderdaad verboden is dat netbeheerders dit doen? ( Zeg niet dat het niet zo is, maar neem het ook niet zomaar van je aan. :P )
  zaterdag 20 september 2014 @ 08:25:22 #150
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144715645
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:27 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Alleen is dit topic niet verzonnen.