Het is wel heel naïef om te denken dat je gratis stroom zou hebben....quote:Op woensdag 17 september 2014 18:23 schreef dikkedaniel het volgende:
Gun mij gratis stroom. Dan gun ik het jullie ook
En het zal me een zorg zijn of ik nu per periode stroom betaal dmv voorschot. Of dat ik het achteraf alsnof in 1x zou moeten betalen.
Het is je eigen verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 18 september 2014 01:02 schreef Harvest89 het volgende:
Is het niet de verantwoordelijkheid van de netbeheerder om TS te informeren? Of van de huurbaas? TS geeft aan van beiden niets vernomen te hebben over aanbieders, hoe zit dat juridisch? Ik kreeg pas een brief van Enexis na 3 maanden stroomverbruik waar ik nooit voor heb moeten betalen.
quote:Op donderdag 18 september 2014 02:15 schreef dikkedaniel het volgende:
Als mijn verhuurder inderdaad nog een soort 'anti afsluit' contract heeft moet mijn verhuurder mij informeren/dwingen een energiemaatsch. te zoeken.
Als mijn verhuurder dit niet heeft en mijn huis tapt zonder leverancier moet de energiecentrale mij informeren/dreigen af te sluiten.
Dat kan alleen maar als je ze binnenlaat. Ze gaan echt de straat niet openleggen om TS af te sluiten. (De netwerkbeheerders hebben liever dat niemand dit weet, maar ok.) Echt netjes is het natuurljik niet om te gebruiken maar niet te betalen. Sluit gewoon ergens een contract af!quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Jij bent een stomme sukkel.
Hoop dat ze morgen op de stoep staan om je af te sluiten.
Dat kan, dan moet je niets verbruiken en de meter laten afsluiten. MAak een afspraak met de netbeheerder, is gratis.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:49 schreef dikkedaniel het volgende:
Alsof je verplicht bent een leverancier te kiezen.
Wie weet wil ik wel helemaal geen stroom of gas. Misschien loop ik wel in geitenwollen truien en eet ik alleen voedsel van eigen kweek en heb ik geen electriciteit nodig.
Nooit betaald of nooit een voorschot betaald? Vorige bewoner heeft de meterstanden zeer waarschijnlijk gewoon doorgegeven. En jij hebt later vanaf die meterstand moeten betalen.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:19 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb ook stroom gehad zonder aanmelding bij een energieleverancier toen ik net een nieuwe woning had gehuurd. Na 3 maanden kreeg ik een brief van Enexis dat ik binnen 1 maand een leverancier moest zoeken, dat had ik toen meteen gedaan. Ik heb nooit betaald voor die 3 maanden, ook nooit een rekening gekregen daarvan.
Een jaarafrekening komt niet per se aan het einde van het jaar. Misschien bij jou toevallig wel maar dat geldt zeker niet voor iedereenquote:Op donderdag 18 september 2014 03:36 schreef -Hakuna- het volgende:
Ben dan ook benieuwd hoe dit gaat aflopen, zeker nu het langzaam tegen het einde van hat jaar aanloopt en de jaarlijkse eindafrekening gaat komen.
Die komen met de politie, deurwaarder en een slotenmaker heur.quote:Op donderdag 18 september 2014 03:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat kan alleen maar als je ze binnenlaat. Ze gaan echt de straat niet openleggen om TS af te sluiten. (De netwerkbeheerders hebben liever dat niemand dit weet, maar ok.) Echt netjes is het natuurljik niet om te gebruiken maar niet te betalen. Sluit gewoon ergens een contract af!
Dit is geen troll. Ik weet uit ervaring dat dit soort processen vaak verkeerd gaan bij corporaties.quote:Op donderdag 18 september 2014 03:28 schreef TigerXtrm het volgende:
Hou nou op met te reageren op die kut troll mensen
Dat klopt, op dat moment had je geen energieleverancier. In het geval van TS is er wel een leverancier, de corporatie die vergeten is het contract af te melden.quote:Op donderdag 18 september 2014 12:29 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Toen ik mijn huis betrok kreeg ik een brief van de netbeheerder dat ik me binnen vier weken bij een leverancier moest aanmelden, anders werd ik afgesloten.
Heb je deze gast zijn post geschiedenis gezien?quote:Op donderdag 18 september 2014 12:24 schreef Born2trade het volgende:
[..]
Dit is geen troll. Ik weet uit ervaring dat dit soort processen vaak verkeerd gaan bij corporaties.
I stand corrected.quote:Op donderdag 18 september 2014 13:06 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Heb je deze gast zijn post geschiedenis gezien?
Alleen is dit topic niet verzonnen.quote:Op donderdag 18 september 2014 13:06 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Heb je deze gast zijn post geschiedenis gezien?
Neuh, ze komen heus wel het geld innen.quote:Op donderdag 18 september 2014 14:16 schreef Graankorrel het volgende:
Dus in theorie is het voordelig voor mensen als ik die elk jaar van energieaanbieder wisselen telkens tussen einddatum oud contract en begindatum nieuw contract een maandje (of twee) geen aanbieder te hebben?![]()
Nee, want je netbeheerder trekt dan aan de bel.quote:Op donderdag 18 september 2014 14:16 schreef Graankorrel het volgende:
Dus in theorie is het voordelig voor mensen als ik die elk jaar van energieaanbieder wisselen telkens tussen einddatum oud contract en begindatum nieuw contract een maandje (of twee) geen aanbieder te hebben?![]()
Als jij rekeningen open hebt staan wel ja, anders niet.quote:Op donderdag 18 september 2014 08:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Die komen met de politie, deurwaarder en een slotenmaker heur.
Ik denk dat het een optie is. Maar als je het goed wil doen zorg je natuurlijk dat de naam van de contractant steeds anders is, dan lijkt het of er een verhuizing is. De truc is dan om de meterstanden steeds bij het opzeggen te laag op te geven en bij het afsluiten van een contract te hoog. Als je zorgt dat je binnen de marge blijft (laten we zeggen max 5%) dan kom je er wel mee weg. Netbeheerders hebben namelijk altijd een marge ingebouwd en zullen geen controle doen als de meterstanden bij verschillende contracten een minimale afwijking hebben.quote:Op donderdag 18 september 2014 14:16 schreef Graankorrel het volgende:
Dit is al je tweede onzinreactie in dit topic. Een netbeheerder mag de slimme meter (nog) niet gebruiken om stroomtoevoer af te knijpen of compleet te stoppen. Dit is volgens de wet zo geregeld.quote:Op vrijdag 19 september 2014 03:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als jij rekeningen open hebt staan wel ja, anders niet.
Zo wordt het naar buiten gecommuniceerd (en het is juridisch mogelijk), maar in de praktijk komt dit niet of nauwelijks voor. Om dat niet te doen (tenzij er een bijzondere reden voor is), is in elk geval het beleid bij minimaal 1 netbeheerder op de afdeling die hier over gaat en die zich bezighoudt met specifiek dit soort gevallen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 17:40 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Dit is al je tweede onzinreactie in dit topic. Een netbeheerder mag de slimme meter (nog) niet gebruiken om stroomtoevoer af te knijpen of compleet te stoppen. Dit is volgens de wet zo geregeld.
Daarbij kan er zeker wel een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld worden mocht TS niet reageren op brieven van de netbeheerder. Zij zijn namelijk eigenaar van de aansluiting en TS maakt gebruik van hun dienst terwijl hij daar niet voor betaald. Dit betekent dat zij hiervoor een machtiging tot binnentreden van de woning moeten krijgen van de (hulp)officier van justitie. Hiervoor mag TS zelf ook bij de rechtbank verschijnen om zich te verdedigen.
Zij gaan dan onder begeleiding van monteur, slotenmaker, politie en gerechtsdeurwaarder de woning binnen (slotenmaker mag natuurlijk buiten wachten) om de energievoorziening te beëindigen.
Daar gaat geen enkele rekening aan voor af. Wel waarschuwingen en maningen bij een tot aanmelden bij een leverancier (naar keuze) via zowel netbeheerder als gerechtsdeurwaarder.
E.e.a. kan verschillen per netbeheerder maar dit gebeurt weldegelijk.
Ik zou netjes het geld elke maand opzij zetten en gewoon afwachtenquote:Op donderdag 18 september 2014 13:27 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
Alleen is dit topic niet verzonnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |