Het kan zomaar zijn dat kind en grootouders het allebei leuk vinden. Dat is niet heel vreemd, hoor.quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:09 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Waarom zou je dat willen.
Ik ken geen een kind die bij opa en oma gaat logeren.
Gewoon oppas uit de buurt vragen is handiger en die 15 euro geven.
Ik was elke vakantie/lang weekend bij m'n opa en oma, in de zomer zelfs zes weken lang en mooi niet dat ik met m'n moeder meeging als ze op de koffie kwamquote:Op dinsdag 16 september 2014 11:09 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Waarom zou je dat willen.
Ik ken geen een kind die bij opa en oma gaat logeren.
Gewoon oppas uit de buurt vragen is handiger en die 15 euro geven.
Nou sommige opa en oma's gaan de kleinkinderen stiekem uithoren.quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:21 schreef Take2 het volgende:
[..]
Ik was elke vakantie/lang weekend bij m'n opa en oma, in de zomer zelfs zes weken lang en mooi niet dat ik met m'n moeder meeging als ze op de koffie kwam
Aangezien de kinderen er zelf naar vragen zou ik aan de ouders vragen waarom zij het liever niet willen.
Als jij totaal geen overleg pleegt over het pretpark uitje moet je niet raar opkijken dat het niet kan.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:55 schreef bcdef het volgende:
? Ik zegde daarop vriendelijk: omdat wij dat allemaal graag doen, ook ons A. We vroegen wanneer kan dat dan, we willen rekening houden met jullie programma om een vrije dag te kiezen waarop het pretparkavontuur kan doorgaan. Ze heeft in haar agenda gekeken maar de agenda van onze zoon stond blijkbaar op computer, dus gingen ze de papieren agenda van haar en de computeragenda van mijn zoon eens naast mekaar leggen om te zien wanneer het ging. Maar het ganse najaar staat reeds vol zegde ze. Mijn zoon moeit zicht dan nergens mee.
Dit vind ik ook gewoon enorm stom. Mijn moeder wil mij ook nog wel eens vergeten als we op bezoek komen.. En dan geef ik idd ook aan dat ik er ook nog ben. Niet een erg gek verzoek toch?quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:55 schreef bcdef het volgende:
Als ze bij ons op bezoek komen en ik speel met de kindjes, dan krijg ik het verwijt (via onze zoon, want zij zegt enkel alles achter de schermen en onze zoon moet dat via mail dan aan ons melden) dat ik mij niet met zoon en vrouw bezig hou.
Ja, soms, maar het zijn wel de opa en oma van de kinderen, en de ouders van vriend, dus er moet zeker wel ruimte zijn voor hen. Zeker als de kleinkinderen er kennelijk zelf om vragen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:30 schreef Moppert het volgende:
Hoi, ben jij mijn schoonmoeder?![]()
[..]
Als jij totaal geen overleg pleegt over het pretpark uitje moet je niet raar opkijken dat het niet kan.
Wij zitten van planning in principe ook gewoon vol tot oud en nieuw en daar wil ik in overleg best van af wijken. Maar communicatie is het magische woord.
[..]
Dit vind ik ook gewoon enorm stom. Mijn moeder wil mij ook nog wel eens vergeten als we op bezoek komen.. En dan geef ik idd ook aan dat ik er ook nog ben. Niet een erg gek verzoek toch?
En wat de rest betreft ik snap je probleem niet zo.
Het is leuk dat jij veel wil met je zoon en de kleinkinderen maar je zoon en zijn vriendin en de kleinkinderen zijn niet verplicht om tijd met je door te brengen. En zeker met kinderen en school en de rest van het leven wil je soms liever gewoon met je eigen gezin zijn.
Dat valt toch wel mee? Ik lees dat ze heel erg de behoefte heeft haar kleinkind te zien en dat ze zeker bereid is te schikken, maar daar geen ruimte voor krijgt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:41 schreef Paxlie het volgende:
Ik lees vooral dat je van alles wilt en als dat niet kan dat je gelijk gepikeerd bent. Dat vind ik vreemd, het is hun leven en daar heb jij je aan te passen. Als er dan bepaalde dingen niet kunnen dan is dat jammer maar helaas. Heb je al eens gevraagd wat je wel zou mogen doen met de kinderen in plaats van dat je gelijk een concreet voorstel doet?
Ik denk dat TS en haar man beide gepensioneerd zijn, en dit hun enige zoon en kleinkinderen zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:41 schreef Paxlie het volgende:
Ik lees vooral dat je van alles wilt en als dat niet kan dat je gelijk gepikeerd bent. Dat vind ik vreemd, het is hun leven en daar heb jij je aan te passen. Als er dan bepaalde dingen niet kunnen dan is dat jammer maar helaas. Heb je al eens gevraagd wat je wel zou mogen doen met de kinderen in plaats van dat je gelijk een concreet voorstel doet?
Dat doe ik inderdaad, ik reageer enorm vanuit mijn situatie. Mijn schoonmoeder kan dit ook typen en ik en pax ervaren het zo enorm anders. De post van TS doet mij gewoon zo enorm denken aan mijn jammerende schoonmoeder. Die zo erg veel wensen heeft maar niet halverwege wil samen komen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:36 schreef miss_sly het volgende:
Maar ik vind het erg moeilijk om te reageren, merk ik. Ik weet dat mijn schoonouders (en dan vooral mijn schoonmoeder) ongeveer hetzelfde over mij denken. Ik denk dat zij, vanuit haar optiek, een dergelijke post geschreven zou kunnen hebben, terwijl ik ook weet dat mijn vriend en ik het heel anders zien en ervaren. Vergeet niet dat de zoon
Dat kan, en dat is heel vervelend. Ik spreek ook wel uit ervaring, vind ik.quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:12 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat doe ik inderdaad, ik reageer enorm vanuit mijn situatie. Mijn schoonmoeder kan dit ook typen en ik en pax ervaren het zo enorm anders. De post van TS doet mij gewoon zo enorm denken aan mijn jammerende schoonmoeder. Die zo erg veel wensen heeft maar niet halverwege wil samen komen.
O ja, overheen gelezen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:42 schreef Lot_1 het volgende:
In de OP staat in ieder geval dat hun kleindochter 8 is, en dat ze nog een kleinkind hebben dat jonger is.
Die laat zich helemaal sturen door z'n vrouw schijnbaar. Alhoewel we hier natuurlijk één kant van het verhaal horen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:02 schreef Kyara het volgende:
Ik lees hierin vooral een schoondochter - schoonmoeder "vete". Blijkbaar zit er iets niet helemaal goed maar wat is niet duidelijk. Wat ik mis is de mening van de zoon hierin. Wat vindt hij? En is het dan niet goed om eea met hem te bespreken?
Om zijn standpunt te horen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:10 schreef Moppert het volgende:
Maar als er een "vete" is tussen hun waarom moet de man dan in gesprek?
En toch moet je daar ook heel erg mee uitkijken. Mijn schoonmoeder heeft dat vorig jaar ook een keer nodig gevonden, maar in plaats van een open gesprek met B werd het een grote klaagzang en een hoop beschuldigingen aan mijn adres met zelfs de vraag of hij wel gelukkig was. Het loopt zo gemakkelijk uit de hand, met een verslechterde relatie als uitkomst.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:33 schreef Kyara het volgende:
[..]
Om zijn standpunt te horen.
Ik heb dus een hele goede relatie met mijn schoonouders maar bepaalde dingen laat ik wel aan mijn man over. Als "koude kant" heb je toch minder speelruimte. En ik kan me voorstellen dat het voor de ouders ook wat makkelijker praat. Daarna ook in gesprek gaan met schoondochter om dingen de wereld uit te helpen.
Ik zou dan als eerste het gesprek aan gaan met de schoondochter. Of gewoon met schoondochter + zoon.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:33 schreef Kyara het volgende:
[..]
Om zijn standpunt te horen.
Ik heb dus een hele goede relatie met mijn schoonouders maar bepaalde dingen laat ik wel aan mijn man over. Als "koude kant" heb je toch minder speelruimte. En ik kan me voorstellen dat het voor de ouders ook wat makkelijker praat. Daarna ook in gesprek gaan met schoondochter om dingen de wereld uit te helpen.
Knap, dit is al de tweede post met 'niks' danquote:Op dinsdag 16 september 2014 17:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat ik herken is dat er vroeger weinig ruimte voor me was om me uit te spreken of om de dingen te doen zoals ik ze wil. Ik durf niet 'op te staan' tegen het dwingende wat ik hier boven ook lees en dus is vermijden makkelijker.
Alhoewel mijn moeder nooit wilde dat ze kwamen logeren omdat ze het druk had en ze me nu verwijt dat ik het nooit toeliet.
Lastig. En dichtbij. Dus daarom zeg ik ff niks.
Wat is daar mis mee? Dat ze zegt dat je haar daar geen plezier mee doet.?quote:Op woensdag 17 september 2014 08:10 schreef bcdef het volgende:
Ik spring na mijn werk, eens om de 14 dagen eens bij hen binnen (kwartier) dan heb ik hen en de kinderen gezien. Mijn schoondochter heeft me letterlijk (tijdens dat open gesprek) gezegd dat ik haar daar geen plezier mee doe om binnen te komen
Wederom wat doet dat er toe voor jou?quote:Op woensdag 17 september 2014 08:10 schreef bcdef het volgende:
Of wat denk je van dit voorbeeld: mijn zoon was samen met iemand een een nieuwe zoldering aan het maken. Maakt veel stof en onderdelen die overal op de grond liggen. Zij was niet te zien. 's Avonds kwam ze thuis, bekeek 'de boel' en zegde tegen hem (die al de ganse dag hard gewerkt had) schat nu moet jij nog wel opruimen en poetsen he, want jij hebt voor de zooi gezorgd.
iemand vroeg toch of haar zoon soms geen ruggegraat had? dat moest ze helaas een beetje beamen en ze gaf daarbij dit voorbeeld.quote:Op woensdag 17 september 2014 08:43 schreef Moppert het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Dat ze zegt dat je haar daar geen plezier mee doet.?
[..]
Wederom wat doet dat er toe voor jou?
Waarom heb jij er last van dat je zoon zijn gemaakte troep weer moet opruimen?
Hoewel het je om je kleinkinderen te doen is heb je het hele topic over je schoondochter.
Bemoei je gewoon minder met haar en laat het ook gewoon om de kinderen gaan.
Dat laatste weet ik niet, hoor. Ik hield ook nooit van onverwacht bezoek (kan er inmiddels wat beter mee omgaan) en dan maakte het echt niet uit wie het was. Ik vond dat gewoon niet zo fijn. Nog steeds niet, maar ik trek het wat beter. Heeft niets met de persoon te maken,.quote:Op woensdag 17 september 2014 08:46 schreef trui het volgende:
[..]
iemand vroeg toch of haar zoon soms geen ruggegraat had? dat moest ze helaas een beetje beamen en ze gaf daarbij dit voorbeeld.
en als je schoondochter je zo duidelijk laat merken dat ze het vervelend vindt dat je langskomt (een kwartiertje!), dan lijkt me dat heel pijnlijk. en daarom is er wel wat mis mee.
dat kan de beste overkomen!quote:Op woensdag 17 september 2014 08:50 schreef miss_sly het volgende:
Het kan best zijn dat TS het idee heeft dat ze heel legitieme dingen zegt
Misschien slim om het nog een keer te doen?quote:Op woensdag 17 september 2014 08:10 schreef bcdef het volgende:
Ik lees dat wij een gesprek moeten aangaan.
Daarop zeg ik het volgende:
Dat hebben wij gedaan, vorig jaar reeds.
Ik dacht dat de ts had gezegd dat die aardige schoondochter niet nog een gesprek wilde.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:04 schreef Moppert het volgende:
Misschien slim om het nog een keer te doen?
Dit denk ik ook.quote:Op woensdag 17 september 2014 08:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik denk dat jullie grootste probleem het gebrek aan communicatie is.
Dit.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:26 schreef Spirit82 het volgende:
Weet je, soms gaat het gewoon niet zoals jij graag zou willen, hoezeer je daar je best ook voor doet. Mensen kunnen en willen niet altijd veranderen en dan heb jij 2 keuzes: je ertegen blijven verzetten, of de situatie accepteren zoals die is en er het beste van maken. Als je naar de turnles mag komen of andere zaken die moeder aangeeft, haal daar dan uit wat je eruit kunt halen. Ik denk dat het je allemaal heel veel pijn en energie zal kosten zonder resultaat als je verder contact blijft proberen te forceren.
Ik denk dat dit wel het beste advies is in zulke situaties.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dit.
Je vrienden kies je, familie krijg je. En het is ontzettend verdrietig als het contact vanaf wiens kant dan ook, niet loopt zoals je het graag zou zien, maar het is wel een beetje de vraag of je daar wat aan doet. In zulke situaties zie je zo vaak dat mensen graag willen horen dat ze gelijk hebben of in hun recht staan, maar eigenlijk denk ik dat je dat idee moet laten varen. Het roept van beide kanten alleen maar meer weerstand op.
Je mag bij die turnlessen zijn? prima toch? Ga er lekker heen! Juich, leef je uit, geniet van je kleinkind aan het turnen. Je mag naar een kinderland vanaf half 2, geniet! Ze kunnen niet dit najaar naar een pretpark? Dan toch zeker vast in maart ofzo? Heel spijtig dat het zo lang moet duren maar wat in het vat zit verzuurd niet. en dit geeft je wel de gelegenheid om alvast een datum te prikken voor volgend jaar mocht je dat dan weer willen. De feesten, daarvan kan ik me voorstellen dat het vervelend is dat je pas na zoveel dagen feest mee kunt vieren. Kijk wat je ervan kunt maken, maak er bijvoorbeeld je eigen feest van, "sinterkerst bij oma" zo precies tussen kerst en sinterklaas in. Kun je je helemaal uitleven en dan voelt het wellicht wat minder als een net-niet kerst of net-niet sinterklaas.
Nogmaals, heel vervelend dat het zo loopt en je hoeft zeker niet alles te accepteren, maar pak wat je wel hebt, geniet er dubbel van en denk ik mogelijkheden en kansen ipv in belemmeringen en negativiteit. Omdenken!
Ik kan me haast niet voorstellen dat bij 1x logeren de kinderen ineens "verpest" worden door opa en oma.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:02 schreef Paxlie het volgende:
Ik vraag me af of er niet een andere reden is dat er niet gelogeerd kan worden, misschien is er wel een reden die ze liever niet vertellen aan oma? Als opa of oma de kinderen op een andere manier opvoedt dan kan ik me heel goed voorstellen dat je niet wilt dat ze gaan logeren. Zeker niet als dat al een aantal keer is aangegeven en opa en oma doen daar niks mee.
het probleem hier is dus dat er niet gezegd wordt waarom het er niet van komt. Dan blijft het dus onduidelijk wat daar nou achter zit en of oma (en opa) daar misschien nog iets aan kunnen veranderen of niet.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:02 schreef Paxlie het volgende:
Ik vraag me af of er niet een andere reden is dat er niet gelogeerd kan worden, misschien is er wel een reden die ze liever niet vertellen aan oma? Als opa of oma de kinderen op een andere manier opvoedt dan kan ik me heel goed voorstellen dat je niet wilt dat ze gaan logeren. Zeker niet als dat al een aantal keer is aangegeven en opa en oma doen daar niks mee.
zo, zomaar op vakantie zonder het te melden. foei!quote:Op woensdag 17 september 2014 15:24 schreef aapieannie het volgende:
Nou sorry dat ik het ga zeggen maar mijn dochter gaat ook liever niet bij mn schoonouders logeren. Wij hebben zelf een vast ritme met haar, en mn schoonouders zijn altijd druk. We wisten bv niet eens dat ze 3 weken op curacuao waren... Regelmatig komen er weekendjes weg voorbij, wij hebben al regelmatig aangegeven dat we graag op de hoogte zijn als zij weggaan. Mocht er wat gebeuren weten we waar ze zijn en dat ze eventueel niet bereikbaar zijn.
Daarbij gaat mn schoonmoeder zo dusdanig over mijn grenzen heen dat ik zelf liever geen contact met ze heb, maarja dat is ook weer zo wat he...
2 partijen, 2 verhalen.
quote:Op woensdag 17 september 2014 15:59 schreef trui het volgende:
[..]
zo, zomaar op vakantie zonder het te melden. foei!
Voor hetzelfde geld gebeurd er wat, bij hen of bij ons. Sta je toch mooi te kijken.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:59 schreef trui het volgende:
[..]
zo, zomaar op vakantie zonder het te melden. foei!
Stel je voor dat een keertje uit logeren een léuk iets wordt, waar je net wat langer op mag blijven dan thuis, net wat meer mag snoepen, en net wat langer mag spelen. Dat kan natuurlijk niet hé, opvoeding ondermijnen, ditdat alles. En dan ook nog eens op reis gaan zonder het in drievoud aan je te melden, hoe durven ze eigenlijkquote:Op woensdag 17 september 2014 15:24 schreef aapieannie het volgende:
Nou sorry dat ik het ga zeggen maar mijn dochter gaat ook liever niet bij mn schoonouders logeren. Wij hebben zelf een vast ritme met haar, en mn schoonouders zijn altijd druk. We wisten bv niet eens dat ze 3 weken op curacuao waren... Regelmatig komen er weekendjes weg voorbij, wij hebben al regelmatig aangegeven dat we graag op de hoogte zijn als zij weggaan. Mocht er wat gebeuren weten we waar ze zijn en dat ze eventueel niet bereikbaar zijn.
Daarbij gaat mn schoonmoeder zo dusdanig over mijn grenzen heen dat ik zelf liever geen contact met ze heb, maarja dat is ook weer zo wat he...
2 partijen, 2 verhalen.
Ik mis je punt echt compleet.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:11 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld gebeurd er wat, bij hen of bij ons. Sta je toch mooi te kijken.
Mijn schoonouders hebben geen mobiel. Als er wat gebeurd ( 3 maanden terug heeft vriend een ernstig ongeluk gehad) kan ik hen alleen op de huistelefoon bereiken. Dat weekend waren zij ook weg. Ik heb dus een voicemail achter moeten laten dat hij in het ziekenhuis lag en dat ik op dat moment verder ook nog niks wist. Toen zij terug kwamen kreeg ik het verwijt waarom ik niet naar het hotel had gebeld. Euh ja als ik had geweten waar jullie waren had ik dat ook zeker gedaan.quote:
Het komt een beetje OCD over, alsof die mensen aan jou verantwoording af moeten leggen over hun reizen, en eigenlijk het liefste niet moeten gaan, want 'stel dat er wat gebeurt'. Met die gedachte kan je toch niet altijd leven?quote:Op woensdag 17 september 2014 16:32 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Mijn schoonouders hebben geen mobiel. Als er wat gebeurd ( 3 maanden terug heeft vriend een ernstig ongeluk gehad) kan ik hen alleen op de huistelefoon bereiken. Dat weekend waren zij ook weg. Ik heb dus een voicemail achter moeten laten dat hij in het ziekenhuis lag en dat ik op dat moment verder ook nog niks wist. Toen zij terug kwamen kreeg ik het verwijt waarom ik niet naar het hotel had gebeld. Euh ja als ik had geweten waar jullie waren had ik dat ook zeker gedaan.
Het kan ook mijn eigen opvoeding zijn hoor. Wij laten elkaar altijd weten wanneer er een vakantie/ weekendje weg is. Zodat bij een noodgeval iemand altijd te bereiken is.
Merk dat ik het moeilijk kan verwoorden maar zo ongeveer dus...
Dus jij verteld je ouders/schoonouders niet dat je op vakantie gaat?quote:Op woensdag 17 september 2014 16:48 schreef L-E het volgende:
Ik vind het niet normaal om altijd maar te laten weten waar je bent. Echt geen behoefte aan.
Dat idd, ik dacht even dat ze bang zijn dat ze de kleinkinderen zomaar 3 weken mee nemen naar Curacao.quote:Op woensdag 17 september 2014 17:13 schreef trui het volgende:
ok, misschien handiger om die reden dan te noemen in dit topic?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |