abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144614358
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:46 schreef trui het volgende:

[..]

iemand vroeg toch of haar zoon soms geen ruggegraat had? dat moest ze helaas een beetje beamen en ze gaf daarbij dit voorbeeld.

en als je schoondochter je zo duidelijk laat merken dat ze het vervelend vindt dat je langskomt (een kwartiertje!), dan lijkt me dat heel pijnlijk. en daarom is er wel wat mis mee.
Dat laatste weet ik niet, hoor. Ik hield ook nooit van onverwacht bezoek (kan er inmiddels wat beter mee omgaan) en dan maakte het echt niet uit wie het was. Ik vond dat gewoon niet zo fijn. Nog steeds niet, maar ik trek het wat beter. Heeft niets met de persoon te maken,.

Verder, tja...het is wel een klaagzang over de schoondochter. Lastig vind ik dat. Het kan best zijn dat TS het idee heeft dat ze heel legitieme dingen zegt, maar het kan aan de andere kant best heel anders worden ervaren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 17 september 2014 @ 08:56:09 #52
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_144614440
Ik hou best wel van onverwacht bezoek. Maar ik moet ook vaak weg en dan stuur ik de aanwaaiers weg. Mijn ouders (en dan vooral mijn moeder) nemen me dat kwalijk.
Dat ligt in dit geval echt aan mijn moeder.

Is het mogelijk dat je een 'speciale' behandeling van ze verwacht, die ze je weigert te geven?
Heb je haar al eens gevraagd hoe haar gevoel erbij is? Misschien heeft ze wel een heel druk leven, en kom je altijd aanwaaien op het moment dat ze net een hele drukke dag had..of bijna alweer de deur uit moet.

Ik denk dat jullie grootste probleem het gebrek aan communicatie is.
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 17 september 2014 @ 08:57:50 #53
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144614469
Ik dacht dat het niet zo onverwacht was, "om de 14 dagen een kwartiertje na 't werk". Maar een oplossing zou kunnen zijn om het nog preciezer af te spreken en aan te kondigen.

Ik zou denk ik toch ook maar zoveel mogelijk m'n eigen plan gaan trekken en stoicijns af en toe langs blijven gaan hoor, bcdef. wel aankondigen, maar niet meer teveel richten op het aardig gevonden worden door de schoondochter, want dat gaat waarschijnlijk toch niet meer lukken. gewoon inzetten op je kleinkinderen en zoon. Niet teveel energie meer aan die schoondochter besteden.

Het logeren vind ik wel een lastige kwestie, dat kan soms gewoon gevoelig liggen, en misschien willen ze je niet vertellen waarom ze dat niet willen of vertrouwen. Dus als de ouders dat niet toestaan kun je dat niet echt eisen. Maar logeren is niet de enige manier waarop je een band kunt opbouwen.
in de haak.
  woensdag 17 september 2014 @ 09:00:27 #54
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144614510
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:50 schreef miss_sly het volgende:

Het kan best zijn dat TS het idee heeft dat ze heel legitieme dingen zegt
dat kan de beste overkomen! :P

[ Bericht 10% gewijzigd door trui op 17-09-2014 09:16:07 ]
in de haak.
  woensdag 17 september 2014 @ 09:04:33 #55
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144614593
Ik vind dit een apart voorbeeld voor geen ruggegraat hebben.
Als de kinderen troep maken vraag je toch ook dat weer op te ruimen?

En ja ze had kunnen roepen dat het prachtig is en hem op blote knieën bedanken.
Ze kan ook gewoon moe zijn en zo reageren en vervolgens dat beseffen en haar excuses aan bieden.
Of hij had de belofte gemaakt dat alles schoon en netjes is bij thuiskomst en net door die stressvolle dag die ze zelf had even niet zo gezellig zijn.
Of het is gewoon een trut en kan ze niets aardigs bedenken en moet hij als een slaafje opruimen. :D

Allemaal leuk en aardig maar daar heb je als schoonouders geen drol mee te maken natuurlijk.
En dat staat toch los van de kleinkinderen?
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:10 schreef bcdef het volgende:
Ik lees dat wij een gesprek moeten aangaan.
Daarop zeg ik het volgende:
Dat hebben wij gedaan, vorig jaar reeds.
Misschien slim om het nog een keer te doen?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 17 september 2014 @ 09:10:50 #56
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144614685
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:04 schreef Moppert het volgende:
Misschien slim om het nog een keer te doen?
Ik dacht dat de ts had gezegd dat die aardige schoondochter niet nog een gesprek wilde.
in de haak.
  woensdag 17 september 2014 @ 09:18:26 #57
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144614842
Dan doet ze het gesprek met haar zoon. :)
Maar dan zou ik wel al het gezever over schoondochter achterwege laten.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144615014
Weet je, soms gaat het gewoon niet zoals jij graag zou willen, hoezeer je daar je best ook voor doet. Mensen kunnen en willen niet altijd veranderen en dan heb jij 2 keuzes: je ertegen blijven verzetten, of de situatie accepteren zoals die is en er het beste van maken. Als je naar de turnles mag komen of andere zaken die moeder aangeeft, haal daar dan uit wat je eruit kunt halen. Ik denk dat het je allemaal heel veel pijn en energie zal kosten zonder resultaat als je verder contact blijft proberen te forceren.
Sarcasme. Herken het.
pi_144615345
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:

Ik denk dat jullie grootste probleem het gebrek aan communicatie is.
Dit denk ik ook.
pi_144616363
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:26 schreef Spirit82 het volgende:
Weet je, soms gaat het gewoon niet zoals jij graag zou willen, hoezeer je daar je best ook voor doet. Mensen kunnen en willen niet altijd veranderen en dan heb jij 2 keuzes: je ertegen blijven verzetten, of de situatie accepteren zoals die is en er het beste van maken. Als je naar de turnles mag komen of andere zaken die moeder aangeeft, haal daar dan uit wat je eruit kunt halen. Ik denk dat het je allemaal heel veel pijn en energie zal kosten zonder resultaat als je verder contact blijft proberen te forceren.
Dit. :Y
Je vrienden kies je, familie krijg je. En het is ontzettend verdrietig als het contact vanaf wiens kant dan ook, niet loopt zoals je het graag zou zien, maar het is wel een beetje de vraag of je daar wat aan doet. In zulke situaties zie je zo vaak dat mensen graag willen horen dat ze gelijk hebben of in hun recht staan, maar eigenlijk denk ik dat je dat idee moet laten varen. Het roept van beide kanten alleen maar meer weerstand op.

Je mag bij die turnlessen zijn? prima toch? Ga er lekker heen! Juich, leef je uit, geniet van je kleinkind aan het turnen. Je mag naar een kinderland vanaf half 2, geniet! Ze kunnen niet dit najaar naar een pretpark? Dan toch zeker vast in maart ofzo? Heel spijtig dat het zo lang moet duren maar wat in het vat zit verzuurd niet. en dit geeft je wel de gelegenheid om alvast een datum te prikken voor volgend jaar mocht je dat dan weer willen. De feesten, daarvan kan ik me voorstellen dat het vervelend is dat je pas na zoveel dagen feest mee kunt vieren. Kijk wat je ervan kunt maken, maak er bijvoorbeeld je eigen feest van, "sinterkerst bij oma" zo precies tussen kerst en sinterklaas in. Kun je je helemaal uitleven en dan voelt het wellicht wat minder als een net-niet kerst of net-niet sinterklaas.

Nogmaals, heel vervelend dat het zo loopt en je hoeft zeker niet alles te accepteren, maar pak wat je wel hebt, geniet er dubbel van en denk ik mogelijkheden en kansen ipv in belemmeringen en negativiteit. Omdenken!
:)
pi_144621560
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 10:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dit. :Y
Je vrienden kies je, familie krijg je. En het is ontzettend verdrietig als het contact vanaf wiens kant dan ook, niet loopt zoals je het graag zou zien, maar het is wel een beetje de vraag of je daar wat aan doet. In zulke situaties zie je zo vaak dat mensen graag willen horen dat ze gelijk hebben of in hun recht staan, maar eigenlijk denk ik dat je dat idee moet laten varen. Het roept van beide kanten alleen maar meer weerstand op.

Je mag bij die turnlessen zijn? prima toch? Ga er lekker heen! Juich, leef je uit, geniet van je kleinkind aan het turnen. Je mag naar een kinderland vanaf half 2, geniet! Ze kunnen niet dit najaar naar een pretpark? Dan toch zeker vast in maart ofzo? Heel spijtig dat het zo lang moet duren maar wat in het vat zit verzuurd niet. en dit geeft je wel de gelegenheid om alvast een datum te prikken voor volgend jaar mocht je dat dan weer willen. De feesten, daarvan kan ik me voorstellen dat het vervelend is dat je pas na zoveel dagen feest mee kunt vieren. Kijk wat je ervan kunt maken, maak er bijvoorbeeld je eigen feest van, "sinterkerst bij oma" zo precies tussen kerst en sinterklaas in. Kun je je helemaal uitleven en dan voelt het wellicht wat minder als een net-niet kerst of net-niet sinterklaas.

Nogmaals, heel vervelend dat het zo loopt en je hoeft zeker niet alles te accepteren, maar pak wat je wel hebt, geniet er dubbel van en denk ik mogelijkheden en kansen ipv in belemmeringen en negativiteit. Omdenken!
Ik denk dat dit wel het beste advies is in zulke situaties.
Ik denk dat je gelijk hebt ( ;) ) en dat veel mensen graag willen horen in dergelijke situaties dat ze gelijk hebben. Maar de vraag is: is dat belangrijk? Waar gaat het nou werkelijk om? Om je gelijk halen? Om bewijzen dat de schoondochter fout is? Of om een relatie op te bouwen met de kleinkinderen?

Grijp de gelegenheden die zich aandienen met beide handen aan en maak er dan echt iets leuks van!
  woensdag 17 september 2014 @ 14:05:45 #62
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144622494
Maar hebben 'wij' schoondochters niet ook een taak daarin? Want schoonmoeder lijkt zich toch aardig te voegen. Ik vraag me dan af waarom de kinderen niet mogen logeren als het ook is wat de kinderen willen. Hoe 'hoor' je je op te stellen in deze? Ik investeer wel in de relatie met mijn schoonmoeder en ik merk dat zij ook haar best doet. Zij wil heel veel dingen, wij wat minder maar er zijn ook meer opa's en oma's in het geding.dus kerst en sint moet er gedeeld worden. Ik hou me voor dat zij de opvoeder is van mijn man en dat hij echt leuk is. Ze kan dingen zeg maar ;) maar goed, hij heeft nu een eigen gezin waar veel drukte is en dan kunnen we niet altijd klaar zitten als oma dat wil. Ik dwaal af. Hoe kan de communicatie tussen beide weer hersteld worden?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144623623
Ik denk dat iedereen zijn taak heeft in allerlei relaties. Ik denk ook dat mijn eerste taak is om mijn eigen leven en gezin zo te laten draaien als wij dat willen, B en ik. Niet zoals anderen dat willen. En natuurlijk kun je je zo nu en dan aanpassen, en uit dit verhaal lijkt het alsof deze schoondochter daar niet zo toe genegen is, maar het is maar één kant van het verhaal.

Zoals gezegd, ik denk dat mijn schoonmoeder over mij een soortgelijke klaagzang zou ophangen bij onbekenden, maar ik weet ook dat dat niet volledig waar is. Ik heb zeker mijn fouten, hoor, begrijp me niet verkeerd, maar zoals zij het ziet, is het echt niet. Ja, ze is de moeder van B en hij is echt leuk, dus dat heeft ze goed gedaan, maar dat wil niet zeggen dat ze dan dus iets te vertellen heeft over ons en ons kind.

Ik vraag me ook af waarom de kinderen niet mogen logeren. Van de andere kant: dat zegt TS, maar zoals ik al eerder zei: misschien durven de kinderen niet zo goed te zeggen dat ze dat niet willen. Dat kan ook! Als dat niet zo is en zeker als de oudste wel wil logeren, zie ik ook niet zo waarom dat niet zou kunnen.
pi_144624562
Ik vraag me af of er niet een andere reden is dat er niet gelogeerd kan worden, misschien is er wel een reden die ze liever niet vertellen aan oma? Als opa of oma de kinderen op een andere manier opvoedt dan kan ik me heel goed voorstellen dat je niet wilt dat ze gaan logeren. Zeker niet als dat al een aantal keer is aangegeven en opa en oma doen daar niks mee.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_144624769
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:02 schreef Paxlie het volgende:
Ik vraag me af of er niet een andere reden is dat er niet gelogeerd kan worden, misschien is er wel een reden die ze liever niet vertellen aan oma? Als opa of oma de kinderen op een andere manier opvoedt dan kan ik me heel goed voorstellen dat je niet wilt dat ze gaan logeren. Zeker niet als dat al een aantal keer is aangegeven en opa en oma doen daar niks mee.
Ik kan me haast niet voorstellen dat bij 1x logeren de kinderen ineens "verpest" worden door opa en oma.

Daarbij geniet ik er intens van als opa en oma hun kleinkind verwennen en wat extra aandacht geven. Ja ze hebben andere regels als hun kleinkind komt logeren. Maar ik vind bij een keertje mag dat best.
Hun passen niet op als oppas maar ze willen gewoon graag opa en oma zijn.
Ij vind dat een verschil.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 17 september 2014 @ 15:16:25 #66
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144625075
Opa en Oma hoeven imho ook niet te voldoen aan dezelfde regels maar er is een verschil tussen een beetje buiten de regels gaan of volkomen schijt hebben aan alles. :Y Het is zo enorm moeilijk om een reden uit te leggen zeker als er al enorm veel spanningen zijn. Zeker door hoe ze nu al denkt over haar schoondochter snap ik wel dat ze bij een bepaalde reden die niet zo makkelijk durven te zeggen.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144625336
Nou sorry dat ik het ga zeggen maar mijn dochter gaat ook liever niet bij mn schoonouders logeren. Wij hebben zelf een vast ritme met haar, en mn schoonouders zijn altijd druk. We wisten bv niet eens dat ze 3 weken op curacuao waren... Regelmatig komen er weekendjes weg voorbij, wij hebben al regelmatig aangegeven dat we graag op de hoogte zijn als zij weggaan. Mocht er wat gebeuren weten we waar ze zijn en dat ze eventueel niet bereikbaar zijn.
Daarbij gaat mn schoonmoeder zo dusdanig over mijn grenzen heen dat ik zelf liever geen contact met ze heb, maarja dat is ook weer zo wat he...
2 partijen, 2 verhalen.
  woensdag 17 september 2014 @ 15:58:47 #68
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144626495
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:02 schreef Paxlie het volgende:
het probleem hier is dus dat er niet gezegd wordt waarom het er niet van komt. Dan blijft het dus onduidelijk wat daar nou achter zit en of oma (en opa) daar misschien nog iets aan kunnen veranderen of niet.
in de haak.
  woensdag 17 september 2014 @ 15:59:36 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144626513
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:24 schreef aapieannie het volgende:
Nou sorry dat ik het ga zeggen maar mijn dochter gaat ook liever niet bij mn schoonouders logeren. Wij hebben zelf een vast ritme met haar, en mn schoonouders zijn altijd druk. We wisten bv niet eens dat ze 3 weken op curacuao waren... Regelmatig komen er weekendjes weg voorbij, wij hebben al regelmatig aangegeven dat we graag op de hoogte zijn als zij weggaan. Mocht er wat gebeuren weten we waar ze zijn en dat ze eventueel niet bereikbaar zijn.
Daarbij gaat mn schoonmoeder zo dusdanig over mijn grenzen heen dat ik zelf liever geen contact met ze heb, maarja dat is ook weer zo wat he...
2 partijen, 2 verhalen.
zo, zomaar op vakantie zonder het te melden. foei!
in de haak.
pi_144626868
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:59 schreef trui het volgende:

[..]

_O-

Gelukkig geen mijn (schoon)ouders bijna altijd door dat ze een week/weekend weg Zijn. Andersom doen wij dat ook.

Ik heb bij mijn schoonmoeder het gevoel (gehad) dat zij het niet eens is met mijn/onze manier van opvoeden. Dat is dan jammer... Onze kinderen, onze regels.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_144626937
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:59 schreef trui het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld gebeurd er wat, bij hen of bij ons. Sta je toch mooi te kijken.
pi_144626964
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:24 schreef aapieannie het volgende:
2 partijen, 2 verhalen.
Stel je voor dat een keertje uit logeren een léuk iets wordt, waar je net wat langer op mag blijven dan thuis, net wat meer mag snoepen, en net wat langer mag spelen. Dat kan natuurlijk niet hé, opvoeding ondermijnen, ditdat alles. En dan ook nog eens op reis gaan zonder het in drievoud aan je te melden, hoe durven ze eigenlijk :( Spuitje die lui!
  woensdag 17 september 2014 @ 16:13:26 #73
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144627015
Dat er dingen gebeuren, ja dat hoort bij het leven. Gelukkig is iedereen tegenwoordig redelijk goed bereikbaar, via mobiel/mail/etc.
in de haak.
pi_144627282
Volgens mij begrijpen wij elkaar niet. Prima hoor ;)
Ze gaat wel regelmatig bij mijn ouders logeren.
Ik heb het over mijn persoonlijke grenzen, niet de grenzen die ik voor mijn kind stel.
En voor je het je afvraagt mijn vriend heeft zelf gezegd dat onze dochter daar niet gaat logeren.
pi_144627641
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:11 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld gebeurd er wat, bij hen of bij ons. Sta je toch mooi te kijken.
Ik mis je punt echt compleet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')