Dat laatste weet ik niet, hoor. Ik hield ook nooit van onverwacht bezoek (kan er inmiddels wat beter mee omgaan) en dan maakte het echt niet uit wie het was. Ik vond dat gewoon niet zo fijn. Nog steeds niet, maar ik trek het wat beter. Heeft niets met de persoon te maken,.quote:Op woensdag 17 september 2014 08:46 schreef trui het volgende:
[..]
iemand vroeg toch of haar zoon soms geen ruggegraat had? dat moest ze helaas een beetje beamen en ze gaf daarbij dit voorbeeld.
en als je schoondochter je zo duidelijk laat merken dat ze het vervelend vindt dat je langskomt (een kwartiertje!), dan lijkt me dat heel pijnlijk. en daarom is er wel wat mis mee.
dat kan de beste overkomen!quote:Op woensdag 17 september 2014 08:50 schreef miss_sly het volgende:
Het kan best zijn dat TS het idee heeft dat ze heel legitieme dingen zegt
Misschien slim om het nog een keer te doen?quote:Op woensdag 17 september 2014 08:10 schreef bcdef het volgende:
Ik lees dat wij een gesprek moeten aangaan.
Daarop zeg ik het volgende:
Dat hebben wij gedaan, vorig jaar reeds.
Ik dacht dat de ts had gezegd dat die aardige schoondochter niet nog een gesprek wilde.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:04 schreef Moppert het volgende:
Misschien slim om het nog een keer te doen?
Dit denk ik ook.quote:Op woensdag 17 september 2014 08:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik denk dat jullie grootste probleem het gebrek aan communicatie is.
Dit.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:26 schreef Spirit82 het volgende:
Weet je, soms gaat het gewoon niet zoals jij graag zou willen, hoezeer je daar je best ook voor doet. Mensen kunnen en willen niet altijd veranderen en dan heb jij 2 keuzes: je ertegen blijven verzetten, of de situatie accepteren zoals die is en er het beste van maken. Als je naar de turnles mag komen of andere zaken die moeder aangeeft, haal daar dan uit wat je eruit kunt halen. Ik denk dat het je allemaal heel veel pijn en energie zal kosten zonder resultaat als je verder contact blijft proberen te forceren.
Ik denk dat dit wel het beste advies is in zulke situaties.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dit.
Je vrienden kies je, familie krijg je. En het is ontzettend verdrietig als het contact vanaf wiens kant dan ook, niet loopt zoals je het graag zou zien, maar het is wel een beetje de vraag of je daar wat aan doet. In zulke situaties zie je zo vaak dat mensen graag willen horen dat ze gelijk hebben of in hun recht staan, maar eigenlijk denk ik dat je dat idee moet laten varen. Het roept van beide kanten alleen maar meer weerstand op.
Je mag bij die turnlessen zijn? prima toch? Ga er lekker heen! Juich, leef je uit, geniet van je kleinkind aan het turnen. Je mag naar een kinderland vanaf half 2, geniet! Ze kunnen niet dit najaar naar een pretpark? Dan toch zeker vast in maart ofzo? Heel spijtig dat het zo lang moet duren maar wat in het vat zit verzuurd niet. en dit geeft je wel de gelegenheid om alvast een datum te prikken voor volgend jaar mocht je dat dan weer willen. De feesten, daarvan kan ik me voorstellen dat het vervelend is dat je pas na zoveel dagen feest mee kunt vieren. Kijk wat je ervan kunt maken, maak er bijvoorbeeld je eigen feest van, "sinterkerst bij oma" zo precies tussen kerst en sinterklaas in. Kun je je helemaal uitleven en dan voelt het wellicht wat minder als een net-niet kerst of net-niet sinterklaas.
Nogmaals, heel vervelend dat het zo loopt en je hoeft zeker niet alles te accepteren, maar pak wat je wel hebt, geniet er dubbel van en denk ik mogelijkheden en kansen ipv in belemmeringen en negativiteit. Omdenken!
Ik kan me haast niet voorstellen dat bij 1x logeren de kinderen ineens "verpest" worden door opa en oma.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:02 schreef Paxlie het volgende:
Ik vraag me af of er niet een andere reden is dat er niet gelogeerd kan worden, misschien is er wel een reden die ze liever niet vertellen aan oma? Als opa of oma de kinderen op een andere manier opvoedt dan kan ik me heel goed voorstellen dat je niet wilt dat ze gaan logeren. Zeker niet als dat al een aantal keer is aangegeven en opa en oma doen daar niks mee.
het probleem hier is dus dat er niet gezegd wordt waarom het er niet van komt. Dan blijft het dus onduidelijk wat daar nou achter zit en of oma (en opa) daar misschien nog iets aan kunnen veranderen of niet.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:02 schreef Paxlie het volgende:
Ik vraag me af of er niet een andere reden is dat er niet gelogeerd kan worden, misschien is er wel een reden die ze liever niet vertellen aan oma? Als opa of oma de kinderen op een andere manier opvoedt dan kan ik me heel goed voorstellen dat je niet wilt dat ze gaan logeren. Zeker niet als dat al een aantal keer is aangegeven en opa en oma doen daar niks mee.
zo, zomaar op vakantie zonder het te melden. foei!quote:Op woensdag 17 september 2014 15:24 schreef aapieannie het volgende:
Nou sorry dat ik het ga zeggen maar mijn dochter gaat ook liever niet bij mn schoonouders logeren. Wij hebben zelf een vast ritme met haar, en mn schoonouders zijn altijd druk. We wisten bv niet eens dat ze 3 weken op curacuao waren... Regelmatig komen er weekendjes weg voorbij, wij hebben al regelmatig aangegeven dat we graag op de hoogte zijn als zij weggaan. Mocht er wat gebeuren weten we waar ze zijn en dat ze eventueel niet bereikbaar zijn.
Daarbij gaat mn schoonmoeder zo dusdanig over mijn grenzen heen dat ik zelf liever geen contact met ze heb, maarja dat is ook weer zo wat he...
2 partijen, 2 verhalen.
quote:Op woensdag 17 september 2014 15:59 schreef trui het volgende:
[..]
zo, zomaar op vakantie zonder het te melden. foei!
Voor hetzelfde geld gebeurd er wat, bij hen of bij ons. Sta je toch mooi te kijken.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:59 schreef trui het volgende:
[..]
zo, zomaar op vakantie zonder het te melden. foei!
Stel je voor dat een keertje uit logeren een léuk iets wordt, waar je net wat langer op mag blijven dan thuis, net wat meer mag snoepen, en net wat langer mag spelen. Dat kan natuurlijk niet hé, opvoeding ondermijnen, ditdat alles. En dan ook nog eens op reis gaan zonder het in drievoud aan je te melden, hoe durven ze eigenlijkquote:Op woensdag 17 september 2014 15:24 schreef aapieannie het volgende:
Nou sorry dat ik het ga zeggen maar mijn dochter gaat ook liever niet bij mn schoonouders logeren. Wij hebben zelf een vast ritme met haar, en mn schoonouders zijn altijd druk. We wisten bv niet eens dat ze 3 weken op curacuao waren... Regelmatig komen er weekendjes weg voorbij, wij hebben al regelmatig aangegeven dat we graag op de hoogte zijn als zij weggaan. Mocht er wat gebeuren weten we waar ze zijn en dat ze eventueel niet bereikbaar zijn.
Daarbij gaat mn schoonmoeder zo dusdanig over mijn grenzen heen dat ik zelf liever geen contact met ze heb, maarja dat is ook weer zo wat he...
2 partijen, 2 verhalen.
Ik mis je punt echt compleet.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:11 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld gebeurd er wat, bij hen of bij ons. Sta je toch mooi te kijken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |