Reintji | maandag 15 september 2014 @ 23:42 |
Kerbal Space Program is een spel wat in ontwikkeling is, waarbij je een crew van Kerbals de ruimte in probeert te krijgen. Of op verschrikkelijke wijze ergens halverwege de dampkring laat ontploffen. Of als een soort belachelijke torpedo over het land laat schieten. Of ongeduldig 5 minuten op het lanceerplatform laat staan omdat de boel te zwaar is.
Door ontkoppelaars te gebruiken creëer je fases voor je raket: eerst gaan de onderste zware raketten de eerste zet richting de zon geven, dan de volgende, etc, tot je bij je cockpit plus parachuutje aankomt.
Het zelf maken van raketten gaat echt geweldig simpel, en het forum van de officiele website staat vol downloadbare onderdelen om de boel nog uitgebreider te maken
http://kerbalspaceprogram.com/
Orbiting voor dummies:
Uitleg navball door Kutmanager
SPOILER Oke ik zal het je uitleggen. De gele is prograde en retrograde. Dat is letterlijk met je orbit mee of er tegenin burnen. Dat is dus waarmee je "speelt" met de zwaartekracht, waardoor je orbit hoger of lager wordt. Je burnt dan dus parallel aan je orbit en aan de oppervlakte van het lichaam waar je omheen orbit. De zwaartekracht neemt af met een 4e macht per verdubbeling van afstand tot het lichaam waar je omheen orbit geloof ik, dus hoe verder je hier burnt, hoe relatief minder brandstof het uiteindelijk zal kosten.
De blauwe is je "normaalvector". Dan burn je van je orbital body af of ernaartoe. Wat dit doet is dat het je orbit shift. Wat ik hiermee bedoel is dat je apoapsis hoger wordt en je periapsis lager, of andersom. Maar in totaal wordt je orbit dus niet hoger. Je moet het eigenlijk zo zien: als je een circulaire orbit hebt is de planeet of wat het ook is waar je omheen draait precies in het midden van je orbit. Als je de normaalvector gebruikt dan is dat lichaam dus niet meer in het midden, maar aan de zijkant van de cirkel. Je burnt dan dus dwars op je orbit en dwars op de oppervlakte van het lichaam.
De paarse is je inclination vector. Als je hiermee burnt dan blijft je orbit in principe even groot, maar heb je een andere hoek tov de draaias van het lichaam waar je omheen orbit. Deze is een beetje tricky, want op het moment de je de hoek verandert dan verander je dus ook het punt op je navball waar je inclination vector is, aangezien die altijd dwars op je orbit staat. Voor een perfecte inclination burn moet je dus je schip mee laten draaien met de inclination vector, anders ben je op een gegeven moment aan het burnen ergens tussen je inclination vector en je prograde/retrograde vector in en verandert zowel de inclination als de grootte van je orbit. De manoeuvre node houdt hier rekening mee, en dat zie je als je je inclination flink veranderd op de node, dan wordt je orbit ook meteen veel hoger. Bij een inclination change burn je dus dwars op je orbit en parallel aan de oppervlakte van het lichaam.
Dat is eigenlijk de makkelijkste manier om te onthouden:
Geel = parallel aan orbit, parallel aan oppervlakte. Blauw = dwars op orbit, dwars op oppervlakte. Paars = dwars op orbit, parallel aan oppervlakte.
Wat trouwens helpt is de mod enhanced navball, die ze geloof ik ook in de volgende release van ksp gaan stoppen. Dan heb je alle nodes op je navball. Lijst met handige Mods (voor en door topic-bezoekers
SPOILER Kerbal Space Program (KSP) is een sandbox game, wat zoveel betekend dat de gebruiker een zeer grote vrijheid heeft om zijn eigen gang te gaan binnen het spel. Voor wat betreft KSP betekend dit dat het spel zo is geprogrammeerd, dat het voor derden relatief eenvoudig is om mods te maken. Het gevolg is dat er al vrij veel mods zijn. Sommige maken het spel moeilijker, uitdagender, andere mods geven juist meer verbreding middels een grotere keuzevrijheid uit toepasbare onderdelen. De meeste mods zijn te downloaden op de officiele mod-site van deze game: http://www.curse.com/ksp-mods/kerbalOverigens zijn er diverse mod-ontwikkelaren die niet naar deze site willen verhuizen, vanwege de voorwaarden die curse stelt aan uploaders. Andere mods zijn te vinden op het oude Ksp-forum: http://forum.kerbalspaceprogram.com/forum.phpHieronder staan diverse mods zoals Fok!kers die gebruiken. Deze reviews zijn dus van Fok!kers afkomstig voor wat dat waard is. De aangehouden indeling is zoals die ook op de officiele downloadsite te vinden is. Er zijn dus parts packs, physics mods, propulsion mods, science mods, et cetera. Veel mods zijn echter in diverse categorieen onder te delen.... dus niet miepen over hoe een mod precies ingedeeld wordt door een Fok-user. Veel van onderstaande mods zijn beschikbaar voor KSP 0.24 - 0.24.2. Een boel anderen echter alleen nog voor KSP 0.23.5. In een aantal gevallen werken die mods prima in 0.24.2. Echter, sommigen dus niet... wat de reden is dat wel meer users niet in de allerlaatste versie van KSP spelen: men heeft zo een veel grotere keuzevrijheid tussen fantastische mods. Op curse.com is gelukkig prima weergegeven welke versies van een mod zijn te downloaden. Zo, genoeg gezeik. Waar het allemaal om te doen was: de mods. Parts-mods - mods waarin onderdelen zittenRemote tech --> geen ervaring mee. Wie vult deze in?Nasa-Astroid pack --> iemand hier wat mee gedaan die daar wat over wil schrijven?B9_Aerospace http://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/220473-b9-aerospace-repackB9 is een mod waar veel KSPers al snel mee aan de slag willen gaan. Het biedt een enorme uitbreiding aan vliegtuigonderdelen, een welkome aanvulling op het bescheiden aantal onderdelen wat het spel standaard biedt. De mod is al een poosje oud en wordt door liefhebbers steeds gepatched. Naar verluidt is de originele programmeur bezig / van plan om een nieuwe versie van B9 uit te brengen. Nova Punchhttp://forum.kerbalspacep(...)Career-Mode-Agencies! Dit is een bazenmod met de grootste raketonderdelen die we zouden wensen. Nog groter kan niet, want dan passen de raketten niet meer in de Assembly Hall. Lanceer hiermee hele ruimtestations in 1x, gewoon omdat het kan. Tevens biedt deze mod allerlei afdekkappen - fairrings - waarmee je een raket meer als een raket kan laten uitzien. Daarnaast zitten er veel andere onderdelen in deze mod. KW Rocketryhttp://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/220894-kw-rocketryDit is een mod waarin een boel raketonderdelen zitten. Hoewel in de Nova Punch grotere raketmotoren en tanks biedt, zitten in KW een serie vastebrandstofraketten die in Nova Punch gemist worden. Een welkome aanvulling dus op Nova Punch. Daarnaast bevat dit paket een serie fairraings die in Nova Punch niet aanwezig zijn. Daarnaast zitten er veel andere onderdelen in deze mod. Goodspeed Aerospace partshttp://www.curse.com/ksp-(...)ace-parts-v2014-4-1bNog meer parts om vliegende mobielen en ruimtestations mee te bouwen. Vooral de science storage container uit deze mod is fijn. Zo kun je data opslaan en een experiment herstarten, zonder dat de data verzonden hoeft te worden. Overigens zijn er meer mods met harde schijven en vergelijkbare data-dragers. Ook heeft deze pack een complete ruimte telescoop, alleen heb ik die zelf nog niet getest. Habitat Packhttp://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/64442Opblaasbare Habitat-onderdelen voor een basis of ruimtestation. Deze onderdelen zijn erg vet uitgewerkt. Check de link voor foto's. FusTek http://kerbal.curseforge.(...)ts-x0-04-3-dev-buildDeze mod biedt meer meer MEER onderdelen voor het bouwen van grootste ruimtestations. Het meest opvallende zijn de vele parts waarin Kerbals kunnen rondleven. Zo kun je een ruimtestation uit meer dan een serie tanks en labs laten bestaan. Tof dus. AviationLightshttp://forum.kerbalspacep(...)s-v3-6-%2803MAY14%29Gewoon geinig, lampjes om vliegtuigen en ruimtestations mee op te leuken. Infernal Roboticshttp://www.curse.com/ksp-(...)ernal-robotics-v0-14Robot-armen, telescoopkranen, roterende weetikveeldingens. Het kan met deze mod. Vele scharnieren, schuifunits en andere bewegingselementen bieden de mogelijkheid om helemaal los te gaan met opbouwbare vliegtuigen, lopende rovers, bijna alles is mogelijk. Kijk ook op Youtube voor diverse bizarre voorbeelden (MechWarriors, bijvoorbeeld....) KAShttp://forum.kerbalspacep(...)ven-fewer-explosions! Wie Infernal Robotics geinstalleerd heeft staan, gebruikt zeer vaak ook KAS. En terecht. Met deze mod kun je leidingen leggen, katrollen maken, liften, etc. KAS en IR maken dat je op een Munbasis een complete werkplaats kan inrichten. Repareer vliegtuigen met reserveonderdelen, nadat je ze in een kraan hebt opgehangen. Of bouw een schommel, gewoon omdat het kan. Check Youtube voor meer voorbeelden. Chattererhttp://forum.kerbalspacep(...)-Chatterer-v-0-5-9-4Deze mod genereert gezellig keuvelende Kerbals, onverstaanbare gesprekken met de Com-tower, etc. Geeft een boel sfeer als je een uur bezig bent om op precies dat plekje op de Mun te landen. Caterpillar Trackshttp://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/221183-caterpillar-tracksEen rupskraan is geen rupskraan zonder rupsen, zoals Caterpillar Tracks zonder Caterpillar Tracks geen mod zou zijn. Ook geschikt als onderbouw voor allerlei tanks. Pirated Weaponryhttp://www.curse.com/ksp-(...)ated-weaponry-reviveRaketten en kanonnen, gewoon om mee te schieten en dingen boem te laten doen. Ja, waarom ook niet? RomfarerModerator Romfarer is er een die je wel apart mag noemen. Hij begon als mod-maker en eindigde (hij en anderen) als programmeur bij KSP. Enkele part-mods van zijn hand zijn: Lazor system - http://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/220271-lazor-systemDe basis achter de meeste van zijn mods: een laser-systeem. Heb je meestal nodig wil je een van zijn andere mods kunnen installeren. Lazor Guided weapons - http://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/220274-lazor-guided-weaponsRaketten, laser-geleid van basis naar doel. Lazor cam - http://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/220272-lazor-docking-camStandaard in elke dockingpoort een docking cam, erg handig. Robotic arms - http://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/220273-robotic-arms-packTwee replica's van bestaande robot-armen. Erg nice, al blijft het zelf bouwen van robotarmen met behulp van de Infernal Robotics en Kas mods ook zeer leuk. Sunbeam - http://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/220276-sunbeamEen laser die schiet. Zoiets. Geweld(ad)ig mannetje, die Romfarer. Firespitterhttp://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/220252-firespitterRaketmotoren en turbines zijn stoer, maar heb je meer met propellors? Ga dan met deze mod aan de slag! Bouw in je SpacePlane hangar gewoon stronteigenwijs een....... dubbeldeks propellorvliegtuig! Of een helikopter, net wat je wil. Eigenlijk best wel een leuke mod. Ga de uitdaging aan om een electrisch aangedreven zweefvliegtuig te bouwen die alleen op zonne-energie vliegt. Procedural Dynamicshttp://forum.kerbalspacep(...)rocedural-Wing-0-8-1Deze mod biedt de mogelijheid om vleugels geheel naar eigen wens vorm te geven - zolang dat maar iets rechthoekigs of driehoekig-achtigs is. Rond gaat helaas niet. Ook werkt deze mod niet goed samen met FAR (zie verderop). Wel kun je hiermee straaljagers bouwen die veel meer op straaljagers lijken! De veel vrijere vleugelkeuze sluit goed aan op het sandbox-idee van het spel. HullCamerahttp://forum.kerbalspacep(...)-to-MU-Updated-7-JunZoals de mod al doet vermoeden: hiermee ontvang je een set camera's die je overal aan kan monteren. Leuke aanvulling! Plak een camera op de staartvin van je vliegtuig en vlieg ermee zoals je dat uit enkele andere games gewend bent. Of plak er eentje op een af te stoten rakettrap, zodat je kan zien hoe vanuit de afgevallen trap de rest van de raket verder vliegt. Wie kent de beelden van de Nasa niet, waarbij camera's overal op de raket lijken te zitten? SM Plane Parts Pack revival http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/77786Een part-pack met onderdelen om Stealth-Look-vliegtuigen te kunnen bouwen. Shuttle Engineshttp://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/55985Raketmotoren staan allemaal recht naar beneden gericht, die van vastebrandstofraketten daargelaten. Wil je een spaceshuttle bouwen die zoals het origineel met enkele boosters gelanceerd wordt, dan heb je specifieke motoren nodig om de boel in balans te houden. In deze modpack zitten deze motoren. Leuk RealShutehttp://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/57988Veel meer realistische parachutes. Ze zijn weer inpakbaar, leuk voor landers die 10x op een planeet met atmosfeer willen hoppen om science te kunnen verzamelen. Of bouw je eigen raketaangedreven dragracer, met remparashute! Het kan. SciFi Shipyardshttp://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/37908Vlieg rond met de USS Enterprise of met de Borg Cube. Ja die dingen uit Star Trek. Gameplay mods - mods die de gameplay aanpassenMechjeb -> hier heb ik geen ervaring mee. Flight Engineer Redux -> hier heb ik geen ervaring mee. Module Manager -> hier heb ik geen ervaring mee.Ship Manifesthttp://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/62270Een mod waarmee je binnen een bouwsel zaken kunt verplaatsen, zoals je ook brandstof kan verplaatsen. Goederen, Kerbals, etc, alles is van de ene lokatie naar de andere te verplaatsen, zonder langdurige EVA's enzo. Deadly Reentryhttp://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/54954De naam zegt het al: dodelijke terugkeer: deze mod maakt dat het er toe doet dat de terugkeermodule - of die nu science of Kerbals bevat - niet zomaar door de dampring kan. Voorkom dat je module te heet wordt en ontploft, zorg ervoor dat je voldoende bent afgeremd voordat je de atmosfeer binnentreed, of ontplof! FAR http://forum.kerbalspacep(...)ch-v0-14-1-1-7-25-14Wie een poosje met vliegtuigen experimenteerd, valt al snel op dat KSP geweldig is met raketten, maar treurig is op gebied van aerodynamica. Vliegtuigen vliegen niet als vliegtuigen, ze vliegen... makkelijk. Te makkelijk. Elke zwerfkei verkleed als vouwwagen krijg je echt gemakkelijk - en zo nodig achterstevoren - de lucht in. FAR biedt hier een goede oplossing voor door een nieuw aerodynamisch model in het spel te implementeren waarmee vliegtuigen bouwen veel leuker en uitdagender wordt. Het is erg fijn om te merken dat KSP nu je gestroomlijnde High Speed Onderzoeksvliegtuig wél beter weet te waarderen dan die vouwwagen van zonet. Helaas heeft deze mod ook effect op raketten. Op internet is te lezen dat veel mensen meerdere installaties van dit spel hebben: eentje om met vliegtuigen te kunnen spelen, een andere voor raketten, weer eentje voor ruimtestations, etc. Ook zijn er mods waarmee mods makkelijk aan en uitgeschakeld kunnen worden, kwestie van uitzoeken en overzicht bewaren. Science mods - mods die nieuwe wetenschappelijke experimenten biedenDMagic Orbital Sciencehttp://www.curse.com/ksp-(...)agic-orbital-scienceDeze mod heeft nieuwe science-instrumenten voor zowel probes als rovers. Voor rovers zitten er analyse-tools bij om een stukje rots of grond te kunnen onderzoeken. Metal-Wasp-Industries-Solar-Panel-and-Parts-Pack http://forum.kerbalspacep(...)Panel-and-Parts-PackMeer tools om bodemonderzoek te kunnen doen op welke planeet dan ook. O en je krijgt extra zonnepanelen, altijd mooi. L-tech Scientific Industrieshttp://www.curse.com/ksp-(...)cientific-industriesYay, nog meer science! Deze mod geeft een Lab, diverse meetinstrumenten, waaronder een science genererende camera. Orbital Material science labhttp://www.curse.com/ksp-(...)material-science-labTwee extra wetenschapsmodules voor een ruimtestation. Beide zijn bedoeld om vaste of vloeibare materialen te onderzoeken. Dit onder het mom van: een ruimtestation is nooit te groot. Tarsier Space Technologyhttp://www.curse.com/ksp-(...)ier-space-technologyTarsier geeft ons een serie compleet functionerende ruimtetelescopen. Middels het zoeken van planeten en het maken van foto's is science te verdienen. Station Sciencehttp://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/220216-station-science-v-0-4Een vette mod waarmee je een zinvol ruimtestation kan bouwen: diverse laboratoria, grote generatoren en deeltjesversnellers, diverse experimenten: alles is zo opgezet dat het uitnodigt om een grootst ruimtelab te willen bouwen waarmee veel sciencepunten te verdienen valt. Modular Kolonization Systemhttp://www.curse.com/ksp-(...)-kolonization-systemEen user uit het vorige topic kwam met deze mod op de proppen: een heel systeem waarmee zelfvoorziendende basissen kunnen worden opgezet. Uitgebreide mod, erg gaaf. Resources mods - mods waarin het draait om het winnen van grondstoffenKethanehttp://forum.kerbalspacep(...)d-0-24-compatibilityWie altijd al op Minmus - of elders in zijn zonnestelsel - een refuelstation had willen bouwen: deze mod biedt je die kans! Er zitten alle benodigde tools in om te ontdekken waar op een planeet grondstoffen zitten, deze aan te boren en om te zetten naar elke denkbare brandstof. ----> Aanvulling op Kethane, genaamd Kethane Plus, gaat nog wat verder dan de basis van Kethane: http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/71140Karbonitehttp://forum.kerbalspacep(...)g-Dev-and-DiscussionDit lijkt op Kethane, maar is het niet. Het draait ook om het winnen en gebruiken van resources, maar steekt heel anders in elkaar. Vergelijk ze en bedenk wat beter bij je past. Het belangrijkste verschil is dat het voor anderen makkelijker is om mods te maken voor Karbonite. Kethane is meer gesloten en daarmee minder vrij. Andersom gezien: wanneer we mods gaan modden...... heb je tijd teveel. TAC life supporthttp://forum.kerbalspacep(...)0-9-%28pre-4%29-3AugSimuleer hiermee het opraken van voorraden en hoe om te gaan met afval. Vul voorraden aan via bevoorradingsraketten of via een goed uitgeruste basis. Met mods als deze verandert KSP langzaam aan in een allround RuimteSim Cargohttp://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/70986Wie TAC life support gebruikt, merkt dat voorraden op kunnen..... daarom is het handig nog meer voorraden mee te nemen: precies dat doet deze mod.
[ Bericht 11% gewijzigd door Reintji op 16-09-2014 13:19:59 ] |
zyx1981 | maandag 15 september 2014 @ 23:46 |
Hoi Reintji, kan je onderstaande posts in de openingspost verwerken? Eigenlijk zouden ze al in de vorige OP terrecht komen, alleen dat schoot niet op.
Uitleg NavBall door Kutmanager:
SPOILER [quote] Op donderdag 4 september 2014 00:48 schreef Kutmanager het volgende:[..] Oke ik zal het je uitleggen. De gele is prograde en retrograde. Dat is letterlijk met je orbit mee of er tegenin burnen. Dat is dus waarmee je "speelt" met de zwaartekracht, waardoor je orbit hoger of lager wordt. Je burnt dan dus parallel aan je orbit en aan de oppervlakte van het lichaam waar je omheen orbit. De zwaartekracht neemt af met een 4e macht per verdubbeling van afstand tot het lichaam waar je omheen orbit geloof ik, dus hoe verder je hier burnt, hoe relatief minder brandstof het uiteindelijk zal kosten. De blauwe is je "normaalvector". Dan burn je van je orbital body af of ernaartoe. Wat dit doet is dat het je orbit shift. Wat ik hiermee bedoel is dat je apoapsis hoger wordt en je periapsis lager, of andersom. Maar in totaal wordt je orbit dus niet hoger. Je moet het eigenlijk zo zien: als je een circulaire orbit hebt is de planeet of wat het ook is waar je omheen draait precies in het midden van je orbit. Als je de normaalvector gebruikt dan is dat lichaam dus niet meer in het midden, maar aan de zijkant van de cirkel. Je burnt dan dus dwars op je orbit en dwars op de oppervlakte van het lichaam. De paarse is je inclination vector. Als je hiermee burnt dan blijft je orbit in principe even groot, maar heb je een andere hoek tov de draaias van het lichaam waar je omheen orbit. Deze is een beetje tricky, want op het moment de je de hoek verandert dan verander je dus ook het punt op je navball waar je inclination vector is, aangezien die altijd dwars op je orbit staat. Voor een perfecte inclination burn moet je dus je schip mee laten draaien met de inclination vector, anders ben je op een gegeven moment aan het burnen ergens tussen je inclination vector en je prograde/retrograde vector in en verandert zowel de inclination als de grootte van je orbit. De manoeuvre node houdt hier rekening mee, en dat zie je als je je inclination flink veranderd op de node, dan wordt je orbit ook meteen veel hoger. Bij een inclination change burn je dus dwars op je orbit en parallel aan de oppervlakte van het lichaam. Dat is eigenlijk de makkelijkste manier om te onthouden: Geel = parallel aan orbit, parallel aan oppervlakte. Blauw = dwars op orbit, dwars op oppervlakte. Paars = dwars op orbit, parallel aan oppervlakte. Wat trouwens helpt is de mod enhanced navball, die ze geloof ik ook in de volgende release van ksp gaan stoppen. Dan heb je alle nodes op je navball. [/quote] Begin met uitleg van alle mods... let op, deze lijst kan en mag door iedereen worden aangevuld:
SPOILER Kerbal Space Program (KSP) is een sandbox game, wat zoveel betekend dat de gebruiker een zeer grote vrijheid heeft om zijn eigen gang te gaan binnen het spel. Voor wat betreft KSP betekend dit dat het spel zo is geprogrammeerd, dat het voor derden relatief eenvoudig is om mods te maken. Het gevolg is dat er al vrij veel mods zijn. Sommige maken het spel moeilijker, uitdagender, andere mods geven juist meer verbreding middels een grotere keuzevrijheid uit toepasbare onderdelen. De meeste mods zijn te downloaden op de officiele mod-site van deze game: http://www.curse.com/ksp-mods/kerbalOverigens zijn er diverse mod-ontwikkelaren die niet naar deze site willen verhuizen, vanwege de voorwaarden die curse stelt aan uploaders. Andere mods zijn te vinden op het oude Ksp-forum: http://forum.kerbalspaceprogram.com/forum.phpHieronder staan diverse mods zoals Fok!kers die gebruiken. Deze reviews zijn dus van Fok!kers afkomstig voor wat dat waard is. De aangehouden indeling is zoals die ook op de officiele downloadsite te vinden is. Er zijn dus parts packs, physics mods, propulsion mods, science mods, et cetera. Veel mods zijn echter in diverse categorieen onder te delen.... dus niet miepen over hoe een mod precies ingedeeld wordt door een Fok-user. Veel van onderstaande mods zijn beschikbaar voor KSP 0.24 - 0.24.2. Een boel anderen echter alleen nog voor KSP 0.23.5. In een aantal gevallen werken die mods prima in 0.24.2. Echter, sommigen dus niet... wat de reden is dat wel meer users niet in de allerlaatste versie van KSP spelen: men heeft zo een veel grotere keuzevrijheid tussen fantastische mods. Op curse.com is gelukkig prima weergegeven welke versies van een mod zijn te downloaden. Zo, genoeg gezeik. Waar het allemaal om te doen was: de mods. Parts-mods - mods waarin onderdelen zittenRemote tech --> geen ervaring mee. Wie vult deze in?Nasa-Astroid pack --> iemand hier wat mee gedaan die daar wat over wil schrijven?B9_Aerospace http://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/220473-b9-aerospace-repackB9 is een mod waar veel KSPers al snel mee aan de slag willen gaan. Het biedt een enorme uitbreiding aan vliegtuigonderdelen, een welkome aanvulling op het bescheiden aantal onderdelen wat het spel standaard biedt. De mod is al een poosje oud en wordt door liefhebbers steeds gepatched. Naar verluidt is de originele programmeur bezig / van plan om een nieuwe versie van B9 uit te brengen. Nova Punchhttp://forum.kerbalspacep(...)Career-Mode-Agencies! Dit is een bazenmod met de grootste raketonderdelen die we zouden wensen. Nog groter kan niet, want dan passen de raketten niet meer in de Assembly Hall. Lanceer hiermee hele ruimtestations in 1x, gewoon omdat het kan. Tevens biedt deze mod allerlei afdekkappen - fairrings - waarmee je een raket meer als een raket kan laten uitzien. Daarnaast zitten er veel andere onderdelen in deze mod. KW Rocketryhttp://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/220894-kw-rocketryDit is een mod waarin een boel raketonderdelen zitten. Hoewel in de Nova Punch grotere raketmotoren en tanks biedt, zitten in KW een serie vastebrandstofraketten die in Nova Punch gemist worden. Een welkome aanvulling dus op Nova Punch. Daarnaast bevat dit paket een serie fairraings die in Nova Punch niet aanwezig zijn. Daarnaast zitten er veel andere onderdelen in deze mod. Goodspeed Aerospace partshttp://www.curse.com/ksp-(...)ace-parts-v2014-4-1bNog meer parts om vliegende mobielen en ruimtestations mee te bouwen. Vooral de science storage container uit deze mod is fijn. Zo kun je data opslaan en een experiment herstarten, zonder dat de data verzonden hoeft te worden. Overigens zijn er meer mods met harde schijven en vergelijkbare data-dragers. Ook heeft deze pack een complete ruimte telescoop, alleen heb ik die zelf nog niet getest. Habitat Packhttp://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/64442Opblaasbare Habitat-onderdelen voor een basis of ruimtestation. Deze onderdelen zijn erg vet uitgewerkt. Check de link voor foto's. FusTek http://kerbal.curseforge.(...)ts-x0-04-3-dev-buildDeze mod biedt meer meer MEER onderdelen voor het bouwen van grootste ruimtestations. Het meest opvallende zijn de vele parts waarin Kerbals kunnen rondleven. Zo kun je een ruimtestation uit meer dan een serie tanks en labs laten bestaan. Tof dus. AviationLightshttp://forum.kerbalspacep(...)s-v3-6-%2803MAY14%29Gewoon geinig, lampjes om vliegtuigen en ruimtestations mee op te leuken. Infernal Roboticshttp://www.curse.com/ksp-(...)ernal-robotics-v0-14Robot-armen, telescoopkranen, roterende weetikveeldingens. Het kan met deze mod. Vele scharnieren, schuifunits en andere bewegingselementen bieden de mogelijkheid om helemaal los te gaan met opbouwbare vliegtuigen, lopende rovers, bijna alles is mogelijk. Kijk ook op Youtube voor diverse bizarre voorbeelden (MechWarriors, bijvoorbeeld....) KAShttp://forum.kerbalspacep(...)ven-fewer-explosions! Wie Infernal Robotics geinstalleerd heeft staan, gebruikt zeer vaak ook KAS. En terecht. Met deze mod kun je leidingen leggen, katrollen maken, liften, etc. KAS en IR maken dat je op een Munbasis een complete werkplaats kan inrichten. Repareer vliegtuigen met reserveonderdelen, nadat je ze in een kraan hebt opgehangen. Of bouw een schommel, gewoon omdat het kan. Check Youtube voor meer voorbeelden. Chattererhttp://forum.kerbalspacep(...)-Chatterer-v-0-5-9-4Deze mod genereert gezellig keuvelende Kerbals, onverstaanbare gesprekken met de Com-tower, etc. Geeft een boel sfeer als je een uur bezig bent om op precies dat plekje op de Mun te landen. Caterpillar Trackshttp://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/221183-caterpillar-tracksEen rupskraan is geen rupskraan zonder rupsen, zoals Caterpillar Tracks zonder Caterpillar Tracks geen mod zou zijn. Ook geschikt als onderbouw voor allerlei tanks. Pirated Weaponryhttp://www.curse.com/ksp-(...)ated-weaponry-reviveRaketten en kanonnen, gewoon om mee te schieten en dingen boem te laten doen. Ja, waarom ook niet? RomfarerModerator Romfarer is er een die je wel apart mag noemen. Hij begon als mod-maker en eindigde (hij en anderen) als programmeur bij KSP. Enkele part-mods van zijn hand zijn: Lazor system - http://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/220271-lazor-systemDe basis achter de meeste van zijn mods: een laser-systeem. Heb je meestal nodig wil je een van zijn andere mods kunnen installeren. Lazor Guided weapons - http://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/220274-lazor-guided-weaponsRaketten, laser-geleid van basis naar doel. Lazor cam - http://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/220272-lazor-docking-camStandaard in elke dockingpoort een docking cam, erg handig. Robotic arms - http://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/220273-robotic-arms-packTwee replica's van bestaande robot-armen. Erg nice, al blijft het zelf bouwen van robotarmen met behulp van de Infernal Robotics en Kas mods ook zeer leuk. Sunbeam - http://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/220276-sunbeamEen laser die schiet. Zoiets. Geweld(ad)ig mannetje, die Romfarer. Firespitterhttp://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/220252-firespitterRaketmotoren en turbines zijn stoer, maar heb je meer met propellors? Ga dan met deze mod aan de slag! Bouw in je SpacePlane hangar gewoon stronteigenwijs een....... dubbeldeks propellorvliegtuig! Of een helikopter, net wat je wil. Eigenlijk best wel een leuke mod. Ga de uitdaging aan om een electrisch aangedreven zweefvliegtuig te bouwen die alleen op zonne-energie vliegt. Procedural Dynamicshttp://forum.kerbalspacep(...)rocedural-Wing-0-8-1Deze mod biedt de mogelijheid om vleugels geheel naar eigen wens vorm te geven - zolang dat maar iets rechthoekigs of driehoekig-achtigs is. Rond gaat helaas niet. Ook werkt deze mod niet goed samen met FAR (zie verderop). Wel kun je hiermee straaljagers bouwen die veel meer op straaljagers lijken! De veel vrijere vleugelkeuze sluit goed aan op het sandbox-idee van het spel. HullCamerahttp://forum.kerbalspacep(...)-to-MU-Updated-7-JunZoals de mod al doet vermoeden: hiermee ontvang je een set camera's die je overal aan kan monteren. Leuke aanvulling! Plak een camera op de staartvin van je vliegtuig en vlieg ermee zoals je dat uit enkele andere games gewend bent. Of plak er eentje op een af te stoten rakettrap, zodat je kan zien hoe vanuit de afgevallen trap de rest van de raket verder vliegt. Wie kent de beelden van de Nasa niet, waarbij camera's overal op de raket lijken te zitten? SM Plane Parts Pack revival http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/77786Een part-pack met onderdelen om Stealth-Look-vliegtuigen te kunnen bouwen. Shuttle Engineshttp://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/55985Raketmotoren staan allemaal recht naar beneden gericht, die van vastebrandstofraketten daargelaten. Wil je een spaceshuttle bouwen die zoals het origineel met enkele boosters gelanceerd wordt, dan heb je specifieke motoren nodig om de boel in balans te houden. In deze modpack zitten deze motoren. Leuk RealShutehttp://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/57988Veel meer realistische parachutes. Ze zijn weer inpakbaar, leuk voor landers die 10x op een planeet met atmosfeer willen hoppen om science te kunnen verzamelen. Of bouw je eigen raketaangedreven dragracer, met remparashute! Het kan. SciFi Shipyardshttp://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/37908Vlieg rond met de USS Enterprise of met de Borg Cube. Ja die dingen uit Star Trek. Gameplay mods - mods die de gameplay aanpassenMechjeb -> hier heb ik geen ervaring mee. Flight Engineer Redux -> hier heb ik geen ervaring mee. Module Manager -> hier heb ik geen ervaring mee.Ship Manifesthttp://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/62270Een mod waarmee je binnen een bouwsel zaken kunt verplaatsen, zoals je ook brandstof kan verplaatsen. Goederen, Kerbals, etc, alles is van de ene lokatie naar de andere te verplaatsen, zonder langdurige EVA's enzo. Deadly Reentryhttp://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/54954De naam zegt het al: dodelijke terugkeer: deze mod maakt dat het er toe doet dat de terugkeermodule - of die nu science of Kerbals bevat - niet zomaar door de dampring kan. Voorkom dat je module te heet wordt en ontploft, zorg ervoor dat je voldoende bent afgeremd voordat je de atmosfeer binnentreed, of ontplof! FAR http://forum.kerbalspacep(...)ch-v0-14-1-1-7-25-14Wie een poosje met vliegtuigen experimenteerd, valt al snel op dat KSP geweldig is met raketten, maar treurig is op gebied van aerodynamica. Vliegtuigen vliegen niet als vliegtuigen, ze vliegen... makkelijk. Te makkelijk. Elke zwerfkei verkleed als vouwwagen krijg je echt gemakkelijk - en zo nodig achterstevoren - de lucht in. FAR biedt hier een goede oplossing voor door een nieuw aerodynamisch model in het spel te implementeren waarmee vliegtuigen bouwen veel leuker en uitdagender wordt. Het is erg fijn om te merken dat KSP nu je gestroomlijnde High Speed Onderzoeksvliegtuig wél beter weet te waarderen dan die vouwwagen van zonet. Helaas heeft deze mod ook effect op raketten. Op internet is te lezen dat veel mensen meerdere installaties van dit spel hebben: eentje om met vliegtuigen te kunnen spelen, een andere voor raketten, weer eentje voor ruimtestations, etc. Ook zijn er mods waarmee mods makkelijk aan en uitgeschakeld kunnen worden, kwestie van uitzoeken en overzicht bewaren. Science mods - mods die nieuwe wetenschappelijke experimenten biedenDMagic Orbital Sciencehttp://www.curse.com/ksp-(...)agic-orbital-scienceDeze mod heeft nieuwe science-instrumenten voor zowel probes als rovers. Voor rovers zitten er analyse-tools bij om een stukje rots of grond te kunnen onderzoeken. Metal-Wasp-Industries-Solar-Panel-and-Parts-Pack http://forum.kerbalspacep(...)Panel-and-Parts-PackMeer tools om bodemonderzoek te kunnen doen op welke planeet dan ook. O en je krijgt extra zonnepanelen, altijd mooi. L-tech Scientific Industrieshttp://www.curse.com/ksp-(...)cientific-industriesYay, nog meer science! Deze mod geeft een Lab, diverse meetinstrumenten, waaronder een science genererende camera. Orbital Material science labhttp://www.curse.com/ksp-(...)material-science-labTwee extra wetenschapsmodules voor een ruimtestation. Beide zijn bedoeld om vaste of vloeibare materialen te onderzoeken. Dit onder het mom van: een ruimtestation is nooit te groot. Tarsier Space Technologyhttp://www.curse.com/ksp-(...)ier-space-technologyTarsier geeft ons een serie compleet functionerende ruimtetelescopen. Middels het zoeken van planeten en het maken van foto's is science te verdienen. Station Sciencehttp://www.curse.com/ksp-mods/kerbal/220216-station-science-v-0-4Een vette mod waarmee je een zinvol ruimtestation kan bouwen: diverse laboratoria, grote generatoren en deeltjesversnellers, diverse experimenten: alles is zo opgezet dat het uitnodigt om een grootst ruimtelab te willen bouwen waarmee veel sciencepunten te verdienen valt. Modular Kolonization Systemhttp://www.curse.com/ksp-(...)-kolonization-systemEen user uit het vorige topic kwam met deze mod op de proppen: een heel systeem waarmee zelfvoorziendende basissen kunnen worden opgezet. Uitgebreide mod, erg gaaf. Resources mods - mods waarin het draait om het winnen van grondstoffenKethanehttp://forum.kerbalspacep(...)d-0-24-compatibilityWie altijd al op Minmus - of elders in zijn zonnestelsel - een refuelstation had willen bouwen: deze mod biedt je die kans! Er zitten alle benodigde tools in om te ontdekken waar op een planeet grondstoffen zitten, deze aan te boren en om te zetten naar elke denkbare brandstof. ----> Aanvulling op Kethane, genaamd Kethane Plus, gaat nog wat verder dan de basis van Kethane: http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/71140Karbonitehttp://forum.kerbalspacep(...)g-Dev-and-DiscussionDit lijkt op Kethane, maar is het niet. Het draait ook om het winnen en gebruiken van resources, maar steekt heel anders in elkaar. Vergelijk ze en bedenk wat beter bij je past. Het belangrijkste verschil is dat het voor anderen makkelijker is om mods te maken voor Karbonite. Kethane is meer gesloten en daarmee minder vrij. Andersom gezien: wanneer we mods gaan modden...... heb je tijd teveel. TAC life supporthttp://forum.kerbalspacep(...)0-9-%28pre-4%29-3AugSimuleer hiermee het opraken van voorraden en hoe om te gaan met afval. Vul voorraden aan via bevoorradingsraketten of via een goed uitgeruste basis. Met mods als deze verandert KSP langzaam aan in een allround RuimteSim Cargohttp://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/70986Wie TAC life support gebruikt, merkt dat voorraden op kunnen..... daarom is het handig nog meer voorraden mee te nemen: precies dat doet deze mod. Many thanx! |
Reintji | dinsdag 16 september 2014 @ 13:20 |
Done! |
zyx1981 | dinsdag 16 september 2014 @ 19:23 |
quote: Thanx De OP kan je zo vaak aanpassen als je wil. Dus nu kan de MOD-lijst door andere gebruikers worden aangevuld. In het vetgedrukt staan nog wat mods waar ik zelf geen ervaring mee had... wie o wie voelt zich geroepen daar wat over te schrijven? |
zyx1981 | woensdag 17 september 2014 @ 23:04 |
Woohoo, 0.25 is de testfase ingegaan. https://www.facebook.com/kerbalspaceprogram?fref=ts Meestal duurt het dan nog maar een week voor de vrijgave.
Net nu iedereen weer 0.24.2 voorzien had van zijn favoriete rij aan mods. Precies daarom heb ik net alle leuk lijkende nieuwe mods van 0.24.2 gedownload, voordat ik ze niet meer terug kan vinden. Dan gaan we 0.25 wel overslaan en hebben we een leuke, gemodde, herfst. |
zyx1981 | donderdag 18 september 2014 @ 20:12 |
Oehhhh, ik kwam net onderstaande mod tegen, die ik persoonlijk erg vet vind. http://forum.kerbalspacep(...)ndinglegs-Beam-Axles Over extra off-road wieltypes, uitklapbare verlichting en heftruckmechanismes. Binnenkort worden hier normaal uitziende hydraulische zuigers aan toegevoegd. Beter dan de te futuristische exemplaren uit Infernal Robotics. |
Chuck-N0rr1s | donderdag 18 september 2014 @ 20:13 |
64 bit moet eerst maar eens werken |
Reintji | donderdag 25 september 2014 @ 10:38 |
Beetje plannen
Landingslampen aan
En touchdown van de centrale module voor de eerste Munbase in de krater bij de boog. Kraterwanden toch schuiner dan gedacht. De kerbal die 42 jaren geleden met de "Luna 2" de boog heeft bezocht en daarbij is achtergebleven heeft binnenkort ook weer onderdak.
[ Bericht 0% gewijzigd door Reintji op 25-09-2014 12:48:09 ] |
zyx1981 | zondag 5 oktober 2014 @ 14:30 |
Zie hier mijn eerste poging om een wat nettere F1 kar te bouwen.
SPOILER
[ Bericht 3% gewijzigd door zyx1981 op 05-10-2014 14:39:30 ] |
Kutmanager | zondag 5 oktober 2014 @ 14:38 |
quote: Op zondag 5 oktober 2014 14:30 schreef zyx1981 het volgende:Zie hier mijn eerste poging om een wat nettere F1 kar te bouwen. SPOILER Jeb die heel stoer in zijn bolide zit. [ afbeelding ] Vette engine [ afbeelding ] Helaas was hij alleen niet zo stabiel als ik hoopte. [ afbeelding ] Maar met wat extra gas, infinite fuel en wat lef, vliegen we na een crash ff een rondje. Gewoon omdat het kan! [ afbeelding ] Alleen de landing was wel wat lastig.... [ afbeelding ] Twee bonus pics uit de garage: [ afbeelding ] [ afbeelding ] Gebruikte mods: B9, Near Future Electrics, Firespitter.
Je hebt echt 0 downforce gast, vind je het gek dat dat ding niet op de grond blijft? |
zyx1981 | zondag 5 oktober 2014 @ 14:40 |
quote: Wie wil er nu downforce? Ff kijken of ik dat ding in orbit kan krijgen. |
MissionPhailed | maandag 6 oktober 2014 @ 20:55 |
Na een lange reis vol gevaren naar de manen Laythe en Pol wachtten de 5 astronauten een warm onthaal toen ze Kerbin bereikten. De astronauten waren niet bereikbaar voor commentaar.
SPOILER
|
Kutmanager | dinsdag 7 oktober 2014 @ 01:57 |
|
Reintji | dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:50 |
En de eerste module gekoppeld. Gelukkig bleek de dockingpoort, geheel in kerbalstyle, op de eerste module een tikje te laag. |
zyx1981 | woensdag 8 oktober 2014 @ 01:05 |
Goedbezig heren.
Overigens, 0.25 is nu ook uit.
FAQ-sheet: http://forum.kerbalspacep(...)SP-Economic-Boom-FAQ
SPOILER Fuck, kan ik weer wachten tot al mn favo mods bijgewerkt/beschikbaar zijn en ingeladen.
|
Reintji | woensdag 8 oktober 2014 @ 07:41 |
Daarom, geen mods! |
MissionPhailed | vrijdag 7 november 2014 @ 21:15 |
HAH ... !! Eindelijk een retourtripje naar het oppervlakte van Eve volbracht met FAR en DRE geďnstalleerd, maar het was een helse klus . Toegegeven: ik heb paar honderd keer F5/F9 geramd en de capsule is momenteel nog in een omloopbaan rondom Eve. Meeste keren de mist ingegaan tijdens landen; met FAR dien je een lander voor Eve eigenlijk a la een Saturnus 5 te bouwen, en dat ding flikkert bij het minste of geringste heuveltje gelijk om. |
Kutmanager | vrijdag 7 november 2014 @ 21:57 |
Over eve gesproken.
online internet spaceshipz, serious businezz |
Reintji | donderdag 13 november 2014 @ 11:46 |
Ok, iedereen nu dus bezig met een Rosetta project? |
Chuck-N0rr1s | donderdag 13 november 2014 @ 12:36 |
Al een maand niet aangeraakt |
Chuck-N0rr1s | donderdag 4 december 2014 @ 19:30 |
Wie de fuck heeft nyan cat in het laadscherm geprogrammeerd |
Tourniquet | donderdag 4 december 2014 @ 19:42 |
Haha, die Delta IV Heavy met Orion, net KSP!
Die struts ook. |
#ANONIEM | donderdag 4 december 2014 @ 20:16 |
quote: KSP in de CryEngine ?
Dat zal er dan ongeveer zo uitzien xD |
Chuck-N0rr1s | donderdag 4 december 2014 @ 20:25 |
quote: |
DeHovenier | zondag 7 december 2014 @ 23:20 |
Ben net een Career begonnen. Hoe werkten die controls ookalweer :p |
zyx1981 | woensdag 10 december 2014 @ 00:36 |
quote: Lafjes hoor, om die struts bij KSP af te kijken.
Hoe gaaf |
Chuck-N0rr1s | woensdag 10 december 2014 @ 10:07 |
quote: Goed |
Tourniquet | zaterdag 13 december 2014 @ 17:46 |
KSP gaat in Beta met versie 0.90!
Ziet er vet uit, veel nieuwe dingen vooral in de interface zo te zien. |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 13 december 2014 @ 21:12 |
quote: Is toch nog niet uit? |
Tourniquet | dinsdag 16 december 2014 @ 00:20 |
quote: Nu wel! |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 16 december 2014 @ 12:35 |
quote: |
Rezania | woensdag 17 december 2014 @ 21:36 |
Ja hallo, wat is deze? |
Chuck-N0rr1s | woensdag 17 december 2014 @ 21:37 |
quote: |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 20 december 2014 @ 15:40 |
Check die G-krachten |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 20 december 2014 @ 21:20 |
Sinds de beta uit is, werkt B9 niet meer goed |
Rezania | maandag 22 december 2014 @ 23:26 |
En toch wil dat kutding niet van de grond komen, net alsof hij er aan vastgelijmd is of zo. |
Rezania | woensdag 31 december 2014 @ 18:20 |
http://www.reddit.com/r/K(...)fellow_kerbonauts_d/ |
MissionPhailed | woensdag 31 december 2014 @ 19:03 |
Wel instinkers die nieuwe Pilot-functies. Landing naar het maanoppervlakte, op 10 meter boven de grond wil ik 'retrograde' selecteren, druk ik gvd. 'prograde'. Lander draait resoluut 180 graden en -hup- plankgas de bodem in. Maargoed, capsule had nog een antenne en paar zonnepanelen dus er kan nog Science geoogst worden |
Rezania | donderdag 1 januari 2015 @ 13:34 |
Reddit Challenge: upside-down rocket |
Mender | zondag 11 januari 2015 @ 20:01 |
quote: !! WTF? |
Mender | zondag 11 januari 2015 @ 20:02 |
|
MissionPhailed | maandag 12 januari 2015 @ 15:42 |
Een officiële uitbreiding van het KSP-zonnestelsel staat voorlopig nog niet op het programma. Maar voor degenen die het huidige planetenstelsel wel gezien hebben is er een interessante mod in de maak. Uiteindelijk moeten er drie aanvullende gasreuzen komen inclusief manen, beetje zoals Saturnus, Uranus en Neptunus in ons zonnestelsel. |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 17 januari 2015 @ 15:53 |
https://vine.co/v/OjqeYWWpVWK
lijkt verdacht veel op KSP |
MissionPhailed | zondag 8 februari 2015 @ 13:51 |
Zag van de week dit op Comedy Central en moest sterk denken aan KSP (t/m 5:08 dan) |
Chuck-N0rr1s | zondag 19 april 2015 @ 14:38 |
*schop |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 21 april 2015 @ 21:58 |
http://forum.kerbalspacep(...)=1848359#post1848359
27ste KSP 1.0 |
t4rt4rus | woensdag 22 april 2015 @ 00:42 |
quote: Uitleg navball door Kutmanager
De zwaartekracht neemt af met een 4e macht per verdubbeling van afstand tot het lichaam waar je omheen orbit geloof ik, dus hoe verder je hier burnt, hoe relatief minder brandstof het uiteindelijk zal kosten.
Dit klopt niet helemaal.
Zwaartekracht is omgekeerd evenredig met het kwadraat van de afstand (2de macht). Oftewel de zwaartekracht neemt viermaal af bij een verdubbeling van de afstand. |
Pajanus | zaterdag 25 april 2015 @ 18:15 |
Kennen jullie nog een mod voor goede wielen (met motor), m'n oude mod doet het al een tijd niet meer en ik wil ondertussen weer jeeps maken. |
Tourniquet | zondag 26 april 2015 @ 13:49 |
v1.0 stream op Twitch: http://www.twitch.tv/ksptv
[ Bericht 20% gewijzigd door Tourniquet op 26-04-2015 21:11:23 ] |
Tourniquet | zondag 26 april 2015 @ 21:34 |
Over een half uurtje Scott Manley op http://www.twitch.tv/ksptv |
MissionPhailed | zondag 26 april 2015 @ 21:58 |
Dank voor de tip |
Tourniquet | zondag 26 april 2015 @ 22:07 |
Jaaa, daar is ie, hullooo Scott |
MissionPhailed | maandag 27 april 2015 @ 15:19 |
Hij antwoordde op mijn vraag in de chat of er nieuwe planeten zijn; helaas niet
De site zelf is momenteel uit de lucht. Volgens mij 'n teken dat 1.0 nu wordt uitgebracht. |
Chuck-N0rr1s | maandag 27 april 2015 @ 15:34 |
quote:
quote: Was het vanmorgen ook al, toen lag alles plat tgv overload |
Tourniquet | maandag 27 april 2015 @ 17:23 |
Om het wachten te verzachten nog een mooi filmpje. Die nieuwe interieurs zijn ook vet, incl BSOD op het scherm in de cockpit.
|
Chuck-N0rr1s | maandag 27 april 2015 @ 20:29 |
Eindelijk dat accelereren , geen stond door een trechter maar mach 1 in een paar sec |
Ferry_76 | dinsdag 28 april 2015 @ 19:10 |
Gisteren even met de demo gespeeld, en het is zelfs even gelukt een raket de lucht in te krijgen. Verdere pogingen waren niet echt succesvol..
Best grappig gemaakt, staat nu op mijn steam wishlist. |
SuperHarregarre | donderdag 30 april 2015 @ 03:52 |
Weer aan het proberen, had m al in EA maar ben benieuwd hoe het nu is. Net genoeg science points verzameld om echt leuke raketten te gaan bouwen. Helaas al wel één dappere kosmonaut verloren bij een mislukte reentry. God hebbe zijn ziel. |
Marsenal | donderdag 30 april 2015 @ 21:04 |
Nu de game af is, toch maar weer opgepakt. Ik kom bij Minmus in orbit, dat is al heel wat voor mij. De learning curve hiervoor is... Uitdagend, op z'n minst.
Wat kan ik overigens met descending en ascending nodes als ik een target instel? Kan ik dit gebruiken om naar mijn target te hoppen?
Nu doe ik iedere keer hetzelfde. Een cirkelvormige orbit boven m'n startpunt (in de regel 100 km boven Kerbin, met de PE en AP op gelijke hoogte welteverstaan) en dan een maneuvre instellen waarbij mijn nieuwe baan een planeet kruist. Lukt dit niet, dan draai ik de maneuvre-node gewoon rond op de mijn te volgen koers, totdat er een encounter voorspeld wordt. Is dit de beste manier? Ik heb het maar een beetje zelf uitgevogeld, maar het vast hartstikke fout |
Tourniquet | vrijdag 1 mei 2015 @ 20:29 |
KSP 1.0.1 is Up! |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 1 mei 2015 @ 22:40 |
KSP 1.0.2 is online
|
t4rt4rus | zaterdag 2 mei 2015 @ 00:14 |
Een capsule in orbit brengen kost mij al moeite...
Heb nu een contract waar ik een heel grote solid booster moet testen buiten de atmosfeer. Hoe krijg je die daar? |
Tourniquet | zaterdag 2 mei 2015 @ 10:41 |
|
Chuck-N0rr1s | zaterdag 2 mei 2015 @ 11:42 |
quote: Op zaterdag 2 mei 2015 00:14 schreef t4rt4rus het volgende:Een capsule in orbit brengen kost mij al moeite... Heb nu een contract waar ik een heel grote solid booster moet testen buiten de atmosfeer. Hoe krijg je die daar? More booster |
Marsenal | zaterdag 2 mei 2015 @ 18:41 |
quote: Op zaterdag 2 mei 2015 00:14 schreef t4rt4rus het volgende:Een capsule in orbit brengen kost mij al moeite... Heb nu een contract waar ik een heel grote solid booster moet testen buiten de atmosfeer. Hoe krijg je die daar? Inderdaad, meer boosters omheen plakken, dan krijg je 'm daar in no time. |
PeteSampras | zaterdag 2 mei 2015 @ 18:48 |
TVP'tje. |
t4rt4rus | zaterdag 2 mei 2015 @ 20:29 |
quote: Oke ik kom dan wel buiten de atmosfeer maar dat is recht omhoog een geen orbit. Hoe maak ik die gravity turn? Dat ding van mij wil niet draaien. |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 2 mei 2015 @ 21:43 |
quote: Op zaterdag 2 mei 2015 20:29 schreef t4rt4rus het volgende:[..] Oke ik kom dan wel buiten de atmosfeer maar dat is recht omhoog een geen orbit. Hoe maak ik die gravity turn? Dat ding van mij wil niet draaien. Heb je geen controle surfaces? |
t4rt4rus | zondag 3 mei 2015 @ 00:31 |
quote: Blijkbaar niet
Klote is dit... ben vergeten te saven en laadde een te oude safe, dacht dat ie veel recenter was. Maar eenmaal geladen kon ik niet weer terug laden waar ik het allerlaatste was. Dus nu weer alles opnieuw doen... |
SuperHarregarre | zondag 3 mei 2015 @ 05:56 |
Ik had de patch notes niet gelezen en bij reentry deploy ik de parachute altijd gelijk omdat het in de vorige versies niet uitmaakte wanneer je die deployde. Hop parachute verrot en rip. |
Chuck-N0rr1s | zondag 3 mei 2015 @ 12:51 |
2 minuten later
|
Tourniquet | zondag 3 mei 2015 @ 13:32 |
quote: Op zondag 3 mei 2015 05:56 schreef SuperHarregarre het volgende:Ik had de patch notes niet gelezen en bij reentry deploy ik de parachute altijd gelijk omdat het in de vorige versies niet uitmaakte wanneer je die deployde. Hop parachute verrot en rip. Een van de contracten die je kunt doen is ook het testen van die parachute met een snelheid van meer dan 400 m/s. Ik had al zo'n idee dat het niet helemaal goed zou kunnen gaan dus gelukkig ook reserve parachute gemonteerd. |
SuperHarregarre | zondag 3 mei 2015 @ 13:41 |
quote: Op zondag 3 mei 2015 13:32 schreef Tourniquet het volgende:[..] Een van de contracten die je kunt doen is ook het testen van die parachute met een snelheid van meer dan 400 m/s. Ik had al zo'n idee dat het niet helemaal goed zou kunnen gaan dus gelukkig ook reserve parachute gemonteerd. Ah, ik speel met de klassieke modus zonder knaken/contracten. Dus alleen met science. Al ga ik misschien gewoon sandbox proberen, duurt me te lang voor je alle onderdelen kunt unlocken en ik wil 't liefst gewoon aanrommelen en bizarre dingen de ruimte insturen. |
Chuck-N0rr1s | zondag 3 mei 2015 @ 20:28 |
LOOK IN THE SKY, its a bird, no its a plane, no wait ITS Thunderbird 2
SPOILER enkel stock onderdelen
|
PeteSampras | maandag 4 mei 2015 @ 00:35 |
quote: Mooi ontwerpje. |
SuperHarregarre | maandag 4 mei 2015 @ 04:51 |
quote: Nu nog met werkende TB4 in laadruim. |
Reintji | woensdag 6 mei 2015 @ 16:04 |
Hoog kerbal gehalte, die boys van SpaceX
Actie vanaf 15:00 |
zyx1981 | donderdag 7 mei 2015 @ 14:31 |
quote: Nice
Zelf speel ik nog even met 0.90.... lang leve het de ruimte in kunnen sturen van bizarre schepen.
Overigens, de beste reden om een groot ruimtestation te lanceren is:
SPOILER om hem te kunnen de-orbitten.
|
mschol | donderdag 7 mei 2015 @ 16:42 |
ik ben na lange tijd eens aan het klooien weer in dit spel, career mode maar opgestart maar iets lukt niet.. ik pak de MK1 command pod, de SA-1 LFT en de LV-T30
maar om de een of andere reden wil de raket niet aan de fueltank vast..? ik doe vast iets verkeerd maar aangezien er 0 help in zit.. help? |
zuchtje | donderdag 7 mei 2015 @ 17:14 |
quote: Op donderdag 7 mei 2015 16:42 schreef mschol het volgende:ik ben na lange tijd eens aan het klooien weer in dit spel, career mode maar opgestart maar iets lukt niet.. ik pak de MK1 command pod, de SA-1 LFT en de LV-T30 maar om de een of andere reden wil de raket niet aan de fueltank vast..? ik doe vast iets verkeerd maar aangezien er 0 help in zit.. help? Je moet eerst iets aan de commandpod hangen, zoals je fueltank. Daarna zou de engine er gewoon aan moeten kunnen plakken.. |
mschol | donderdag 7 mei 2015 @ 17:18 |
quote: Op donderdag 7 mei 2015 17:14 schreef zuchtje het volgende:[..] Je moet eerst iets aan de commandpod hangen, zoals je fueltank. Daarna zou de engine er gewoon aan moeten kunnen plakken.. dat doet hij dus niet...
SPOILER die raket kan hij wel aan de pod koppelen?
SPOILER
|
Chuck-N0rr1s | donderdag 7 mei 2015 @ 17:37 |
quote: Even met q, e en w roteren. Anders iets heen en weer met de muis |
mschol | donderdag 7 mei 2015 @ 17:46 |
quote: nope, hij doet niet snappen aan de onderkant, of ik moet de raket omdraaien:
maar dan is het geen space travel meer
ik ga em wel eens helemaal verwijderen, en opnieuw laten downloaden, wellicht is er wat bugged... |
Marsenal | donderdag 7 mei 2015 @ 21:00 |
Zojuist een rover op Eve geland. Ben best trots. Nu hetzelfde ontwerp nogmaals sturen, maar dan met een hitteschild
Succesvol een volle liquid fuel tank aan mn space station gekoppeld |
zuchtje | vrijdag 8 mei 2015 @ 11:32 |
quote: Waar komt die fueltank vandaan? Ik kan hem hier niet vinden: http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Parts#Fuel_Tanks
Misschien was dat de boosdoener. Dan zou het met een reinstall iig over moeten zijn |
mschol | vrijdag 8 mei 2015 @ 12:13 |
quote: na een herinstallatie was die tank ook weg..
Enige waar hij, zover ik weet, meehad kunnen komen was mechjeb, maar ksp gaf aan dat hij die mod niet had geladen i.v.m incompatibility
Achja, fixed :p
Ik mis wel iets van een filter voor de diverse doorsnedes, continue niet goed passende delen |
zyx1981 | zondag 17 mei 2015 @ 11:19 |
Yay, na wat knutselen heb ik eindelijk een redelijk goed werkende mobiele kraan weten te bouwen.
Twee screenshots van ingeklapte toestand met de te kapotte raket op de achtergrond:
Jeb en Bill proberen hieronder samen de koppeling tussen de landingsmodule en een raket te repareren:
Nadat de landingsmodule is weg getild kan deze gerepareerd worden.
Close up van Jeb in de kraan
De raket is weer bijna klaar, ff koppelen nog
Wie *speelt* er nog wel meer met Kerbals op deze manier? Zelf vind ik het wel leuk als je voertuigen weet te maken die daadwerkelijk ook functioneren zoals bedoeld. |
Reintji | zondag 17 mei 2015 @ 11:58 |
Ziet er leuk uit, stock parts?
Heb voor mijn munbase wel wat ondersteunende voertuigen gemaakt, maar die bestonden uit een module die onderdelen kon landen op het Mun oppervlak en een soort rover waarop die onderdelen geplaatst konden worden zodat ze naar de centrale munbase vervoert kunnen worden en gekoppeld aan de centrale node. |
zyx1981 | zondag 17 mei 2015 @ 13:20 |
quote: Op zondag 17 mei 2015 11:58 schreef Reintji het volgende:Ziet er leuk uit, stock parts? Heb voor mijn munbase wel wat ondersteunende voertuigen gemaakt, maar die bestonden uit een module die onderdelen kon landen op het Mun oppervlak en een soort rover waarop die onderdelen geplaatst konden worden zodat ze naar de centrale munbase vervoert kunnen worden en gekoppeld aan de centrale node. Thanx
Hij bestaat bijna helemaal uit Stock parts + Magic Smoke Industries (zuigers, scharnieren, uitschuifelementen. De lier+grijper komen uit de KAS-mod. Voor de bumbers gebruikte ik het onderstel van een helikopter uit de Firespitter-mod. |
-CRASH- | woensdag 17 juni 2015 @ 13:09 |
Kerbal Space Program komt naar de PS4
PC-gamers zijn vast niet onbekend met de naam ‘Kerbal Space Program’, de razendpopulaire game weet op Steam menig hart voor zich te winnen. De recensies van Kerbal zijn daarentegen ook niet verkeerd, met een gemiddelde van 8.8 uit 18 reviews voor de PC-versie. We mogen dan ook blij zijn dat ontwikkelaar SQUADTeam besloten heeft de game naar de PS4 te brengen.
De game werd eind april gelanceerd voor Windows, OS X en Linux na een beta die maar liefst twee jaar heeft geduurd. Het genre van deze game is moeilijk te plaatsen, maar laten we het houden op ruimtevaartsimulatie met een knipoog. In de game is het namelijk aan jou om de ruimtevaart in goede banen te leiden en vaartuigen te bouwen om verder te kunnen vliegen. |
#ANONIEM | woensdag 17 juni 2015 @ 17:45 |
Ik kan maar niet in Orbit komen |
zyx1981 | zondag 5 juli 2015 @ 23:16 |
Mijn nieuwe project: een XXL kraan. Tot nu toe werkt hij best aardig! Nu nog afbouwen.
Was alleen vergeten KAS te installeren. Dus nu nog op zoek naar lieren en zulks. Maar de contragewichten werken prima! Met behulp van free-moving dishwachers (infernal robotics) en struts werken ze vrijdraaiend mee wanneer ik de hinge van de giek beweeg. |
Tourniquet | maandag 6 juli 2015 @ 19:43 |
Nieuwe Delta-V kaart:
Bron |
MissionPhailed | maandag 6 juli 2015 @ 21:46 |
KIS en KAS voegen enorm veel toe aan de gameplay in KSP. Ondertussen een vlucht gemaakt naar de bergen met een toestel met twee propeller-motoren. Wél lange tijd hoofdbrekens over waarom dat ding zo ontiegelijk traag vloog. Misschien dat het aerodynamisch model van mijn spel kaduuk was?
SPOILER Neen, van de achterste propeller vergeten 'reverse thrust' aan te zetten
|
zyx1981 | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:41 |
quote: Op maandag 6 juli 2015 21:46 schreef MissionPhailed het volgende:KIS en KAS voegen enorm veel toe aan de gameplay in KSP. Ondertussen een vlucht gemaakt naar de bergen met een toestel met twee propeller-motoren. Wél lange tijd hoofdbrekens over waarom dat ding zo ontiegelijk traag vloog. Misschien dat het aerodynamisch model van mijn spel kaduuk was? SPOILER Neen, van de achterste propeller vergeten 'reverse thrust' aan te zetten
[ afbeelding ] Nice Welke wolken-mod gebruik je? Heb je daar nog meer visuals-mods aan staan? |
MissionPhailed | dinsdag 7 juli 2015 @ 23:59 |
quote: Zichtbaar in die pic iig EVE (Environmental Visual Enhancements) + Edge of Oblivion. Redelijk mild voor RAM-geheugen, da's immers nog altijd een zwak punt in KSP |
Plastic_beker | zaterdag 25 juli 2015 @ 19:50 |
Schaamteloze bump om mijn eerste bemande missie naar "Karc station" te laten zien.
Karc station is mijn derde ruimte station ooit, en de eerste die ik zonder infinite fuel cheats in elkaar aan het zetten ben. Keep in mind dat ik nogal een beginner ben in KSP en nog geen mods gebruik.
Blast of, de bemanning voor deze lancering zijn Valentina en Samlie, een volledige vrouwelijke bemanning dus.
Orbit bereikt en zonnepanelen zijn uit. Na het testen van het systeem kwam Valentina er achter dat de RCS het niet deed. Na enkele uren van vergaderen is mission control tot de conclusie gekomen dat de RSC brandstof tanks nog in opslag liggen.
Na wat computer werk deed de RSC het naar behoren, Valentina snapt nog steeds niet hoe dat kwam.(ja ik heb jammer genoeg cheats moeten gebruiken, maar ik moet mijn station bemannen)
Na enkele uren naderde de capsule het ruimtestation en Valentina ervaren als ze is stopt bij +150 meter om alle systemen na te kijken.
Met toestemming van mission control naderde ze het station tot 50 meter, vanuit deze positie werd ook voor het eerst fotos gemaakt van het ruimtestation, die volledig automatisch gebouwd is.
Na een kleine manoeuvre is de capsule uiteindelijk aan de cupola module gekoppeld in afwachting van het vertrek van een van de 3 ruimtetaxi's.
(de ruimtetaxi-stage is dus de design die ik op het oog had voor deze vlucht maar koos per ongeluk een oudere test capsule uit de lijst.) |
zyx1981 | zondag 26 juli 2015 @ 20:36 |
quote: Op zaterdag 25 juli 2015 19:50 schreef Plastic_beker het volgende:Schaamteloze bump om mijn eerste bemande missie naar "Karc station" te laten zien. Karc station is mijn derde ruimte station ooit, en de eerste die ik zonder infinite fuel cheats in elkaar aan het zetten ben. Keep in mind dat ik nogal een beginner ben in KSP en nog geen mods gebruik. [ afbeelding ] Blast of, de bemanning voor deze lancering zijn Valentina en Samlie, een volledige vrouwelijke bemanning dus. [ afbeelding ] Orbit bereikt en zonnepanelen zijn uit. Na het testen van het systeem kwam Valentina er achter dat de RCS het niet deed. Na enkele uren van vergaderen is mission control tot de conclusie gekomen dat de RSC brandstof tanks nog in opslag liggen. Na wat computer werk deed de RSC het naar behoren, Valentina snapt nog steeds niet hoe dat kwam.(ja ik heb jammer genoeg cheats moeten gebruiken, maar ik moet mijn station bemannen) [ afbeelding ] Na enkele uren naderde de capsule het ruimtestation en Valentina ervaren als ze is stopt bij +150 meter om alle systemen na te kijken. [ afbeelding ] Met toestemming van mission control naderde ze het station tot 50 meter, vanuit deze positie werd ook voor het eerst fotos gemaakt van het ruimtestation, die volledig automatisch gebouwd is. [ afbeelding ] Na een kleine manoeuvre is de capsule uiteindelijk aan de cupola module gekoppeld in afwachting van het vertrek van een van de 3 ruimtetaxi's. (de ruimtetaxi-stage is dus de design die ik op het oog had voor deze vlucht maar koos per ongeluk een oudere test capsule uit de lijst.) Als dit je 3e station is, dan is dat erg netjes! |
zyx1981 | zondag 26 juli 2015 @ 20:44 |
quote: Op dinsdag 7 juli 2015 23:59 schreef MissionPhailed het volgende:[..] Zichtbaar in die pic iig EVE (Environmental Visual Enhancements) + Edge of Oblivion. Redelijk mild voor RAM-geheugen, da's immers nog altijd een zwak punt in KSP Thanx! Gelijk maar EVE en nog wat dingen geinstalleerd. Zie hier het resultaat in wat screenshots, van wat gelijk mijn 1e echte SSTO is (zonder fuel-cheat)!
Op weg omhoog:
In een 100km orbit
Weliswaar past hier geen volle orange-tank in, maar ik ben er al heel tevreden mee!
Check die reflectie in die helm (ineens geen wolken, minpuntje!) en zie Bob eens tevreden wezen.
|
Plastic_beker | zondag 26 juli 2015 @ 22:51 |
quote: Nja mn 3de modulaire station a MIR/ISS , heb wel meer gekloot met docken enzo
Volgende stap is zonder cheats een Duna flyby te doen |
Tourniquet | maandag 27 juli 2015 @ 18:54 |
Herkenbaar? |
Plastic_beker | dinsdag 28 juli 2015 @ 10:48 |
quote: Vooral die perfecte landing met te weinig brandstof is heel herkenbaar xD |
#ANONIEM | dinsdag 28 juli 2015 @ 21:17 |
Net begonnen met KSP in de zandbak. Nu wil ik de -Science_ doen. Maar hoe werkt dat? Ik maak een nieuw spel aan -new -science en dan naar research and science gebouw. Ik zie een overzicht met groene science button en blauwe science button rechts. Maar hoe weet ik wat en hoe ik kan onderzoeken? Ow ja gewoon zelf wat in elkaar klooien en wat experimenten doen dus. Ik heb het al. ;-)
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 21:54:54 ] |
Marsenal | dinsdag 28 juli 2015 @ 21:34 |
quote: Absoluut. Maar mijn grootste faalmoment was een hele dikke raket met genoeg brandstof perfect landen in de verkeerde krater. Nadat ik tien minuten met mijn kerbal naar de raket was komen lopen kwam ik er achter dat er geen ladder op zat, en mijn kerbal er niet in kon. |
Plastic_beker | donderdag 30 juli 2015 @ 19:43 |
Ff een update op mn station, onder de missie naam E.F.S.P (extra F*ck*ng solar panels) zijn er nieuwe zonnepanelen afgeleverd aan het ruimtestation. Tevens een nieuwe ruimtetaxi die wat minder ruimte in beslag neemt en dus ideaal is voor het installeren van EFSP delen. Deze (extra solar panels) zitten niet vol met extra batterijen dus bespaart gewicht enzo.
Geen lanceer fotos dit keer omdat deze missie al paar dagen terug gelanceerd was, dit is het uiteindelijke resultaat geworden:
Na inspectie kwam Valentina er achter dat de panelen scheef gekoppeld waren maar mission control blijft stug volhouden dat het maar zo lijkt.
EXTRA FOTOS
Docking van EFSP #2, aan Stuurboord Solar Panel.
Een van die grote ruimtetaxi's heeft een afspraak met de atmosfeer. |
zyx1981 | woensdag 5 augustus 2015 @ 00:03 |
quote: Op donderdag 30 juli 2015 19:43 schreef Plastic_beker het volgende:Ff een update op mn station, onder de missie naam E.F.S.P (extra F*ck*ng solar panels) zijn er nieuwe zonnepanelen afgeleverd aan het ruimtestation. Tevens een nieuwe ruimtetaxi die wat minder ruimte in beslag neemt en dus ideaal is voor het installeren van EFSP delen. Deze (extra solar panels) zitten niet vol met extra batterijen dus bespaart gewicht enzo. Geen lanceer fotos dit keer omdat deze missie al paar dagen terug gelanceerd was, dit is het uiteindelijke resultaat geworden: [ afbeelding ] Na inspectie kwam Valentina er achter dat de panelen scheef gekoppeld waren maar mission control blijft stug volhouden dat het maar zo lijkt.EXTRA FOTOS [ afbeelding ] Docking van EFSP #2, aan Stuurboord Solar Panel. [ afbeelding ] Een van die grote ruimtetaxi's heeft een afspraak met de atmosfeer. Puik werk |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:53 |
Liefhebbers om een potje multiplayer oorlog te spelen
http://forum.kerbalspacep(...)%28Sandbox-Career%29
|
Reintji | maandag 24 augustus 2015 @ 15:22 |
http://news.xbox.com/2015(...)-program-on-xbox-one
Instabuy! |
-CRASH- | donderdag 7 januari 2016 @ 10:29 |
Om hert wachten op de PS4 versie te verzachten... Heb ik een paar dagen geleden toch maar eens KSP gekocht toen ie in de aanbieding was.
[ Bericht 33% gewijzigd door -CRASH- op 07-01-2016 10:35:47 ] |
SosuaCafe | maandag 11 januari 2016 @ 15:46 |
Ik ben ook sinds de sale in het bezit van KSP. Pittig lastig al met al. Kom wel tot in space, alleen dat hele orbit principe lukt nog niet erg. Laat staan terugkeren.
Misschien maar eens wat tutorials lezen. |
MissionPhailed | zaterdag 6 februari 2016 @ 22:41 |
Redelijk oud filmpje al, maar blijft episch.
|
Chuck-N0rr1s | zondag 3 april 2016 @ 21:58 |
http://forum.kerbalspacep(...)general-information/
1.1 beta is live |
-CRASH- | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:50 |
Dinsdag komt KSP uit op de PS4... Eens kijken hoe dat werkt met een controller. |
Chuck-N0rr1s | woensdag 13 juli 2016 @ 19:35 |
quote: Speelt dat leuk? |
-CRASH- | woensdag 13 juli 2016 @ 22:58 |
quote: Degene die vermeld had dat het de 12 uitkwam. Heeft een belangrijk iets vergeten... Dat het uitkwam voor de Amerikaanse PSNstore. |
Rolstoelvandaal | donderdag 14 juli 2016 @ 03:52 |
Het had gisteren ook in de EU store moeten staan. Op reddit las ik dat de ontwikkelaar enkel de certificatie in Amerika gedaan heeft. Ze zouden zich niet gerealiseerd hebben dat ze de game ook voor de Europese en Aziatische Psn apart moesten doen. Een serieuze blunder als dat waar is.. |
Chuck-N0rr1s | donderdag 14 juli 2016 @ 10:09 |
quote: Op donderdag 14 juli 2016 03:52 schreef Rolstoelvandaal het volgende:Het had gisteren ook in de EU store moeten staan. Op reddit las ik dat de ontwikkelaar enkel de certificatie in Amerika gedaan heeft. Ze zouden zich niet gerealiseerd hebben dat ze de game ook voor de Europese en Aziatische Psn apart moesten doen. Een serieuze blunder als dat waar is.. |
Reintji | vrijdag 15 juli 2016 @ 23:16 |
Ook op xbox inmiddels. Nog cross-buy dingetjes voor steam eigenaren? |
Reintji | zaterdag 16 juli 2016 @ 02:23 |
Mijn hemel, blijf de steam versie maar spelen. Wat een miskoop |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 16 juli 2016 @ 22:10 |
quote: Wat is er ruk dan? Geen mod support . Geen 4k,geen 60 fps |
Reintji | zondag 17 juli 2016 @ 08:48 |
quote: Controller besturing werkt niet lekker, lage textures, lage framerate. Had het kunnen weten, toch de PC maar eens fixen. |
Chuck-N0rr1s | zondag 17 juli 2016 @ 12:33 |
quote: Op zondag 17 juli 2016 08:48 schreef Reintji het volgende:[..] Controller besturing werkt niet lekker, lage textures, lage framerate. Had het kunnen weten, toch de PC maar eens fixen. Het is dan ook echt een game voor de glorius master race |
MissionPhailed | zondag 17 juli 2016 @ 14:19 |
Lijkt me ook uitgesproken kut spelen met een controller. Krijg het met toetsenbord al soms voor elkaar een planeet of maan dat nét in de weg vliegt te koppen met 5 km/s |
Reintji | zondag 17 juli 2016 @ 21:10 |
quote: Zeker, ik baal van mn xbox aankoop. Snel weer terug naar steam. |
Rezania | zondag 7 augustus 2016 @ 22:45 |
Net geland op Duna in career mode. Nog 3500 m/s over. |
Rezania | zondag 7 augustus 2016 @ 23:04 |
Oké, dit was vet kut. Dan ding bleef maar rondjes draaien in de atmosfeer. Dus eerst gewoon 50 km omhoog gebeukt en daarna maar 90 graden gedraaid en keihard bijgestuurd. |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:38 |
quote: Op zondag 7 augustus 2016 23:04 schreef Rezania het volgende:Oké, dit was vet kut. Dan ding bleef maar rondjes draaien in de atmosfeer. Dus eerst gewoon 50 km omhoog gebeukt en daarna maar 90 graden gedraaid en keihard bijgestuurd. |
Tourniquet | vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:53 |
Einde KSP?
https://www.reddit.com/r/(...)asy_way_to_say_this/
quote: All good things must come to an end, and so it is for us. It is time for each of us to move on from Squad. Kerbal Space Program is an incredible game and has truly been a joy to create. We have greatly enjoyed working together with such a tightly-knit, professional, and talented development team, and with such a wonderful community. Over the last update cycle we’ve taken KSP to new heights and achieved great things with such a small team. We’ve finished work on update 1.2 and when Squad releases it, it will be a product of which we can be truly proud. We hope you share that opinion and we hope you enjoy playing it as much as we loved creating it.
Thank you all for the incredible community support. So long, and thanks for all the snacks!
Signed, in no particular order, your Kerbal developers Mike (Mu), Bill (Taniwha), Nathanael (NathanKell), Sébastien (Sarbian), Jim (Romfarer), Brian (Arsonide), Chris (Porkjet), Nathan (Claw) Dat zijn volgens mij zo'n beetje alle devs |
JAM | zaterdag 8 oktober 2016 @ 04:41 |
. |
JAM | zaterdag 8 oktober 2016 @ 04:41 |
. |
MissionPhailed | dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:05 |
Lijkt erop dat poep de ventilator heeft geraakt bij Squad. Extreme werkdruk, miezerig salaris en censuur hebben het gros van de devs doen besluiten de biezen te pakken. |
Tourniquet | woensdag 12 oktober 2016 @ 13:37 |
Ondanks het gerommel bij Squad is vannacht gewoon versie 1.2 uitgekomen met veel verbeteringen en toevoeging van CommNet (een RemoteTech-achtig communicatienetwerk) en KerbNet voor het scannen van biomes en anomalies op planeten ala SCANsat.
Op Steam is KSP deze week ook afgeprijsd, 40% korting!
Blogpost:
quote: Kerbals hit a milestone, they are now interconnected and they can hear you Loud and Clear! Let your imagination fly with new possibilities, build communication networks, control vehicles remotely and explore every inch of the Kerbol System in ways that weren't possible before with this new update!
Kerbal Space program 1.2: Loud and Clear includes a broad range of improvements and features that will enrich the overall game experience, such as the introduction of CommNet and KerbNet, a rewrite of the Stability Assist System (SAS) that makes your launches more accurate and fuel efficient, an engine change from Unity 5.2 to 5.4, more tweakable options for many parts, a complete fuel system redesign, and much more!
Here are some of the highlights for this update:
CommNet
Set up your own communications networks and have better control over your probes even when they cannot establish a direct connection. Link your probes back to Kerbin via an antenna to be completely autonomous and build relay networks for better science transmission!
KerbNet
Use satellites for reconnaissance purposes, scan the terrain below you, find biomes and anomalies, and place custom waypoints with a targeting interface.
Improved Fuelflow System
The Fuelflow system has been rewritten and now you have total control over how the fuel flows through your vessels!
Improved Wheels
The stability of Wheels has been greatly improved. Your rovers, wheeled vehicles will now turn and handle smoothly, making the overall driving experience more pleasant. Aircraft are also more stable, and all wheels have realistic load limits.
Kerbal Space Program 1.2 "Loud and Clear" is now available on the KSP Store, Steam and will soon be available on GOG and other third party resellers.
[ Bericht 13% gewijzigd door Tourniquet op 12-10-2016 14:02:00 ] |
zyx1981 | woensdag 9 november 2016 @ 23:08 |
quote: Oei!!
Andersom; nu het spel zelf redelijk compleet geworden is, blijft het wel irritant dat constant alle community mods het niet meer doen omdat het core-spel maar blijft updaten. Ik denk dat het voor de speelbaarheid wel fijn is als het nu stabiliseert, zodat de community los kan met eigen mods. En dan welicht over een half jaar ofzo weer een update; maar niet meer elke 3 weken.
Overigens; na lang illegaal gedownload te hebben, heb ik het spel recent voor de volle mep gekocht. Goede initiatieven moet je ook belonen, ook al heb ik de meeste speeluren denk ik al wel gemaakt. |
Pajanus | woensdag 9 november 2016 @ 23:19 |
quote: Op woensdag 9 november 2016 23:08 schreef zyx1981 het volgende:[..] Oei!! Andersom; nu het spel zelf redelijk compleet geworden is, blijft het wel irritant dat constant alle community mods het niet meer doen omdat het core-spel maar blijft updaten. Ik denk dat het voor de speelbaarheid wel fijn is als het nu stabiliseert, zodat de community los kan met eigen mods. En dan welicht over een half jaar ofzo weer een update; maar niet meer elke 3 weken. Overigens; na lang illegaal gedownload te hebben, heb ik het spel recent voor de volle mep gekocht. Goede initiatieven moet je ook belonen, ook al heb ik de meeste speeluren denk ik al wel gemaakt. hey das toevallig, kheb het ook net gekocht. na zoveel uur verdienen ze dat geld ook gewoon.. |
-CRASH- | woensdag 14 december 2016 @ 03:08 |
Development Update for Consoles!
Hello everyone! We have an exciting announcement to make regarding Kerbal Space Program on console. Here at the KSP HQ, we put the players at the heart of every decision we make and everything we do. We are very fortunate that an amazing community grew around KSP, whose members are passionate, supportive, engaged and provide us with invaluable feedback that we are always monitoring and listening to. We are currently working to bring Kerbal Space Program 1.2.2. - Loud and Clear! as a free update for console versions, allowing players to enjoy the game at its fullest. We are working hand in hand with BlitWorks, who specialize in optimizing PC games for consoles and have worked on several hit independent games for several platforms. We’re thrilled about our collaboration and we’re certain that our conjoint efforts will bear the fruits we are hoping for. The latest Update, Kerbal Space Program 1.2.2 - Loud and Clear! for consoles will let you enjoy a broad range of improvements and features that will enrich the overall game experience, such as the introduction of CommNet and KerbNet, a rewrite of the Stability Assist System (SAS) that makes your launches more accurate and fuel efficient, more tweakable options for many parts, a complete fuel system redesign, and much more!
This update will be FREE for all owners of the Xbox One and PS4 versions, regardless of the date of purchase.
Moreover, we are also very happy to announce, that with this update's launch, the PS4 port will be made available in Europe, too! Our goal is to release the Updates early next year. |
Tourniquet | vrijdag 23 december 2016 @ 13:55 |
KSP nu in de aanbieding van ¤39,99 voor ¤13,59 op Steam en in de KSP Store. |
DaKKiE1984 | maandag 8 april 2019 @ 12:31 |
Spelen we dit niet meer? |
Marsenal | maandag 8 april 2019 @ 13:06 |
quote: Het trial en error aspect van de game is nogal tijdrovend, ik had wat doelen gesteld zoals een ISSachtige constructie rondom een planeet te bouwen en de verste planeet te bereiken, dat soort werk. Dat is me dan wel gelukt, daarna ging ik proberen een zieke hoeveelheid brandstof over het zonnestelsel te verdelen en daar ben ik een beetje blijven steken. Ondertussen is er ook nog rdr2, die nieuwe dark souls-kloon en weet ik wat nog meer, KSP heeft bij mij thuis ondertussen de slag om mijn vrije uurtjes verloren.
Als er in de toekomst een KSP2 ofzo zou komen zou ik deze wel direct aanschaffen. |
DaKKiE1984 | maandag 8 april 2019 @ 13:31 |
quote: Op maandag 8 april 2019 13:06 schreef Marsenal het volgende:[..] Het trial en error aspect van de game is nogal tijdrovend, ik had wat doelen gesteld zoals een ISSachtige constructie rondom een planeet te bouwen en de verste planeet te bereiken, dat soort werk. Dat is me dan wel gelukt, daarna ging ik proberen een zieke hoeveelheid brandstof over het zonnestelsel te verdelen en daar ben ik een beetje blijven steken. Ondertussen is er ook nog rdr2, die nieuwe dark souls-kloon en weet ik wat nog meer, KSP heeft bij mij thuis ondertussen de slag om mijn vrije uurtjes verloren. Als er in de toekomst een KSP2 ofzo zou komen zou ik deze wel direct aanschaffen. Ik ben eerlijk gezegd nog maar een beginnertje. Was op zoek naar een Nederlands forum over KSP en kwam hier uit. Maar geloof niet dat hier nog veel leven in zit😆 |
Marsenal | maandag 8 april 2019 @ 13:47 |
quote: Op maandag 8 april 2019 13:31 schreef DaKKiE1984 het volgende:[..] Ik ben eerlijk gezegd nog maar een beginnertje. Was op zoek naar een Nederlands forum over KSP en kwam hier uit. Maar geloof niet dat hier nog veel leven in zit😆 Het ‘beginner’ zijn bij KSP is wel echt een feestje, ik benijd je wel een beetje. Die eerste keer dat je een strakke orbit haalt, de eerste keer langs de maan en terug, landingen, rovers, manmanman wat een spel. |
DaKKiE1984 | maandag 8 april 2019 @ 13:56 |
quote: Op maandag 8 april 2019 13:47 schreef Marsenal het volgende:[..] Het ‘beginner’ zijn bij KSP is wel echt een feestje, ik benijd je wel een beetje. Die eerste keer dat je een strakke orbit haalt, de eerste keer langs de maan en terug, landingen, rovers, manmanman wat een spel. Eerste keer in stabiele orbit is gisteren gelukt ja. Dat was wel ff een fijn momentje |
Schroevendraaier | dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:44 |
Kerbal Space Program 2 aangekondigd!
KSP2 kenmerken: - Colonies en interstellar travel! Meer focus op (semi-)toekomstige technologieën. - Multiplayer! - (Betere) modding support
Belangrijke weetjes: - Komt ergens in 2020 uit - Platform: PC, later ook PS en Xbox - Bevestigd dat het sowieso op Steam komt (is al te wishlisten). - Zal 60 dollar kosten, dus waarschijnlijk 60 euro hier. |
Marsenal | dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:45 |
FAKKING HYPED |
Schroevendraaier | dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:57 |
En wat betreft microtransacties wordt het volgende gezegd: "There will not be an in-game currency that you can purchase loot boxes, or similar."
Meer info met Q&A hier: https://forum.kerbalspace(...)ogram-2-master-post/ |
Marsenal | dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:09 |
Dat filmpje toont meer dan ik durfde te hopen van een vervolg |
Reintji | woensdag 21 augustus 2019 @ 11:21 |
Super tof! Vooral MP lijkt mij een leuke aanvulling |
Tourniquet | vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:10 |
Met "pre-alpha gameplay" beelden! |
Tourniquet | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:22 |
|
Tourniquet | maandag 20 februari 2023 @ 18:08 |
Drie jaar later, en de Early Access komt deze week uit. Met nog veel ontbrekende features.
https://www.kerbalspaceprogram.com/games-kerbal-space-program-2
Preview van Scott Manley:
|
-CRASH- | maandag 20 februari 2023 @ 18:43 |
TAKE MY MONEY..... NOW!!! |
-CRASH- | vrijdag 24 februari 2023 @ 15:03 |
And downloading
31.6 GB groot |
Tourniquet | vrijdag 24 februari 2023 @ 15:41 |
Ik kijk nu naar Scott Manley
|
-CRASH- | vrijdag 24 februari 2023 @ 17:16 |
I need... I need... another computer (gaminglaptop)
KSP2 draait wel op de laptop. Maaaaaar heeft er moeite mee zelfs op de laagste instellingen. FPS is klöte.
Maar heb er geen spijt van om de early acces gekocht te hebben |
mschol | zaterdag 25 februari 2023 @ 14:47 |
ik heb ksp2 niet gekocht nog ookal lijkt hij mij wel leuk. ksp heb ik toen nooit onder de knie gekregen |