Ik heb Game of Thrones gekeken tot aan S4 totdat ik het niet boeiend meer vond. Reden dat ik dat zeg is dat iedereen in Game of Thrones altijd zegt van "ooh het is zo geweldddadig en ze laten alles zien", maar voor mij kwam het altijd over van "kijk ons lekker gewelddadig doen", en al die rape scenes daarin waren eerder sexy bedoeld (Daenarys) of het is gewoon gewelddadig puur omdat het kan. Neem eens een Koreaanse film zoals I Saw The Devil of een van de films uit de Vengeance trilogy. Gewelddadiger dan Game of Thrones en stukken extremer. GoT lijkt dan een beetje edgy over te komen ofzo, het lijkt nauwelijks een functie te vervullen.
Maar hier was het vrij functioneel. Om Frasier beter te leren kennen zien we dus z'n zweepslagenmarteling, en nu dus de verkrachting. In BSG impliceerde Ron Moore het al bij die Six die verkracht werd door de Pegasus crew, of Athena (een hoofdrol personage nog wel!), die op het punt stond om verkracht te worden.
Hier gaat hij dus vol uit en het werkt. Als mannelijk kijker was dat gedoe met Daenerys of al die hoeren van Littlefinger ergens wel sexy puur omdat het zo neerzetten

Hier niet, ik vond dit erg ongemakkelijk om te kijken. Ik woon weer tijdelijk m'n ouders en als ik ze hoorde lopen in de gang dan pauzeerde ik toch wel even om even te browsen, zodat ze niet zien wtf ik aan het kijke ben

Vergelijk dat eens met Theon Grejoy die gemarteld werd. Ik dacht de hele tijd, fuck op met die Ramsay, hij word gewoon neergezet als een oh zo evil badguy, flat character op dat punt omdat je z'n motivaties niet snapt.
Hier krijg ik een beetje het idee dat die Black Jack niet alleen een sadist is maar het ziet als enige uitweg van zijn homoseksuele gevoelens omdat het toch niet geaccepteerd zal worden in dat tijdperk, en hij ziet het als een slechte kant van zichzelf wat even bevredigd moet worden. Netzoals je bij de moordenaars en Dexter zelf ziet in Dexter.
Dit was toch een sterk staaltje TV en past naar mijn mening naast de Koreaanse films. Maar jammer genoeg wordt het overschaduwd door de hoge entertainmentvalue die een serie zoals GoT meebrengt en dat is jammer want het doet toch wel meer met je me dan de zoveelste platte evil guy in GoT.