Protip: ondertiteling altijd erbij downloaden, kan je eten en drinken zonder dat je iets niet hoortquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:19 schreef Ienepien het volgende:
Eindelijk een topic! Ik heb de boeken wel gelezen, maar ik hou ontzettend mijn mond. (de discussies in het GOT-topic zijn al triest genoeg
)
Dat gezegd hebbende vind ik het een heerlijke serie, alleen dat Schots is wel een uitdaging zonder ondertiteling.
Ja dat laatste ja! Ik wil gewoon kunnen kijken op zondagochtend in bedjequote:Op dinsdag 16 september 2014 21:39 schreef Mirel het volgende:
[..]
Protip: ondertiteling altijd erbij downloaden, kan je eten en drinken zonder dat je iets niet hoortHelpt ook met series waarin ze veel fluisteren of op een bepaalde manier praten
Subklacht: Outlander en Manhattan, m'n twee favoriete series die net uit zijn hebben niet zo snel ondertiteling beschikbaar
Dat is min of meer zo bedoeld volgens mij; Claire bevindt zich min of meer in ene vreemde wereld met daarin ook mensen die ze niet kan verstaan.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:19 schreef Ienepien het volgende:
Eindelijk een topic! Ik heb de boeken wel gelezen, maar ik hou ontzettend mijn mond. (de discussies in het GOT-topic zijn al triest genoeg
)
Dat gezegd hebbende vind ik het een heerlijke serie, alleen dat Schots is wel een uitdaging zonder ondertiteling.
Toffe kritiekquote:Op maandag 22 september 2014 16:01 schreef Florentius het volgende:
Als je zo bloed van de eerste slagen dan ben je dood voor slag 100.
De schade die ze lieten zien, centimeter diepe sporen met smerig leer toegebracht is een infectie nachtmerrie,
en ook niet overleefbaar.
Bloeden uit je longen van sweepslagen op je rug?
Blij voor je dat je nooit nooit interactie hebt hoeven hebben met sociopaten, ben je waarschijnlijk in een prettige zeer veilige omgeving opgevoed.
Maar iemand die een vreemde meid op de spot wel even wil verkrachten, vervolgens dat foltering verhaaltje verteld, en daar is wel hoop voor. Dat is de zwakste nonsense die je als schrijver maar op kan schrijven. Zeker in een verhaal over een WW2 zuster die net jaren in een oorlog setting gewerkt heeft, die heeft echt de diepst donkere kanten van mensen wel gezien hoor. Een beschermd opgevoed high class thuis geschoold trutje, sure, maar zo'n wereldse zuster maakt zo'n fout echt niet.
Epische bullshit aflevering, dit is wat er gebeurd als je dieper wil gaan dan wat je in je hebt.
Zelfde als Louie C.K. in seizoen 4 uit zijn comfort zone ging, als je de diepgang of het gevoel bij bepaalde onderwerpen niet hebt, dan moet je er gewoon niet in gaan, je zinkt gewoon.
Division of labour, ze had zich moeten laten informeren of iemand die psychologie gevolgd heeft ergens proef moeten laten lezen.
Die hoop slaat misschien op haar Randall (die van de 20e eeuw) die wel goed isquote:Op maandag 22 september 2014 16:01 schreef Florentius het volgende:
Blij voor je dat je nooit nooit interactie hebt hoeven hebben met sociopaten, ben je waarschijnlijk in een prettige zeer veilige omgeving opgevoed.
Maar iemand die een vreemde meid op de spot wel even wil verkrachten, vervolgens dat foltering verhaaltje verteld, en daar is wel hoop voor. Dat is de zwakste nonsense die je als schrijver maar op kan schrijven. Zeker in een verhaal over een WW2 zuster die net jaren in een oorlog setting gewerkt heeft, die heeft echt de diepst donkere kanten van mensen wel gezien hoor. Een beschermd opgevoed high class thuis geschoold trutje, sure, maar zo'n wereldse zuster maakt zo'n fout echt niet.
Epische bullshit aflevering, dit is wat er gebeurd als je dieper wil gaan dan wat je in je hebt.
Zelfde als Louie C.K. in seizoen 4 uit zijn comfort zone ging, als je de diepgang of het gevoel bij bepaalde onderwerpen niet hebt, dan moet je er gewoon niet in gaan, je zinkt gewoon.
Division of labour, ze had zich moeten laten informeren of iemand die psychologie gevolgd heeft ergens proef moeten laten lezen.
==========================
@Mirel , 2 x terwijl ze aan tafel zat voor ze gestompt en geschopt werd.
quote:Op dinsdag 23 september 2014 02:23 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Jamie had dezelfde week ook al zweepslagen gehad dus is het niet zo verwonderlijk dat het direkt gaat bloeden
De scene Claire/Blackjack vond ik de beste van de serie.
Ja, en dat iemand terug gaat in de tijd lijkt me ook onwaarschijnlijkquote:Op maandag 22 september 2014 16:01 schreef Florentius het volgende:
De schade die ze lieten zien, centimeter diepe sporen met smerig leer toegebracht is een infectie nachtmerrie,
Dat is anders.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:13 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ja, en dat iemand terug gaat in de tijd lijkt me ook onwaarschijnlijk
Ja precies. Daarom zeg ik moet je je als schrijver bij je leest houden.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:13 schreef TAV74 het volgende:
Ja, en dat iemand terug gaat in de tijd lijkt me ook onwaarschijnlijk
Jezus, wat kun je een vermakelijke serie verneuken door het op zo'n droge manier te analyseren.quote:Op maandag 22 september 2014 16:01 schreef Florentius het volgende:
quote:Op woensdag 24 september 2014 08:54 schreef Jivis het volgende:
[..]
Jezus, wat kun je een vermakelijke serie verneuken door het op zo'n droge manier te analyseren.
Je hebt misschien gelijk, maar lighten up man! Outlander is gewoon een van de leukere series die dit jaar op tv is. Verpest het niet voor jezelf anderen door je te veel bezig te houden met dit soort zaken, want dan kun je het gros van de series wel afbranden.
Je neemt het wat te serieus wellicht? jij vindt je commentaar een goede basis hebben, ik vind het overanalyseren. Vrijwel iedere serie of film is zo wel kapot te analyseren, ik zie ook totaal niet in waarom deze aflevering en scenes niet in de serie zouden passen.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:27 schreef Florentius het volgende:
[..]
Ja precies. Daarom zeg ik moet je je als schrijver bij je leest houden.
Luchtige zwijmel fantasie moet je niet koppelen ultra gore violence en een mislukte sociopatie analyse.
Slaat gewoon nergens op.
@ Motorbloempje, stop eens ff met je onzin zeg. Ik geef commentaar waar zeker een goede basis voor is binnen die aflevering en je loopt spastisch te trollen omdat de materie je niet helemaal uit komt. Dat is gewoon te slap, geef dan geen mening en sla het over, helemaal als moderator niet gepast. Move along.
Dat is wat anders idd, je moet je binnen series/boeken wel aan je eigen logica en wetten houden. Maar zoals je zelf al zegt was er hier echt geen sprake van een scene die uit de toon viel bij de rest van de serie. Dit was gewoon in dienst en binnen de context van het verhaal.quote:Op woensdag 24 september 2014 09:31 schreef Mirel het volgende:
Wat ik persoonlijk irritant vind, en dat zie ik veel op dit forum, is het argument dat iets fantasie of scifi is dus dan hoef je niet te letten op realisme.
Inderdaad, welke serie heeft er geen defecten als je het zo gaat bekijken? De beelden en de setting zijn erg fijn en de verhaallijn biedt ook genoeg om me goed te onderhouden. Ook de cast doet het goed; de chemie tussen de hoofdpersonen is ook voldoende aanwezig.quote:Op woensdag 24 september 2014 08:54 schreef Jivis het volgende:
[..]
Jezus, wat kun je een vermakelijke serie verneuken door het op zo'n droge manier te analyseren.
Je hebt misschien gelijk, maar lighten up man! Outlander is gewoon een van de leukere series die dit jaar op tv is. Verpest het niet voor jezelf door je te veel bezig te houden met dit soort zaken, want dan kun je het gros van de series wel afbranden.
Geniale scene welquote:Op dinsdag 7 april 2015 13:35 schreef Jivis het volgende:
Claire die een pak voor haar broek blote bips kreeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |