De Hema aangekocht met een gigantische schuldenlast voor?... De Hema. Briljant in al haar eenvoud.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
De banken? Volgens mij moet de Hema 13% betalen over een enorm bedrag dat is gebruikt om de aankoop van de Hema te financieren. Dat drukt de winst nogal natuurlijk. Een vergelijkbare constructie als met de kinderopvang.
Ja, gewoon die schuldenlast bij de dochtermaatschappij parkeren. Toch ergens wel ingenieus als je denkt in het belang van die investeerders.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De Hema aangekocht met een gigantische schuldenlast voor?... De Hema. Briljant in al haar eenvoud.
Pure kanker, deze investeerders/hedgefunds/corporate raiders of hoe ze ook mogen heten.
Het zou niet legaal mogen zijn. De baten stromen omhoog richting de handige financiele knakkers en ze laten het kaalgevreten failliete karkas over, ten koste van de gemeenschap. Parasieten.quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:03 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja, gewoon die schuldenlast bij de dochtermaatschappij parkeren. Toch ergens wel ingenieus als je denkt in het belang van die investeerders.
Het is zeker schandalig, maar het mag blijkbaar.quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het zou niet legaal mogen zijn. De baten stromen omhoog richting de handige financiele knakkers en ze laten het kaalgevreten failliete karkas over, ten koste van de gemeenschap. Parasieten.
De Hema gaat dus binnenkort failliet.
Je bedoelt je leent het en "vergeet" het terug te geven. Ik snap jequote:Op maandag 15 september 2014 16:14 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Voor schrijfwaren gewoon naar de Action. Ik merk niks als het gaat om kwaliteit van prullaria-artikelen. Ja, oké de pennen bij de Hema zijn beter, maar ik koop al in jaren geen pennen meer. Die krijg ik gratis van vrienden en bekenden.
Je vergeet de helft van een woord...quote:Op woensdag 17 september 2014 07:54 schreef wolfrolf het volgende:
Over een paar jaar is de HEMA niet meer denk ik.
"De Hollandse Eenheids Maatschappij"
die van mij is beterquote:Op woensdag 17 september 2014 09:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je vergeet de helft van een woord...
Hollandsche Eenheidsprijzen MAatschappij
Of het kaalgevreten karkas wordt weer verkocht, en dan heb je samen met de rente een mooi rendement, terwijl je geen risico hebt gelopen en geen winstbelasting hebt betaald omdat de rente de winst drukte. De in 100 jaar opgebouwde naam wordt in 10 jaar uitgehold door met die naam een product aan te bieden dat die naam niet waard is, daar wordt roofbouw op gepleegd ten bate van de snelle winst, die opgaat aan rente.quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het zou niet legaal mogen zijn. De baten stromen omhoog richting de handige financiele knakkers en ze laten het kaalgevreten failliete karkas over, ten koste van de gemeenschap. Parasieten.
De Hema gaat dus binnenkort failliet.
Scherp. Ja, dat komt toch wel redelijk vaak voor.quote:Op woensdag 17 september 2014 02:30 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Je bedoelt je leent het en "vergeet" het terug te geven. Ik snap je
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 17 september 2014 22:27 schreef Elvi het volgende:
Wat een fantasieloze mensen hierkan je het serieus niet bedenken?
Dat er best veel mensen zijn die over een winkel zeggen "geen idee wat ik er moet kopen!". Loop eens naar binnen zou ik zeggen. Je kan inderdaad alles bij goedkopere winkels halen maar soms wil je gewoon iets wat er leuker uitziet, lekkerder ruikt, beter werkt, en zonder dat je de hoofdprijs betaalt. Nou dan ga je dus naar de Hemaquote:
Misschien een leuke vleeskleurige onderbroek?quote:Op woensdag 17 september 2014 22:22 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind de Zeeman zo'n deprimerende pauperwinkel. Ik kan niks bedenken wat ik daar zou willen kopen.
Als ik op een postcode in Boxmeer zoek voor het dichtstbijzijnde filiaal, stuurt hij me eerst naar Saudi-Arabië, dan naar Oostenrijk en vervolgens naar Turkijequote:Op dinsdag 16 september 2014 10:42 schreef Mylene het volgende:
Voor de mensen die het niet kennen: http://www.flying-tiger.nl
Ik ben erg te spreken over de pantykousjes van de Zeeman. Verder zou ik het ook niet wetenquote:Op woensdag 17 september 2014 22:22 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind de Zeeman zo'n deprimerende pauperwinkel. Ik kan niks bedenken wat ik daar zou willen kopen.
QFT maar weer...quote:Op woensdag 17 september 2014 10:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Of het kaalgevreten karkas wordt weer verkocht, en dan heb je samen met de rente een mooi rendement, terwijl je geen risico hebt gelopen en geen winstbelasting hebt betaald omdat de rente de winst drukte. De in 100 jaar opgebouwde naam wordt in 10 jaar uitgehold door met die naam een product aan te bieden dat die naam niet waard is, daar wordt roofbouw op gepleegd ten bate van de snelle winst, die opgaat aan rente.
Faillissement zou het enige zijn wat hier helpt, wanneer deze roofkapitalisten wegens wanbestuur, het aangaan van onnodige schulden, persoonlijjk aansprakelijk worden gesteld. Maar waarschijnlijk hebben ze zo'n ontzagkwekkend legal team dat het zover niet zal komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |