abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144552493
quote:
Met meer aandacht voor gemaksvoeding, een nieuwe assortiment cadeautjesartikelen en een andere presentie begon de Hema vandaag aan een nieuwe levensfase. Wie in de winkel loopt zal vanaf nu ook geen ´Echt Hema´ meer door de luidsprekers horen schallen. De huishoudketen vervangt de oude slogan voor 'Hema maakt gewoon bijzonder'.

In 3 maanden tijd werden in Nederland 520 winkels verbouwd. Dat was nodig omdat het aanbod in winkels tegenwoordig sneller wisselt.

„Uit onderzoeken hoorden we terug dat we veel meer moeten vertellen waarom onze producten beter en bijzonder zijn. Dat gaan we nu meer doen”, vertelde topman Ronald van Zetten maandagmorgen bij de presentatie van de vernieuwde winkels. Hij verwacht vanaf 2015 de eerste positieve effecten te zien van de reorganisatie.

Het warenhuis dook in 2013 in de rode cijfers. Het nettoverlies kwam dat jaar uit op 16,4 miljoen euro. Daardoor moest er gereorganiseerd worden en werd er gewerkt aan een vernieuwingsslag in de winkels. Volgens Van Zetten was het verlies in 2013 vooral te wijten aan de economische crisis en de concurrentie via internet, maar niet zozeer aan concurrenten als Action en Primark.

De Hema pakt nu meer uit op tafels in plaats van schappen, richt zich meer op impulsaankopen zoals cadeautjes van enkele euro's en past de prijzen komende jaren naar beneden aan. Bovendien moet de Hema nu nog meer een belevenis worden als mensen er winkelen.

De veranderingen zijn duidelijk zichtbaar op de foodmarket, waar de eenpersoonsmaaltijden en -verpakkingen de grotere verdringen. Daar zijn andere gezonde elementen bijgekomen, zoals de superfoodzaden. De beauty-afdeling is ruimer en makkelijker opgezet. Klanten krijgen meer de ruimte om producten te testen.

Gemak en eenvoud is wat de Hema nu nog sterker moet maken. Zo ook met vernieuwende, kleine, grappige artikelen. Via internet zijn nog eens ruim 4600 producten verkrijgbaar waar in de filialen geen plaats meer voor was.

In zeven landen heeft de Hema 660 winkels.
bron

Ik geloof zeker wel dat de Hema last heeft van een keten als de Action. Schrijfwaren, enveloppen, opbergmappen en bakjes zijn daar veel goedkoper. De Hema loop ik weleens door, maar echt kopen doe ik er niet. Hoe zit het eigenlijk met jou?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 08-02-2015 15:55:50 ]
pi_144552573
Klopt. Mij zijn ze ook als klant verloren voor schrijfwaren. Ik schaf die dingen nu aan bij de Action voor ¤ 0,40 per stuk waar je ¤ 2 per schrift kwijt bent bij de Hema, heb je 5 schriften bij de Action. Versiering of popie jopie zijn door luxe agenda's of schriften in de klas, ligt al jaren achter mij.
  maandag 15 september 2014 @ 15:53:31 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_144552579
Ik koop onderbroeken en sokken bij de Hema. Voor de rest zou ik niet weten wat ik daar moet. Het is een beetje vlees noch vis.
pi_144552585
oh ja en om deze verbouwingen te bekostigen willen ze het personeel korten op hun salaris

Echt een topwerkgever
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 15 september 2014 @ 15:55:47 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_144552669
Ik vind de kwaliteit van de HEMA niet zo best meer. Ik vind het ook niet goedkoop meer.
pi_144552725
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:53 schreef BasEnAad het volgende:
Ik koop onderbroeken en sokken bij de Hema. Voor de rest zou ik niet weten wat ik daar moet. Het is een beetje vlees noch vis.
Ze hebben juist alles.
  maandag 15 september 2014 @ 15:57:23 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_144552749
Hema Rookworst _O_
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 15 september 2014 @ 15:58:54 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_144552821
Zodra ze die smerige rookworst de deur uit hebben gedaan ga ik er weer shoppen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_144552837
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:57 schreef Harvest89 het volgende:
Hema Rookworst _O_
QFT
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 15 september 2014 @ 15:59:51 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_144552867
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 15:56 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Ze hebben juist alles.
Ja dat bedoel ik. Voor kleren ga ik naar een kledigwinkel, voor eten naar de supermarkt, voor elektronica naar de elektronicawinkel. Het heeft voor mij geen meerwaarde dat alles bij elkaar ligt.
pi_144553130
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:59 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik. Voor kleren ga ik naar een kledigwinkel, voor eten naar de supermarkt, voor elektronica naar de elektronicawinkel. Het heeft voor mij geen meerwaarde dat alles bij elkaar ligt.
Daarom heeft men ook geen hypersupermarkt in NL, hoewel de Jumbo in Breda daar wel in de buurt komt met 5000m2 (?), maar dat is een schijntje met de grote jongens van Carrefour en Walmart. Die Jumbo te Breda is dan ook gelijk de grootste super in NL. De Albert Heijn XL mag je het predicaat hypersuper niet eens geven, die zijn wat groter, maar verre van hyper.
pi_144553215
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind de kwaliteit van de HEMA niet zo best meer. Ik vind het ook niet goedkoop meer.
Volgens mij is dat een beetje hun probleem. Wil je kwaliteit ga je naar andere winkels, wil je goedkoop ga je tegenwoordig ook naar andere winkels. Plus hebben ze gewoon redelijk wat meuk (denk aan; gebak, levensmiddelen, etc.) die volgens mij het gros van de Nederlanders liever ergens anders haalt. Kortom; ik kan werkelijk weinig bedenken waarvoor ik écht naar de HEMA zou moeten...
pi_144553247
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 15:56 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Ze hebben juist alles.
Nah, juist niet. Dat is het. Ze hebben van alles een beetje, maar volgens mij red je het echt niet om bv. van HEMA je primaire toko voor levensmiddelen te maken. Te smal assortiment en veel te duur.
  maandag 15 september 2014 @ 16:11:17 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_144553258
quote:
Dat kan toch niet echt zijn :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_144553289
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 16:10 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nah, juist niet. Dat is het. Ze hebben van alles een beetje, maar volgens mij red je het echt niet om bv. van HEMA je primaire toko voor levensmiddelen te maken. Te smal assortiment en veel te duur.
Ze willen zich als generalist presenteren. Vraag mij of dat is geslaagd, maar goed het merk staat als een huis, het is toch een stukje Nederlandse cultuur geworden de Hema, met hun rookworsten.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 16:13:59 #17
382129 crew  Donna
pi_144553342
Ze hebben leuk spul bij de HEMA, maar veel te duur als je Action prijzen gewend bent.
pi_144553379
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:13 schreef DonnaRush het volgende:
Ze hebben leuk spul bij de HEMA, maar veel te duur als je Action prijzen gewend bent.
Voor schrijfwaren gewoon naar de Action. Ik merk niks als het gaat om kwaliteit van prullaria-artikelen. Ja, oké de pennen bij de Hema zijn beter, maar ik koop al in jaren geen pennen meer. Die krijg ik gratis van vrienden en bekenden.
pi_144553416
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:12 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ze willen zich als generalist presenteren. Vraag mij of dat is geslaagd, maar goed het merk staat als een huis, het is toch een stukje Nederlandse cultuur geworden de Hema, met hun rookworsten.
Mwah, das dat ook het enige, terwijl ondertussen allang duidelijk is dat die bij de Unox vandaan komen :+ Ik denk dat mijn generatie voor vrij weinig naar de HEMA gaat, tenminste; voor te weinig tov de hoeveelheid / grootte van de winkels die ze hebben. Ze hebben een assortiment wat heel veel productcategorieën bevat, maar ze zijn in weinig categorieën onderscheidend, en voor mij persoonlijk is de mix van 'veel onder één dak' niet interessant genoeg omdat ik bv. mn dagelijkse boodschappen er niet kan doen, er voor kleding niet kom, zelfde geldt voor elektronica/media, en eigenlijk ook kantoorartikelen of verzorging niet
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 16:18:35 #20
382129 crew  Donna
pi_144553507
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:14 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Voor schrijfwaren gewoon naar de Action. Ik merk niks als het gaat om kwaliteit van prullaria-artikelen. Ja, oké de pennen bij de Hema zijn beter, maar ik koop al in jaren geen pennen meer. Die krijg ik gratis van vrienden en bekenden.
Inderdaad. HEMA heeft wel heel leuk stempel en knutsel spul, maar ik vind het gewoon te duur. Het lijkt ook wel alsof het juist de laatste jaren veel duurder geworden is.

Hopelijk gaan ze de prijzen echt wat naar beneden doen.

*Edit - Met andere dingen zijn ze weer heel goedkoop. Laatst nog een strijkijzer gekocht. ¤8. Echt een heel goed ding.
pi_144553551
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 16:15 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mwah, das dat ook het enige, terwijl ondertussen allang duidelijk is dat die bij de Unox vandaan komen :+ Ik denk dat mijn generatie voor vrij weinig naar de HEMA gaat, tenminste; voor te weinig tov de hoeveelheid / grootte van de winkels die ze hebben. Ze hebben een assortiment wat heel veel productcategorieën bevat, maar ze zijn in weinig categorieën onderscheidend, en voor mij persoonlijk is de mix van 'veel onder één dak' niet interessant genoeg omdat ik bv. mn dagelijkse boodschappen er niet kan doen, er voor kleding niet kom, zelfde geldt voor elektronica/media, en eigenlijk ook kantoorartikelen of verzorging niet
Klopt helemaal. Een breed assortiment, maar zit geen diepte in, en voor de prijs hoef je het ook niet te doen. Zelfs de AH is goedkoper terwijl het bekend is dat die duur zijn in vergelijking met andere supermarkten. Ik vind Hema een goedkope uitstraling hebben, maar de winkel zelf is niet goedkoop. Ik doe er soms wel een bakje en heel af en toe koop ik er nog wel iets, maar weinig.

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:18 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Inderdaad. HEMA heeft wel heel leuk stempel en knutsel spul, maar ik vind het gewoon te duur. Het lijkt ook wel alsof het juist de laatste jaren veel duurder geworden is.

Hopelijk gaan ze de prijzen echt wat naar beneden doen.
Dat mag zeker. Ze hebben een goedkope uitstraling van buiten, presenteren zich ook op die manier, maar ik vind het totaal niet goedkoop.
  maandag 15 september 2014 @ 16:19:57 #22
431402 EigenwijzeMuffin
Bakt die zooi op 180graden
pi_144553555
Het is bijzonder inderdaad.

Voor huishoudelijke zaken gaan wij naar de Action. Niet omdat wij de HEMA niet leuk vinden maar omdat je de exact zelfde artikelen vaak veel voordeliger kunt kopen.
Wasmiddel, schoonmaakmiddelen, mappen, schrijfgerei, eigenlijk alles wat je eens in de zoveel tijd nodig hebt.
pi_144553664
Action! _O_.
  maandag 15 september 2014 @ 16:27:02 #24
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_144553780
Is iedereen de Hema boycot alweer vergeten? ;(
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  maandag 15 september 2014 @ 17:45:24 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_144556196
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 16:10 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een beetje hun probleem. Wil je kwaliteit ga je naar andere winkels, wil je goedkoop ga je tegenwoordig ook naar andere winkels. Plus hebben ze gewoon redelijk wat meuk (denk aan; gebak, levensmiddelen, etc.) die volgens mij het gros van de Nederlanders liever ergens anders haalt. Kortom; ik kan werkelijk weinig bedenken waarvoor ik écht naar de HEMA zou moeten...
Nou, ik haal er wel m'n gordijnen. En keukendoeken. Maar verder.... nee weet ik het ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')