ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op zondag 14 september 2014 23:29 schreef Dr_Flash het volgende: Alles goed en best hoor, maar dat van die electrified rail daar kun je echt niet alle slachtoffers de schuld van blijven geven. Dat is gewoon een designfout van de eerste orde, uit kostenoverwegingen. Om een bovenleiding aan te raken moet je je best doen. Maar dat er gewoon overal high voltage over de vloer kan lopen, hallo?
Ja, mee eens. Dat in Engeland de stroom aan de bovenkant van de derde rail wordt afgenomen maakt het nog eens flink gevaarlijker, je kunt heel makkelijk in contact komen met die rails.
In bijvoorbeeld Rotterdam moet je nog een beetje moeite doen om 750 volt door je lijf te krijgen, daar staat alleen spanning op de onderkant van de derde rail.
In bijvoorbeeld Rotterdam moet je nog een beetje moeite doen om 750 volt door je lijf te krijgen, daar staat alleen spanning op de onderkant van de derde rail.
Zit er niet een beschermkap op de bovenkant?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Gisterochtend zijn drie graffitispuiters opgepakt in Zwolle dankzij oplettendheid van enkele collega's. Ze hadden een DDZ4 onder handen genomen, 110 m2 graffiti in totaal...
Gisterochtend zijn drie graffitispuiters opgepakt in Zwolle dankzij oplettendheid van enkele collega's. Ze hadden een DDZ4 onder handen genomen, 110 m2 graffiti in totaal...
Zo, die hadden huisschilder moeten worden met zo'n productie. Helaas mogen ze nu branden in de hel, verkeerde beroepskeuze.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
mooi. het loopt de laatste tijd echt weer de spuitgaten uit met de graffiti...
Dit. Liefst terwijl de trein gewoon in rijdende dienst is.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het is tijd om weer een nachtdienst te draaien en ik nam even in het systeem een kijkje naar het aantal treinen voor een controle die nacht. Er zijn door werkzaamheden niet zo heel veel klussen en ik ging samen met mijn collega op pad om onze ronde te maken.
Eerder op de avond hadden wij als collega’s al besproken dat een broodje shoarma wel iets was om pauze mee te houden die nacht, zo bleven er nog een aantal kleine klusjes over die na de pauze even afgerond werden. Wij bleken niet alleen op het terrein te zijn zoals wel vaker gebeurd en kregen al snel de geur van spuitverf in de neus en waren op onderzoek gegaan, het duurde niet lang of wij hadden het spuitwerk gevonden welke net was aangebracht. Ik zei tegen mijn collega dat we zometeen wel eens even een extra rondje buiten het terrein konden maken en misschien dat dat nog iets opleverde. Inmiddels reden we aan de andere kant van het terrein toen ons oog viel op een aantal mannen die behoorlijk zenuwachtig waren, al rijdende hebben we de auto gekeerd en ondertussen de politie gebeld voor het verdachte gedrag. Vanuit de meldkamer zou een politieauto onze kant worden opgestuurd en die zijn wij tegemoet gereden met als resultaat misschien wel de drie heren, bij het zien van de politieauto zijn we gestopt en de agenten de aanvullende informatie gegeven.
Er werd door de agenten besloten een rondje te rijden waarop wij ook zijn gaan rijden in de directe omgeving, ze zouden immers nooit ver weg kunnen zijn. Wij besloten een onlogische route te nemen en al snel was het weer raak, de drie mannen hadden blijkbaar in de tussentijd een sprintje getrokken en hadden ons ongetwijfeld zien praten met de agenten. Als we ondertussen meer informatie hadden bleven we bellen met de meldkamer en zo ook nu weer, verderop, maar aan het zicht ontrokken hadden wij onze auto opgesteld zodat de route van de mannen bekend bleef. Al bellend bleven wij uitzicht houden op een aantal mogelijk vluchtroutes, door de centralist werd door één van de opgeroepen auto’s naar de mannen gestuurd zodat een eventuele vluchtpoging zou mislukken. Het werkte en in enkele seconden liepen de verdachten ongemerkt parallel met een politiebusje die zijn auto vakkundig naast de voorste man parkeerde, wat volgde waren meer agenten die bij de heren spuitbussen aantroffen waarop de aanhouding volgde. Een schade-expert zou in de ochtend ingeseind worden en een eerste schatting maken van de schade die verhaald zal gaan worden op de verdachten.
Ik zat vanochtend in een vierzitje in een DM'90 met drie 'redelijk grote' mannen. Laten we het erop houden dat ik mijn gymoefeningen weer heb gehad en mijn benen op plekken zaten waarvan ik niet wist dat ze er konden komen
Over prullenbakken gesproken; wie heeft besloten om bij ICM-IV de prullenbakken onder beide stoelen te plaatsen en niet één in het midden zoals bij ICM-III, het helpt namelijk ook niet echt in de beschikbare beenruimte.
Op maandag 15 september 2014 11:36 schreef boriq het volgende: Over prullenbakken gesproken; wie heeft besloten om bij ICM-IV de prullenbakken onder beide stoelen te plaatsen en niet één in het midden zoals bij ICM-III, het helpt namelijk ook niet echt in de beschikbare beenruimte.
Bij de ICMm-III prik je gauw met je knie in de punt van die prullenbakjes, dat is ook niet helemaal ideaal.
Op maandag 15 september 2014 11:58 schreef _serial_ het volgende: Iemand nog tips om zo goedkoop & goed mogelijk van Utrecht naar Düsseldorf te reizen a.s. vrijdag ?
Vandaar ook de hè. Met de trein is via Venlo idd het goedkoopst. Maar het is én duurder én je bent langer onderweg én je moet meerdere keren overstappen, dus het is maar waar je zin in hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2014 12:34:24 ]
Op maandag 15 september 2014 11:58 schreef _serial_ het volgende: Iemand nog tips om zo goedkoop & goed mogelijk van Utrecht naar Düsseldorf te reizen a.s. vrijdag ?
Zwart reizen en zorgen dat je niet gepakt wordt
¤34 trouwens met de ICE van 11:02 of ¤31,20 via Venlo... Voor die ¤2,80 weet ik het wel...
Prorail met een verslagje van de werkzaamheden op Utrecht tot-nu-toe en een vooruitblik. Vandaag werden perrons en de bijbehorende sporen 1, 2 en 3 vernieuwd en verbreed opgeleverd.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Prorail met een verslagje van de werkzaamheden op Utrecht tot-nu-toe en een vooruitblik. Vandaag werden perrons en de bijbehorende sporen 1, 2 en 3 vernieuwd en verbreed opgeleverd.
Nice, voor de eerste keer sinds ik iedere week naar Utrecht Overvecht reis dat ze weer allemaal in gebruik zijn. Nu nog een snelle toegangsweg vanuit de stationshal
Nice, voor de eerste keer sinds ik iedere week naar Utrecht Overvecht reis dat ze weer allemaal in gebruik zijn. Nu nog een snelle toegangsweg vanuit de stationshal
Dat zit er voorlopig nog niet in. Precies op die plek zijn ze nu stevig aan het bouwen aan de stationshal.
Ben ik niet met je eens. De gevel geeft aanleiding voor de bijnaam
Alleen omdat het gebruikte materiaal er een beetje op lijkt? Het nationale nederlandengebouw noemen we dan maar de ovenschaal? Een beetje simpel, de meeste bijnamen hebben toch wel een wat diepere en vaak ook dubbele betekenis, wat het juist zo leuk maakt.
Op maandag 15 september 2014 14:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende: de meeste bijnamen hebben toch wel een wat diepere en vaak ook dubbele betekenis, wat het juist zo leuk maakt.
zoals de voetgangersbrug van katendrecht naar hotel new York de hoerenloper als bijnaam heeft
De Blokkendoos, de Rode Duivel (DE3), een 1200+1300 incl. rijtuigen, de Muizeneus (Mat' 46) en de Hondekop (Mat' 54) en als laatste de nieuw bestickerde 'groene' VIRM gaan aankomende zaterdag pendelen tussen Amsterdam en Haarlem vanwege 175 jaar spoor in Nederland.
Op maandag 15 september 2014 14:42 schreef boriq het volgende: De Blokkendoos, de Rode Duivel (DE3), een 1200+1300 incl. rijtuigen, de Muizeneus (Mat' 46) en de Hondekop (Mat' 54) en als laatste de nieuw bestickerde 'groene' VIRM gaan aankomende zaterdag pendelen tussen Amsterdam en Haarlem vanwege 175 jaar spoor in Nederland.
Op maandag 15 september 2014 14:42 schreef boriq het volgende: De Blokkendoos, de Rode Duivel (DE3), een 1200+1300 incl. rijtuigen, de Muizeneus (Mat' 46) en de Hondekop (Mat' 54) en als laatste de nieuw bestickerde 'groene' VIRM gaan aankomende zaterdag pendelen tussen Amsterdam en Haarlem vanwege 175 jaar spoor in Nederland.
Op maandag 15 september 2014 15:17 schreef greavy het volgende: Ik ben daar iig niet in de regio, want ik zit in het Hoge Noorden bij de STAR Stadskanaal.
Wie moet ik dan bellen als er een boom in de weg staat
Ik ook. Zal voor het eerst zijn dat ik daar een keer mee rijd (behalve een keer als klein ukkie bij het Spoorwegmuseum, wat ik me bijna niet meer kan herinneren).
Wie moet ik dan bellen als er een boom in de weg staat
Één van de andere lokale snoeibedrijven, zoals Batenburg Snoeiwerken & Co of de Zwoferinks Snoeiwerkenfamilie & Co (en ja, die zijn ook van de ladderbrigade)
Willen ze het tempo van afvoer V250 verhogen toevallig? Er schijnen nu 8 of 10 koppelwagens op de Meer te staan, en de komende 3 dagen moeten er nog 8 arriveren. Of gaan we een V250-afvoerparade krijgen?
Één van de andere lokale snoeibedrijven, zoals Batenburg Snoeiwerken & Co of de Zwoferinks Snoeiwerkenfamilie & Co (en ja, die zijn ook van de ladderbrigade)
Nu je toch in het noorden bent, kun je de struiken iets ten noorden van de brug over het Van Starkenborghkanaal ook even meenemen in de snoeiactie?
Op maandag 15 september 2014 15:42 schreef greavy het volgende: Willen ze het tempo van afvoer V250 verhogen toevallig? Er schijnen nu 8 of 10 koppelwagens op de Meer te staan, en de komende 3 dagen moeten er nog 8 arriveren. Of gaan we een V250-afvoerparade krijgen?
Nu je toch in het noorden bent, kun je de struiken iets ten noorden van de brug over het Van Starkenborghkanaal ook even meenemen in de snoeiactie?
Te ver weg, ik zit aan de andere kant van Grunn En nee, ik rij niet over Grunn want moet van- en naar Zwijndrecht. De zondag moet ik weer naar België voor de Infrabel Opendeurdagen.
Te ver weg, ik zit aan de andere kant van Grunn En nee, ik rij niet over Grunn want moet van- en naar Zwijndrecht. De zondag moet ik weer naar België voor de Infrabel Opendeurdagen.
Open Bedrijvendag: een blik achter de schermen bij Infrabel Op zondag 5 oktober stelt Infrabel opnieuw zijn deuren open ter gelegenheid van Open Bedrijvendag. Bezoek tussen 10u en 17u een van onze 12 sites en neem een kijkje achter de schermen van de Belgische spoorinfrastructuurbeheerder.
12 sites verspreid over heel België
In het hele land openen seinhuizen en LCI’s (Logistieke Centra Infrastructuur) hun deuren voor het grote publiek. Ook Traffic Control, het verkeersleidingcentrum van het Belgische treinverkeer, zal die dag open zijn.
Wat valt er allemaal te beleven?
Als beheerder van de spoorinfrastructuur is veiligheid de absolute topprioriteit van Infrabel. Op de Open Bedrijvendag krijgt u een concreet beeld van de manier waarop onze werknemers deze veiligheid dag in dag uit verzekeren.
Tijdens uw bezoek leiden de medewerkers van Infrabel u graag rond. U hoeft zich niet op voorhand in te schrijven.
Naar aanleiding van Open Bedrijvendag voorzien we ook allerlei animatie voor jong en oud: clowns, ballontovenaars, een veiligheidsparcours voor kinderen, een quiz, filmpjes en informatieborden over de spoorveiligheid en over Infrabel. Verder kunt u ook genieten van een hapje en een drankje.
Ja, die doen dat óók ja. Ik acht de kans echter 99% dat zij met Batenburg meerijden.
Ik heb die lui een keer in Berlin Hbf laten staan. Ik was (samen met anderen) al in een S-Bahn gestapt en die sloot z'n deuren al toen zij net op het perron kwamen. We konden nog net zwaaien.
Ik heb die lui een keer in Berlin Hbf laten staan. Ik was (samen met anderen) al in een S-Bahn gestapt en die sloot z'n deuren al toen zij net op het perron kwamen. We konden nog net zwaaien.
Ze moesten nog ff een treintje klikken, ofzo? Die doen wel meer van zulke acties, allerlaatste moment nog instappen enzo
Goedenmiddag! Ik ga volgende week weer een dagje van de zomertoer gebruik maken. Ik vind het heerlijk om gewoon ergens in te stappen en kijken waar ik uitkom. Gezien jullie veel ervaring hebben met het spoornet in Nerderland, zou ik van jullie graag willen weten wat u mooie trajecten vindt in ons land. Ik woon in regio Den Haag maar heb een hele dag tot mijn beschikking en sta open voor alle suggesties mits in Nederland. Mijn voorkeur gaat wel een beetje uit naar trajecten waar met wat ouder materieel gereden wordt zoals een Mat '64. Ik hoop dat u mij leuke tips kunt geven.
I cannot understand how being honest can be considered improper
Een grote kans op mat'64 tref je in ieder geval in de sprinter Nijmegen-Den Bosch-Eindhoven-Deurne.
Tip: de website ovtijden.com geeft een behoorlijk accurate weergave van de materieelinzet.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Lelystad - Almere, langs de Oostvaardersplassen. Zwolle - Kampen, mooiste uitzicht van het station dat ik ken, daarnaast met oude dieseltrein. Zwolle - Almelo, ook met dieseltrein en leuk stukje.
Op maandag 15 september 2014 17:06 schreef Sick-my-duck het volgende: Goedenmiddag! Ik ga volgende week weer een dagje van de zomertoer gebruik maken. Ik vind het heerlijk om gewoon ergens in te stappen en kijken waar ik uitkom. Gezien jullie veel ervaring hebben met het spoornet in Nerderland, zou ik van jullie graag willen weten wat u mooie trajecten vindt in ons land. Ik woon in regio Den Haag maar heb een hele dag tot mijn beschikking en sta open voor alle suggesties mits in Nederland. Mijn voorkeur gaat wel een beetje uit naar trajecten waar met wat ouder materieel gereden wordt zoals een Mat '64. Ik hoop dat u mij leuke tips kunt geven.
MAT rijdt regelmatig in de Sprintert tussen Nijmegen - Den Bosch - Eindhoven - Deurne, maar bijna geheel planmatig tussen Roermond - Maastricht en Sittard - Heerlen. Ook tussen Apeldoorn - Almelooo en Enschede is tegenwoordig ook integraal MAT. Dan nog de Sprinter Arnhem - Ede Wageningen is geheel MAT,
Zoals anderen ook al aangeven rijdt Apeldoorn - Almelo (- Enschede) nog met MAT '64, daar zou je gelijk Almelo - Zwolle (inderdaad een prachtig stukje) waar DM90 rijdt aan toe kunnen voegen en Zwolle - Roosendaal waar doordeweeks veel ICRm rijdt.
Rondje met bijna alleen maar wat ouder materieel, In de IC naar Zwolle zitten gemiddeld 3 DDZjes, dus dat komt neer op een halfuurtje extra als DDZ echt een no-go is.
Den Haag - Roosendaal met de Brussel IC, (ICRm) Roosendaal - Den Bosch met de IC naar Zwolle, (ICRm/DDZ) Den Bosch - Nijmegen met de sprinter (Mat' 64) Nijmegen - Deventer met de IC (ICRm/DDZ) Deventer - Almelo (- Enschede) met de sprinter (Mat' 64) (Enschede -) Almelo - Zwolle met de sprinter (DM'90) Zwolle - Den Haag met de IC (VIRM, maar wel via de oostvaardersplassen)
Op maandag 15 september 2014 17:08 schreef JDude het volgende: Een grote kans op mat'64 tref je in ieder geval in de sprinter Nijmegen-Den Bosch-Eindhoven-Deurne.
Tip: de website ovtijden.com geeft een behoorlijk accurate weergave van de materieelinzet.
Is dat zo? Ik zie daar tegenwoordig alleen maar DDZ en SGMm rijden eigenlijk
Is dat zo? Ik zie daar tegenwoordig alleen maar DDZ en SGMm rijden eigenlijk
Wordt wel meer inderdaad, vandaag van de acht omlopen/diensten (wat je het wilt noemen) drie keer Mat' 64. Maar als ik mij niet vergis gaat dat er weer uit als het oude DDAR (ooit) weer terug komt, aangezien die lijn redelijk hoog op dat lijstje staat.
Op maandag 15 september 2014 17:28 schreef boriq het volgende: Rondje met bijna alleen maar wat ouder materieel, In de IC naar Zwolle zitten gemiddeld 3 DDZjes, dus dat komt neer op een halfuurtje extra als DDZ echt een no-go is.
Den Haag - Roosendaal met de Brussel IC, (ICRm) Roosendaal - Den Bosch met de IC naar Zwolle, (ICRm/DDZ) Den Bosch - Nijmegen met de sprinter (Mat' 64) Nijmegen - Deventer met de IC (ICRm/DDZ) Deventer - Almelo (- Enschede) met de sprinter (Mat' 64) (Enschede -) Almelo - Zwolle met de sprinter (DM'90) Zwolle - Den Haag met de IC (VIRM, maar wel via de oostvaardersplassen)
Dit lijkt me wel een leuke ronde, ik denk ook dat dit hem gaat worden. In ieder geval wil ik iedereen hier bedanken voor de tips. Heel tof! Ow, en vooral doorgaan met die mooie foto's!
I cannot understand how being honest can be considered improper
Deventer - Almelo (- Enschede) met de sprinter (Mat' 64) (Enschede -) Almelo - Zwolle met de sprinter (DM'90)
Ik zou dan niet in Almelo overstappen, maar een station eerder in Wierden. Dat scheelt 20 minuten wachttijd in Almelo, en je bent een half uur eerder in Zwolle. .
Ik zou dan niet in Almelo overstappen, maar een station eerder in Wierden. Dat scheelt 20 minuten wachttijd in Almelo, en je bent een half uur eerder in Zwolle. .
De door mij aangekondigde V250 4804 is inderdaad vertrokken, het geheel kwam om 19:30 stipt door Amsterdam Bijlmer Arena. Nu dacht ik zo: Gaan ze dan naar Amsterdam CS / Zaanstraat, en dan richting Utrecht? De oorspronkelijke planning was alle ritten via de boogjes, maar er is niks meer via de boogjes gepland. Het schijnt dat er wat problemen met wegbekendheid is bij TXL op dat stukje.