Ja dat gaan de Britten echt leuk vinden.quote:Op donderdag 18 september 2014 17:13 schreef Reya het volgende:
http://www.legorafi.fr/20(...)ication-with-france/
Nu al het beste idee ooit.
quote:Op donderdag 18 september 2014 17:13 schreef Reya het volgende:
http://www.legorafi.fr/20(...)ication-with-france/
Nu al het beste idee ooit.
Voor landen/regio's die zich willen afscheiden kan je altijd een nationaal korfbal team beginnen net zoals Catalonië.quote:
Welke en waar genomen? Ik trek de betrouwbaarheid van exitpolls in twijfel aangezien ze niet 'officieel' zijn.quote:Op donderdag 18 september 2014 17:58 schreef martijnde3de het volgende:
Exit poll at 17.00: 53% NO, 47% YES.
Dat wordt niet vermeld anders kunnen ze juridische sancties krijgen. uit eindelijk begint het tellen rond een uur of 2. Dus dan zie je waarschijnlijk vanzelf een trend.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:07 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Welke en waar genomen? Ik trek de betrouwbaarheid van exitpolls in twijfel aangezien ze niet 'officieel' zijn.
quote:Almost every poll leading up to polling day predicted either a hung parliament, with Labour the largest party or a small Labour majority of around 19 to 23. Polls on the last few days before the country voted predicted a very slim Labour majority.
With opinion polls at the end of the campaign showing Labour and the Conservatives neck and neck, the actual election result was a surprise to many in the media and in polling organisations. The apparent failure of the opinion polls to come close to predicting the actual result led to an inquiry by the Market Research Society. Following the election, most opinion polling companies changed their methodology in the belief that a 'Shy Tory Factor' affected the polling.
Je hebt ook een WK voetbal voor niet-erkende landen en volken zonder landquote:Op donderdag 18 september 2014 17:58 schreef Individual het volgende:
[..]
Voor landen/regio's die zich willen afscheiden kan je altijd een nationaal korfbal team beginnen net zoals Catalonië.
http://en.wikipedia.org/wiki/Catalonia_national_korfball_team
Schotland is al onafhankelijk lid van de UEFA en FIFA hè?quote:Op donderdag 18 september 2014 18:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hebt ook een WK voetbal voor niet-erkende landen en volken zonder landKoerdistan is titelhouder.
Klopt, dat hebben ze destijds geëist bij de oprichting van de internationale voetbalbonden.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Schotland is al onafhankelijk lid van de UEFA en FIFA hè?
krijg via een bevriende verslaggever op facebook door dat ook groepen Catalanen naar Edinburgh zijn gekomen om hun steun te betuigen.quote:
Dat moet idd op de OS. Rugby is natuurlijk ook een veelgespeelde sport in Schotland en Schotland is een van de landen in het Six Nations Tournament.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt, dat hebben ze destijds geëist bij de oprichting van de internationale voetbalbonden.Anders zouden ze niet meedoen en voetbal was toen zo ongeveer UK
![]()
Bij bv. ijshockey doen ze wel mee als Groot Brittannië. Op de Olympische Spelen volgens mij ook.
Spaans bedrijf dat in schotland isquote:Op donderdag 18 september 2014 18:49 schreef Monolith het volgende:
Waar komen die exit polls vandaan?
Schiet wel alle kanten op.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:49 schreef martijnde3de het volgende:
Exit poll at 18.00 : 57% NO, 43% YES
Hmm ik zie het morgenvroeg wel.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:09 schreef remlof het volgende:
Vanaf 23:40 onze tijd dus een live uitzending op BBC1 over de uitslag.
Als je opblijft moet je denk ik tot 6 uur 's ochtends ofzo opblijven..quote:Op donderdag 18 september 2014 19:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hmm ik zie het morgenvroeg wel.
Spaanse bedrijven.. Iets met Catalonië enzo.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:52 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Spaans bedrijf dat in schotland is
Dat lijkt me verstandig, de uitslagen in de grote steden worden toch pas vroeg in de ochtend bekend.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hmm ik zie het morgenvroeg wel.
Nou ja, de uitslag van de grote steden zal niet zo heel lang op zich laten wachten en dat is al een heel groot deel van de stemmen.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je opblijft moet je denk ik tot 6 uur 's ochtends ofzo opblijven..
Juist de uitslagen van de grote steden worden als laatste verwacht, rond 6 uur morgenochtend.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ja, de uitslag van de grote steden zal niet zo heel lang op zich laten wachten en dat is al een heel groot deel van de stemmen.
http://www.telegraph.co.u(...)-to-expect-when.htmlquote:Dundee, which declares at 3am, is the most nationalist city in Scotland. The ‘Yes’ camp know that they must win here if they are to stand a chance.
Glasgow, which declares at around 5am, will also be high up on the nationalist's hit list with a large number of working class former Labour supporters whose 'Yes' campaigners have worked hard to win over. The vote appears close here and it has been the scene of fraught and passionate confrontations on the streets.
Ja, als 'hier' in Nederland is.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:24 schreef Igen het volgende:
En hier is dat dus allemaal een uur later toch?
Een democratisch gebrek omdat de media een dagje moeten wachten met uitslagshow? Het lijkt me dat we hier met een journalist te maken hebben die niet snapt hoe bescheiden zijn eigen rol in een verkiezing is. Het nieuws komt in de vorm van de uitslag, en zodra het daar is doet hij daar verslag van.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:39 schreef remlof het volgende:
Scottish referendum: with no exit poll, isn’t there a democratic deficit?
The absence of an exit poll means we’ll be robbed of a post-vote analysis of how this momentous referendum was decided.
Tsja, dat is wel een beetje jammer, zonder officiële exitpoll.
Nee. Omdat het een indicatie van mogelijke malversaties is wanneer een goed opgezette exitpoll significant verschilt van de officiële einduitslag in een kiesdistrict.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een democratisch gebrek omdat de media een dagje moeten wachten met uitslagshow?
Let wel: dit is de officiële bekendmaking van de uitslag. Het kan niet anders, of er lekken eerder al deeluitslagen uit.quote:
5 Edinburgh Scottish capital is vital to future of Union. It is expected to opt for No. 05:00 (9.2%)quote:Op donderdag 18 september 2014 19:31 schreef freako het volgende:
Een kaartje van de districten en voor elk district een paar zinnen over de verwachte uitslag: http://www.independent.co(...)-region-9739097.html
quote:Op donderdag 18 september 2014 19:54 schreef martijnde3de het volgende:
exit poll Edinburgh 52% Yes 48% NO bron Italie
Edinburgh was juist tamelijk NO-georienteerd, volgens het lijstje hierboven?quote:Op donderdag 18 september 2014 20:13 schreef freako het volgende:
Oh ja, de Yes-rating in het staatje van de districten en de tijden hierboven is ingeschat door iemand uit de Yes-campagne. 10 is zeker Yes, 0 zeker niet.
Ja, al die exit-polls wijken heel erg af van de verwachting. En omdat de maker van de exit-poll ook nog geheim is, neem ik ze met een kilo zout.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
[..]
Edinburgh was juist tamelijk NO-georienteerd, volgens het lijstje hierboven?
Beter iets dan nietsquote:Op donderdag 18 september 2014 20:28 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, al die exit-polls wijken heel erg af van de verwachting. En omdat de maker van de exit-poll ook nog geheim is, neem ik ze met een kilo zout.
Maar de trend moet wel duidelijk zijn voordat ik tegen een uur of vier naar bed gaquote:Op donderdag 18 september 2014 19:43 schreef freako het volgende:
[..]
Let wel: dit is de officiële bekendmaking van de uitslag. Het kan niet anders, of er lekken eerder al deeluitslagen uit.
Maar vroeg wordt het niet, als gevolg van de keuze om op een centrale locatie te tellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |