abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144525413
Helaas heb ik vanmiddag iets vervelends meegemaakt. Ik heb een kind aangereden (11 jaar) in een smalle straat 3 straten verder van mijn appartement.
De autos in de straat waar het gebeurde stonden heel dicht achter elkaar en ik zag het kind niet achter een van de geparkeerde autos vandaan komen. Door de schrik omdat het kind van links kwam gaf ik een lichte ruk aan mijn stuur waardoor ik rechts zachtjes tegen een geparkeerde auto kwam.
Kind had alleen last van zijn schouder/nek en rechterarm (ik heb zelf het kind overeind geholpen en zelf direct de politie en ambulance gebeld). Ouders bleken gewoon thuis te zijn en lagen middag te slapen, waren nog al boos op mij.
Aangezien dit niet mijn fout was ging ik me er verder niet op in wat ze allemaal mij vertelde (en vooral scheldtirades).
Nu is mijn vraag hoeveel kans hebben de ouders als ze mij gaan aangeven/een rechtszaak tegen mij gaan aanspannen?
Ik reed gewoon 30 km per uur, geen sporen dus van bewijs, heb netjes mijn excuses aangeboden aan de ouders die dit weliswaar helaas niet konden waarderen.
Daarbij is door het ongeluk een deuk onder mijn linker koplamp gekomen en een paar grote krassen. Schade is naar schatting 500 euro.
Mijn rijbewijs is door de politie (door eerdere incidenten) in beslag genomen en de officier gaat beslissen of ik het op korte termijn terug kan verwachten, al is de kans klein volgens de agent. Alleen door incidenten uit het verleden twijfelen ze(denk ik, aanleiding natuurlijk dit) of mijn rijvaardigheid voldoende is.
Kan dit zomaar? Kan ik mijn schade verhalen op de ouders van dit kind? Die lieten het immers zomaar zonder toezicht op straat lopen en het kind liep niet op een voetgangersoversteekplaats.
Daarbij de lichte schade aan de auto waar ik tegen tot stilstand kwam de eigenaar wil ik graag contant vergoeden, mijn premie gaat waarschijnlijk over de kop als er schade ge claim wordt dus ik vraag me af of dit verstandig is om te doen op deze manier. Kan dit mij ten nadele komen in een evt rechtszaak? Blijft de verzekering via deze weg buiten beeld?
Mag de politie zomaar mijn rijbewijs (ik had hem net 1 maand terug door omstandigheden) om dit ingevorderd houden? De officier heeft nog niets laten horen.
pi_144525510
Nvm, hoe heb je tegen een auto rechts aanrijden en schade links hebben?
pi_144525527
Geen idee hoe het verder allemaal zit hoor, maar zo raar is het toch niet om een 11-jarig kind zonder toezicht over straat te laten gaan?
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_144525646
Wat zijn de eerdere incidenten? Te hard gereden? Roekeloos rijden?
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  zondag 14 september 2014 @ 20:17:33 #5
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144525648
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:15 schreef deadprez het volgende:
Geen idee hoe het verder allemaal zit hoor, maar zo raar is het toch niet om een 11-jarig kind zonder toezicht over straat te laten gaan?
Nee natuurlijk is dat niet raar :D dat is groep 8 of eerste jaar middelbare :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144525686
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:17 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ja precies, dus met dat argument zal TS niet veel bereiken denk ik. :')
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_144525691
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:17 schreef Moppert het volgende:

[..]

Met een ingenomen rijbewijs, moet je aardig hard hebben gereden. :D
pi_144525706
Geeft niet joh, nu weet je waar je met dat zwarte geld heen kan, ben je daar ook mooi vanaf.
pi_144525719
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:15 schreef deadprez het volgende:
Wat kan ik verwachten als ze het op een rechtszaak uit komt? Het kind was 11 jaar maar is heel klein voor zijn leeftijd ik zou hem 5-7 jaar geschat hebben. Daarbij reed ik gewoon langzaam, dus dan is het niet mijn schuld in die zin toch?
pi_144525750
Deze achterlijke troll weer :')
Onterechte automatische incasso
pi_144525763
Dit is een troll mag ik hopen toch?
Natuurlijk kan een kind van 11 alleen over straat.
En als je rijbewijs al eerder afgepakt is, je hem net een maand terug hebt en nu weer zoiets gebeurd mogen ze hem van mij de rest van je leven afpakken ^O^
pi_144525790
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:19 schreef DatBoss het volgende:

[..]

Wat kan ik verwachten als ze het op een rechtszaak uit komt? Het kind was 11 jaar maar is heel klein voor zijn leeftijd ik zou hem 5-7 jaar geschat hebben. Daarbij reed ik gewoon langzaam, dus dan is het niet mijn schuld in die zin toch?
Als je een kind aanrijdt is de automobilist altijd aansprakelijk.
  zondag 14 september 2014 @ 20:20:03 #13
395200 deadprez
One more rail
pi_144525793
quote:

[..]

Wat kan ik verwachten als ze het op een rechtszaak uit komt?
Zie het eerste deel van mijn post, geen idee. :P
quote:
Het kind was 11 jaar maar is heel klein voor zijn leeftijd ik zou hem 5-7 jaar geschat hebben. Daarbij reed ik gewoon langzaam, dus dan is het niet mijn schuld in die zin toch?
Nee, zo werkt het denk ik niet.
Stop the violence
Down with the hate
pi_144525822
quote:

[..]

Nee natuurlijk werkt dat zo niet :N Je bent gewoon schuldig.
pi_144525842
quote:
Mag de politie zomaar mijn rijbewijs (ik had hem net 1 maand terug door omstandigheden) om dit ingevorderd houden? De officier heeft nog niets laten horen.
Nee, dat mag de politie niet zomaar. Het rijbewijs invorderen mag alleen wanneer daar een reden voor is, bijvoorbeeld een aanrijding of eerdere incidenten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_144525884
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:20 schreef Storneren het volgende:

[..]

Hoe had ik dit dan kunnen voorkomen? Ik rij dagelijks meer dan 300 KM en heb buiten verkeersovertredingen en incidenten in dat segment niets te maken gehad nog met ongelukken. Dit kon je, zelfs met de snelheid die ik reed ~20 max 30 niet voorkomen. Dan heb ik toch geen schuld juridisch?
pi_144525932
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:21 schreef DatBoss het volgende:

[..]

Hoe had ik dit dan kunnen voorkomen? Ik rij dagelijks meer dan 300 KM en heb buiten verkeersovertredingen en incidenten in dat segment niets te maken gehad nog met ongelukken. Dit kon je, zelfs met de snelheid die ik reed ~20 max 30 niet voorkomen. Dan heb ik toch geen schuld juridisch?
Omdat zwakke deelnemers aan het verkeer nu eenmaal beschermt zijn.
pi_144525942
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:20 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Nee, dat mag de politie niet zomaar. Het rijbewijs invorderen mag alleen wanneer daar een reden voor is, bijvoorbeeld een aanrijding of eerdere incidenten.
Er werd vertelt dat dit gebeurde omdat ze twijfelen aan mijn rijvaardigheid en dat de officier daarna gewoon bepaald of het zo blijft...
pi_144525988
quote:

[..]

Goh,laat ts nu net aan aanrijding hebben gehad.
pi_144526036
Maarre,had je je nummerbord er nog af gekregen ts?
Anders had je natuurlijk gewoon kunnen door rijden!
pi_144526053
Klote troll
pi_144526065
quote:

[..]

Mijn rijbewijs is eerder ingenomen als dat eerdere incidenten zijn? Of bedoel je aan de strafrechtelijke zijde? Ik ben nooit veroordeeld
pi_144526066
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:22 schreef DatBoss het volgende:

[..]

Er werd vertelt dat dit gebeurde omdat ze twijfelen aan mijn rijvaardigheid en dat de officier daarna gewoon bepaald of het zo blijft...
Ja dan ben je de lul, gelukkig heb je geld genoeg.
pi_144526114
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:24 schreef Storneren het volgende:
Maarre,had je je nummerbord er nog af gekregen ts?
Anders had je natuurlijk gewoon kunnen door rijden!
Laat dat er aub buiten (wat overigens nergens op slaat aangezien er geen slechte intenties waren) heb nu belangrijkere dingen helaas aan mijn hoofd
pi_144526183
Voor iemand die net een kind heeft aangereden ben je wel erg weinig introspectief bezig. Hoezo "Ik reed gewoon 30 km per uur, geen sporen dus van bewijs". Bij verkeersdeelname is snelheid maar één enkele factor. De factoren oplettendheid en anticiperend vermogen zijn even zo belangrijk.
-
pi_144526198
30km rijden in een smalle straat in een woonwijk met geparkeerde auto's naast je?
Je wéét dat kinderen zo achter een auto vandaan kunnen schieten. Inzicht!
Make my day!
pi_144526234
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:25 schreef DatBoss het volgende:

[..]

Laat dat er aub buiten (wat overigens nergens op slaat aangezien er geen slechte intenties waren) heb nu belangrijkere dingen helaas aan mijn hoofd
Zoals?
Hoe je het beste je geld kunt witwassen?
pi_144526348
quote:
14s.gif Op zondag 14 september 2014 20:26 schreef regiliopeace het volgende:
Voor iemand die net een kind heeft aangereden ben je wel erg weinig introspectief bezig. Hoezo "Ik reed gewoon 30 km per uur, geen sporen dus van bewijs". Bij verkeersdeelname is snelheid maar één enkele factor. De factoren oplettendheid en anticiperend vermogen zijn even zo belangrijk.
Ik zeg toch dat het niet mijn schuld is. Ik KON hier niet op anticiperen. Ik neem uit veiligheid een marge van 10 KM, ik reed in werkelijk gemiddeld 20KM ong MAX 30.

De straat was ongeveer dit maar dan NOG smaller en alle autos recht in een lijn zonder bomen e.d.. http://www.kopenbijswz.nl/userfiles/wijkfoto/Assendorp_2.JPG

Dan kun je simpelweg niet anticiperen op dit soort dingen.
  zondag 14 september 2014 @ 20:29:17 #29
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_144526373
Om een rechtzaak hoef je je niet druk te maken, er is geen zaak tegen jou mogelijk en je verzekering gaat gewoon alle schade vergoeden aan het kind voor zover de zorgverzekering dat al niet gaat doen.

Onder het invullen van het schadeformulier met de andere auto ga je denk ik niet uitkomen, dus dat wordt omhoog in de premie. Al kan je mogelijk wel bij je eigen verzekering aangeven dat je het zelf wilt betalen (en dus qua premie gelijk blijft)

Waarom was je rijbewijs hiervoor ingenomen? In de praktijk is dat of alcohol of harder dan 50 (of 2x 30+) of ineens 50+ natuurlijk. De politie mag het niet zomaar innemen ... als de sodemieter een brief naar de OvJ om verzoek tot teruggave te doen. Maar iets zegt me dat er vast meer speelt hier ^^

Je kan eventueel ook op flitsservice.nl een topic aan maken, die hebben wat meer verstand van rijbewijsinnames ed.
Dum de dum
pi_144526379
Wel kut, nu moet je weer je auto wassen.
  zondag 14 september 2014 @ 20:29:40 #31
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144526392
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:19 schreef Sylvana het volgende:
Dit is een troll mag ik hopen toch?
Natuurlijk kan een kind van 11 alleen over straat.
En als je rijbewijs al eerder afgepakt is, je hem net een maand terug hebt en nu weer zoiets gebeurd mogen ze hem van mij de rest van je leven afpakken ^O^
Een ongeluk kan natuurlijk altijd gebeuren. De kans is ontzettend klein dat dit bij een goede automobilist gebeurd, maar het kan wel.

Zonder alle informatie is het niet nuttig TS zwart te maken.

Ik woon in een wijk met veel buitenlanders, en daar wordt er weinig op de kinderen gelet. Aan de ene kant hou je er rekening mee door bijvoorbeeld 20 te rijden. Aan de andere kant is het enorm schrikken wanneer er een vier jaar oud kindje in luier ineens achter een geparkeerde auto vandaan komt. Echt debiel eigenlijk... :X
pi_144526412
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:28 schreef DatBoss het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat het niet mijn schuld is. Ik KON hier niet op anticiperen. Ik neem uit veiligheid een marge van 10 KM, ik reed in werkelijk gemiddeld 20KM ong MAX 30.

De straat was ongeveer dit maar dan NOG smaller en alle autos recht in een lijn zonder bomen e.d.. http://www.kopenbijswz.nl/userfiles/wijkfoto/Assendorp_2.JPG

Lever je rijbewijs maar gewoon in.
  zondag 14 september 2014 @ 20:30:04 #33
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144526422
quote:

[..]

En dit is wel weer terecht ^O^
pi_144526451
quote:

[..]

Dus dan moet je mss gewoon toch nog langzamer gaan rijden?
Sommige straten is 10km al te hard.
Make my day!
pi_144526486
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 20:30 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

En dit is wel weer terecht ^O^
Dus als een kind zonder toezicht achter een geparkeerde auto vandaan sprinkt net 3 meter voor je terecht dat de bestuurder het rijbewijs kwijt raakt? Je snapt er niets van.
pi_144526499
quote:

[..]

Ik zeg toch dat het niet mijn schuld is. Ik KON hier niet op anticiperen.
Dat maakt de rechter wel uit.

quote:
Ik neem uit veiligheid een marge van 10 KM, ik reed in werkelijk gemiddeld 20KM ong MAX 30.
Dat is nogal een verschil. Feit blijft dat het blijkbaar te snel voor je ging.

quote:
Een doodnormale straat dus.
-
pi_144526530
Je klinkt niet als iemand met rijvaardigheid. Ik hoop dan ook dat ze verstandig zijn en je je rijbewijs voorlopig niet teruggeven.
  zondag 14 september 2014 @ 20:31:35 #38
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_144526536
Als een kind op 1 meter voor je auto springt achter een busje oid vandaan kan je nog zoveel anticiperen, dan rij je er gewoon overheen hoor :')

Volk wat daarover klaagt hier gaat nog met de bus en fiets naar school, die komen wel als ze zelf in een auto mogen rijden.
Dum de dum
pi_144526574
Overigens, heb je je rijbewijs nu wel of niet op zak?
Make my day!
pi_144526621
quote:

[..]

Dat is niet waar, maar simpelweg leeftijdsgebonden roekeloosheid is niet voldoende om schuld uit te sluiten.
-
pi_144526627
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:32 schreef agter het volgende:
Overigens, heb je je rijbewijs nu wel of niet op zak?
Niet. Ingevorderd tot de officier een besluit gemaakt heeft.
pi_144526660
quote:
14s.gif Op zondag 14 september 2014 20:32 schreef regiliopeace het volgende:

[..]

Dat is niet waar, maar simpelweg leeftijdsgebonden roekeloosheid is niet voldoende om schuld uit te sluiten.
Bewijs het tegendeel maar.
Succes.

Dat je er als automobilist echt niks aan kon doen
pi_144526682
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:33 schreef DatBoss het volgende:

[..]

Dus eigenlijk mocht je niet rijden, maar je hebt het wel gedaan?
Dan ben je officieel niet verzekerd.
Make my day!
pi_144526722
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 20:34 schreef agter het volgende:

[..]

Dus eigenlijk mocht je niet rijden, maar je hebt het wel gedaan?
Dan ben je officieel niet verzekerd.
NA dit ongeluk vanmiddag natuurlijk. De auto is door familie thuisgebracht omdat ik mijn auto niet meer mocht besturen natuurlijk.
pi_144526731
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:33 schreef DatBoss het volgende:

[..]

En je was ook vast nog dronken en je APK was net verlopen
pi_144526755
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:34 schreef DatBoss het volgende:

[..]

NA dit ongeluk vanmiddag natuurlijk. Ik ben door familie thuisgebracht.
Ah, okay!
Ik schrok al.
Make my day!
pi_144526781
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:31 schreef Fe2O3 het volgende:
Als een kind op 1 meter voor je auto springt achter een busje oid vandaan kan je nog zoveel anticiperen, dan rij je er gewoon overheen hoor :')

Ja, leuk, maar van springen is hier geen sprake volgens het verhaal van TS. Ik heb ook nergens gelezen dat het "op 1 meter" gebeurde.
-
pi_144526782
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:34 schreef DatBoss het volgende:

[..]

NA dit ongeluk vanmiddag natuurlijk. Ik ben door familie thuisgebracht.
Voor die drie straten verderop je door familie naar huis laten brengen :')
pi_144526808
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:35 schreef Storneren het volgende:

[..]

Voor die drie straten verderop je door familie naar huis laten brengen :')
Ja ik kan mn auto moeilijk laten staan daar nietwaar? De politie deed ook moeilijk dus vandaar moest ik het zo oplossen.
pi_144526855
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:33 schreef Storneren het volgende:

[..]

Bewijs het tegendeel maar.
Succes.

Dat je er als automobilist echt niks aan kon doen
Dat is inderdaad erg moeilijk, maar de schuld van de automobilist is dus geen vooraf vaststaand feit in een dergelijke situatie.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')