Tof.quote:Op zondag 14 september 2014 15:22 schreef TimMer1981 het volgende:
Doe mij deze cover maar als we dan toch gaan coveren:![]()
Led Zeppelin is zelf ook een coverbandje.quote:"Babe I'm Gonna Leave You" is a folk song written by Anne Bredon (then known as Anne Johannsen) in the late 1950s. It was recorded by Joan Baez (credited and becoming widely popular as "traditional") and released on her 1962 album Joan Baez in Concert, Part 1; and by the English rock band Led Zeppelin, who included it on their 1969 debut album Led Zeppelin.
Klopt. Ze veranderden wel zoveel aan de originelen dat ze opvielen.quote:Op zondag 14 september 2014 15:25 schreef Nober het volgende:
Led Zeppelin is zelf ook een coverbandje.
Leer gewoon te accepteren dat popmuziek nou eenmaal zal blijven voortbestaan, dat scheelt een hoop ergernis.quote:Op zondag 14 september 2014 15:29 schreef TimMer1981 het volgende:
Miley Cyrus is dan misschien een artiest, maar zeker geen muzikant en al helemaal geen kunstenaar. De muziek wordt voor haar geschreven, net als voor al die andere nutteloze aandachtshoertjes, puur voor het geld.
Led Zeppelin daarintegen schreven wel zelf nummers en waren wel kunstenaars. Hoe haal je het sowieso in je friggin' harses om Miley Cyrus met Led Zeppelin te vergelijken? Een onsterfelijke band van episch formaat met een enorme imprint op muziekgeschiedenis tegenover een nietsbetekenend MTV-snolletje waar men over een paar jaar van zegt "Oh ja, dat aandachthoertje; was haar bijna alweer vergeten...".
Nee, iedereen heeft het recht om te coveren.quote:Op zondag 14 september 2014 15:42 schreef Antaris het volgende:
Maar volgens mij moet Led Zeppelin toestemming geven. Anders mag zij het niet coveren.
Ik erger mij niet, ik verbaas mij. Dat ik op een hoop dingen er een uitgesproken mening op nahoudt betekent niet automatisch dat ik mij compleet op zit te vreten.quote:Op zondag 14 september 2014 15:36 schreef Nober het volgende:
[..]
Leer gewoon te accepteren dat popmuziek nou eenmaal zal blijven voortbestaan, dat scheelt een hoop ergernis.
Het popcultuurtje heb ik nooit iets mee gehad; het ging mij simpelweg om het feit dat vuilnis als Miley Cyrus vergeleken wordt met echt muzikanten als Led Zeppelin. Daar houdt het voor mij op: pop en echte muziek (niet uit commercieel oogpunt geschreven) zijn twee totaal verschillende dingen en dus niet vergelijkbaar.quote:Iedereen heeft er mee te maken gehad of zal er mee te maken krijgen, zo waren in mijn tijd 2 Unlimited en 2 Brothers On the 4th Floor helemaal het einde maar ook Backstreet Boys en Westlife en Madonna.
Er is genoeg muziek om het popgenre te negeren zeker nu met internet is dat een koud kunstje.
Hebben we het over artiesten/muzikanten/kunstenaars of over tienertjes die je zou willen doen? Ik weet het: tegenwoordig zit daar geen verschil meer tussen dankzij de VS en haar fastfood cultuur.quote:Op zondag 14 september 2014 16:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
mley cyrus in 2010
[ afbeelding ]
kunstenaarsquote:Op zondag 14 september 2014 17:35 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Hebben we het over artiesten/muzikanten/kunstenaars of over tienertjes die je zou willen doen? Ik weet het: tegenwoordig zit daar geen verschil meer tussen dankzij de VS en haar fastfood cultuur.
Ik lees toch regelmatig op diverse websites dat je toch echt toestemming moet vragen.quote:Op zondag 14 september 2014 15:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, iedereen heeft het recht om te coveren.
quote:Op zondag 14 september 2014 15:16 schreef spijkerbroek het volgende:
Babe I'm Gonna Leave You - Led Zeppelin
quote:"Babe I'm Gonna Leave You" is a folk song written by Anne Bredon (then known as Anne Johannsen) in the late 1950s. It was recorded by Joan Baez (credited and becoming widely popular as "traditional") and released on her 1962 album Joan Baez in Concert, Part 1.
Neeee... ééécht????quote:
Ben jij een defener?quote:Op zondag 14 september 2014 19:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Neeee... ééécht????
Lees het topic voor je jezelf voor schut zet, dumbass.
deadprez is een hippie duoquote:
ja maar dat zijn negers dat is andersquote:
quote:Op zondag 14 september 2014 20:01 schreef deadprez het volgende:
[..]
ja maar dat zijn negers dat is anders
Schrijf maar in je dagboek dan, want dat is niet vaakquote:Op zondag 14 september 2014 20:14 schreef BroodjeSmeerkaas het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik het met je eens ben, kerel
Dat klopt, eerste keer om precies te zijn.quote:Op zondag 14 september 2014 20:54 schreef john-hert het volgende:
[..]
Schrijf maar in je dagboek dan, want dat is niet vaak
She's going down like a lead balloon!quote:Op zondag 14 september 2014 23:22 schreef LangeJan het volgende:
Die dacht ook. Ik laat even een proefballonnetje op.
quote:Op zondag 14 september 2014 15:25 schreef Nober het volgende:
Led Zeppelin is zelf ook een coverbandje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |