Dat kan je ook niet. Zeg je zelf ook iedere keer weer.quote:Op zondag 14 september 2014 13:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
En dan kan ik niet rijden?Dat argument is nu wel voorbij trouwens
![]()
Het is niet dat je jezelf dood hoeft te rijden, maar het is beter als je niet meer kunt rijden. Bijvoorbeeld door een coma of zo.quote:Je rijdt jezelf echt niet zomaar dood in het verkeer.
Waarop baseer je de gedachte dat ik geen rekening hou met het andere verkeer? Dat doe ik welquote:Op zondag 14 september 2014 13:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat kan je ook niet. Zeg je zelf ook iedere keer weer.
Kunnen rijden gaat niet over dat jij jezelf op de weg houdt. Alleen al het feit dat je geen rekening houdt met de rest van het verkeer duidt erop dat je niet kan rijden. Je bent niet geschikt voor de openbare weg.
[..]
Het is niet dat je jezelf dood hoeft te rijden, maar het is beter als je niet meer kunt rijden. Bijvoorbeeld door een coma of zo.
quote:Op zondag 14 september 2014 13:20 schreef NieuweNier het volgende:
Ja of wanneer je een fietser dood rijdt. Dat zou verschrikkelijk zijn. Maar liever hij dan wij.
Godverdomme man.quote:Op zondag 14 september 2014 13:21 schreef NieuweNier het volgende:
Maar ik rij echt niet onverantwoord ofzo. Ik rij bijna nooit merrmeer dan 50 te hard.
Ligt eraan waar je 50 te hard rijdt. In een woonwijk met zijstraten is 40 te hard al dodelijk hard.quote:Op zondag 14 september 2014 13:21 schreef NieuweNier het volgende:
Maar ik rij echt niet onverantwoord ofzo. Ik rij bijna nooit merrmeer dan 50 te hard.
Hoe kom je aan de foto van mijn zusje?quote:
quote:Op zondag 14 september 2014 03:24 schreef NieuweNier het volgende:
Maar ik reed denk ik 70 of 80 ofzo door een bocht waar het limiet 30 was![]()
Aan de andere kant her was rustig en nacht. Ik bracht niemand in gevaar.
quote:Op zondag 14 september 2014 13:46 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je 50 te hard rijdt. In een woonwijk met zijstraten is 40 te hard al dodelijk hard.
Op de snelweg stelt 200 niks voor zolang je de ruimte hebt.
Dit is toch gewoon diep triest?quote:Op zondag 14 september 2014 03:24 schreef NieuweNier het volgende:
Maar ik reed denk ik 70 of 80 ofzo door een bocht waar het limiet 30 was![]()
Aan de andere kant her was rustig en nacht. Ik bracht niemand in gevaar.
Ben ik alquote:Op zondag 14 september 2014 13:52 schreef monsterd. het volgende:
Mag ik je alsjeblieft opgeven voor de allerslechtste chauffeur?
Het is niet alsof het een woonwijk is. Er was eerst een limiet van 50, maar toen was iemand uit de bocht gevlogen tegen een stoplicht, die vervolgens op een fietser viel. Ook echt een meisje op mijn school. Ze overleefde het niet.quote:Op zondag 14 september 2014 13:48 schreef Dimens het volgende:
[..]
[..]
Dit is toch gewoon diep triest?
Bochten probeer ik ook vaak op de limiet te rijden, vaak kun je ook makkelijk de dubbele snelheid van de adviessnelheid halen. Maar in de bocht 80 halen waar 30 de limiet is vind ik wel knap, sowieso heb je weinig marge voor onderstuur lijkt me in zo'n krappe bocht en dan met 80, dan tief je meteen tegen de trottoirband.quote:
70 a 80. En ik was vergeten te remmen, maar als je het stuur omgooid rem je alsnog af.quote:Op zondag 14 september 2014 13:57 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Bochten probeer ik ook vaak op de limiet te rijden, vaak kun je ook makkelijk de dubbele snelheid van de adviessnelheid halen. Maar in de bocht 80 halen waar 30 de limiet is vind ik wel knap, sowieso heb je weinig marge voor onderstuur lijkt me in zo'n krappe bocht en dan met 80, dan tief je meteen tegen de trottoirband.
Welke bocht was dit precies? Want ik wil graag de geloofwaardigheid toetsen.
quote:Op zondag 14 september 2014 13:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Het is niet alsof het een woonwijk is. Er was eerst een limiet van 50, maar toen was iemand uit de bocht gevlogen tegen een stoplicht, die vervolgens op een fietser viel. Ook echt een meisje op mijn school. Ze overleefde het niet.
Maar nu hebben ze ook een ander stoplicht.
Ik fiets defensief. Dat was bij niet gebeurd. Al blijft het heel triest voor het meisje. En haar familie.quote:Op zondag 14 september 2014 13:59 schreef Dimens het volgende:
[..]![]()
Had jij moeten zijn die daar fietste op dat moment.
Jij fietst en kijkt naar je telefoon.quote:Op zondag 14 september 2014 14:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik fiets defensief. Dat was bij niet gebeurd. Al blijft het heel triest voor het meisje. En haar familie.
Natuurlijk ga ik niet iemand doodrijden.quote:Op zondag 14 september 2014 14:04 schreef Dimens het volgende:
[..]
Jij fietst en kijkt naar je telefoon.
Volgende keer ben jij het die een meisje dood rijdt door jouw schuld. Hopelijk verongeluk jij dus eerder.
Dat is ook een beetje de schuld van de fietser. Kijken voor het oversteken enzo.quote:Op zondag 14 september 2014 14:10 schreef Hyaenidae het volgende:
Welke fokker is dit?
http://www.dumpert.nl/med(...)na_doodervaring.html
Ik rij nooit bewust door rood. Wat mij wel ooit overkomt is dat ik bij oranje naar 3 terugschakel en vol op het gas ga, meestal haal je het dan nog (afhankelijk van de afstand) maar heb ook weleens gehad dat je dan net een seconde rood meepikt. Echter heeft de ervaring mij geleerd dat het bij vrijwel alle stoplichten minimaal 2 seconden duurt na rood voordat het kruisende verkeer zich op de weg begeeft. Desalniettemin vind ik toch dat je altijd fout bent als je rood meepikt, als je brokken maakt zijn de gevolgen niet te overzien.quote:Op zondag 14 september 2014 14:12 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje de schuld van de fietser. Kijken voor het oversteken enzo.
Maar ik zou dat nooit doen. Natuurlijk rij ik wel eens door rood. Maar langzaam en terwijl ik kijk...
quote:Op zondag 14 september 2014 14:12 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje de schuld van de fietser. Kijken voor het oversteken enzo.
quote:Maar ik zou dat nooit doen. Natuurlijk rij ik wel eens door rood. Maar langzaam en terwijl ik kijk...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |