SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 14-09-2014 15:24:10 ]Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Sommigen lopen niet bepaald vlak.. rondes van 47 minuten en van 1 uur 10quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:58 schreef Cynic het volgende:
Wat een tijden zeg van die 100km toppers...
http://www.runwinschoten.nl/100km_website.html
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik geloof dat het doel van 100km ook niet meteen is om zo vlak mogelijk te lopenquote:Op zaterdag 13 september 2014 21:00 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Sommigen lopen niet bepaald vlak.. rondes van 47 minuten en van 1 uur 10
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Hmm nee misschien gaat het om uitlopen. Maar juist bij zijn lange afstand moet je volgens mij geen energie verspillen door de eerste rondes veel te hard weg te gaanquote:Op zaterdag 13 september 2014 21:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik geloof dat het doel van 100km ook niet meteen is om zo vlak mogelijk te lopen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Soms nemen ze ook gewoon 10 minuten of een kwartier pauze.
Ons team is 2e geworden. Helaas moest ik met 2 anderen al eerder weg. Dus heb niet op het podium gestaan. Maar toch wel leuk![]()
![]()
Bij dit soort lange afstanden zit het verval meestal in de laatste km's. Het is nu eenmaal een roteind en op het laatst zit er gewoon ontzettend veel verzuring overal.quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:05 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm nee misschien gaat het om uitlopen. Maar juist bij zijn lange afstand moet je volgens mij geen energie verspillen door de eerste rondes veel te hard weg te gaanIk heb vanmiddag even gepast en vind het ook nu al een fijn shirt. Dat zal dus een DtD dingetje zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Daar had ik er 2 van, maar allebei kwijt geraaktDie waren echt fijn..
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Poeh wat een tijd zegquote:Op zaterdag 13 september 2014 12:52 schreef Jero_nimo het volgende:
Even uitrusten LT, komt wel goed!
Ik ben ondertussen klaar met mijn 10km. Ging lekker, erg soepel. Heb het idee dat ik nog wel dieper kon gaan, maar durfde het niet aan. Na de finish ook meteen weer heel fris. Had het niet verwacht, wat minder getraind door herstel van de TdF. En natuurlijk vorige week de Strongmanrun.
Maar 10k in 35.29 gelopenEen halve minuut van mijn PR af. Gekkenhuis!
Lekker bezig man, aan de training voor de marathon kan het niet liggen als ik je loopjes langs zie komen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:26 schreef mosselmossel het volgende:
Jezus. Al die duinen. Honderden traptreden. Maar toch mooi twee keer over het zwaarste deel van het marathonparkoers gelopen. Maar ik ging kapot in die 35km. Maar vanaf nu rustigaan.![]()
Wat een prutsers. Ik zie er zo snel geen een met een negatieve split.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:58 schreef Cynic het volgende:
Wat een tijden zeg van die 100km toppers...
http://www.runwinschoten.nl/100km_website.html![]()
Nouja het viel me op vanwege deze tweet:quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:07 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Bij dit soort lange afstanden zit het verval meestal in de laatste km's. Het is nu eenmaal een roteind en op het laatst zit er gewoon ontzettend veel verzuring overal.
[..]
Ik heb vanmiddag even gepast en vind het ook nu al een fijn shirt. Dat zal dus een DtD dingetje zijn.
https://twitter.com/LeonievdHaak/status/510850077393707008
toch wel een ervaringsexpert
Hai,
Ik wil weer gaan beginnen met hardlopen, maar ben een beetje een lastige loper.
Ene moment kan ik zo een km aan één stuk lopen, de andere dag haal ik amper de 300 meter.
Laatste keer dat ik hardgelopen heb was de korte afstand damloop 2010. Ging toen prima op zich aangezien ik die eigenlijk zonder echte training gelopen heb. Niet geweldig, maar ben geen quitter dus toch maar gegaan.
Maar nu, 4 jaar later... een conditie op niveau 0. ( kind, energieloos en motivatieloos ) en toch wil ik weer gaan proberen te lopen. Probleem 1 en is eigenlijk het enige probleem.
Heb geen zin om dit alleen te doen. Of nou ja, de zin is er wel maar de motivatie niet.
Dus hierbij de vraag..
Zijn er mensen uit omgeving Alblasserdam Nw-Lekkerland die mij op sleeptouw willen nemen?![]()
![]()
http://www.start2run.be/quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:35 schreef bepklep82 het volgende:
Hai,
Ik wil weer gaan beginnen met hardlopen, maar ben een beetje een lastige loper.
Ene moment kan ik zo een km aan één stuk lopen, de andere dag haal ik amper de 300 meter.
Laatste keer dat ik hardgelopen heb was de korte afstand damloop 2010. Ging toen prima op zich aangezien ik die eigenlijk zonder echte training gelopen heb. Niet geweldig, maar ben geen quitter dus toch maar gegaan.
Maar nu, 4 jaar later... een conditie op niveau 0. ( kind, energieloos en motivatieloos ) en toch wil ik weer gaan proberen te lopen. Probleem 1 en is eigenlijk het enige probleem.
Heb geen zin om dit alleen te doen. Of nou ja, de zin is er wel maar de motivatie niet.
Dus hierbij de vraag..
Zijn er mensen uit omgeving Alblasserdam Nw-Lekkerland die mij op sleeptouw willen nemen?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
@DeeBee dat shirt heb ik ook, zit heel fijn! Wel wat ruim nu naar verder top shirt. Die damloop helaas niet kunnen lopen![]()
Heb het shirt ook binnen, héél gaaf! Zit ook top wat ik er zo van voel dus ik vermoed dat dit wel eens m'n nieuwe favoriet kan zijnmisschien morgen bij m'n loopje vast testen?
![]()
![]()
Je kan het ook als mp3s downloaden volgens mij. Maar ik weet er het fijne niet vanaf. Evy is in ieder geval een fijne manier om op te bouwen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:51 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Ik heb geen telefoon die apps ondersteund![]()
Ja ja ja, kom maar op met het commentaar.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Mooi meteen een excuus om snel voor een garmin of iets dergelijks te gaan.quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:51 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Ik heb geen telefoon die apps ondersteund![]()
Ja ja ja, kom maar op met het commentaar.
Sluit je gewoon aan bij een start to run of een vereniging.![]()
Dit.quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:58 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Mooi meteen een excuus om snel voor een garmin of iets dergelijks te gaan.
Sluit je gewoon aan bij een start to run of een vereniging.
Ik heb nu sinds twee weken een sporthorloge van TomTom, en dat maakt het lopen voor mij een stuk fijner en plezieriger. Onderweg kun je je prestatie op verschillende vlakken bekijken, en nadien op de PC nog veel meer data analyseren. Hiermee kun je, ik in ieder geval wel, gerichter gaan trainen en ook echt iets gaan opbouwen!
Het kost wat, maar dan heb je ook wat!
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Ik ken Garmin alleen van het motorrijden, doen die ook in hardloop spul?quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:58 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Mooi meteen een excuus om snel voor een garmin of iets dergelijks te gaan.
Sluit je gewoon aan bij een start to run of een vereniging.![]()
Dat gaat me eigenlijk wel wat ver.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:06 schreef trolley het volgende:
[..]
Dit.
Ik heb nu sinds twee weken een sporthorloge van TomTom, en dat maakt het lopen voor mij een stuk fijner en plezieriger. Onderweg kun je je prestatie op verschillende vlakken bekijken, en nadien op de PC nog veel meer data analyseren. Hiermee kun je, ik in ieder geval wel, gerichter gaan trainen en ook echt iets gaan opbouwen!
Het kost wat, maar dan heb je ook wat!
De tijd kan ik bijhouden op een gewoon horloge.
Ik heb eerlijk gezegd niet perse een programma nodig dat mijn vorderingen bij houdt.
Hoe ik me voel en hoever ik nog kan gaan weet mijn lichaam nog wel het best.![]()
Vandaag weer een intervaltraining gedaan, normaal vind ik die heerlijk maar nu wilde hij niet echt. Planning was 8x 300m, maar uiteindelijk 5x 300m geworden.
http://app.endomondo.com/workouts/407911799/10707661![]()
Een loopgroepje is misschien wel leuk? Of wat vrienden of collega's om mee te lopen?quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:35 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Dat gaat me eigenlijk wel wat ver.
Ik heb eerlijk gezegd niet perse een programma nodig dat mijn vorderingen bij houdt.
Hoe ik me voel en hoever ik nog kan gaan weet mijn lichaam nog wel het best.
Weet je hoe het komt dat het de ene keer beter wil lukken dan de andere keer?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik heb ook mn shirt binnen.. maar durfde m vandaag nog niet aan.. haha heel kinderachtig maar gewoon omdat dat niet "hoort" ofzo.. welk startvak sta je?quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:44 schreef Daph_ het volgende:
@DeeBee dat shirt heb ik ook, zit heel fijn! Wel wat ruim nu naar verder top shirt. Die damloop helaas niet kunnen lopen![]()
Heb het shirt ook binnen, héél gaaf! Zit ook top wat ik er zo van voel dus ik vermoed dat dit wel eens m'n nieuwe favoriet kan zijnmisschien morgen bij m'n loopje vast testen?
![]()
Wat is het soms toch inspirerend om dit topic ff door te lezen. Echt gaaf om te zien wat voor prachtige afstanden, tijden en persoonlijke overwinningen behaald kunnen worden door gewoon serieus trainen![]()
Ik zal morgen wel brak en moe zijn, maar ik heb alweer helemaal zin in een rondje morgen!![]()
Ik krijg in de loop van volgende week mijn shirt voor de Dam tot Damloop. En dan kan de voorpret echt beginnen. Morgen nog even een rondje en dinsdag uitlopen en dan ben ik er klaar voor.
![]()
Ik ben een playlistje aan het maken voor mijn marathon
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Leuk! Deel 'm ff als 'ie af isquote:Op zaterdag 13 september 2014 23:35 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben een playlistje aan het maken voor mijn marathon![]()
![]()
De ontkenningsfase, daar zijn er al een boel doorheen gegaan. Meten is immers weten.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:35 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Dat gaat me eigenlijk wel wat ver.
Hoe ik me voel en hoever ik nog kan gaan weet mijn lichaam nog wel het best.
Maar de meest bruikbare tip om bij een hardloopgroep te gaan hoe denk je daarover?![]()
Een sporthorloge is toch wel heel fijn om onderweg te kunnen zien hoe ver het nog is. Maar trainen doe ik verder ook gewoon op gevoel. Ik ga in ieder geval niet naderhand alle gegevens napluizen.![]()
De wekker op zondagochtend vroeger zetten dan op een normale dag om een rondje te gaan hardlopen. Gestoord.![]()
Verslagje van gisterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mafkees, dat doe ik nooit!quote:Op zondag 14 september 2014 06:47 schreef Swetsenegger het volgende:
De wekker op zondagochtend vroeger zetten dan op een normale dag om een rondje te gaan hardlopen. Gestoord.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
De wekker op zondag zetten om vroeger dan normaal te gaan werken is ook gestoordquote:Op zondag 14 september 2014 06:47 schreef Swetsenegger het volgende:
De wekker op zondagochtend vroeger zetten dan op een normale dag om een rondje te gaan hardlopen. Gestoord.
F means you're fucked![]()
Ja. De wekker zetten om te gaan fietsen op zondagochtend is wel normaal.quote:Op zondag 14 september 2014 06:47 schreef Swetsenegger het volgende:
De wekker op zondagochtend vroeger zetten dan op een normale dag om een rondje te gaan hardlopen. Gestoord.
Lopers, veel plezier vandaag, ik kies vandaag voor de fiets.![]()
O ja, iedereen die gaat lopen veel plezier vandaag!
Ik verkies de bank.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Jero, niet normaal... maar super gedaan
En mossel, goed gedaan!
Ik heb gister ook een leuk rondje gelopen
http://allergenenhardlope(...)un-in-bleskensgraaf/<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik woon zelf in Zwijndrecht, maar weet bijvoorbeeld dat er een loopgroep is in Hendrik Ido Ambacht, onder de naam Inner Circle runners volgens mij. Misschien daar eens koekeloeren?quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:35 schreef bepklep82 het volgende:
Dus hierbij de vraag..
Zijn er mensen uit omgeving Alblasserdam Nw-Lekkerland die mij op sleeptouw willen nemen?<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Wekker zetten op zondagochtend![]()
Ik mag alleen van mezelf blijven liggen en skip een keertje. Genoeg kms weer gemaakt![]()
![]()
Ik denk dat dat niet is wat ze wil horenquote:Op zondag 14 september 2014 00:47 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
De ontkenningsfase, daar zijn er al een boel doorheen gegaan. Meten is immers weten.
Maar de meest bruikbare tip om bij een hardloopgroep te gaan hoe denk je daarover?Ze wil horen dat iemand haar op sleeptouw neemt. Volgens mij zijn maar heel weinig hardlopers daartoe bereid. Althans, niet in dit topic.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Haha snap wel wat je bedoelt hoor. Ik laat m vandaag nog even thuis denk ik. Ik sta in wit.. Als ik dan afleid dat Nanook had opgegeven 45 min en die staat in paars (twee golven eerder) denk ik dat ik flink mag slalommenquote:Op zaterdag 13 september 2014 23:10 schreef Danter het volgende:
[..]
Ik heb ook mn shirt binnen.. maar durfde m vandaag nog niet aan.. haha heel kinderachtig maar gewoon omdat dat niet "hoort" ofzo.. welk startvak sta je?ik hoop m namelijk wat sneller te lopen dan 45 minuten..
Welk vak sta jij?![]()
![]()
Ik vertrek! Zin in!Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Kan je je deze keer revancheren in je nieuwe shirt!quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:44 schreef Daph_ het volgende:
En ik heb hem ook nog wel eens aan af en toe, wel grappig dat er iets van 5 verschillende dingen achterop kunnen staan. Ik heb 'there is no finish line' volgens mij. En beter dat hij nu ruim zit dan niet meer past!
Slalommen hoort bij de Damloop trouwens, daar is het altijd druk. Deels de charme, deels een nadeel vind ik altijd...Jack does it in real time...![]()
Sterker nog, dat is batshit crazy.quote:Op zondag 14 september 2014 07:00 schreef YUR het volgende:
[..]
De wekker op zondag zetten om vroeger dan normaal te gaan werken is ook gestoord![]()
Gaat ook nog wel de rest van de dag duren. Wel lekker vanuit huisquote:Op zondag 14 september 2014 08:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sterker nog, dat is batshit crazy.
Wel zonde, prima loopdagje zo!
Lekker gelopen?F means you're fucked![]()
Ja, viel niet tegen.quote:Op zondag 14 september 2014 08:49 schreef YUR het volgende:
[..]
Gaat ook nog wel de rest van de dag duren. Wel lekker vanuit huis
Wel zonde, prima loopdagje zo!
Lekker gelopen?![]()
Succes!quote:
Veel loopjes in de WLWW zag ik. Ik ga straks in het Vondelpark rondjes rennen, de rock and Run, lopen met op ieder hoek een bandje of dj, gekkigheidAls mijn voet zich koest houdt doe ik 4 rondjes van 3 km. Mijn dochters installeer ik met een picknickmand op een fijn plekje, we maken er een gezellig familiemiddagje van
![]()
Fijne zondag allemaal!![]()
Veel plezier!quote:
Wil je me als je terug bent in de OP zetten bij Rondje Bergen op 5 oktober? Ik doe de 5km.![]()
dit dus, of gaan gewoon even een haf uurtje tukkenquote:Op zaterdag 13 september 2014 21:07 schreef Jero_nimo het volgende:
Soms nemen ze ook gewoon 10 minuten of een kwartier pauze.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Ik hoef meestal geen wekker te zetten, word ook in het weekend wel om 7 uur wakker. Maar nu 10 uur geslapen, daar ben ik wel blij mee!quote:Op zondag 14 september 2014 07:54 schreef Quoi het volgende:
Wekker zetten op zondagochtend![]()
Ik mag alleen van mezelf blijven liggen en skip een keertje. Genoeg kms weer gemaaktIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
dat was ook het ideequote:Op zondag 14 september 2014 08:46 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Kan je je deze keer revancheren in je nieuwe shirt!
En ik heb hem ook nog wel eens aan af en toe, wel grappig dat er iets van 5 verschillende dingen achterop kunnen staan. Ik heb 'there is no finish line' volgens mij. En beter dat hij nu ruim zit dan niet meer past!
Slalommen hoort bij de Damloop trouwens, daar is het altijd druk. Deels de charme, deels een nadeel vind ik altijd...mijne zegt Eat my dust
![]()
![]()
Snotrun before breakfast
Stats:
• 36,26km
• 3:45:27
• positieve hoogtemeters: 266
• http://www.movescount.com/moves/move40607246
Ondanks een dichte neus en hoofdpijn bij het opstaan ben ik toch maar gegaan. Het doel was 35km, maar dat is iets meer geworden. Nu lekker taperen !
Alle andere lopers veel plezier vandaag!
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2014 10:44:34 ]![]()
geen slecht begin van de dagquote:Op zondag 14 september 2014 10:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Snotrun before breakfast
Stats:
• 36,26km
• 3:45:27
• positieve hoogtemeters: 266
• http://www.movescount.com/moves/move40607246
Ondanks een dichte neus en hoofdpijn bij het opstaan ben ik toch maar gegaan. Het doel was 35km, maar dat is iets meer geworden. Nu lekker taperen !
Alle andere lopers veel plezier vandaag!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Haha ik mag ook echt slalommen.. ondanks dat ik 46 minuten had opgegeven st ik in zwart.. terwijl ik m nu al sneller loop dan dat haha!quote:Op zondag 14 september 2014 08:20 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Haha snap wel wat je bedoelt hoor. Ik laat m vandaag nog even thuis denk ik. Ik sta in wit.. Als ik dan afleid dat Nanook had opgegeven 45 min en die staat in paars (twee golven eerder) denk ik dat ik flink mag slalommenik hoop m namelijk wat sneller te lopen dan 45 minuten..
Welk vak sta jij?
Maargoed geen probleem het gaat om de fun!![]()
Nou, dat wordt geen clubkampioenschappen voor mij vandaag. Ongeveer 1 kilometer van mijn huis breekt de achteras van onze auto af...It has to mean something
quote:Op zaterdag 13 september 2014 23:35 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben een playlistje aan het maken voor mijn marathon![]()
^
Dat moet ik eigenlijk ook eens doen.
Voor de OP
12 oktober 2014 - Marathon Eindhoven 2014 (Eindhoven)
[*]Bos81 - HM
![]()
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"![]()
Wordt mijn eerste HM jaquote:. Maar ben er in principe al een jaar mee bezig..
Zometeen loop ik hier op mijn geboortegrond de Libertyloop 10 mijl![]()
Heb het alleen niet in de OP laten zetten![]()
quote:Op zondag 14 september 2014 11:05 schreef Cynic het volgende:
Nou, dat wordt geen clubkampioenschappen voor mij vandaag. Ongeveer 1 kilometer van mijn huis breekt de achteras van onze auto af...![]()
![]()
Gaat het goed en heb je er vertrouwen in?quote:Op zondag 14 september 2014 11:12 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Wordt mijn eerste HM ja. Maar ben er in principe al een jaar mee bezig..
Ik ben me aan het voltanken met muntthee. Zo de BtB. Te warm.![]()
![]()
Dank je. Gaat helemaal goed komen, heb ik het gevoel..quote:Op zondag 14 september 2014 11:16 schreef mosselmossel het volgende:
Cool Bos! Succes met trainen nog een paar weken!![]()
Ja. Ik heb er wel weer vertrouwen in. Met weer bedoel ik dat ik een maand geleden tijdens het werk (ik werk als postbezorger) ben aangereden. Waardoor ik even wat last ondervond van mijn rug, maar dat is nu zo goed als over en heb de laatste 2 weken weer flink kunnen lopen..quote:Op zondag 14 september 2014 11:17 schreef wyccie het volgende:
[..]
Gaat het goed en heb je er vertrouwen in?
Ik ben me aan het voltanken met muntthee. Zo de BtB. Te warm."Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"![]()
Trouwens. Ik heb geeneens spierpijn!Op dit moment dan in elk geval. Misschien komt het nog, maar hopelijk blijft het weg.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Wat goed! Moet echt heel veel zelfvertrouwen geven zo'n trainingquote:Op zondag 14 september 2014 11:20 schreef mosselmossel het volgende:
Trouwens. Ik heb geeneens spierpijn!Op dit moment dan in elk geval. Misschien komt het nog, maar hopelijk blijft het weg.
je lijf is tegen het eind van je marathontraining zo sterk. Denk niet dat je last krijg. 5 Oktober... Das andere koekquote:Op zondag 14 september 2014 11:20 schreef mosselmossel het volgende:
![]()
![]()
Leuke verslagen MD en mossel!!
MD geen last van je maag gehad omdat je toch best hard ging op het laatst? Of kan het wel een wat korter stukje? Tempo zat er best lekker in in ieder geval!
En mossel die trapjes lijken me inderdaad ontzettend killing aan het eind van de M. Vooral omdat je dan andere bewegingen maakt en de kramp erin kan schieten. Misschien wat zouts meenemen voor de zekerheid
De rest die vandaag nog moet lopen Erg veel plezier en heel veel succes!![]()
![]()
Denk je de rest van de dag met je pootjes hoog te kunnen gaan zitten, gaat de telefoon: of ik kan invallen bij een ouder-kind tennistoernooi.![]()
* ..-._---_-.- gaat zijn tennisracket zoeken dat ie tien jaar geleden op zolder heeft gelegd.![]()
Niet nodig. Op elke verzorgingspost staat bouillon. Ik weet zeker dat ik bouillon pak op de verzorging op 36km.quote:Op zondag 14 september 2014 11:56 schreef Jero_nimo het volgende:
Leuke verslagen MD en mossel!!
MD geen last van je maag gehad omdat je toch best hard ging op het laatst? Of kan het wel een wat korter stukje? Tempo zat er best lekker in in ieder geval!
En mossel die trapjes lijken me inderdaad ontzettend killing aan het eind van de M. Vooral omdat je dan andere bewegingen maakt en de kramp erin kan schieten. Misschien wat zouts meenemen voor de zekerheid
De rest die vandaag nog moet lopen Erg veel plezier en heel veel succes!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Jij ook lekker gelopen trouwens, wat een afstand weer!quote:Op zondag 14 september 2014 12:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Denk je de rest van de dag met je pootjes hoog te kunnen gaan zitten, gaat de telefoon: of ik kan invallen bij een ouder-kind tennistoernooi.![]()
* ..-._---_-.- gaat zijn tennisracket zoeken dat ie tien jaar geleden op zolder heeft gelegd.![]()
Veel plezier met tennissenWeer eens wat anders ja, kijk maar uit dat de kramp er bij jou ook niet inschiet
![]()
![]()
km 36 niet een beetje aan de late kant als dat de enige keer is dat je pakt? Lijkt mij dat het dan weinig effect gaat hebben op dat laatste stukje.quote:Op zondag 14 september 2014 12:01 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Niet nodig. Op elke verzorgingspost staat bouillon. Ik weet zeker dat ik bouillon pak op de verzorging op 36km.![]()
Misschien op km 30 ook wel. Ik weet ook niet wat nou goed is. Ik neem in elk geval zelf dik een halve liter sportdrank mee en dik een halve liter water, 5 gels. En wat ik dan nog op de verzorgingsposten zou moeten pakken weet ik eigenlijk niet precies. Ze hebben water, sportdrank, cola, bouillon, banaan.quote:Op zondag 14 september 2014 12:31 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
km 36 niet een beetje aan de late kant als dat de enige keer is dat je pakt? Lijkt mij dat het dan weinig effect gaat hebben op dat laatste stukje.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik denk dat je de bouillon op 30 ook al wel kan pakken ja, bij mij hielp het na 5 tot 10 minuten dat de kramp wegbleef na de zoute sticks. Maar na 30 kan je al wel last krijgen denk ik, vooral met zo'n zware marathon. Maar je hebt het waarschijnlijk ook niet geprobeerd met bouillon? Al zal het ook niet zwaar op de maag vallen lijkt me. Gewoon beetje zout water met een smaakje...quote:Op zondag 14 september 2014 12:34 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Misschien op km 30 ook wel. Ik weet ook niet wat nou goed is. Ik neem in elk geval zelf dik een halve liter sportdrank mee en dik een halve liter water, 5 gels. En wat ik dan nog op de verzorgingsposten zou moeten pakken weet ik eigenlijk niet precies. Ze hebben water, sportdrank, cola, bouillon, banaan.![]()
![]()
puur persoonlijk gezien zou ik die bouillon dan zeker ook bij de 30 pakken. Maar weet je ook of het wel lekker loopt met bouillon in je maag. Tja en voor de rest is het voor iedereen weer anders.quote:Op zondag 14 september 2014 12:34 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Misschien op km 30 ook wel. Ik weet ook niet wat nou goed is. Ik neem in elk geval zelf dik een halve liter sportdrank mee en dik een halve liter water, 5 gels. En wat ik dan nog op de verzorgingsposten zou moeten pakken weet ik eigenlijk niet precies. Ze hebben water, sportdrank, cola, bouillon, banaan.
Zelf neem ik mijn camelbak met aangelengde 3l cola mee en 8 gels. Wat ik er van ga gebruiken en wat ik eventueel nog meer ga pakken zie ik vanzelf wel. Het ligt echt zo erg aan hoe je je voelt en hoe het gaat op die dag. Gewoon genieten van je loopje is het belangrijkste en niet al te druk om proberen te maken.![]()
Dus jij had kramp, nam zoute sticks en toen trok de kramp 5-10 minuten later weg?quote:Op zondag 14 september 2014 12:39 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ik denk dat je de bouillon op 30 ook al wel kan pakken ja, bij mij hielp het na 5 tot 10 minuten dat de kramp wegbleef na de zoute sticks. Maar na 30 kan je al wel last krijgen denk ik, vooral met zo'n zware marathon. Maar je hebt het waarschijnlijk ook niet geprobeerd met bouillon? Al zal het ook niet zwaar op de maag vallen lijkt me. Gewoon beetje zout water met een smaakje...
Nee, niet geprobeerd, maar bouillon is niks anders dan lauw zout water met een smaakje, dus dat doet niks raars met je maag. Gister na de training kregen we het wel en ik moet zeggen dat het heerlijk was.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Kramp had niet doorgezet, maar bij elke iets grotere beweging kreeg ik krampscheuten. Nadat ik de zoute sticks had gegeten kon ik 5 minuten later alweer vrij bewegen zonder bang te zijn voor kramp inderdaad. Zonder dat zout weet ik zeker dat ik echt last had gekregen van kramp.quote:Op zondag 14 september 2014 12:42 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dus jij had kramp, nam zoute sticks en toen trok de kramp 5-10 minuten later weg?
Nee, niet geprobeerd, maar bouillon is niks anders dan lauw zout water met een smaakje, dus dat doet niks raars met je maag. Gister na de training kregen we het wel en ik moet zeggen dat het heerlijk was.![]()
@TWC: mijn maag is nooit zo moeilijk. Bouillon gaat-ie wel houden.In dat licht lijkt het me inderdaad handig om misschien vanaf km30 al bouillon te pakken.quote:Op zondag 14 september 2014 12:48 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Kramp had niet doorgezet, maar bij elke iets grotere beweging kreeg ik krampscheuten. Nadat ik de zoute sticks had gegeten kon ik 5 minuten later alweer vrij bewegen zonder bang te zijn voor kramp inderdaad. Zonder dat zout weet ik zeker dat ik echt last had gekregen van kramp.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Toffe verslagen Mossel en MD!
Net 6km in 46min gelopen. Ging prima, laatste 3km ongemerkt versneld terwijl ik jaren 80 liedjes aan het meefluisteren was![]()
![]()
Gaat helemaal goed komen volgende week!quote:Op zondag 14 september 2014 13:07 schreef GotC het volgende:
Net 6km in 46min gelopen. Ging prima, laatste 3km ongemerkt versneld terwijl ik jaren 80 liedjes aan het meefluisteren wasZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op zondag 14 september 2014 13:07 schreef GotC het volgende:
Net 6km in 46min gelopen. Ging prima, laatste 3km ongemerkt versneld terwijl ik jaren 80 liedjes aan het meefluisteren was![]()
Ik playback tegenwoordig vaak, helpt ook om mijn ademhaling goed te houden als het even wat minder gaat![]()
![]()
Mossel, geeft vertrouwen inderdaad!
Stipstreep lekker ochtendloopje! Succes met tennis, pas op met onverwachte bewegingen![]()
RD hoe gaat jouw herstel eigenlijk? Geen noemenswaardige pijntjes toch?
Hier voelen de benen goed. Donderdag een veel pittigere intervaltraining dan ik gewend was en gisteren 10 km, ik merk dat mijn lichaam sterker wordt. Morgen ga ik met een vriendin een proefles kickboksen doen![]()
![]()
Net terug van 8km. Doe het er bij (naast squash en fitness/krachttraining) maar geeft zo'n ontspanning, vooral met dit weer. Wel wat wind, maar bij een rondje heb je die vanzelf een keer in de rug en dan zo'n zonnetje![]()
![]()
@GotC: lekker hoor, onder het genot van een muziekje.
Ik heb serieus overwogen om de gaan vrijwilligen bij de Vredesloop, maar het botst een beetje met mijn duurloopje qua planning. Jammer. Misschien ga ik even kijken
@Mossel:![]()
![]()
Dat is altijd een fijne gedachtequote:Op zondag 14 september 2014 13:25 schreef xFriendx het volgende:
Net terug van 8km. Doe het er bij (naast squash en fitness/krachttraining) maar geeft zo'n ontspanning, vooral met dit weer. Wel wat wind, maar bij een rondje heb je die vanzelf een keer in de rug en dan zo'n zonnetje
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30![]()
Met de wind tegen probeer ik dan ook een tempo vast te pakken wat niet heel veel moeite kost. Toch het vaste tempo proberen op te pakken kost mij meestal meer energie dan het een goed tempo oplevert, dus pak ik tegen de wind in de rust om met wind mee te versnellen. Dat maakt uiteindelijk vaak het gemiddelde gewoon weer in orde.quote:Op zondag 14 september 2014 13:25 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dat is altijd een fijne gedachte![]()
Supporteren bij de Urban Hero Obstacle Run.
Ik ben blij dat ik 'm zelf niet loop... 3 obstakels gezien, ik denk niet dat ik er overheen zou komen
Dus dan maar lekker in de zon gaan zitten in het surfdorp
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Mijn laatste voorbereiding voor de Dam tot Damloop zit erop. Het was lekker warm, dus ik heb alvast aan de omstandigheden kunnen wennen. Ik heb vandaag op zone 5:00 min/km - 5:50 min/km getraind. En volgende week wil ik laag in die zone gaan zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 14 september 2014 13:46 schreef Devv het volgende:
Mijn laatste voorbereiding voor de Dam tot Damloop zit erop. Het was lekker warm, dus ik heb alvast aan de omstandigheden kunnen wennen. Ik heb vandaag op zone 5:00 min/km - 5:50 min/km getraind. En volgende week wil ik laag in die zone gaan zitten.
Ik hoop volgende week rond 5.10/5.20 te lopen maar weet niet of het gaat lukken. Heb ook een maatje bij me en weet niet of hij dat volhoudt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Jaaajaaa, gewoon een ander de schuld gevenquote:Op zondag 14 september 2014 13:59 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik hoop volgende week rond 5.10/5.20 te lopen maar weet niet of het gaat lukken. Heb ook een maatje bij me en weet niet of hij dat volhoudt.
Goed/ver/snel gelopen allemaal!
Niet veel tijd gehad om te posten de afgelopen dagen. De appgroep ook zwaar verwaarloosd, dus nog een verlate felicitatie voor stipstreep en een vandaagfelicitatie voor jump!
Wij gaan zo maar eens 10EM lopen om de auto op te halen.... die eigenlijk maar 3EM verderop staat![]()
![]()
Ja doei.![]()
Dat is nog een behoorlijk rap rondje! En ook wat sneller dan gewoon een duurlooptempo, of 'mag' je nu al wat intensiever lopen?quote:Op zondag 14 september 2014 07:44 schreef MaleDuck het volgende:
Jero, niet normaal... maar super gedaan
En mossel, goed gedaan!
Ik heb gister ook een leuk rondje gelopen
http://allergenenhardlope(...)un-in-bleskensgraaf/
Ik heb een trainer die het leuk vindt om af en toe een experimentje te doen. Vanochtend werd het een piramide in een piramide :
(1-2-1)(2-3-2)(2-4-3)(2-3-2)(1-2-1) P1, SP 5, T HM
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vooral doordat er maar een minuutje tussen de tempo's zat, werd het uiteindelijk een behoorlijk pittige training. Maar wel leuk. Best.![]()
quote:Op zondag 14 september 2014 14:04 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Dat is nog een behoorlijk rap rondje! En ook wat sneller dan gewoon een duurlooptempo, of 'mag' je nu al wat intensiever lopen?
Ik heb een trainer die het leuk vindt om af en toe een experimentje te doen. Vanochtend werd het een piramide in een piramide :
(1-2-1)(2-3-2)(2-4-3)(2-3-2)(1-2-1) P1, SP 5, T HM
Poeh! Klinkt pittig idd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vooral doordat er maar een minuutje tussen de tempo's zat, werd het uiteindelijk een behoorlijk pittige training. Maar wel leuk. Best.
Even teruggelezen en, hoewel ik niet op iedereen ga reageren, even eenvoor mossel. Volgens mij ben je er klaar voor!!
Zo! Dat was even 21,1km heen fietsen, 10km lopen, en weer 21,1km terug fietsen. Heerlijk weer, en heerlijk gelopen!
Het was lekker klein opgezet, en daardoor lekker gezellig. Met Jan en Alleman een praatje gemaakt. Vijf minuten voor de start werd iedereen verzocht zijn of haar plaats in te nemen, waarna we konden vertrekken. Lekker over de fietspaden in en rondom het Kralingse Bos.
Zoals gewoonlijk, natuurlijk veel te vlug van start, dus af en toe wat terug laten vallen, om daarna weer wat te versnellen. Toen ik de hoek om ging om de baan weer op te lopen, keek ik even vlug naar m'n tijd: 42:00?! Dan zou ik met gemak een PR lopen, dus ik zette de sprint meteen in. Ik passeerde de meet in 43:00. Over 9,2km. Dag PR.
Volgende keer dus ook even de afstand meteen checken, en nog twee extra rondjes over de baan lopen
http://runkeeper.com/user/Mitchel/activity/434185220Get stoned![]()
Ook al was het 800m te kort, toch goed gelopen Hinder!
En niet te zuinig gefietst ook...
Wat hoor je dat toch vaak dat de afstanden niet kloppen. Zo moeilijk is het toch niet om het goed uit te meten?quote:Op zondag 14 september 2014 14:10 schreef Hinder het volgende:
Zo! Dat was even 21,1km heen fietsen, 10km lopen, en weer 21,1km terug fietsen. Heerlijk weer, en heerlijk gelopen!
Het was lekker klein opgezet, en daardoor lekker gezellig. Met Jan en Alleman een praatje gemaakt. Vijf minuten voor de start werd iedereen verzocht zijn of haar plaats in te nemen, waarna we konden vertrekken. Lekker over de fietspaden in en rondom het Kralingse Bos.
Zoals gewoonlijk, natuurlijk veel te vlug van start, dus af en toe wat terug laten vallen, om daarna weer wat te versnellen. Toen ik de hoek om ging om de baan weer op te lopen, keek ik even vlug naar m'n tijd: 42:00?! Dan zou ik met gemak een PR lopen, dus ik zette de sprint meteen in. Ik passeerde de meet in 43:00. Over 9,2km. Dag PR.
Volgende keer dus ook even de afstand meteen checken, en nog twee extra rondjes over de baan lopen
[ afbeelding ]
http://runkeeper.com/user/Mitchel/activity/434185220![]()
Maar prima tijd, en goede foto
Vanmorgen mijn allereerste loopje na de marikenloop 2009 die ik deels wandelend gedaan heb gedaan, de Meyn Twiskeloop in Oostzaan. Lekker dichtbij, dus op de fiets die kant op. Onderweg een hoop donkere wolken die samenkwamen.. Het zou toch niet gaan regenen?
Daar aangekomen was het bij het clubhuis vooral een onderonsje van mensen die elkaar al kende, voelde me een beetje een buitenstaanderstartnummer opgehaald en toen vroeg ik me af.. Waar is de start? Gelukkig waren er meer mensen die zich dat afvroegen en kon ik aanhaken en even verderop een bochtje om kwam de start in zicht. De 10 km startte eerder dus die heb ik nog zien vertrekken en daarna mocht ik me klaarmaken om te starten! WHOOP! ik was best een beetje zenuwachtig mijn doel: onder de 40 minuten lopen, en stiekem zelfs onder de 38 minuten.
Ik startte achter 8 dames in oranje die keuvelend over het pad in gesprek gingen over hun weekend. Passeren was moeilijk op het smalle weggetje maar met een flinke spurt kwam ik er voorbij en toen liep ik achter een grijsaard met een aardig tempo. Ik had al sinds de start last van steken in m'n linkerzij maar er was no way dat ik dit keer ging wandelen.. Dus meeliften op een ander z'n tempo is top. Na 1.5 km liep hij me net wt te langzaam, dus hop erlangs en aangehaakt bij een blonde vrouw met een lekker tempo. Ze liep duidelijk op haar horloge dus dat leek me een strak plan aangezien ik nog steeds steken had. Waarom vond ik dit ook alweer leuk?
De route was inmiddels op de terugweg. Wat is het toch een fijne omgeving om te lopen, het Twiskemoet ik echt vaker doen.
Ik merkte dat m'n blonde haasmevrouw sneller ging lopen maar aangezien de steken niet erger werden gewoon in haar tempo gevolgd. Ik heb geen idee wat de tussenstand was op 5k maar heuj ik liep nog en er was zelfs nog een verzorgingspost alwaar ik een poging deed om te drinken waarbij ik alles over mezelf heen gooide dus daar was ik snel klaar mee![]()
Laatste stukje! Beetje versnellen, ging nog aardig! Ik kwam zelfs nog behoorlijk dicht op m'n haas en kwam vlak na haar over de finish![]()
Volgens Endo 6.12 km in 35:23ben dan ook meer dan tevreden want dit is DIK onder de tijd die ik wilde lopen
![]()
Long story short tof loopje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goed gedaan, Daph!
Meneer Y en collega's zijn inmiddels 1.23 onderweg. Ik ga maar eens richting finish...♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Zo, ik heb vandaag een korte en zeer rustige duurloop gedaan om actief te herstellen. Voelde al veeeel beter dan gisteren. Nog wel wat zwaar in de benen, maar ga deze week een beetje taperen voor de halve van zondag dus dat komt wel goed.
Ik kan hem alleen helaas niet uploaden want de oplader van mijn laptop is overledenEn heb nog wel een oude laptop maar het lukt niet om ANT agent daarop te zetten.
Vanmorgen nogal raar door m'n enkel geklapt tijdens het lopen. Maar ik moet zeggen dat het allemaal mee lijkt te vallen. Nu maar even afwachten hoe ik morgen wakker word.
Dankjewel!quote:Op zondag 14 september 2014 14:13 schreef Yuki het volgende:
Ook al was het 800m te kort, toch goed gelopen Hinder!
En niet te zuinig gefietst ook...Dankjewel! Je hoort 't wel vaker ja, al had ik 't nog nooit zo meegemaakt. Ik vermoed dat we verder aan het begin van de baan moesten starten, en bij de finish nog een deel van de baan mee hadden moeten pakken, maar ach, volgende keer beterquote:Op zondag 14 september 2014 14:15 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Wat hoor je dat toch vaak dat de afstanden niet kloppen. Zo moeilijk is het toch niet om het goed uit te meten?![]()
Maar prima tijd, en goede foto.
Top gelopenquote:!
Get stoned![]()
Dat is nog eens een behoorlijke medaille voor een klein loopje! Hadden ze misschien meer tijd en moeite in het meten van de afstand kunnen stoppenquote:Op zondag 14 september 2014 14:10 schreef Hinder het volgende:
[ afbeelding ]
http://runkeeper.com/user/Mitchel/activity/434185220
Wel zuur dat de afstand niet klopte. Een verschil van 100 meter of zo kan nog wel op 10 km (een afwijking van 1% is redelijk normaal), maar 800 meter?!
Toch goed gelopen!![]()
Ik heb geen idee.quote:Op zaterdag 13 september 2014 23:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Een loopgroepje is misschien wel leuk? Of wat vrienden of collega's om mee te lopen?
Weet je hoe het komt dat het de ene keer beter wil lukken dan de andere keer?
Heb afgelopen week wel bloed laten prikken en daaruit bleek dat mijn HB op 7.8 zat.
Is ok, maar wel aan de lage kant. Moet tussen de 7 en 9 liggen.
Maar ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt. Dan zou ik me altijd minder fit moeten voelen en niet de ene week wel en de andere niet.![]()
Hardloopgroep is prima. Zoals ik al zei is het voor mij juist lastiger om mijzelf te motiveren, dus alleen gaan is geen optie nog. Ik vind het persoonlijk makkelijker om mezelf volledig in te zetten als ik met mensen afspreek, dan heb ik een stok achter de deur.quote:Op zondag 14 september 2014 00:47 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
De ontkenningsfase, daar zijn er al een boel doorheen gegaan. Meten is immers weten.
Maar de meest bruikbare tip om bij een hardloopgroep te gaan hoe denk je daarover?![]()
Vind je hardlopen uberhaupt wel leuk? Omdat je jezelf al niet kunt motiveren...quote:Op zondag 14 september 2014 14:47 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Hardloopgroep is prima. Zoals ik al zei is het voor mij juist lastiger om mijzelf te motiveren, dus alleen gaan is geen optie nog. Ik vind het persoonlijk makkelijker om mezelf volledig in te zetten als ik met mensen afspreek, dan heb ik een stok achter de deur.F means you're fucked![]()
Dat bedoel ik.quote:Op zondag 14 september 2014 01:28 schreef Devv het volgende:
Een sporthorloge is toch wel heel fijn om onderweg te kunnen zien hoe ver het nog is. Maar trainen doe ik verder ook gewoon op gevoel. Ik ga in ieder geval niet naderhand alle gegevens napluizen.
Misschien als ik wat fanatieker word dat ik dan iets aanschaf voor de afstand. Voorlopig is de tijdmeting genoeg. Zal toch eerst uithouding moeten opbouwen, daarna pas afstand.
Die twee gaan de eerste weken nog niet echt samen.
Als je verder vordert zul je ook sneller en stabieler lopen. Dan zal de gelopen afstand groter zijn in een korter tijdsbestek.![]()
Volgens mij is het tijd voor een.. Niet miepen maar...
Ik vind sporten over het algemeen leuk, altijd gedaan.quote:Op zondag 14 september 2014 14:49 schreef YUR het volgende:
[..]
Vind je hardlopen uberhaupt wel leuk? Omdat je jezelf al niet kunt motiveren...
Maar ik vind het gewoon prettiger om het niet alleen te doen.
Er zijn ook wat bijkomende zaken die mij ervan weerhouden om alleen op pad te gaan.
Verder ken ik niemand in de buurt die sport of mee wil gaan.![]()
Ik vind het juist enorm motiverend om alles bij te houden. Doelen stellen, progressie zien, jezelf verbeteren en uitdagen
NIet miepen maar lopen geldt voor mensen die lopen wel leuk vinden. Ik heb het idee dat bepklep lopen nooit leuk gaat vinden.quote:Op zondag 14 september 2014 14:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Volgens mij is het tijd voor een.. Niet miepen maar...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ja precies!quote:Op zondag 14 september 2014 14:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Volgens mij is het tijd voor een.. Niet miepen maar...
Ik stel het al te lang uit.![]()
Nou...omkleden en nu gaan dus. Veel plezier!quote:Op zondag 14 september 2014 15:00 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Ja precies!
Ik stel het al te lang uit.F means you're fucked![]()
Daar zit je toch fout hoor.quote:Op zondag 14 september 2014 15:00 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
NIet miepen maar lopen geldt voor mensen die lopen wel leuk vinden. Ik heb het idee dat bepklep lopen nooit leuk gaat vinden.
Het niet beginnen komt toch heel ergens anders vandaan.
Anders had ik de damloop ook niet gaan lopen natuurlijk![]()
![]()
Ik ga als het goed is vd week lopen met iemand.quote:Op zondag 14 september 2014 15:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Nou...omkleden en nu gaan dus. Veel plezier!
Dus het begin is er.![]()
En wat is het dan dat je belet om nu ook te gaan hardlopen?quote:Op zondag 14 september 2014 15:04 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Ik ga als het goed is vd week lopen met iemand.
Dus het begin is er.
Behalve zelfmedelijden?F means you're fucked![]()
Misschien is iets van https://thebootcampclub.nl/nl/ wel leuker voor je.quote:Op zondag 14 september 2014 14:59 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Ik vind sporten over het algemeen leuk, altijd gedaan.
Maar ik vind het gewoon prettiger om het niet alleen te doen.
Er zijn ook wat bijkomende zaken die mij ervan weerhouden om alleen op pad te gaan.
Verder ken ik niemand in de buurt die sport of mee wil gaan.
En wat de rest zegt, ga nu gewoon naar buiten. Waarom niet? Volg gewoon een simpele les of anders 2 min rustig joggen - 2 min wandelen x 5.![]()
Hier aandacht aan besteden.... Ga lopen of niet. Met jammeren schiet niemand wat op
Ik heb woensdag een gratis bootcamples, wel zin in! Ga alleen wel een beetje uitkijken met gekke oefeningen die ik nog nooit gedaan heb, want wil zondag niet met duizend miljoen spierpijn een halve marathon lopen :pquote:Op zondag 14 september 2014 15:06 schreef GotC het volgende:
[..]
Misschien is iets van https://thebootcampclub.nl/nl/ wel leuker voor je.
En wat de rest zegt, ga nu gewoon naar buiten. Waarom niet? Volg gewoon een simpele les of anders 2 min rustig joggen - 2 min wandelen x 5.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zijn nog ff wat klusjes in huis aan het doen, maar ga straks samen met onze uk skaten.quote:Op zondag 14 september 2014 15:05 schreef YUR het volgende:
[..]
En wat is het dan dat je belet om nu ook te gaan hardlopen?
Behalve zelfmedelijden?
Tenminste, ik ga skaten de uk zet ik in de kinderwagen.![]()
Dat kan ook hardlopend ipv skatendquote:Op zondag 14 september 2014 15:10 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Zijn nog ff wat klusjes in huis aan het doen, maar ga straks samen met onze uk skaten.
Tenminste, ik ga skaten de uk zet ik in de kinderwagen.
Ik wil dat ook nog wel een keer doen. Er is een groepje dat hier bij ons voor regelmatig rond de plas loopt enzo. Maar dat is bij wel iets voor na de marathon.quote:Op zondag 14 september 2014 15:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik heb woensdag een gratis bootcamples, wel zin in! Ga alleen wel een beetje uitkijken met gekke oefeningen die ik nog nooit gedaan heb, want wil zondag niet met duizend miljoen spierpijn een halve marathon lopen :pZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
done! Bos81 ook bij de HM van Eindhoven. Ben ik nog iemand vergeten?quote:Op zondag 14 september 2014 09:10 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Veel plezier!
Wil je me als je terug bent in de OP zetten bij Rondje Bergen op 5 oktober? Ik doe de 5km.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Kan, maar skaten achter een kinderwagen is makkelijker dan hardlopen.quote:
Niet vanwege het uithouden ofzo, maar vanwege het stuiter effect dat je hebt als je hardloopt.
Dat heb je met skaten niet. Loopt gewoon niet fijn.
En ik wil even kijken hoe mijn enkel het houdt. Tijdje terug flink geblesseerd en nog altijd wat last van.
Volgens arts heb ik beweeglijke enkels of zoiets dat verzwikken gemakkelijk maakt. Moet dus mijn enkel spieren versterken.
Als iemand daar toevallig nog tips voor heeft dan hoor ik die ook graag.![]()
Dank!quote:Op zondag 14 september 2014 15:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
done! Bos81 ook bij de HM van Eindhoven. Ben ik nog iemand vergeten?![]()
Je weet dat je hebt gereageerd op het enige persoon dat loopt met een hardloopbuggy in dit topic?quote:Op zondag 14 september 2014 15:43 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Kan, maar skaten achter een kinderwagen is makkelijker dan hardlopen.
Niet vanwege het uithouden ofzo, maar vanwege het stuiter effect dat je hebt als je hardloopt.
En ik wil even kijken hoe mijn enkel het houdt. Tijdje terug flink geblesseerd en nog altijd wat last van.
Volgens arts heb ik beweeglijke enkels of zoiets dat verzwikken gemakkelijk maakt. Moet dus mijn enkel spieren versterken.
Als iemand daar toevallig nog tips voor heeft dan hoor ik die ook graag.
Verder: So many excuses!Ga gewoon. Of niet.
![]()
Maar als skaten goed gaat en leuk is, wat is dan precies de reden dat je wilt hardlopen? Je zou het ook daarbij kunnen houden..quote:Op zondag 14 september 2014 15:43 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Kan, maar skaten achter een kinderwagen is makkelijker dan hardlopen.
Als iemand daar toevallig nog tips voor heeft dan hoor ik die ook graag.
Qua spieren versterken; op 1 been staan tijdens bijvoorbeeld het tandenpoetsen helpt al. Bij yoga zitten ook veel beenbalans oefeningen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Er zit ook iemand met zwakke enkels in mijn loopgroep, is zelfs hypermobielZe loopt elke training mee
verzwikt zich ook regelmatig in de bossen, maar dat houdt haar niet tegen.
Mijn tijd van vandaag:
Netto uitslag 1:56:15
Average pace 05.31 min/km
Niet ontevreden. Ik heb echt niet op vol vermogen gelopen, maar dat geeft voor een keertje eens niet. ben drie dagen ziek geweest en was al voorbereid op geen al te snelle tijd. En verdomd, ik heb gewoon eens lekker genoten vandaag
Netjes toch! Zeker omdat het in de voorbereiding naar de marathon is, dus je hebt er niet heel specifiek op voorbereid toch?quote:Op zondag 14 september 2014 15:47 schreef SEMTEX het volgende:
Er zit ook iemand met zwakke enkels in mijn loopgroep, is zelfs hypermobielZe loopt elke training mee
verzwikt zich ook regelmatig in de bossen, maar dat houdt haar niet tegen.
Mijn tijd van vandaag:
Netto uitslag 1:56:15
Average pace 05.31 min/km
Niet ontevreden. Ik heb echt niet op vol vermogen gelopen, maar dat geeft voor een keertje eens niet. ben drie dagen ziek geweest en was al voorbereid op geen al te snelle tijd. En verdomd, ik heb gewoon eens lekker genoten vandaagIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb de laatste tijd niet echt meer op een snelle tijd/interval getraind, hoogstens bij de loopgroep een beetje. Ik kan veel sneller en er zat ook nog veel meer in, maar ik heb bewust gekozen voor rustiger aan doen, dus moet dat gevoel een beetje van me afzetten dat ik nu eens niet 'in het linkerrijtje sta'. Het was fijn en ik ben volledig uitgeziekt en daar ging het omquote:Op zondag 14 september 2014 15:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Netjes toch! Zeker omdat het in de voorbereiding naar de marathon is, dus je hebt er niet heel specifiek op voorbereid toch?
Ik wil me eigenlijk ook wat gaan verdiepen in intervaltraining. Iemand nog tips/leesvoer/schema's om er mee te beginnen? (heb geen hartslagmeter)
[ Bericht 9% gewijzigd door Pandaplint op 14-09-2014 16:04:36 ]Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Ik denk dat Guard goede tips heeftquote:Op zondag 14 september 2014 15:58 schreef Pandaplint het volgende:
Ik wil me eigenlijk ook wat gaan verdiepen in intervaltraining. Iemand nog tips/leesvoer/schema's om er mee te beginnen?Ik ben jaloers op zijn snelheid van de laatste tijd.
Ja maar wat voor de één werkt, hoeft voor de ander niet net zo prettig te zijnquote:Op zondag 14 september 2014 15:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Je weet dat je hebt gereageerd op het enige persoon dat loopt met een hardloopbuggy in dit topic?
Verder: So many excuses!Ga gewoon. Of niet.
![]()
@ Tramposa: Skaten is leuk voor als het droog is buiten. Op een nat wegdek is skaten gewoon gevaarlijk. Hardlopen is ook makkelijker te doen hier.
Maar hardlopen vind ik in mijn eentje gewoon niet fijn. Het is voor mij makkelijker om me aan iemand op te trekken en daardoor net ff dat beetje extra te geven.
Buiten dat is hardlopen ook intensiever dan skaten omdat je bij het skaten in zekere mate rust kunt pakken terwijl je je slagen maakt.
En ik ga zeker wel beginnen hoor! Ik heb mijzelf een doel gesteld en dat doel ga ik halen ook.
Ik snap dat hier het idee heerst dat ik meer miep dan uitvoer, maar ik beloof dat dat zeker niet aan de orde is.
Wat die hypermobiliteit betreft. Dat zij steeds doorloopt is natuurlijk goed van haar, maar continu je enkel verzwikken lijkt me ook niet geheel gezond![]()
Maar zo erg als dat zij het heeft is bij mij dan weer niet het geval. Als ik ga hardlopen heb ik meestal in de eerste 100m dat er iets lijkt te knakken in mijn enkel en dat doet behoorlijk zeer, maar daarna is het goed.
De pijn in mijn enkel nu komt meer omdat ik van een bankje af ben gesprongen op mijn slippers en verkeerd terecht kwam. Wellicht dat er wat kleine scheurtjes zijn geweest of flink opgerekt was. Dat gaan ze nu niet meer uitzoeken.![]()
Ik ben ook hypermobiel en ga af en toe door m'n enkel, maar dat heeft nauwelijks invloed. Ik zou wat vaker onverhard moeten lopen om m'n enkelspieren wat te versterken, maar meh.![]()
Zo, ff beetje bij zitten lezen.
Zal ongetwijfeld namen vergeten als ik iedereen op moet noemen die verslag heeft gedaan, dus evenvoor alle verslagen. Blijft een leuk topic om te lezen zo
![]()
@Yur: waar had jij vorig jaar nou gezegd dat het het beste was om te parkeren voor de vredesloop? Weet het ff niet meer
Dat ging toen prima met de tram.![]()
Savornin Lohmanplein!quote:Op zondag 14 september 2014 16:15 schreef Arquero het volgende:
Zal ongetwijfeld namen vergeten als ik iedereen op moet noemen die verslag heeft gedaan, dus evenvoor alle verslagen. Blijft een leuk topic om te lezen zo
![]()
@Yur: waar had jij vorig jaar nou gezegd dat het het beste was om te parkeren voor de vredesloop? Weet het ff niet meer
Dat ging toen prima met de tram.In RR 3 stappen en klaarrrr.
Of ergens in Loosduinen, dat had Yur aangeraden. Hij is bezig met opzoeken![]()
![]()
Hey welcome backquote:Op zondag 14 september 2014 16:15 schreef Arquero het volgende:
![]()
Dat ging toen prima met de tram.
Dat is ook totaal niet het probleem hoor mocht men dit denken.quote:Op zondag 14 september 2014 16:12 schreef hatsaflats het volgende:
Ik ben ook hypermobiel en ga af en toe door m'n enkel, maar dat heeft nauwelijks invloed. Ik zou wat vaker onverhard moeten lopen om m'n enkelspieren wat te versterken, maar meh.
Gaat mij puur en alleen om het meeliften met een loper om zo mijzelf te pushen en te motiveren.
Maar ik kom er wel hoor![]()
Right, nu pc uit. En de weg op.![]()
Volgens mij was het de Naaldwijkstraat, bij eindpunt lijn 3quote:Op zondag 14 september 2014 16:15 schreef Arquero het volgende:
![]()
Dat ging toen prima met de tram.F means you're fucked![]()
Foto's van de volgens mij enige fotograaf langs het parcours staan al online.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de zwevert in 't midden. Mooi fotopunt ook, net na de enige drankpost (rond 2,5km). Je ziet er veel de strijd verliezen tussen de hardloper/ster en het bekertje met water.
Get stoned![]()
quote:Op zondag 14 september 2014 16:23 schreef Hinder het volgende:
Foto's van de volgens mij enige fotograaf langs het parcours staan al online.
Wat voor waterrugzak heb jij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de zwevert in 't midden. Mooi fotopunt ook, net na de enige drankpost (rond 2,5km). Je ziet er veel de strijd verliezen tussen de hardloper/ster en het bekertje met water.
Eentje van de Aldi of Lidl van 10¤, en daar zelf een 1,5L Camelbak-reservoir aan toegevoegd.quote:Get stoned![]()
Ook slappe enkels hier. Zou eigenlijk ook wat meer oefeningen daartegen moeten doen. Keek net dit filmpje en vond het nogal 'apart'quote:Op zondag 14 september 2014 16:12 schreef hatsaflats het volgende:
Ik ben ook hypermobiel en ga af en toe door m'n enkel, maar dat heeft nauwelijks invloed. Ik zou wat vaker onverhard moeten lopen om m'n enkelspieren wat te versterken, maar meh.
En dan dit bijbehorend filmpje erbijquote:Startpositie
Sta rechtop op terwijl je hielen over een verhoogde rand hellen, bijvoorbeeld een traptrede. Houd een comfortabele afstand tussen beide voeten, waarbij je tenen naar voren wijzen.
Houd de muur of iets anders vast voor je balans.
Actie
Zak met je hielen zo ver mogelijk naar beneden;
Kom omhoog op de bal van je voeten en knijp daarbij in je tenen;
Zak vervolgens weer met je hielen zo ver mogelijk naar beneden;![]()
En hoe cool is het dat je nu zo fit bent dat je gewoon even tussendoor een dikke sub2 hm doetquote:Op zondag 14 september 2014 15:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd niet echt meer op een snelle tijd/interval getraind, hoogstens bij de loopgroep een beetje. Ik kan veel sneller en er zat ook nog veel meer in, maar ik heb bewust gekozen voor rustiger aan doen, dus moet dat gevoel een beetje van me afzetten dat ik nu eens niet 'in het linkerrijtje sta'. Het was fijn en ik ben volledig uitgeziekt en daar ging het ommijn hm zondag wordt ook zo, heel weinig op snelheid getraind dus geen idee wat ik kan. Daarnaast ga ik waarschijnlijk op gevoel lopen ipv op de veilige tijden op mijn horloge, dus dat wordt sowieso een experiment..
Slimquote:Op zondag 14 september 2014 16:26 schreef Hinder het volgende:
[..]
Eentje van de Aldi of Lidl van 10¤, en daar zelf een 1,5L Camelbak-reservoir aan toegevoegd.Zit dus ook fijn?
Ik vind het altijd moeilijk positief te zijn over mijn eigen prestatiesquote:Op zondag 14 september 2014 16:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En hoe cool is het dat je nu zo fit bent dat je gewoon even tussendoor een dikke sub2 hm doetmijn hm zondag wordt ook zo, heel weinig op snelheid getraind dus geen idee wat ik kan. Daarnaast ga ik waarschijnlijk op gevoel lopen ipv op de veilige tijden op mijn horloge, dus dat wordt sowieso een experiment..
![]()
Het 'hielp' trouwens vandaag al mee dat mijn Garmin vanwege de mist en wolkendek geen lock kon vinden, toen heb ik het meteen losgelaten, terwijl ik andere hardlopers heel krampachtig op hun Garmin zag blijven drukken en zich daarop focussen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ja, zit prima. Met die banden sjor je 'm strak op je rug, waardoor 'ie gewoon met je draaiende beweging meedraait, in plaats van dat 'ie daar tegenin gaat draaien. Enige nadeel is dat je niet erg gemakkelijk even iets uit een vak kunt pakken.quote:Get stoned![]()
10 miles in ca 1 uur 38.5 minuut. Op zich ging het best lekker, al begon ik op ca 12- 13 km spierpijn in mijn benen te voelen, maar toch gewoon lekker uitgelopen. Mooi parcours ook
(Libertyloop in Geldrop=Mierlo)![]()
![]()
![]()
![]()
Na 4 dagen complete rust en relatief goede nachtrust daarnet de héérlijkste 10 mijl in tijden gelopen. Heerlijk relaxed op 6.30min/km, heerlijke route over het Trans Pennine Trail en allemaal vrolijke mensen onderweg!![]()
![]()
Mocht wel weer eens, zo'n succesloopje![]()
Hardlopen
![]()
http://app.endomondo.com/workouts/408350588/881511Ja doei.![]()
Loopjes die bijna vanzelf gaanquote:Op zondag 14 september 2014 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
![]()
![]()
Na 4 dagen complete rust en relatief goede nachtrust daarnet de héérlijkste 10 mijl in tijden gelopen. Heerlijk relaxed op 6.30min/km, heerlijke route over het Trans Pennine Trail en allemaal vrolijke mensen onderweg!![]()
![]()
Mocht wel weer eens, zo'n succesloopje![]()
Hardlopen
![]()
http://app.endomondo.com/workouts/408350588/881511
6 mijl ofwel 9,8km bridge 2 bridge gelopen in een whopping 51:52! Naar mijn gevoel enorm goed gelopen, ook mijn allereerste wedstrijdloop tot nu toe sinds ik een half jaar terug serieus ben begonnen met hardlopen.![]()
Nu de smaak nog meer te pakken en gelijk aan het kijken om me in te schrijven bij andere loopjes zoals de posbankloop en zevenheuvelenloop.
Vanochtend vroeg op de fiets het 'startpakket' opgehaald, toen ik terugfietste een klapband terwijl ik keihard van de brug af kwam dus de dag begon al goed.Bij thuiskomst zag ik dat er geen speldjes in de envelop zaten, gelukkig lagen die er genoeg toen ik voor de start nog even de kerk in ging. Toen mijn hardloopsokken (die fijne van de Lidl...) en schoenen aangetrokken, trok ik een gat in de sok!
Gelukkig scheurde die wat in aan de zijkant van mijn fout dus geen cruciale wrijvingsplek, ook geen last van gehad verder.
In de laatste twee kilometer nog even een sprintje getrokken omdat ik nog energie over had, volgende keer dus gemiddeld gewoon iets sneller lopen.
Volgend jaar nog een keer en dan nog sneller!Nu al zin in.
Hardlopen, bedankt!
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later![]()
Netjesquote:Op zondag 14 september 2014 17:06 schreef LasTeR het volgende:
6 mijl ofwel 9,8km bridge 2 bridge gelopen in een whopping 51:52! Naar mijn gevoel enorm goed gelopen, ook mijn allereerste wedstrijdloop tot nu toe sinds ik een half jaar terug serieus ben begonnen met hardlopen.![]()
Nu de smaak nog meer te pakken en gelijk aan het kijken om me in te schrijven bij andere loopjes zoals de posbankloop en zevenheuvelenloop.
Vanochtend vroeg op de fiets het 'startpakket' opgehaald, toen ik terugfietste een klapband terwijl ik keihard van de brug af kwam dus de dag begon al goed.Bij thuiskomst zag ik dat er geen speldjes in de envelop zaten, gelukkig lagen die er genoeg toen ik voor de start nog even de kerk in ging. Toen mijn hardloopsokken (die fijne van de Lidl...) en schoenen aangetrokken, trok ik een gat in de sok!
Gelukkig scheurde die wat in aan de zijkant van mijn fout dus geen cruciale wrijvingsplek, ook geen last van gehad verder.
In de laatste twee kilometer nog even een sprintje getrokken omdat ik nog energie over had, volgende keer dus gemiddeld gewoon iets sneller lopen.
Volgend jaar nog een keer en dan nog sneller!Nu al zin in.
Hardlopen, bedankt!
[ afbeelding ]
Dat dus. Jammer dat de bridge 2 bridge en dam tot damloop zo vlak achterelkaar zijn, anders had ik ze allebei willen lopen.quote:
Volgende week Dam tot Damloop dus.![]()
![]()
Gisteren al gelopen met de groep maar ik had zo'n zin, dus net weer een keer weggeweest. 13km erbij op de teller, en het ging lekker. Zo constant heb ik in tijden niet meer gelopen. Zelfs de viaducten gingen oké. Het weer was super, nieuwe route gevonden met veel straatverlichting dus die kan ik ook 's avonds lopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat ik voor 2015 de HM op mijn bucketlist ga zetten.![]()
![]()
quote:Op zondag 14 september 2014 18:02 schreef Cee het volgende:
Gisteren al gelopen met de groep maar ik had zo'n zin, dus net weer een keer weggeweest. 13km erbij op de teller, en het ging lekker. Zo constant heb ik in tijden niet meer gelopen. Zelfs de viaducten gingen oké. Het weer was super, nieuwe route gevonden met veel straatverlichting dus die kan ik ook 's avonds lopen.Ik denk dat je die nu al aankuntSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat ik voor 2015 de HM op mijn bucketlist ga zetten.
Kan toch allebei? Zit een week tussen en je kunt bij de BtB andere afstanden kiezen (3EM, 6EM, 10EM).quote:Op zondag 14 september 2014 17:58 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat dus. Jammer dat de bridge 2 bridge en dam tot damloop zo vlak achterelkaar zijn, anders had ik ze allebei willen lopen.
Volgende week Dam tot Damloop dus.
Ik heb nu ook zo'n mooie medaille.![]()
![]()
quote:Op zondag 14 september 2014 12:56 schreef mosselmossel het volgende:
@TWC: mijn maag is nooit zo moeilijk. Bouillon gaat-ie wel houden.
[..]
In dat licht lijkt het me inderdaad handig om misschien vanaf km30 al bouillon te pakken.Heerlijk is dat als je je om dat soort dingen niet druk hoeft te maken.
![]()
Ik heb iets te veel blessures achter de rug dat ik een 6EM vlak voor de Dam tot Damloop niet aandurf.quote:Op zondag 14 september 2014 18:18 schreef wyccie het volgende:
[..]
Kan toch allebei? Zit een week tussen en je kunt bij de BtB andere afstanden kiezen (3EM, 6EM, 10EM).
Ik heb nu ook zo'n mooie medaille.Voor 3EM ga ik niet op en neer naar Arnhem reizen.
![]()
Grappig dat jullie je druk maken om bouillon, maar wel cola drinken.
Ik moet erg snel boeren van prik.![]()
Playbackquote:Op zondag 14 september 2014 13:20 schreef Serinde het volgende:
[..]![]()
Ik playback tegenwoordig vaak, helpt ook om mijn ademhaling goed te houden als het even wat minder gaat![]()
![]()
. Wanneer gaan we een rondje lopen?
![]()
Ok, daar heb je gelijk in. Volgend jaar dan maar.quote:Op zondag 14 september 2014 18:37 schreef sylvesterrr het volgende:
[..] Voor 3EM ga ik niet op en neer naar Arnhem reizen.![]()
![]()
http://www.nu.nl/binnenla(...)se-temperaturen.html
Ik hoop dat de zon volgende week zondag wegblijft.![]()
![]()
Even wat nieuwe doelen opgesteld voor dit jaar. Geen idee of het binnen m'n bereik ligt. Maar ik wil wat hebben om naar toe te werken:
10Km in 50min (3m56 sneller dan mijn huidig record)
5Km in 22min (2min28 sneller dan mijn huidig record)
Nieuw afstandsrecord van 17,5km (huidig 12,5Km)
Wat denken jullie..Haalbaar of bij voorbaat al kansloos?
Voor dit jaar nog? Wel mogelijk, maar misschien niet verstandig. Ik zou me daar niet blind op staren.![]()
Ik vind die 5k tijd nogal snel vergeleken met je doel o de 10.. Mijn PR op de 5 staat rond de 22.30 en mijn PR op de 10 eind de 47.. En dan had ik nota bene specifiek getraind voor doe 5 en niet voor die 10 (liep ik zelfs tijdens een 15k wedstrijd). Één minuut verbetering is al heel veel o de 5. Maar ja, wie weet ben jij relatief beter in de korte afstanden, en doelen mogen natuurlijk best wat ambitieus zijn af en toequote:Op zondag 14 september 2014 18:47 schreef Pandaplint het volgende:
Even wat nieuwe doelen opgesteld voor dit jaar. Geen idee of het binnen m'n bereik ligt. Maar ik wil wat hebben om naar toe te werken:
10Km in 50min (3m56 sneller dan mijn huidig record)
5Km in 22min (2min28 sneller dan mijn huidig record)
Nieuw afstandsrecord van 17,5km (huidig 12,5Km)
Wat denken jullie..Haalbaar of bij voorbaat al kansloos?
Was al weer terug van het skaten en dat beviel wel weer.
Buiten dat ik echt hoognodig nieuwe wielen en lagers nodig heb.
Morgen ga ik hardlopen of iig iets ervan proberen te maken.
Er is iemand die zich vrijwillig gemeld heeft om 'n blok aan het been mee te slepen![]()
![]()
![]()
Ik vind samen lopen best gezellig , maar in m'n eentje loop ik echt makkelijker.
Lekker een eigen tempo zoeken.
Vandaag ging het trouwens prut! Moest ontzettend nodig plassen en heb gister m'n knie gestoten en die voelde niet fijn tijdens het lopen.
Morgen maar een nieuwe poging .
Grappig trouwens als je hier een tijdje niet gepost hebt om alle progressie hier te zien.
Lekker bezig allemaal![]()
![]()
De laatste tijd heeft mij ook geleerd hoe belangrijk (nacht)rust is, (goed) slapen is net zo goed trainenquote:Op zondag 14 september 2014 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
![]()
![]()
Na 4 dagen complete rust en relatief goede nachtrust daarnet de héérlijkste 10 mijl in tijden gelopen.
Ik ook, heb de 20e alweer een HMquote:Op zondag 14 september 2014 18:44 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik hoop dat de zon volgende week zondag wegblijft.
De 5km streeftijd is inderdaad wat ambitieus. Maar aan de andere kant maak ik op mijn 5km tijden veel grotere sprongen. Zo liep ik in maart het nog in 29minuten met moeite.quote:Op zondag 14 september 2014 18:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind die 5k tijd nogal snel vergeleken met je doel o de 10.. Mijn PR op de 5 staat rond de 22.30 en mijn PR op de 10 eind de 47.. En dan had ik nota bene specifiek getraind voor doe 5 en niet voor die 10 (liep ik zelfs tijdens een 15k wedstrijd). Één minuut verbetering is al heel veel o de 5. Maar ja, wie weet ben jij relatief beter in de korte afstanden, en doelen mogen natuurlijk best wat ambitieus zijn af en toe
Mijn 10km tijden verbeteren vind ik veel moeilijker omdat ik mezelf nogal snel opblaas als ik mijn km tijd opschroef
Bij de singelloop? Oh dan zit je in Berlijn zeg je? Jammerquote:Op zondag 14 september 2014 18:39 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Playback. Wanneer gaan we een rondje lopen?
![]()
![]()
![]()
Tja, hoe dichter je komt bij wat je 'echt'kunt in het meest optimale geval, hoe kleiner de stappen worden die je eraf haalt.. Dus dan kun je wie weet inderdaad nog veel harder. Doe je wel eens 10 of 12x 400 meter, met weinig rust (200m joggen)? Dat is bij mij altijd wel een goede voorspeller voor de 5k snelheid..quote:Op zondag 14 september 2014 19:02 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
De 5km streeftijd is inderdaad wat ambitieus. Maar aan de andere kant maak ik op mijn 5km tijden veel grotere sprongen. Zo liep ik in maart het nog in 29minuten met moeite.
Mijn 10km tijden verbeteren vind ik veel moeilijker omdat ik mezelf nogal snel opblaas als ik mijn km tijd opschroefIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
En dan bij dit nummer out gaan op 3m09quote:Op zondag 14 september 2014 18:39 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Playback. Wanneer gaan we een rondje lopen?
Het kan nog erger. Ik liep laatst een 10 EM van ruim 20 kilometerquote:Op zondag 14 september 2014 14:41 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Dat is nog eens een behoorlijke medaille voor een klein loopje! Hadden ze misschien meer tijd en moeite in het meten van de afstand kunnen stoppen
Wel zuur dat de afstand niet klopte. Een verschil van 100 meter of zo kan nog wel op 10 km (een afwijking van 1% is redelijk normaal), maar 800 meter?!
Toch goed gelopen!.
![]()
Dat de stappen kleiner worden is mij duidelijk. Dus misschien is het allemaal wat te ambitieus. Maar het is maar een streeftijdquote:Op zondag 14 september 2014 19:07 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja, hoe dichter je komt bij wat je 'echt'kunt in het meest optimale geval, hoe kleiner de stappen worden die je eraf haalt.. Dus dan kun je wie weet inderdaad nog veel harder. Doe je wel eens 10 of 12x 400 meter, met weinig rust (200m joggen)? Dat is bij mij altijd wel een goede voorspeller voor de 5k snelheid..![]()
Met intervaltraining heb ik nog geen ervaring. Dat is wel iets waar ik me in wil verdiepen. Nog tips voor schema's? Ik zal dat wat je voorstelt in ieder geval eens proberen.
Rondje maximapark gewoon voor de lol.quote:Op zondag 14 september 2014 19:02 schreef Serinde het volgende:
[..]
Bij de singelloop? Oh dan zit je in Berlijn zeg je? Jammer![]()
![]()
Dankjewel! Het is overigens ook bevestigd op de site nu:quote:Op zondag 14 september 2014 14:41 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Dat is nog eens een behoorlijke medaille voor een klein loopje! Hadden ze misschien meer tijd en moeite in het meten van de afstand kunnen stoppen
Toch goed gelopen!De medaille is een goede troost nu, jaquote:14 september 2014
Helaas is het gelopen 10 kmparcours te kort gebleken en is de daadwerkelijke afgelegde afstand 9,2 km.
De organisatie biedt hierbij aan alle deelnemers haar welgemeende excuses aan. Binnenkort meer informatie..
Get stoned![]()
Intervaltraining is dé manier om sneller te worden.
Je doelen zijn ambitieus, of ze haalbaar zijn zal moeten blijken. In ieder geval goed naar je lichaam blijven luisteren!![]()
Ik vind de intervaltrainingen met mijn vereniging niet zo fijn, we lopen heel vaak in het bos of mul zandzit sowieso heel vaak te twijfelen om over te stappen. Het enige wat me tegenhoudt is geen rijbewijs..
Onbegrijpelijkquote:Op zondag 14 september 2014 19:15 schreef Hinder het volgende:
[..]
Dankjewel! Het is overigens ook bevestigd op de site nu:
[..]
De medaille is een goede troost nu, ja.
Je moet ook cola zonder prik nemen. Dus eerst de fles een paar dagen open laten staan. Coca cola 50/50 met water is trouwens isotoon.quote:Op zondag 14 september 2014 18:38 schreef wyccie het volgende:
Grappig dat jullie je druk maken om bouillon, maar wel cola drinken.
Ik moet erg snel boeren van prik.![]()
KOmende tijd proberen om minimaal 8 uur slaap te (blijven) krijgen per nacht. Minimaal. Tegenwoordig is 't vaak <6 en dat is voor mij gewoon écht te weinig. Lastige is wel dat ik een echte nachtuil ben en lastig in slaap kom voor 11-en, maar we gaan 't proberen aan te leren!quote:Op zondag 14 september 2014 19:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
De laatste tijd heeft mij ook geleerd hoe belangrijk (nacht)rust is, (goed) slapen is net zo goed trainen
Ja doei.![]()
LOL, TTM-ers, ik vond net deze terugSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
idem... dan de HM in Den Haagquote:Op zondag 14 september 2014 18:44 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik hoop dat de zon volgende week zondag wegblijft.Xilantof Flickrt
foto-nerd![]()
Je woont in Tilburg, toch? Zijn daar niet meer verenigingen op fietsafstand?quote:Op zondag 14 september 2014 19:19 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind de intervaltrainingen met mijn vereniging niet zo fijn, we lopen heel vaak in het bos of mul zandzit sowieso heel vaak te twijfelen om over te stappen. Het enige wat me tegenhoudt is geen rijbewijs..
![]()
Aha! Ik heb hier nog wel een halve fles cola light staan van de visite van 3 weken geleden. Daar kan ik wel mee experimenteren.quote:Op zondag 14 september 2014 19:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je moet ook cola zonder prik nemen. Dus eerst de fles een paar dagen open laten staan. Coca cola 50/50 met water is trouwens isotoon.![]()
Eindhovenquote:Op zondag 14 september 2014 19:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je woont in Tilburg, toch? Zijn daar niet meer verenigingen op fietsafstand?
Nee, darmen hielden zich rustig, scheelde ook dat ik voor ik weg ging lekker had zitten kleienquote:Op zondag 14 september 2014 11:56 schreef Jero_nimo het volgende:
MD geen last van je maag gehad omdat je toch best hard ging op het laatst? Of kan het wel een wat korter stukje? Tempo zat er best lekker in in ieder geval!Ja, eigenlijk te snel, maar in een soort wedstrijdsetting was dit mn laagste gemiddelde ooitquote:Op zondag 14 september 2014 14:04 schreef Mr.B. het volgende:
Dat is nog een behoorlijk rap rondje! En ook wat sneller dan gewoon een duurlooptempo, of 'mag' je nu al wat intensiever lopen?![]()
En voelde me sterker worden en was wel benieuwd wat ik nog kon, plus dat ik ook wat frustratie eruit kon lopen
Maar vanaf nu weer km's maken die een minuutje langzamer zijn dan de laatste 2 km
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik durf tijdens het lopen ook nog wel gewoon een paar slokken cola te nemen uit een blikje hoor. Ja, je moet misschien een paar keer boeren, maar het is echt super verkwikkend en geeft je superveel energie.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Volgens de website van de atletiekunie zijn er in Drenthe maar liefst 10 atletiekverenigingen!
En die het dichtst hier in de buurt is heeft geen werkende website...![]()
Ik zou op zich best lid willen zijn, maar eigenlijk heb ik maar tijd om 1 keer in de week voor zoiets te trainen. Heeft het dan wel zin?It has to mean something
Die moet je in dit geval juist niet hebben, de suikers die in de gewone zitten kan je nu juist goed gebruiken.quote:Op zondag 14 september 2014 19:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Aha! Ik heb hier nog wel een halve fles cola light staan van de visite van 3 weken geleden. Daar kan ik wel mee experimenteren.![]()
Neem een kind. Na die eerste sloipende 2 jaar val je daarna zonder problemen in slaapquote:Op zondag 14 september 2014 19:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
KOmende tijd proberen om minimaal 8 uur slaap te (blijven) krijgen per nacht. Minimaal. Tegenwoordig is 't vaak <6 en dat is voor mij gewoon écht te weinig. Lastige is wel dat ik een echte nachtuil ben en lastig in slaap kom voor 11-en, maar we gaan 't proberen aan te leren!![]()
![]()
Precies!quote:Op zondag 14 september 2014 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Neem een kind. Na die eerste sloipende 2 jaar val je daarna zonder problemen in slaap
Na een werkdag val ik steevast als een blok in slaap op de bank om 7.00![]()
Op zich goed maar het verbaasde me wel hoe lang het duurde voordat het lichaam (en dan niet de benen) zelf herstelt was... het duurde zeker een week voordat de "algehele vermoeidheid" over was.quote:Op zondag 14 september 2014 13:20 schreef Serinde het volgende:
RD hoe gaat jouw herstel eigenlijk? Geen noemenswaardige pijntjes toch?
Het enige wat me op dit moment nog wat problemen geeft is mijn rechterknie, dat voelt als wat overbelasting maar dit trekt langzamerhand weg dus daar maak ik me op dit moment niet al te veel zorgen over... nog 12 weken tot aan de Kepler dus ik heb nog even tijd om het wat rustiger aan te doen.
Dat zeggende, als mijn knie niet al te veel gekke dingen gaat doen dan ben ik wel van plan om dit weekend mijn eerste lange duurloop te gaan doen als onderdeel van de Kepler-training.
We zijn nu een jaar verder na de mijn eerste Kepler, heel veel geleerd het afgelopen jaar en met wat ik nu weet hoop ik dat er een minuut of 45 van mijn tijd van verleden jaar af kan.
Dus er zullen een hoop kilometers gemaakt moeten worden en core training zal ik waarschijnlijk nog wat meer in passen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Vind je dat lang? Als ik diep ben gegaan bij een halve marathon of 15km duurt het ook wel bijna een week voordat mijn benen weer normaal voelenquote:Op zondag 14 september 2014 20:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Op zich goed maar het verbaasde me wel hoe lang het duurde voordat het lichaam (en dan niet de benen) zelf herstelt was... het duurde zeker een week voordat de "algehele vermoeidheid" over was.
Het enige wat me op dit moment nog wat problemen geeft is mijn rechterknie, dat voelt als wat overbelasting maar dit trekt langzamerhand weg dus daar maak ik me op dit moment niet al te veel zorgen over... nog 12 weken tot aan de Kepler dus ik heb nog even tijd om het wat rustiger aan te doen.
Dat zeggende, als mijn knie niet al te veel gekke dingen gaat doen dan ben ik wel van plan om dit weekend mijn eerste lange duurloop te gaan doen als onderdeel van de Kepler-training.
We zijn nu een jaar verder na de mijn eerste Kepler, heel veel geleerd het afgelopen jaar en met wat ik nu weet hoop ik dat er een minuut of 45 van mijn tijd van verleden jaar af kan.
Dus er zullen een hoop kilometers gemaakt moeten worden en core training zal ik waarschijnlijk nog wat meer in passen
quote:Op zondag 14 september 2014 19:47 schreef SEMTEX het volgende:
LOL, TTM-ers, ik vond net deze terugOnze heldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
LOL, TTM-ers, ik vond net deze terugthis post is worthless without....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nog even over jouw motivatie issues:quote:Op zondag 14 september 2014 20:16 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Precies!
Na een werkdag val ik steevast als een blok in slaap op de bank om 7.00
Het enige dat echt helpt is gewoon gaan en je training uitlopen, iedere keer. (Tenzij je echt ziek bent of ergens pijn hebt). Langzamer lopen mag als je moe bent, stoppen niet.
Je moet dan wel iets van een schema hebben met afwisselende trainingen (duurloopjes, intervaltraining en korte loopjes). En afentoe een wedstrijdje.
Maak je plezier niet afhankelijk van een ander en ook niet van het weer.
Wel tof dat je deze week al 2x iemand mee hebt. Laat dat het begin van het einde van je motivatiedips zijn!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Hmm, dan maar eens een klein flesje halen en dat uitproberen volgende week.quote:Op zondag 14 september 2014 20:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Die moet je in dit geval juist niet hebben, de suikers die in de gewone zitten kan je nu juist goed gebruiken.
Er zijn ook van die gummisnoepjes met cola/caffeïne. En ik ben wel een zoetekauw.![]()
![]()
Tja ik kan allerlei dingen gaan vertellen hier, maar daar schieten jullie niets mee op en ik ook niet.quote:Op zondag 14 september 2014 20:44 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nog even over jouw motivatie issues:
Het enige dat echt helpt is gewoon gaan en je training uitlopen, iedere keer. (Tenzij je echt ziek bent of ergens pijn hebt). Langzamer lopen mag als je moe bent, stoppen niet.
Je moet dan wel iets van een schema hebben met afwisselende trainingen (duurloopjes, intervaltraining en korte loopjes). En afentoe een wedstrijdje.
Maak je plezier niet afhankelijk van een ander en ook niet van het weer.
Wel tof dat je deze week al 2x iemand mee hebt. Laat dat het begin van het einde van je motivatiedips zijn!
Heb gewoon besloten om de stap weer te gaan wagen en ik hoop dat het goed uitpakt.
Vroeger was ik topfit en schrik als ik kijk naar hoe ik nu ben. Fysiek gezien.
D'r zijn wat issues geweest, maar voel me de laatste 2 weken eigenlijk beter dan ik lange tijd gevoeld heb. Vandaar dat ik de stap weer neem om fit te gaan worden.
Er moet allen nog even een mentale knop om dat het ook echt mogelijk is.
Meer woorden ga ik er niet meer aan vuil maken![]()
Morgen gaan we starten en ik hoop dat het gaat zoals het moet. Zal even doorbijten zijn qua uithoudingsvermogen, maar dat komt wel weer.![]()
LOL, TTM-ers, ik vond net deze terugWat geniaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 14 september 2014 20:57 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Tja ik kan allerlei dingen gaan vertellen hier, maar daar schieten jullie niets mee op en ik ook niet.
Heb gewoon besloten om de stap weer te gaan wagen en ik hoop dat het goed uitpakt.
D'r zijn wat issues geweest, maar voel me de laatste 2 weken eigenlijk beter dan ik lange tijd gevoeld heb. Vandaar dat ik de stap weer neem om fit te gaan worden.
Morgen gaan we starten en ik hoop dat het gaat zoals het moet. Zal even doorbijten zijn qua uithoudingsvermogen, maar dat komt wel weer.Tot morgen.
![]()
je hoef je naar niemand toe te verantwoorden hoor.... jij bent misschien alleen te eerlijk geweest over het gebrek aan motivatiequote:Op zondag 14 september 2014 20:57 schreef bepklep82 het volgende:
Maar als ik al het geklaag, gemiep en slappe excuses wat ik hier soms tegen kom op ga sommen dan kan ik wel een topic vullen.
Zoals je zelf al zei...een nieuw begin en laten we hopend at je het vol houd en er pleizer in blijf hebben.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op zondag 14 september 2014 18:52 schreef bepklep82 het volgende:
Morgen ga ik hardlopen of iig iets ervan proberen te maken.Veel plezier
Ik krijg toch sterk de indruk dat de startvakken zijn ingedeeld op volgorde van inschrijving.quote:Op zondag 14 september 2014 10:58 schreef Danter het volgende:
[..]
Haha ik mag ook echt slalommen.. ondanks dat ik 46 minuten had opgegeven st ik in zwart.. terwijl ik m nu al sneller loop dan dat haha!
Maargoed geen probleem het gaat om de fun!quote:Op zondag 14 september 2014 14:19 schreef Daph_ het volgende:
<knip>Dat ziet er uit alsof je helemaal klaar bent voor volgende week.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Het is niet zozeer een gebrek aan motivatie eerder een omstandigheid die mijn motivatie beperkt.quote:Op zondag 14 september 2014 21:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
je hoef je naar niemand toe te verantwoorden hoor.... jij bent misschien alleen te eerlijk geweest over het gebrek aan motivatie
Maar als ik al het geklaag, gemiep en slappe excuses wat ik hier soms tegen kom op ga sommen dan kan ik wel een topic vullen.
Zoals je zelf al zei...een nieuw begin en laten we hopend at je het vol houd en er pleizer in blijf hebben.
Of misschien is motivatie niet het goede woord. Het is eerder een bepaald soort onzekerheid.
Maar maakt niet uit idd.
Anyway, bedankt voor je positieve blik!![]()
![]()
Wat een heerlijk weer is het vanavond om te rennen.
5x1000p800 gedaan, voelde best zwaar, want weinig snelheid gedaan de afgelopen maanden...maar wel erg tevreden! Moet een beetje oppassen dat ik niet ineens té veel ga lopen deze maand, de rest van de week nog 2 wat kortere trainingen en dan zondag lekker de Damloop lopen, onder zomerse temperaturen als ik de voorspellingen mag geloven!
Jack does it in real time...![]()
Kom bij de Fok Endomondogroepquote:Op zondag 14 september 2014 21:33 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Het is niet zozeer een gebrek aan motivatie eerder een omstandigheid die mijn motivatie beperkt.
Of misschien is motivatie niet het goede woord. Het is eerder een bepaald soort onzekerheid.
Maar maakt niet uit idd.
Anyway, bedankt voor je positieve blik!![]()
Motiverende likes en progressie bijhouden
Je doet je naam wel eer aan.![]()
Succes met weer opbouwen.
Ik lig al in bed, maar ga er weer uit om nog wat vocht aan te vullen. Merk dat ik toch een tekort heb. Waarschijnlijk ook de reden dat ik zo ontzettend vroeg al in bed lig. Meestal slaap ik pas rond een uur. (Bij mij maakt te weinig slaap niet zo veel uit, ik moet juist erg oppassen met vocht.)![]()
Hmm toch twee blauwe nagels. Het was me niet eerder opgevallen dus het is me niet duidelijk of ik ze met lopen of met tennissen heb opgelopen.![]()
Verander je dan in een Gremlin?quote:Op zondag 14 september 2014 21:41 schreef wyccie het volgende:
Ik lig al in bed, maar ga er weer uit om nog wat vocht aan te vullen. Merk dat ik toch een tekort heb. Waarschijnlijk ook de reden dat ik zo ontzettend vroeg al in bed lig. Meestal slaap ik pas rond een uur. (Bij mij maakt te weinig slaap niet zo veel uit, ik moet juist erg oppassen met vocht.)![]()
![]()
Tennissen lijkt me waarschijnlijker ivm afremmen enzquote:Op zondag 14 september 2014 21:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hmm toch twee blauwe nagels. Het was me niet eerder opgevallen dus het is me niet duidelijk of ik ze met lopen of met tennissen heb opgelopen.Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Volgende week zondag staat er 11 km op het programma. Als je het niet hinderlijk vind om maximaal 8 min/km te lopen (gister liep ik gemiddeld 8:20 en mag ietsje sneller evt) ...quote:Op zondag 14 september 2014 19:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Rondje maximapark gewoon voor de lol.leuk!
Ik vind het nog steeds een wonderbaarlijke prestatie! En wat overbelasting zou niet gek zijn. Niet door die 80 km maar juist door het trainingsgeweld. En een week herstel is eh... Weinig? Je bent ongeduldigquote:![]()
Hoe lang gaat de eerste lange duurloop zijn?Precies wat ik dachtquote:Op zondag 14 september 2014 21:41 schreef wyccie het volgende:
Succes met weer opbouwen..
![]()
Tja soms lul ik wel wat veel. Maar da's achter de pc meer dan IRL hoor.quote:Op zondag 14 september 2014 21:41 schreef wyccie het volgende:
Ik ben dus niet de enige met deze kwaal?quote:Op zondag 14 september 2014 21:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hmm toch twee blauwe nagels. Het was me niet eerder opgevallen dus het is me niet duidelijk of ik ze met lopen of met tennissen heb opgelopen.
Vroeg me af waardoor het komt. Ik loop zaterdag de 18km damloop wandeltocht, maar weet nu al dat mijn beide grote tenen hier onder gaan lijden. Na afloop is het net of er een blaar onder de nagels zit.
Misschien dan toch te krap zittende wandelschoenen? Al zitten ze voor mijn gevoel prima.![]()
Een tekort aan vocht uiteraard.quote:Op zondag 14 september 2014 21:43 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Verander je dan in een Gremlin?![]()
Ik heb nu binnen een week al twee loopjes gedaan en beide boven de 10km/h. Iets wat me vroeger heel zelden lukte. Na 4 jaar eindelijk vooruitgang. Maar daarvoor moet ik wel 5 keer per week lopen.![]()
![]()
je zou eens naar schoenen met een grotere / wijdere toe box kunnen kijken!quote:Op zondag 14 september 2014 21:53 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Ik ben dus niet de enige met deze kwaal?
Vroeg me af waardoor het komt. Ik loop zaterdag de 18km damloop wandeltocht, maar weet nu al dat mijn beide grote tenen hier onder gaan lijden. Na afloop is het net of er een blaar onder de nagels zit.
Misschien dan toch te krap zittende wandelschoenen? Al zitten ze voor mijn gevoel prima.Ja doei.![]()
Zondag ligt er maar net aan hoe laat. Tempo zou ik moeten kunnen halen, en eventueel nog kunnen zingen op dat tempo. Zaterdag misschien nog de sluizenloop 10 km lopen dus zou een mooi herstelloopje zijn.quote:Op zondag 14 september 2014 21:46 schreef Serinde het volgende:
[..]
Volgende week zondag staat er 11 km op het programma. Als je het niet hinderlijk vind om maximaal 8 min/km te lopen (gister liep ik gemiddeld 8:20 en mag ietsje sneller evt) ...leuk!
![]()
Thanks allemaalYes ik heb d'r zin anquote:Op zondag 14 september 2014 21:28 schreef Nanook24 het volgende:
[..]Veel plezier
[..]
Ik krijg toch sterk de indruk dat de startvakken zijn ingedeeld op volgorde van inschrijving.
[..]
Dat ziet er uit alsof je helemaal klaar bent voor volgende week.![]()
![]()
Altra's zeker?quote:Op zondag 14 september 2014 21:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
je zou eens naar schoenen met een grotere / wijdere toe box kunnen kijken!![]()
![]()
Je voeten zetten iets uit tijdens het lopen en ik denk dat de voorkant te 'laag' is. Ga anders bij de Bever of een andere outdoorzaak langs voor advies.quote:Op zondag 14 september 2014 21:53 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Ik ben dus niet de enige met deze kwaal?
Misschien dan toch te krap zittende wandelschoenen? Al zitten ze voor mijn gevoel prima.
In mijn hardloopschoenen heb ik er nooit last van, daar heb ik heel veel ruimte. In mijn bergschoenen wel eens blauwe nagel en losse nagel gehad (maar toen had ik ook bijna 3500 afgedaald).![]()
Hier ook weer een blauwe teen erbij sinds zondag![]()
Mijn 'traumateennagel' is overigens bijna 'regenerated'![]()
Ieuwik vind tenen maar niks. Maar zonder rent ook zo lastig.
![]()
En bloedende tepels. Dat scheelt ook weerquote:Op zondag 14 september 2014 22:06 schreef motorbloempje het volgende:
Blauwe teennagels is het enige waar ik geen last van heb. Yay.![]()
![]()
Je bent bang om in je eentje te lopen of bang dat als je in je eentje loopt, anderen daar wat van vinden?quote:Op zondag 14 september 2014 20:57 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Tja ik kan allerlei dingen gaan vertellen hier, maar daar schieten jullie niets mee op en ik ook niet.![]()
Dat eerste op een bepaalde manier. Wat anderen van me denken kan me niet heel veel boeien.quote:Op zondag 14 september 2014 22:09 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Je bent bang om in je eentje te lopen of bang dat als je in je eentje loopt, anderen daar wat van vinden?![]()
Ze mogen denken wat ze willen als ze me voorbij zien sukkelen terwijl ze met hun dikke reet in de auto zitten.![]()
Klinkt goed!quote:Op zondag 14 september 2014 20:57 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Tja ik kan allerlei dingen gaan vertellen hier, maar daar schieten jullie niets mee op en ik ook niet.
Morgen gaan we starten en ik hoop dat het gaat zoals het moet. Zal even doorbijten zijn qua uithoudingsvermogen, maar dat komt wel weer.
Succes!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Misschien voor komend jaar eens naar andere schoenen kijken. De 30 van zandvoort komt er ook weer aan. Wil uiteindelijk ook de Nijmeegse gaan lopen, dus dan zijn goed ingelopen schoenen nog belangrijker.quote:Op zondag 14 september 2014 22:03 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je voeten zetten iets uit tijdens het lopen en ik denk dat de voorkant te 'laag' is. Ga anders bij de Bever of een andere outdoorzaak langs voor advies.
In mijn hardloopschoenen heb ik er nooit last van, daar heb ik heel veel ruimte. In mijn bergschoenen wel eens blauwe nagel en losse nagel gehad (maar toen had ik ook bijna 3500 afgedaald).![]()
En naar andere schoenen kijken aan het eind van de dag... Niet wanneer je net je bed uit bent gerold.quote:Op zondag 14 september 2014 22:15 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Misschien voor komend jaar eens naar andere schoenen kijken. De 30 van zandvoort komt er ook weer aan. Wil uiteindelijk ook de Nijmeegse gaan lopen, dus dan zijn goed ingelopen schoenen nog belangrijker.Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
New Balances zijn ook erg ruim. Ik heb dus ontzettend brede voorvoeten, maar NB zitten heerlijk.
Overigens ben ik naar die Altra's aan het kijken.
Ik ben geen voorvoetlander, maar midvoet. Ik heb wel redelijk wat demping nodig, heb doorgezakte voeten en ik heb wat matige enkels die dubbel kunnen.
Ik vraag me af of een trailschoen van Altra wat voor me is. En Hoka trailschoenen? Maar die zijn zo hoog dat ik me afvraag of ik mijn enkelbanden niet scheur als ik daarmee omklap.
Er zijn maar weinig winkels waar je ze kunt uitproberen, niet? (Regio Nijmegen)![]()
Dat is lastig en vervelend.quote:Op zondag 14 september 2014 22:12 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Dat eerste op een bepaalde manier. Wat anderen van me denken kan me niet heel veel boeien.![]()
Ze mogen denken wat ze willen als ze me voorbij zien sukkelen terwijl ze met hun dikke reet in de auto zitten.
En dat 2e: couldn't agree more.
Al schaam ik me dus wel als ik een duurloopje doe op 7.30/km
Ik heb nog wat te leren
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dat is nog eens een goede tip!quote:Op zondag 14 september 2014 22:17 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
En naar andere schoenen kijken aan het eind van de dag... Niet wanneer je net je bed uit bent gerold.![]()
Is dat met jouw snelheid niet net een beetje aan de voorzichtige kant? Want je tempo is volgens mij de afgelopen maanden wel omhoog gegaan.quote:Op zondag 14 september 2014 22:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat is lastig en vervelend.
Ik heb nog wat te lerenNT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
het leven is mooi! Hoezee!quote:Op zondag 14 september 2014 22:09 schreef Quoi het volgende:
[..]
En bloedende tepels. Dat scheelt ook weerJa doei.![]()
Komt wel goed, moet er ff doorheen en zien dat alles goed is.quote:Op zondag 14 september 2014 22:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat is lastig en vervelend.
Ik heb nog wat te leren
Ik vind het nog lastig bepalen wat voor soort loper ik ben voetmatig gezien. Loop nu nog gewoon op goedkope gympen, maar als ik wat verder ga ik eens kijken bij zo'n zaak waar ze je loop checken en je schoenen er op "afstemmen"![]()
En dan vooral de Meindl Comfort fit serie.quote:Op zondag 14 september 2014 22:19 schreef wyccie het volgende:
Zijstraatje: Hanwags hebben ook een brede pasvorm. Meindl ook enigszins.Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Mijn Meindl's vielen tegen. Heb er nooit echt met plezier op gelopen. Mijn Berghausjes daarentegen, wat een ideale schoenen
Ja doei.![]()
Over degenen die meer wilden weten over interval training; staat een heel stuk over in in het losse veter magazine!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat idee heb ik dus ook, ach ja het is voor de fun! En om te kijken hoe ik hardlopen tijdens een groot event vindquote:[..]
Ik krijg toch sterk de indruk dat de startvakken zijn ingedeeld op volgorde van inschrijving.![]()
![]()
quote:Op zondag 14 september 2014 20:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
this post is worthless without....Niemand heeft ooit de moeite genomen een filmpje van DJ Pannekoek te maken, zo te zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+1quote:Op zondag 14 september 2014 22:32 schreef hatsaflats het volgende:
Ik houd nog altijd het meest van m'n Kinvara's![]()
Al moet ik erg wennen aan deze oranje? Kleur. Wel meer teen ruimte dan in de paars/roze die ik eerst had .![]()
Hebben fokkers allemaal zulke grote tenen? Dacht dat iets anders groot was bij fokkers
Tijd geleden dat ik kilometers heb gelogd voor de chalenge. Gelukkig kon Runkeeper me helpen. Loop nog wat achter maar met de warme maanden achter de rug moet de 1000 haalbaar zijn.If at first you fail, re-define your objective.![]()
is toch afhankelijk van hoe ver je hem in je sok steekt tochquote:Op zondag 14 september 2014 23:19 schreef Pandaplint het volgende:
Hebben fokkers allemaal zulke grote tenen? Dacht dat iets anders groot was bij fokkers
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Ja, klopt.quote:Op zondag 14 september 2014 22:23 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Is dat met jouw snelheid niet net een beetje aan de voorzichtige kant? Want je tempo is volgens mij de afgelopen maanden wel omhoog gegaan.
7.30 was experimentje zaterdag en moest in t begin van mijn hm training.
Veel langzamer dan 7.00 hoeft volgens mij niet. Tenzij ik een minuut langzamer wil dan mijn hm tempo, dat zou dan 7.20 moeten zijn.
Al zou d1 misschien best ver boven de 7 kunnen zitten. Bij 6.30 is mijn hartslag 140 ofzo en ik denk dat dat geen d1 is.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
SPOILER: off topicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Als jouw HM-tijd 6.20 is, dan is het helemaal zo gek nog niet om je lange duurlopen 7.30 te lopen hoor. Totaal niks verkeerd aan. Het zou juist raar zijn als je ze op 6.40 gaat lopen.quote:Op maandag 15 september 2014 06:19 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja, klopt.
7.30 was experimentje zaterdag en moest in t begin van mijn hm training.
Veel langzamer dan 7.00 hoeft volgens mij niet. Tenzij ik een minuut langzamer wil dan mijn hm tempo, dat zou dan 7.20 moeten zijn.
Al zou d1 misschien best ver boven de 7 kunnen zitten. Bij 6.30 is mijn hartslag 140 ofzo en ik denk dat dat geen d1 is.
Gewoon lekker tussen de 7 en 7.30 blijven.
En D1, D2, fuck it.quote:Op maandag 15 september 2014 06:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
En? Heb je al je mannen veilig thuis kunnen brengen?SPOILER: off topicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
just Mossel, just...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik heb de 3 en de 4, die zijn ongeveer hetzelfde. Ik heb niet echt veel teenruimte nodig met smalle voetjes. Ik ben nog steeds erg bang dat de 5 niet echt voor mij is.quote:Op zondag 14 september 2014 23:11 schreef Shravani het volgende:
[..]
+1![]()
Al moet ik erg wennen aan deze oranje? Kleur. Wel meer teen ruimte dan in de paars/roze die ik eerst had .![]()
Zo heel veel breder dan de 3 zijn ze niet maar er zit idd wel wat verschil in.
Met passen dacht ik dat er ook voor mij teveel teen ruimte zat, maar tijdens het lopen voelt het heel fijn om m'n tenen vrij te kunnen bewegen.![]()
Het nadeel is dat je dan heel wat uren traint (het overgrote deel) op langzaam lopen.quote:Op maandag 15 september 2014 07:14 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Als jouw HM-tijd 6.20 is, dan is het helemaal zo gek nog niet om je lange duurlopen 7.30 te lopen hoor. Totaal niks verkeerd aan. Het zou juist raar zijn als je ze op 6.40 gaat lopen.
Gewoon lekker tussen de 7 en 7.30 blijven.
En D1, D2, fuck it.![]()
Allemaal aan de Altra's
De Guide 7 die ik nu heb zijn ook iets breder aan de voorzijde dan de guide 6 en ik denk dat ik daar ook blij mee ga zijn. Ik had altijd blaren aan de zijkant van m'n grote teen als ik meer dan 20 km liep.
Hopelijk is dat nu voorbij.![]()
Oh, ja, maar ik loop sowieso niet meer dan 20km![]()
Zo eens even kijken of er nog wat snelheid in de pootjes zit. 10x200 ofzo.![]()
Grappig, er is namelijk niks veranderd door Saucony aan de Guide 7 t.o.v. de Guide 6.quote:Op maandag 15 september 2014 08:46 schreef Arquero het volgende:
Allemaal aan de Altra's
De Guide 7 die ik nu heb zijn ook iets breder aan de voorzijde dan de guide 6 en ik denk dat ik daar ook blij mee ga zijn. Ik had altijd blaren aan de zijkant van m'n grote teen als ik meer dan 20 km liep.
Hopelijk is dat nu voorbij.
Normaal weet ik niks van schoenen omdat het me niks interesseert, maar ik loop zelf op de Guides.![]()
Daar is weinig mis mee. Je hebt de kilometers toch nodig om te trainen voor je lange afstanden en het gaat alleen maar daarom. Dan kun je dat het beste doen op de minst belastende manier.quote:Op maandag 15 september 2014 08:45 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Het nadeel is dat je dan heel wat uren traint (het overgrote deel) op langzaam lopen.
Ik snap jouw punt dat je er 'lui' van kunt worden, maar als je gewoon goed afwisselt met je trainingen denk ik dat dat meevalt. Maar jij bent een Lok-adept
Neequote:Op maandag 15 september 2014 08:46 schreef Arquero het volgende:
Allemaal aan de Altra's
Hopelijk is dat nu voorbij.![]()
Smalle voeten, dus Adidasjes
Maar dat moet dan toch ook? Als jij verwacht dat je zeg 2:15 over een HM doet, lijkt het mij verstandig om iets meer trainingsuren in de benen te hebben dan wanneer je er 1:30 over doet.quote:Op maandag 15 september 2014 08:45 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Het nadeel is dat je dan heel wat uren traint (het overgrote deel) op langzaam lopen.![]()
Heb ergens een review gelezen waarin stonden dat ze wat wijder waren aan de voorzijde.quote:Op maandag 15 september 2014 08:57 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Grappig, er is namelijk niks veranderd door Saucony aan de Guide 7 t.o.v. de Guide 6.
Normaal weet ik niks van schoenen omdat het me niks interesseert, maar ik loop zelf op de Guides.
Zal wel...
maar goed, blijven fijne schoenen![]()
![]()
Is zowel wat vóór als tegen te zeggenquote:Op maandag 15 september 2014 09:09 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Maar dat moet dan toch ook? Als jij verwacht dat je zeg 2:15 over een HM doet, lijkt het mij verstandig om iets meer trainingsuren in de benen te hebben dan wanneer je er 1:30 over doet.
Stekker in het stopcontact?quote:Op maandag 15 september 2014 09:19 schreef hatsaflats het volgende:
Mijn Garmin laadt niet meer op, en de contactjes zijn gewoon schoon
Het is immers een maandagmorgen
Adept is een groot woord, maar ik denk wel dat langzaam lopen voor gewrichten en pezen minstens zo belastend is vanwege het langere contact met de grond. Het zal wellicht meer gelden voor mensen met een even lichtvoetige techniek als die ik heb.quote:Op maandag 15 september 2014 09:00 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Daar is weinig mis mee. Je hebt de kilometers toch nodig om te trainen voor je lange afstanden en het gaat alleen maar daarom. Dan kun je dat het beste doen op de minst belastende manier.
Ik snap jouw punt dat je er 'lui' van kunt worden, maar als je gewoon goed afwisselt met je trainingen denk ik dat dat meevalt. Maar jij bent een Lok-adept![]()
Grapjurk.quote:Op maandag 15 september 2014 09:22 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Stekker in het stopcontact?
Het is immers een maandagmorgen
Ik wil het ding volgende week eigenlijk gaan verkopen om een nieuwe te kopen, maar dan moet ie het wel blijven doen. De HRM is al een tijdje terug gesneuveld![]()
![]()
Een paar duurlopen om aan de duur van bijv. een halve marathon te wennen zijn wel nodig en die kan je dan beter niet op al te hoge snelheid lopen. Er moet gewoon een gezond gat zitten tussen je wedstrijd tempo en duurlooptempo, op de hm bij mij is dat ook zeker een minuut / km.quote:Op maandag 15 september 2014 09:23 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Adept is een groot woord, maar ik denk wel dat langzaam lopen voor gewrichten en pezen minstens zo belastend is vanwege het langere contact met de grond. Het zal wellicht meer gelden voor mensen met een even lichtvoetige techniek als die ik heb.
Echter hoef je maar een paar keer zo'n lange loop te doen in mijn ogen (1x / maand of zo), je kan beter 3x een uur souplesse trainingen doen dan telkens 2 uur duurloop en nog 1 uur interval elke week, dat ben ik helemaal met je eens. Je lichaam moet ook vooral wennen aan de overall belasting, voor afstanden tot een halve marathon kan je op de dag zelf dan wel in een keer die langere afstand aan.
Gisteravond ook weer intervallen gelopen volgens de souplesse methode en ik vind het heerlijk dat je onbewust ook hele stukken gewoon lekker rustig loopt tijdens je rust, voelt veel minder saai aan dan wanneer je constant op dat tempo zou rondploegen en na een paar honderd meter mag je weer lekker een stukje snel.Mentaal voelt dat ook veel fijner, alles in blokken verdeeld (deed er gisteren 5), ipv dat je van tevoren weet 'ow ik ga 12 kilometer, wat ver!'
Jack does it in real time...![]()
Ik ben het helemaal met je eens, DeeBee.
Ik werd Lok-adept genoemd. Dat is niet helemaal waar. Ik liep echter al een aantal jaren geleden tegen iets aan wat hij in zijn boek beschrijft, dat je zwaarder gaat lopen door langzaam lopen. Dat wist ik toen nog niet, want ik kende dat hele boek niet.
Maar ik volg het niet helemaal op, want zo nu en dan doe ik wel degelijk een LDL. Niet zo zeer om duurvermogen te trainen van de fysiek, maar van de geest. Want dat is waar ik nog steeds veel tegenaan loop, dat ik me op een gegeven moment verveel en geen zin meer heb. Dus het dan toch doorzetten moet ik trainen. Zo ook gisteren. 17,5 km door de polders, saaier bestaat er voor mij bijna niet. Maar ik koos er wel voor om iets sneller te lopen dan 1 min/km boven HM-tempo, omdat dat net iets lekkerder loopt.
Eigenlijk is dit dus een verhaal waaruit blijkt dat ik doe waar ik me het prettigst bij voel (kotsemoticon), maar zo her en der probeer ik dus toch te slijpen na enig denkwerk.![]()
Dat 'doen wat goed voelt' is bij mij de grootste veroorzaker van een afwisselend tempo gedurende een trainingsweek. De ene keer voelt 6min/km echt als het makkelijkste wat ik kan rennen, de andere keer is dat 6.45min/km. Maargoed, ik blijf dan ook 'gewoon' een amateuristische amateur zonder enige vorm van kennis
Ja doei.![]()
Dat gevoel heb ik nu ook altijd! Als ik langzaam loop heb ik het idee dat ik enorm slordig loop. Sloffen bijna. Voelt zwaar onnatuurlijk op een of andere manier.quote:Op maandag 15 september 2014 10:18 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens, DeeBee.
Ik werd Lok-adept genoemd. Dat is niet helemaal waar. Ik liep echter al een aantal jaren geleden tegen iets aan wat hij in zijn boek beschrijft, dat je zwaarder gaat lopen door langzaam lopen. Dat wist ik toen nog niet, want ik kende dat hele boek niet.Verveling is ook mijn grootste vijand op grote afstanden. Tegenwoordig loop ik dan ook met podcasts en TED talks waarop enorm veel geluld wordt.quote:Maar ik volg het niet helemaal op, want zo nu en dan doe ik wel degelijk een LDL. Niet zo zeer om duurvermogen te trainen van de fysiek, maar van de geest. Want dat is waar ik nog steeds veel tegenaan loop, dat ik me op een gegeven moment verveel en geen zin meer heb.
quote:Dus het dan toch doorzetten moet ik trainen. Zo ook gisteren. 17,5 km door de polders, saaier bestaat er voor mij bijna niet. Maar ik koos er wel voor om iets sneller te lopen dan 1 min/km boven HM-tempo, omdat dat net iets lekkerder loopt.
Eigenlijk is dit dus een verhaal waaruit blijkt dat ik doe waar ik me het prettigst bij voel (kotsemoticon), maar zo her en der probeer ik dus toch te slijpen na enig denkwerk.Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Zo dan, dat waren bitse intervalletjes. Als ik straks terug ben in NL vlieg ik over die baan, na al die semi-verharde bulten. Naar beneden was makkelijk, maar ook duidelijk een aanslag op m'n benen.
Uiteindelijk 9x200 en 2x100 omdat de bult te hoog was. Daarna was asfalt hemel op aarde![]()
![]()
Ghehe, ik had gisteren precies het omgekeerde. Heel lang steenslag/modder trail en de laatste 4km ofzo waren asfalt. Meteen merkte ik het verschil, nadelig voor mijVeel hardere landing, iets meer drukkend gevoel op de onderrug, nee, geef mij maar de zachtere trails
![]()
Ja doei.![]()
Grappig, ik ben momenteel ook aan het zoeken naar Nederlandstalige podcasts e.d. Geen idee of dat onderweg helpt, maar ik wil iets dat de geest afleidt van het lopen. Muziek helpt wel een beetje, maar misschien dat iets waar je echt naar moet luisteren nog veel meer helpt.quote:Op maandag 15 september 2014 10:27 schreef Pandaplint het volgende:
Verveling is ook mijn grootste vijand op grote afstanden. Tegenwoordig loop ik dan ook met podcasts en TED talks waarop enorm veel geluld wordt.
Tips?![]()
Cabaret vind ik soms ook wel leukquote:Op maandag 15 september 2014 10:57 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Grappig, ik ben momenteel ook aan het zoeken naar Nederlandstalige podcasts e.d. Geen idee of dat onderweg helpt, maar ik wil iets dat de geest afleidt van het lopen. Muziek helpt wel een beetje, maar misschien dat iets waar je echt naar moet luisteren nog veel meer helpt.
Tips?Maar dat is meer omdat de playlist op mijn telefoon een grote rommel is dus af en toe komt er een stukje cabaret van een paar minuten langs wat iemand ooit gestuurd heeft
Cabaret.quote:Op maandag 15 september 2014 10:57 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Grappig, ik ben momenteel ook aan het zoeken naar Nederlandstalige podcasts e.d. Geen idee of dat onderweg helpt, maar ik wil iets dat de geest afleidt van het lopen. Muziek helpt wel een beetje, maar misschien dat iets waar je echt naar moet luisteren nog veel meer helpt.
Tips?
TED talks (engels)
Mannen van de radio
Vond deze podcasts van Bas Haring heel tof
http://www.basharing.com/V3.0/geluid
En verder luister ik vaak naar de podcast van Stenders Late vermaak. Heel veel slap geouwehoer + muziek.Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
*boks*quote:Op maandag 15 september 2014 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
Dat 'doen wat goed voelt' is bij mij de grootste veroorzaker van een afwisselend tempo gedurende een trainingsweek. De ene keer voelt 6min/km echt als het makkelijkste wat ik kan rennen, de andere keer is dat 6.45min/km. Maargoed, ik blijf dan ook 'gewoon' een amateuristische amateur zonder enige vorm van kennis
maar we hebben lol!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Thanks. Ik zal er tzt eens beter naar kijken. Ik zag dat de NOS ook podcasts heeft van hun sportforum.quote:Op maandag 15 september 2014 11:04 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Cabaret.
TED talks (engels)
Mannen van de radio
Vond deze podcasts van Bas Haring heel tof
http://www.basharing.com/V3.0/geluid
En verder luister ik vaak naar de podcast van Stenders Late vermaak. Heel veel slap geouwehoer + muziek.![]()
Vooral TED talks zijn enorme aanradersquote:Op maandag 15 september 2014 11:11 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Thanks. Ik zal er tzt eens beter naar kijken. Ik zag dat de NOS ook podcasts heeft van hun sportforum.
Luisterboeken zijn perfect inderdaad, heb ik ook eerder gedaan.
Het is alleen irritant als je met veel wind loopt, dan hoor je niet zo veel.![]()
Wel een beetje stom dat ik er nu pas aan denk om openstreetmap te gebruiken voor looprondjes hier. Die heeft wel heel veel bospaadjes opgenomen, en google maps amper. Maargoed, woensdag nog een rondje, vrijdag rondje vliegveld (de wandelroute is rolstoeltoegankelijk, dus zal wel goed gaan) en dan zondag of maandag weer naar huis.
![]()
* Mind is blown*
luisterboeken.. podcasts.. dat ik daar nooit aan heb gedacht![]()
!
Heb dit weekend voor t eerst een uur achter elkaar hardgelopen.. dat had ik 7 maanden geleden toch niet verwacht dat ik dát al zou kunnen![]()
Gaaf is dat hè. Beginnen met 2 minuten en dat dan nog best zwaar vinden en dan een tijdje later een uur lang achter elkaar kunnen lopen. In een sneller tempo dan die eerste twee minuten.quote:Op maandag 15 september 2014 11:53 schreef Danter het volgende:
Heb dit weekend voor t eerst een uur achter elkaar hardgelopen.. dat had ik 7 maanden geleden toch niet verwacht dat ik dát al zou kunnen![]()
Ik vind het bijna jammer dat ik nooit zo heb hoeven beginnenquote:Op maandag 15 september 2014 11:54 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Gaaf is dat hè. Beginnen met 2 minuten en dat dan nog best zwaar vinden en dan een tijdje later een uur lang achter elkaar kunnen lopen. In een sneller tempo dan die eerste twee minuten.Moet inderdaad wel een heel bijzonder gevoel zijn!
Beginnen was leuk jaBij mij hing m'n tong ook na 3 minuten op m'n schoenen en had ik niet het idee dat ik ooooit 5km zou kunnen lopen. En als je gewoon blijft lopen gaat het bijna elke week een klein beetje beter.
![]()
Als je dat jammer vindt dan stel ik voor dat je een paar jaar alleen nog maar fastfood eet, zware shag gaat roken en (dat is het meest funest voor de gezondheid) alleen nog maar SBS en RTL kijkt.quote:Op maandag 15 september 2014 11:56 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind het bijna jammer dat ik nooit zo heb hoeven beginnenMoet inderdaad wel een heel bijzonder gevoel zijn!
Dan kun je in 2018 ook dat gevoel meemaken![]()
![]()
En alcohol! Veel alcohol!quote:Op maandag 15 september 2014 12:03 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Als je dat jammer vindt dan stel ik voor dat je een paar jaar alleen nog maar fastfood eet, zware shag gaat roken en (dat is het meest funest voor de gezondheid) alleen nog maar SBS en RTL kijkt.
Dan kun je in 2018 ook dat gevoel meemaken![]()
Ik ga mijn best doen (Y) Vanaf januari heb ik ook een lift dus dan hoef ik ook geen 8 trappen meerdere keren per dag op en af te lopenquote:Op maandag 15 september 2014 12:03 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Als je dat jammer vindt dan stel ik voor dat je een paar jaar alleen nog maar fastfood eet, zware shag gaat roken en (dat is het meest funest voor de gezondheid) alleen nog maar SBS en RTL kijkt.
Dan kun je in 2018 ook dat gevoel meemaken
En dan graag ook voor en na foto's plaatsen. Meestal zie je dan een verbetering, maar bij jou dus andersom. Morbide obesitas, bruine vingers en bulderend om Linda de Mol.
Wat zal jij dan genieten van je eerste 2 minuten lopen.![]()
quote:Op maandag 15 september 2014 12:25 schreef Zwabberhark het volgende:
En dan graag ook voor en na foto's plaatsen. Meestal zie je dan een verbetering, maar bij jou dus andersom. Morbide obesitas, bruine vingers en bulderend om Linda de Mol.
Wat zal jij dan genieten van je eerste 2 minuten lopen.![]()
Je moet er inderdaad wel wat voor over hebben![]()
![]()
Ik ben stiekem al best goed op wegvakantiekilo's zijn er nog niet af en er is zelfs nog wat bijgekomen sindsdien.
quote:Op maandag 15 september 2014 12:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben stiekem al best goed op wegvakantiekilo's zijn er nog niet af en er is zelfs nog wat bijgekomen sindsdien.
goed bezig jij!
(Ik gok dat het wel meevalt trouwens)![]()
Wat een mooie medailles zijn er gehaald![]()
Ik heb gisteren een training van 70 minuten gedaan. Eigenlijk moest ik joggen, maar ik had daar geen zin in en wilde een lekker tempo lopen. Ik schat dat meer dan driekwart van de trainingen uit joggen bestaat en wilde dat even onderbreken.
Een mooi loopje gedaan van 11,5 km.
Helaas vanmorgen even flink kramp in een kuit, maar heb het gisteravond ook erg druk gehad op mijn werk en veel gestaan en gelopen.
Gelukkig voelt de kuit nu weer soepel.
https://www.endomondo.com/workouts/408181352/18325228
Forum Opties Forumhop: Hop naar: