SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Typisch Serero, paar leuke acties op het middenveld maar hoe dichter bij de goal hoe minder het wordt.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Hopelijk val de blessure van Klaassen mee anders moet je het tegen PSG en in de Kuip met Duarte doen
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Nepperij om te verbloemen dat hij faalde.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:09 schreef Smoofie het volgende:
Serano blessure, miss dat ie daarom faaldeNarf!![]()
wat een verschrikkelijke 2de helft
bang voor afslachting door PSG met Ajax in deze doen"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"![]()
Positief is wel dat je gewoon 3 punten pakt en ook niet in gevaar bent geweest, dat is wel eens anders geweest in dit soort wedstrijden. Maar verder is het een wedstrijd om snel te vergeten.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Wow, draaicirkel van Duarte... ik dacht dat de mijne al erg was... maar damnNeem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......![]()
Nu Blind weg is, is de 'bank' minder breed
Neem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......![]()
We gaan het kampioenschap in ieder geval niet op doelsaldo winnen.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Veltman stond lucht te dekkenquote:Op zaterdag 13 september 2014 20:14 schreef Smoofie het volgende:
Zon langzame bal hoe kun je dat nou niet verdedigenRED ONS HENNIEGOD![]()
Dit dus.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:10 schreef Sickert het volgende:
[..]
Nepperij om te verbloemen dat hij faalde.![]()
Rennes heeft wel een goeie ploegquote:Op zaterdag 13 september 2014 20:15 schreef j95 het volgende:
PSG heeft overigens gelijk gespeeld uit bij Stade Rennais ( of hoe je dat ook schrijft)RED ONS HENNIEGOD![]()
Dus? Ajax verliest 2x van Zwolle.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:15 schreef j95 het volgende:
PSG heeft overigens gelijk gespeeld uit bij Stade Rennais ( of hoe je dat ook schrijft)![]()
Wij ookquote:Op zaterdag 13 september 2014 20:16 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Rennes heeft wel een goeie ploeg![]()
![]()
Vd Hoorn vs Veltman
Als veltman nou zo kut blijft doorgaan kan je mike nog beter inzetten"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"![]()
Mike is sowieso niet slechter.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:16 schreef Stiggie het volgende:
Vd Hoorn vs Veltman
Als veltman nou zo kut blijft doorgaan kan je mike nog beter inzetten![]()
Eerste helft was ik nog wel gematigd positief maar nu moet je gewoon met geknepen billen kijken tegen de nummer laatst
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Wat nou dus? PSG is de volgende tegenstander dus lijkt mij relevante informatie? Ik geef verder geen waardeoordeel dus wat zit je te janken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:16 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dus? Ajax verliest 2x van Zwolle.![]()
Het inbrengen van Zimling heeft nou niet echt geholpen...Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Dat het geen reet zegt, ook totaal niet relevant dus. Alsof PSG op dezelfde manier het veld in zou gaan, met Ajax in de poule heeft Zlatan de kans om topscorer te worden, zie Ronaldo iedere keer.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:17 schreef j95 het volgende:
[..]
Wat nou dus? PSG is de volgende tegenstander dus lijkt mij relevante informatie? Ik geef verder geen waardeoordeel dus wat zit je te janken.![]()
Als je dat niet relevant vindt houdt het op.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:19 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dat het geen reet zegt, ook totaal niet relevant dus. Alsof PSG op dezelfde manier het veld in zou gaan, met Ajax in de poule heeft Zlatan de kans om topscorer te worden, zie Ronaldo iedere keer.![]()
We mogen Marc pas over een half jaar beoordelen he.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:20 schreef Smoofie het volgende:
Technisch hart vond dit kampioenswaardig![]()
![]()
3 punten.... daar is ook alles mee gezegd.
Wie gaan we nu de schuld geven nu Siggy niet meedeed ?Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
We hadden wereldspits kunnen hebben maar investeringsmaatschappijquote:Op zaterdag 13 september 2014 20:21 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
We mogen Marc pas over een half jaar beoordelen he.
AFCA
Qui audet adipiscitur![]()
Niemand want 3 punten. Overigens had Siggy niet 2x gescoord en dan verlies je hier.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:22 schreef Pedroso het volgende:
Wie gaan we nu de schuld geven nu Siggy niet meedeed ?![]()
Serero.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:22 schreef Pedroso het volgende:
Wie gaan we nu de schuld geven nu Siggy niet meedeed ?![]()
Dit is trouwens niet waarquote:Op zaterdag 13 september 2014 20:23 schreef Smoofie het volgende:
[..]
We hadden wereldspits kunnen hebben maar investeringsmaatschappijRED ONS HENNIEGOD![]()
Heb even navraag gedaan. Ging om Falcao.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:23 schreef Smoofie het volgende:
[..]
We hadden wereldspits kunnen hebben maar investeringsmaatschappij![]()
Falcao had er hier 10 in geschoptquote:Op zaterdag 13 september 2014 20:23 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Heb even navraag gedaan. Ging om Falcao.![]()
Geen ajax spitsquote:Op zaterdag 13 september 2014 20:23 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Heb even navraag gedaan. Ging om Falcao.AFCA
Wie dan?quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:23 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Zlatan.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:23 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het probleem is niet alleen de spits, de achterhoede is ook niet best. Veltman erg onzeker en er wordt veel teveel ruimte weggegeven.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Hele selectie is gewoon slecht.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:29 schreef Pedroso het volgende:
Het probleem is niet alleen de spits, de achterhoede is ook niet best. Veltman erg onzeker en er wordt veel teveel ruimte weggegeven.AFCA
Neequote:Op zaterdag 13 september 2014 20:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hele selectie is gewoon slecht.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Veltman is wel jammer, die heeft een dipje. Moet niet te lang gaan duren... Middenveld niet zo dominant als vorig seizoen![]()
Klopt. Die dip duurt nu al 1,5 jaar bij hem. Wordt tijd dat hij eens beter gaat spelen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Veltman is wel jammer, die heeft een dipje. Moet niet te lang gaan duren... Middenveld niet zo dominant als vorig seizoen![]()
Al 1,5 jaar. Drie goede wedstrijden en de rest waren 1 en al dip.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vooral in de bekerfinale was hij slecht.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:35 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klopt. Die dip duurt nu al 1,5 jaar bij hem. Wordt tijd dat hij eens beter gaat spelen.![]()
Als dikke stront door een trechter.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:41 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Vooral in de bekerfinale was hij slecht.![]()
Vond die terugspeelbal afgelopen dinsdag bij Oranje in de laatste minuut ook niet best.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:41 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Vooral in de bekerfinale was hij slecht.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:41 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Vooral in de bekerfinale was hij slecht.![]()
![]()
Je ziet ook duidelijk dat Feyenoord een type Armenteros mist.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:34 schreef Sunri5e het volgende:
Je zag vandaag duidelijk dat dit team Zimling mist.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Zit je Feyenoord en PSV te kijken? Ik begrijp ze wel.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:20 schreef Smoofie het volgende:
Technisch hart vond dit kampioenswaardig![]()
twitter:arekmilik9 twitterde op zaterdag 13-09-2014 om 21:57:36Wij zijn Ajax wir zijn de beste! reageer retweet
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:58 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:arekmilik9 twitterde op zaterdag 13-09-2014 om 21:57:36Wij zijn Ajax wir zijn de beste! reageer retweet
![]()
twitter:AFCAjax twitterde op zaterdag 13-09-2014 om 21:59:33We rekenen hem goed
RT @arekmilik9: 'Wij zijn Ajax wir zijn de beste!' reageer retweet
![]()
Plaats vervangende schaamte bedoel je denk ikquote:Op zaterdag 13 september 2014 21:58 schreef Gramulanion het volgende:
![]()
![]()
![]()
Hoezo?quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Plaats vervangende schaamte bedoel je denk ik![]()
Ja, echt geweldig.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Vind je zoiets nou echt fantastisch?![]()
Wat mist feyenoord?quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:34 schreef Sunri5e het volgende:
Je zag vandaag duidelijk dat dit team Zimling mist.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
De rest van de "top" clubs zijn gewoon ook niet zo sterk. Gewoon weer kampioen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:47 schreef Ranja_Ranja het volgende:
De overige uitslagen zitten niet tegen![]()
Waarschijnlijk wel, maar progressie tot nu toe sinds de grote opstand ho maar. Team is ieder jaar slechter.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
De rest van de "top" clubs zijn gewoon ook niet zo sterk. Gewoon weer kampioen.![]()
Ben ik het niet mee eens. Toen we de eerste keer kampioen werden was de selectie echt wel minder.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:56 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar progressie tot nu toe sinds de grote opstand ho maar. Team is ieder jaar slechter.![]()
Met Jantje en Greg etc, Koning Luis nog eerste helft van seizoen.. Nou nouquote:Op zaterdag 13 september 2014 22:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Toen we de eerste keer kampioen werden was de selectie echt wel minder.![]()
En hoe stonden we er voor toen Luis nog bij ons speelde? Moisander is wel iets minder dan Jantje maar Greg vond ik bij Ajax ook lang niet altijd overtuigend.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:59 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Met Jantje en Greg etc, Koning Luis nog eerste helft van seizoen.. Nou nou![]()
Nog wel meer, Anita beter dan Viergever, Siem beter dan Siggy en wel mee. frank was met vlag en wimpel kampioen geworden als hij er vanaf het begin was. Kwalitatief staat er elk jaar een mindere selectie.quote:Op zaterdag 13 september 2014 23:01 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En hoe stonden we er voor toen Luis nog bij ons speelde? Moisander is wel iets minder dan Jantje maar Greg vond ik bij Ajax ook lang niet altijd overtuigend.![]()
Anita beter dan Viergever? Laat me niet lachenquote:Op zaterdag 13 september 2014 23:06 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Nog wel meer, Anita beter dan Viergever, Siem beter dan Siggy en wel mee. frank was met vlag en wimpel kampioen geworden als hij er vanaf het begin was. Kwalitatief staat er elk jaar een mindere selectie.Oh is Siem nu wel ineens goed? Dacht dat hij altijd zo slecht was
![]()
![]()
Anita was het laatste jaar wel lekker bezig, op linksback was het wel altijd huilen. Nu ook gewoon een basisspeler bij Newcastle dacht ik, zeker niet verkeerdquote:Op zaterdag 13 september 2014 23:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Anita beter dan Viergever? Laat me niet lachenOh is Siem nu wel ineens goed? Dacht dat hij altijd zo slecht was
![]()
Ik zeg ook niet dat Anita slecht is maar ik vind Viergever gewoon erg sterk.quote:Op zaterdag 13 september 2014 23:12 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Anita was het laatste jaar wel lekker bezig, op linksback was het wel altijd huilen. Nu ook gewoon een basisspeler bij Newcastle dacht ik, zeker niet verkeerd![]()
En elk jaar groeit het elftal in het seizoen. Je moet dit elftal vergelijken met het elftal begin 2013/2014, niet dat van eind 2013/2014. Dan is dit elftal niet veel slechter met een aantal jongens dat zich verder ontwikkeld heeft en El Ghasy erbij.quote:Op zaterdag 13 september 2014 23:06 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Nog wel meer, Anita beter dan Viergever, Siem beter dan Siggy en wel mee. frank was met vlag en wimpel kampioen geworden als hij er vanaf het begin was. Kwalitatief staat er elk jaar een mindere selectie.![]()
Het is wel logisch dat Vertonghen een stuk verder gaat komen dan Moisander maar dat is natuurlijk ook het leeftijdsverschil. Maar of Vertonghen toen echt zoveel beter was ik betwijfel het.quote:Op zaterdag 13 september 2014 23:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En elk jaar groeit het elftal in het seizoen. Je moet dit elftal vergelijken met het elftal begin 2013/2014, niet dat van eind 2013/2014. Dan is dit elftal niet veel slechter met een aantal jongens dat zich verder ontwikkeld heeft en El Ghasy erbij.![]()
Ik vind Viergever nog wel erg lief op het middenveld, Anita was dan wel een dwerg maar hij kon wel een flinke beuk uitdelen. En hij is ook ''al'' 25 geloof ik.quote:Op zaterdag 13 september 2014 23:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat Anita slecht is maar ik vind Viergever gewoon erg sterk.![]()
Vertonghens topniveau ligt natuurlijk wel hoger, maar dat niveau heeft ie vrij kort gehaald. Toch als er dan elftallen worden vergeleken wordt de top-Vertonghen als referentie genomen, niet de gemiddelde Vertonghen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 23:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het is wel logisch dat Vertonghen een stuk verder gaat komen dan Moisander maar dat is natuurlijk ook het leeftijdsverschil. Maar of Vertonghen toen echt zoveel beter was ik betwijfel het.![]()
Als er iets is wat Anita niet kon/deed is t een beuk uitdelenquote:Op zaterdag 13 september 2014 23:23 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Ik vind Viergever nog wel erg lief op het middenveld, Anita was dan wel een dwerg maar hij kon wel een flinke beuk uitdelen. En hij is ook ''al'' 25 geloof ik.![]()
![]()
Ik vind van welquote:Op zaterdag 13 september 2014 23:36 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Als er iets is wat Anita niet kon/deed is t een beuk uitdelen![]()
Speelde Ajax niet tegen de rode lantaarn van de Eredivisie en dan nog met knikkende knieën 2-1 winnen waar het zomaar knullig 2-2 kon worden.![]()
Je punt is?quote:Op zondag 14 september 2014 00:11 schreef MakkieR het volgende:
Speelde Ajax niet tegen de rode lantaarn van de Eredivisie en dan nog met knikkende knieën 2-1 winnen waar het zomaar knullig 2-2 kon worden.![]()
Zimling erin, Viergever linksback, Milik vaste spits en de puzzel naar nummer 5 is gelegdOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
quote:Op zaterdag 13 september 2014 23:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Snel Schöne een nieuw contract geven trouwens, hadden ze al veel eerder moeten doen.![]()
Schone is na blind de enige die echt veel krediet heeft(had). Ik dacht bij hem eerst dat hij aan zijn top zat ( een top die hij wel regelmatig bereikte) maar er zit toch nog steeds progressie in. Iig meer dan in iets als serero.When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Serero en Duarte komen duidelijk tekort voor Ajax. Het punt is met Serero dat je niet makkelijk een middenvelder kan vinden met zo veel loopvermogen. Achteraf jammer dat Ajax niet meer moeite heeft gedaan voor Mokotjo. Maar goed tot de winterstop zullen we het met Serero en Duarte moeten doen, daarna kijken wat mogelijk is.quote:Op zondag 14 september 2014 01:11 schreef MouzurX het volgende:
Schone is na blind de enige die echt veel krediet heeft(had). Ik dacht bij hem eerst dat hij aan zijn top zat ( een top die hij wel regelmatig bereikte) maar er zit toch nog steeds progressie in. Iig meer dan in iets als serero.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.![]()
Viergever is echt een prima aankoop gebleken, dat hij na zo kort bij Ajax te zitten al zo goed speelt vind ik echt fantastischquote:Op zaterdag 13 september 2014 23:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat Anita slecht is maar ik vind Viergever gewoon erg sterk.![]()
Een seconde nadat Serero alleen op de keeper af ging wist je al gewoon dat die bal er niet in gingquote:Op zondag 14 september 2014 01:11 schreef MouzurX het volgende:
Schone is na blind de enige die echt veel krediet heeft(had). Ik dacht bij hem eerst dat hij aan zijn top zat ( een top die hij wel regelmatig bereikte) maar er zit toch nog steeds progressie in. Iig meer dan in iets als serero.![]()
![]()
Vandaag debuut van Daley.
Schöne meest verdienende speler maken. Voorbeeld voor anderen.Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.![]()
Tot aan Twente uit over een goede maand heeft Ajax verreweg het zwaarste programma gehad van alle titelkandidaten.
Mochten ze tegen die tijd nog steeds binnen hooguit 3 punten staan van de 1e plek (of beter) dan kunnen ze tot aan de winterstop een gat slaan zou je zeggen.
Maar ja, ook tegen clubs als Cambuur, Willem 2 en Excelsior kun je tegenwoordig gewoon punten verliezen dus zo simpel zal het allemaal niet gaan.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Voor de winterstop in z'n laatste seizoen heeft ie nog aardig staan schutteren. Pas na de winterstop groeide hij naar z'n topniveau.quote:Op zaterdag 13 september 2014 23:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vertonghens topniveau ligt natuurlijk wel hoger, maar dat niveau heeft ie vrij kort gehaald. Toch als er dan elftallen worden vergeleken wordt de top-Vertonghen als referentie genomen, niet de gemiddelde Vertonghen.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Denk dat het dit seizoen voor het eerst redelijk stabiel is gebleven in vergelijking met de vorige 4 seizoenenquote:Op zaterdag 13 september 2014 22:56 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar progressie tot nu toe sinds de grote opstand ho maar. Team is ieder jaar slechter.![]()
Inderdaad. Je verliest Blind voor Viergever, een kleine achteruitgang. Maar je hebt El Ghasy erbij en spelers zijn weer een jaar verder in hun ontwikkeling.quote:Op zondag 14 september 2014 09:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat het dit seizoen voor het eerst redelijk stabiel is gebleven in vergelijking met de vorige 4 seizoenen![]()
Frank over Arek Milik.quote:“Ik vond dat hij op momenten dat hij balvast moest zijn heel veel direct wilde spelen in plaats van de bal in zijn voeten houden. Hij maakte best wel veel verkeerde keuzes. Dat is ook wel gewenning, hij moet nog leren hoe wij willen spelen.”
Man man man man man, zijn Siggyliefde kent weer ongekende grenzen. Als er iemand is die er nog erger in is, is hij het wel![]()
![]()
Dit ja, siggie noemt een bal controleren als hij minder dan 2 meter wegspringt.quote:Op zondag 14 september 2014 11:33 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Frank over Arek Milik.
Man man man man man, zijn Siggyliefde kent weer ongekende grenzen. Als er iemand is die er nog erger in is, is hij het wel
Daarnaast who cares, als hij maar goals maakt.hardcoholic![]()
Mijn god, die jongen wint de pot voor je en dan zo'n antwoordquote:Op zondag 14 september 2014 11:33 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Frank over Arek Milik.
Man man man man man, zijn Siggyliefde kent weer ongekende grenzen. Als er iemand is die er nog erger in is, is hij het wel
Oh hij speelt direct ipv 35 keer te draaien, keren en safe te passen, hang him
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Prima natuurlijk dat Frank kritisch blijft. Er valt nog genoeg aan te merken op het spel van Milik. Ondanks zijn goals maakte hij nog wel is de verkeerde keuzes.
Dit heeft verder niets te maken met Siggy.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Dit dus, wel leuk voor die jongenquote:Op zondag 14 september 2014 12:10 schreef Pedroso het volgende:
Prima natuurlijk dat Frank kritisch blijft. Er valt nog genoeg aan te merken op het spel van Milik. Ondanks zijn goals maakte hij nog wel is de verkeerde keuzes.
Dit heeft verder niets te maken met Siggy.![]()
De nivellering in de eredivisie is ook dit jaar merkbaar. Het is inmiddels niet meer zo uitzonderlijk dat iedereen van iedereen kan verliezen. In deze beginfase van de competitie moet je daarom blij zijn met de punten. Ajax heeft gewonnen en dat telt. Het is des te belangrijker omdat het een overwinning is na twee nederlagen op rij.quote:Op zondag 14 september 2014 00:11 schreef MakkieR het volgende:
Speelde Ajax niet tegen de rode lantaarn van de Eredivisie en dan nog met knikkende knieën 2-1 winnen waar het zomaar knullig 2-2 kon worden.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
De wedstrijden die ik van Milik heb gezien waren inderdaad niet meteen veel beter dan van Siggy
Punt is alleen dat hij al lange tijd op hetzelfde (lage) niveau speelt en je dan best wat andere spelers de kans mag geven. En dan betekent niet 1 wedstrijd erin om er vervolgens weer 3 naast te staan.When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
En hij scoort er 2 in een wedstrijd, ik kan me niet heugen wanneer een Ajax-spits dat voor het laatst heeft gedaan
Een jaar of 4 geleden was er eentje die het wel vrij vaak flikte. Siempie ook trouwens. Niet zo overdrijven dus.quote:Op zondag 14 september 2014 13:00 schreef TheVulture het volgende:
En hij scoort er 2 in een wedstrijd, ik kan me niet heugen wanneer een Ajax-spits dat voor het laatst heeft gedaan"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Siggy vorig seizoen iig tegen Go Ahead, en als je pingels meerekent ook tegen Feyenoord.quote:Op zondag 14 september 2014 13:00 schreef TheVulture het volgende:
En hij scoort er 2 in een wedstrijd, ik kan me niet heugen wanneer een Ajax-spits dat voor het laatst heeft gedaan![]()
4 jaar is voor een club als Ajax natuurlijk best langquote:Op zondag 14 september 2014 13:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Een jaar of 4 geleden was er eentje die het wel vrij vaak flikte. Siempie ook trouwens. Niet zo overdrijven dus.
1,72 op PSG? Dat is de makkelijkste 72 cent per euro die je ooit hebt verdiend!quote:Op zondag 14 september 2014 14:16 schreef DaveDave09 het volgende:
Lekker weekend wel![]()
Op naar Psg![]()
[ afbeelding ]
Ow shit en klassieker alweer volgende week![]()
![]()
Oh ja?quote:Op zondag 14 september 2014 14:54 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
1,72 op PSG? Dat is de makkelijkste 72 cent per euro die je ooit hebt verdiend!![]()
![]()
Wat let je ? 1000 Euro op PSG als je het zo zeker weet.quote:Op zondag 14 september 2014 14:54 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
1,72 op PSG? Dat is de makkelijkste 72 cent per euro die je ooit hebt verdiend!Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Het zou mooi zijn als we een goed resultaat kunnen neerzetten tegen PSG, maar het is niet echt realistisch. Ajax moet gewoon gaan voor plek 3, alles meer dan dat is meegenomen.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik zie dit Ajax nou ook niet echt ineens vlammen in de CL. Er zit nu eigenlijk geen druk op. Geen "we moeten winnen!@!" situatie.quote:Op zondag 14 september 2014 16:58 schreef Shreyas het volgende:
Het zou mooi zijn als we een goed resultaat kunnen neerzetten tegen PSG, maar het is niet echt realistisch. Ajax moet gewoon gaan voor plek 3, alles meer dan dat is meegenomen.When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Vooral ook omdat hij er direct zo goed meedraait, alsof hij al jaren bij Man United speeltquote:Op zondag 14 september 2014 17:46 schreef Scorpie het volgende:
Blind bij Man United, mooi om te zien
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Vraag me af wat de odds waren voor Barcelona vorig seizoen.quote:Op zondag 14 september 2014 17:57 schreef Smoofie het volgende:
[..]
1.72 PSG. Dus 72% rendement in 1,5 uur.![]()
![]()
Ah zo.quote:Op zondag 14 september 2014 17:57 schreef Smoofie het volgende:
[..]
1.72 PSG. Dus 72% rendement in 1,5 uur.
Blijkbaar wedden er toch ook wel mensen op Ajax. (of begon hij op 1.72? lijkt me toch wel heel hoog)When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
beetje overdreven vind je niet, hij krijgt alle ruimte, hoeft verdedigend nauwelijks in te grijpen, gewoon een makkelijke middag tot nu toequote:Op zondag 14 september 2014 17:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Vooral ook omdat hij er direct zo goed meedraait, alsof hij al jaren bij Man United speelt![]()
Ja klopt, jij kan daar net zo goed spelen in plaats van hem vandaagquote:Op zondag 14 september 2014 18:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
beetje overdreven vind je niet, hij krijgt alle ruimte, hoeft verdedigend nauwelijks in te grijpen, gewoon een makkelijke middag tot nu toe
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
was het maar waar maar je kan toch niet zeggen dat hij op de proef gesteld wordtquote:Op zondag 14 september 2014 18:30 schreef Seam het volgende:
[..]
Ja klopt, jij kan daar net zo goed spelen in plaats van hem vandaag![]()
Aanvallend spel is (bij Man Utd) meer dan 50% van het spel en dat heeft hij gewoon prima gedaan.quote:Op zondag 14 september 2014 18:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
was het maar waar maar je kan toch niet zeggen dat hij op de proef gesteld wordtI just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Schuimbekkende Feyenoord supporters zijn altijd top vermaakquote:Op zondag 14 september 2014 17:54 schreef Tchock het volgende:
Ik ben Ajacied noch Feyenoorder maar de Klassieker volgende week wordt echt prachtig.Zin in.
![]()
Precies. Als Vermeer een blunder maakt (wat ik hem trouwens niet gun) ontploft de Kuip direct.quote:Op zondag 14 september 2014 18:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Schuimbekkende Feyenoord supporters zijn altijd top vermaak![]()
Kazim Kazim tegen Veltgod en De Mois gaat nog zwaar worden. Ik hoop dat Te Vrede in de basis staat. Verder ben ik niet zo bang, Voorin hebben we (op de 9 na) voldoende creativiteit die de waardeloze verdediging van Feyenoord kan kapot spelen. Daarnaast is De Boeet al maanden waardeloos en dan hou je weinig dreiging meer over.Ik wel, dat zou echt de slagroom op de taart zijnquote:Op zondag 14 september 2014 18:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. Als Vermeer een blunder maakt (wat ik hem trouwens niet gun) ontploft de Kuip direct.
Denk dat die holbewoners hem dan lynchenquote:Op zondag 14 september 2014 18:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. Als Vermeer een blunder maakt (wat ik hem trouwens niet gun) ontploft de Kuip direct.![]()
Laatste 40 minuten op Blind gelet, deed weinig verkeerd. Had nog 1 goed schot op goal waarbij de rebound er eigenlijk in had gemoeten.When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Die Kazim ligt na 3 sprintjes al op apegapen. Hij is sterk, ook in de lucht, maar verder kan ie er weinig van.quote:Op zondag 14 september 2014 18:53 schreef Seam het volgende:
Kazim Kazim tegen Veltgod en De Mois gaat nog zwaar worden. Ik hoop dat Te Vrede in de basis staat. Verder ben ik niet zo bang, Voorin hebben we (op de 9 na) voldoende creativiteit die de waardeloze verdediging van Feyenoord kan kapot spelen. Daarnaast is De Boeet al maanden waardeloos en dan hou je weinig dreiging meer over.
[..]
Ik wel, dat zou echt de slagroom op de taart zijnAls je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Zal wel mee vallen. Feyenoorders hebben vaak een grote bek maar daar blijft het ook bij. Tegenwoordig is het vooral veel woorden, geen daden. Onze vriend had dat vorig seizoen al goed gezien:quote:Op zondag 14 september 2014 18:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Denk dat die holbewoners hem dan lynchen
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
quote:Op zondag 14 september 2014 19:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Zal wel mee vallen. Feyenoorders hebben vaak een grote bek maar daar blijft het ook bij. Tegenwoordig is het vooral veel woorden, geen daden. Onze vriend had dat vorig seizoen al goed gezien:
[ afbeelding ]![]()
![]()
quote:Op zondag 14 september 2014 19:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Zal wel mee vallen. Feyenoorders hebben vaak een grote bek maar daar blijft het ook bij. Tegenwoordig is het vooral veel woorden, geen daden. Onze vriend had dat vorig seizoen al goed gezien:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Zij moeten uit naar Sevilla. Wij krijgen PSG.
Normaal hadden zij een hele week om er naar toe te leven.
Benieuwd of we conditioneel zoveel beter zijn. De Boer heeft harder getraind om in de cl / eredivisie meer reserve te hebben.Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.![]()
Ajax heeft 1 dag extra de tijd om uit te rusten, dat zou een verschil moeten maken. Maar ja, ik ben bang dat we in deze fase van de competitie Feyenoord gaan onderschatten en het dus onnodig moeilijk gaan krijgen in de Kuip.quote:Op zondag 14 september 2014 19:32 schreef Planga het volgende:
Zij moeten uit naar Sevilla. Wij krijgen PSG.
Normaal hadden zij een hele week om er naar toe te leven.
Benieuwd of we conditioneel zoveel beter zijn. De Boer heeft harder getraind om in de cl / eredivisie meer reserve te hebben.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoe is met Klaassen trouwens ? Viel gisteren uit met een spierblessure dacht ik.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
twitter:OptaJoe twitterde op zondag 14-09-2014 om 18:53:08112 - Daley Blind made 112 passes for Man Utd today, the fifth highest total recorded in a PL game this season. Vision. reageer retweet
![]()
![]()
Iets tussen kramp en een verrekking, nog de vraag of ie PSG gaat halen.quote:Op zondag 14 september 2014 19:50 schreef Pedroso het volgende:
Hoe is met Klaassen trouwens ? Viel gisteren uit met een spierblessure dacht ik.![]()
De vraag is ook of het nuttige passes waren.quote:Op zondag 14 september 2014 19:55 schreef Heeinz het volgende:
twitter:OptaJoe twitterde op zondag 14-09-2014 om 18:53:08112 - Daley Blind made 112 passes for Man Utd today, the fifth highest total recorded in a PL game this season. Vision. reageer retweet
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
quote:Op zondag 14 september 2014 20:00 schreef MouzurX het volgende:
[..]
De vraag is ook of het nuttige passes waren.
188 tikkies breed rond het middenveld dus, maar in ieder geval goed dat hij lekker heeft mee kunnen ballen.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Eriksen een koopje.. blind een koopje...
Volgende transferperiode de prijzen maar eens wat hoger leggen?When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Zeiden ze ook over Eriksen... Misschien moet Ajax maar overwegen om voortaan >20 te vragen wanneer een Engelse club komt![]()
suarez een koopje, vertonghen een koopje.quote:Op zondag 14 september 2014 20:04 schreef MouzurX het volgende:
Volgende transferperiode de prijzen maar eens wat hoger leggen?![]()
Ajax is een veredeld tweedehandsje
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
En dan vergeet je Babel, Tom de Mul en Alderweireld nogquote:Op zondag 14 september 2014 20:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
suarez een koopje, vertonghen een koopje.![]()
Blind is voor een fantastisch bedrag verkocht. Ik had nooit gedacht dat we meer dan 15 miljoen euro voor hem zouden vangenquote:Op zondag 14 september 2014 20:04 schreef MouzurX het volgende:
Volgende transferperiode de prijzen maar eens wat hoger leggen?Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Oooooooowwww! In tha face!quote:Op zondag 14 september 2014 19:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Minimaal 20 had het moeten zijn, hadden ze ook wel gedaan.quote:Op zondag 14 september 2014 20:19 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Blind is voor een fantastisch bedrag verkocht. Ik had nooit gedacht dat we meer dan 15 miljoen euro voor hem zouden vangen![]()
3 miljoen en ze mogen serero meteen ophalenquote:Op zondag 14 september 2014 20:59 schreef Syntix het volgende:
Volgende keer inderdaad maar gewoon >20 miljoen voor onze beste spelers vragen.![]()
Voor 20 ook wel.quote:Op zondag 14 september 2014 21:05 schreef Tyron het volgende:
[..]
3 miljoen en ze mogen serero meteen ophalen![]()
In Engeland geilen ze op onze aanvoerders Steek, Vertonghen, Suarez, de Jong enz enzLeef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.![]()
Klaasquote:Op zondag 14 september 2014 21:21 schreef Planga het volgende:
In Engeland geilen ze op onze aanvoerders Steek, Vertonghen, Suarez, de Jong enz enz![]()
![]()
Ik wil niet gokken, straks is het die 10% dat ajax wel een resultaat boekt. Kan gebeuren, PSG verliest in de competitie ook af en toe wel eens van een degradant.quote:Op zondag 14 september 2014 16:04 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wat let je ? 1000 Euro op PSG als je het zo zeker weet.![]()
Waarom wordt je hier blij van? Niks ten nadele van Daley, maar waarschijnlijk waren het er weer 95% naar de centrale verdediger.quote:Op zondag 14 september 2014 19:55 schreef Heeinz het volgende:
![]()
QPR had ook niks in te brengen omdat ze visieloos en tactiekloos spelenquote:Op zondag 14 september 2014 21:27 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Waarom wordt je hier blij van? Niks ten nadele van Daley, maar waarschijnlijk waren het er weer 95% naar de centrale verdediger.![]()
Prima debuut van Blind, al is het met Di Maria en Herrera in je buurt ook wel lekker voetballen.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Heb je di Maria voorin lopen speel je de bal nog steeds alleen maar terug naar de keeperquote:Op zondag 14 september 2014 21:34 schreef Pedroso het volgende:
Prima debuut van Blind, al is het met Di Maria en Herrera in je buurt ook wel lekker voetballen.![]()
Niet gekeken dus. Prima.quote:Op zondag 14 september 2014 21:36 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Heb je di Maria voorin lopen speel je de bal nog steeds alleen maar terug naar de keeperAls je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Dit, blind speelde maar een paar keer terug op de keeper.quote:
Veel was naar de zijkanten, enkele keer een paas tussendoor de linies, waar niet veel ruimte was.When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Laat die 2g toch man. Is alleen maar aan het zuigen en zelfs dat kan hij niet"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Iedere fucking keer gaan ze te goedkoop wegquote:Di Maria will probably get the headlines, but Blind was exceptional. The amount of times he was in the right position to snatch the Ball from QPR was brilliant. Also think he was wonderful in getting the ball out from the defence and getting it forward. Linked everything together so smoothly. I feel like he could be the midfielder we've needed since 2012.
Absolute rocket of a shot as well. Nearly knocked Green back into the net.
And cost half of what carvalho is worth. Good DM business.
What is this someone saying United have done good business in transfers? It can't be happening.![]()
![]()
Volgende keer 40 miljoen vragen goddomme. Of denk je echt dat een club als United veel meer gaat betalen voor Blind? Het zijn supporters die het zeggen he.quote:![]()
Speelde inderdaad goed. Maar absolute rocket of a shotWerd gewoon erg slecht verwerkt door die keeper.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja, ze gaan wel even 40 miljoen neerleggen voor een speler uit de Eredivisie. TE GOEDKOOP WEGGEGAAN!!!!!111!!1
Dit is de Eredivisie, niet het geldwalhalla.
Trouwens, al dat gefantaseer over hoe geweldig hij is. Dit is slechts QPR. Ik wil wel eens zien hoe hij over een paar weken presteert tegen Chelsea en Manchester City.![]()
Was een goed schot hoor, lekkere draai eraan.quote:Op zondag 14 september 2014 23:33 schreef Caland het volgende:
Speelde inderdaad goed. Maar absolute rocket of a shotWerd gewoon erg slecht verwerkt door die keeper.
Zeg heren kennen we Buttner nog? Afwachten.Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.![]()
Ja, jij denkt dat ze voor 20/25 hadden gezegd dat doen we niet?quote:Op zondag 14 september 2014 23:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Volgende keer 40 miljoen vragen goddomme. Of denk je echt dat een club als United veel meer gaat betalen voor Blind? Het zijn supporters die het zeggen he.![]()
Het voetbalmoment: Daley Blind en het ongelijk van de cijferfetisjisten
Door: Charles Bromet − 15/09/14, 08:20
© EPA. Daley Blind tijdens zijn debuut tegen QPR.
Elke maandag kiest sportverslaggever Charles Bromet zijn moment van het weekend. Deze keer: de passzuiverheid van Daley Blind en de verraderlijkheid van voetbalstatistieken.
Er zal vol lof worden gewezen op de hoge passzuiverheid van Blind en de conclusies zullen zwaar zijn aangezet. Te zwaar waarschijnlijk, want in de Engelse voetbalpers is het woord `brilliant' bijna net zo normaal geworden als `the'
Het competitieduel Manchester United - Queens Park Rangers (4-0) was amper afgelopen of er werd een statistiek de wereld in geslingerd die in een mum van tijd een eigen leven ging leiden. Daley Blind had 112 passes verstuurd, waarvan er 107 waren aangekomen. Zijn passzuiverheid lag op 96 procent.
De reacties varieerden van `hij is precies de speler die Manchester United miste' tot `wat een koopje'. Zo gaat dat in het moderne voetbal. Een speler heeft amper zijn debuut gemaakt voor een nieuwe club of er worden al meteen vergaande conclusies getrokken over zijn importantie voor het team. Ook door sportjournalisten van de gevestigde Engelse media. Zij laten zich steeds meer opjagen door de waan van de voetbaldag.
Eerst maar even over de rol van statistieken in het voetbal. Hoezeer cijferfetisjisten dat ook willen, voetbal laat zich niet vangen in kille cijfers en zogeheten `heatmaps' waarop te zien is hoe spelers zich bewegen tijdens een wedstrijd. Soms kunnen dat soort instrumenten waardevol en ondersteunend zijn bij een mening. Een andere keer is een cijfer ook maar gewoon een cijfer.
© ap.
Louis van Gaal tijdens Machester United - QPR
Makkelijke passjes
Ik heb Manchester United - QPR van begin tot eind gezien. Het was een aardige doch vertekenende wedstrijd als het gaat om het beoordelen van de kracht van het elftal van Louis van Gaal. Blind speelde goed. En hij was opvallend aanwezig voor iemand die zijn debuut maakte op Old Trafford.
Maar veel passes die hij verstuurde, legden een afstand van slechts een paar meter af. Dat deed hij ongehinderd door tegenstanders. En er stond ook vaak niemand tussen hem en de ontvanger in. De dreiging was dan nul komma nul. Dat zeg ik niet om bijdehand te doen.
Het overdreven grote belang dat her en der wordt toegekend aan statistieken, is volledig doorgeslagen. En dat moet nu maar eens een keer worden opgeschreven, omdat mensen die voetbal in statistieken vangen iets groter worden gemaakt dan ze daadwerkelijk zijn. Eigenlijk een beetje datgene wat er met Daley Blind is gebeurd.
Het is goed en mooi dat er steeds meer wordt gemeten in het voetbal. Dat leidt tot meer kennis en daardoor soms ook tot meer inzicht. Maar soms ook niet.
© epa.
Angel di Maria tijdens Manchester United - QPR
Lachwekkende statistiek
Tijdens het WK trof ik soms zo'n onwerkelijke statistiek die vooral op mijn lachspieren werkte. Een speler kreeg een rare beoordeling die totaal voorbij ging aan zijn werkelijke rol op het veld. Wat weer leidde tot conclusies die kant noch wal raakten.
Voetbal is geen honkbal. Wij werken niet met schotgemiddelden en dat is maar goed ook. Ik heb gelezen over Billy Beane en ik heb de film `Moneyball' gezien. Wie dat niet heeft gedaan, zou het zeker moeten doen. Aanrader. Het belang van statistieken (in het honkbal) wordt goed en op een toegankelijke manier tastbaar gemaakt voor de leek.
In het voetbal gaat het niet om die tien risicoloze balletjes breed, maar om die ene splijtende pass die spelinzicht en klasse verraadt. Ángel Di Maria gaf zo'n bal gisteren, ergens in de tweede helft. Achteloos, met de buitenkant van zijn fenomenale linkervoet, op Robin van Persie.
Het leverde geen doelpunt op, maar het was smullen voor de liefhebber. Het riep zijn weergaloze pass op Sergio Agüero in herinnering, anderhalve week geleden tijdens het oefenduel Duitsland - Argentinië, de reprise van de WK-finale.
Gisteren leverde Di Maria diep in de tweede helft zomaar wat ballen in aan spelers van QPR. Zijn passzuiverheid ging er ongetwijfeld mee omlaag. Zijn belang voor Manchester United niet. Zo hoef ik ook geen cijfers te zien van de laatste editie van de Champions Leaguefinale (Real Madrid - Atletico Madrid) om te kunnen vaststellen dat Di Maria, toen nog van Real, daarin de uitblinker was. Dat was te zien, het hoefde niet gemeten te worden.
Tragiek van oneerlijke beoordeling
Om verwarring te voorkomen: ik heb werkelijk niets tegen Daley Blind. Zijn tragiek schuilt erin dat hij eigenlijk al jaren op een oneerlijke manier wordt beoordeeld door mensen die zelf willen scoren met hun mening over hem. Dat was het duidelijkst tijdens de Cruijff-revolutie, toen hij op sommige plaatsen veel slechter werd afgeschilderd dan hij daadwerkelijk was.
Toen hij onlangs verkaste van Ajax naar Manchester United werd hij weer veel groter gemaakt dan hij nu is. Dat gebeurde onder meer door mensen die zich gestoord hadden aan de kritiek op Blind, en dat weer wilden compenseren met veel te boude uitspraken.
Wat ons brengt op de huidige situatie. Op het moment dat deze rubriek is geplaatst op deze website, zijn in Engeland de kranten in de kiosken afgeleverd. Er zal vol lof worden gewezen op de hoge passzuiverheid van Blind en de conclusies zullen zwaar zijn aangezet. Te zwaar waarschijnlijk, want in de Engelse voetbalpers is het woord `brilliant' bijna net zo normaal geworden als `the'.
© epa.
Daley Blind tijdens Manchester United - QPR
Te vroege jubel
De te vroege jubel over Blind is jammer. QPR stelde niet zo veel voor. Blind heeft geen geniale passes verstuurd over 50 meter, waarmee hij Van Persie, Rooney of Di Maria ineens vrij voor de keeper zette. Hij hield het simpel en daar deed hij verstandig aan.
Hopelijk gaat hij de komende maanden excelleren. Steeds vaker. Zelfs zo vaak dat we met z'n allen op een gegeven moment niet meer om dezelfde conclusie heen kunnen. Dat verdient Daley Blind, een even eerlijk als objectief oordeel. Want dat heeft hij tot nu toe nog vrijwel nooit gehad.
www.volkskrant.nl/vk/nl/2(...)ferfetisjisten.dhtml![]()
Al die azijnzeikers over Blind, heerlijkHij balde gewoon lekker mee bij ManU, dat vind ik al genoeg prestatie.
![]()
Op zich heeft Bromet wel ergens een punt, maar het is erg kort door de bocht. Statistieken zijn geen keiharde feiten over de prestaties van een speler. Bij statistieken is context altijd belangrijk. Bromet doet dan weer net alsof je bij andere sporten wel heel veel zeggen, maar daar geldt ook gewoon hetzelfde.quote:
Moneyball is natuurlijk een mooi geromantiseerd verhaaltje, maar een iets uitgebreidere analyse van statistieken versus 'expert opinions', oftewel het selecteren van spelers op basis van statistieken of op advies van scouts / coaches, laat zien dat de 'experts' nog altijd lichtelijk beter presteren dan de statistieken qua selectiebeleid.
Natuurlijk heb je altijd wel een paar statistieken die redelijk veelzeggend zijn, zoals het aantal goals of assists voor aanvallende spelers en het percentage reddingen of gestopte penalties bij een keeper. Het blijft echter een teamsport, dus dat soort statistieken worden altijd beïnvloed door de prestaties van medespelers.
Het idee dat voetbal in tegenstelling tot andere sporten immuun zou zijn voor statistieken op basis van data analyse en predictive modelling is echter typisch gevalletje van het conservatieve exceptionalisme dat nogal heerst in de voetballerij. Het is heel goed mogelijk dat er statistieken zijn die goede indicatoren zijn voor de toekomstige prestaties van talentvolle, jonge spelers, maar de cultuur om deze analyses uit te voeren en het succes te meten is er niet echt.
Het is natuurlijk ook logisch dat allerhande zogenaamde experts (analysten / commentatoren / journalisten) zich hiertegen afzetten, want het trekt hun autoriteit in twijfel.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Blind zijn taak is ook niet om voor gevaar te zorgen als verdedigende middenvelder. Die moet juist de ballen inleveren bij de creatievelingen zoals Di Maria, Mata, Rooney... In dat opzicht heeft hij het gewoon goed gedaan![]()
Daley
Ik denk dat we het laatste half uur van Ajax-Heracles de ideale opstelling hadden voor de rest van dit seizoen: Viergever linksback, Zimling op het middenveld erbij en klaar is kees. Kan Boilesen mooi afkijken hoe een echte back moet voetballen ipv een verkapte linksbuiten.
Ik durf te zeggen dat als je een hittemapje van zijn positie op het veld zou maken dat hij meer linksvoorin heeft gestaan dan op zijn eigen positie
quote:Op maandag 15 september 2014 10:10 schreef TheVulture het volgende:
Kan Boilesen mooi afkijken hoe een echte back moet voetballen ipv een verkapte linksbuiten.
Ik durf te zeggen dat als je een hittemapje van zijn positie op het veld zou maken dat hij meer linksvoorin heeft gestaan dan op zijn eigen positiehet is de opdracht van FdB om zo ver naar voren te staan, als een linksmid. Geef dan Frank de schuld, niet Boilesen. Vanaf 4:00 http://www.at5.nl/artikel(...)et-een-liedje-zingen
![]()
De eerste helft was enorm veel beter / minder slecht dan het laatste half uur...quote:Op maandag 15 september 2014 10:10 schreef TheVulture het volgende:
Daley
Ik denk dat we het laatste half uur van Ajax-Heracles de ideale opstelling hadden voor de rest van dit seizoen: Viergever linksback, Zimling op het middenveld erbij en klaar is kees. Kan Boilesen mooi afkijken hoe een echte back moet voetballen ipv een verkapte linksbuiten.
Ik durf te zeggen dat als je een hittemapje van zijn positie op het veld zou maken dat hij meer linksvoorin heeft gestaan dan op zijn eigen positie![]()
Klopt, maar qua opstelling vond ik het toen het meest logisch staan eigenlijk...quote:Op maandag 15 september 2014 12:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
De eerste helft was enorm veel beter / minder slecht dan het laatste half uur...Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
--------------------------- Cillessen ---------------------------
van Rhijn ---- Veltman ---- Moisanders ---- Viergever
----------------------------- Zimling -----------------------------
--------------- Schone -------------- Klaassen --------------
--------- El-Ghazi --------- Siggy/Milik --------- Boilesen![]()
Vind ik voor woensdag eigenlijk wel een prima opstellingquote:Op maandag 15 september 2014 12:37 schreef Herqules het volgende:
![]()
Gewoon weer aanmodderen met Siggy komende woensdag en zondag. Eeuwig krediet voor IJslandse beunhaas die alweer een tijd droog staat en Milik schiet er even 2 binnen.![]()
Siggy geeft een signaal af.quote:Op maandag 15 september 2014 12:41 schreef Ajacied422 het volgende:
Gewoon weer aanmodderen met Siggy komende woensdag en zondag. Eeuwig krediet voor IJslandse beunhaas die alweer een tijd droog staat en Milik schiet er even 2 binnen.AFCA
Als Willem II kan winnen, moeten wij dat ook kunnen.quote:Op maandag 15 september 2014 12:48 schreef Ajacied422 het volgende:
Zal je zien dat hij er morgen en zondag weer wat inschiet.
Siggy scoort altijd wel in de Klassieker.AFCA
Ajax in deze vormquote:Op maandag 15 september 2014 12:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Als Willem II kan winnen, moeten wij dat ook kunnen.![]()
![]()
![]()
Maar nog nooit in de CL.quote:Op maandag 15 september 2014 12:48 schreef Ajacied422 het volgende:
Siggy scoort altijd wel in de Klassieker.![]()
Morgen?quote:Op maandag 15 september 2014 12:48 schreef Ajacied422 het volgende:
Siggy scoort altijd wel in de Klassieker.![]()
Sigthorgod.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Geeft niet, Feyenoord kan niet aanvallen. In de CL kunnen we meestal wel ineens voetballenquote:Op maandag 15 september 2014 12:52 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Verdedigen kunnen ze ook niet meer.![]()
![]()
Ik denk eerder dat we zondag gewoon verliezen, zou typisch zijn voor Feyenoord om uitgerekend tegen Ajax ineens het licht te zien...
Viergever is echt niet beter/slechter dan Boilesen. Die heeft bij Az ook wedstrijden verneukt op de backpositie. Beetje lood om oud ijzer.quote:Op maandag 15 september 2014 12:37 schreef Herqules het volgende:
eerder andersom. Behalve door het geduik van Guidetti al 25 keer op rij niet verloren van Feyenoord.quote:Op maandag 15 september 2014 13:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk eerder dat we zondag gewoon verliezen, zou typisch zijn voor Feyenoord om uitgerekend tegen Ajax ineens het licht te zien...![]()
Doorgaan met je winningstreak door een uitzondering te maken voor verliespartijenquote:Op maandag 15 september 2014 14:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
eerder andersom. Behalve door het geduik van Guidetti al 25 keer op rij niet verloren van Feyenoord.![]()
![]()
Knut in ajax. Hier moet ik gepost hebben"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
quote:Op maandag 15 september 2014 15:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Feyenoord al 14 keer op rij landskampioen behalve in alle jaren dat ze het niet werden![]()
![]()
Ik post wel vaker iets in ajax hoor. Vooral als ik in de trein zit.quote:Op maandag 15 september 2014 15:12 schreef Dven het volgende:
Knut in ajax. Hier moet ik gepost hebben![]()
40-45 minuutjes onderweg? HAHAHA VAT JE 'M ????quote:Op maandag 15 september 2014 15:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik post wel vaker iets in ajax hoor. Vooral als ik in de trein zit.
XD![]()
hey beertje van mequote:Op maandag 15 september 2014 15:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik post wel vaker iets in ajax hoor. Vooral als ik in de trein zit.![]()
In een wedstrijd van Feyenoord kan je zo klaar zijn met afstrepen als het Tot de tien gaatquote:Op maandag 15 september 2014 15:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Prima. Ik heb bijna vakantie, nog maar een tiental dagen die ik af hoef te strepen."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Zou Immers tot 10 kunnen tellen?quote:Op maandag 15 september 2014 15:21 schreef Dven het volgende:
[..]
In een wedstrijd van Feyenoord kan je zo klaar zijn met afstrepen als het Tot de tien gaat![]()
Ik weet niet hoeveel vingers hij heeft maar het is mogelijkquote:Op maandag 15 september 2014 15:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zou Immers tot 10 kunnen tellen?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Naja je kan nou niet echt zeggen dat Ajax het goed doet in de Kuip.quote:Op maandag 15 september 2014 14:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
eerder andersom. Behalve door het geduik van Guidetti al 25 keer op rij niet verloren van Feyenoord.
Uitwedstrijden:
2013-2014 1-2 Gewonnen,
2012-2013 2-2 Gelijkspel
2011-2012 4-2 Verloren
2010-2011 1-2 Gewonnen
2009-2010 1-1 Gelijkspel
2008-2009 2-2 Gelijkspel
2007-2008 2-2 Gelijkspel
[ Bericht 0% gewijzigd door MouzurX op 15-09-2014 18:38:10 ]When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Volgens mij klopt 2010 zo niet.quote:Op maandag 15 september 2014 18:21 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Naja je kan nou niet echt zeggen dat Ajax het goed doet in de Kuip.
Uitwedstrijden:
2013-2014 1-2 Gewonnen,
2012-2013 2-2 Gelijkspel
2011-2012 4-2 Verloren
2010-2011 1-2 Verloren
2009-2010 1-1 Gelijkspel
2008-2009 2-2 Gelijkspel
2007-2008 2-2 GelijkspelVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Foutje, klopt is natuurlijk gewonnen.quote:Op maandag 15 september 2014 18:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij klopt 2010 zo niet.
Maar 2x winnen uit 7 wedstrijden betekent dat je toch een grote kans hebt om weer punten te verliezen t.o.v. de top (zwolle![]()
)
Dit elftal speelt niet eens Top Oss dronkenquote:Op maandag 15 september 2014 19:06 schreef Smoofie het volgende:
In 2010 ook 2x feyenoord weggespeeld in de beker en vorig seizoen ook.RED ONS HENNIEGOD![]()
Liever spelers met pijntjes sparen voor zondag dan woensdag opstellen.Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.![]()
Het is maar net wat je hilarisch vindtquote:Op maandag 15 september 2014 19:43 schreef Scorpie het volgende:
Veltman zijn uitglijder was trouwens wel weer hilarisch![]()
Nou ja, Veltman is een mongool, dus best grappig als hij dan op zo`n mongolen manier op zijn bakkes gaat. Mongooltje op de grond, vrije doortocht voor de spits. Leuk man. En dan zie ik Syntix alweer schuimbekkend op de bank zitten omdat hij zo`n idioot hier zit te verdedigen die er niks van kanquote:Op maandag 15 september 2014 19:43 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Het is maar net wat je hilarisch vindt![]()
![]()
quote:Op maandag 15 september 2014 19:43 schreef Scorpie het volgende:
Veltman zijn uitglijder was trouwens wel weer hilarischjij faalt hier.
Veltman![]()
![]()
Goeie testen voor Jong Ajax. Volgende week een uitwedstrijd in Kerkrade.twitter:FOXSportsnl twitterde op maandag 15-09-2014 om 20:01:54LIVE: Op FOX Sports 1 neemt Jong Ajax het met Kishna en Riedewald in de basis op tegen Sparta #ajaspa reageer retweet
![]()
Als Kishna zijn talent er nu echt uitkomt hebben we wel een hele geile voorhoede.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
hahahaha. probeer het anders nog een keerquote:Op maandag 15 september 2014 20:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
12 minuten voordat je haptnetjes
![]()
![]()
quote:Op maandag 15 september 2014 20:06 schreef wieisboos het volgende:
1-0 Ajax. Heerlijke assist van Kishna![]()
![]()
Een waardeloos middenveld. Een spits als aanvallende middenvelder en een hele jonge talentvolle achterhoede met 3 A junioren... ze houden het nog lang en goed vol.![]()
Waarom haat je zo op Veltman?quote:Op maandag 15 september 2014 19:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, Veltman is een mongool, dus best grappig als hij dan op zo`n mongolen manier op zijn bakkes gaat. Mongooltje op de grond, vrije doortocht voor de spits. Leuk man. En dan zie ik Syntix alweer schuimbekkend op de bank zitten omdat hij zo`n idioot hier zit te verdedigen die er niks van kan![]()
Beetje vreemde gedachte voor een Ajacied.quote:Op maandag 15 september 2014 19:43 schreef Scorpie het volgende:
Veltman zijn uitglijder was trouwens wel weer hilarisch![]()
3-2 dus. Punten bijna binnen.
En een keer geen rode kaart.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Waarom speelt die drol van 21 in Jong Ajax?Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.![]()
Vermaakt zich prima op de kappersschoolquote:"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Sam Hendriksquote:Op dinsdag 16 september 2014 08:28 schreef NikeyAjax het volgende:
Onder de indruk van Sam Hendriks. Als die zich ontwikkelt komt het wel goed.beter als Zlatan
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2014 08:44:58 ]![]()
is er al een opstelling bekend voor morgen?quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sam Hendriksbeter alsdan Zlatan
welke wedstrijd gaan jullie vanavond kijken?FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Oh god no!quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:49 schreef Ajacied422 het volgende:
Hendriks is de nieuwe Sigthorsson
Beter nieuwe HuntelaarFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Dortmund - Arsenal, topshowquote:Op dinsdag 16 september 2014 09:01 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
is er al een opstelling bekend voor morgen?
welke wedstrijd gaan jullie vanavond kijken?![]()
Cillessen, Van Rhijn, Veltman, Moisander, Boilesen, Viergever, Zimling, Klaassen, El Ghazi, Sigthorsson, Schone.quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:01 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
is er al een opstelling bekend voor morgen?
welke wedstrijd gaan jullie vanavond kijken?![]()
Klaassen is twijfelgeval toch?quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:47 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Cillessen, Van Rhijn, Veltman, Moisander, Boilesen, Viergever, Zimling, Klaassen, El Ghazi, Sigthorsson, Schone.![]()
vandaag test ja, maar ik denk dat ie toch wel speelt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:51 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Klaassen is twijfelgeval toch?![]()
Meh. Hou schone maar voorin. Zou andersen en serero op de haven plaatsenquote:Op dinsdag 16 september 2014 10:03 schreef HamburgerHenk het volgende:
Schone naar achter, Kishna voorin zou mooi zijn als Klaassen het niet haalt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: