Uiteindelijk streven vrouw #1 en vrouw #2 naar hetzelfde doel: moeder te zijn van het kind. Volgens mij gaat het er niet om dat vrouw #1 vrouw #2 het kind niet gunde, maar zij had het kind liever zelf omdat haar eigen kind niet meer was. Inderdaad is het zo, dat wanneer voor vrouw #1 het ongeluk van vrouw #2 prioriteit had boven het zijn van moeder (van elk willekeurig kind), je interpretatie klopt. Maar volgens mij was het zo, dat het 'moeder-zijn' voor vrouw #1 meer prioriteit had dan het ongeluk van vrouw #2. Dan is de instemming van vrouw #1 om het kind in tweeën te hakken natuurlijk geheel onlogisch. Maar ik heb het verhaal in groep 3 gelezen, dus er kan een schrijffout in mijn lange-termijn geheugen zitten.quote:Op zaterdag 13 september 2014 19:34 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Als je het letterlijk interpreteert is het juist niet vreemd. Vrouw #1 gunt vrouw #2 het kind niet. Vrouw #2 heeft als belang het welzijn van het kind. Vrouw 1# doet voor theoretisch genoegen te nemen met half het kind, wat er praktisch in resulteert dat het kind niet meer is en dus vrouw #2 het kind niet krijgt. Door het belang inzichtelijk te maken komt de waarheid naar boven.
Om dit te vertalen naar kwestie OnzeTaal, die haarzelf beschrijft als 'een vereniging voor taalliefhebbers', hoewel ik als liefhebber van taal graag het woord wezen gebruik als een veeledentijdsvorm van het hele werkwoord zijn, word ik hierin gehinderd door een vereniging die zegt zich in te zetten voor mensen zoals ik. Hiermee wordt dus het belang inzichtelijk en slaat de waarheid mij als een plank met spijkers in het gelaat.
Vrouw #2 streeft inderdaad naar het moeder zijn van een kind.quote:Op zaterdag 13 september 2014 19:48 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Uiteindelijk streven vrouw #1 en vrouw #2 naar hetzelfde doel: moeder te zijn van het kind.
Ik zit nog steeds in groep 3 dus teh fuck hebben we het over :S :Squote:Volgens mij gaat het er niet om dat vrouw #1 vrouw #2 het kind niet gunde, maar zij had het kind liever zelf omdat haar eigen kind niet meer was. Inderdaad is het zo, dat wanneer voor vrouw #1 het ongeluk van vrouw #2 prioriteit had boven het zijn van moeder (van elk willekeurig kind), je interpretatie klopt. Maar volgens mij was het zo, dat het 'moeder-zijn' voor vrouw #1 meer prioriteit had dan het ongeluk van vrouw #2. Dan is de instemming van vrouw #1 om het kind in tweeën te hakken natuurlijk geheel onlogisch. Maar ik heb het verhaal in groep 3 gelezen, dus er kan een schrijffout in mijn lange-termijn geheugen zitten.
Gewoon altijd er naar streven de grens op te zoeken.quote:De kwestie OnzeTaal is voor mij al geen kwestie meer. Ik durf al lang niet meer tegen de regels van dit monsterlijke consortium in te gaan.
geen, maar misschien waren er nog die ik neit kendequote:Op zaterdag 13 september 2014 19:38 schreef MAHL het volgende:
[..]
Hoeveel andere 2083 manuscripten ken jij?
Oké, eens.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:11 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Vrouw #2 streeft inderdaad naar het moeder zijn van een kind.
Vrouw #1 daarentegen streeft naar het hebben van een kind.
Vrouw #2 kan dus per definitie geen genoegen nemen met splitsen van een kind, een kind wat niet meer bestaat kan immers niet het gevoel geven een moeder te zijn.
Vrouw #1 kan dus wel genoegen nemen met het splitsen van een kind, ze wil het hebben van iets fysieks, een half kind is dus een mooi consensus.
Leuke verzonnen anekdotequote:Op vrijdag 19 september 2014 20:52 schreef MAHL het volgende:
Update: zag haar vandaag weer, dus ging ik tegenover haar zitten. Ereadertje aan, af en toe spieken naar het moois tegenover mij. Subtiel ditdat. Alles ging goed, totdat ze vroeg wat ik aan het lezen was op mijn ereader
[ afbeelding ]
Ja, hij zat in mijn hoofd als leuke grap + dito leuk plaatje erbij. Ik dacht, die zal ik jullie niet onthouden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:54 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Leuke verzonnen anekdote
Oh jawel hoor, dit soort topics schrijf ik uit verveling ende vermaeck.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:55 schreef Frank_Drebin het volgende:
Gaat het niet zo goed tussen jou en je vriendin, MAHL?
Groen > lichtblauw.quote:Op vrijdag 19 september 2014 21:06 schreef -supergirl- het volgende:
lichtblauwe ogen en donkerbruin haar
Nah blauw is mooierquote:Op vrijdag 19 september 2014 21:08 schreef MAHL het volgende:
[..]
Groen > lichtblauw.
En raad eens wat voor kleur ogen mijn vriendin heeft
Laat me raden, dat heb jij zelf?quote:Op vrijdag 19 september 2014 21:06 schreef -supergirl- het volgende:
lichtblauwe ogen en donkerbruin haar
quote:Op vrijdag 19 september 2014 21:09 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Laat me raden, dat heb jij zelf?
Wit van de staarquote:Op vrijdag 19 september 2014 21:08 schreef MAHL het volgende:
[..]
Groen > lichtblauw.
En raad eens wat voor kleur ogen mijn vriendin heeft
wat bedoel ik danquote:Op vrijdag 19 september 2014 21:58 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Een goede vraag mijn waarde, alhoewel jij het anders bedoelt dan ik.
Loop jij over van de goede vragen, loop ik over van de overhaaste conclusies of is het een mix van beiden?quote:
Maar wel betreurenswaardig dat het haar baby is.quote:Op vrijdag 19 september 2014 22:04 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Maar wel gefeliciteerd met de baby
en zijn babyquote:Op vrijdag 19 september 2014 22:05 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Maar wel betreurenswaardig dat het haar baby is.
jaquote:Op vrijdag 19 september 2014 22:04 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Loop jij over van de goede vragen, loop ik over van de overhaaste conclusies of is het een mix van beiden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |