abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144451392

Enzo.
pi_144451478
@Leandra (mobiel dus kan niet quoten in een gesloten topic), over trouwen, ga eens trouwen en dan geen kinderen willen. Krijg je ook mooie opmerkingen. En dat is dus iets waar we wel bewust voor kiezen (trouwen afgelopen juli), maar alsnog vragen krijgen mbt kinderen. Ja, serieus meerdere mensen die vroegen 'waarom ga je dan trouwen als je toch geen kinderen wil'. En ik heb de schouders opgetrokken en ben er verder niet op in gegaan, maar ik vond het zeer zeker niet tof.
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:54:19 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144451932
Je gaat er vanuit dat mensen die wél kinderen hebben/krijgen nooit lullige vragen krijgen. Maar serieus, iedereen heeft dit. En dat heeft niks te maken met je keuze maar alles met het verwachtingspatroon van de ander.

Het mooie is dat je voor jezelf leeft en niet voor die ander. Het is volgens mij onmogelijk daar aan te ontkomen. Je kan het je alleen maar gewoon niet aantrekken. (Lastig, I know)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144452069
(Oke, niet alle topics helemaal doorgelezen, dus mogelijk is deze discussie al voorbij gekomen)

Simpelweg antwoorden "Dat wil ik niet" is meestal inderdaad niet voldoende; er volgen vrijwel altijd vervolgvragen of -opmerkingen.

Maar dat is toch niet uniek voor mensen die geen kinderen willen? Ik kan zo 10 andere situaties bedenken waarvoor hetzelfde geldt;

Eerste kind tussen je 20-25e:
"Goh, is dat niet erg vroeg?"
"Neuh, vind ik niet"
"Nou, wacht maar, daar krijg je nog wel spijt van als je straks beseft dat je je jonge jaren hebt doorgebracht met luiers"

Eerste kind bij 30+:
"Goh, da's wel erg laat he?"
"Neuh, vind ik niet"
"Nou, wacht maar tot je straks aan het schoolplein staat tussen al die tienermoeders"

Kind naar kinderopvang:
"Goh, da's toch ook zielig voor zo'n kleintje"
"Neuh, vind ik niet"
"Nou, wacht maar tot-ie de leidsters straks leuker vindt dan jou"

Kind thuis / bij opa+oma:
"Goh, ben je dan niet bang dat-ie nooit met anderen leert spelen?"
"Neuh, niet echt"
"Nou, wacht maar tot je straks zo'n verwend kind heb die niet kan delen"

Ik kan er nog wel 100 bedenken (ook buiten het kids-domein), maar ik schat dat m'n punt zo ook wel duidelijk is ;)
Oh, en dan heb ik zelf nog niet eens kinderen, moet je nagaan :+
pi_144452204
Oh bah, de wacht maar brigade.
Just smile and wave boys, just smile and wave.
pi_144452235
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:39 schreef stbabylon het volgende:
@Leandra (mobiel dus kan niet quoten in een gesloten topic), over trouwen, ga eens trouwen en dan geen kinderen willen. Krijg je ook mooie opmerkingen. En dat is dus iets waar we wel bewust voor kiezen (trouwen afgelopen juli), maar alsnog vragen krijgen mbt kinderen. Ja, serieus meerdere mensen die vroegen 'waarom ga je dan trouwen als je toch geen kinderen wil'. En ik heb de schouders opgetrokken en ben er verder niet op in gegaan, maar ik vond het zeer zeker niet tof.
Ik denk dan toch dat je wellicht een tikje overgevoelig bent.
Denk je nou werkelijk dat anderen geen vragen krijgen, over wat dan ook? Iedereen heeft ergens een mening over.
Wij zijn geregistreerd partners om voor ons duidelijke redenen. Hoe vaak ons niet gevraagd wordt waarom we niet zijn getrouwd.
Ik ben bijna 46, een tweede vinden wij niet verantwoord, toch krijgen we regelmatig de vraag of het niet zielig is voor onze dochter dat ze geen broertje of zusje krijgen.
Wij verhuisden van een mooi appartement 3-hoog in Amsterdam naar een eengezinswoning in Amsterdam-Noord: waarom we niet ergens anders heen gingen, want daar kregen we echt vele meer huis voor die prijs.

Mensen vinden dingen en vinden het ook nodig je dat te laten weten. Dat heeft niet eens iets te maken met de keus an sich, maar gewoon dat het een andere is dan zij hebben gemaakt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144452251
Is het alweer tijd voor een " :') kinderen :r "-post?

Ergo: wow, deel 4 :')
Ja doei.
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:08:34 #8
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144452271
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:07 schreef motorbloempje het volgende:
Is het alweer tijd voor een " :') kinderen :r "-post?
Als jij dat vindt. Beetje jammer van de mooie evenwichtige discussie maar soit. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144452312
De 'evenwichtige' discussie gaat inmiddels over het al dan niet kiezen voor kinderen na je 104e verjaardag dmv IVF en of dat wel of niet verantwoord/je eigen keus is en of de overheid de mogelijkheid zou moeten hebben om bepaalde mensen verplicht onklaar te maken. Ook interessant, maar niet echt meer over de originele TT en OP :+
Ja doei.
pi_144452326
Is het woord 'eugenetics' al gevallen eigenlijk? Of heb ik dat even gemist? 8-)
Ja doei.
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:12:21 #11
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144452383
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:09 schreef motorbloempje het volgende:
De 'evenwichtige' discussie gaat inmiddels over het al dan niet kiezen voor kinderen na je 104e verjaardag dmv IVF en of dat wel of niet verantwoord/je eigen keus is en of de overheid de mogelijkheid zou moeten hebben om bepaalde mensen verplicht onklaar te maken. Ook interessant, maar niet echt meer over de originele TT en OP :+
volgens mij waren we daar weer vanaf. Maar hoort voor mij bij dezelfde discussie.
Ik ben wel benieuwd eigenlijk of er cijfers zijn hoeveel mensen zich nog 'bedenken' en die ineens toch een kind willen. Ik verwacht dat dit bijna niet voorkomt. Maar moest ik aan denken door de 104 IVF maakt niet uit joh discussie
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:13:22 #12
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144452416
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:10 schreef motorbloempje het volgende:
Is het woord 'eugenetics' al gevallen eigenlijk? Of heb ik dat even gemist? 8-)
gelukkig niet zeg! Hellend vlak discussie namelijk.
pi_144452485
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:12 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

volgens mij waren we daar weer vanaf. Maar hoort voor mij bij dezelfde discussie.
Ik ben wel benieuwd eigenlijk of er cijfers zijn hoeveel mensen zich nog 'bedenken' en die ineens toch een kind willen. Ik verwacht dat dit bijna niet voorkomt. Maar moest ik aan denken door de 104 IVF maakt niet uit joh discussie
Er zijn wel meer mogelijkheden om eicellen in te laten vriezen zodat je op latere leeftijd met jonge, eigen eicelletjes alsnog moeder kunt worden.
pi_144452487
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:00 schreef twist02 het volgende:
(Oke, niet alle topics helemaal doorgelezen, dus mogelijk is deze discussie al voorbij gekomen)

Simpelweg antwoorden "Dat wil ik niet" is meestal inderdaad niet voldoende; er volgen vrijwel altijd vervolgvragen of -opmerkingen.

Maar dat is toch niet uniek voor mensen die geen kinderen willen? Ik kan zo 10 andere situaties bedenken waarvoor hetzelfde geldt;
Je hebt echt mensen die daar zo ongeveer een beroep van hebben gemaakt. Dat zijn meestal dezelfde mensen die bij alle ideeën die voorbijkomen een 'ja maar' kunnen bedenken. Het geeft niets en het mag allemaal, maar bij het voeren van een leuk gesprek niet altijd even handig. De kunst is om in een gesprek waarlijk interesse te tonen en niet alleen bezig te zijn met het ventileren van je eigen gedachtes/ervaringen/gevoelens.

Dat is wat mij betreft eigenlijk waar dit allemaal over gaat. Vragen stellen over keuzes die iemand maakt, kan in theorie leiden tot heel mooie, waardevolle, interessante gesprekken. Maar alleen als je die vragen stelt uit interesse en niet om je eigen punt duidelijk te maken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144452572
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:15 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Je hebt echt mensen die daar zo ongeveer een beroep van hebben gemaakt. Dat zijn meestal dezelfde mensen die bij alle ideeën die voorbijkomen een 'ja maar' kunnen bedenken. Het geeft niets en het mag allemaal, maar bij het voeren van een leuk gesprek niet altijd even handig. De kunst is om in een gesprek waarlijk interesse te tonen en niet alleen bezig te zijn met het ventileren van je eigen gedachtes/ervaringen/gevoelens.

Dat is wat mij betreft eigenlijk waar dit allemaal over gaat. Vragen stellen over keuzes die iemand maakt, kan in theorie leiden tot heel mooie, waardevolle, interessante gesprekken. Maar alleen als je die vragen stelt uit interesse en niet om je eigen punt duidelijk te maken.
Ja precies, maar volgens mij komt iedereen wel eens zulke mensen tegen. Dat is niet voorbehouden aan mensen die vrijwillig kinderloos zijn, en dat idee krijg ik wel een beetje van deze topicreeks.
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:23:15 #16
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144452750
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zijn wel meer mogelijkheden om eicellen in te laten vriezen zodat je op latere leeftijd met jonge, eigen eicelletjes alsnog moeder kunt worden.
ja, dat weet ik.
Ik schrijf het wat warrig maar ik bedoel dat ik benieuwd ben hoe hoog het 'spijtgehalte' is bij bewust kinderlozen. Of die het op de valreep toch nog proberen. Ik schat dus niet zo hoog omdat het zo'n bewuste fundamentele vraag is. Maar nu vraag ik me af of daar cijfers over zijn (die natuurlijk net zoveel waard zijn als de spijtoptanten bij de wel-kinderen. Alleen dan met alleen gevolgen voor jezelf)
pi_144453118
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Je gaat er vanuit dat mensen die wél kinderen hebben/krijgen nooit lullige vragen krijgen. Maar serieus, iedereen heeft dit. En dat heeft niks te maken met je keuze maar alles met het verwachtingspatroon van de ander.

Het mooie is dat je voor jezelf leeft en niet voor die ander. Het is volgens mij onmogelijk daar aan te ontkomen. Je kan het je alleen maar gewoon niet aantrekken. (Lastig, I know)
Wat de andere kant krijgt is ook vervelend, maar op dit moment, in dit topic, niet mijn/het probleem :)
pi_144453163
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dan toch dat je wellicht een tikje overgevoelig bent.
Denk je nou werkelijk dat anderen geen vragen krijgen, over wat dan ook? Iedereen heeft ergens een mening over.
Wij zijn geregistreerd partners om voor ons duidelijke redenen. Hoe vaak ons niet gevraagd wordt waarom we niet zijn getrouwd.
Ik ben bijna 46, een tweede vinden wij niet verantwoord, toch krijgen we regelmatig de vraag of het niet zielig is voor onze dochter dat ze geen broertje of zusje krijgen.
Wij verhuisden van een mooi appartement 3-hoog in Amsterdam naar een eengezinswoning in Amsterdam-Noord: waarom we niet ergens anders heen gingen, want daar kregen we echt vele meer huis voor die prijs.

Mensen vinden dingen en vinden het ook nodig je dat te laten weten. Dat heeft niet eens iets te maken met de keus an sich, maar gewoon dat het een andere is dan zij hebben gemaakt.
En daarom moet je het allemaal maar ok vinden dat anderen je keuzes in twijfel trekken?
pi_144453245
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:09 schreef motorbloempje het volgende:
We waren ondertussen weer ontopic, maar bedankt MoBlo.
pi_144453260
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:34 schreef stbabylon het volgende:

[..]

En daarom moet je het allemaal maar ok vinden dat anderen je keuzes in twijfel trekken?
Het boeit me niet, echt niet. Zo lang ik achter mijn keuzes sta, mag iedereen verder vinden wat hij wil :)
pi_144453320
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het boeit me niet, echt niet. Zo lang ik achter mijn keuzes sta, mag iedereen verder vinden wat hij wil :)
En (voor)oordelen hou je toch. Ook met kinderen, of bij welke beslissing dan ook. Zoals iemand hierboven het al mooi samenvatte, het is altijd wel te vroeg/laat/kort/lang/duur/goedkoop/snel/langzaam in de ogen van mensen die gewoon lekker willen zeiken en andermans keuzes altijd anders (lees: beter) zouden doen.

Leven en laten leven, en vooral niet je door dat soort figuren laten beïnvloeden.
pi_144453341
En wat zou je er tegen willen doen dan, stbabylon?

Ik geef les en als ik me toch eens ging aantrekken wat al die leerlingen die ik lesgeef wel allemaal niet vinden.. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144453462
quote:

[..]

en ja, eigenlijk is het ieders goed recht, alleen hoeven ze mij er niet mee lastig te vallen ;)
pi_144453476
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En mensen mogen het dus ook wel boeien?
pi_144453521
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:39 schreef Franny_G het volgende:
En wat zou je er tegen willen doen dan, stbabylon?

Ik geef les en als ik me toch eens ging aantrekken wat al die leerlingen die ik lesgeef wel allemaal niet vinden.. ;( .
Ik zou er eens flink over kunnen gaan zeiken op FOK!, even lekker ventileren en dan weer doorgaan met de belangrijke zaken :Y)
pi_144453575
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:43 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik zou er eens flink over kunnen gaan zeiken op FOK!, even lekker ventileren en dan weer doorgaan met de belangrijke zaken :Y)
4 topics lang...
pi_144453597
quote:

[..]

Je kunt daarvan vinden wat je wilt, en blijkbaar houdt het jou bezig en dat is vervelend. Maar je wekt de indruk (maar ik kan het verkeerd zien) dat je daarvoor álle mensen met kinderen verantwoordelijk houdt. Want die zullen vast allemaal wel een mening hebben over jouw keuzes. En de meeste posters hier proberen je ervan te overtuigen dat dat een iets te simplistische generalisatie is, maar dat lijkt niet zo aan te komen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:48:23 #28
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144453685
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Je kunt daarvan vinden wat je wilt, en blijkbaar houdt het jou bezig en dat is vervelend. Maar je wekt de indruk (maar ik kan het verkeerd zien) dat je daarvoor álle mensen met kinderen verantwoordelijk houdt. Want die zullen vast allemaal wel een mening hebben over jouw keuzes. En de meeste posters hier proberen je ervan te overtuigen dat dat een iets te simplistische generalisatie is, maar dat lijkt niet zo aan te komen.
QFT
pi_144453694
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

En hij lijkt te denken dat alle mensen met kinderen verschoond blijven van dat soort mensen die keuzes in twijfel trekken, alleen omdat ze kinderen hebben. Niets is minder waar: vrijwel iedere keuze die een ouder neemt mbt kind/opvoeding is er één die in twijfel getrokken kan en zal worden door een andere ouder :')
pi_144453729
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

4 topics lang...
Dat doe ik niet alleen he schat :D
pi_144453764
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En hij lijkt te denken dat alle mensen met kinderen verschoond blijven van dat soort mensen die keuzes in twijfel trekken, alleen omdat ze kinderen hebben. Niets is minder waar: vrijwel iedere keuze die een ouder neemt mbt kind/opvoeding is er één die in twijfel getrokken kan en zal worden door een andere ouder :')
Ik ga niet voor de tigste keer zeggen dat ik dat helemaal niet denk :{w
pi_144453792
Kortom >R&P dus, een algemeen 'waarom stellen mensen je keuzes altijd ter discussie' ipv alleen OUD?

MoBlo, meenemen maar!
pi_144453813
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:51 schreef Loveless85 het volgende:
Kortom >R&P dus, een algemeen 'waarom stellen mensen je keuzes altijd ter discussie' ipv alleen OUD?

MoBlo, meenemen maar!
^O^
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:13:54 #34
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144454570
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:51 schreef Loveless85 het volgende:

MoBlo, meenemen maar!
*schopschoentje afstoffen doet*
pi_144454856
Ik zou dan deze op slot pleur'n er er met die post van 'dinges' over dat het nooit goed is enzo even een nieuwe reeks van maken. Met wel een verwijzing naar dit topic? :)
Ja doei.
pi_144454872
'dinges' = twist02
Ja doei.
pi_144454890
Ok is goed. Doe maar.
pi_144455415
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:24 schreef motorbloempje het volgende:
'dinges' = twist02
:D *)
pi_144462543
quote:

[..]

Dat gevoel, daar zit ik dus ook mee. Zeker omdat mijn ma zo'n beroepszeurder is, dus ik kan het niet ontlopen.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 12 september 2014 @ 19:13:17 #40
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144462931
Hang ik hier een slot aan. Blijkbaar is commentaar niet alleen voorbehouden aan kindlozen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')