quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:08 schreef LadyBlack het volgende:
En Kyara, dat klopt hoor. Maar het argument: "die opvang kost me meer dan ik verdien" is dus eigenlijk altijd kul. klein beetje achtergebleven beroepsfrustratie
Dat is inderdaad een verhouding die dan scheef loopt. Zou je een goedkope flexibele gastouder moeten hebben en werk dichtbij huis. Maar soms ligt t niet voor het oprapen hequote:Op vrijdag 12 september 2014 12:23 schreef -mandy- het volgende:
Je houdt er altijd iets aan over idd. Maar ik vond voor mezelf, 4 uur werken en de helft reistijd te veel van het goede. Ik werkte 5 dagen per week, zag dan voor mijn gevoel D amper, en dat was ook niet de bedoeling
Pensioenopbouw ten spijt, maar de bedoeling is dat als D naar school is, ik wel weer aan het werk ga.
We hadden een goedkope, superlieve en heel flexibele gastouder gevonden met wie het heel goed klikte. Was heel jammer haar teleur te moeten stellen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:25 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een verhouding die dan scheef loopt. Zou je een goedkope flexibele gastouder moeten hebben en werk dichtbij huis. Maar soms ligt t niet voor het oprapen he
Dan krijg je dus helemaal geen KOT? Want 323 is gewoon het hele bedrag voor 1 dag.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:24 schreef Spirit82 het volgende:
Nou wij zijn voor 1 dag per week 323 per maand kwijt. Als je kind dus 5 dagen naar de opvang gaat, zou 900 netto na aftrek teruggave best kunnen hoor.
Jawel, dat zeg ik dus, 5x323, dan kan het best 900 zijn na aftrek.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:32 schreef laziness het volgende:
[..]
Dan krijg je dus helemaal geen KOT? Want 323 is gewoon het hele bedrag voor 1 dag.
Maar met 11 uur op een dag, 1 dag per week, gemiddeld 7 euro per uur, ben je zonder KOT toch die 323 kwijt?quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:33 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Jawel, dat zeg ik dus, 5x323, dan kan het best 900 zijn na aftrek.
Afgelopen jaar lag die grens bij een verzamelinkomen van 118.000.quote:Op vrijdag 12 september 2014 14:00 schreef Kyara het volgende:
Maar ja, als je zoveel verdient dat je geen KOT meer krijgt, dan heb je eigenlijk ook weinig te klagen. Want dan moet je wel heel erg veel verdienen volgens mij.
M gaat ook nog 1 dag per week naar het kdv idd. Maar met 3 is dat gewoon onbetaalbaar zonder inkomen en zonder KOT.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaylee 13 maanden
[ Bericht 36% gewijzigd door aapieannie op 12-09-2014 15:23:03 (foto even in spoiler want groot) ]
Oiquote:Op vrijdag 12 september 2014 20:33 schreef vencodark het volgende:
Potverdrie zeg. Vandaag klom Aiden zoals gewoonlijk de trap op met mij direct achter hem. Waren we bijna boven (nog 2 treden), deed hij een soort misstap. Hij kukelde al gelijk met hoofd en al richting beneden. Gelukkig was ik snel (en dichtbij) en greep hem vlug bij zijn been.
3 treden lager, huilend en vastgehouden aan 1 been.
Pfff.Het ging zo snel dat ik geen tijd had om te schrikken. Maar als ik bedenk wat de schade was geweest als ik hem niet had vast kunnen grijpen. Goffer.
Wat ik zeg, het ging zo snel. Ik voelde niet eens lichamelijk iets, zeg maar. Alsof het heel logisch was dat het nét goed ging.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Oi![]()
(Laatste keer dat hier zoiets gebeurde (gisteren) had ik een paniekaanval naderhand. Al die spanning, brrr
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lars deed zijn eerste losse stapjes en de eerste keer los staan op dezelfde dag: 10 dagen voor hij anderhalf was.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:38 schreef -mandy- het volgende:
Leuk dat jullie zo snel kunnen verhuizen!
Dat los staan en lopen komt vanzelf wel, niet elke dreumes begint even snel met los lopen en los staan.
Wanneer begon Lars te lopen en los te staan?
SPOILER: bewijsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Femke heeft dus nog tot 5 november om sneller te zijn dan haar grote broer
Chocoladetaart!!Alhoewel.. ik heb dat lijnen een beetje losgelaten, maar om nu meteen door te slaan de andere kant op is misschien wat zonde van de afgelopen maanden..
Mama van Lars & Femke
Ik denk dat ik in heel mn leven nog niet zo vaak ben getemperatuurd als jij je kind in de afgelopen paar maanden.quote:Op zondag 14 september 2014 20:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze is al maanden aan het hoesten. En wisselend snot. We hebben er naar laten luisteren, maar niks aan de hand volgens de huisarts.
Ze had vorige week wel echt koorts (boven 38 is koorts, alles boven 37,5 is verhoging las ik), vandaar dat we het beetje in de gaten houden. Net 37,8. Ik ben natuurlijk ook gewoon een enorme neuroot helaas. Maar ze is wel gewoon vrolijke enzo. Kan het daarom ook niet zo goed plaatsen.
dat doet die van ons ook. Verschrikkelijk vind ik het. Het gaat zo hard. Hij heeft regelmatig de blauwe plekken op zijn hoofd staan. Hij doet t trouwens ook als hij gefrustreerd is. Als iets niet lukt.quote:Op maandag 15 september 2014 13:04 schreef Cocotrimonium het volgende:
Driftbuien check!![]()
Die van mij bonkt tegenwoordig herhaaldelijk met haar hoofd tegen de muur/grond/tafel als ze haar zin niet krijgt
Ik ben er ook niet blij mee. Blauwe plekken inderdaadquote:Op maandag 15 september 2014 13:20 schreef olivia_321 het volgende:
[..]
dat doet die van ons ook. Verschrikkelijk vind ik het. Het gaat zo hard. Hij heeft regelmatig de blauwe plekken op zijn hoofd staan. Hij doet t trouwens ook als hij gefrustreerd is. Als iets niet lukt.
quote:Op dinsdag 16 september 2014 10:22 schreef Cwen het volgende:
Rondom lopen zijn ze ook vaak erg onrustig, hè...?
Ik heb gisteren 10 minuten in de garage mn tas staan uitspitten op zoek naar mn sleutels.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:17 schreef L-E het volgende:
Jullie mogen wel lachen hoor. Telefoon in de wasmachine was ook zoiets.
quote:
Jee, hoe ga ik nu weer aan m'n collega's uitleggen dat ik de slappe lach heb...?quote:Op woensdag 17 september 2014 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor stopt alles wat ze tegenkomt in haar mond. Behalve haar avondeten.
En we hebben geen tuin. Maar gister heb ik haar op het balkon geparkeerd met een bakje water en een plastic bekertje. Ze was daarna uitwringbaar, maar ze was er lekker mee aan het klooien
.
Heb je al geprobeerd om het eten op de grond te leggen? Zo'n Hans en Grietje spoor door het huis heen? Volgens mij gaat dat succes opleverenquote:Op woensdag 17 september 2014 13:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Haha, zo was het ook wel bedoeld hoor, dus je hoeft geen sorry te zeggen.
De dame van het nieuwe kdv zei dat het vaak was dat ze ofwel goed slapen ofwel goed eten. Let op: vaak, niet altijd. In ons geval gaat dat wel op. In de regel slaapt mevrouw prima.
quote:Op woensdag 17 september 2014 14:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Heb je al geprobeerd om het eten op de grond te leggen? Zo'n Hans en Grietje spoor door het huis heen? Volgens mij gaat dat succes opleveren.
quote:Op woensdag 17 september 2014 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor stopt alles wat ze tegenkomt in haar mond. Behalve haar avondeten.
Kweetniet of dat helemaal het patroon is dat ik haar aan wil lerenquote:Op woensdag 17 september 2014 14:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Heb je al geprobeerd om het eten op de grond te leggen? Zo'n Hans en Grietje spoor door het huis heen? Volgens mij gaat dat succes opleveren.
:'Dquote:Op woensdag 17 september 2014 14:24 schreef L-E het volgende:
Ik ben om negen uur s morgens op de markt, aanrader! Loopt nog geen kip dan. En ook weinig mensen, whehe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door LadyBlack op 17-09-2014 18:13:12 ]
Wij zijn bij M op een gegeven moment over gegaan op een tuitbeker en van warme (koe)melk naar koude(re) (koe)melk. En op een gegeven moment liet hij het gewoon staan en was het klaar.quote:Op woensdag 17 september 2014 22:43 schreef aapieannie het volgende:
Ik heb eigenlijk even een vraag over de fv kindjes/mama's.
Tot wanneer hebben jullie je dreumes voor het slapen gaan een flesje melk gegeven? Kaylee is nu 2 dagen zonder naar bed gegaan omdat ze gewoon tijdens het spelen in slaap valt![]()
Smorgens en smiddags krijgt ze melk en na het avondeten kwark of yoghurt. Heeft ze het nog echt nodig?
quote:Op woensdag 17 september 2014 18:03 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
:'D
Oh en mensen het was zo gezellig vandaag. T kind heeft zich uitstekend vermaakt tot aan de 4 o'clock dip, en is na wat drinken, lezen en rozijntjes weer lekker verder aan het spelenJaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hipsjes![]()
Rosalie is van 29 maart en die weigerde uit zichzelf ineens in alle toonaarden zowel de fles van 19.00 als van 23.00 toen we op vakantie waren. Dat was eind juni. We wilden die vakantie gebruiken voor het afbouwen van de fles van 23.00, maar ze wilde helemaal geen fles meer. Das voor baby'squote:Op woensdag 17 september 2014 22:43 schreef aapieannie het volgende:
Ik heb eigenlijk even een vraag over de fv kindjes/mama's.
Tot wanneer hebben jullie je dreumes voor het slapen gaan een flesje melk gegeven? Kaylee is nu 2 dagen zonder naar bed gegaan omdat ze gewoon tijdens het spelen in slaap valt![]()
Smorgens en smiddags krijgt ze melk en na het avondeten kwark of yoghurt. Heeft ze het nog echt nodig?
Uh, hier meer dan twee jaar borstvoeding, toen wilde ze niet meer. Toen wilde ze opeens een flesje melk voor het slapen gaan.quote:Op woensdag 17 september 2014 23:03 schreef danic het volgende:
[..]
Rosalie is van 29 maart en die weigerde uit zichzelf ineens in alle toonaarden zowel de fles van 19.00 als van 23.00 toen we op vakantie waren. Dat was eind juni. We wilden die vakantie gebruiken voor het afbouwen van de fles van 23.00, maar ze wilde helemaal geen fles meer. Das voor baby's![]()
Ze dronk alleen nog maar uit een rietjesbeker voortaan.
Ze was toen dus 15 maanden.
Al wel sinds haar verjaardag (ongeveer) gewone halfvolle melk. Geen nutrilon meer.
Oh shit, er ligt dus nog een papier hier dat een werkje had moeten wordenquote:Op woensdag 17 september 2014 22:28 schreef LadyBlack het volgende:
OMGWTF dag van de leidster? Wat heb ik nou weer gemist?
Ben ik een enorme trut als ik niks bij me heb morgen of weet de halve wereld dit niet?
cd's met kinderliedjes. Liefst meerdere om het ook voor jezelf leuk te houden. En genoeg (gezonds) te snaaien. Speelgoedje,knuffeltje etc binnen handbereik. Zelf je armen goed stretchen om speelgoedjes, knuffeltjes en eten van de grond te rapen en terug te geven.quote:Op donderdag 18 september 2014 12:02 schreef L-E het volgende:
Maar wij gaan dus naar Denemarken rijden. Met twee kinderen. Jaja, leven op het randje!Nog tips om het leuk (
) te houden achterin?
graagquote:Op donderdag 18 september 2014 09:22 schreef LadyBlack het volgende:
hoe herkenbaar!
Oh en wat tof als Noor inderdaad al door heeft wat plassen is! E is wel erg geïnteresseerd in de wc en plassen, maar heeft t nog niet door als ze het zelf doet.
Onze nacht was ruk trouwens... om 1:00 was ze weer wakker en ben ik met haar in het logeerbed gaan liggen. Ze leek wel een tolletje zo draaide ze door het bedNiks leek lekker te liggen, ze snikte er af en toe ook bij, gooide een paar keer een elleboog tegen mn neus waardoor ik ook nog kwaad werd
Uiteindelijk is ze in slaap gevallen, maar ik geloof niet dat het ononderbroken was.
Koffie anyone?![]()
Ik heb ooit eens een reportage gezien over een (uiteraard) Amerikaans stel dat verslaafd was aan koffieklysma'squote:
Ja, al eeuwen. Niet heel erg, maar wel wat snotkorsten enzo. En hoesten. Kijk het wel ff aan. Misschien wat zonnebrand en/of zand in haar oog gekregen ofzo.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:29 schreef Zolena het volgende:
Ligt er aan of het een virus of bacterie is. Als ze ook verkouden is ws virus schoonmaken met watje water. Als het een bacterie is heb je er zalfje nodig.
Ik probeer het altijd eerst zelf met wat gekookt water en een gaasje schoonhouden, maar als ik dan geen verbetering zie met 2 / 3 dagen laat ik de huisarts even kijken of het goed gaat.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe zijn de ervaringen hier met een ontstoken oogje? Mup heeft last van slijm-/pusvorming. Gaat t vanzelf over of moet ik er iets mee, behalve schoonhouden?
quote:Op donderdag 18 september 2014 21:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik verheug me erop.
Dank voor de tips! Ben benieuwd hoe het morgen is. Haal sowieso ff ogentroost als het morgenochtend idd plak-a-gogo is. Dat werkte bij mij als een tierelier toen ik een keer een ontstoken oog had. Geniaal spul. En mag ook in dreumesoogjes.
Hier is het probleem een beetje dat onze avond pas om 21.00 uur begint of zo en ik heb die tijd voor mezelf ook best wel nodig.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:15 schreef Gulara het volgende:
En Kyara, hier is op tijd naar bed de oplossing.
Ik zie het vrijwel nooit 23u worden. En een paar keer per week ook geen 22u. En ik sta vrijwel dagelijks tussen 6-7 op zonder problemen.
Omg proestquote:Op vrijdag 19 september 2014 10:50 schreef L-E het volgende:
Die er op zat omdat hij snoep aan me wilde vragen, maar vermoedde dat ik nee zou zeggen als ik zag dat hij het was dus moest hij vermomd)
quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:50 schreef L-E het volgende:
Maak je geen illusies Kyara, ook hier zien we met regelmaat de stervende zwaan vanwege Groot Onrecht. HOEZO MAG IK GEEN FLES AFWASMIDDEL AAN MIJN MOND ZETTEN?!(Waar hij bij kon omdat de oudste zijn eigen gezicht had ingesmeerd met afwasmiddel. Om de viltstift van zijn gezicht te poetsen. Die er op zat omdat hij snoep aan me wilde vragen, maar vermoedde dat ik nee zou zeggen als ik zag dat hij het was dus moest hij vermomd
)
Maar Kyara, hoe weet je nou of jullie het mis hebben, of je dochters?quote:Op vrijdag 19 september 2014 22:15 schreef Kyara het volgende:
Oi, dat is inderdaad wel reden voor groot verdriet...
Hier ging het trouwens vanavond even mis qua namen. D wees naar J en noemde haar Daffe
/fail
quote:Op vrijdag 19 september 2014 23:58 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Maar Kyara, hoe weet je nou of jullie het mis hebben, of je dochters?
Het lijk mij weleens lastig wanneer je iets met 1 van hen hebt meegemaakt ofzo en je moet achteraf vertellen wie van de twee het was. Dat het te snel ging om inderdaad echt te kijken wie het nou deed. Of dat je herinnering verdoezeld is.quote:Op zaterdag 20 september 2014 08:49 schreef Kyara het volgende:
[..]
Aardbeienvlek op D's bil en moedervlek op J's rug
En degene die aan mijn been hangt is J terwijl D er vandoor gaat. D houdt van bananen en J van mandarijntjes. Als je ze vraagt om te dansen gaat J door haar knietjes terwijl D gaat twirlen.
En in dit geval waren ze aan het drinken en zodra ze aan de verkeerde borst liggen dan merk ik dat meteen omdat ze hun hoofd dan heel raar draaien
Noh, ik word helemaal week van deze postquote:Op zaterdag 20 september 2014 08:49 schreef Kyara het volgende:
[..]
En degene die aan mijn been hangt is J terwijl D er vandoor gaat. D houdt van bananen en J van mandarijntjes. Als je ze vraagt om te dansen gaat J door haar knietjes terwijl D gaat twirlen.
En in dit geval waren ze aan het drinken en zodra ze aan de verkeerde borst liggen dan merk ik dat meteen omdat ze hun hoofd dan heel raar draaien
Kyan zegt zijn eigen naam niet maar wel heel duidelijk yaro.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:17 schreef Kyara het volgende:
Nou, ze schelen eigenlijk al vanaf week 2 rond de 400 gram. En als ze zo klein zijn dan zie je dat ook echt wel. Het is meer dat ik nu achteraf op foto's niet meer zo goed weet wie wie is.
En tuurlijk zien we de verschillen ook heus wel hoor. Het is vaak dat je niet de tijd hebt/neemt om even goed te kijken naar de gezichtjes.
Maar het schijnt ook wel tweeling-eigen te zijn hoor. Dat het even duurt voordat ze de naam van broer/zus ook weten. Ze blijven ze toch vaak "zus" noemen of inderdaad bij hun eigen naam. Soms nog tot aan de kleuterschool toe.
Ja, zou best kunnen. Heb ik ook idd.quote:Op zondag 21 september 2014 11:10 schreef Cwen het volgende:
Trouwens, kan het niet zo zijn dat Noor last heeft van bloedend tandvlees als haar weerstand laag is?
Heb daar zelf ook last van, en volgens mij wel meer mensen.
Ja, zo doen we het nu ook met schoonmaken. Maar ze vindt het Heel Erg.quote:Op zondag 21 september 2014 11:21 schreef L-E het volgende:
Ik zou het met zn twee doen. Zij op aankleedkussen, eentje ter afleiding en handjes vasthouden, de ander druppelt. Wij doen het wel eens met moedermelk, lukt eigenlijk prima
Mja, het lijkt vandaag ook wel echt mega-obvious hoor, dus ik snap t welquote:Op zondag 21 september 2014 12:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh das ook wel een goede ja.. Hoelang is E. er zoet mee geweest?
En je kleine lettertjes, das wel minder. Daarom zeg ik ook echt nooit wat, tenzij het mega-obvious is. Zo gênant anders.
Je wordt er vanzelf handig inquote:Op zondag 21 september 2014 10:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Daar zal het ook wel op neerkomen. Nog even verzinnen hoe we haar in de houdgreep gaan houden. Want tot dusver is het schoonmaken al een grote krijspartij.
+1quote:Op zondag 21 september 2014 16:51 schreef Spirit82 het volgende:
Omen, misschien moet je loslaten wat je zus zegt. Ze bedoelt het ongetwijfeld goed, maar ik heb van goede vrienden en bekenden ook allerlei diagnoses gekregen (inclusief depressie) en zij zaten er faliekant naast. Ondanks hun goede bedoelingen, voelt het wel als een klap om zoiets te horen. Ik denk dat het klopt wat LB zegt en dat je zus dit zegt omdat ze zich zorgen maakt, maar laat je niks aanpraten. Iedereen heeft goede en slechte periodes is zijn/haar leven en dat mag! Als jij denkt dat ze gelijk heeft, ga dan naar je huisarts. Zo niet, zet het van je af en zeg desnoods tegen haar dat je weet dat ze het goed bedoeld, maar dat ze erover op moet houden omdat je je er heel naar door voelt.
Je faalt niet rareEen kind hebben is superzwaar en dan heb ik nog een partner die alles op kan pakken als ik er doorheen zit. Ik vind het superknap van je dat jij dit alleen hebt aangedurfd, en, van wat ik er van mee krijg, het super doet! Kijk dan wat een tof kind je hebt
En een mooi huisje nu, maar je hebt zo'n drukke periode gehad, daar mag je nu best even moe van zijn en in een dipje zitten hoor. Geef het de tijd en als je je echt zorgen maakt, ga dan langs de huisarts, maar ik denk echt dat het normaal is hoor
Omen, ik weet niet of het depressie is of een dip, maar ik geloof niet dat je je ooit zorgen zou mogen maken over of je kind je wel leuk vindt. Ga hier eens met iemand over praten, alsjeblieft!quote:Op zondag 21 september 2014 21:57 schreef Omentielvo het volgende:
Ik denk zelf een megadip. Maar momenteel maalt het te vaak dat ik niet gemogen word. Zelfs niet door Riley. En ik weet eigenlijk dat het onzin is, maar vandaag wilde ze niet bij me. En dan voel ik dat meteen als bewijs. En dan voel ik me gefaald als moeder en persoon.![]()
Dit. Nare gedachten alleen al zijn reden genoeg om met iemand te gaan praten.quote:Op zondag 21 september 2014 23:33 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Omen, ik weet niet of het depressie is of een dip, maar ik geloof niet dat je je ooit zorgen zou mogen maken over of je kind je wel leuk vindt. Ga hier eens met iemand over praten, alsjeblieft!
Hoppaaaa en dat met 2 halfdichte ogen!quote:Op maandag 22 september 2014 09:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gistermiddag koffie gedronken met 3 meiden van zwangerschapsyoga. Noor is de jongste, maar is echt het meest ver qua spraak leek het. Grappig om te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |