abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144450574
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen ... Voor zover mogelijk :P

vrijdag 12 september 2014 @ 12:12:22 #2
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144450675
Ja dat dacht ik al LB :D Ik deel trouwens die frustratie ;)

Maar je bent dus geen 900 per maand aan opvang kwijt. Afhankelijk van wat je verdient betaal je daar dus maar een deel van. Ter nuance van wat men hier leek te denken hoeveel opvang netto kost.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144450878
Ja wij kregen nog rond de 500 euro aan toeslag :) dus het kostte netto helemaal niet zo vreselijk veel.
pi_144450902
Wel belangrijk, die nuance! Ik vond het al enorm veel.
pi_144450903
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:08 schreef LadyBlack het volgende:
En Kyara, dat klopt hoor. Maar het argument: "die opvang kost me meer dan ik verdien" is dus eigenlijk altijd kul. klein beetje achtergebleven beroepsfrustratie
:Y

En werken is ook meer dan alleen geld verdienen. En vaak wordt ook pensioenopbouw ed vergeten.
Maar ja, soms is het toch even nodig om meer korte termijn te denken helaas.
pi_144450962
Begrijp me niet verkeerd; ik zou gráág hebben dat de opvang meer kostte dan wat ik verdien ;) maar het is gewoon niet zo, plus inderdaad je pensioenopbouw, carrièrevoortgang....

Bij twee kinderen wordt het al anders. Je krijgt dan weliswaar procentueel gezien meer opvang vergoed via Toeslagen, maar het nettobedrag an sich is natuurlijk wel hoger. Dat zou wel eens meer kunnen zijn dan ik verdien.

Dus....... O-)
pi_144450974
Je houdt er altijd iets aan over idd. Maar ik vond voor mezelf, 4 uur werken en de helft reistijd te veel van het goede. Ik werkte 5 dagen per week, zag dan voor mijn gevoel D amper, en dat was ook niet de bedoeling
Pensioenopbouw ten spijt, maar de bedoeling is dat als D naar school is, ik wel weer aan het werk ga.

Wat het volgend jaar wordt, wordt afwachten. Alleenverdieners gaan er op vooruit volgens de prinsjesdag-roddels.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_144450995
Nou wij zijn voor 1 dag per week 323 per maand kwijt. Als je kind dus 5 dagen naar de opvang gaat, zou 900 netto na aftrek teruggave best kunnen hoor.
Sarcasme. Herken het.
pi_144451008
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:23 schreef -mandy- het volgende:
Je houdt er altijd iets aan over idd. Maar ik vond voor mezelf, 4 uur werken en de helft reistijd te veel van het goede. Ik werkte 5 dagen per week, zag dan voor mijn gevoel D amper, en dat was ook niet de bedoeling
Pensioenopbouw ten spijt, maar de bedoeling is dat als D naar school is, ik wel weer aan het werk ga.
Dat is inderdaad een verhouding die dan scheef loopt. Zou je een goedkope flexibele gastouder moeten hebben en werk dichtbij huis. Maar soms ligt t niet voor het oprapen he ;)
pi_144451083
In mijn geval zou ik flexibele kinderopvang moeten hebben. Dat is 1 euro per uur duurder dan reguliere opvang en daarvan krijg je dus niks terug. Voor 3 kinderen, 1,5 dag opvang, dan ben je sowieso al 220 euro aan extra kosten verder.
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:27:58 #11
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144451100
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:25 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een verhouding die dan scheef loopt. Zou je een goedkope flexibele gastouder moeten hebben en werk dichtbij huis. Maar soms ligt t niet voor het oprapen he ;)
We hadden een goedkope, superlieve en heel flexibele gastouder gevonden met wie het heel goed klikte. Was heel jammer haar teleur te moeten stellen.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_144451161
Toch vond ik het wel slikken hoor.... zo'n regel op je bankafschrift met minus ~1800 euro (2 kindjes, 3 dagen opvang/week). Daar gaat ongeveer mijn hele maandsalaris... :X Dat er een paar regels verderop ook nog + ~1200 staat voor KOT valt niet meteen op. En toen had ik ook nog de illusie dat BSO goedkoper was dan kdv, maar onderaan de streep valt dat best tegen...
Maar ik ben wel ontzettend blij met m'n werk, ik moet er niet aan denken fulltime thuis te zijn.
(Al ben ik nu wel thuis... voelde me vanochtend zó beroerd op m'n werk... hoofdpijn, kiespijn, aften, misselijk.. blegh! Ik kruip zo maar lekker even m'n nest in)
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:30:53 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144451199
Ah nou, shandaly.... -O- Kaak nog steeds niet goed dus?

Kindjes wel op school en opvang vandaag? Lekker paracetamol en slapen dan inderdaad, hopelijk voel je je straks beter! :*
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:31:46 #14
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144451226
Beterschap Shandaly!

Ik ben op werkgebied en sommige punten heel onzeker. Functioneringsgesprekken waren bij mij altijd goed voor een week of langer nachtmerries en slecht slapen.
Ik vind het niet zo erg nu, om thuisblijfmoeder te zijn. Al mis ik de gezelligheid en sociale contacten met de collega's wel, het werk niet.
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:32:20 #15
244125 laziness
pi_144451251
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:24 schreef Spirit82 het volgende:
Nou wij zijn voor 1 dag per week 323 per maand kwijt. Als je kind dus 5 dagen naar de opvang gaat, zou 900 netto na aftrek teruggave best kunnen hoor.
Dan krijg je dus helemaal geen KOT? Want 323 is gewoon het hele bedrag voor 1 dag.
pi_144451285
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:32 schreef laziness het volgende:

[..]

Dan krijg je dus helemaal geen KOT? Want 323 is gewoon het hele bedrag voor 1 dag.
Jawel, dat zeg ik dus, 5x323, dan kan het best 900 zijn na aftrek.
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:40:03 #17
244125 laziness
pi_144451486
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:33 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Jawel, dat zeg ik dus, 5x323, dan kan het best 900 zijn na aftrek.
Maar met 11 uur op een dag, 1 dag per week, gemiddeld 7 euro per uur, ben je zonder KOT toch die 323 kwijt?
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:42:00 #18
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144451540
Kletsen jullie maar gezellig verder over de KOT. Ik heb trek en ga een broodje smeren en eten. :W
pi_144452171
Ik zou absoluut heel graag weer aan het werk willen maar dus niet ten koste van alles.

Sterkte Shandaly! :*
pi_144452541
Hier is de toeslag elke maand verschillend. Ik geef namelijk elk einde van de maand op hoeveel uur kaylee geweest is. Wij werken allebei onregelmatig dus flexibele opvang. Het is een zeer luxe opvang en betalen dus meer als gemiddeld. Het valt eigenlijk wel mee. Afgelopen maand is ze 1 dagdeel van 4 uur geweest. Scheelt een hoop dan met de g-o waar ze eerst heen ging!
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:36:21 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144453221
LE, ja zo'n ¤930 per maand. En ik zou er niet thuis voor blijven, net als spirit. Gastouder is ook niks voor ons. Ik vind het contact met andere kindjes heel belangrijk en ik zie ook dat Noor dat ontzettend leuk vindt :Y. Ook als ik thuis zou komen te zitten, zou Noor minstens 1 dag per week naar het kdv blijven gaan. Het doet haar gewoon goed :). Maar iedere ouder en kind is weer anders, dus het is mooi dat er zoveel mogelijk is.

Prijs is idd voor de KOT, maar als je wat meer verdient, krijg je niet zoveel meer terug... Vrienden van ons krijgen zelfs niks meer, dus die lappen echt alles volledig zelf.

Kyara, ze gaat drie dagen :).

Het wennen was heel goed gegaan! Heerlijk gespeeld, toen ik aankwam, was ze daar over het erf ( O+ ) aan het crossen op een loopauto. Ze was eigenlijk verbaasd dat ik er alweer was :'). Leidsters zeiden ook al, volgende keer wennen met slapen en dan is het ook klaar en kan ze gewoon komen.

Aapieannie, welkom! En je beschrijft idd net Noor zo! Heel herkenbaar.

AM, doorkomende kiezen zouden verboden moeten worden!

Shandaly, beterschap :*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_144454147
Maar ja, als je zoveel verdient dat je geen KOT meer krijgt, dan heb je eigenlijk ook weinig te klagen. Want dan moet je wel heel erg veel verdienen volgens mij.

M gaat ook nog 1 dag per week naar het kdv idd. Maar met 3 is dat gewoon onbetaalbaar zonder inkomen en zonder KOT.
pi_144454226
Die kdv's zijn zo duur... Als ik weer ga werken krijgen we ook niet veel terug, maar ja, dat is nog even niet aan de orde. Moet het nog wel uitvechten met uwv :(.

Shandaly, beterschap!

AM, sneu ;(

Annie, hallo!! Is er nog een foto van je knappe meid?
Home is where the O+ is...
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:09:51 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144454441
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:00 schreef Kyara het volgende:
Maar ja, als je zoveel verdient dat je geen KOT meer krijgt, dan heb je eigenlijk ook weinig te klagen. Want dan moet je wel heel erg veel verdienen volgens mij.

M gaat ook nog 1 dag per week naar het kdv idd. Maar met 3 is dat gewoon onbetaalbaar zonder inkomen en zonder KOT.
Afgelopen jaar lag die grens bij een verzamelinkomen van 118.000.

Bij 2 of meer kinderen is er geen maximuminkomen.
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:16:17 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144454645
XM dat klinkt goed!

Oh en hier gaat E ook nog 3 ochtenden naar de opvang. Ik werk op het moment niet, maar vind het wel belangrijk dat ze er gewend blijft. En ik had nog 'ongebruikte' uren over, dus kan het mooi uitsmeren tot eind december (meaning; ik krijg er dus wel nog steeds toeslag voor) ^O^
pi_144454679
Ja, dat was hier dus ook zo klote. Ik had per 1 januari geen recht meer op toeslag dus alle niet gebruikte uren waren ook weg :(
pi_144456304
op verzoek van Cwen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaylee 13 maanden

[ Bericht 36% gewijzigd door aapieannie op 12-09-2014 15:23:03 (foto even in spoiler want groot) ]
  vrijdag 12 september 2014 @ 16:33:24 #28
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144458598
Wat een mooie dame heb je aapieannie!

Ik kom weer *O* voor D! Liep hij gisteren voor het eerst los. Gaat hij vanmiddag zelf vanuit kruipen helemaal zelf staan op het gras zonder steun! *;
Wat hou ik van sprongetjes, voor zulke dingen is het niet erg om 3x/nacht je bed uit te moeten. (mits het niet elke nacht is zoals afgelopen nacht).

[ Bericht 3% gewijzigd door -mandy- op 12-09-2014 20:44:28 ]
pi_144463936
:* voor de slechte nachten L-E en Kyara
*O* voor het doorslapen van E LB. Jammer dat jij lag te wachten op haar wakker worden :D

Kyara ik vind jouw verhaal over het knuffeltje zo lief en lastig tegelijk.

XM ik vind jouw verhaal over het afscheid bij de crèche klinken als goed gehecht. Eerst even achter jouw benen kijken wat het is en daarna het vertrouwen om naar binnen te gaan voor het spelen :*

Jeetje. ¤ 900,- per maand. Maar xm is dat zonder de toeslag? Dan klinkt thuisblijfmoeder wel heel goed. Ik zou trouwens ook wel thuisblijfmoeder kunnen zijn als de mogelijkheid er was. Al heeft Kyara wel een heel goed punt
Ik las trouwens dat alleenverdieners erop achteruit gaan. Ben ik ook erg bil mee :(

Aapieannie welkom en wat is ze leuk O+

XM fijn dat het wennen goed is gegaan

Mandy *O*

Hier vandaag een dreumes met veel driftbuien en veel geknuffel. O+
pi_144465634
Potverdrie zeg. Vandaag klom Aiden zoals gewoonlijk de trap op met mij direct achter hem. Waren we bijna boven (nog 2 treden), deed hij een soort misstap. Hij kukelde al gelijk met hoofd en al richting beneden. Gelukkig was ik snel (en dichtbij) en greep hem vlug bij zijn been.
3 treden lager, huilend en vastgehouden aan 1 been.
Pfff. ;( Het ging zo snel dat ik geen tijd had om te schrikken. Maar als ik bedenk wat de schade was geweest als ik hem niet had vast kunnen grijpen. Goffer. :'(
  vrijdag 12 september 2014 @ 20:39:53 #31
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144465830
Oh Venco, wat zal dat een eng moment geweest zijn ... :*
  vrijdag 12 september 2014 @ 20:41:19 #32
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144465878
Oh Venco, wat eeeeeeng :X ik ben er ook elke keer bang voor :X
Goed gehandeld in elk geval ^O^

Die D heeft t ineens door! *O*

AA, wat een knapperdje! O+
pi_144466387
Een pensioengat, typisch iets waar ik echt geen moment mee bezig ben als we plannen maken mbt verdeling werk/opvang :7

Wij kiezen er heel bewust voor om onze kinderen niet naar de opvang te doen. Dat heeft meerdere redenen, die allemaal niets te maken hebben met een gebrek aan kwaliteit van opvang an sich, maar alles met hoe onze jongetjes zijn. En het is voor ons overduidelijk dat zij het beter doen als een van ons er is. Logisch gevolg is dat we niet allebei intensief kunnen investeren in onze carriere, op het moment gaat mijn man als een speer op zijn werk en zolang hij in die flow zit, ligt de werkfocus daar. Ik wil in de toekomst wel graag nog wat dingen doen op werkgebied, maar de kans is groot dat we daar pas ruimte voor zien als de jongste naar school gaat. En dat is prima.

Tijd met en voor onze kinderen vinden wij een groot goed, en dat is een absolute prioriteit. Daar plannen we de rest van ons leven omheen, zeg maar. Ik besef me overigens dat het een luxe is hoor, een keus die niet iedereen kan maken. Er zit wel naast de basisschool van de oudste zo een enorm tof kdv, dat ik het bijna jammer vind dat wij geen opvang willen ;)

Ik dacht vroeger - toen ik nog werkte - ook dat ik onmogelijk thuisblijfmoeder kon zijn. En toegegeven, in het begin vond ik het hels. Ik miste mijn leven, mijn volwassen gesprekken, mijn eigen dingen die niets te maken hadden met kinderen opvoeden en verzorgen. Maar als je zoals ik noodgedwongen thuis zit, dan vind je op den duur wel andere manieren om een invulling aan je dag te geven. Er is voor mij nu zo veel meer in het leven dan werk, zo veel andere zaken waar ik inmiddels voldoening uit haal, ik ervaar het wel als een soort mentale rijkdom dat ik werk niet meer 'nodig' heb om me nuttig te voelen :) (Omdat dit toch een topic vol hormonale vrouwen is ;) dit gaat over mij en hoe ik er in sta, I aint judging! :P )
pi_144466458
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:33 schreef vencodark het volgende:
Potverdrie zeg. Vandaag klom Aiden zoals gewoonlijk de trap op met mij direct achter hem. Waren we bijna boven (nog 2 treden), deed hij een soort misstap. Hij kukelde al gelijk met hoofd en al richting beneden. Gelukkig was ik snel (en dichtbij) en greep hem vlug bij zijn been.
3 treden lager, huilend en vastgehouden aan 1 been.
Pfff. ;( Het ging zo snel dat ik geen tijd had om te schrikken. Maar als ik bedenk wat de schade was geweest als ik hem niet had vast kunnen grijpen. Goffer. :'(
Oi ;( :*

(Laatste keer dat hier zoiets gebeurde (gisteren :') ) had ik een paniekaanval naderhand. Al die spanning, brrr ;(
pi_144466649
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:56 schreef L-E het volgende:

[..]

Oi ;( :*

(Laatste keer dat hier zoiets gebeurde (gisteren :') ) had ik een paniekaanval naderhand. Al die spanning, brrr ;(
Wat ik zeg, het ging zo snel. Ik voelde niet eens lichamelijk iets, zeg maar. Alsof het heel logisch was dat het nét goed ging.
Maar ik ga wel voorzichtiger met hem zijn daar. Misschien onderschat ik de snelheid dat het mis gaat.
pi_144467470
Wat een schrik Venco! Logisch dat je pas erna beseft wat er had kunnen gebeuren, heel eng! Het kan zo snel misgaan..

Welkom aapieannie :W wat een schatje!

Interessant die discussie over de opvang. Ik werk zelf niet en Eva gaat ook niet naar de opvang, wat ik eigenlijk wel jammer vindt want ik heb het idee dat ze het heel fijn zou vinden. We willen haar wel naar de PSZ doen als ze twee wordt.

XM, wat klinkt jullie nieuwe kdv leuk! Super dat het zo goed ging met Noor.

Wat knap Mandy! Hij gaat ineens als een speer :o

:* voor de zware nachten

Beterschap Shandaly!

Ik heb afgelopen week een eerste gesprek gehad met een nieuwe psychiater enzo en waarschijnlijk start mijn echte behandeling rond februari 2015 (wachtlijsten, geweldig!). Het zou kunnen dat Eva dan alsnog naar een kdv moet omdat er dan dagen zijn dat ik niet meer thuis ben en mijn man ook gewoon fulltime werkt. Hoewel ik denk dat het goed voor haar is, kan ik er ook heel nerveus van worden :@ mijn kind uit handen geven :X
E.
pi_144467676
Oh brrr Venco, wat eng.

Kinderopvang. ....ik kan er niet over meepraten. Wij hebben opa en oma.

Jongens ik kan mijn kind niet meer bijhouden hoor. Ze lult ineens de oren van mn kop. Echt! Ieder woord wordt herhaald en opgeslagen. Niet normaal.
Maar wel makkelijk :+
We wilden kijken of het potjes trainen dan maar gelijk opgepakt kan worden na het succes van gisteren.
Vandaag niks op hef potje, maar ze heeft 2x bij de wc deur gestaan" "pssssh die!" Oftewel ze wilde plassen op de wc :o
Als mijn vriend dan bij haar kwam zei ze "Oh oh" want hij was te laat :D

Maar ik geloof echt dat ze er mee bezig is.
Eerder deze week kwam ze ook al aanlopen "poep" maar toen was er niks. 2 minuten later wel!

Het zal toch niet dat beide kinderen straks tegelijk uit de luiers zijn :o
pi_144467980
Mag ik even wat advies over een heel andere kwestie?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144468631
Aapieannie, wat een leukerd O+

Wat schrikken Venco! Maar wel goede reflexen :Y

L-E ik begrijp wel wat je bedoelt. Sowieso vliegen de dagen voorbij vind ik. Maar ik vind sowieso thuisblijven of werken een heel persoonlijke keuze. Iedereen moet doen wat bij jezelf (en kinderen) past en waar je je fijn bij voelt (en het moet natuurlijk ook wel mogelijk zijn).

Danic, wow! Snelle dame!

Venco, wat betreft je spoiler: ik ben zelf voor open en eerlijkheid. Hoe langer je het voor je uit blijft schuiven, hoe moeilijker het wordt. Ik zou toch door de zure appel heen bijten en gewoon heel eerlijk zeggen hoe het zit. Je hoeft niet in details te treden maar dan hou je de communicatie in elk geval zuiver en hoef jij je ook niet meer schuldig of lullig te voelen als je ze tegen komt. Wat zij er dan weer mee doen is aan hen.
pi_144471220
wat Kyara zegt. Vertel bij aanvang van het gesprek ook eerlijk Hoe je je voelt en dat je het moeilijk vindt om te bellen, maar dat jé dit graag opgehelderd wilt hebben (En eventueel dat je het leuk zou vinden als ze alsnog langs zouden willen komsn).
Maar wees open en eerlijk.

Doe het opeen moment dat je je redelijk stabiel voelt en al moet je ineens huilen dan lijkt me dat geen probleem. Huilend starten met het gesprek lijkt me dan weer niet handig
pi_144471493
Bedankt allemaal voor het welkom! Ik had eerder nog niet echt tijd gehad om hier te posten. Maar nu ik thuis zit en mn handen weer enigzinds kan gebruiken is het wel tijd!

Venco wat een schrik zo de trap af! En wat betreft je spoiler. Ik zou contact zoeken. Wat kyara al zegt hoe langer het duurt hoe moeilijker..

Danic al met potjes training bezig jeetje! Kaylee moet alleen maar heel hard lachen als win vragen of ze soms heeft gepoept 8-)

Spark het komt vast allemaal goed! En misschien is het voor jou en eva wel goed een dagje kdv?
pi_144471824
Ik vind de kosten voor kinderopvang juist heel erg meevallen. Vooral omdat ik vroeger iedereen altijd hoorde vertellen dat ze "alleen maar werkten voor de opvang". Daardoor had ik het idee dat het echt veeeeel duurder zou zijn.

Nu gaan allebei onze kinderen 1 dag naar de opvang. Dat kost bruto ongeveer ¤610/maand. Netto kost het me maar ¤221! Voor Tom krijg ik veel meer terug, ik geloof iets van 81% ofzo.

Ze gaan uiteraard wel maar 1 dag. Maar dat is omdat M. en ik (ik vanaf dit schooljaar) allebei 1 dag ouderschapsverlof hebben (en M. daarvoor sowieso 4x9 werkte), en mijn moeder past 1 dag op (omdat ze het leuk vindt, het hoeft niet).

Financieel gezien zou het voor ons gunstiger zijn om te werken ipv een dag ouderschapsverlof op te nemen (bruto ga ik er bijvoorbeeld zo'n ¤700 op achteruit, geen idee nog wat dat netto doet. En dat kost de opvang voor 1 dag echt niet). Maar we vinden het allebei fijn om die dag met onze kindjes door te brengen <3 En ons werkt laat het toe, dus waarom niet :)
pi_144478841
Ik vind het ook wel meevallen met die kosten voor de opvang. Maar ik vind ook dat ik makkelijk praten heb want we verdienen allebei prima. En als je minder verdient is het (tijdelijk weliswaar) toch best een aanslag op je budget.
pi_144480717
Venco wat is dat schrikken zeg. Goede reflexen

L-E zeker fijn dat jij de luxe hebt om er fulltime voor je kinderen te zijn

Spark dat duurt nog even voordat je bij de psycholoog terecht kan. :*
En je kind uit handen geven is zeker eng.

Danic, wat goed *O*

Venco ik ben het met Kyara eens. Sterke en succes :*

Riley lust graag mandarijnen. Ze noemt ze alleen: "bal" :D
pi_144481690
Haha Omen die Riley. Hier heeft N. een mandarijn maandenlang 'ei' genoemd. Nu is het een 'mandamijn'.

Mijn meisje is haar persoonlijkheid aan het ontwikkelen.
'Ikke', 'mij' en 'zelluf doen' zijn aan de orde van de dag.
En bij alles wat broer doet, is het 'N. ook'.
pi_144482208
Trouwens over kot gesproken, de belastingdienst houdt me voor de gek. Moet jaaropgaaf inleveren. Met antwoordenvelop. Ingevuld, in envelop, staat er op dat je moet controleren of adres én streepjescode leesbaar zijn. Maar dat kan heul niet. Die staan op verschillende plaatsen op de brief. :( Daar kan mijn zwangere hoofd toch niet tegen, ik snap het niet ;( Ik hoop maar dat alleen leesbaar adres ook goed is...
pi_144482994
Zo'n antwoordenvelop met venstertje? Wat is het adres dat erop staat?
pi_144483620
Ja, een antwoordnummer in Heerlen.
pi_144485441
Ik betaal netto 675. Ik vind het gewoon best veel geld.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_144490132
Het wordt wel weer eens tijd voor een fotootje... al dat gedoe over kosten en opvang enzo, zou er depressief van worden. Iemand een chippie?

Zittend eten of drinken is voor babies. Deze jongedame wil alleen nog maar staan, alhoewel dat haar zonder steun nog niet lukt, zelfs niet per ongeluk.
Als ze nog wil lopen in dit huis zal ze op moeten schieten trouwens. Het ziet er naar uit dat we voor eind van de volgende maand verhuisd zouden kunnen zijn! *O*

AM, "ook" is dan ook een erg belangrijk woordje als je al een grote broer of zus hebt ;)

Hmm.. mandarijnen, die kunnen we ook wel eens gaan proberen. Vorig jaar was Femke nog niet aan vast eten toe in het mandarijntjesseizoen, maar nu natuurlijk wel. (En twee jaar geleden, toen ik zwanger was van haar, leefde ik zo ongeveer op mandarijntjes. Een van de weinige etenswaren waar ik toen niet misselijk van werd ;) )

Venco, heb je al gebeld? Ik probeer in zo'n geval te bedenken wat het worst-case scenario zou zijn. Bijvoorbeeld, dat ze je nooit meer willen zien. Nou, geen verschil dan dus, dus het kan alleen maar beter gaan! ;) (Makkelijker gezegd dan gedaan, I know... succes! :* )
En goede reflexen inderdaad! ^O^

Danic! :o :o Wat gaat ze snel! Wauw! O+

En D. van mandy heeft ook ineens de fast-forwardknop ontdekt *G*

Bedankt voor de beterschapswensen dames. Gister was echt even een dieptepunt. Inmiddels gaat het wat betreft kiespijn en aften en ander mondzeer best ok. Alleen harde dingen kauwen, of onverwacht m'n mond ver opendoen (bij gapen bijvoorbeeld) doet echt nog pijn, maar.. geen pijnstillers meer nodig! Ben bang dat daar die hoofdpijn vandaan komt, bijwerking van overdaad aan pijnstillers van de laatste twee weken, dus zodra ik daar van afgekickt ben zal ook dat wel weer over gaan. Rustig aan aanmodderen, en dan gaat het best prima...

Ben vast een hoop vergeten, maar helaas: tijd om te koken!
pi_144491027
Blij dat je je alweer ietsje beter voelt Shandaly!

Even maar geen chips denk ik nu :P , ik ben chocoladetaart aan het maken voor vanavond :Y)

Leuk dat jullie zo snel kunnen verhuizen!
Dat los staan en lopen komt vanzelf wel, niet elke dreumes begint even snel met los lopen en los staan.
Wanneer begon Lars te lopen en los te staan?

Niet geraspt fruit wordt hier nog steeds steevast geweigerd. Verder zijn stukjes helemaal geen probleem, nieuwe hit sinds vandaag zijn cornflakes.

Venco, ik ga mee in wat Kyara zegt. Hoe langer je het uitstelt hoe moeilijker het wordt.

Wat mooi om te lezen AM!

Ik heb me vanmiddag voorgenomen om binnenkort samen met D eens naar een samenspel te gaan in de psz. Is vrij toegankelijk, voor iedereen met een kind tot 4 jaar.
En voor D ook leuk om eens te spelen in een andere omgeving en met andere baby's/dreumesjes/peuters.

[ Bericht 9% gewijzigd door -mandy- op 13-09-2014 18:44:10 ]
pi_144492555
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:38 schreef -mandy- het volgende:
Leuk dat jullie zo snel kunnen verhuizen!
Dat los staan en lopen komt vanzelf wel, niet elke dreumes begint even snel met los lopen en los staan.
Wanneer begon Lars te lopen en los te staan?
Lars deed zijn eerste losse stapjes en de eerste keer los staan op dezelfde dag: 10 dagen voor hij anderhalf was.
SPOILER: bewijs
Femke heeft dus nog tot 5 november om sneller te zijn dan haar grote broer ;)

Chocoladetaart!! :9~ Alhoewel.. ik heb dat lijnen een beetje losgelaten, maar om nu meteen door te slaan de andere kant op is misschien wat zonde van de afgelopen maanden..
pi_144497426
Animalmix. In die fase zit Riley dus ook. Eten wil ze zelf doen. Maar nu ook haar kleding. Dus dan probeert ze regelmatig een truitje over haar benen (en het liefst nog met twee benen door 1 mouw) te doen. En boos als ik haar dan ga aankleden :D

Shandaly wat een leuk grietje O+
En spannend van het huisje *O*
Fijn dat het al wat beter gaat met jou :*

Leuk idee Mandy dat samenspel. Ik ben benieuwd hoe D dat vindt

Vandaag zo grappig momentje. Ik was met Riley buiten aan het spelen. Dus op een moment liepen wij naar huis. Zij op haar loopfietsje. Maar telkens als iets niet lukt gaat ze miepen. Dus ik: "Riley als iets niet lukt dan moet je vragen of mama wil helpen".
Dus we liepen verder en weer lukte iets niet. Dus Riley: "Mama :("
Ze snappen echt zoveel die kleine dreumesjes O+
pi_144499270
Even jompelen voor het nieuwe huisje en de vooruitgang van Femke van Shandaly *O*

En ik ben zo blij dat in mijn woonplaats de gastouderopvang zo goed geregeld is door een organisatie. Ik tik per kwartier af en de uurprijs ligt vele malen lager dan bij een kdv. Bruto zijn we 1450 kwijt. Netto 375.. twee kindjes, per kind ongeveer 26 uur per week even grof geschat. En idd, voor een tweede kindje betaal je nog veul minder. En wij zijn toch echt tweeverdieners met een behoorlijk inkomen (of ja.. ik nu even wat minder vanwege scholing, maar over 1,5 jaar ga ik weer vrolijk fulltime aan de slag).

Morgen varkens kijken tijdens stap in de stal *O* .. misschien ook wel bij jullie in de buurt?

Verder, best druk. Maar daardoor geniet ik bewuster en intenser van het gezinsleven.
  zondag 14 september 2014 @ 16:38:26 #55
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144517936
Goede berichten Twinkle! En omen en Shandaly ook idd!

Hier gebeurt ineens ook veel. Ze stapt meer en meer door de kamer, kan ineens vormpjes door de vormenstoof doen, krijgt een rietje in een pakje appelsap geprikt, vanmiddag zei ze ineens poesje mauw, op de toon vh liedje, ze stapelt steeds vaker blokjes op, zegt 'ajebief' oid als ze iets aangeeft, zegt sowieso steeds meer woordjes, sinds eergisteren kan ze stukjes brood aan haar vorkje prikken en in haar mond stoppen ( en kijkt daar heeeeel trots bij O+ ) *O*

Wat ik wel beetje raar vind is dat ze steeds een beetje verhoging heeft.. In de ochtend is het nog normaal, maar net ook 37,6 gister 37,7.. Ze is wel vreselijk aan het hoesten, al weken, vooral bij liggen. Zit niet op haar longen, is gecheckt en nu ook weer veel groen snot. Wat vinden jullie, nog maar ff aanzien? Ze is verder gewoon vrolijk en niet ziek ofzo.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_144521542
Waarom temperatuur jij haar zo vaak? Ik temparatuur Riley alleen als er aanleiding voor is. Dus ziekerig en jengelig. Maar ik zou het even aanzien als ze gewoon vrolijk is :*

Twinkle hoe was jouw dag?

En hoe is het met de rest van de dames?
pi_144523015
Xm ik had dat net als omen ook nooit gemerkt. Want bij beetje minder fit/ verkouden ga ik niet temperaturen. Alles onder 38 is geen verhoging. Verkoudheid weg kost ook energie van haar lichaam. Als ze nou weken achter elkaar verkouden is / blijft kun je nog even overleggen met ha. Maar er zijn hier ook periodes dat M. van verkoudheid naar verkoudheid lijkt te lopen.
pi_144523090
Ik temperatuur haast nooit. Ik vond dat in het ziekenhuis al niks om te doen. Nu hebben kinderen na een slaap(je) vaak een wat hogere temperatuur.
pi_144523407
Druk druk druk Omen. Maar wel leuk! Nu kapot moe! Hoe was de jouwe? :)

Xm ik heb hier met Djen een periode van maaaanden gehad dat ze groene snot had en ze telkens slijm ophoestte. Zelfs met het mooie weer ging het niet weg .. wat ik wel had gehoopt/verwacht. Uiteindelijk toch maar een antibiotica kuur hoewel ik daar totaal geen fan van ben. Maar het hielp wel uiteindelijk :)
pi_144524015
Twinkle, dank voor de varkenstip! Wij zijn vanmiddag ook geweest, superleuk! Hadden de grote van m'n zusje mee en de dames hebben zich prima vermaakt. Er liep alleen een man rond in een pluchen varkenspak en die mocht echt niet bij isa in de buurt komen, krijsen joh :D

XM, hier ook van die dagen dat ze zomaarpoefineens nieuwe dingen kan! Ik sta soms echt versteld! Zegt/doet mijn kind dat echt?! Overigens heeft ze ook alweer weeeeken een snotneus. Heerlijk hoor :') Gelukkig geen verstopte neus, maar wel van die fijne groene korsten overal :Y)
Sarcasme. Herken het.
pi_144524319
Mijn dreumes zit in een fase dat ze elke dag nieuwe woordjes lijkt te kennen. En dat merk je erg goed aan haar humeur (1.500 driftbuitjes in 10 minuten) en moeite met het middagslaapje. :D
Gelukkig is ze nog overwegend lief hoor, maar ik ga me soms een tikje onzeker voelen of ik het allemaal wel goed doe :@
Ik houd maar dat plaatje van het is een fase, het is een fase aan :D
  zondag 14 september 2014 @ 20:08:14 #62
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144525213
Ze is al maanden aan het hoesten. En wisselend snot. We hebben er naar laten luisteren, maar niks aan de hand volgens de huisarts.

Ze had vorige week wel echt koorts (boven 38 is koorts, alles boven 37,5 is verhoging las ik), vandaar dat we het beetje in de gaten houden. Net 37,8. Ik ben natuurlijk ook gewoon een enorme neuroot helaas -O-. Maar ze is wel gewoon vrolijke enzo. Kan het daarom ook niet zo goed plaatsen.
pi_144526699
Ik stem voor niet meer meten. Wat niet weet wat niet deert :+ En als de huisarts al heeft gekeken gewoon wachten tot het over is. Als ze gewoon vrolijk is zal het wel meevallen.
pi_144532560
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 20:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze is al maanden aan het hoesten. En wisselend snot. We hebben er naar laten luisteren, maar niks aan de hand volgens de huisarts.

Ze had vorige week wel echt koorts (boven 38 is koorts, alles boven 37,5 is verhoging las ik), vandaar dat we het beetje in de gaten houden. Net 37,8. Ik ben natuurlijk ook gewoon een enorme neuroot helaas -O-. Maar ze is wel gewoon vrolijke enzo. Kan het daarom ook niet zo goed plaatsen.
Ik denk dat ik in heel mn leven nog niet zo vaak ben getemperatuurd als jij je kind in de afgelopen paar maanden.
pi_144537929
Temperatuur verschilt toch ook per persoon? De een heeft een basis temperatuur van 36.8 en de ander 37.4 en alles ertussen of daaromheen... Jouw meisje kan best gewoon lekker warmbloedig zijn, XM.
Ik temperatuur (mezelf en mijn kinderen) bijna nooit. Alleen als ze echt ziek zijn en ik wil weten of pcm een optie is...

Omen, succes met al die driftbuien. Femke zit ook in zo'n fase: heel veel willen, maar bijna niets ook echt kunnen... Ze is niet zozeer driftig dan, maar ze huilt echt ontzettend veel om alles, maar vooral ook om niets. Nou ja, in mijn ogen niets, voor haar gevoel zal de wereld wel bijna vergaan omdat ze net niet bij dat ene blokje duplo kan enzo ;) O+ ze huilt bijna nog meer dan toen ze pasgeboren was... Gelukkig slaapt ze wel prima, dus de nachten zijn ok.
Fases hè?

Over nachten gesproken... Hoe gaat het met de bikkels hier? Wordt het alweer iets beter?
pi_144541541
Ben ik ook een bikkel? O+

De meeste nachten slaapt ze nu door gelukkig, maar er zijn fases dat het heel zwaar is. Gelukkig nu even niet, hoewel ik vanaf 5 uur met haar bezig ben geweest :@ Gelukkig kan ik zo nog even terug in bed O+
Sarcasme. Herken het.
pi_144541635
Fases met driftbuien en huilen :(
Sterkte Omen en Shandaly!! Gelukkig zijn jullie meisjes verder wel heel lief!

Spirit zeker ben je een bikkel. 5 uur is vroeg!!

Hier was/is het een keertje echt feest. Grote broer kwam om kwart voor acht zijn bed uit en N. ligt nog te slapen. Dus zit ik lekker met grote broer op ons bed tv te kijken. *O*
pi_144542043
Wat gezellig AM O+ Dat lijkt me zo genieten als je er 2 hebt, even tijd voor de grootste alleen. Het lijkt me zo gek om altijd je aandacht te moeten verdelen, terwijl je eerst alle tijd voor je oudste had.
Sarcasme. Herken het.
pi_144542194
Omen, 1500 driftbuien in 10 minuten? Wat ondermaats zeg :{w :+

Hier ook huilenhuilenhuilen. En een enorme fascinatie voor papa, elke ochtend huilen als papa weg gaat. Ergens ook wel lief, maar vooral sneu.

Over tempen gesproken, Sticker had vannacht echt enorm hoge koorts. We hebben dat niet gemeten (omdat ik het een belasting vind bij een kind dat zich toch al overduidelijk rot voelt, tenzij we een arts gaan bellen: dan doen we het wel omdat zij er altijd naar vragen) maar hij was bijna te warm om vast te pakken :o Klinkt overdreven, maar het was echt bizar, ik denk wel rond de 40 graden. Zetpil er in, en nu gaat het wel weer, geloof ik.

XM, koorts is gewoon een teken dat een lichaam aan het werk is. Gezien alle virussen e.d. die rond vliegen is het niet gek dat het lichaam met regelmaat zo'n virus aan het bevechten is. Het is volkomen logisch dat zij vrolijk is en verhoging heeft, ze heeft er dus geen last van, ik zou me er ook zeker niet druk om maken :)
pi_144542839
Ik temperatuur ook bijna nooit. Eigenlijk om dezelfde reden als L-E.

Driftbuien: check. En ook groot drama als zus iets afpakt en daarna als mama dat dan weer afpakt om terug aan zus te geven. Normaal laat ik het een beetje gaan maar nu is het steeds D die alles van J afpakt.

Ik wilde vandaag gaan fietsen met mijn meiden maar mijn man was zijn fietssleutel kwijt en heeft nu mijn fiets mee -O-
pi_144543497
Hier ook boos en tranen om alles. En alles is NEEEEJ!!!
pi_144545695
Bij mijn bijna dreumes is het ook huilen als ik zeg dat iets niet mag. Of ze lacht heel sneaky en gaat toch door met dat wat ze wilde gaan doen.
pi_144546487
Ik houd van dit forum O+
:* voor alle boze en driftige dreumesjes

Spirit, jij bent zeker een bikkel. 5 uur is nog midden in de nacht

Animalmix, wat gezellig O+

L-E, is Sticker nu weer opgeknapt :8

Kyara, dat valt tegen. Wat ga je nu doen?
pi_144546506
Dreumesbuien inclusief stervende zwaan zijn hier inmiddels ook aangekomen. Ze mag van ons gewoon niet aan de tv komen. Als we dan nee nee ga maar op je billen zitten zeggen laat ze zich vallen en gaat op haar buik liggen huilen.

Hier word alleen getempt als ze duidelijk ziek is. Dus hangen, huilen, niet eten en drinken. Laatste keer had ze 40.1.. dan krijgt ze pcm en als snel veranderd haar gedrag wel

Snotneus heeft ze niet. Papa loopt daarintegen al 3 weken te hoesten...
pi_144547211
Driftbuien check! :D :+

Die van mij bonkt tegenwoordig herhaaldelijk met haar hoofd tegen de muur/grond/tafel als ze haar zin niet krijgt :')
pi_144547358
Ergens is het ook wel fijn dat die gefrustreerde dreumesjes zo herkenbaar zijn... en er blijven nog genóeg leuke momentjes over O+ Bijvoorbeeld gezellig samen zwemmen:

1-op-1 tijd vind ik voor beide best belangrijk, maar gelukkig komt dat hier automatisch goed nu de één naar school gaat, en de ander nog middagdutjes doet. (En dan heb je soms zelfs dat mama even tijd voor zichzelf heeft ;) )

Het is ook wel echt ontzettend tof om ze samen te hebben trouwens... O+ O+

Ik ben verliefd... O+ O+

Overigens waren die laatste foto's gisterochtend in het park. Ik had twee monstertjes in huis, dus had ze maar even uitgelaten bij de speeltuin, waar ze transformeerden naar twee engeltjes :)
pi_144547576
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:04 schreef Cocotrimonium het volgende:
Driftbuien check! :D :+

Die van mij bonkt tegenwoordig herhaaldelijk met haar hoofd tegen de muur/grond/tafel als ze haar zin niet krijgt :')
dat doet die van ons ook. Verschrikkelijk vind ik het. Het gaat zo hard. Hij heeft regelmatig de blauwe plekken op zijn hoofd staan. Hij doet t trouwens ook als hij gefrustreerd is. Als iets niet lukt.
pi_144547926
XM, lekker laten hoor! Zolang ze vrolijk is, is er echt niets ergs aan de hand.

Shandaly, fijn dat het weer wat beter gaat. Leuk, die zwemfoto! Zwemmen doet ze hier ook graag O+

Huilen als je je zin niet krijgt? Doet Ellie nooit... ;). Behalve als ze de iPad niet mag, ik even niet mee wil wandelen, ze de kastjes weer op mag ruimen, ze even geen beker hete thee mag pakken, ze even niet de haren poes hoeft te rukken... Dus nee, op zo'n 100x per dag na heeft ze daar helemaal geen last van :D.

Oh, en slapen is zooooo 2013. Maar ze zet wel steeds meer stappen los, loopt ook de hele kamer door naar me toe, stapt buiten gewoon zo op een sloot af en weet ook 'kip', de geluidjes van koe, paard, geit én schaap, snapt het als ik haar vraag een boek te pakken en kan al bijna uit een beker drinken O+.
pi_144548361
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 13:20 schreef olivia_321 het volgende:

[..]

dat doet die van ons ook. Verschrikkelijk vind ik het. Het gaat zo hard. Hij heeft regelmatig de blauwe plekken op zijn hoofd staan. Hij doet t trouwens ook als hij gefrustreerd is. Als iets niet lukt.
Ik ben er ook niet blij mee. Blauwe plekken inderdaad :{ Hoe reageren jullie erop? Wij besteden er maar zo min mogelijk aandacht aan. We zeggen dan iets van "Dat moet je niet doen Saar, dat doet pijn". En als ze dan gaat huilen omdat het pijn doet (goh), dan zeggen we hetzelfde ongeveer "Daarom moet je dat ook niet doen, dan doe je jezelf pijn".

Vind het lastig hoor!
pi_144548652
Ook zo. "Jochie toch, wat doe je nou zeg"
Hij doet t ook echt alleen thuis, of elders als wij er bij zijn. Op de opvang mag hij regelmatig iets niet natuurlijk. Maar bonken heeft hij daar nog niet eerder gedaan .
pi_144548800
Dreumesbuien, check!
Ik doe mee...
Stiekem moet ik er soms ook wel om lachen hoor, gillen en als ik hem ff negeer roept hij nog even naar me: mama huilen! :')

Slapen is hier trouwens sinds 5 nachten ook weer een drama. Alleen nu wordt hij rond 2 a 3 uur wakker en gaat dan eerst spelen in zijn bed. Prima, maar hij is nogal luidruchtig :') na een uur spelen is hij er klaar mee en dan gaat hij helemaal over de rooie :'( tegen 5 a 6 uur slaapt hij weer :')
Ach.... T is een faaaaasssssseeeee
Hij gaat ook zo snel met z'n ontwikkeling op t moment! O+

Zo lief, die foto van Shandaly O+

Ah LE, zielige Sticker :'(

Kyara, dat is wel balen en het is juist heerlijk weer om te fietsen :')

Klinkt lief AM :)
pi_144549590
Arme Sticker, zulke hoge koorts :*

Shandaly O+ O+ ik zou er bijna een tweede voor willen, bijna! :D

XM, wat knap joh! Ze gaat echt als een speer. Ik wist helemaal niet dat ze nu al een vormenstoof zouden moeten kunnen, de laatste keer dat ik checkte haalde Eva de deksel eraf en gebruikte hem gewoon als bakje.

Bij jullie ook al zo knap, Cwen! Ik denk steeds dat ze nog dat ukkie van de meet is en als ik dan een foto zie schrik ik me kapot :+

Ahw Omen, pienter dametje hoor!

Schattig AM.

Sterkte voor de nachtbrakers :*

Wat fijn te te lezen dat alle dreumesjes hier driftbuien hebben zeg. Eva heeft het huilen op de grond helemaal ontdekt, afgelopen week midden in de kruidvat }:| ze besloot ineens dat ze geen zin meer had in lopen terwijl ik mijn handen vol had. Ik probeerde haar op allerlei manieren mee te krijgen maar ze wou gewoon niet. Ik een oplossing zoeken om mijn handen te legen zodat ik haar kon optillen maar dat was ook niet gewenst en toen liet ze zich op haar buik vallen en ging met haar hoofd op haar arm echt KEiHARD huilen in de winkel. Nu weet ik dat praktisch iedere moeder dat wel meemaakt maar poh, ik voelde me behoorlijk opgelaten :@ ze heeft trouwens twee kiezen *O* de andere twee staan op springen, dentinox, af en toe een zetpil, heel veel knuffelen en nachtvoedingen doen het hier momenteel. Hopelijk zijn ze snel door, mijn arme meisje.
Oh en ze zegt sinds deze week toetje en blokje O+ O+
E.
  maandag 15 september 2014 @ 15:21:06 #83
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144551440
Jullie hebben gelijk wbt het temperaturen. Zolang ze vrolijk is enzo zal het wel meevallen. Ga proberen het wat los te laten. Valt niet mee.

Shandaly, wat een leuke fotos!

En al die driftbuien.. heerlijk die herkenbaarheid. Noor heeft vooral een heel kort lontje. Als een blokje even niet mee wil werken, dan is het gelijk smijten of wegmeppen. Dat wordt nog wat :').

En Spark, ik moest wel beetje lachen hoor om je Kruidvat-avontuur :+. En ik weet niet of ze zo'n vormenstoof al 'moet' kunnen hoor. We hebben ook een hele ingewikkelde, met vormen aan alle zijden, nou die snapt ze echt nog niet. Maar die met maar 5 vormpjes gaat echt best goed :Y. Was ook van de een op de andere dag hoor. En vaak genoeg zit ze op de deksel te kauwen :').
pi_144553685
Ik heb woordenkwartet :D Een hoop kaartjes met een plaatje en het woord erop. Ik oefen ermee met Leyla dat ze de woorden goed leert uitspreken. Bram doet tegenwoordig mee, hij spreekt de woordjes beter uit als zn zus. :')
pi_144558043
Oeh. Niet handig die dreumesjes die zichzelf pijn gaan doen als ze boos zijn. Riley wil zichzelf wel eens slaan tegen haar hoofdje.

Shandaly wat een leuke foto's O+

Cwen die dame van jou gaat ook hard O+

Loj, :* voor de nachten.

Spark die bui in de Kruidvat. :* :D

XM dingen veranderen bij jezelf is ook lastig. Gewoon met kleine stapjes doen :*

Tico wat knal van Bram O+

Fijn om te lezen over die dreumesbuien. Ik wil ook leren om een beetje te lachen om die buien. Ik vind ze soms te lastig. En dan voel ik mezelf weer zo schuldig dat ik ze lastig vind en probeer ik te achterhalen, waarom ik zo bang ben voor die dreumesbuien.
Maar Riley is ook echt lief. Op taalgebied blijft ze zich ontwikkelen en ze zegt telkens weer nieuwe woordjes. Vandaag toen ik haar op kwam halen van het kdv kreeg ik weer een megaknuffel. En ze heeft super goed gegeten.
pi_144562895
Wat fijn om te zien dat al die dreumesen zich zo vlot aan het ontwikkelen zijn! :D

Mijn dametje gaat hier ook hard, zegt verschillende woordjes (of in ieder geval wat er op lijkt) maar ook bijvoorbeeld blazen als het avondeten op tafel komt, en blehg (met bijpassende gezichtsuitdrukking) als ze de luieremmer open maakt.
Ook vanavond 17 (inimini) stapjes gezet wel met tussendoor weer even d'r evenwicht zoeken (los staan doet ze al tijden heel stevig dus dat heeft zo gevonden). Denk dat ze ongeveer een meter of anderhalf had afgelegd dus echt ministapjes :P

XM ik snap dat het moeilijk is om los te laten dat temperaturen, maar goed dat ie dat gaat proberen. Kinderen laten echt wel merken als ze niet lekker in hun vel zitten
pi_144564455
Omen dat klinkt goed hoor van Riley! Dan kan je die dreumesbuien (af en toe) veel hebben toch.

Hillie wat goed!

Spark wat een herkenbaar verhaal in de kruidvat!

Cwen wat gaat ze hard! Knap hoor!

Shandaly wat een ontzettend lieve foto's van Lars en Femke.
En zwemmen met je meisje O+

Hihi al die verhalen over de dreumesbuien zijn zo herkenbaar! Gelukkig doet N. zichzelf geen pijn.
Hier gingen we een maandje geleden stoepkrijt kopen. Mijn meisje had het emmertje vast en dacht dat ze voor de deur van de winkel moeten wel kon beginnen met krijten. Grote lege stoep. Maar ja....midden in het dorp :)
Dit was het resultaat:

Weg foto

[ Bericht 7% gewijzigd door Animalmix op 16-09-2014 19:48:52 ]
  maandag 15 september 2014 @ 21:06:02 #88
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144564525
:D :')
pi_144568230
Oh, herkenbaar plaatje AM. Hier gaat nr 2 er dan ook maar bij liggen miepen :') En J kan er ook nog zo lekker bij overstrekken (zo'n omgekeerde banaan wordt dat dan) en dan lekker met 2 voeten tegelijk trappen.

Leuke foto's Shandaly! Die in het zwembad is ook echt heel mooi! Ze is ook weer veranderd vind ik. Het baby gaat er nu echt uit.

Spark :D ik moet zeggen dat ik weinig boodschap heb aan omstanders eerlijk gezegd. Wel vind ik het vervelend als ze echt in de weg gaan liggen. Scheelt dat ze sowieso weinig in winkels lopen, dan zitten ze toch meestal in wagen of op mijn rug (3 loslopende kinderen is wat erg ambitieus...)

\Wat goed Hillie!

Wij hebben vandaag boodschappen gedaan:

pi_144568799
Oi die driftbuien :X :D

Kyara O+

Wij hebben een heerlijk dagje gehad. Om 09.00 al bezoek van de buuf met 2 - jarige dochter omdat ze zich alweer (!) had buitengesloten. 'S middags lekker in het zonnetje slenteren door het Kralingse Bos.
Tasje mee en mooie dingen zoeken. Daar zijn de meningen nog wel over verdeeld.
Gelukkig vond eva dat alles voor oma wad. Rosalie slaapt daar vannacht want morgen even een 1 op 1 dagje (nou ja...2 op 1) in de Efteling.
pi_144570280
Oh Kyara wat zal je veel bekijks hebben met je meisjes in dat wagentje. O+
pi_144576196
Hillie, klinkt goed en O+

AM :D O+

Kyara lieve foto O+

Riley loopt soms wel mee door de winkel. Die wil soms echt niet in de winkelwagen.

Danic klinkt als een gezellig dagje
pi_144578085
Kyara, wat een mooie sfeerplaatjes O+ En dat op zo'n locatie ;)

AM :D!
pi_144579042
Rondom lopen zijn ze ook vaak erg onrustig, hè...? :O
  dinsdag 16 september 2014 @ 12:32:27 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144582707
Kyara _O-

LE, hoe is het nu met Stixker?

XM, oed voornemen!

AM die foto :D

Riley, goed geluisterd naar de instructies :D

Mijn meisje zat gisteren "Slaap titte slaaaaaap, bui looo sjaaaap", op melodie ook! :o :D
  dinsdag 16 september 2014 @ 12:36:14 #96
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_144582863
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:22 schreef Cwen het volgende:
Rondom lopen zijn ze ook vaak erg onrustig, hè...? :O
:Y dat begint net voor het lopen en stopt pas als ze niet meer lopen.... :N
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_144583193
Cwen, mijn ervaring is dat ze bij elke nieuwe kunnen onrustig zijn en dat ze in het tweede jaar ontzettend veel leren :D

LB, hoe lief en knap O+

Gisteren moest ik trouwens nog zo lachen om Riley. Ze heeft een stoeltje voor zichzelf en telkens klimt ze daar op. Dus ik zeg tegen haar dat ze voorzichtig moet doen, omdat ze anders valt en ze dan moet huilen. Dus ze kijkt me aan, gaat staan op haar stoeltje met haar handen in de lucht en begint nep te huilen. 19 maanden en ze neemt me al in de maling :D
  dinsdag 16 september 2014 @ 13:16:56 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144584157
:D!
pi_144587518
Kaylee is vooral gefrustreerd door het lopen. Aan onze handen en aan de tafel stapt ze prima. Maar aan haar loopwagen lopen ho maar.... Zodra we haar willen helpen dat ze hem vast kan houden laat ze zich gewoon weer huilend op haar kont vallen....
Net als dat gras en schommels ineens doodeng zijn.... Toch weer een fase?
pi_144597920
:Y ja. Een fase.

Hier een verslag van mijn avond. Riley van het kdv gehaald. Juffie had haar net verboden om met haar handen in de kots van een ander kindje te graaien. Dus ze kwam nephuilend naar me toe :D
Bij mijn ouders gegeten. Tijdens het eten was ze boos, want een slab om is zooooo 2013 en kan echt niet meer.
Daarna lekker in bad. Dat gaat ze echt steeds leuker vinden. Ze vindt het ook niet erg als ze met haar hoofdje onder gaat. Mijn dappere dreumes
Toen ik naar huis wilde, had mevrouw besloten dat ze op haar loopfietsje wilde. Helaas ging dat niet, want ik had mijn handen te vol. Dus woest was ze. Echt huilen. Ik moest er ook een beetje om huilen. :@
En tenslotte was tandenpoetsen ook geen optie voor vandaag
Maar voor het slapen gaan hebben we het helemaal goed gemaakt en heerlijk geknuffeld O+
pi_144599944
Haha Omen! Klinkt als een typische avond van een mama met dreumes :)
En wat geweldig van dat stoeltje :D Die Riley is een bijdehante meid.

LB hoe schattig en knap O+

Danic hoe was de Efteling vandaag?

Kyara hoe lief is dat zeg. Met z'n tweeën in het karretje. Hoevaak ben je aangesproken?
pi_144600596
Lief dat je het vraagt. Heerlijk. We hebben zoveel gedaan dat er niet eens meer tijd was voor het sprookjesbos :o -O-

Ach....goed excuus voor de volgende keer.

En nu ben ik gesloopt :') ik word oud man!
pi_144600924
Klinkt goed Danic! O+

Omen :D

Venco, heb je nog iets gedaan nav je spoiler laatst?

L-E, hoe is het met sticker?

Wij waren vandaag op de kinderboerderij. Echt heel gezellig :+

(ik vind het trouwens wel oprechte emotie, ook al is het in onze ogen onterecht of slaat het nergens op. Dat wil niet zeggen dat ik er meteen naast sta je kroelen maar ik erken het wel altijd).
pi_144602182
Am. Bijdehand is ze zeker. Mijn kleine diva O+

Danic fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad O+

Kyara die foto :D
En ik ben het met je eens wat betreft de emotie. Ik heb het daar vaak met mijn moeder over dat boos zij om een klein ding in onze ogen, voor haar oprecht een grote reden is. Ik krijg het alleen nooit zo mooi verwoord
pi_144602383
Ja, precies dat inderdaad :Y
pi_144602779
Iets anders. Waar heb je dat leuke shirt vandaan? O+
pi_144602979
:D Is een jurkje. Uit de opruimingsbak van de H&M :@
pi_144603113
Gaaf. H&M moet ik binnenkort maar weer eens langs gaan. :D
  dinsdag 16 september 2014 @ 22:18:04 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144605083
Goedmaken voor het slapengaan *; ^O^

Ik had vandaag een crematie, een kennis van vroeger dus ik ben er voor heen en terug naar E'de gereden... Lange dag :O Gelukkig was ik op tijd terug en kon ik lekker mijn meisje nog even knuffelen en zelf naar bed brengen O+

O en uitgerekend vandaag had ik bijna een frontale botsing met een vrachtwagen omdat ik even naar een bedrijf langs de weg keek, en dus richting de linkerweghelft ging :X Ik heb echt enorm zitten huilen daarna.... het idéé ;(
pi_144613465
LB, dat is echt ontzettend schrikken. :*
pi_144613821
Jeetje LB! Fijn dat je toch veilig thuis bent gekomen.
Heb gister ook met verbazing het nieuws zitten kijken. Al die kettingbotsingen in zeeland, brrr.

Hier vandaag een dag met dreumes en een peuter, gezellig!
  woensdag 17 september 2014 @ 07:55:41 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144613842
Ja echt wel :X

Live vanuit het logeerbed trouwens... zou mijn kind straks alwéér nieuwe trucjes kunnen? :')
  woensdag 17 september 2014 @ 07:56:45 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144613851
Ah, veel plezier en succes AA! ;)
pi_144613867
Komt goed. Ik zit op peuter te wachten, dreumes slaapt nog na een spooknacht. Ze heeft in alleen haar luier bij me geslapen en nog zweten. Ze heeft ook weer ineens luieruitslag en kwijlt als een malloot dus ik vermoed dat er wat tanden onderweg zijn.

Welke nieuwe truuk verwacht je bij E?
  woensdag 17 september 2014 @ 08:02:21 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144613881
De flikflak denk ik :Y

Nee geen idee :D Ik weet wel dat ik haar nu gezellig hoor teuten met dr vader in de badkamer O+
pi_144614559
Goedemorgen!

c_/ voor de slechte slapers :*

En ik ben benieuwd naar de nieuwe kunstjes ;)

Dat is wel even flink schrikken LB :X

Hebben jullie nog leuke plannen vandaag? Ik weet het nog niet zo goed. Wil graag naar buiten want mooi weer maar ben alleen dus de mogelijkheden zijn wat beperkt. Maar misschien ga ik eens een risico nemen om met het hele grut naar het bos te gaan. Of naar een andere kinderboerderij te gaan.
pi_144615339
Oh LB, rillingen over mijn lijf zeg ;( Gelukkig is het goed afgelopen :*

Met Sticker gaat het wel goed, de enorm hoge koorts was eenmalig. De slechte nachten houden aan, maar what else is new ;)

Kyara, wij gaan straks naar de markt. Lekker veel fruit en groente halen, even langs de notenkraam, wat verse kaasjes mee nemen, en naar iedereen zwaaien, naar ie-de-reen. En boos worden als ze niet terug zwaaien. O+
pi_144616092

De dames hier wilde "slapie, tentjuh bouwuhh"!
pi_144617549
Lief AA, samen spelen! O+

Ik word zo moe van mijn hoofd :@ In alle staten omdat ik de brief met de nieuwe digid niet meer kon vinden (voor de derde keer :') ), hele huis overhoop gehaald, man gemaild, mezelf vervloekt, de kat ondervraagd, en na al dat gedoe zie ik hem op de deur van de koelkast. Daar had ik m gehangen, 'want anders kan ik m straks niet meer vinden!' :')

Zo hebben we ook al twee keer een nieuwe ov-chip aangevraagd omdat ik ze kwijt was. Om ze later weer te vinden in de kolftas (waarom??!). Dat deed ik een week geleden ook met de pinpas. Alle winkels af geweest of hij gevonden was, niets. Pas geblokkeerd, nieuwe gekregen, en daarna vind ik m. Gewoon in mijn portemonnee, zoals altijd. :') :@

Mijn man moet er steeds om grinniken, ik lach maar leuk mee, maar ooit was ik heel scherp en adrem en on top of alles en nu kan ik niets meer, lijkt. Mijn brein is verweekt, dat denk ik serieus. Ik vind het niet zo leuk eigenlijk :@
pi_144617571
Jullie mogen wel lachen hoor. Telefoon in de wasmachine was ook zoiets. :')
  woensdag 17 september 2014 @ 11:24:09 #121
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144617721
herkenbaar.. ik zit op pasje nr 3 dit jaar dat ik vervangen heb :+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144618070
Ik ben niet alleen O+
  woensdag 17 september 2014 @ 11:54:09 #123
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144618501
Noh wat een gezellig tentje O+

Oi LE (en moppert), dat lijkt me irritant... Of eigenlijk, ik ben altijd een beetje zo :') maar als je bang bent dat je echt veranderd bent is natuurlijk niet leuk.
Zou het niet na langere tijd gewoon nog steeds beter worden?
  woensdag 17 september 2014 @ 12:09:27 #124
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144618930
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:17 schreef L-E het volgende:
Jullie mogen wel lachen hoor. Telefoon in de wasmachine was ook zoiets. :')
Ik heb gisteren 10 minuten in de garage mn tas staan uitspitten op zoek naar mn sleutels.

...

Die in de deur zaten om überhaupt de garage open te krijgen.

:').
  woensdag 17 september 2014 @ 12:12:44 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144619053
*grinnik*
pi_144620637
:* voor de slechte nachten

quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:02 schreef LadyBlack het volgende:
De flikflak denk ik :Y

:D

Aapie, fijne dag met je kindjes. En wat een lieve foto O+

Kyara, ik werk de hele dag. Riley wordt vandaag iets vroeger door mijn zus opgehaald O+
Ik ben benieuwd wat jij nu gaat doen met de kids. Ik wil sowieso foto’s zien :D

L-E, klinkt gezellig. En boos worden, omdat ze niet terugzwaaien is terecht. Onbeleefde mensen zeg :D
:* voor je verweekte brein.

En :* voor de andere verweekte breinen

Vanmorgen een hele gezellige opstart. Ik had gisteren nog even bij mijn ouders het beruchte loopfietsje gehaald. Was Riley zo blij mee vanmorgen. Ik kroop naast haar mee, terwijl zij op het fietsje zat. Ze lach helemaal dubbel O+
  woensdag 17 september 2014 @ 13:16:18 #127
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144621035
Ohja middagplannen.... ik vind dat altijd best lastig.

Vind het marktverhaal van LE (en eerder ook van Gulara --> hallooooo waar ben je??) altijd fantastisch klinken, maar ik word eigenlijk heel agressief van de markt met alle dralende en voordringende mensen :') Boodschapjes hebben we vanochtend al gedaan, dus vanmiddag wordt t denk ik lekker in de tuin zitten, eventueel nog met bezoek.

Het jammere is alleen dat E vaak niet echt lekker gaat spelen als ik ook in de tuin ben, maar tegen mijn been aan gaat staan en al snel begint te dreinen :? -O- Heb vanochtend bellen voor haar zitten blazen, maar ook toen bleef ze tegen me aan staan...
  woensdag 17 september 2014 @ 13:16:45 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144621044
Gut wat een zeurverhaal ook :') maargoed, wat doen jullie zoal in de tuin?
pi_144621254
LB zandbak, glijbaan, loopfietsje, emmer/bak met water en bekertjes. Daar wordt hier vooral mee gespeeld buiten.

:W verder tot vanavond. Ben aan het werk, maar hang al tien minuten in de wacht....

oh ja en met de pop rondlopen in de buggy. (ik hang nog steeds in de wacht...)
pi_144621280
Bezig zijn... onkruid plukken, zandtaartjes maken, bal overgooien/rollen, schommelen, etc
Als ik ga zitten om een boek te lezen oid, gaat ze ook aan me hangen ;)

We kregen trouwens gister een 'compliment' van het kdv: dat Femke zo weinig in haar mond stopt ;) En dit gaat dus ook gepaard met 'privileges'... waar andere dreumesjes buiten in een wandelwagen of grondbox zitten, mag Femke 'vrij rondkruipen' want ze hoeven haar blijkbaar minder in de gaten te houden ;)
  woensdag 17 september 2014 @ 13:29:53 #131
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144621413
O maar dat is ook superhandig Shandaly!

E stopt zand niet in haar mond, maar wrijft het in haar haar, of strooit het met handenvol tegelijk in haar nek, zodat ze haar hele romper + luier onder heeft zitten :')
  woensdag 17 september 2014 @ 13:32:36 #132
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144621499
Noor stopt alles wat ze tegenkomt in haar mond. Behalve haar avondeten.

En we hebben geen tuin ;(. Maar gister heb ik haar op het balkon geparkeerd met een bakje water en een plastic bekertje. Ze was daarna uitwringbaar, maar ze was er lekker mee aan het klooien :Y.
  woensdag 17 september 2014 @ 13:33:41 #133
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144621537
Ohja goeie, het is weer lekker warm, dus dan kan ze met water spelen, dr grote liefde O+ ^O^
pi_144621554
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:

En we hebben geen tuin ;(. Maar gister heb ik haar op het balkon geparkeerd met een bakje water en een plastic bekertje. Ze was daarna uitwringbaar, maar ze was er lekker mee aan het klooien :Y.
Jee, hoe ga ik nu weer aan m'n collega's uitleggen dat ik de slappe lach heb...? _O-
(Sorry, 'k weet dat je het vervelend vindt dat ze zo'n lastige eter is, maar dit kwam er zo droog uit)
  woensdag 17 september 2014 @ 13:41:02 #135
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144621780
Haha, zo was het ook wel bedoeld hoor, dus je hoeft geen sorry te zeggen :P.

De dame van het nieuwe kdv zei dat het vaak was dat ze ofwel goed slapen ofwel goed eten. Let op: vaak, niet altijd. In ons geval gaat dat wel op. In de regel slaapt mevrouw prima.
pi_144622345
Hier stoppen ze ook nog van alles in hun mond. Voor J is nogal een zandeter.

In de tuin spelen ze hier in de zandbak, met loopfietsjes ed, in hun kasteel en met het speelgoed dat ik buiten neerleg op een kleedje (vormenstoof, stapelbekers, atuootjes). En takjes, blaadjes, slakjes zijn natuurlijk ook leuk. En soms bellenblazen of stoepkrijt.

Klinkt leuk de markt L-E. Maar ik sluit me aan bij LB, ik word daar ook lichtelijk agressief van.

Ik ben uiteindelijk naar park/bos gegaan. Lekker rondgestruind, gepicknickt, hertjes gekeken, kastanjes gezocht. Heerlijk! Was soms even afzien (duowagen heuvel op met ook nog een kind op je rug en alle kanten op lopende kindjes) maar het was absoluut de moeite waard. en ik voelde me ook wel weer even stoer dat ik dat toch maar mooi alleen deed.
pi_144622414
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Haha, zo was het ook wel bedoeld hoor, dus je hoeft geen sorry te zeggen :P.

De dame van het nieuwe kdv zei dat het vaak was dat ze ofwel goed slapen ofwel goed eten. Let op: vaak, niet altijd. In ons geval gaat dat wel op. In de regel slaapt mevrouw prima.
Heb je al geprobeerd om het eten op de grond te leggen? Zo'n Hans en Grietje spoor door het huis heen? Volgens mij gaat dat succes opleveren :7.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144622954
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Heb je al geprobeerd om het eten op de grond te leggen? Zo'n Hans en Grietje spoor door het huis heen? Volgens mij gaat dat succes opleveren :7.
_O-
Ik heb een veel te goed voorstellingsvermogen ;)

Ik hou van de humor hier O+ O+

En je bent ook stoer, Kyara! ^O^

Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst op de markt ben geweest... :@
pi_144623143
Ik ben om negen uur s morgens op de markt, aanrader! Loopt nog geen kip dan. En ook weinig mensen, whehe :')
pi_144623667
Kyara je bent mijn voorbeeld, echt O+

Omen, klinkt lief allemaal!
pi_144623887
L-E O+

Om 9 uur op de markt? :O Toen was M net pas wakker....

Misschien eens kijken waar en wanneer hier markt is want kan best een leuk uitje zijn natuurlijk. En als we straks moeten bezuinigen kan het misschien ook wel wat schelen. Of is de markt inmiddels niet meer goedkoper?
pi_144624168
Onze dagen beginnen vroeg, omdat school. Jazeker goedkoper! En goede kwaliteit hier :)
pi_144624231
LB, ik vind het geen zeurverhaal hoor :*
Ik las dat je al wat tips gekregen hebt. Hopelijk werken die bij jou en jouw mooie meisje O+

Animalmix, werkse nog. Ik werk ook. Maar zit even een korte adempauze te nemen :D

Shandaly, zulke complimentjes zijn altijd fijn O+

quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:

Kyara, ik zag de foto’s op fb. Wat ziet dat park er mooi uit zeg. Het is dat het zover weg is, maar anders zou ik dat park ook willen bezoeken O+

L-E, ook weer terug. Nog lekker fruit kunnen kopen? O+
Kyara, ik vind de markt nou niet echt heel veel goedkoper. In ieder geval de markt hier niet

Zucht, is het al vijf uur :D
pi_144624510
Oh Omen, wat klinkt dat lief met dat loopfietsje.

En wat betreft de markt zal ik zelf maar even gaan kijken dan :P

Nog even een fotootje voor de enkeling die mij niet op FB heeft ;)
  woensdag 17 september 2014 @ 15:30:25 #145
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144625520
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Kweetniet of dat helemaal het patroon is dat ik haar aan wil leren :').
  woensdag 17 september 2014 @ 18:03:15 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144630971
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:24 schreef L-E het volgende:
Ik ben om negen uur s morgens op de markt, aanrader! Loopt nog geen kip dan. En ook weinig mensen, whehe :')
:'D

Oh en mensen het was zo gezellig vandaag. T kind heeft zich uitstekend vermaakt tot aan de 4 o'clock dip, en is na wat drinken, lezen en rozijntjes weer lekker verder aan het spelen O+
SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door LadyBlack op 17-09-2014 18:13:12 ]
pi_144631737
Lb wat een leuke foto! Lekker rommelen met water.

Leuk ook om te lezen wat anderen op een dag doen!
Hier vanmiddag nog wezen wandelen en verder hebben ze lekker samen gespeeld. Ze zien elkaar elke woensdag bij opa en oma. Dus dat is altijd feesten. Peuter is net opgehaald door mn zus.. straks lekker op de bank, best druk als je het niet gewend bent
pi_144631933
Kyara O+

LB dat bakje met water was dus de truc om geen plakkende dreumes te hebben. Die staartjes. O+ Riley (eigenlijk ik)is jaloers :P

Aapie leuk dat je bent wezen wandelen. Lekker straks even bijkomen

Hier ligt mijn dreumes ook net op bed. Ze was vanmiddag door mijn zus en haar opa opgehaald met haar duwfiets en ze zijn kastanjes gaan zoeken. Dus deze avond een hele vrolijke dreumes die een kreet van blijdschap gaf toen ik thuiskwam. En later kreeg ik ook nog een megaknuffel O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Omentielvo op 17-09-2014 18:44:26 (Stomme smiley codes :@) ]
pi_144632272
LB O+ O+ die heeft duidelijk plezier met de bakjes water O+ En staartje _O_

Omen, wat lief O+

Oh, en ook hier nog even de tip: de albert heijn heeft "doe als een boer dag" op 11 oktober. Diverse boerderijen kun je dan kijken en zijn er diverse activiteiten zoals een springkussen, schminken etc. Je moet je alleen wel even aanmelden via de website.
pi_144633200
Leuk omen dat ze zo blij was je te zien! ik verheug me er al op ook kastanjes te zoeken met kaylee... Daar is ze nog te klein voor.

Leuke tip kyara. Misschien neem ik mn nichtje wel mee als mn zus zelf geen puff heeft
pi_144634922
Leuke tip Kyara!

Wij zijn dan onderweg naar Denemarken, dus we slaan even over, maar zulke dingen zijn vaak erg de moeite waard :)
pi_144635277
Hier was het vandaag boerderijdag bij de lokale AH. Zo tof, maar ik heb 't gemist want de cv monteur kwam... Komt wel weer een andere keer!

Kyara, klinkt als een heel fijne ochtend!

LB, toffe foto O+.

AA, wat knus!

Omen, klinkt tof!

Wij zijn vanochtend gaan wandelen, vanmiddag heeft ze lekker in de tuin gespeeld. Oh, en ze is al 4x ergens los heen gelopen vandaag! *O* Da's wel écht lopen hè? *trots*
pi_144635299
Wat leuk om te lezen wat iedereen heeft gedaan!
Wij gaan ook eigenlijk iedere week naar de markt O+
Sonsbeekpark is idd geweldig!
En verder gewoon O+

Hier zijn we vanochtend op kraamvisite geweest en vanmiddag was m'n nichtje er... Dus "gewoon" naar de speeltuin geweest, maar jullie hebben me op ideeën voor morgen gebracht!
(Eigenlijk is t morgen feest op het kdv, dag van de leidster, maar ik heb niet zoveel zin in al die drukte :') )
pi_144635868
Wij gaan morgen picknicken (ik ga er vanuit dat het mooi weer is morgen, als niet wordt het een binnenpicknick), kleedje mee en een tas vol eten en ze vermaken zich werkelijk urenlang in het gras O+

Ook leuk: een bergje aarde in de tuin storten en de jongetjes met speelgoedauto's 'werkmannen' laten spelen. Graafmachines ftw! (Wel even vegen naderhand he :P )
pi_144636830
Graafmachines!!
Het leukste wat er bestaat volgens Ow!
Hij heeft ook de hele dag geoefend:
Graafmiene O+
  woensdag 17 september 2014 @ 22:25:53 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144641700
Pfff stop de tijd; mijn dreumes ligt ook in bed :')

Eerst zat haar nog een poepluier dwars, vervolgens had ze t veel te warm dus heb ik dr in een badje gezet.... en toen een driftbui (wegens romper :? ) verder viel ze eindelijk lekker in slaap en kon ik dr zo wegleggen.

Kijken of ze doorslaapt, ze heeft nu alleen een luier aan in een dun slaapzakje...
  woensdag 17 september 2014 @ 22:28:16 #157
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144641797
OMGWTF dag van de leidster? Wat heb ik nou weer gemist? :@

Ben ik een enorme trut als ik niks bij me heb morgen of weet de halve wereld dit niet?
pi_144641878
Euh, hier stond niks in de weekmail van het kdv.. hoor het nu van jou hihi
pi_144641952
M heeft een slinger versiert. Maar die zat in zijn bakje en instructies via de nieuwsbrief dus dat hebben we braaf gedaan (via de ouderraad geloof ik).
  woensdag 17 september 2014 @ 22:33:58 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144642036
Ja dat zou handig zijn, als een ouderraad dit soort dingen meldt.

Ik ben dol op een paar van de leidsters, zou ze best graag iets leuks geven maar ik wist t gewoon echt niet.
pi_144642308
Misschien even aangeven dat je het vervelend vind dat je van niks wist?
Kaylee gaat nooit op donderdag naar kdv anders had ik het gewoon uitgelegd dat ik graag wat had willen doen maar er te laat van af wist
pi_144642567
Ik heb eigenlijk even een vraag over de fv kindjes/mama's.
Tot wanneer hebben jullie je dreumes voor het slapen gaan een flesje melk gegeven? Kaylee is nu 2 dagen zonder naar bed gegaan omdat ze gewoon tijdens het spelen in slaap valt :?
Smorgens en smiddags krijgt ze melk en na het avondeten kwark of yoghurt. Heeft ze het nog echt nodig?
  woensdag 17 september 2014 @ 22:47:25 #163
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144642770
Ja ik snij t onderwerp morgen wel even aan.
Gelukkig geef ik regelmatig aan dat ik vind dat ze heel fijn met E omgaan :)

Even nog wat teruggelezen ook; klinkt als een gezellige dag voor de meesten! En LE, wordt vast een toffe picknick! Loj, graafmiene :D O+ Boerderij is ook een leuk idee, eens kijken of wij 11 oktober wat hebben gepland! Ik moet sowieso nog een keer naar de kinderboerderij aan de andere kant van de stad, die is echt mooi.

E was vandaag weer met liedjes bezig; ze zag een hondje, begon 'waf' te roepen, en daar achteraan 'toetje, ovojou' (dus deze koek is voor mij, ook voor jou is er wat bij) :D
pi_144642962
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:43 schreef aapieannie het volgende:
Tot wanneer hebben jullie je dreumes voor het slapen gaan een flesje melk gegeven? Kaylee is nu 2 dagen zonder naar bed gegaan omdat ze gewoon tijdens het spelen in slaap valt :?
Smorgens en smiddags krijgt ze melk en na het avondeten kwark of yoghurt. Heeft ze het nog echt nodig?
Wij zijn bij M op een gegeven moment over gegaan op een tuitbeker en van warme (koe)melk naar koude(re) (koe)melk. En op een gegeven moment liet hij het gewoon staan en was het klaar.

Denk niet dat ze het nog nodig heeft.
pi_144643269
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:03 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

:'D

Oh en mensen het was zo gezellig vandaag. T kind heeft zich uitstekend vermaakt tot aan de 4 o'clock dip, en is na wat drinken, lezen en rozijntjes weer lekker verder aan het spelen O+
SPOILER
Ja O+
Hipsjes O+
pi_144643577
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:43 schreef aapieannie het volgende:
Rosalie is van 29 maart en die weigerde uit zichzelf ineens in alle toonaarden zowel de fles van 19.00 als van 23.00 toen we op vakantie waren. Dat was eind juni. We wilden die vakantie gebruiken voor het afbouwen van de fles van 23.00, maar ze wilde helemaal geen fles meer. Das voor baby's :7
Ze dronk alleen nog maar uit een rietjesbeker voortaan.
Ze was toen dus 15 maanden.

Al wel sinds haar verjaardag (ongeveer) gewone halfvolle melk. Geen nutrilon meer.
pi_144644907
Oke! Dan kijken we even aan of ze er niet meer om vraagt. Nutrilon ook sinds haar verjaardag niet meer, in de ochtend nog wel lauwe melk maar smiddags al gewoon koud.

Lb wat leuk dat E die liedjes zingt!
pi_144647718
Hier vanaf 11 maanden ongeveer geen fles meer voor het slapen. Bied haar wel wat anders drinken aan in een rietjesbeker.
Melk drinkt ze overigens alleen uit een fles en enigszins opgewarmd, koud wil ze het echt niet, en ook niet uit een ander soort beker. Denk dat ze misschien op mij lijkt, ik dronk vroeger ook alleen maar melk zo lang het uit een fles kwam, en vind het nog steeds viesss)
pi_144648095
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:03 schreef danic het volgende:

[..]

Rosalie is van 29 maart en die weigerde uit zichzelf ineens in alle toonaarden zowel de fles van 19.00 als van 23.00 toen we op vakantie waren. Dat was eind juni. We wilden die vakantie gebruiken voor het afbouwen van de fles van 23.00, maar ze wilde helemaal geen fles meer. Das voor baby's :7
Ze dronk alleen nog maar uit een rietjesbeker voortaan.
Ze was toen dus 15 maanden.

Al wel sinds haar verjaardag (ongeveer) gewone halfvolle melk. Geen nutrilon meer.
Uh, hier meer dan twee jaar borstvoeding, toen wilde ze niet meer. Toen wilde ze opeens een flesje melk voor het slapen gaan.
Waar ze het vandaan heeft? Ik weet het niet.
Dus nu, bijna 3, krijgt ze een flesje gewone volle melk... Wel lauw, want koud wordt ze boos.
Ik vind het prima.
Make my day!
pi_144648744
Ik heb ook niets hoor, maar dat is meer dat ik morgen dus niet ga en vrijdag zijn er toevallig twee onbekenden :)
Binnen een maand gaan we toch trakteren dus dan neem ik wel wat lekkers voor de leidsters mee :)
Ik weet trouwens dat er ook best wat kdv's zijn, die het op een ander moment vieren...

Flesje warme melk gaat er hier nog iedere avond in, anders slaapt hij gewoon niet. Hij drinkt overdag uit een rietjesbeker of een open beker, maar 's avonds en 's ochtends wil hij z'n fles...

LB, wat lief, die liedjes O+ en hoe heeft ze geslapen?
pi_144649149
Kyara leuke tip

L-E leuk dat jullie dan naar Denemarken gaan.

Cwen wat knap *O*

Loj kraamvisite O+
En graafmiene O+

LB een driftbui over een romper is heel normaal hoor :D
Hoe was de nacht gegaan?
En wat leuk wn. Lief dat ze dat liedje ging zingen O+

Aapie, die laatste fles voor het slapengaan is zo geleidelijk vervallen dat ik niet eens meer weer wanneer precies. Ze kreeg wel al een hele tijd of melk of thee voor het slapengaan.
Ze krijgt trouwens nog wel drinken uit de fles. Die snapt ze toch het beste. Al gaat tuitbeker ook steeds beter. Open bekers zijn nog niet zo'n succes al zie je hele kleine vooruitgang

En ik wist ook niet dat het de dag van de leidsters was :@
pi_144649428
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:28 schreef LadyBlack het volgende:
OMGWTF dag van de leidster? Wat heb ik nou weer gemist? :@

Ben ik een enorme trut als ik niks bij me heb morgen of weet de halve wereld dit niet?
Oh shit, er ligt dus nog een papier hier dat een werkje had moeten worden :( Je bent dus in elk geval niet de enige trut :')
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 18 september 2014 @ 08:32:50 #173
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144649923
Ik wist het wel, maar Noor heeft nog 4 dagen te gaan op dit kdv, dus vind het leuker om dan iets extra's voor de vaste meiden te doen. Ze krijgen genoeg vandaag ;).

En, ik denk dat ik een potje ga kopen voor mevrouw :o. Ze plast steeds vaker als de luier af gaat en vanochtend deed ik m los, gebeurde eerst niks, maar toen vroeg ik, moet je nog plassen Noor? En toen keek ze me even aan en deed een plasje :D. Dus we gaan haar maar af en toe eens erop zetten en kijken wat er gebeurt :Y.
pi_144650492
Dag van de leidsters ben ik ook vergeten.. :@ Best erg, als ex-voorzitster van de ouderraad... máár! Femke gaat ook niet naar het kdv op donderdagen, en misschien krijg ik het vanavond nog voor elkaar om iets met haar te fröbelen dat ze morgen mee kan nemen dan.
Who am I kidding... avonden zitten al vol genoeg, dat zal er ook wel niet van komen :@

XM, ik kwam deze tegen vandaag, en ik moest meteen aan jullie denken... ;)
pi_144650620
:D hoe herkenbaar!

Oh en wat tof als Noor inderdaad al door heeft wat plassen is! E is wel erg geïnteresseerd in de wc en plassen, maar heeft t nog niet door als ze het zelf doet.

Onze nacht was ruk trouwens... om 1:00 was ze weer wakker en ben ik met haar in het logeerbed gaan liggen. Ze leek wel een tolletje zo draaide ze door het bed :? Niks leek lekker te liggen, ze snikte er af en toe ook bij, gooide een paar keer een elleboog tegen mn neus waardoor ik ook nog kwaad werd :@ Uiteindelijk is ze in slaap gevallen, maar ik geloof niet dat het ononderbroken was.

Koffie anyone? :O c_/
pi_144650880
Dat plaatje :D
  donderdag 18 september 2014 @ 10:19:04 #177
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144651590
Ik ga m op ons prikbord hangen :+
pi_144654407
Maar wij gaan dus naar Denemarken rijden. Met twee kinderen. Jaja, leven op het randje! :7 Nog tips om het leuk ( :') ) te houden achterin?
  donderdag 18 september 2014 @ 12:06:10 #179
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144654518

8-)
pi_144654797
Oh! Ja!

Weet niet hoe fan jouw oudste van autorijden is, maar E heeft veel geslapen achterin. En met dr nijntje-telefoon gespeeld, naar buiten gekeken, alle paardjes en windmolens aangewezen... dierengeluiden nagedaan, rozijntjes gegeten. En geslapen, had ik dat al gezegd? :')

En als laatste wapen voor het eind van de dag: een cd met kinderliedjes! _O_
E is dan vrijwel gelijk weer zen, zet dr blik op oneindig, en sukkelt...... jawel; in slaap O+
pi_144654805
quote:
_O-
pi_144655355
XM, wat goed van Noor *O*

Shandaly wat geweldig gevonden. :D

LB, probeer je niet te schuldig te voelen dat je een beetje boos was. Mama’s zijn ook net mensen met menselijke emoties. En een paar keer een ellenboog tegen je neus is gewoon niet leuk. Maakt jou echt geen slechte mama dat je een beetje boos reageert :*

L-E, wij hebben een portable dvd speler en spelen dan filmpjes van haarzelf af. Ze is dol op zichzelf, dus bij haar werkt dat wel :D
pi_144655694
LE, boekjes, boekjes, boekjes. Dat houdt het hier leuk. Denemarken is zo mooi O+. Gaan jullie naar Billund? Of ergens anders?

LB, dat zou ik ook slecht trekken 's nachts, ja. Hier ook steeds huilen in haar slaap, dus kom maar door met die koffie :O.

Zijn jullie dreumesjes ook zo dol op boeken? Zodra ze beneden komt racet ze naar haar kast en trekt daar alle boekjes uit, om ze daarna een voor een door te bladeren. Zo lief O+

En kijk nou, zo groot en toch nog zo klein:
  donderdag 18 september 2014 @ 13:29:35 #184
381212 Gulara
From the future
pi_144656698
Hoi! O+ O+ O+ O+ O+ O+
Ik heb net tweeënhalve dag bijgelezen (no lie! :o )
Ik ga nu slapen en haak morgen weer aan, hoop ik. :P
pi_144656994
Gulara! :W Waar was je?
En waar zijn de andere lurkers? Doe es een update!

Cwen wat een lieve foto O+!
En ja, boekjes zijn hier zwaaaar favoriet. Ze kan middenin een huil/snikbui waarin je dr af probeert te leiden ineens 'nesen?' zeggen, en dan wordt ze weer helemaal kalm als je een boekje met dr leest.

Oh en ik heb net voor de leidsters even een paar koekjes gebakken met mijn toffe nieuwe koekjesstempel (koekje No 1) van de AH. Ik blij, leidsters blij, everybody happy! *O*
pi_144657067
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:02 schreef L-E het volgende:
Maar wij gaan dus naar Denemarken rijden. Met twee kinderen. Jaja, leven op het randje! :7 Nog tips om het leuk ( :') ) te houden achterin?
cd's met kinderliedjes. Liefst meerdere om het ook voor jezelf leuk te houden. En genoeg (gezonds) te snaaien. Speelgoedje,knuffeltje etc binnen handbereik. Zelf je armen goed stretchen om speelgoedjes, knuffeltjes en eten van de grond te rapen en terug te geven.

En hier beviel het 's nachts rijden heel goed. Wij kilometers maken en zij lekker slapen.
pi_144657099
Aaah, wat een lieve foto Cwen O+ En idd, als kindjes slapen lijken ze weer zooo klein O+

Die plaatjes _O-

Gulara :W
pi_144657220
Goed bezig LB!

Ellie O+

Slaap lekker Gulara!

Ik plan autoritjes meestal tijdens slaaptijd en verder tegen hem aankletsen is ook al goed genoeg...

Misschien een klein cadeautje voor onderweg (een autootje ofzo...)

Hier heeft Ow net een graafmachine van mij gehad...
Ik ben zo'n trotse mama op t moment! Vanmorgen pakte hij een geel potlood en zei: mama geel :o
Was vast toeval, maar t is een cadeautje waard! O+
pi_144657302
Wauw Ow! Zeker een cadeautje waard :Y ^O^
pi_144657345
Gulara :W
Hoe is het. Niet slapen. Updaten

Loj, dan mag je ook trots zijn O+
pi_144657419
Vergeet ik gewoon op Cwen haar lieve grote, maar toch zo kleine dreumes te reageren O+
pi_144657561
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:22 schreef LadyBlack het volgende:
:D hoe herkenbaar!

Oh en wat tof als Noor inderdaad al door heeft wat plassen is! E is wel erg geïnteresseerd in de wc en plassen, maar heeft t nog niet door als ze het zelf doet.

Onze nacht was ruk trouwens... om 1:00 was ze weer wakker en ben ik met haar in het logeerbed gaan liggen. Ze leek wel een tolletje zo draaide ze door het bed :? Niks leek lekker te liggen, ze snikte er af en toe ook bij, gooide een paar keer een elleboog tegen mn neus waardoor ik ook nog kwaad werd :@ Uiteindelijk is ze in slaap gevallen, maar ik geloof niet dat het ononderbroken was.

Koffie anyone? :O c_/
graag :O
Rosalie is verkouden en dat moeten we de hele nacht weten. Zo zielig. En een echt blafhoest.
pi_144657718
pi_144657841
Ah :* voor Rosalie!

En LB, is een groot glas cola ook goed?
pi_144658336
Ik lust ook geen koffie hoor. Ik zit nog wel eens om 10.00 met een glas cola als ik echt niet wakker wordt :@
  donderdag 18 september 2014 @ 14:32:13 #196
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144658605
quote:
Ik heb ooit eens een reportage gezien over een (uiteraard) Amerikaans stel dat verslaafd was aan koffieklysma's ;(.
pi_144658716
Whut???

Ik geloof niet dat ik wil weten hoe en wat precies ;(
pi_144659789
Koffie KLYSMA's? Injecties ok, maar dat... ;(
pi_144660854
Ja! Dat heb ik ook gezien. Was dit voorjaar op Net5. Ging over allerlei extreme verslavingen.

Ze hadden ook een bepaald merk wat ze het liefste gebruikten 8)7
dat ze de cafeïne ook opnamen via de darmwand en ze dus behoorlijk cafeïne verslaafd waren, ging er niet in :N
pi_144661486
Koffie Klysma's? :D Oke. Ik sluip weer weg en kom pas vanavond weer terug. :D
pi_144662237
Want 's avonds doe je niet meer aan de koffie klysma's omdat je anders niet meer kan slapen? ;) :D
  donderdag 18 september 2014 @ 18:21:09 #202
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144665096
Hoe zijn de ervaringen hier met een ontstoken oogje? Mup heeft last van slijm-/pusvorming. Gaat t vanzelf over of moet ik er iets mee, behalve schoonhouden?
pi_144667492
Ligt er aan of het een virus of bacterie is. Als ze ook verkouden is ws virus schoonmaken met watje water. Als het een bacterie is heb je er zalfje nodig.
  donderdag 18 september 2014 @ 19:36:25 #204
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_144667806
Hier houden ze aan dat het na 3 dagen beter moet gaan, anders even langskomen. En ze moet er geen last van hebben, dus niet dat ze 'm de hele tijd dichtknijpt of constant in haar oogje wrijft.

Wat een heerlijk weer was het vandaag, trouwens! O+

Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 18 september 2014 @ 19:38:09 #205
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144667876
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:29 schreef Zolena het volgende:
Ligt er aan of het een virus of bacterie is. Als ze ook verkouden is ws virus schoonmaken met watje water. Als het een bacterie is heb je er zalfje nodig.
Ja, al eeuwen. Niet heel erg, maar wel wat snotkorsten enzo. En hoesten. Kijk het wel ff aan. Misschien wat zonnebrand en/of zand in haar oog gekregen ofzo.
pi_144671203
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe zijn de ervaringen hier met een ontstoken oogje? Mup heeft last van slijm-/pusvorming. Gaat t vanzelf over of moet ik er iets mee, behalve schoonhouden?
Ik probeer het altijd eerst zelf met wat gekookt water en een gaasje schoonhouden, maar als ik dan geen verbetering zie met 2 / 3 dagen laat ik de huisarts even kijken of het goed gaat.

Laatst had jen echt een flink ontstoken teen. Zijn we ook eerst zelf aan de gang gegaan met soda en 2x per dag 15 minuten weken. De volgende dag zag ik wat verbetering dus toch besloten om nog even aan te kijken en uiteindelijk was er toen geen huisarts nodig. (Nu zag ik dat het weer rood was dus ik denk dat ze eraan peutert ofzo)
pi_144671766
E had met Pasen echt ontzettend ontstoken ogen :X ze kreeg ze nauwelijks open als ze had geslapen... Heb geprobeerd het inderdaad zoveel mogelijk schoon te houden, en het ís uiteindelijk ook vanzelf overgegaan, maar man man man wat een zooi ;( En ik had t feilloos van dr overgenomen dus we waren echt een fraai duo :') ik heb toen een selfie gemaakt, die is wel epic _O-
pi_144671873
Selfie met ontstoken ogen :D

Leuke foto Sylver! Staartje O+

door de koffieklysma's heb ik niet verder meer teruggelezen :@

Wij waren vandaag in de dierentuin. Kan niet op deze week. Morgen dus maar een rustig dag in en om het huis.
  donderdag 18 september 2014 @ 21:18:02 #209
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144671878
Ik verheug me erop :').

Dank voor de tips! Ben benieuwd hoe het morgen is. Haal sowieso ff ogentroost als het morgenochtend idd plak-a-gogo is. Dat werkte bij mij als een tierelier toen ik een keer een ontstoken oog had. Geniaal spul. En mag ook in dreumesoogjes.
pi_144672106
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 21:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik verheug me erop :').

Dank voor de tips! Ben benieuwd hoe het morgen is. Haal sowieso ff ogentroost als het morgenochtend idd plak-a-gogo is. Dat werkte bij mij als een tierelier toen ik een keer een ontstoken oog had. Geniaal spul. En mag ook in dreumesoogjes.
:o Had me dat met Pasen gezegd ;(

Alle oogdruppels die ik toen tegenkwam waren Super Giftig voor kindjes onder de 3 jaar.....
Hopen dat Noor dr oogjes morgen nog gewoon open kan krijgen ^O^
  donderdag 18 september 2014 @ 21:36:02 #211
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144672514
Hoop ik ook :). We zullen zien, al dan niet met 1 oog :').
pi_144673168
Ben ik weer. Ik heb even zo'n koffie klysma geprobeerd :9

XM :*

Sylver O+

Tico dat is zielig :*

Kyara. Gezellig een dagje naar de dierentuin. En een dagje om en rond het huis is ook gezellig O+

Riley had vandaag een poepdag. Dus hele rode billetjes en vagina. Ze moest keihard huilen met het verschonen. :'(
pi_144673813
Owwww dat is zo zielig!! :'( Hopelijk kan de huid vannacht wat herstellen!
  vrijdag 19 september 2014 @ 04:57:46 #214
381212 Gulara
From the future
pi_144682830
Ja, hoi dus. Ik was even weg. Ik heb namelijk een ongelofelijk plakkind dus bijlezen (laat staan regeren) is lastig. Dus we hebben de pc maar even gelaten voor wat het is en zijn vooral veel buiten geweest (nu het nog kan) en genoten van de nawinter. Verder druk op m'n werk, thuis altijd een hoop te doen en dan probeer ik ook nog wat te studeren.
Maar alles gaat goed. Een kroelkippie is het, die vaak komt knuffelen en het liefst de hele dag m'n hand vasthoudt. O+ Praten gaat heeeeeel langzaam vooruit (en ik begin te vermoeden dat ie ook stiekem wel wat Engels begrijpt).
Verder gaat het slapen prima. Vanaf halverwege lekker bij ons in bed. Geen gezeur met heen en weer lopen. En van de week zelfs een nachtje doorgeslapen! :o
pi_144683711
Wat sneu Omen, Hopelijk is het vannacht wat hersteld.

Gulara, je knuffelkontje O+ Is praten voor hem ook niet lastiger omdat hij 2 talen hoort dagelijks? Kindjes die tweetalig worden opgevoed praten ook altijd wat later toch? En *O* voor het doorslapen. Fotootje?

Ik weet dat ik niks te klagen heb maar toch jammer dat 7 uur nu het nieuwe half 9 is. Misschien toch eens mijn bedtijd op aanpassen...
  vrijdag 19 september 2014 @ 08:35:16 #216
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144683956
Gulara, leuk om even weer wat van je te lezen! :Y

Hier was het half 6 vanochtend, en inderdaad met maar 1 oog. Ze voelde ook warm, dus toch even gemeten... 37,5. Misschien door die ontsteking, maar heb toch ff huisarts gebeld voor overleg of ik het kon aankijken, maar ze wilden haar toch ff zien. Ga ik gelijk die verhoogde temp ff navragen.
  vrijdag 19 september 2014 @ 09:15:47 #217
381212 Gulara
From the future
pi_144684697
Ik zal even een foto zoeken.

En Kyara, hier is op tijd naar bed de oplossing.
Ik zie het vrijwel nooit 23u worden. En een paar keer per week ook geen 22u. En ik sta vrijwel dagelijks tussen 6-7 op zonder problemen.

Hopelijk valt het mee XM.

Oh en ik las nog iets over hoofdbonken. Hier ook twee periodes gehad. Bij boosheid, verdriet, ... werd standaard op handen en knieën hard met het hoofd op de grond gebonkt. Beide keren was het na een week of twee weer over. Niet echt iets aan gedaan.

Hoe gaat het met Riley Omen. Even een half pak maizena inde luier gedaan?
Wij zijn tijdens de tweede tandenpoepgolf van 2014 (gemiddeld 8 poepluiers per dag :'( ) overgestapt op Water Wipes. 99,9% water, 0,1% grapefruit extract. Rib uit ons lijf, maar werkt goed bij rode billetjes.
Dus misschien even een hydrofiel in stukjes knippen en natmaken en die als doekjes gebruiken totdat het beter gaat?
pi_144684784
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:15 schreef Gulara het volgende:
En Kyara, hier is op tijd naar bed de oplossing.
Ik zie het vrijwel nooit 23u worden. En een paar keer per week ook geen 22u. En ik sta vrijwel dagelijks tussen 6-7 op zonder problemen.
Hier is het probleem een beetje dat onze avond pas om 21.00 uur begint of zo en ik heb die tijd voor mezelf ook best wel nodig.

Maar goed, het gaat nu s nachts wel redelijk dus dat scheelt ook al een stuk. 4 uur achter elkaar slapen, heerlijk!
pi_144686032
Gaan de kindjes laat slapen Kyara? Lijkt me ook best een klus, alle drie schoon en tevreden in bed krijgen. En 4 uur aan een stuk slapen, lekker!

Geweldige tip van Gulara, hier ook voornamelijk water en wasbare doekjes bij het verschonen en nog nooit gekke toestanden gehad daar. Kan me goed voorstellen dat als het al zo vurig en geirriteerd is, geparfumeerde doekjes niet helpen. Af en toe even zonder luier laten Omen, kan dat met Riley?

Stick en ik gingen boodschappen doen vanmorgen. Hij nam zo'n kinderkarretje (ik stuurde uiteraard) en wees dan heel mans aan wat we moesten hebben. Wc-eend was Heel Belangrijk blijkbaar. Hij probeerde ook een sixpack bier in de kar te krijgen, maar dat was te zwaar. Dus na wat kreun- en steungeluiden terwijl hij probeerde het op te tillen, liet hij los, haalde zijn schouders op en zei 'Nou, nee' :') De dingen accepteren zoals ze zijn, hij kan het O+
pi_144686245
Xm succes bij de huisarts. Hoop dat je wat duidelijkheid krijgt wb haar temperatuur!

Omen wat naar he die rode billen! Wat bij ons goed werkt is wassen met lauw water ipv billen doekjes en elke verschoning een nieuw laagje bepanthen erop!

Gulara leuk om te lezen hoe het aan de andere kant van de wereld gaat! En wat kyara al zegt, misschien door het tweetalig dat hij wat later praat? Het broertje van (8> praate ook laat die hoorde ook elke dag nederlands en engels. Nu hij naar school gaat is hij met sprongen vooruitgegaan.

Kyara met 3 kinderen snap ik wel dat je savonds graag tijd voor jezelf hebt. Wel vervelend dat dat pas na 21:00 is, dan zeg je inderdaad niet zo makkenlijk om 22:00 dat je naar bed gaat.

Hier net weer thuis, ben met nn zus meegeweest naar de 20 weken echo, we krijgen een neefje!
pi_144686261
Omen dat is zo zielig! Maïzena erop helpt hier goed. Laatst was het hier zo erg dat zelfs afspoelen onder de douche hem pijn deed ;(
Gulara wat heerlijk zo'n knuffelkind. Zegt Pi sommige dingen ook in engels?
Kyara ik hoop dat ze snel weer wat langer slapen -O- hoe gaat het slapen overdag?
XM beterschap. Heb je een zalfje gekregen?
LE 'nou, nee' O+ :D
AA gefeliciteerd met jullie neefje *O*

Hier heeft het praten ook weer een 'sprong' gemaakt. Tweewoordzinnetjes (papa bouwen? mama pakkeh?') en woorden met meerdere lettergrepen.
Favoriete spel is momenteel spullen in de 'bullebulleBAH' gooien. prullenbak ja O+
pi_144686627
L-E O+ wat knap trouwens dat hij dat zo kan accepteren. Voor D kan dan wel even bij sticker in de leer geloof ik.... die lag vandaag ook weer te gillen op de grond omdat ze niet mocht koprollen (poging tot) op de eettafel :X

Ik heb ook heel lang geklooid met doekjes en de Duitse doekjes werken heel goed. Maar daar zijn ze sowieso wat voorzichtiger met toevoegingen volgens mij. En ik zweer bij zinkolie (dus geen zinkzalf zoals sudocrem maar via de apotheek).

Aapieannie, wij eten altijd apart van de kinderen (man is pas om half 7 thuis) dus als de kinderen op bed liggen (rond kwart voor 8) moet ik nog koken... En leuk een neefje *G*

Fieder, wat goed!

Hier een groeispurtje geloof ik. Vanochtend kreeg ik tot 2x toe een bord n mijn handen geduwd met de wens "meer eten". Allebei 2 boterhammen op. J at gister gewoon 2 stuks fruit in plaats van 1/2.

En ze zeggen hun eigen naam en de naam van hun zus O+
D noemt zichzelf Daffy en J noemt haar Daffe. En J is gewoon Lijn. Maar "zus" blijft toch wel favoriet.
pi_144686805
Maak je geen illusies Kyara, ook hier zien we met regelmaat de stervende zwaan vanwege Groot Onrecht. HOEZO MAG IK GEEN FLES AFWASMIDDEL AAN MIJN MOND ZETTEN?! :'( (Waar hij bij kon omdat de oudste zijn eigen gezicht had ingesmeerd met afwasmiddel. Om de viltstift van zijn gezicht te poetsen. Die er op zat omdat hij snoep aan me wilde vragen, maar vermoedde dat ik nee zou zeggen als ik zag dat hij het was dus moest hij vermomd :') )

Och, dat 'zus' vind ik toch wel zo lief he O+

AA, een neefje, leuk! *O*

Bullebullebah O+
pi_144686820
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 10:50 schreef L-E het volgende:
Die er op zat omdat hij snoep aan me wilde vragen, maar vermoedde dat ik nee zou zeggen als ik zag dat hij het was dus moest hij vermomd :') )
Omg proest _O- _O- _O- _O-
pi_144686941
Kyara samen eten is natuurlijk ook heel gezellig!

Haha L-E het vermommingsverhaal... Leuke dingen om later aan ze te vertellen!

Mag ik even trots mijn dreumes spammen. Ik was iets telaat met de foto maar ze stond ineens rechtop en keek daarna heel trots!
pi_144687336
L-E _O- _O- _O- erg slim bedacht. Ben je er in getrapt?

Hier is vandaag alles nee. "nee niet luier!" Ja maar je kunt kunt niet je je poepluier rondblijven lopen "wel!" Dan krijg je rode billen en dat doet pijn. "niet billen!" "niet pijn!"

Hallo, je bent nog lang geen 2, hou eens op!

AA, wat lief! Lekker ondeugende blik ook O+
Met z'n allen samen eten lijkt me nog gezelliger maar dat is echt te laat helaas.
pi_144690929
LE, jouw kleuter is zo sim en heeft zoveel fantasie, dat vind ik echt geweldig om te lezen O+
Sarcasme. Herken het.
pi_144696171
Wat een knapperds allemaal O+

Aww Omen, hopelijk gaat 't snel beter met haar kont.

XM, hoe was 't bij de ha?

*G* Een neefje voor AA (en Kaylee natuurlijk!)

Hier m'n kind gillend de winkel uitgedragen omdat ze niet met de schoenen mocht gooien... Nu slaapt ze en lig ik gebroken op de bank. Ik hoop toch echt dat die rug binnenkort beter gaat!
pi_144709505
Gulara. Je lieve kleine knuffelkont O+
*O* voor het doorslapen.

XM hier gaat het met het ontstoken oogje Nh :*

Kyara 7 uur is zeker vroeg als je half 9 gewend bent. Tip van Gulara is een goede. Ik neem het me bijna elke dag voor. Maar meestal blijf ik langer op

L-E hoe lief zeg O+

Aapie wat leuk. Een neefje O+

Fieder *O* voor de tweewoordzinnetjes

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 10:50 schreef L-E het volgende:
Maak je geen illusies Kyara, ook hier zien we met regelmaat de stervende zwaan vanwege Groot Onrecht. HOEZO MAG IK GEEN FLES AFWASMIDDEL AAN MIJN MOND ZETTEN?! :'( (Waar hij bij kon omdat de oudste zijn eigen gezicht had ingesmeerd met afwasmiddel. Om de viltstift van zijn gezicht te poetsen. Die er op zat omdat hij snoep aan me wilde vragen, maar vermoedde dat ik nee zou zeggen als ik zag dat hij het was dus moest hij vermomd :') )

_O-

Kyara dat zus vind ik zo lief O+

Aapie wat knal. Rechtop staan *O*

Cwen :* voor je rug en de dreumesdriftbui in de winkel

Riley haar billetjes en haar vagina (die was echt heel erg rood) zien er wel al iets beter uit.
Dank voor de tips. Naakt rond laten lopen durf ik niet zo goed met vloerbedekking. En ik vind het zelf al snel te koud. Schoonmaken met water en een hydrofiele luier ga ik wel doen
pi_144709753
Fijn dat het ietsje beter gaat Omen.

Mijn kleine meisje wordt een kleine haaibaai. Ze pakt alles van haar zus af (die dan op haar beurt weer dankewel zeg en vervolgens of iets anders gaat doen of gaat huilen :') ). En dan een beetje schattig erbij staan kijken en lachen. Ik was altijd voorstander om ze het zelf te laten uitzoeken maar inmiddels grijp ik toch iets sneller in.

Plaatje bij het praatje: mevrouw wilde op het wagentje waar haar zus al op zat :X
pi_144709921
Ik snap dat je dan wel ingrijpt Kyara :*
Die foto is wel erg grappig

Vandaag had Riley een driftbui in de lift. Ze mocht niet meer teruglopen naar het hobbelpaardje :D
En verder was ze gewoon O+
pi_144710128
Oi, dat is inderdaad wel reden voor groot verdriet...

Hier ging het trouwens vanavond even mis qua namen. D wees naar J en noemde haar Daffe :')
/fail
  vrijdag 19 september 2014 @ 22:20:12 #233
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144710395
Hier was het groot verdriet toen Bumba uit ging :').

Oogje moeten we - wat een verrassing - regelmatig schoonmaken en als het maandag niet over is, terugkomen. Vanavond heeft (8> haar in de houdgreep genomen en heb ik zo goed mogelijk gepoetst en ogentroost erin gedruppeld. Zo sneu, hele gebied onder haar oog is ook echt rood. Ik hoop maar dat het morgen wat beter gaat.

Over de temp, zolang ze goed dronk/at/ontwikkelde/groeide was het niet zo'n probleem.
pi_144711290
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2014 22:15 schreef Kyara het volgende:
Oi, dat is inderdaad wel reden voor groot verdriet...

Hier ging het trouwens vanavond even mis qua namen. D wees naar J en noemde haar Daffe :')
/fail
Maar Kyara, hoe weet je nou of jullie het mis hebben, of je dochters?
Sarcasme. Herken het.
pi_144715750
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 23:58 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Maar Kyara, hoe weet je nou of jullie het mis hebben, of je dochters?

Aardbeienvlek op D's bil en moedervlek op J's rug ;)

En degene die aan mijn been hangt is J terwijl D er vandoor gaat. D houdt van bananen en J van mandarijntjes. Als je ze vraagt om te dansen gaat J door haar knietjes terwijl D gaat twirlen.

En in dit geval waren ze aan het drinken en zodra ze aan de verkeerde borst liggen dan merk ik dat meteen omdat ze hun hoofd dan heel raar draaien :D
pi_144715949
:D Ok, ik wilde het gewoon even checken gezien de misverstanden die je laatst op facebook postte. Zou wel heel verwarrend zijn als zowel jullie als je dochters het niet meer weten :P
Sarcasme. Herken het.
pi_144716108
Omen fijn dat het beter gaat

Kyara haha zelfs je meisjes raken ervan in de war! Ik vraag me nu wel af hoeveel tweelingen echt verwisseld zijn. Lang leve de aardbeienvlek/ moedervlek.
pi_144717829
Nou, ze schelen eigenlijk al vanaf week 2 rond de 400 gram. En als ze zo klein zijn dan zie je dat ook echt wel. Het is meer dat ik nu achteraf op foto's niet meer zo goed weet wie wie is.

En tuurlijk zien we de verschillen ook heus wel hoor. Het is vaak dat je niet de tijd hebt/neemt om even goed te kijken naar de gezichtjes.

Maar het schijnt ook wel tweeling-eigen te zijn hoor. Dat het even duurt voordat ze de naam van broer/zus ook weten. Ze blijven ze toch vaak "zus" noemen of inderdaad bij hun eigen naam. Soms nog tot aan de kleuterschool toe.
pi_144718450
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2014 08:49 schreef Kyara het volgende:

[..]

Aardbeienvlek op D's bil en moedervlek op J's rug ;)

En degene die aan mijn been hangt is J terwijl D er vandoor gaat. D houdt van bananen en J van mandarijntjes. Als je ze vraagt om te dansen gaat J door haar knietjes terwijl D gaat twirlen.

En in dit geval waren ze aan het drinken en zodra ze aan de verkeerde borst liggen dan merk ik dat meteen omdat ze hun hoofd dan heel raar draaien :D
Het lijk mij weleens lastig wanneer je iets met 1 van hen hebt meegemaakt ofzo en je moet achteraf vertellen wie van de twee het was. Dat het te snel ging om inderdaad echt te kijken wie het nou deed. Of dat je herinnering verdoezeld is.
Ik zou dat weleens een dagje willen meemaken, zo'n tweeling. Hoe ze in elkaar opgaat en elkaars geheime taaltje kennen. O+

Ondertussen wilt mijn man heeeeeeul graag een tweede terwijl ik het nog niet zo zitten. En financieel moeten we gewoon eerst een beetje op de rails komen en dan komt er dus wél opvang. Wellicht over een half jaar. :')
Man denkt ook dat Aiden zich weleens verveeld en ook mijn ouders hadden het daar over.
Maar ja, verveling of niet, eer hij echt plezier heeft aan een broertje of zusje, dan is de baby pas een half jaar ofzo?

Ik zie voor nu vooral een hoop beren op de weg al ziet mijn man die wat minder. :')
pi_144719122
Ondanks dat ze nog steeds heel veel op elkaar lijken, worden ook de verschillen duidelijker. In karakter maar ook in een bepaalde mimiek, houding en maniertjes. En daaraan zijn ze nu dus duidelijker te herkennen. Dus zo vaak gaan we de mist niet meer in gelukkig :D

Wat betreft een tweede: een broertje of zusje omdat de oudste zich verveelt vind ik niet echt een valide reden. Je moet er zelf achter staan en nog een kindje willen. Sommige kinderen vinden een broertje of zusje helemaal niet leuk. Sterker nog, het kan ook voor een boel spanningen en jaloezie zorgen. Nu is dat ook weer geen reden om géén 2e te willen overigens ;)

Als je denkt dat A zich verveelt misschien kijken of je meer met hem kunt ondernemen? Hem bij de dagelijkse dingen betrekken, samen spelen. En ook even door zijn speelgoed heen gaan of het nog uitdagend genoeg is? (dat was hier nog wel eens de issue, te oud voor de babydingen maar nog te jong voor duplo etc).

Bovendien duurt een brusje ook nog minimaal 9 maanden. Toch sneu als hij daar zich vervelend op moet wachten ;)

ps. hoe is het trouwens afgelopen met je spoilerverhaal van een tijdje terug. Heb je nog contact opgenomen?
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:31:55 #241
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144722643
Mensen opzoeken in je buurt met kinderen :Y

Hier op het consultatiebureau is een mooie huiskamer waar regelmatig koffie wordt gedronken, en ook het buurthuis hierachter heeft een inloopochtend voor ouders uit de wijk. Weet niet hoeveel vrienden je hebt met kinderen Venco, maar anders is dat denk ik heel waardevol!!

E gaat natuurlijk naar een kinderdagverblijf en ik heb 10+ kinderen onder de 4 in mijn omgeving,, maar anders zou ik wel naar die ochtenden gaan.

Maar wij hadden vanochtend mijn vriendin op bezoek met wie ik samen zwanger was. Dochters schelen 2 weken, en ze zeggen nu elkaars naam O+ We zingen liedjes en ze doen allebei de gebaren mee, ze pakken elkaars boekje af en proosten met hun drinkbekers *; Zó gezellig! O+
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:33:20 #242
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144722674
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2014 08:49 schreef Kyara het volgende:

[..]

Noh, ik word helemaal week van deze post :') O+

En waar ik gisteren zo om moest lachen was de bullebullebak van L! _O_ _O-
En Sticker met het sixpack en Kleuter met de viltstift _O- _O-
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:38:05 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144722783
Oh en mijlpaal; ik ga de box opruimen....! E heeft er precies nog 2 keer ingezeten sinds we hier wonen geloof ik (sinds februari dus), en ik had m omhoog gezet voor neefje en kindje van vriendin, maar die blijven vooral gezellig op schoot bij moeders merkte ik ;)

Het plan is nu om alle speelgoed te ordenen en dan af en toe weer iets ouds uit de doos trekken. Er liggen nu namelijk ook allerlei kleine blokjes waar ze nog niks mee kan. En op de plek van de box zet ik tafeltje en stoeltje neer (de oude kinderstoel van mn vriend O+ zo'n ding uit 2 delen). Kan ze fijn kleuren en spelen met dr serviesje O+

Tip: de dikke kleurpotloden van de hema! En dan een A4tje / A3tje met schilderstape vastmaken op het tafeltje. Kan ze lekker los *O*
  zaterdag 20 september 2014 @ 17:11:31 #244
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144726650
Klinkt goed LB!

Meh, hier leek het beter te gaan met het oogje, maar na haar slaapje bleek haar andere oogje ook besmet ;(. En toen we gingen schoonmaken ging zat ze op haar mouw te bijten en bleek haar tandvlees te bloeden.

En dus gaat m'n hoofd alweer met me aan de haal. Ik word echt zo ontzettend moe en zat van mezelf. Echt.
pi_144726745
Ik lees hier ook mee, en vind het echt rot voor je, XM. Het zou zo fijn zijn als je het wat meer kon loslaten.

Post anders nog even een leuke foto van je meisje, als je wilt?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144728641
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2014 11:17 schreef Kyara het volgende:
Nou, ze schelen eigenlijk al vanaf week 2 rond de 400 gram. En als ze zo klein zijn dan zie je dat ook echt wel. Het is meer dat ik nu achteraf op foto's niet meer zo goed weet wie wie is.

En tuurlijk zien we de verschillen ook heus wel hoor. Het is vaak dat je niet de tijd hebt/neemt om even goed te kijken naar de gezichtjes.

Maar het schijnt ook wel tweeling-eigen te zijn hoor. Dat het even duurt voordat ze de naam van broer/zus ook weten. Ze blijven ze toch vaak "zus" noemen of inderdaad bij hun eigen naam. Soms nog tot aan de kleuterschool toe.
Kyan zegt zijn eigen naam niet maar wel heel duidelijk yaro.

Als hij een foto/filmpje van zichzelf ziet zegt hij ook standaard dat het yaro is.

Ik zou ook zeker geen broertje/zusje willen voor de verveling. Maar die interactie als ze er eenmaal zijn ♡

Kyan en Yaro rennen elke dag op elkaar af en geven elkaar dan een dikke knuffel als ik yaro uit school haal ♡
Om vervolgens thuis binnen 5 min "ruzie" te hebben over het speelgoed :D
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:06:53 #247
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144733523
Boh bloedend tandvlees is natuurlijk ook niet tof om te zien... ;( Maar dat doen die rottige tanden he. En t verklaart ook wel de wat hogere temperatuur he. Zeker icm de verkoudheid.

Dentinox ftw, en XM hou jezelf voor: als ze door zijn, is het weer beter!

As wat grappig dat ie zichzelf Yaro noemt :D. E tikt zichzelf nu op de borst als je vraagt waar E is O+ En noemde vandaag ook voor t eerst de naam van dochter-van-vriendin!

SPOILER
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:17:50 #248
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144733876
Er komen geen tanden door LB... Dit was bij haar voortanden. En bij haar ondertanden had ze het laatst ook al. Was het maar een doorkomende tand, dan kon ik het verklaren -O-.
pi_144734287
Mijn nichtje is van half juni, dus nu 15 maanden en staat ook nog niet. Mijn neefje liep ook pas met 22 maanden, dus niemand die zich er druk om maakt.
pi_144734361
LB, afspraak met 18 maanden of nog een keer met 16 maanden?

18 maanden is hier nog gewoon een standaard afspraak. En ik het geval van niet staan of niet brabbelen kan ik me wel voorstellen dat het.advies.wordy gegevrn om die afspraak wel door te laten gaan. Ik geloof dat ze dan 5 woordjes moeten zeggen. Loprn doen ze dan niet moeilijk over.

Overigens stond M een week voor zijn 1e verjaardag maar.liep pas met 21 maanden.
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:38:17 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144734599
Ik zou niet staan met 18 mnd zelf niet zo tof vinden denk ik, zeker omdat ze wel wat woordjes zegt, maar ook nog lang niet zoveel als E. Dus het of / of principe gaat dan ook niet helemaal op.

Maarja, lijkt me dus puur iets fysieks, verder is t een bijdehant kindje hoor :D En t jochie heeft gewoon een grote broer die nooit zn waffel houdt, dus wel logisch dat ie niet praat denk ik dan :')
pi_144735470
Hoeft niet perse hoor. Hier ook een non-stop ratelende grote broer maar ik heb juist het idee dat ze daardoor juist meer leren (ik hoor soms zinnetjes terug compleet met de intonatie van M :D ).
  zaterdag 20 september 2014 @ 22:06:16 #253
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144735586
:D!

Ik kan me M helemaal niet nonstop ratelend voorstellen zo van de foto's, grappig he? :D

En way off topic maar mag ik even klagen over t feit dat ik al dagen hoofdpijn heb, en dat waarschijnlijk de reden is dat ik morgen ofzo ongesteld word? De laatste keer was precies 3 weken geleden :( }:| En toen had ik er ook dagen achter elkaar last van...
pi_144735994
M geeft overal commentaar op, de hele dag door.

:* hopelijk nu geen herhalimg van de vorige keer.
  zaterdag 20 september 2014 @ 22:24:23 #255
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144736208
Het is nu al een herhaling met die tut-hoofdpijn ;(

Ik ga maar lekker naar bed zo. Of misschien eerst nog een beetje wijn :9
pi_144736444
Even een glaasje en dan lekker onder wol
  zaterdag 20 september 2014 @ 23:20:24 #257
381212 Gulara
From the future
pi_144738151
Proost dames! >:O

En succes met de hoofdpijn. :*

En ongesteld worden blegh.
pi_144744964
Is er wat wat ze moeten laten zien met de 14 maanden afspraak op het cb qua woordjes?
Dan heeft kaylee nog presies een maand om dat eens te gaan ontdekken. Af en toe komt er een ja of een nee uit maar ik denk niet dat ze dat bewust doet. Papa en mama zijn nog steeds tata of dada en de kat is een hele harde oeh als ze hem ziet.
Ze brabbelt wel de hele dag maar echt woordjes zijn het niet
  zondag 21 september 2014 @ 07:13:44 #259
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144745344
Aapie, als ze idd op Noor lijkt, kun je over twee maanden het aantal woordjes dat ze kan niet meer op twee handen tellen ;). Noor kon maar een paar woordjes toen en ik ben inmiddels de tel kwijtgeraakt. Ruim boven de twintig.

Mevrouw loopt nu ook echt flink. Ze stapt steeds vaker ipv kruipen.

Vannacht al twee dichtgekoekte ogen lopen schoonmaken, zometeen weer vermoed ik. Dat wordt morgen een zalfje halen -O-.
  zondag 21 september 2014 @ 08:11:46 #260
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_144745428
Woordjes? Die horen we hier ook zelden. J heeft een enorme passieve woordenschat, maar actief gebruikt ie bijna nooit een woord. Afen toe horen we een paar dagen iets, en dan is het weer weg. Hij lijkt het nut nog niet echt te zien. Hopelijk komt dat wel voor z'n 2e :)

Lopen gaat gelukkig wel steeds beter, hij kan echt hele stukken zelf lopen, en aan de hand heeft ie laatst het halve safaripark gedaan (dat duurt laaaaaaang).

Haai, ben ik weer... Nogal hectisch op werk de laatste weken, dus even wat minder actief...
pi_144745553
Heeft de wijn geholpen LB ;)

Wat fijn dat het lopen goed gaat MM!

Vervelend van de oogjes :)

Ik vind dit trouwens echt een fantastische fase! Hij probeert alles na te praten, rent de hele kamer door, luistert naar opdrachten en begrijpt echt heel veel! O+
Alleen die dreumesbuien ;) tegenwoordig vooral bij het avondeten... Dan probeert hij alles van tafel te gooien! Dus ik ben wel begonnen met opvoeden :') Stoel van de tafel wegschuiven :')
  zondag 21 september 2014 @ 09:39:36 #262
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144745814
Zo. HAP gebeld, zalfje ligt over half uurtje klaar ^O^. Vanochtend twee kleine, dikke, dichtgeplakte oogjes, veel wrijven, helemaal rood rondom. Geen zin om dat nog een dag door te laten prutten.
pi_144746353
LB balen zeg! Is dat vorige maand begonnen of al langer? Ik ben sinds de zwangerschap veel zwaarder ongesteld dan vroegah :{ Soort van weeën inclusief puffen

XM fijn dat ze een zalfje krijgt! Succes met aanbrengen :X

Kyara M benoemt toch alles wat hij ziet enzo? Soort live-verslaggever :D Handig dat de meisjes ervan leren. Mijn zusje zei vroeger bijna niks omdat ik in haar plaats praatte. Dat ze een koekje wilde bijv.

Loj hoe gaat het met jou? :* Wij hebben L ook wel eens in het hoekje van de keuken gezet met zijn kinderstoel. Wegens vork lanceren :X

Vandaag komt L's vriendinnetje spelen en ik heb er zo'n zin in O+ Dat proosten gaan wij ook maar eens oefenen,klinkt zo schattig
  zondag 21 september 2014 @ 10:52:30 #264
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144746532
Veel plezier Fieder!

Zalfje is binnen. Druppelen op binnenkant ooglid en dan nog een minuut oog dichthouden en traanbuis dichtdrukken.

Dat wordt een.. interessante opgave :').
pi_144746559
XM, dat oog dicht houden is geen harde eis hoor. Zolang het maar op de binnenkant van het ooglid wordt aangebracht. Het verspreidt zich wel doordat ze knippert.
pi_144746574
XM, nee toch? Da's kindermishandeling :o. Of in elk geval sneu...
  zondag 21 september 2014 @ 10:57:44 #267
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144746595
Daar zal het ook wel op neerkomen. Nog even verzinnen hoe we haar in de houdgreep gaan houden :X. Want tot dusver is het schoonmaken al een grote krijspartij.
pi_144746792
Trouwens, kan het niet zo zijn dat Noor last heeft van bloedend tandvlees als haar weerstand laag is?
Heb daar zelf ook last van, en volgens mij wel meer mensen.
pi_144746993
Ik zou het met zn twee doen. Zij op aankleedkussen, eentje ter afleiding en handjes vasthouden, de ander druppelt. Wij doen het wel eens met moedermelk, lukt eigenlijk prima :)
pi_144747012
Onderste ooglid trouwens he. Tikje omlaag trekken en hupsakee :+
  zondag 21 september 2014 @ 11:29:18 #271
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144747114
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 11:10 schreef Cwen het volgende:
Trouwens, kan het niet zo zijn dat Noor last heeft van bloedend tandvlees als haar weerstand laag is?
Heb daar zelf ook last van, en volgens mij wel meer mensen.
Ja, zou best kunnen. Heb ik ook idd.
  zondag 21 september 2014 @ 11:29:48 #272
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144747129
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 11:21 schreef L-E het volgende:
Ik zou het met zn twee doen. Zij op aankleedkussen, eentje ter afleiding en handjes vasthouden, de ander druppelt. Wij doen het wel eens met moedermelk, lukt eigenlijk prima :)
Ja, zo doen we het nu ook met schoonmaken. Maar ze vindt het Heel Erg.
  zondag 21 september 2014 @ 12:49:55 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144748690
Toen E's oogjes zo ontstoken waren ging ik op de bank zitten met E liggend tussen mn benen. Hoofdje tussen mn dijen en haar armpjes klem onder mijn benen. Niet leuk, maar ze kon geen kant op en dan kon ik wel even goed schoonmaken.

Oh en de wijn was iig lekker ;) Nu ongesteld dus lekker bijbehorend grumpy, maar ik heb een heerlijke uitsmijter gekregen van mn vriend zojuist dus ik kan er weer even tegen O+
Alleen iets minder dat ik zojuist wéér voor zwanger werd aangezien }:| :')
  zondag 21 september 2014 @ 12:52:37 #274
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144748747
Oh das ook wel een goede ja.. Hoelang is E. er zoet mee geweest?

En je kleine lettertjes, das wel minder. Daarom zeg ik ook echt nooit wat, tenzij het mega-obvious is. Zo gênant anders :X.
pi_144748935
Oh, doe opmerking heb ik ook gehad toen ik voedingsbh's wilde kopen. Vopr als ik mijn kindje straks wilde voeden of moest het nu ook al passen? :') :X

Succes XM

Sterkte vandaag LB :*
pi_144749019
Lb sterkte vandaag :*

Xm wat sneu van dat oogje :*

Hier gaat het even wat minder. Met Riley gaat alles top. Ik zelf zit in een dip. En nu had mijn zus het laatst erover dat ze bang is dat ik depressief ben. En daar voel ik me dan door gefaald :'(
  zondag 21 september 2014 @ 13:07:19 #277
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144749121
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 12:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh das ook wel een goede ja.. Hoelang is E. er zoet mee geweest?

En je kleine lettertjes, das wel minder. Daarom zeg ik ook echt nooit wat, tenzij het mega-obvious is. Zo gênant anders :X.
Mja, het lijkt vandaag ook wel echt mega-obvious hoor, dus ik snap t wel :')

Omen, dat is toch geen faal! Geeft alleen maar aan dat je een fijne zus hebt, die aangeeft dat ze ziet dat je in een dip zit en dat ze zich zorgen om je maakt. :*

Heb je een idee waarom je in een dip zit? En hoe je er weer uit zou kunnen komen?
pi_144751333
Omen, daar is niks te falen aan! Wil je kwijt wat je dwars zit?
pi_144752832
Omen juist goed dat je zus aan je ziet dat er iets is. Heeft ze ergens gelijk? of is het een dipje?

LB ook geen leuke opmerking heb je er iets opgezegd? Ik weet nooit zo goed wat ik dan moet zeggen. Behalve mij heel erg dik voelen.
pi_144758418
Omen, misschien moet je loslaten wat je zus zegt. Ze bedoelt het ongetwijfeld goed, maar ik heb van goede vrienden en bekenden ook allerlei diagnoses gekregen (inclusief depressie) en zij zaten er faliekant naast. Ondanks hun goede bedoelingen, voelt het wel als een klap om zoiets te horen. Ik denk dat het klopt wat LB zegt en dat je zus dit zegt omdat ze zich zorgen maakt, maar laat je niks aanpraten. Iedereen heeft goede en slechte periodes is zijn/haar leven en dat mag! Als jij denkt dat ze gelijk heeft, ga dan naar je huisarts. Zo niet, zet het van je af en zeg desnoods tegen haar dat je weet dat ze het goed bedoeld, maar dat ze erover op moet houden omdat je je er heel naar door voelt.

Je faalt niet rare :* Een kind hebben is superzwaar en dan heb ik nog een partner die alles op kan pakken als ik er doorheen zit. Ik vind het superknap van je dat jij dit alleen hebt aangedurfd, en, van wat ik er van mee krijg, het super doet! Kijk dan wat een tof kind je hebt O+ En een mooi huisje nu, maar je hebt zo'n drukke periode gehad, daar mag je nu best even moe van zijn en in een dipje zitten hoor. Geef het de tijd en als je je echt zorgen maakt, ga dan langs de huisarts, maar ik denk echt dat het normaal is hoor :*
Sarcasme. Herken het.
pi_144758610
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 10:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Daar zal het ook wel op neerkomen. Nog even verzinnen hoe we haar in de houdgreep gaan houden :X. Want tot dusver is het schoonmaken al een grote krijspartij.
Je wordt er vanzelf handig in :D Wij deden het ook met zijn tweeën. Man hield haar in de houdgreep zodat ik heel snel een sliertje in haar oog kon knijpen. En ja, ik heb wel eens in haar oog geprikt met dat ding :@ Maar na 2x zalf erin was het resultaat al super! Dus dat geeft misschien hoop ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_144767861
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:51 schreef Spirit82 het volgende:
Omen, misschien moet je loslaten wat je zus zegt. Ze bedoelt het ongetwijfeld goed, maar ik heb van goede vrienden en bekenden ook allerlei diagnoses gekregen (inclusief depressie) en zij zaten er faliekant naast. Ondanks hun goede bedoelingen, voelt het wel als een klap om zoiets te horen. Ik denk dat het klopt wat LB zegt en dat je zus dit zegt omdat ze zich zorgen maakt, maar laat je niks aanpraten. Iedereen heeft goede en slechte periodes is zijn/haar leven en dat mag! Als jij denkt dat ze gelijk heeft, ga dan naar je huisarts. Zo niet, zet het van je af en zeg desnoods tegen haar dat je weet dat ze het goed bedoeld, maar dat ze erover op moet houden omdat je je er heel naar door voelt.

Je faalt niet rare :* Een kind hebben is superzwaar en dan heb ik nog een partner die alles op kan pakken als ik er doorheen zit. Ik vind het superknap van je dat jij dit alleen hebt aangedurfd, en, van wat ik er van mee krijg, het super doet! Kijk dan wat een tof kind je hebt O+ En een mooi huisje nu, maar je hebt zo'n drukke periode gehad, daar mag je nu best even moe van zijn en in een dipje zitten hoor. Geef het de tijd en als je je echt zorgen maakt, ga dan langs de huisarts, maar ik denk echt dat het normaal is hoor :*
+1
  zondag 21 september 2014 @ 21:04:47 #283
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144769060
Mond poetsen na eten = brullen
Aankleedkussen = brullen
Nieuwe luier om = brullen
Nieuwe romper aan = brullen
(en er was niets rood of geïrriteerd)

*hetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfaaaaaaaase..........

Toch? :')

Overigens kreeg ik vandaag wel een compliment van mijn moeder, dat ik zo rustig, maar toch met overwicht E kalm kreeg toen ze (ook al) half door t lint ging om niks. Wel tof om te horen. Werkte het maar altijd O+
pi_144769754
Het is een fase :Y :Y. :Y
Wij zitten er nu ook in... :')

Mooi compliment O+
pi_144770602
Ik denk zelf een megadip. Maar momenteel maalt het te vaak dat ik niet gemogen word. Zelfs niet door Riley. En ik weet eigenlijk dat het onzin is, maar vandaag wilde ze niet bij me. En dan voel ik dat meteen als bewijs. En dan voel ik me gefaald als moeder en persoon. :'(

LB wat een mooi compliment O+
pi_144771425
Wel even een foto van mijn vrolijke meisje. Tijdens een spelletje kiekeboe. 'kiekkiek" volgens Riley

pi_144771706
Ziet eruit dat ze het prima naar haar zin heeft. :)
pi_144771913
Omen even een :* voor jou! Je doet het hartstikke goed als moeder!

LB wij zitten nu in de fase maak een salto achterover van de commode af.. ook heel fijn...
Tandenpoetsen is met de nieuwe tandenborstel wel ineens een hit geworden. Ik heb de jordan step by step gekocht. Zij kan hem zelf ook goed vasthouden en nadat ze zelf even heeft geprutst mag ik zonder bijten of sabbelen haar tanden poetsen.

Kunnen kiezen trouwens eerder doorkomen als onder hoek tanden? Onder heeft ze nog maar twee tandjes maar boven komen er al wel kiezen aan :?
pi_144772144
Riley heeft nu drie kiesjes en geen hoektanden. Dus hopelijk kan het, want anders is mijn kind mislukt :D
pi_144772344
Nee jou kind is echt niet mislukt :{w
Kijk nou hoe leuk ze is!

Maar dan zal het inderdaad wel los lopen :P
  zondag 21 september 2014 @ 22:38:17 #291
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144772948
Sluit me aan bij de rest Omen! Ik ken dat malen en het is echt heel akelig, dus :* voor jou!

Volgens mij is de volgorde idd kiezen set 1 - hoektanden - kiezen set 2.

Noor heeft iig boven en onder 4 tanden en twee kiezen en als ik even mag kijken van haar, dan lijkt het alsof er nu in de regio hoektanden idd als eerstvolgende wat gaat gebeuren.
pi_144773492
Dat malen is echt heel akelig inderdaad xm. Ik maak mezelf bijna gek met dingen waarvan ik weet dat ze niet waar zijn, maar door een klein dingetje op dat moment als waarheid voelen. Ik kan het niet eens goed uitleggen. :@
pi_144774282
Wat een leuke foto van Riley O+

Volgens mij komen de (voorste) kiezen inderdaad eerder dan de hoektanden. Mijn dametjes houden er weer een andere volgorde op na want die hebben wel kiesjes maar onder nog maar 2 snijtanden :D
pi_144775015
Hier ook boven en onder elk vier tanden en links onder en linksboven een kies. De hoektanden zitten er wel al aan te komen volgens mij. Ik zie wat wits doorschemeren.

Oh en deed mijn kind eerst nog wat voorzichtige stapjes op een klein afstandje en naar iemand toe. Loopt ze vanmiddag sinds haar middagslaapje overal en nergens naar toe als je haar neer zet. Zelf gaan staan zonder dat ze iets vast heeft lukte haar een tijdje geleden al, maar ze staat nog niet zelf op om lopend op ontdekking te gaan. Maar ik denk dat dat niet lang meer zal duren nu ze het vertrouwen van het lopen ineens gevonden heeft

owja en ik was werken en heb het dus alleen maar op film gezien, nog niet live. Lang leven de filmpjes die af en toe worden doorgestuurd als ik aant werk ben :D

Omen, ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je af en toe in een dip zit, heeft iedereen wel eens denk ik (laat ik voor mezelf spreken, ik heb dat ook wel eens). Misschien een idee om dit uit te spreken naar je zus, dat het een dip is en geen depressie, maar wellicht dat het je goed doet om er met iemand over te kunnen praten. En een schattige kiekkiek foto :)

XM, hoe is het gegaan met het zalfje? Hopelijk een keer aan kunnen brengen vandaag? Vaak hebben dat soort zalfjes vrij snel effect hopelijk bij jullie ook!
  zondag 21 september 2014 @ 23:33:44 #295
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144775477
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 21:57 schreef Omentielvo het volgende:
Ik denk zelf een megadip. Maar momenteel maalt het te vaak dat ik niet gemogen word. Zelfs niet door Riley. En ik weet eigenlijk dat het onzin is, maar vandaag wilde ze niet bij me. En dan voel ik dat meteen als bewijs. En dan voel ik me gefaald als moeder en persoon. :'(

Omen, ik weet niet of het depressie is of een dip, maar ik geloof niet dat je je ooit zorgen zou mogen maken over of je kind je wel leuk vindt. Ga hier eens met iemand over praten, alsjeblieft! :*
  maandag 22 september 2014 @ 09:25:40 #296
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144780660
Wat knap hillie, ook al zo'n snelle!

Zalfje is met veel moeite gelukt, gisteravond en vanochtend. Vanochtend had ze haar ogen wel open, maar wel klein en korstjes nog. Naja, als het zalfje niet aanslaat, is het toch een virus. We merken het wel.

Gistermiddag koffie gedronken met 3 meiden van zwangerschapsyoga. Noor is de jongste, maar is echt het meest ver qua spraak leek het. Grappig om te zien :Y.
pi_144781397
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 23:33 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Omen, ik weet niet of het depressie is of een dip, maar ik geloof niet dat je je ooit zorgen zou mogen maken over of je kind je wel leuk vindt. Ga hier eens met iemand over praten, alsjeblieft! :*
Dit. Nare gedachten alleen al zijn reden genoeg om met iemand te gaan praten. :*
pi_144784783
Omen ik zou ook gewoon eens een keer naar de huisarts gaan en gaan overleggen. Niet omdat ik persé denk dat het klopt. Maar nou wordt je gewoon onzeker omdat je onzeker bent. Misschien is er behalve een dipje niks aan de hand, dan hoor je dat daar weet je dat ook weer. En misschien wel, en dan kunnen ze je helpen.
Maar daarnaast, je krijgt natuurlijk ook nogal wat op je bordje in je eentje als mama van een dreumes. Je doet het keigoed. Je meisje is blij en tevreden. En fases van mama is alles en mama is niet belangrijk hebben alle dreumessen geloof ik. Inclusief de mijne in ieder geval. Dat ik na een dag kdv kom om hem op te halen dat ie dan keihard de andere kant op rent om nog even op het fietsje te kunnen fietsen (zwaaiend daag mama! :) :') ).

XM hoop dat het zalfje werkt. Prutoogjes zijn zo zielig.

LB het is een fase. :Y

Wij zijn lekker een weekendje weg geweest met neefje en nichtje, M. blij, hele dag spelen. En gisteravond nog zo hyper dat het tot 10 uur duurde voor hij sliep. :') Hij zal wel lekker slapen op het kdv vandaag.
  maandag 22 september 2014 @ 12:31:50 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144784938
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 09:25 schreef XcUZ_Me het volgende:

Gistermiddag koffie gedronken met 3 meiden van zwangerschapsyoga. Noor is de jongste, maar is echt het meest ver qua spraak leek het. Grappig om te zien :Y.
Hoppaaaa en dat met 2 halfdichte ogen! ^O^ ;) Leuk soms he, om even irl verschillende kindjes naast elkaar te zien. Ik zal mijn pufclubje ook weer eens optrommelen, laatste keer was rond de verjaardagen, en we zouden rond 1,5 weer dus tsja.... dat is al bijna :o

Zolena, klinkt leuk! En tot 10u, dan zul jij daarna ook wel afgedraaid zijn geweest of niet? :D

Hillie, jemig wat een snel kind!!
pi_144784963
:* dank voor jullie reacties. LB, inderdaad zou je nooit mogen twijfelen over dat. En het rare is ook dat het totaal niet terecht is ook. Ik weet gewoon dat Riley helemaal gek op mij is. Ze laat het eigenlijk bijna altijd merken (behalve als opa in de buurt is. Opa ruled namelijk zwaar :D )
En met deze onzekerheid moet ik zeker iets gaan doen. Niet leuk voor mij, maar helemaal niet leuk voor Riley.

XM, grappig om te zien inderdaad.

Hier had Riley vanmorgen weer moeite om naar het KDV te gaan. Ze klampte zich helemaal aan mij vast en knuffelde me heel stevig, omdat ze niet naar de juf wilde. Ik voel me dan zo schuldig als ik haar over moet geven aan de juf. Al weet ik dat ze getroost is binnen twee minuten. Maar het gaat gewoon tegen al mijn gevoelens in om mijn kind huilend achter te laten
pi_144784985
Zolena leuk dat jullie een weekendje weg zijn geweest O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')