abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144450851
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Foto’s

Onrechtmatig openbaar maken foto’s
Als familie van Kris Kremers hebben wij geen toestemming gegeven voor het op enigerlei wijze openbaar maken van foto’s uit de serie afkomstig uit de camera die gevonden is in Panama en waar haar laatste foto’s opstaan. Iedereen die foto’s op enigerlei wijze openbaar maakt van Kris zonder expliciete toestemming van haar familie, handelt derhalve onrechtmatig en zal met juridische middelen verzocht worden de wensen van de familie rondom het portretrecht te respecteren. Het recht om deze foto’s vrij te geven behoort toe aan de familie. Zij willen dan ook zelf beslissen of en zo ja wanneer deze foto’s op enigerlei wijze openbaar gemaakt mogen worden.
Via het contactformulier kan een verzoek ingediend worden

http://www.answersforkris.com/fotos/
MIsschien in ieder geval ff in een spoiler zetten en eventueel verwijderen. Ik snap de familie, maar denk ook dat ze er eigenlijk baat bij hebben om ALLES in het openbaar te gooien. Misschien overmoedig, maar volgens mij zijn er door de mensen hier en op websleuth punten gemaakt die niet door de zoekteams en politie zijn bedacht. En als er meer info beschikbaar was was dat eerder gebeurd of nog (nog) betere inzichten.
pi_144450875
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:18 schreef Poolbal het volgende:

[..]

MIsschien in ieder geval ff in een spoiler zetten en eventueel verwijderen. Ik snap de familie, maar denk ook dat ze er eigenlijk baat bij hebben om ALLES in het openbaar te gooien. Misschien overmoedig, maar volgens mij zijn er door de mensen hier en op websleuth punten gemaakt die niet door de zoekteams en politie zijn bedacht. En als er meer info beschikbaar was was dat eerder gebeurd of nog (nog) betere inzichten.
Balkje voor de ogen dan maar? ;)
Make my day!
pi_144450936
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:07 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

We hebben data om het te onderbouwen:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #82 - News?
22C op de Mirador op 2000 meter hoogte. Als ze bijv. op 750 meter zaten dan zou dit volgens jouw berekening al zo'n 8 graden warmer zijn. Dat vind ik best wel heet ;)
Maar misschien heb je gelijk.
Ik denk nog aan iets anders: misschien fluctueert het signaal in de loop van de dag?
Duidelijk. 30 graden is wel pittig inderdaad. Maar nog steeds wel goed te doen, vooral als je niet het risico wil lopen in het donker op een berg te zitten.

Zou het kunnen zijn dat ze iedere dag de rivier verder zijn gaan aflopen, waardoor op een gegeven de hitte (want lager terrein) in combinatie met verzwakking/ziekte er voor zorgde dat ze vanaf 7 april de hele dag bij de rivier moesten blijven, en dus geen hikes meer konden doen naar hoger terrein? Zelf zou ik dan nog wel in het dal proberen te bellen (je weet maar nooit), maar goed, wellicht hoopte ze op verbetering van hun fysieke toestand.
pi_144450991

[ Bericht 33% gewijzigd door Jezus9 op 12-09-2014 12:27:53 ]
pi_144450997
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:22 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Duidelijk. 30 graden is wel pittig inderdaad. Maar nog steeds wel te doen, vooral als je niet het risico wil lopen in het donker op een berg te zitten.

Zou het kunnen zijn dat ze iedere dag de rivier verder zijn gaan aflopen, waardoor op een gegeven de hitte (want lager terrein) in combinatie met verzwakking er voor zorgde dat ze vanaf 7 april de hele dag bij de rivier moesten blijven, en dus geen hikes meer konden doen naar hoger terrein? Zelf zou ik dan nog wel in het dal proberen te bellen (je weet maar nooit), maar goed, wellicht hoopte ze op verbetering van hun fysieke toestand.
Water hebben ze dan genoeg om te drinken. Hoe lang kun je zonder eten eigenlijk? Maw: hoe lang zouden ze nog geleefd kunnen hebben?
Make my day!
pi_144451005
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:54 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Als we het over heet hebben, moeten we dat onderbouwen met data. Als ze bijv. op 750 meter zaten dan zou dit al zo'n 5 graden koeler zijn dan op zeeniveau. Een hike op hoogte zou dus best te doen geweest kunnen zijn.

En bovendien, als je later gaat wanneer het koeler is heb je kans dat je onderweg in het donker terecht komt. Die fout willen ze denk ik niet meer maken. Dus gaan ze "veilig" rond 14:00 om optijd weer bij de rivier te kunnen zijn.
heeft ook iemand hier een test met een vergelijkbare of dezelfde CANON camera gedaan om te testen of die relatie met die buitentemperatuur wel klopt? Want ik lees ook in de topics regelmatig dat het om de temperatuur van de sensor op het moederbordje in de camera zou gaan? Dus wie kan eigenlijk waarmee aantonen wat de overeenkomst met de buitentemperatuur is? of ik mis wat?
pi_144451081
quote:

[..]

Ik snap het ook wel dat de ouders zo redeneren. Alleen denk ik dat als ze niet alles in de openbaarheid gooien, de kans zeer klein is dat de waarheid achterhaald wordt. Tenzij de nog niet bekend gemaakte telefoongegevens duidelijkheid bieden
Door de ongekende publieke belangstelling is de druk op de ketel zeer hoog en die belangstelling is er omdat de ouders van Kris denken dat de meiden door een misdrijf om het leven zijn gekomen en daar mee de publiciteit opzoeken..
pi_144451129
deze kwam ik ook tegen bij de gids die graag foto's maakt.
doet mij denken aan foto 493 maar dan net iets verder in de bocht gemaakt.
pi_144451137
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:24 schreef agter het volgende:

[..]

Water hebben ze dan genoeg om te drinken. Hoe lang kun je zonder eten eigenlijk? Maw: hoe lang zouden ze nog geleefd kunnen hebben?
8 weken.
pi_144451156
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:25 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

heeft ook iemand hier een test met een vergelijkbare of dezelfde CANON camera gedaan om te testen of die relatie met die buitentemperatuur wel klopt? Want ik lees ook in de topics regelmatig dat het om de temperatuur van de sensor op het moederbordje in de camera zou gaan? Dus wie kan eigenlijk waarmee aantonen wat de overeenkomst met de buitentemperatuur is? of ik mis wat?
Na wat zoeken op internet lijkt het erop dat de temperatuur van de camera en de buitentemperatuur sterk gerelateerd zijn.

Dit lijkt ook overeen te komen met onderstaande data:

491 24 C.
493 22 C.
499 22 C.
500 22 C.
505 25 C.
507 23 C.
508 23 C.
542 24 C.
550 24 C.

22 graden is allemaal nabij de Mirador.
pi_144451172
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:27 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik snap het ook wel dat de ouders zo redeneren. Alleen denk ik dat als ze niet alles in de openbaarheid gooien, de kans zeer klein is dat de waarheid achterhaald wordt. Tenzij de nog niet bekend gemaakte telefoongegevens duidelijkheid bieden
Door de ongekende publieke belangstelling is de druk op de ketel zeer hoog en die belangstelling is er omdat de ouders van Kris denken dat de meiden door een misdrijf om het leven zijn gekomen en daar mee de publiciteit opzoeken..
Tis ook wel een beetje dubbel: die foto's willen verbieden, maar wel veen video uitbrengen en daarin over die foto's spreken.
Wat willen ze nu?
Make my day!
pi_144451234
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:29 schreef agter het volgende:

[..]

Tis ook wel een beetje dubbel: die foto's willen verbieden, maar wel veen video uitbrengen en daarin over die foto's spreken.
Wat willen ze nu?
Waarschijnlijk geld voor het publiceren van de foto's. Dat klinkt cru maar er is gewoon veel geld nodig voor de advocaat, procedurekosten, reis en verblijfkosten en weet ik wat nog meer allemaal. Dus daarin geef ik ze groot gelijk.
pi_144451346
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk geld voor het publiceren van de foto's. Dat klinkt cru maar er is gewoon veel geld nodig voor de advocaat, procedurekosten, reis en verblijfkosten en weet ik wat nog meer allemaal. Dus daarin geef ik ze groot gelijk.
Dat komt wel meteen een stuk minder sympathiek over, idd.
Make my day!
pi_144451355
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

8 weken.
Zou er niet aan moeten denken, zo naar.
Make my day!
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:43:15 #40
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144451569
http://www.answersforkris.com/videos/

Heb nog eens deze hele video bekeken (ca. 25 minuten). Op zich knap gemaakt.

Een ding vind ik jammer, ze zijn 1 uur eerder omgekeerd dan de plek waar K en L logischerwijs ook de eerste noodoproep hadden kunnen doen. Ze deden dat omdat ze op dat moment het totaal onwaarschijnlijk vonden dat K en L al op dat punt aangekomen zouden zijn (de "open plek").

Mocht dat namelijk wel het geval zijn, zo rederen ze, dan zouden ze foto's hebben gemaakt. Op zich een plausibele redenering, die er echter geen rekening mee houdt dat die foto's wel zijn gemaakt maar naderhand verwijderd.

Na het zien van deze video krijg ik wel de indruk dat ze na het maken van de laatste foto (van K in dat beekje), de verkeerde persoon of personen zijn tegengekomen, waardoor ze geen nieuwe foto's meer konden nemen.

Maar ja, nog geen spat bewijs natuurlijk.
pi_144451607
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:55 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Ik ook.

......

De camera is gewoon volgeschoten, of de batterij is leegemaakt om te verhinderen dat de meiden/of de vinder er nog simpel foto's mee kon maken. Pure damage control.
ik sluit mij gevoelsmatig / intuiatief hierbij aan, qua interpretatie van de feiten niet de hele tijd
(een onweerlegbaar feit, is een feit). Ik denk verder dat er qua dekking en bereik verder niks zinnigs meer naar voren komt. Aan de andere kant, OJ Simpson werd ook niet strafrechtelijk veroordeeld, terwijl er bloed en matchend DNA spoor was aangetroffen naast het huis en in zijn auto.

Als je alleen in line of sight van de antenne mast soms ergens in dat bereik dekking hebt, op een berg, dichtbij de mirador, tot de eerste kreek, moet je er volgens mij echt wel wonen, om dat precies te weten. Trial en error heeft volgens mij daar geen enkele zin, zie kaartje vindplaatsen, mogelijke verblijfplaats bij rivieren, en kaartje AT&T / CW.

Alleen line of sight, en die masten staan op de berg Vulcan Baru toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 12-09-2014 12:51:25 ]
pi_144451667
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:35 schreef agter het volgende:

[..]

ik dacht dat de survival regel is 3x3,

3 dagen zonder water max,
3 dagen zonder slaap, max en
3 weken zonder voedsel max.
pi_144451791
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:35 schreef agter het volgende:

[..]

Dat valt op zich mee. Het hongergevoel verdwijnt al na een paar dagen. Daarvoor in de plaats komt dan zwakte hetgeen in de eerste weken nog meevalt; dan blijf je instaat te lopen en fysieke inspanning te leveren.

Kijk voor de grap eens een aantal afleveringen van 'Naked and Afraid'; die zijn zeer informatief over de effecten van langdurige onthouding van voedsel. 8 dagen zonder enig eten komt daar met regelmaat voorbij. In het programma gaan een man en een vrouw 21 dagen overleven in de wildernis met alleen een schematische kaart van de omgeving, ieder 1 gekozen item (vaak een kapmes en een vuurmaker), twee videocamera's en twee katoenen tassen.
Problemen die men daar tegenkomt:
- Gebrek aan voedsel
- Wondjes aan de voeten door het missen van schoenen
- Kou in de nacht
- Angst in de nacht door geluiden e.d.
- Insectenbeten
- Problemen onderling (al blijven ze dan wel samen)
- Slangen
- Onmogelijkheid om vuur te maken

Ik heb dit eerder gepost en enkelen doen dan lacherig, maar voor informatie over honger en wat dat doet met je lijf is het zeer informatief.
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:50:21 #44
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144451818
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
http://www.answersforkris.com/videos/

Heb nog eens deze hele video bekeken (ca. 25 minuten). Op zich knap gemaakt.

Een ding vind ik jammer, ze zijn 1 uur eerder omgekeerd dan de plek waar K en L logischerwijs ook de eerste noodoproep hadden kunnen doen. Ze deden dat omdat ze op dat moment het totaal onwaarschijnlijk vonden dat K en L al op dat punt aangekomen zouden zijn (de "open plek").

Mocht dat namelijk wel het geval zijn, zo rederen ze, dan zouden ze foto's hebben gemaakt. Op zich een plausibele redenering, die er echter geen rekening mee houdt dat die foto's wel zijn gemaakt maar naderhand verwijderd.

Na het zien van deze video krijg ik wel de indruk dat ze na het maken van de laatste foto (van K in dat beekje), de verkeerde persoon of personen zijn tegengekomen, waardoor ze geen nieuwe foto's meer konden nemen.

Maar ja, nog geen spat bewijs natuurlijk.
Wat m.i. niet klopt in hun reconstructie is hun uitdrukkelijke stelling dat ze niet een simpel ongeluk gehad kunnen hebben.

Vader K stelt dat ze onmogelijk uitgegleden zouden kunnen zijn o.i.d. Bij het bekijken van hun eigen video zie je direct dat dat onzin is. Het is heel juist heel aannemelijk dat ze wel zijn uitgegleden op een natte steen in zo'n beekje. Je kunt heel snel je enkel verstuiken. Zo stevig waren K en L ook weer niet gebouwd.
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:52:39 #45
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144451889
Voor de echte liefhebbers hier, je kunt nu ook een K en L t-shirt bestellen:

http://www.answersforkris.com/t-shirts/
pi_144451928
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:46 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik dacht dat de survival regel is 3x3,

3 dagen zonder water max,
3 dagen zonder slaap, max en
3 weken zonder voedsel max.
http://plazilla.com/page/(...)leven-zonder-te-eten

quote:
Gemiddeld kan een mens 2 maanden zonder eten overleven. Deze schatting wordt gemaakt op basis van een volwassen man van 70 kg die 161 000 Kcal opgeslagen heeft in zijn weefsels. Per dag verbruikt hij ongeveer 2500 Kcal, met als gevolg dat deze man nog ongeveer 2 maanden kan leven. Belangrijk is wel dat er genoeg gedronken wordt. Zonder te drinken zal je het zelfs geen anderhalve week uithouden.
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:57:23 #47
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144451997
quote:

[..]

Ik zou wel willen, maar Lavenderr heeft in de OP zitten prutsen, dus ik kan er niet meer bij }:|
Idem voor Domnivoor's suggestie.

Oh dat laatste heeft ze dus gedaan. Raar dat ik daar niet even de tijd voor heb gekregen.
Nou, stacey, volgende is weer voor jou hoor :')
pi_144452053
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Wat m.i. niet klopt in hun reconstructie is hun uitdrukkelijke stelling dat ze niet een simpel ongeluk gehad kunnen hebben.

Vader K stelt dat ze onmogelijk uitgegleden zouden kunnen zijn o.i.d. Bij het bekijken van hun eigen video zie je direct dat dat onzin is. Het is heel juist heel aannemelijk dat ze wel zijn uitgegleden op een natte steen in zo'n beekje. Je kunt heel snel je enkel verstuiken. Zo stevig waren K en L ook weer niet gebouwd.
Ik krijg bij die video steeds het gevoel dat de ouders nog extra informatie hebben, op basis waarvan het onlogisch zou zijn dat K&L verder zouden zijn doorgelopen. Informatie waarover wij niet beschikken. Hun beslissing om niet verder door te lopen richting rivier tot aan tijdstip van eerste noodoproep, of vanuit het dorp enkele dagen later nog een stuk van de route te lopen, blijft moeilijk te begrijpen.
pi_144452054
kan iemand die die mogelijke verblijfplaats van K&L liet zijn op die kaart, wellicht nadenken of er een pijl of lijn (line of sight) valt te trekken vanaf daar, naar Vulcan Baru, maw. vanaf een plekje waar ze mogelijkerwijze en qua locatie, die antennemasten echt fysiek konden zien?
pi_144452322
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:59 schreef SAJ het volgende:

[..]

Ik krijg bij die video steeds het gevoel dat de ouders nog extra informatie hebben, op basis waarvan het onlogisch zou zijn dat K&L verder zouden zijn doorgelopen. Informatie waarover wij niet beschikken. Hun beslissing om niet verder door te lopen richting rivier tot aan tijdstip van eerste noodoproep, of vanuit het dorp enkele dagen later nog een stuk van de route te lopen, blijft moeilijk te begrijpen.
De ouders doen naar mijn mening ook regelmatig slechte redenaties. In dit interview zegt Hans Kremers dat hij het gek vindt dat de bh's in de tas zaten, en ze die dus niet werden gedragen op dat moment.

Hij onderbouwd zijn mening omdat hij gesprekken had met tienermeiden die aangaven dit nooit te zullen doen bij een verdwaling. Hij zegt ook iets in de zin van "waarom in je naakie daar rondlopen? Je weet nooit wie je daar tegen kan komen". Daar moest ik toch wel even om lachen.

Lijkt me lastig te zeggen voor een meisje dat ze nooit haar bh uit zal doen tijdens een overlevingssituatie in de tropen. Er zijn tal van redenen te bedenken waarom ze uit zijn getrokken, van het niet meer passen vanwege afvallen/niet meer lekker zitten, tot aan het gebruik als gereedschap of hulpmiddel.

Ze zullen zeker meer info hebben dan wij, maar hun redenatievermogen schiet soms wel wat tekort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')