Lastig lastig, ontloopt elkaar niet veel voor mij. Beide jaren echt 2 topalbums voor mij, denk dat de subtop dit jaar iets beter is, met Ought, Boris, Ty Segall, Wagakki Band. Komen wel nog paar heerlijke releases aan dit jaar, dus denk dat dit jaar uiteindelijk wel beter gaat zijn dan het vorige.quote:Op maandag 22 september 2014 16:03 schreef Pat-sounds het volgende:
42 met een 4.0 of hoger, 105 met een 3,5 of hoger.
Ik heb nu trouwens "pas" 88 albums uit 2013 met een 3.5 of hoger, dus daar zit ik nu al ruim overheen.
Hebben meer mensen het idee dat 2014 een beter jaar is dan 2013?
Dat nummer verbaast mij elke keer dat ik 'm hoorquote:Op maandag 22 september 2014 17:22 schreef Norrage het volgende:
Gospel of John Hurt is zo geweldig he
Die opbouw naar het einde, met het instrumentale ritme dat samengaat met de stem van Newman, alsof je een toonladder afloopt, schitterend. En dat langzame opbouwen, die subtiele elementen die er beetje bij beetje bijkomen![]()
Echt een van de beste nummers van het jaar
Of King Crimsonquote:Op maandag 22 september 2014 19:54 schreef Tchock het volgende:
Dankzij een commercial werd ik er aan herinnerd wat een tof nummer dit ook alweer is. Misschien toch een keer meer van Kanye gaan checken.
Ja, precies. Alle mensen die het hier met me oneens zijn ten spijt luister ik gewoon minder graag naar muziek van zo'n onsympathiek persoon, en als hij dan ook alleen over zichzelf schrijft...quote:Op maandag 22 september 2014 20:45 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Of King Crimson
Maar dat album waar power opstaat is wel aardig tof, briljante productie, maar je moet er een beetje tegen kunnen dat de teksten alleen over Kanye zelf gaan. Ik vind die gast persoonlijk totaal niet boeiend.
Altijd top dit soort oprechte muziekquote:
Ik had het beetje gezien met Perfume Genius na die vorige, maar deze is toch wel erg fijn zeg. Lekker veelzijdig, en allemaal wat harderquote:Op maandag 22 september 2014 20:34 schreef Moody het volgende:
Nieuwe Perfume Genius staat op
Deze is alvast heerlijk
Generationals maken ook elk jaar een nieuw album. Meestal staan er wel wat leuke nummertjes op....
Goed hequote:Op maandag 22 september 2014 20:04 schreef Maxerazzi het volgende:
Nor, dankzij Pat-Sounds Dan Michaelson ontdekt. Mijn dank is groot.
Een 4? Hipstersquote:Op dinsdag 23 september 2014 07:52 schreef Xrenity het volgende:
Haha, Alt-J in de review.
http://m.pitchfork.com/re(...)j-this-is-all-yours/
oh ik lees die reviews van hun verder niet, het gaat toch om het cijfer?quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:01 schreef Norrage het volgende:
Haha best een goede recensie eigenlijkVeel dingen kloppen eigenlijk wel; de tekst bijvoorbeeld slaat echt nergens op
Normaal lees ik ook niet, nu was ik wel benieuwd. Ergens hebben ze wel een punt bij dit soort (ja....als dit woord ooit een keer gebruikt mag worden is het nu) pretentieuze muziek.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:52 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oh ik lees die reviews van hun verder niet, het gaat toch om het cijfer?
Nouja 'alt-j' bekt net iets lekkerder dan 'Unicode+0394'quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:01 schreef Felagund het volgende:
Bij een band die zijn naam heeft gebaseerd op een toetsenbordcombinatie van Mac OS is pretentieus wel op zijn plaats.
quote:Nieuw werk van Radiohead?
Een foto van een witte LP op een platenspeler ontketende een nieuwe stroom aan geruchten. Fans herkenden de hand van ontwerper Stanley Donwood in de hoezen die op de achtergrond van de foto te zien zijn. Stanley is sinds 1994 verantwoordelijk geweest voor al het artwork van Radiohead. De kans is dus groot dat de door Thom Yorke op Tumblr geplaatste foto een hint is naar een nieuw album van Radiohead. Zeker omdat ook Radiohead-producer Nigel Godrich dezelfde foto heeft geplaatst.
Het gaat om deze foto:
Reviews zijn vaak wel goed hoor, sommige auteurs weten heel goed te bewoorden wat ik positief of negatief vind aan het album.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Normaal lees ik ook niet, nu was ik wel benieuwd. Ergens hebben ze wel een punt bij dit soort (ja....als dit woord ooit een keer gebruikt mag worden is het nu) pretentieuze muziek.
Hebben die ook al een nieuwe?quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:52 schreef Norrage het volgende:
Er waren wat mensen die de nieuwe Goat saai vonden geloof ik, maar ik vind hem toch weer akelig goed
quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:16 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hebben die ook al een nieuwe?
Moet al 2 jaar lang die debuutplaat luisteren.
Je zou de nieuwe King Tuff kunnen proberen(nu op de luisterpaal). Ty Segall, maar dan met iets meer glam-rock. Verder Naive Set & Nouveau Velo (beiden ook van subroutine records, net als Apneu).quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:37 schreef calexico27 het volgende:
Toevallig vorige week een pre-jaarlijstje gemaakt:
1. Segall, Ty - Manipulator
2. Protomartyr - Under Color of Official Right
3. Twin Peaks - Wild Onion
4. Traumahelikopter - I Don't Understand them at All
5. White Lung - Deep Fantasy
6. Interpol - El Pintor
7. Van Etten, Sharon - Are We There?
8. Together PANGEA - Badillac
9. Future Islands - Singles
10. White, Jack - Lazaretto
Verder nog goede albums die er in zouden kunnen? Zeker: Pup, War on Drugs, Bob Mould, Hallo Venray, Parquet Courts, Apneu, Royal Blood, Spoon en Morrissey. Voor mij is 2014 zeker een beter muziekjaar dan 2013.
King Tuff zat ik al op te wachten, maar ik zag hem nog niet op Deezer. Ik ga eens op de luisterpaal kijken. Thanks ook voor die andere tips!quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:03 schreef Pat-sounds het volgende:
[..]
Je zou de nieuwe King Tuff kunnen proberen(nu op de luisterpaal). Ty Segall, maar dan met iets meer glam-rock. Verder Naive Set & Nouveau Velo (beiden ook van subroutine records, net als Apneu).
Tof!quote:Op dinsdag 23 september 2014 16:30 schreef Norrage het volgende:
Ik heb een Krang/Fratsen/AndreManuel/DeKift rush de laatste dagen. ALles van hun allemaal is goud. Zoveel goede muziek. Nog bedankt voor het zenden van die albums vorig jaar Gehenna
Niet slecht nieuws, Ninja Tune is een van de beste labels.quote:EXCITING NEWS:
We’re really pleased to announce that we've signed to Ninja Tune Official, they have such a rich history of releasing innovative exciting music and so we feel at home here already. We're currently in the studio putting the finishing touches to our album. It will be featuring our good friends and collaborators Jamie Woon, Jono McCleery and Joe Newman (Alt-J) and will be out in March 2015.
Here is a glimpse of it with the track 'Living Fields' :
https://soundcloud.com/portico_music/portico-living-fields
Also tickets are now on sale for our show at Islington Assembly Rooms...
http://www.soundcrashmusic.com/portico/
Je hebt me alles wel gegeven geloof ikquote:Op dinsdag 23 september 2014 17:13 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Tof!geen probleem
Als je nog dingen mist, moet je 't maar aangeven
quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:22 schreef Felagund het volgende:
Fog Lake ken ik helemaal niet.Talyor McFerrin trouwens ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |