Al is het een oude interview, maak dat het goed?quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:24 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Dat is een oude interview .
Nu vechten veel soennitische stammen samen met leger tegen Isis.
Eergisteren waren soennitische stammen blij met komst van leger in stad Alzeloja(soenitsch stad dicht bij Tikrit):
Veel Iraakse soennieten hadden een andere beeld van Isis.quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:31 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Al is het een oude interview, maak dat het goed?
Je ziet duidelijk dat die man niet te vertrouwen is. Je kan daarom beter niet met zo'n man in zee gaan.
Dat is dus allemaal dik gelul. Ook in december 2013 was al bekend wat ISIS precies is en wil. Het zijn en blijven verraders. Nu doen ze alsof ze blij zijn met het leger, maar zodra er in de politiek iets gebeurt wat ze niet willen gaan die soldaten er als eerste aan.quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:58 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Veel Iraakse soennieten hadden een andere beeld van Isis.
Ze dachten dat Isis hun kwam helpen tegen Maliki, maar nu hebben ze spijt dat ze Isis hebben gesteund in Mosul.
Dat hoor ik van soennitische vrienden die familie hebben in Mosul.
Ik denk zelf dat Iraakse leger niet de soennitische stammen moet vertrouwen.
Meer dan 70% van hun zijn verraders.
Maar Iraakse regering moet van VS samen werken met soenitische stammen.
Dus ze vonden het eerst niet erg dat ze 1700 onschuldige shiitische soldaten op 1 dag hadden vermoord, maar nu dat ze ook hun eigen mensen vermoorden wel?quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:58 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Veel Iraakse soennieten hadden een andere beeld van Isis.
Ze dachten dat Isis hun kwam helpen tegen Maliki, maar nu hebben ze spijt dat ze Isis hebben gesteund in Mosul.
Dat hoor ik van soennitische vrienden die familie hebben in Mosul.
Ik denk zelf dat Iraakse leger niet de soennitische stammen moet vertrouwen.
Meer dan 70% van hun zijn verraders.
Maar Iraakse regering moet van VS samen werken met soenitische stammen.
quote:Erbil disappointed with Ankara
“We were disheartened. For the past four years, we have been telling our people that Turkey is our best friend. But we were let down when the first true test came. We truly needed assistance when ISIS [Islamic State of Iraq and al-Sham, or IS] was approaching Erbil. I don’t think we will ever be in such a difficult position ever again. Disillusionment magnifies when your friend doesn’t help.”
Those were the words of Massoud Barzani’s right hand, the chairman of the KRG [Kurdistan Regional Government] Presidential Council, Fouad Hussein.
In our meeting at his Erbil office, I told Hussein that I would write what he said. I was a bit hesitant that the sentiments I just heard could be the harbinger of a new period between Ankara and Erbil, which have exerted intense efforts for four years to [forge] closer ties.
“Write, of course, go ahead,“ Hussein said.
Though I have been writing my impressions of Iraqi Kurdistan, which suddenly found itself facing ISIS after the fall of Mosul, I saved for the end the most striking topic, which is how the Iraqi Kurds felt Turkey abandoned them against ISIS.
All officials I spoke with were hurt that Turkey did not help when ISIS was attacking, using the hostage crisis as an excuse. Hussein in an interview last week revealed that on Aug. 2 he secretly went to Turkey and asked for assistance against ISIS, but because of presidential elections, that assistance did not materialize. Prime Minister Nechirvan Barzani was more diplomatic. He said, “Turkey helped, but I can’t say that was enough. We expected more.”
Actually, Ankara is extending some assistance, including humanitarian assistance and military support, especially over the past two weeks. But it is limited and late.
The psychological disturbance that this situation has generated is a serious concern for Ankara, whose only ally in the region is Erbil. Turkey doesn’t have the luxury of upsetting the Kurds. Strategically, they are our only allies.
No doubt the safety of the hostages in Mosul is vital. Everyone can understand the sensitivity of Turkey on this issue and its desire to keep a low profile, both with NATO and the Kurdish region. But this could be done more courteously, more diplomatically and more skillfully and without disappointing the East and the West.
I am thinking, when ISIS was within 22 kilometers [14 miles] of Erbil, was it not possible for Ankara to send two or three advisers to Erbil, or for the Turkish military to phone peshmerga commanders they know so well to ask if they needed anything? Was it that difficult for Ankara to silently extend assistance when Erbil was about to fall?
This is what Iran did. A senior Kurdish official said, "Iranians immediately came. They said, 'We are old friends. Tell us whatever you need.'" Top Iranian commander Qasem Soleimani is shuttling between Baghdad and Erbil. Soleimani was personally involved in fighting alongside peshmerga [forces] to save the Turkmen town of Amerli from ISIS.
The ISIS issue has become a serious impasse for Turkish foreign policy, from Washington to Erbil. The hostage crisis is only one aspect of it. Beyond that are the short- and long-term threats posed by ISIS taking over the Turkey-Syria border.
For Turkey, joining the front against ISIS is a double-edged sword. We can’t move. We are pressed into a corner and everything is changing rapidly.
Bommen erop en Allah in z'n bek schijten.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:03 schreef Pek het volgende:
Dus die apen hebben geen luchtmacht, geen zeemacht, slechts wat landmacht.![]()
Uitroeien, en snel graag, NU
quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:08 schreef Peunage het volgende:
https://www.facebook.com/video.php?v=711749825573113
Wie verstaat Koerdisch en kan confirmen wat hier wordt gezegd?
Het meisje is Yezidisch en komt uit Sinjar. Ze zegt dat ze (zij en andere vrouwen) door Peshmerga zijn aangevallen en verkracht. Tenminste, dat staat in de vertaling en volgens mij klopt het wel.
Peshmerga zijn ook super overrated, de enige die wat doen tegen ISIS zijn de YPG en PKK.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:08 schreef Peunage het volgende:
Het meisje is Yezidisch en komt uit Sinjar. Ze zegt dat ze (zij en andere vrouwen) door Peshmerga zijn aangevallen en verkracht. Tenminste, dat staat in de vertaling en volgens mij klopt het wel.
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:28 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Peshmerga zijn ook super overrated, de enige die wat doen tegen ISIS zijn de YPG en PKK.
Jonge... Wie heeft Sinjar bevrijdt? Dat waren echt niet Peshmerga maar meer PKK en YPGquote:Op zaterdag 13 september 2014 13:39 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Wat een onzin.
De Irakese peshmerga vechten ondertussen al maandenlang.
Niemand?quote:
Jawel? Mount Sinjar is toch bevrijd?quote:
Nee. Deels wellicht.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:49 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Jawel? Mount Sinjar is toch bevrijd?
quote:
Jongen, er is een veel langere frontlijn. Daarnaast zijn de YPG en de PKK niet reddende engels zoals hun supporters hen afschilderen. Op twitter volg ik een paar fanaten. Ze tweeten alleen maar anti KRG propoganda en hebben het over hoe goed ze zelf zijn. Door zo een verrotte houding komt er nooit echte eenheid he.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:48 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Jonge... Wie heeft Sinjar bevrijdt? Dat waren echt niet Peshmerga maar meer PKK en YPG
Het zijn soldaten, risico van het vak.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:22 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dus ze vonden het eerst niet erg dat ze 1700 onschuldige shiitische soldaten op 1 dag hadden vermoord, maar nu dat ze ook hun eigen mensen vermoorden wel?
Ontzet door de PKK, nu in handen van de YPG, en wordt straks overgedragen aan de Peshmerga zodra de stad Sinjar weer is veroverd.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:49 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Jawel? Mount Sinjar is toch bevrijd?
quote:Irak stopt met beschieten bewoonde IS-gebieden
De Iraakse premier Haider al-Abadi heeft zijn krijgsmacht opdracht gegeven te stoppen met het beschieten van bewoonde gebieden in handen van de Islamitische Staat.
Dat heeft hij zaterdag bekendgemaakt tijdens een conferentie in Bagdad.
Al-Abadi zei de opdracht gegeven te hebben om te voorkomen dat 'onschuldige slachtoffers' worden getroffen tijdens operaties om IS (voorheen ISIS) te verdrijven.
Wel bezwoer de premier door te gaan met de gewapende strijd tegen de terreurbeweging.
Door: Novum
Het is Peshmerga, dan mag dat.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:08 schreef Peunage het volgende:
Mag niet van God h, dus dan ook maar voorkomen dat een ander een zonde begaat.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom maken die mongolen dat kapot.
ISIS mag dat ook gewoon hoor.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is Peshmerga, dan mag dat.
Als ISIS dit deed dan werd er nu vol afschuw gereageerd.
Jij wil beweren dat men dan hier niet anders zou reageren?quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:22 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
ISIS mag dat ook gewoon hoor.
Bron?quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij wil beweren dat men dan hier niet anders zou reageren?
ISIS is een walgelijke organisatie, maar Peshmerga doet dus ook gewoon aan verkrachtingen en het aanvallen van onschuldige mensen.
Alleen als ISIS het doet, dan word hier vol verontwaardiging gereageerd. Bommen op ISIS, ISIS moet uitgeroeid worden en weet ik wat voor hysterisch gelul allemaal.
NWS / Duizenden seksslavinnen in ISIS-bordelenquote:
Daar heb ik zelf in gepost.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
NWS / Duizenden seksslavinnen in ISIS-bordelen
Lees dit topic eens door. Alleen al als je van mening bent dat het nieuws niet zo betrouwbaar is word je gezien als iemand die sympathie heeft voor ISIS.
Precies, dat yezidi meisje was eigenlijk gewoon een smerige salafist.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:33 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Daar heb ik zelf in gepost.Ik zei daar al dat de aantallan waarschijnlijk zwaar overdreven worden in de media.
Maar jij initieert dat het Iraakse leger/Peshmerga een verkrachtende en moordende bende is. Ja oke, ze doden en vernederen jihadisten, mooi toch? Amerikanen pisten ook over Talibanstrijders heen, boeiend. In een oorlog is nietmand 100% clean. Het gaat tenslotten om het einddoel.
Welk yezidi meisje?quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, dat yezidi meisje was eigenlijk gewoon een smerige salafist.
Goed verhaal.
Hollande bezoek Koerdistan.twitter:RudawEnglish twitterde op zaterdag 13-09-2014 om 10:47:32#Germany Forty Paratroopers will be sent to #Erbil, they will train Peshmerga forces in their fight against #ISIS. http://t.co/ENurd6D33J reageer retweet
Een paar nieuwberichten over verkrachtingen van ISIS vind jij opgeblazen. Maar een random fimpje met een discutabele inhoud van een onbetrouwbare bron neem jij gelijk als waarheid aan. Ik heb nog geen betrouwbaar bewijs gevonden dat Peshmerga zich daadwerkelijk zo hebben misdragen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij wil beweren dat men dan hier niet anders zou reageren?
ISIS is een walgelijke organisatie, maar Peshmerga doet dus ook gewoon aan verkrachtingen en het aanvallen van onschuldige mensen.
Alleen als ISIS het doet, dan word hier vol verontwaardiging gereageerd. Bommen op ISIS, ISIS moet uitgeroeid worden en weet ik wat voor hysterisch gelul allemaal.
Een facebookbericht van ene Hassan Batman. Zegt mij weinig die man, en dat filmpje versta ik niet?quote:
Je moet het anders zien.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:36 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Een paar nieuwberichten over verkrachtingen van ISIS vind jij opgeblazen. Maar een random fimpje met een discutabele inhoud van een onbetrouwbare bron neem jij gelijk als waarheid aan. Ik heb nog geen betrouwbaar bewijs gevonden dat Peshmerga zich daadwerkelijk zo hebben misdragen.
Ja lekker generaliseren, goed bezig.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet het anders zien.
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het waar is, en als het waar is dan vind ik Peshmerga ook een trieste organisatie. Als nu blijkt dat het niet waar is, dan neem ik mijn woorden uiteraard terug.
Ja, want iedereen van ISIS is een monster..quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:42 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ja lekker generaliseren, goed bezig.
Als jij dat vindt...quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, want iedereen van ISIS is een monster..
Het was sarcasme.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:44 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als jij dat vindt...
Als je het over de baardapen hebt die aanvallen plegen en onderdrukken geef ik je 100% gelijk.
IS is een terreurorganisatie, de Peshmerga de KRG-strijdkrachten. Iets met appels en peren.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het was sarcasme.
Uiteraard kan ik niet heel peshmerga over een kam scheren om een daad, maar dat kan ik ook niet doen met ISIS.
Toch een extreme aanname. Daarnaast is het gedrag van een enkeling niet representatief voor de gehele organisatie.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet het anders zien.
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het waar is, en als het waar is dan vind ik Peshmerga ook een trieste organisatie. Als nu blijkt dat het niet waar is, dan neem ik mijn woorden uiteraard terug.
Het doel van ISIS is barbaars opzich. Dat is iets heel anders dan het doel van de Peshmerga.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, want iedereen van ISIS is een monster..
Subjectief.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:47 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
IS is een terreurorganisatie, de Peshmerga de KRG-strijdkrachten. Iets met appels en peren.
1: Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:48 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Toch een extreme aanname. Daarnaast is het gedrag van een enkeling niet representatief voor de gehele organisatie.
[..]
Het doel van ISIS is barbaars opzich. Dat is iets heel anders dan het doel van de Peshmerga.
Ik heb het filmpje van die 'verkrachte' meisje gevonden onder typische anti-koerden bronnen van islamisten. Zij staan er ook niet bekend om dat ze waarheidsgetrouw nieuws verspreiden. Er is geen enkel reden waarom we ervan uit moeten gaan dat dit waar is.
IS bezit alle kenmerken van een terreurorganisatie en staat op de terreurlijst van o.a. de EU. Derhalve kan geconcludeerd worden dat het een terreurorganisatie is.quote:
Dan is PKK ook een terreurorganisatie en Hezbollah ook.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:50 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
IS bezit alle kenmerken van een terreurorganisatie en staat op de terreurlijst van o.a. de EU. Derhalve kan geconcludeerd worden dat het een terreurorganisatie is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |