quote:Irak stopt met beschieten bewoonde IS-gebieden
De Iraakse premier Haider al-Abadi heeft zijn krijgsmacht opdracht gegeven te stoppen met het beschieten van bewoonde gebieden in handen van de Islamitische Staat.
Dat heeft hij zaterdag bekendgemaakt tijdens een conferentie in Bagdad.
Al-Abadi zei de opdracht gegeven te hebben om te voorkomen dat 'onschuldige slachtoffers' worden getroffen tijdens operaties om IS (voorheen ISIS) te verdrijven.
Wel bezwoer de premier door te gaan met de gewapende strijd tegen de terreurbeweging.
Door: Novum
Het is Peshmerga, dan mag dat.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:08 schreef Peunage het volgende:
https://www.facebook.com/video.php?v=711749825573113
Wie verstaat Koerdisch en kan confirmen wat hier wordt gezegd?
Het meisje is Yezidisch en komt uit Sinjar. Ze zegt dat ze (zij en andere vrouwen) door Peshmerga zijn aangevallen en verkracht. Tenminste, dat staat in de vertaling en volgens mij klopt het wel.
Mag niet van God hè, dus dan ook maar voorkomen dat een ander een zonde begaat.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom maken die mongolen dat kapot.
ISIS mag dat ook gewoon hoor.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is Peshmerga, dan mag dat.
Als ISIS dit deed dan werd er nu vol afschuw gereageerd.
Jij wil beweren dat men dan hier niet anders zou reageren?quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:22 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
ISIS mag dat ook gewoon hoor.
Bron?quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij wil beweren dat men dan hier niet anders zou reageren?
ISIS is een walgelijke organisatie, maar Peshmerga doet dus ook gewoon aan verkrachtingen en het aanvallen van onschuldige mensen.
Alleen als ISIS het doet, dan word hier vol verontwaardiging gereageerd. Bommen op ISIS, ISIS moet uitgeroeid worden en weet ik wat voor hysterisch gelul allemaal.
NWS / Duizenden seksslavinnen in ISIS-bordelenquote:
Daar heb ik zelf in gepost.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
NWS / Duizenden seksslavinnen in ISIS-bordelen
Lees dit topic eens door. Alleen al als je van mening bent dat het nieuws niet zo betrouwbaar is word je gezien als iemand die sympathie heeft voor ISIS.
Precies, dat yezidi meisje was eigenlijk gewoon een smerige salafist.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:33 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Daar heb ik zelf in gepost.Ik zei daar al dat de aantallan waarschijnlijk zwaar overdreven worden in de media.
Maar jij initieert dat het Iraakse leger/Peshmerga een verkrachtende en moordende bende is. Ja oke, ze doden en vernederen jihadisten, mooi toch? Amerikanen pisten ook over Talibanstrijders heen, boeiend. In een oorlog is nietmand 100% clean. Het gaat tenslotten om het einddoel.
Welk yezidi meisje?quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, dat yezidi meisje was eigenlijk gewoon een smerige salafist.
Goed verhaal.
Hollande bezoek Koerdistan.twitter:RudawEnglish twitterde op zaterdag 13-09-2014 om 10:47:32#Germany Forty Paratroopers will be sent to #Erbil, they will train Peshmerga forces in their fight against #ISIS. http://t.co/ENurd6D33J reageer retweet
Een paar nieuwberichten over verkrachtingen van ISIS vind jij opgeblazen. Maar een random fimpje met een discutabele inhoud van een onbetrouwbare bron neem jij gelijk als waarheid aan. Ik heb nog geen betrouwbaar bewijs gevonden dat Peshmerga zich daadwerkelijk zo hebben misdragen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij wil beweren dat men dan hier niet anders zou reageren?
ISIS is een walgelijke organisatie, maar Peshmerga doet dus ook gewoon aan verkrachtingen en het aanvallen van onschuldige mensen.
Alleen als ISIS het doet, dan word hier vol verontwaardiging gereageerd. Bommen op ISIS, ISIS moet uitgeroeid worden en weet ik wat voor hysterisch gelul allemaal.
Een facebookbericht van ene Hassan Batman. Zegt mij weinig die man, en dat filmpje versta ik niet?quote:
Je moet het anders zien.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:36 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Een paar nieuwberichten over verkrachtingen van ISIS vind jij opgeblazen. Maar een random fimpje met een discutabele inhoud van een onbetrouwbare bron neem jij gelijk als waarheid aan. Ik heb nog geen betrouwbaar bewijs gevonden dat Peshmerga zich daadwerkelijk zo hebben misdragen.
Ja lekker generaliseren, goed bezig.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet het anders zien.
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het waar is, en als het waar is dan vind ik Peshmerga ook een trieste organisatie. Als nu blijkt dat het niet waar is, dan neem ik mijn woorden uiteraard terug.
Ja, want iedereen van ISIS is een monster..quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:42 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ja lekker generaliseren, goed bezig.
Als jij dat vindt...quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, want iedereen van ISIS is een monster..
Het was sarcasme.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:44 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als jij dat vindt...
Als je het over de baardapen hebt die aanvallen plegen en onderdrukken geef ik je 100% gelijk.
IS is een terreurorganisatie, de Peshmerga de KRG-strijdkrachten. Iets met appels en peren.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het was sarcasme.
Uiteraard kan ik niet heel peshmerga over een kam scheren om een daad, maar dat kan ik ook niet doen met ISIS.
Toch een extreme aanname. Daarnaast is het gedrag van een enkeling niet representatief voor de gehele organisatie.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet het anders zien.
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het waar is, en als het waar is dan vind ik Peshmerga ook een trieste organisatie. Als nu blijkt dat het niet waar is, dan neem ik mijn woorden uiteraard terug.
Het doel van ISIS is barbaars opzich. Dat is iets heel anders dan het doel van de Peshmerga.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, want iedereen van ISIS is een monster..
Subjectief.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:47 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
IS is een terreurorganisatie, de Peshmerga de KRG-strijdkrachten. Iets met appels en peren.
1: Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:48 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Toch een extreme aanname. Daarnaast is het gedrag van een enkeling niet representatief voor de gehele organisatie.
[..]
Het doel van ISIS is barbaars opzich. Dat is iets heel anders dan het doel van de Peshmerga.
Ik heb het filmpje van die 'verkrachte' meisje gevonden onder typische anti-koerden bronnen van islamisten. Zij staan er ook niet bekend om dat ze waarheidsgetrouw nieuws verspreiden. Er is geen enkel reden waarom we ervan uit moeten gaan dat dit waar is.
IS bezit alle kenmerken van een terreurorganisatie en staat op de terreurlijst van o.a. de EU. Derhalve kan geconcludeerd worden dat het een terreurorganisatie is.quote:
Dan is PKK ook een terreurorganisatie en Hezbollah ook.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:50 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
IS bezit alle kenmerken van een terreurorganisatie en staat op de terreurlijst van o.a. de EU. Derhalve kan geconcludeerd worden dat het een terreurorganisatie is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |