abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144389691
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar dat is toch eigenlijk ook bizar. Zelfs tegen de tijd dat een Apple-product te oud is om nog de laatste software te kunnen draaien, kun je er maar zo nog de halve nieuwprijs voor krijgen.
:?
Dat is best wel raar inderdaad. Een iPhone 4S gaat zo voor 200 euro weg, gekkenwerk.
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
pi_144390227
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:06 schreef VoornaamAchternaam het volgende:

[..]

Ja, want kloksnelheden in processors die 7 jaar van elkaar zijn uitgebracht presteren precies het zelfde.

Sowieso is de applehaat grappig aangezien men alleen maar op rauwe specs gaat zeiken. En dat is dus niet waar het om gaat
Dat beaam ik dus, ipad werkte wel.
pi_144390390
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja en? Er komt een moment dat je de laatste OS-versie en de nieuwste programma's niet meer kan draaien.
Na 7 jaar nog steeds updates. Nu dus een Mac uit 2012 kopen kan dus betekenen dat je in 2019 nog steeds updates krijgt. Voor ¤ 700,- heb je dus nog 5 jaar updates naar de nieuwste versie en dan pas is je toestel misschien afgeschreven. ¤ 120,- per jaar dus.
quote:
Bij de iPhone komt dat moment misschien veel sneller dan bij een Mac, maar het principe is hetzelfde. Als op dat moment het apparaat nog steeds een substantieel deel van de nieuwprijs waard is, alleen maar omdat het van Apple is, dan zijn die kopers m.i. dom bezig.
"Alleen omdat het Apple is"

Of omdat het nog steeds goed werkt voor die prijs en dus ook updates krijgt. Je loopt dus niet achter de feiten aan.
pi_144390555
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:17 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Iets implementeren wat de concurrent eerst heeft ja. Was het niet Apple die om alles wat ze zien (zelfa de vorm) een pattentzaak begonnen? :')

Vervolgend ript apple 100x meer en is het ineens prima? :') Mja apple ia te pussy om tegen google te gaan,Apple zou ook meteen gekauwd worden.

Valt me nog mee dat er geen pattentzaak is dat je kan bellen met een Samsung telefoon :')
Volgens mij snap jij niet helemaal wat een patent is.
Als een merk iets klakkeloos overneemt waar jij jaren lange ontwikkeling in hebt zitten en patent op hebt, dan is het best wel logisch dat je dat aanvecht en je recht haalt.

Als Apple een bestaande basis neemt en deze aanpast en verbeterd tot een goed product zonder inbreuk te maken op patenten is dat hun goed recht.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_144390701
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:35 schreef Dimens het volgende:

[..]

Na 7 jaar nog steeds updates. Nu dus een Mac uit 2012 kopen kan dus betekenen dat je in 2019 nog steeds updates krijgt. Voor ¤ 700,- heb je dus nog 5 jaar updates naar de nieuwste versie en dan pas is je toestel misschien afgeschreven. ¤ 120,- per jaar dus.
Als je op een splinternieuw apparaat ¤9,50 per jaar moet afschrijven, en op een tweedehandsje ¤120 per jaar, dan klopt er ergens iets niet hoor.
quote:
[..]

"Alleen omdat het Apple is"

Of omdat het nog steeds goed werkt voor die prijs en dus ook updates krijgt. Je loopt dus niet achter de feiten aan.
Een iPhone 4 is nu tweedehands nog 150-200 euro waard, terwijl het ding praktisch gezien maar een resterende economische levensduur van een paar dagen heeft, omdat iOS8 er niet op gaat werken.

Dat kan alleen maar met het merkje te maken hebben.
  woensdag 10 september 2014 @ 15:46:53 #106
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_144390735
Ik vind er geen drol aan.
Lijkt op een Android toestel, features zijn bij lange na niet innovatief, specs zijn nog steeds matig te noemen, er is eigenlijk niets verbeterd t.o.v. de 5S, enkel bepaalde Android features zijn gejat.

En hij kost maar 800 euro .. wow koopje _O_ Ik durf te wedden dat de 6+ massaal verkocht gaat worden.

eerst kreeg ik dit om de oren van de iSheep:

nu mag het wel allemaal volgens de iSheep en is het innovatief :D _O_ _O_ :') :') Knap staaltje voorliegen van Apple die reclame. Full HD was niet nodig volgens hun, de 6+ heeft opeens Full HD. Een toestel hoeft niet groter te zijn dan 4 inch, hossannaaa riepen de iSheep en hopsakidee, er komt een 4,7 en een 5,5 inch toestel op de markt.

iSheep :') :') :') !
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_144390763
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je op een splinternieuw apparaat ¤9,50 per jaar moet afschrijven, en op een tweedehandsje ¤120 per jaar, dan klopt er ergens iets niet hoor.

[..]

Een iPhone 4 is nu tweedehands nog 150-200 euro waard, terwijl het ding praktisch gezien maar een resterende economische levensduur van een paar dagen heeft, omdat iOS8 er niet op gaat werken.

Voor de mensen die het er aan uit geven, ja. Heeft toch een bepaalde status. Maar echt niet elke applegebruiker denkt dat hoor
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
pi_144390871
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:46 schreef Michielos het volgende:
Ik vind er geen drol aan.
Lijkt op een Android toestel, features zijn bij lange na niet innovatief, specs zijn nog steeds matig te noemen, er is eigenlijk niets verbeterd t.o.v. de 5S, enkel bepaalde Android features zijn gejat.

En hij kost maar 800 euro .. wow koopje _O_ Ik durf te wedden dat de 6+ massaal verkocht gaat worden.

eerst kreeg ik dit om de oren van de iSheep:

nu mag het wel allemaal volgens de iSheep en is het innovatief :D _O_ _O_ :') :') Knap staaltje voorliegen van Apple die reclame. Full HD was niet nodig volgens hun, de 6+ heeft opeens Full HD. Een toestel hoeft niet groter te zijn dan 4 inch, hossannaaa riepen de iSheep en hopsakidee, er komt een 4,7 en een 5,5 inch toestel op de markt.

iSheep :') :') :') !
Jobs is dood en al die dingen gaan de deur uit :D
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
pi_144390918
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je op een splinternieuw apparaat ¤9,50 per jaar moet afschrijven
Maar dat ben ik. Zo splinternieuw was dat ding trouwens ook weer niet. Toen ik het kocht was het de oude versie en met korting gekocht. Ik had ook best wel wat geluk.
quote:

En zelfs nadat het geen update meer gaat krijgen wil dat nog niet zeggen dat het apparaat niet bruikbaar meer is. Dan zou dat namelijk ook betekenen dat heel veel toestellen met Android op het moment van uitkomen al niets meer waard zijn.
pi_144390984
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:53 schreef Dimens het volgende:

[..]

En zelfs nadat het geen update meer gaat krijgen wil dat nog niet zeggen dat het apparaat niet bruikbaar meer is. Dan zou dat namelijk ook betekenen dat heel veel toestellen met Android op het moment van uitkomen al niets meer waard zijn.
Nee, want bij Android weten app-developers dat de halve wereld oude versies gebruikt en houden daar rekening mee, terwijl bij Apple juist veel ontwikkelaars hun apps snel aanpassen om de nieuwe functies van de nieuwste iOS te gebruiken.
  woensdag 10 september 2014 @ 15:56:56 #111
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_144391004
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, want bij Android weten app-developers dat de halve wereld oude versies gebruikt en houden daar rekening mee, terwijl bij Apple juist veel ontwikkelaars hun apps snel aanpassen om de nieuwe functies van de nieuwste iOS te gebruiken.
Ik dacht dat Apple altijd overal zo mee achterliep vergeleken met het superieure android?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_144391059
quote:

[..]

Logisch, want android telefoons van 3 jaar geleden draaien vaak nog op gingerbread.

iPhones van 3 jaar geleden krijgen nog gewoon opdates
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
pi_144391180
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik dacht dat Apple altijd overal zo mee achterliep vergeleken met het superieure android?
Hoe Apple het voor elkaar krijgt om op één datum alle apparaten tegelijk te updaten naar de nieuwste iOS is fantastisch. Daar kunnen Android en WP zeker een puntje aan zuigen. Het heeft voordelen (snelle verspreiding van veiligheidsupdates, als app-developer kun je ervan uitgaan dat iedereen de nieuwste OS-versie heeft), maar ook nadelen, namelijk dat je apparaat vrij gauw waardeloos wordt zodra er geen OS-update meer voor komt.

En dat is verder ook helemaal geen wereldramp, ik snap alleen niet waarom je er dan tweedehands nog zo veel voor zou bieden.
pi_144391338
quote:

[..]

Nee, want bij Android weten app-developers dat de halve wereld oude versies gebruikt en houden daar rekening mee
Wil je daarmee zeggen dat je bij Android per definitie achter de feiten aanloopt omdat de halve wereld met een verouderd toestel rondloopt omdat die dingen dus niet geupdate worden door fabrikanten?

Zegt meer over Android en de fabrikanten dan over Apple.
quote:
terwijl bij Apple juist veel ontwikkelaars hun apps snel aanpassen om de nieuwe functies van de nieuwste iOS te gebruiken.
Als het waar was. Even de lijst van apps die ik gebruik en de versie van iOS die minimaal ondersteund moet zijn.

Whatsapp - iOS 4.3
Shazam - iOS 6
Youtube - iOS 6
Clash of Clans - iOS 4.3

Deze apps werken dus zelfs nog op de iPhone 3GS. Zelfs op die telefoon werken dus nog behoorlijk wat apps. En op het moment dat de huidige versie van een app niet meer ondersteund wordt door een oude versie van iOS, kun je een oude versie van de app downloaden en installeren die wel geschikt is.
pi_144391454
Facebook vereist bijv. minstens iOS 7.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:08 schreef Dimens het volgende:

En op het moment dat de huidige versie van een app niet meer ondersteund wordt door een oude versie van iOS, kun je een oude versie van de app downloaden en installeren die wel geschikt is.
Kan dat tegenwoordig makkelijk? Dat wist ik niet, het is alweer meer dan een jaar geleden dat ik iets van Apple heb gehad.
pi_144391629
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:11 schreef Igen het volgende:
Facebook vereist bijv. minstens iOS 7.
Dat is dan ook wel weer logisch. Facebook is geïntegreerd in het OS en dat is met oude versies niet mogelijk. Maar niet getreurd, je kunt via de webbrowser nog altijd gewoon bij Facebook komen.
quote:
Kan dat tegenwoordig makkelijk? Dat wist ik niet, het is alweer meer dan een jaar geleden dat ik iets van Apple heb gehad.
Apple beweert van wel. Ik heb er alleen geen ervaring mee omdat iedereen in mijn omgeving met een iPhone minimaal iOS 7 draait.

Zou er zo uit moeten zien:

Zou dus ook voor Facebook moeten werken.
pi_144391746
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:16 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dat is dan ook wel weer logisch. Facebook is geïntegreerd in het OS en dat is met oude versies niet mogelijk. Maar niet getreurd, je kunt via de webbrowser nog altijd gewoon bij Facebook komen.
Degene aan wie ik m'n oude ipod touch heb verkocht was er alleen niet blij mee dat je binnen no-time eigenlijk alles alleen nog maar in de webbrowser kon doen.
quote:
[..]

Apple beweert van wel. Ik heb er alleen geen ervaring mee omdat iedereen in mijn omgeving met een iPhone minimaal iOS 7 draait.

Zou er zo uit moeten zien:

[ afbeelding ]

Zou dus ook voor Facebook moeten werken.
Ok. Moeten die oude versies natuurlijk wel blijven werken in verbinding met on-line services, wat ook lang niet altijd het geval is.
  woensdag 10 september 2014 @ 16:20:10 #118
389700 BadSnoopy
ek dink nie so nie
pi_144391758
:')
🙈 🙉 🙊
pi_144391794
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoe Apple het voor elkaar krijgt om op één datum alle apparaten tegelijk te updaten naar de nieuwste iOS is fantastisch.
Dat was vorig jaar nu niet echt een succes kan ik me nog herinneren, uiteindelijk wel de update uit kunnen voeren maar dat was de eerste paar dagen een drama.

quote:
Daar kunnen Android en WP zeker een puntje aan zuigen.
WP doet dat anders toch ook prima. Verder is de vergelijking nogal krom, Apple heeft alles in eigen huis hard en software, zouden ze ios in licentie geven aan andere telefoon makers zou je vergelijkbare cijfers zien als bij Android.
pi_144392020
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Degene aan wie ik m'n oude ipod touch heb verkocht was er alleen niet blij mee dat je binnen no-time eigenlijk alles alleen nog maar in de webbrowser kon doen.
Ach ja. Je moet ook weer niet te oude producten van Apple kopen. Dat is wel een beetje dom.
quote:
Ok. Moeten die oude versies natuurlijk wel blijven werken in verbinding met on-line services, wat ook lang niet altijd het geval is.
Ik denk dat zoiets in de meeste gevallen wel goed zit. Misschien dat ze daarvoor zelfs een aparte server voor hebben draaien.
pi_144392035
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat was vorig jaar nu niet echt een succes kan ik me nog herinneren, uiteindelijk wel de update uit kunnen voeren maar dat was de eerste paar dagen een drama.

[..]

WP doet dat anders toch ook prima.
Ik heb nu zelf een WP en er zitten al gauw maanden tussen het moment dat het eerste Nokia-toestel met een nieuwe OS-versie wordt uitgerust, en het moment dat ook het laatste Nokia-toestel+land-combinatie de update krijgt.

Uiteindelijk krijgen wel alle toestellen de update, dus wat dat betreft is het beter dan bij Android. Maar het is niet op het niveau van iOS. Tussentijdse minor updates, zoals bij iOS, krijg je eigenlijk ook nooit.
quote:
Verder is de vergelijking nogal krom, Apple heeft alles in eigen huis hard en software, zouden ze ios in licentie geven aan andere telefoon makers zou je vergelijkbare cijfers zien als bij Android.
Ik denk dat dat ook een beetje ervan afhangt, hoe je het systeem opzet. Met desktops lukt het MS toch ook om iedereen op een actuele versie van Windows te houden, inclusief de service-pack-updates.
  woensdag 10 september 2014 @ 16:31:51 #122
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_144392134
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb nu zelf een WP en er zitten al gauw maanden tussen het moment dat het eerste Nokia-toestel met een nieuwe OS-versie wordt uitgerust, en het moment dat ook het laatste Nokia-toestel+land-combinatie de update krijgt.

Uiteindelijk krijgen wel alle toestellen de update, dus wat dat betreft is het beter dan bij Android. Maar het is niet op het niveau van iOS. Tussentijdse minor updates, zoals bij iOS, krijg je eigenlijk ook nooit.

[..]

Ik denk dat dat ook een beetje ervan afhangt, hoe je het systeem opzet. Met desktops lukt het MS toch ook om iedereen op een actuele versie van Windows te houden, inclusief de service-pack-updates.
Ja,maar dat komt omdat iOS=iOS, windows=windows,maar Android is (behalve uiteraard stock) vrijwel altijd voorzien van software van de maker van de hardware waardoor Google dus niet zomaar even alle Android toestellen kan en mag updaten, dat moet Samsung, Sony, LG etc doen, en die doen dat maar mondjesmaat vaak, hooguit 1 of 2 nieuwere versies en dan zoek je het maar uit, hier is de link naar xda-developers, succes :W.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 10 september 2014 @ 16:33:08 #123
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_144392171
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja,maar dat komt omdat iOS=iOS, windows=windows,maar Android is (behalve uiteraard stock) vrijwel altijd voorzien van software van de maker van de hardware waardoor Google dus niet zomaar even alle Android toestellen kan en mag updaten, dat moet Samsung, Sony, LG etc doen, en die doen dat maar mondjesmaat vaak, hooguit 1 of 2 nieuwere versies en dan zoek je het maar uit, hier is de link naar xda-developers, succes :W.
Ik ben zelf blij dat ik wekelijks updates heb op mijn MiDevice _O_
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_144392247
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zouden ze wel wat netter mogen doen ja. Net zoals die stream van gisteravond. Ze weten dat het publiek groot is dus bouw de servers er dan ook naar. Gelukkig zijn dat van die dingetjes die even vervelend zijn en niet blijvend.
quote:
Verder is de vergelijking nogal krom, Apple heeft alles in eigen huis hard en software, zouden ze ios in licentie geven aan andere telefoon makers zou je vergelijkbare cijfers zien als bij Android.
Ik denk dat als iOS ook voor andere fabrikanten beschikbaar zou zijn, ze het beter zouden doen dan Android. iOS zal vast eisen stellen aan de hardware en een contract laten tekenen waarin de fabrikanten de toestellen moeten updaten. Zo is Apple dan wel weer.
pi_144392395
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Bedoel je niet de nokia eigen updates? Overigens is er ook wel wat voor gefaseerd updaten te zeggen, vorig jaar met ios 7 konden de door Apple ingehuurde servers de toestroom al slecht aan en mocht er een bug of lek in de update zitten dan is de impact ook kleiner.

quote:
Of ze zijn nog niet nodig geweest dat kan ook natuurlijk, MS heeft tegenwoordig best een goede track record wat betreft security updates.

[..]

quote:
Ja maar wat dat betreft staat de smartphone markt nog in de kinderschoenen en houd elke oem zijn eigen implementatie van Android er op na.

Wat Windows betreft zijn er tegenwoordig goede afspraken omtrent hardware drivers met de oem's en zijn os updates een stuk hardware onafhankelijker geworden.

Het mooiste zou wat mij betreft zijn dat de smartphone markt dezelfde kant opgaat als de pc markt en dat je kan kiezen welk OS je draait.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')