abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144382399
Het kan toeval zijn, het kan afhankelijk zijn van de stand van de zon. Wellicht was ook de batterij leeg en hebben ze die eerst een paar uur in de zon moeten leggen voor ze weer een poging konden wagen. Dat zou dan verklaren waarom er 's nachts niet is gebeld/de telefoon niet is ingeschakeld.

Maar inderdaad, die telefoongegevens roepen meer vragen op dan dat ze vragen beantwoorden...
pi_144382418
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:51 schreef Poekje01 het volgende:
Ik denk dat als je kijkt naar deze docu op YouTube:

het een ooggetuige verslag is van iemand die in de jungle (echte jungle, dus niet een tropisch regenbos)
is verdwaald geraakt. En verwondingen opliep. Verdwaald, gedesorienteerd, gewond, verzwakt.

Precies zoals over K & L naar voren is gebracht.

Ik denk dat het filmpje onomstotelijk aantoont dat als je dat meemaakt, je geest echt niet bezig is met een zelfbedacht vaststaand belschema (zoals dat laatste kleuren excel schema in de OP met die belpogingen aantoont) waarop je al dan niet 911/112 zou moeten gaan bellen. Terwijl je ook nog eens keer (volgens de laatse foto's in de OP) beiden geen horloge om hebt.

De volgende vragen zijn mijns inziens interessant:

1) hoe zouden de meiden, of 1 van hen dit schema zo precies hebben kunnen aangehouden?
2) met welk precies doel een schema als dit terwijl je weet dat er geen bereik is in het gebied waar je zit
3) waarom alleen overdag

het zou kunnen dat ze wilden laten weten: help we zitten vast, maar waarom typ je dan geen boodschapje, als SMS text in, ze konden beide handen immers gebruiken blijkbaar om de telefoon te bedienen?
die is hier al 20 keer gepost :O
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144382500
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:55 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja, en afgelopen maandag kwamen de 112/911 oproeppogingen en de beltoetsmomenten naar buiten, en werd er een schema gemaakt waaruit een patroon bleek, en nu leg ik dat uitgaand van een verdwaal/ongeluk scenario naast elkaar, wat is je punt?
pi_144382516
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:55 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

So what?
Niet iedereen spit 90 topics door.
pi_144382541
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

So what?
Niet iedereen spit 90 topics door.
Ik wel.
pi_144382565
quote:
7s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:59 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Ik wel.
koffie?
pi_144382652
quote:
12s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:59 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

koffie?
Ik ben net bezig met koffie zetten.
pi_144382951
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Deze theorie is interessant maar bevat zoals de meeste wel gaten.

Op 2 april 's avonds zijn de meiden als vermist opgegeven.
Op 3 april mocht F niet met een zoekteam achter de CD gaan zoeken. Dat was niet omdat het pad was afgezet met bewaking (dat was op de Baru trail en veel later en niet bij F maar bij toeristen) maar één van de leden van het team van F kreeg een telefoontje van hogerhand dat er gewacht moest worden op een hogergeplaatst persoon.
Op 3 april is F dus wél gaan zoeken in zijn eentje en kon dat dus ook gewoon
Op 4 april zijn de eerste officiële zoektochten gehouden maar niet achter de CD
Het verhaal over die afzetting voor onderhoud komt bij de broer van Lisanne vandaan, tijdens hun eerste bezoek. De familie was op 8 april in Panama.

Ik vind dit trouwens een goed overzicht:
http://www.rtvutrecht.nl/(...)en-kris-vermist.html

Als we het zouden willen hebben over een doofpot zaak van de Panamese overheid.. Wanneer en hoe zou het daar dan bekend moeten zijn geweest dat het om een misdrijf ging en het van belang was dat er niet achter de CD gezocht moest worden?
goede vraag, mijn tegenvraag is, waarom zijn alle diensten niet eerst op het Pianista pad en verder als de mirador gaan kijken, als de ouders, de taalschool, gids Chiani wisten dat de meiden daar naar toe gingen,
en filmmakers hebben laten zien, dat het pad, zeker in het begin,

- als een duidelijk pad doorloopt na de CD/Mirador, en dat toeristen daar vaker in de fout zijn gegaan
- er berovingen op dat Pianista pad zijn geweest, na de CD/Mirador, de laatste keer in 2012 met Canadese
toeristen als slachtoffer
- waarom ging men dan dus pas op 4 april zoeken, en niet achter de CD?

lokale bewoners hebben Nb een eigen detective ingehuurd, want zij verwachten niets van de autoriteiten

die vragen blijven echter wel maar steeds terugkomen, de verklaringen dat de Panamesen slecht politiewerk deden, vind ik wel wat makkelijk, die politiemensen van de DIJ zijn toch niet helemaal onwetend van wat zich daar afspeelt, namelijk drugs en feestjes op de CD, dat is eerder gemeld..

en zullen wellicht wel nooit precies beantwoord worden
pi_144382953
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:25 schreef Ouder1 het volgende:
Even iets heel anders.
De ouders zeggen dat de meiden heel verantwoordelijk en verstandig waren. Een aantal users zetten daar vette vraagtekens bij. Om te beginnen bij het 'onvoorbereid' op pad gaan met dunne kleren en weinig spullen bij zich.
En toch he.. als ik kijk naar wat we nu weten, ook met die nieuwe info.. Dan lijkt het er juist op dat die ouders gelijk hebben.
- Ze hebben de trail bekeken in een boek van de taalschool
- Ze hebben de trail opgezocht op meerdere websites op het internet
- Ze hebben een kaart van de omgeving bekeken voor ze gingen
- Ik kwam ergens tegen dat ze met iemand hebben gesproken over de trail (weet niet meer waar)
- Ze hebben insectenmiddel gekocht en meegenomen
- Dat ze dun gekleed waren en weinig bij zich hadden past in het plaatje van een relatief korte wandeling wat hun plan was
- Ze hebben anderen gewaarschuwd niet zomaar zonder gids op pad te gaan
- Ze vroegen aan locals welk vervoer ze het beste konden gebruiken: bus/taxi
- Ze hebben al heel snel het besef gehad dat ze zuinig moesten zijn met hun batterijen
- Ze hebben het hoofd koel gehouden en zijn niet als een gek 20 keer 112/911 gaan bellen bij de eerste noodoproep

Dit klinkt allemaal idd als twee verantwoorde en verstandige meiden. Niet als naïeve domme dozen.
precies, helaas heeft het niet mogen baten
pi_144383621
Een goede duidelijke en vooral logische samenvatting :

http://nieuws-uitgelicht.(...)n-lisanne-froon.html
  woensdag 10 september 2014 @ 11:43:35 #111
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144383762
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:15 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

goede vraag, mijn tegenvraag is, waarom zijn alle diensten niet eerst op het Pianista pad en verder als de mirador gaan kijken, als de ouders, de taalschool, gids Chiani wisten dat de meiden daar naar toe gingen,
Die formulering heeft een hoog wijsheid-achteraf gehalte. In de praktijk was het niet zo duidelijk waar ze naar toe waren gegaan. Wie weet zijn er verschillende wandelroutes besproken. En zoeken voorbij de Mirador lag al helemaal niet voor de hand.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144383844
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:38 schreef auroranova het volgende:

Vreemd. Eerst staat er dat ze om 13.40 begonnen zijn met de wandeling en dan dat ze om 10.45 begonnen zijn. Of lees ik het nou verkeerd?
pi_144383879
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:46 schreef sverbern het volgende:

[..]

Vreemd. Eerst staat er dat ze om 13.40 begonnen zijn met de wandeling en dan dat ze om 10.45 begonnen zijn. Of lees ik het nou verkeerd?
Er was hier ooit sprake van dat ze om 13.00 uur zouden zijn begonnen. Aan de tijdstippen waarop de diverse foto's zijn genomen, valt wel af te leiden dat dat veel vroeger moet zijn geweest.
pi_144383881
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:57 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja, en afgelopen maandag kwamen de 112/911 oproeppogingen en de beltoetsmomenten naar buiten, en werd er een schema gemaakt waaruit een patroon bleek, en nu leg ik dat uitgaand van een verdwaal/ongeluk scenario naast elkaar, wat is je punt?
Ik vind het ook wel degelijk een goede vraag.
1) hoe lukt het je om zo exact op schema te blijven bellen? Misschien toch een wekker ingesteld?
2) waarom zou je zo'n schema aanhouden?
3) iemand anders stelde al de vraag: waarom bel je op dag 1 een paar keer 911/112 en daarna de hele nacht niet meer. Ik zou echt nog heel geregeld proberen te bellen, tenzij ik op dezelfde plek zou zijn en dus al weet dat checken op bereik geen zin heeft (maar dan nóg zou ik het proberen).
pi_144384041
Schijnt dat de meiden vóór hun verdwijning gelokt zijn naar een huis?

"La Estrella bericht ook over een bewoner in het dorpje Altos de Romero in het gebied Bocas Del Toro. Volgens hem zou daar zijn geprobeerd de meisjes mee te nemen naar een huis in de buurt. Altos de Romero ligt vlakbij de plaats waar eerder een rugzak werd gevonden van de meisjes.

Terwijl wordt aangenomen dat Kris en Lisanne zijn verdwaald tijdens hun wandeltocht, denkt de advocaat van hun ouders dat er een grote kans is dat ze slachtoffer werden van een misdrijf."

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-taxi-te-nemen.dhtml
pi_144384078
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:38 schreef auroranova het volgende:

Uit dat artikel:

quote:
Het enige logische lijkt dat Kris en Lisanne zelf de noodnummers hebben gebeld maar dat zij steeds geen bereik hadden. Als je geen bereik hebt probeer je het wellicht een paar keer achter elkaar, maar daarna besef je dat je de batterij beter sparen kunt en het vanaf een andere locatie nog eens te proberen. Een belager zal zich hier gedurende een ontvoering van vrouwen niet mee bezighouden, en zeker niet dagelijks. Juist het feit dat beide telefoons zo vaak zijn gebruikt voor het bellen van alarmnummers, overtuigt dat de meisjes zelf noodnummers gebeld hebben. De kans dat belagers de meisjes hun telefoons zouden laten behouden, lijkt ook zeer klein. Aan de ander kant kunnen belagers geweten hebben dat de meisjes geen bereik hadden, dus zou het om die reden in theorie geen reden hoeven zijn om ze van de meisjes af te nemen.
pi_144384098
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:52 schreef Jezus9 het volgende:

"La Estrella bericht ook over een bewoner in het dorpje Altos de Romero in het gebied Bocas Del Toro. Volgens hem zou daar zijn geprobeerd de meisjes mee te nemen naar een huis in de buurt. Altos de Romero ligt vlakbij de plaats waar eerder een rugzak werd gevonden van de meisjes.

Terwijl wordt aangenomen dat Kris en Lisanne zijn verdwaald tijdens hun wandeltocht, denkt de advocaat van hun ouders dat er een grote kans is dat ze slachtoffer werden van een misdrijf."

Ja, dat werd geschreven in dat artikel. Dat zouden sommige mensen in dat dorp / die dorpen zeggen. Waar dat dan precies op is gebaseerd, staat er helaas niet bij.
  woensdag 10 september 2014 @ 11:55:08 #118
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144384110
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:52 schreef Jezus9 het volgende:

Is hier al minstens twee keer eerder besproken. Zo krijgen geruchten een gewicht dat ze niet verdienen. Nu al opgeklopt tot "Schijnt dat...".
  woensdag 10 september 2014 @ 11:57:43 #119
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144384209
dubbel
pi_144384221
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:54 schreef Halcon het volgende: Ja, dat werd geschreven in dat artikel. Dat zouden sommige mensen in dat dorp / die dorpen zeggen. Waar dat dan precies op is gebaseerd, staat er helaas niet bij.
Tja bewijzen kunnen ze het hóé dan óók niet als het getuigenissen zijn. Van de andere getuigen die hun zagen wandelen, neemt iedereen ook maar vanalles aan. Getuigenissen kun je echter nooit bewijzen, allemaal van horen zeggen en eigen beweringen.

Maar als die getuigenis van José klopt dat de meiden een taxi hebben teruggepakt, misschien is er dan helemaal nooit iets misgegaan in die gehele jungle zelf (zou wel verklaren waarom de zoekteams daar niks aantroffen) maar zijn de meiden ergens anders naartoe meegenomen (waar i.i.g ook geen bereik was neem ik aan, dus dat zou dan al een ander natuurgebied zijn, geen stad o.i.d) dan zouden ze al achteraf zijn gedumpt, aan de andere kant van de berg. Als die getuigenis klopt, nogmaals.

Hebben ze nergens camera-beelden bij eventuele café's langs dat gebied? Je weet maar nooit of ze er nog iets op kunnen aantreffen, i.i.g het proberen waard. Vind dat dat alternatief te weinig aan bod is gekomen.
pi_144384312
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:58 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Tja bewijzen kunnen ze het hóé dan óók niet als het getuigenissen zijn. Van de getuigen die hun zagen wandelen, neemt iedereen ook maar vanalles aan. Getuigenissen kun je echter nooit bewijzen.

Maar als die getuigenis van José klopt dat de meiden een taxi hebben teruggepakt, misschien is er dan helemaal nooit iets misgegaan in die gehele jungle zelf (zou wel verklaren waarom de zoekteams daar niks aantroffen) maar zijn de meiden ergens anders naartoe meegenomen (waar i.i.g ook geen bereik was neem ik aan, dus dat zou dan al een ander gebied zijn, geen stad o.i.d) dan zouden ze al achteraf zijn gedumpt, aan de andere kant van de berg. Als die getuigenis van José klopt, nogmaals.
Eerder werd ook al vermeld dat voor veel Panamezen alle Europese dames op elkaar lijken. Dus, zoveel zegt dat allemaal niet.

Volgens dit artikel (http://nieuws-uitgelicht.(...)n-lisanne-froon.html) zijn ze teruggekeerd naar dat pad. Als er vrij snel iets is misgegaan, blijft wel de vraag waarom er dan tot 11 april nog is gebeld en gefotografeerd...
pi_144384420
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:55 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Is hier al minstens twee keer eerder besproken. Zo krijgen geruchten een gewicht dat ze niet verdienen. Nu al opgeklopt tot "Schijnt dat...".
Is niet meer dan een gerucht,overgenomen door het AD ( die al eerder met een verhaal over orgaan donatie de fout in gingen en dat later hebben gerectificeerd)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144384450
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:04 schreef StaceySinger het volgende: Is niet meer dan een gerucht,overgenomen door het AD ( die al eerder met een verhaal over orgaan donatie de fout in gingen en dat later hebben gerectificeerd)
Ben nog steeds benieuwd naar welke lokale bron dat had doorgegeven aan hun :7
pi_144384522
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:05 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Ben nog steeds benieuwd naar welke lokale bron dat had doorgegeven aan hun :7
Een indiaan daar.
pi_144384561
Het is overigens niet gezegd dat de tijdsaanduiding van de camera correct is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')