abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 september 2014 @ 23:49:25 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_144375989

Waar we het hebben over problemen op school en het vervoer ernaar toe (en tig andere onderwerpen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_144393447
Pfff Tico, dat lijkt me heel frustrerend.
Fake it till you make it...
pi_144398635
Billy is vandaan voor het eerst een hele dag (08.00/17.00) naar de opvang geweest. Volgens z'n leidsters ging het méér dan prima! Lief gespeeld, goed meegedaan met de ''samen dingen'' en hij heeft ook nog heerlijk geslapen daar.

Billy zelf wou niet meer mee naar huis, dat zegt al voldoende ;)

Ik ben erg opgelucht dat het zo goed is gegaan, en dat hij zich er thuis voelt en het er leuk heeft. Even tijd voor zichzelf en gewoon leuke dingen doen. En even weg bij z'n gestressde mem :Y
  woensdag 10 september 2014 @ 20:21:45 #4
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_144399531
Fijn, poesopstokje. Heb je zelf ook genoten van de tijd voor jezelf?

Ticootje, hoe ging het vandaag? Hopelijk een betere dag.

Wij zijn vandaag gemaild door de gemeente dat ze Connexxion opdracht hebben gegeven naar een andere route te kijken. Connexxion heeft ons gebeld dat ze een kleine aanpassing hebben gedaan en dat Job morgen om 07.00 in plaats van 06.45 wordt opgehaald. Ze kijken nog naar verdere verbetermogelijkheden. Dus wel wat stapjes in de goede richting.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_144399772
Heeft school geen contact met taxi centrales Livelink?
om te kijken naar een passende oplossing.
Wel fijn dat er nu al een kwartier geschoven is.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_144400002
Poes, wat fijn dat Billy het zo naar zijn zin heeft gehad! Ik hoop dat het jou ook wat rust gaat geven!

Livelink, het scheelt al een heel klein beetje, dat kwartier... maar ik hoop dat ze nog wel wat meer kunnen regelen!
pi_144400608
Fijn Livelink, hopelijk passen ze nog meer aan.
pi_144400999
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:21 schreef livelink het volgende:
Fijn, poesopstokje. Heb je zelf ook genoten van de tijd voor jezelf?

Ticootje, hoe ging het vandaag? Hopelijk een betere dag.

Wij zijn vandaag gemaild door de gemeente dat ze Connexxion opdracht hebben gegeven naar een andere route te kijken. Connexxion heeft ons gebeld dat ze een kleine aanpassing hebben gedaan en dat Job morgen om 07.00 in plaats van 06.45 wordt opgehaald. Ze kijken nog naar verdere verbetermogelijkheden. Dus wel wat stapjes in de goede richting.
Gister ben ik blijkbaar toch op een manier doorgedrongen. Vandaag mak lammetje. Zelfs de zoon van mn oppas maakte er een opmerking over dat ze vandaag heel goed had geluisterd (nu zijn die 2 4 handen op 1 buik, maar dan nog)
De oppas had ook nog een verhaal over een jongen van school die ook dat soort uitspraken doet dus of Jen het misschien wel gewoon napraatte, dus ik heb Jen gewoon bij me geroepen, van wie heb jij dat? Maar dat had ze zelf verzonnen zei ze, en daarmee is het nu ook gewoon klaar. We gaan het er niet meer over hebben, iedereen heeft zn zegje gedaan, ze heeft de consequenties ondervonden van maandag en dinsdag, klaar is ook gewoon weer klaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 10 september 2014 @ 21:59:09 #9
37150 livelink
pi_144404227
Daar ben ik blij om, Ticootje. Even weer terug naar de rust. Hopelijk houdt ze dat een tijdje vast.
pi_144412169
Tico, fijn dat het even rustig was.
Het doet me ergens denken aan mijn neefje. Die bleek echt behoefte te hebben aan een veilig anker. En hoewel de gastouder echt heel lief was, koste dat allemaal teveel energie. Nu hebben ze een gastouder aan huis, waardoor hij tussen de middag en na school even thuis kan uitrazen. Ipv zit groot houden bij de gastouder. Hij nam daar ook gedrag over van de grotere jongens en gooide er zelf nog wat agressief gedrag bij op.
Het verschil tussen die twee periodes is echt heel zwart wit. Van een boze jongen die ouders/broertjes/klasgenootjes schopt/slaat/scheld als iets hem dwarszat, naar een vrolijk bewegelijk jochie dat eerst zegt wat hij wil, en een nee ook best kan accepteren.. Dat thuis overblijven was voor mijn zusje ook altijd al een issue, die kon ook niet naar de overblijf, dan werd ze ook te veel geprikkeld.
Ik weet niet of dat bij jullie een optie zou zijn?

Livelink, fijn dat het een kwartiertje later kan, maar het blijft wel erg vroeg..
  donderdag 11 september 2014 @ 17:28:35 #11
37150 livelink
pi_144426447
Ik ben vandaag dus bij de ha geweest en ze heeft een afspraak voor me gemaakt bij een psycholoog. Ik gooide het nog wanhopig op overgangsklachten, waar misschien een leuk pilletje voor was, maar daar wilde ze niet aan. Zolang ik niet drijfnat van het zweet wakker werd was het dat niet. Nou ja, we zien het wel.

Bij Job ging het vandaag fout in de taxi. Net die kleine aanpassing heeft voor hem juist de deur dicht gedaan. Het is ook allemaal niet te voorspellen. Vanochtend ging hij nog wel mee in de taxi, maar vanmiddag weigerde hij nog mee terug te gaan. J. heeft hem moeten ophalen. Ik weet niet helemaal hoe het nu verder moet. Morgen heb ik een uitje van mijn werk en daar kan ik niet heen als ik Job uit school moet halen. Net met J. afgesproken dat we hem morgen dan maar thuis laten en dat J. dan ook thuis gaat werken. Dan kan ik in ieder geval nog mee met het uitje.
  † In Memoriam † donderdag 11 september 2014 @ 17:34:12 #12
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144426615
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:28 schreef livelink het volgende:
Ik ben vandaag dus bij de ha geweest en ze heeft een afspraak voor me gemaakt bij een psycholoog. Ik gooide het nog wanhopig op overgangsklachten, waar misschien een leuk pilletje voor was, maar daar wilde ze niet aan. Zolang ik niet drijfnat van het zweet wakker werd was het dat niet. Nou ja, we zien het wel.

Bij Job ging het vandaag fout in de taxi. Net die kleine aanpassing heeft voor hem juist de deur dicht gedaan. Het is ook allemaal niet te voorspellen. Vanochtend ging hij nog wel mee in de taxi, maar vanmiddag weigerde hij nog mee terug te gaan. J. heeft hem moeten ophalen. Ik weet niet helemaal hoe het nu verder moet. Morgen heb ik een uitje van mijn werk en daar kan ik niet heen als ik Job uit school moet halen. Net met J. afgesproken dat we hem morgen dan maar thuis laten en dat J. dan ook thuis gaat werken. Dan kan ik in ieder geval nog mee met het uitje.
ik was er al bang voor. ik vroeg me af hoe lang job het veranderen van de taxitijden zou volhouden.
wat is het toch kut dat daar geen redelijke tijd en regelmaat in zijn
pi_144429092
Arme Job,dat wat voor ons een simpele aanpassing is,moet voor jou enorm zijn. Ik zou het net als je ouders zo graag wat gemakkelijker willen maken.

ik hoop echt dat Men daar ook eens wakker word en met een echt goede oplossing komen. (van de gemeente en taxi uit) hopelijk.werken de bezuinigingen enigzins mee.

livelink fijn dat je naar een psycholoog mag :*

En een persoonlijke begeleider uit pgb of via school uit. Die met j meegaat in de taxi?
  donderdag 11 september 2014 @ 19:41:30 #14
37150 livelink
pi_144430776
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:56 schreef _Bar_ het volgende:
Arme Job,dat wat voor ons een simpele aanpassing is,moet voor jou enorm zijn. Ik zou het net als je ouders zo graag wat gemakkelijker willen maken.

ik hoop echt dat Men daar ook eens wakker word en met een echt goede oplossing komen. (van de gemeente en taxi uit) hopelijk.werken de bezuinigingen enigzins mee.

livelink fijn dat je naar een psycholoog mag :*

En een persoonlijke begeleider uit pgb of via school uit. Die met j meegaat in de taxi?
Wij hebben geen pgb of ZIN, maar ik dacht ooit gelezen te hebben dat vervoer op begeleiding met vervoer sowieso niet via het pgb mag. J. gaat morgen weer bellen met Connexxion of er nog iets te bedenken valt. En misschien kunnen we Job weer overtuigen om het nog een keer te proberen.
pi_144431019
Vervoer gaat hier via school. Maar ik heb het nu puur over een begeleider die samen met J op de taxi stapt. Heen en terug.
Kun je dat niet ergens voor elkaar krijgen?
Dit werkt ook niet.
  donderdag 11 september 2014 @ 19:53:57 #16
37150 livelink
pi_144431372
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:46 schreef _Bar_ het volgende:
Vervoer gaat hier via school. Maar ik heb het nu puur over een begeleider die samen met J op de taxi stapt. Heen en terug.
Kun je dat niet ergens voor elkaar krijgen?
Dit werkt ook niet.
Hij wordt gelukkig steeds ouder, ik verwacht dat hij binnen een jaar of wat zelfstandig naar school kan. Ik had in mijn hoofd al dat dit het laatste jaar taxi zou zijn. Misschien volgend jaar een electrische fiets of zo en dat hij dan kan fietsen zelfs. Het is 30 km.
pi_144432070
Livelink, goed dat je geweest bent!
En ik vind dat je het voor morgen goed hebt geregeld, zo kan jij toch met je uitje mee! Even tijd voor livelink! Goedzo.
Ik hoop dat er toch een fatsoenlijke oplossing komt met de taxi voor de komende tijd. :*
pi_144498009
Vanmiddag heeft M. meegedaan met een demonstratie van kinderballet. Ze was in de zomervakantie haar enthousiasme om mee te doen even kwijt. Maar na de eerste les afgelopen week had ze blijkbaar weer voor ogen wat de bedoeling was en wilde ze heel graag meedoen.

We waren mooi op tijd, maar het liep allemaal een kwartier uit, dus het wachten duurde wat langer dan gedacht, dat viel haar best tegen. Maar eenmaal op het podium stond ze te genieten en lekker haar ding te doen. Naderhand even weer in de gewone kleren gehesen. De balletjuf kwam nog even vragen of ze het leuk had gevonden (erg leuk mens, krijgt ze allemaal lekker aan het dansen op hun eigen manier).
We hadden een ijsje belooft na het dansen en daarna was ze ook gewoon klaar.
Ze wilde naar huis, het was meer dan genoeg in de drukte.
Ze was ook best wel moe, maar erg leuk dat ze zo'n plezier heeft met dansen :) en ook dat ze gewoon op zo'n podium gaat staan :s) .

Trots op mn bijna 7-jarige ballerina *O*
  zaterdag 13 september 2014 @ 21:56:25 #19
37150 livelink
pi_144498209
Je mag terecht trots zijn, Nijna! Fijn dat ze er zoveel plezier in heeft en dat ze zelfs durft op te treden.
pi_144498555
Enorm trots *) . Ik heb het idee dat ze het publiek niet "ziet" als ze daar staat ofzo, ze doet lekker haar ding.
Op school gaat ze ook rustig op het podium staan. - en - is denk ik + in dit geval, want papa en mama hebben in meer of mindere mate podiumvrees ;).
  zondag 14 september 2014 @ 04:22:53 #21
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_144507562
Kwart voor zeven? En hoe laat begint school? De maximale reistijd voor een leerling is een uur. +snapt niet+
Prrrrr
  zondag 14 september 2014 @ 08:14:36 #22
37150 livelink
pi_144508060
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 04:22 schreef mrspoeZ het volgende:
Kwart voor zeven? En hoe laat begint school? De maximale reistijd voor een leerling is een uur. +snapt niet+
School begint om kwart voor negen. Tja, hij zit dus 2 uur in de taxi en dan ook weer dik 2 uur terug. Inmiddels is de reistijd met een kwartiertje teruggebracht. Hij wordt nu om 07.00 gehaald. Volgens de gemeente is de maximale reistijd 1,5 uur.
  zondag 14 september 2014 @ 09:41:29 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_144508578
De individuele reistijd per leerling in het voertuig is gelimiteerd tot 90 minuten tenzij het door de afstand niet mogelijk is om binnen deze maximale tijdsduur te blijven. Een uitzondering hierop geldt voor kinderen uit cluster 4. Hier geldt een maximale reistijd van 60 minuten. Hieronder vallen de scholen voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen, langdurig zieke kinderen zonder een lichamelijke handicap en onderwijs aan kinderen in scholen die verbonden zijn aan pedologische instituten.
Een combinatie van leerlingen mag niet leiden tot overschrijding van het gestelde reistijdcriterium, tenzij de gemeente hiervoor schriftelijk toestemming verleent. Afwijkingen van de gestelde maximale individuele reistijd zijn daarnaast alleen toegestaan, indien het door afstand niet mogelijk is binnen deze maximale tijdsduur te blijven.

Het ligt dus met name aan de school wat de maximum tijd is :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 14 september 2014 @ 10:03:31 #24
37150 livelink
pi_144508781
Elke gemeente mag zijn eigen beleid bepalen t.a.v. leerlingenvervoer. Job zit op een cluster 4 school voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen, maar onze gemeente kent daarvoor geen aparte restrictie qua reistijd. Het probleem is ook dat wij in een kleine gemeente wonen en de kinderen gaan naar allemaal verschillende steden voor speciaal onderwijs. Vanuit onze gemeente gaan er kinderen naar Zeist, Tiel, Amersfoort, Houten en Utrecht. Naar al die steden moeten aparte taxibusjes gaan. Dus het is een logistieke klus en een kostbare onderneming. Dat begrijp ik wel.
  zondag 14 september 2014 @ 22:18:55 #25
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_144533289
Ik weet van een moeder op mijn school die echt kei-dwars is gaan liggen bij de gemeente, tot een rechtszaak aan toe. Uitslag was wel dat haar zoon toen individueel vervoerd werd. Kom zeg, een kind dat twee uur in een bus heeft gezeten voor hij op school komt kan toch ook niet fatsoenlijk functioneren? Twee uur stilzitten en dan verwachten dat hij gelijk op school ook weer stil is? Niet te doen.
Prrrrr
  zondag 14 september 2014 @ 22:42:31 #26
37150 livelink
pi_144534624
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 22:18 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik weet van een moeder op mijn school die echt kei-dwars is gaan liggen bij de gemeente, tot een rechtszaak aan toe. Uitslag was wel dat haar zoon toen individueel vervoerd werd. Kom zeg, een kind dat twee uur in een bus heeft gezeten voor hij op school komt kan toch ook niet fatsoenlijk functioneren? Twee uur stilzitten en dan verwachten dat hij gelijk op school ook weer stil is? Niet te doen.
Ik ben het met je eens, mrspoeZ. Maar ik ben niet zo goed in het gevecht aangaan. En daar heb ik ook niet de energie voor. We proberen er een werkbare situatie van te maken, maar het is niet makkelijk.
  maandag 15 september 2014 @ 07:26:45 #27
386633 Adnap
I love Life !
pi_144541409
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 22:42 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, mrspoeZ. Maar ik ben niet zo goed in het gevecht aangaan. En daar heb ik ook niet de energie voor. We proberen er een werkbare situatie van te maken, maar het is niet makkelijk.
En hulp bij de strijd tegen de gemeente ? Is dat een optie ?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  maandag 15 september 2014 @ 19:27:01 #28
37150 livelink
pi_144559774
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 07:26 schreef Adnap het volgende:

[..]

En hulp bij de strijd tegen de gemeente ? Is dat een optie ?
Ik wil er liever geen strijd van maken. We moeten nog langer met elkaar door één deur. We zijn in gesprek nu (althans J. is met hen in gesprek) en dat is al heel wat.
  dinsdag 16 september 2014 @ 21:20:08 #29
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_144601430
Okay, sorry als ik je een vervelend gevoel gegeven heb. Ik bedoel absoluut niet dat je iets laat liggen, ik lees dat je alles probeert te doen wat in je macht ligt en dat je momenteel erg, erg moe bent van alles.
Prrrrr
pi_144615539
Gister heeft M. met een meisje uit haar klas gespeeld, ging eigenlijk wel heel leuk. Ik hoop dat dat meisje het ook voor herhaling vatbaar vindt. Hadden ze het nog even over kinderfeestjes en M. zegt± ik mag op het feestje van die en die komen, zegt dat andere meisje: ja, maar dat is al geweest...
M: :{

Minder leuk, ik wordt er zelfs een beetje verdrietig van is dat 1 van de jongens uit haar groepje waar ze in de klas in zit, haar inmiddels niet meer in de klas zit te klieren (juf let er meer op), maar toen ze gisteren naar de speeltuin waren, dus weer heeft gezegd dat zeer niet bij hoort en niet mee mag doen :{ . Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Juf kan er ook niet steeds bovenop zitten.
We hebben tegen M. gezegd dat ze er maar niet naar moet luisteren, want dat hij dat niet bepaald. Maar ik wil gewoon dat het stopt dat geklier.
Ik vind het wel fijn dat ze het thuis vertelt...
  woensdag 17 september 2014 @ 11:27:40 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_144617816
Wat verdrietig Nijna :'(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_144622158
Och Nijn.. arme M ;(

Hoe kunnen ze haar nou vergeten mee te nemen naar het feestje?
  woensdag 17 september 2014 @ 15:25:20 #33
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144625373
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:54 schreef Poesopstokje het volgende:
Och Nijn.. arme M ;(

Dat lijkt me niet wat er gebeurd is, anders had Nijna toch wel alarm geslagen? Het lijkt me eerder dat erover is gesproken -als ik het me goed herinner is het daar nogal een hot item- maar dat het meisje toen puntje bij paaltje kwam anders heeft gekozen (of anders moest kiezen). Sneu.
  woensdag 17 september 2014 @ 15:31:48 #34
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144625575
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:52 schreef Nijna het volgende:
Gister heeft M. met een meisje uit haar klas gespeeld, ging eigenlijk wel heel leuk. Ik hoop dat dat meisje het ook voor herhaling vatbaar vindt. Hadden ze het nog even over kinderfeestjes en M. zegt± ik mag op het feestje van die en die komen, zegt dat andere meisje: ja, maar dat is al geweest...
M: :{

Minder leuk, ik wordt er zelfs een beetje verdrietig van is dat 1 van de jongens uit haar groepje waar ze in de klas in zit, haar inmiddels niet meer in de klas zit te klieren (juf let er meer op), maar toen ze gisteren naar de speeltuin waren, dus weer heeft gezegd dat zeer niet bij hoort en niet mee mag doen :{ . Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Juf kan er ook niet steeds bovenop zitten.
We hebben tegen M. gezegd dat ze er maar niet naar moet luisteren, want dat hij dat niet bepaald. Maar ik wil gewoon dat het stopt dat geklier.
Ik vind het wel fijn dat ze het thuis vertelt...
Het lijkt me goed om haar wat weerbaarder te maken. Ze zal het nog wel vaker tegenkomen dat mensen haar anders vinden en zo behandelen. Aan de andere kant denk ik dat het stoppen van pesten op school maar gedeeltelijk ligr in het ter plekke ingrijpen, maar dat de juf er ook preventief aandacht aan kan besteden.
  woensdag 17 september 2014 @ 16:36:02 #35
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144627952
ja, zoiets moet wat structureler worden aangepakt inderdaad. zetten ze op haar school ook kanjertraining of een vergelijkbare interventie in om de groep te trainen in sociaal gedrag? vaak bieden die benaderingen een mooie kapstok om incidenten ook mee te bespreken en te duiden, en er vervolgens ook alternatieven aan te koppelen. "wat zou je zeggen als je een andere kleur pet op had gehad?" dat kan veel inzicht geven en ook meer gevoel van controle. je hebt een keuze in hoe je reageert/ je gedraagt. en dat heeft weer invloed op hoe anderen zich voelen en gedragen.
in de haak.
pi_144628454
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:54 schreef Poesopstokje het volgende:
Och Nijn.. arme M ;(

Dat soort dingen gebeuren hier ook wel, beide kanten op. Dan wordt er gezegd:"Jij mag ook op mijn feestje komen", maar zijn de uitnodigingen al de deur uit of wordt er inderdaad toch een keuze gemaakt uit al die kinderen die het feestje 'toegezegd' zijn. Sneu, maar het is niet anders.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_144630070
Dat feestje was inderdaad wat Gao zegt: M. was helemaal niet uitgenodigd.
Dat meisje was in de vakantie jarig en vierde het er vlak na. En na het feestje tegen M. zeggen dat ze op haar feestje mag komen. Ik heb het maar zo uitgelegd dat kinderen dat wel vaker roepen, maar vaak ook moeten kiezen omdat ze niet altijd zoveel kindjes uit mogen nodigen als ze zouden willen. En dat ze misschien volgend jaar bedoelde.
Maar het is wel sneu, het is behoorlijk een hot item op het moment in de klas...
Maar goed, dat is uit te leggen en ook al is het niet leuk (en gun ik het haar ook dat ze vaker uitgenodigd zou worden), het is wel iets wat erbij hoort en wat ze toch zal moeten leren.

Gao, weerbaarheid vergroten lijkt me heel goed.

Trui, ik heb geen idee of ze iets hebben van kanjertraining.
En we hebben bij ggz-jeugd al vaker gevraagd om iets van sociale vaardigheden oid, maar ze hebben niet of nauwelijks iets voor deze leeftijd in hun aanbod.

Over dat klieren/pesten, ik weet niet zo goed hoe ik het moet noemen, ben ik toch nog weer naar juf gestapt. In de klas is het beter, dat klopt en dat was wat juf ook merkt. En in de klas zegt M. er wel wat van begrijp ik van juf.
Ze zegt ook: ik kan niet alles zien en dat is ook zo. Maar ze nam het wel serieus op en ze gaan er toch nog weer wat mee doen.

Ik heb morgen weer een afspraak bij ggz-jeugd, dus maar weer aankaarten, kijken of zij nog een idee hebben... Ik baal er gewoon van, maar dat is niet alleen dat pesten. Het loopt helemaal wat stroef. En ik heb steeds uit school een M. met een heel kort lontje. En dat is over het algemeen wel een signaal dat er iets niet loopt. Of dat dat nu het geklier is of dat het meer is, daar kan ik dan niet zo goed de vinger op leggen. En in die zin kunnen de juffen me ook niet wijzer maken.
En dan mis ik de juf van vorig jaar, want die merkte vaak zelf al op dat er iets niet lekker liep en was daar al mee bezig om het moment dat ik na een paar dagen even kwam melden dat het lontje wel weer erg kort was. En met wat hardop denken kwamen we dan vaak ook wel weer snel op het goede pad. En dat mis ik nu wel. Het is het begin van het jaar, maar toch :{
  woensdag 17 september 2014 @ 17:55:15 #38
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144630714
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:35 schreef Nijna het volgende:
Ik heb morgen weer een afspraak bij ggz-jeugd, dus maar weer aankaarten, kijken of zij nog een idee hebben... Ik baal er gewoon van, maar dat is niet alleen dat pesten. Het loopt helemaal wat stroef. En ik heb steeds uit school een M. met een heel kort lontje. En dat is over het algemeen wel een signaal dat er iets niet loopt. Of dat dat nu het geklier is of dat het meer is, daar kan ik dan niet zo goed de vinger op leggen. En in die zin kunnen de juffen me ook niet wijzer maken.
En dan mis ik de juf van vorig jaar, want die merkte vaak zelf al op dat er iets niet lekker liep en was daar al mee bezig om het moment dat ik na een paar dagen even kwam melden dat het lontje wel weer erg kort was. En met wat hardop denken kwamen we dan vaak ook wel weer snel op het goede pad. En dat mis ik nu wel. Het is het begin van het jaar, maar toch :{
Maar ze is toch nog best jong (sorry, ik ben vreselijk slecht in leeftijden onthouden :P )? Tot een paar jaar geleden hield ik er bij mijn totaal-niet-autistische kinderen altijd rekening mee dat het na de herfstvakantie wel weer vloeiend zou lopen, maar dat er tot die tijd nog wat horten en stoten zouden zijn. En ja, hele fijne juffen missen is altijd balen. Misschien is dat ook wat er haar dwars zit? Mijn jongste heeft een keer echt een rotjaar gehad met een leerkracht die hem totaal niet begreep, en dat heb ik meteen benoemd in de zin van "Wat hebben wij een geluk gehad he, dat we al twee jaar zulke geweldige juffen gehad hebben." Dat hielp een beetje.
pi_144633246
Nijna, je kunt eens googlen op "rots en water" Dat is een programma dat ze hier op school eens gebruikt hebben. Er is ook een variant voor jongere kinderen zoals M, kiezel en druppel (geloof ik?).
pi_144636005
Gao, ze is bijna 7, dus best een jonkie nog ja ;).
De 2e helft van vorige week kwam ze dus wel opgewekt uit school, maar deze week weer niet en daarvoor was het ook al ruim anderhalve week bal :{.
Kan hoor, dat het opstartproblemen zijn, dan zal het met de tijd beter moeten worden...

Deepfreeze, dat rots en water heb ik laatst wat over gezien, dat zag er wel goed uit. Ik heb geen idee of ze op school met zoiets werken. Het stukje op de site waar dat zou moeten staan, die link werkt niet :{ .
  woensdag 17 september 2014 @ 21:19:38 #41
37150 livelink
pi_144638153
Kun je er achter komen wat er dan 2e helft van vorige week anders of beter ging op school, Nijna?

Het kan in zoveel kleine dingen zitten, heb ik ontdekt. Het weer, goed of slecht slapen, goed of slecht eten, opstartproblemen inderdaad of omdat het pestgedrag toch een grote impact heeft. Het is altijd zo'n puzzeltocht om ergens de vinger op te kunnen leggen.

Toch merk ik dat het wel zinvol is om er toch proberen achter te komen.
pi_144639553
Nadat we het pesten vorige week met juf hadden besproken leek het dus even beter te gaan. In de klas is het ook minder lijkt het in elk geval. Hoe het buiten is in de pauzes weten we niet, maar vandaag naar gevraagd en dan was het een leuke dag, zegt ze. Vorige week had ze echt dat ze 2 dagen uit school kwam dat het een rotdag was. Dus ik vraag me af of het (alleen) het pesten is.

2e helft vorige week kwam ze thuis met dat ze haar extra werk niet had gemaakt, dat was ze vergeten zei ze. En juf zei dat ze het op het bord wilden schrijven, maar vorig jaar zette juf het op papier en dat werkte beter dan op het bord. Dat heb ik gezegd donderdag, maar volgens M. is dat dus nog niet gebeurd :{. Ik weet ook niet of ze er nu wel aan toe is gekomen/aan heeft gedacht, ze zegt van wel.

Het kan ook de drukte in de klas zijn, dat ze gewoon overprikkeld is.
Maar ze kan dat zelf niet altijd goed aangeven zelf.

Ik denk dat we slapen en eten op het moment kunnen afstrepen (zijn er alweer 2 minder :) ).

Morgen maar eens overleggen wat wijsheid is, ik weet het zelf niet zo goed.
Ik ben overigens aan het kijken of we andere hulp kunnen krijgen (heb nu begeleiding wat niet heel veel zoden aan de dijk zet) en dan liefst ook iemand die met dit soort dingen wat meer kan. Eind van de maand gesprek, dat eerst maar eens afwachten...
pi_144640058
Rots Water is wel een mooie cursus om kinderen 'steviger' te maken. Er was in de zomer idd een docu over op TV. Mijn zoon heeft de cursus gedaan, met veel plezier, en het lukt hem ook best goed om het in het dagelijks leven te integreren. Je hebt als ouder ook mooie metaforen om bepaalde situaties bespreekbaar te maken.
Ik wil zelf wellicht de opleiding tot Rots Water trainer gaan doen. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 18 september 2014 @ 09:35:32 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144650830
bij Willem op school gebruiken ze inderdaad Rots&Water, ook een mooie methode. Een kracht van beide is denk ik dat ze de hele klas betrekken, en niet alleen een paar kinderen die een sociale vaardigheidstraining nodig hebben. Bij de school van Cato werden alle leerkrachten en zelfs alle ouders ook getraind (kanjertraining).
in de haak.
pi_144651160
Bij S op de BSO kan ze Rots en Water doen, of bij de kleuters van vijf was dat inderdaad net iets anders. Vorig jaar was ze nog te jong, het is vanaf vijf jaar, dus ik hoop dat ze het dit jaar weer doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144654026
Onze jongste zoon (klassiek autisme) zit sinds dit jaar op speciaal voortgezet onderwijs (HAVO). Dat betekent dus ook huiswerk maken en dingen leren door te lezen. Maar wat een gevecht is dat iedere keer zeg. Hij denkt het allemaal te snappen en wil daarom oefeningen niet maken (wiskunde). Hij denkt ook dat hijbepaalde zaken gewoon niet hoeft te doen omdat hij daar slecht in is. En zo gaat het maar door.
Iedere keer als we aan het huiswerk beginnen, begint hij al met smoesjes te vertellen waarom hij iets niet kan of hoeft en dat wordt dus steeds erger. Hij schiet gewoon vol in de wwerstand opmdat hij door dat dat huiswerk minder tijd voor zich zelf heeft. Iedere keer zit hij weer te schreeuwen aan de tafel dat wij het niet snappen, dat wij het niet goed doen, etc, etc. En als hij dan iets moet lezen voor een oefening vertikt hij het omdat hij dat stuk tekst 's middags op school al heeft gelezen.

Uiteindelijk lukt het alemaal wel, maar met een hoop kabaal en frustratie aan beide kanten.

Is dit herkenbaar voor iemand? Zo ja, hoe hebben jullie het opgelost?
Het is wat.......
  † In Memoriam † donderdag 18 september 2014 @ 12:28:04 #48
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144655062
.

[ Bericht 99% gewijzigd door lady-wrb op 18-09-2014 16:45:08 (krijg het niet goed onder woorden) ]
pi_144656323
HIj heeft een buddy die eens per week langskomt, ook om hem te helpen om aan zijn nieuwe structuur te wennen en om te helpen om zijn tijd in te delen. (en natuurlijk nog iets leuks te doen.) Daarnaast willen we hem zoveel mogelijk assisteren bij zijn huiswerk, omdat hij het anders gewoon echt niet doet.
Maar het kost wel veel energie op deze manier
Het is wat.......
  donderdag 18 september 2014 @ 13:37:30 #50
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144656914
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 11:48 schreef gooddaddy het volgende:
Onze jongste zoon (klassiek autisme) zit sinds dit jaar op speciaal voortgezet onderwijs (HAVO). Dat betekent dus ook huiswerk maken en dingen leren door te lezen. Maar wat een gevecht is dat iedere keer zeg. Hij denkt het allemaal te snappen en wil daarom oefeningen niet maken (wiskunde). Hij denkt ook dat hijbepaalde zaken gewoon niet hoeft te doen omdat hij daar slecht in is. En zo gaat het maar door.
Iedere keer als we aan het huiswerk beginnen, begint hij al met smoesjes te vertellen waarom hij iets niet kan of hoeft en dat wordt dus steeds erger. Hij schiet gewoon vol in de wwerstand opmdat hij door dat dat huiswerk minder tijd voor zich zelf heeft. Iedere keer zit hij weer te schreeuwen aan de tafel dat wij het niet snappen, dat wij het niet goed doen, etc, etc. En als hij dan iets moet lezen voor een oefening vertikt hij het omdat hij dat stuk tekst 's middags op school al heeft gelezen.

Uiteindelijk lukt het alemaal wel, maar met een hoop kabaal en frustratie aan beide kanten.

Is dit herkenbaar voor iemand? Zo ja, hoe hebben jullie het opgelost?
Heeft hij dan wel een idee hoe jullie het wel goed zouden kunnen doen? En is er misschien ruimte om het een tijdje op zijn manier te proberen, al is het maar om te laten zien dat het echt geen goed plan is?
pi_144657312
Dat is misschien een idee, maar ik ben dan bang dat het helemaal fout loopt. Dat hij dus geen huiswerk maakt, zijn boeken gaat vergeten, daardoor op school "op zijn vingers getikt" wordt en dan helemaal de kont tegen de krib gooit.
Maar het zou natuurlijk ook zomaar kunnen zijn dat ik dat niets vindt omdat het niet wil loslaten, als je begrijpt wat ik bedoel
Het is wat.......
  donderdag 18 september 2014 @ 14:23:36 #52
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144658352
Eb waarom is dat erg dan dat het fout loopt. Leren doe je tenslotte door ook fouten te maken en het zelf te ervaren en niet door aannames of meningen alleen over te nemen.

Als hij op school aangesproken zal worden op zijn gedrag en situatie is dat toch alleen maar goed. Misschien even terug koppelen naar school?

En wat is er werkelijk echt zo erg aan de kont tegen de kribbe gooien. Hoewel ik snap dat je het liefst alles soepeltjes laat lopen is het wel een puber en dan is verantwoordelijkheid ook gewoon voor hun zelf heel belangrijk.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 18 september 2014 @ 15:31:34 #53
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144660211
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:49 schreef gooddaddy het volgende:
Dat is misschien een idee, maar ik ben dan bang dat het helemaal fout loopt. Dat hij dus geen huiswerk maakt, zijn boeken gaat vergeten, daardoor op school "op zijn vingers getikt" wordt en dan helemaal de kont tegen de krib gooit.
Maar het zou natuurlijk ook zomaar kunnen zijn dat ik dat niets vindt omdat het niet wil loslaten, als je begrijpt wat ik bedoel
Ik denk dat de meeste puberouders dat moeilijk vinden ;)

Ik ben een beetje bang, als ik zo over hem lees, dat hij de schuld van slechte cijfers bijvoorbeeld toch buiten zichzelf zal leggen (het was lawaaierig in de klas, de docent had niet de goede bladzijdes opgegeven, hij had niet duidelijk genoeg gezegd dat er een proefwerk zou zijn....), en dat hij er dan dus alsnog niets van leert. Misschien zit juist daarin de grootste les (het buiten zichzelf leggen van mislukkingen is trouwens echt iets voor jongens. Meisjes blijken juist dingen die goed gaan aan anderen of omstandigheden toe te schrijven). Ik zou hopen dat een school voor bijzonder onderwijs ruimte zou willen geven om die les te leren, en dus misschien tijdelijk wat mislukkingen in te calculeren.

Maar dat is logisch geredeneerd zonder al te veel kennis van autisme ;)
  donderdag 18 september 2014 @ 15:59:05 #54
37150 livelink
pi_144661027
Ik vind dit een hele lastige. Ik ben een boek aan het lezen waarin volwassenen aan het woord komen die op latere leeftijd gediagnosticeerd zijn met autisme.
En één daarvan zegt: "Er wordt al snel tegen iemand met autisme gezegd: 'Dat hoef jij niet te doen, want dat kan jij niet.' En de pest is: als je dat tegen iemand met autisme zegt, dan zit dat er in, en krijg het er dan maar weer eens uit. Dat geldt voor kinderen en volwassenen. Je blokkeert ze op die manier in hun ontwikkeling. En dat vind ik heel jammer."

En meerdere zeiden soortgelijke dingen.
Dat heeft me behoorlijk aan het denken gezet, want ik herken dat wel bij Job. Die kan ook heel stellig zijn in het zeggen dat hij iets nou eenmaal niet kan en dat hij dat dus ook niet hoeft te doen of dat hij bijvoorbeeld iets niet hoeft te eten of zo. En ik krijg dat er nauwelijks uit. En het kost me zoveel energie dat ik sommige dingen dus ook laat gaan tegenwoordig. Dingen die ik niet liet gaan voordat hij de diagnose had.

En dan ga ik me afvragen of het inderdaad wel goed is dat kinderen tegenwoordig op zo'n jonge leeftijd al een diagnose krijgen en dat er van jongs af aan al extra rekening met hen wordt gehouden. Ik zou niet precies weten hoe het anders moest. Wij liepen natuurlijk compleet vast en de diagnose was een gevolg daarvan en niet de oorzaak.

En ik ben heel blij dat hij op het speciaal onderwijs zit, maar hij heeft wel geleerd dat hij daarmee ook een bepaalde macht heeft. Zo zegt hij nu al heel stellig tegen ons dat hij later nooit huiswerk zal gaan maken, want leren doe je op school en niet thuis. Ik ga daar wel iedere keer tegenin, maar het zal inderdaad een hele heftige strijd worden als het daadwerkelijk gaat spelen en ik voorzie dat hij die strijd dan ook zal gaan winnen. En dat is denk ik ook het dilemma van Gooddaddy. Als je het even laat verslappen, dan ben je het misschien voorgoed kwijt.
  donderdag 18 september 2014 @ 16:22:38 #55
386633 Adnap
I love Life !
pi_144661781
Wij hebben nu een pddnosser die dus ook school en thuis strik scheidt : onze oplossing is dus huiswerk op school maken. Nu kan dit bij ons op een rustige werkplek tot 16.30. Resultaat is nu dat hij huiswerk maakt en leert en de strijd thuis is weg. Voor alle partijen winst. (valt bij ons onder passend onderwijs)
I live life, i love life
  donderdag 18 september 2014 @ 16:28:01 #56
37150 livelink
pi_144661937
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:22 schreef Adnap het volgende:
Wij hebben nu een pddnosser die dus ook school en thuis strik scheidt : onze oplossing is dus huiswerk op school maken. Nu kan dit bij ons op een rustige werkplek tot 16.30. Resultaat is nu dat hij huiswerk maakt en leert en de strijd thuis is weg. Voor alle partijen winst. (valt bij ons onder passend onderwijs)
Dat is inderdaad een hele goede oplossing! Fijn dat jullie school die mogelijkheid biedt.
  † In Memoriam † donderdag 18 september 2014 @ 16:41:41 #57
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144662364
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:31 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste puberouders dat moeilijk vinden ;)

Ik ben een beetje bang, als ik zo over hem lees, dat hij de schuld van slechte cijfers bijvoorbeeld toch buiten zichzelf zal leggen (het was lawaaierig in de klas, de docent had niet de goede bladzijdes opgegeven, hij had niet duidelijk genoeg gezegd dat er een proefwerk zou zijn....), en dat hij er dan dus alsnog niets van leert. Misschien zit juist daarin de grootste les (het buiten zichzelf leggen van mislukkingen is trouwens echt iets voor jongens. Meisjes blijken juist dingen die goed gaan aan anderen of omstandigheden toe te schrijven). Ik zou hopen dat een school voor bijzonder onderwijs ruimte zou willen geven om die les te leren, en dus misschien tijdelijk wat mislukkingen in te calculeren.

Maar dat is logisch geredeneerd zonder al te veel kennis van autisme ;)
daar zeg je wel iets waars denk ik zo.
ik heb zelf heel erg de neiging om te zeggen: je doet maar zoals iedereen het doet, juist om te voorkomen dat hij zich autistischer gaat gedragen dan nodig (dat is toch wat je bedoelt te zeggen?)
ik merk ook dat hij op school meer credit heeft dan de normale leerling (een presentatie waarbij hij helemaal dichtklapte omdat hij voor de klas moest praten, is na uitstel zo aangepast dat hij deze heeft gehouden voor een select groepje)

ik vind autisme zoiets ongrijpbaars (hoewel ik het zelf ook in bepaalde mate heb) ik kan me op momenten zo ongelukkig voelen omdat de wereld om me heen me niet begrijpt.
ik kan me zo voorstellen hoe mijn kind zich af en toe moet voelen
  † In Memoriam † donderdag 18 september 2014 @ 16:46:35 #58
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144662505

[ Bericht 100% gewijzigd door lady-wrb op 18-09-2014 16:47:40 (stom aan het klooien) ]
  donderdag 18 september 2014 @ 17:16:37 #59
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_144663337
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 14:23 schreef Moppert het volgende:
Eb waarom is dat erg dan dat het fout loopt. Leren doe je tenslotte door ook fouten te maken en het zelf te ervaren en niet door aannames of meningen alleen over te nemen.

Als hij op school aangesproken zal worden op zijn gedrag en situatie is dat toch alleen maar goed. Misschien even terug koppelen naar school?

En wat is er werkelijk echt zo erg aan de kont tegen de kribbe gooien. Hoewel ik snap dat je het liefst alles soepeltjes laat lopen is het wel een puber en dan is verantwoordelijkheid ook gewoon voor hun zelf heel belangrijk.
Soms werkt dat wel zo, en soms helemaal niet.

Er zijn namelijk ook kinderen met autisme die dat als aanleiding zien om maar te stieren en niets productiefs meer te doen.
Zo vertelde ik mijn zoon eens dat hij zijn kamer op moest ruimen en zijn antwoord was 'dat kan ik niet alleen want ik heb autisme' terwijl hij dondersgoed weet hoe hij zijn hok bij moet houden.

Mijn zoon heeft ook zeer veel moeite gehad met de omschakeling van basisschool naar voortgezet. Het eerste jaar heb ik hem er doorheen gesléépt. Het tweede jaar zei hij het wel alleen te kunnen. Ik heb hem zijn gang laten gaan. Toen stond hij halverwege ineens 10 tekorten welke hij natuurlijk nooit meer weggewerkt kreeg :')
Hij had het wel nodig als eyeopener.

Dus nu doen we het weer samen en dat gaat wel goed. Hij schrijft al zijn huiswerk op ee invulkalender op zijn deur zodat ik ook weet wat er speelt. Hij schrijft zijn cijfers die hij terugkrijgt op een lijst en ik log regelmatig in op magister om te vergelijken.
Hij heeft namelijk de neiging onvoldoendes niet belangrijk te vinden en die dus niet op te schrijven.
Hij viert liever de successen _O- :')

Conclusie; laat hem niet bungelen maar probeer hem echt te overtuigen van het waarom hij moet leren, en waarom hij zijn huiswerk moet maken..
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † donderdag 18 september 2014 @ 17:42:04 #60
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144664066
kamer opruimen is hier ook zo'n big issue.
ik splits het op in stukken :bureau opruimen, bij het bed opruimen
boeken opruimen enz.
dan lukt het met het nodige aandringen wel.
de hele kamer is te groot
  donderdag 18 september 2014 @ 17:50:12 #61
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_144664316
Ik heb een lijst in welke volgorde hij op moet ruimen, anders is er geen beginnen aan.
Begin met gedragen kleding in de wasmand te gooien, gooi het vuilnis weg. Gooi ook alle losse etiketjes, beugelstiekjes, tasjes en dduckverpakkingen weg. Maak een nette stapel van je schoolboeken, leg je schriften op een rijtje enz.
En altijd bij stap 1 beginnen. Mocht er eens veel tijd zijn werkt hij het hele rijtje af. Mocht er amper tijd zijn dan kan ik iig zijn kleren wassen :P
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 18 september 2014 @ 18:04:45 #62
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144664700
Je hebt een goed punt TF
quote:
2s.gif Op donderdag 18 september 2014 17:16 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hij had het wel nodig als eyeopener.
Dat heb ik zelf ook nodig gehad die eyeopener mbt school en ik weet ook niet of ik het zonder het te mogen verpesten had begrepen :) dat was eigenlijk ook wat ik bedoelde.

Misschien een beetje er tussen in gaan zitten gooddaddy wel goed in de gaten houden maar ook iets meer loslaten. :)

quote:
2s.gif Op donderdag 18 september 2014 17:50 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een lijst in welke volgorde hij op moet ruimen, anders is er geen beginnen aan.
Begin met gedragen kleding in de wasmand te gooien, gooi het vuilnis weg. Gooi ook alle losse etiketjes, beugelstiekjes, tasjes en dduckverpakkingen weg. Maak een nette stapel van je schoolboeken, leg je schriften op een rijtje enz.
En altijd bij stap 1 beginnen. Mocht er eens veel tijd zijn werkt hij het hele rijtje af. Mocht er amper tijd zijn dan kan ik iig zijn kleren wassen :P
Dat is een slim idee! Dat ga ik ook doen hier thuis.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144665215
Mijn zus werkt (als jeugdpsycholoog) via een instituut als huiswerkbegeleider van autistische kinderen. Dat is gelieerd aan diverse scholen. Ze werkt met groepjes en ook met individuele kinderen. Wellicht biedt zoiets soelaas.
pi_144665258
Onze zoon heeft ook veel ondersteuning nodig in het middelbaar onderwijs anders gaat het gewoonweg niet goed (hij wordt ook echt doodongelukkig van te weing ondersteuning)
De school biedt wel huiswerkbegeleiding maar dat is te duur voor ons.
Ik doe het dus zelf iedere dag

[ Bericht 6% gewijzigd door lily op 18-09-2014 18:33:05 ]
pi_144665350
.

[ Bericht 50% gewijzigd door lily op 18-09-2014 18:32:54 (quote ipv edit) ]
  † In Memoriam † donderdag 18 september 2014 @ 20:01:34 #66
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144668847
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:27 schreef lily het volgende:
Onze zoon heeft ook veel ondersteuning nodig in het middelbaar onderwijs anders gaat het gewoonweg niet goed (hij wordt ook echt doodongelukkig van te weing ondersteuning)
De school biedt wel huiswerkbegeleiding maar dat is te duur voor ons.
Ik doe het dus zelf iedere dag
bij L. gaat het via het rugzakje
is dat bij jullie niet mogelijk?
ik hoefde alleen een diagnose in te leveren en het werd geregeld.
er zijn voor mij geen verdere kosten aan verbonden. het wordt vanuit dat rugzakje (of hoe dat tegenwoordig ook mag heten) geregeld
pi_144672917
Tegenwoordig krijgen scholen een budget om zulke leerlingen te helpen, niet meer via dat rugzakje wat ik begreep...

Wij hebben vandaag gesprek gehad en afgesproken dat we toch nog eens samen met de juf(fen) om tafel gaan. Kijken of we toch iets meer kunnen vertellen over M. zodat ze iets beter weten hoe ze is en iets beter zouden kunnen zien waarom ze iets doet zoals ze het doet. Ik heb het de eerste keer geprobeerd uit te leggen, maar ik krijg het toch niet zo duidelijk onder woorden als ik eigenlijk bedoel... wellicht dat dat met zn tweeën beter wil.

Inmiddels heeft ze wel een andere plek, eerst is de pestkop op een andere plek gezet, maar later leek het toch handiger om ook M. op een plek wat meer in het zicht te zetten en juf heeft haar duidelijk uitgelegd waarom dat was (zodat ze haar wat beter kan helpen met haar extra werk, dat had M. ook goed begrepen dus duidelijk :) ).

Het gesprek vanmorgen bij jeugd was ook wel prettig omdat een ander toch anders tegen de situatie aan kijkt. Dat je eigenlijk toch wel met heel veel bezig bent om haar te helpen terwijl je dat gevoel totaal niet hebt. En dat je het eigenlijk best wel goed doet, geeft weer goede moed :).

Livelink, ik ben het wel met je eens in de zin van of het wel altijd voordelig is om vroeg een diagnose te hebben. Er zitten voor en nadelen aan. Ik denk dat M. zonder diagnose ook best wel een eind zal komen en ik denk inderdaad dat ze de trucjes wel zal leren.
Het is mij ook gelukt... maar ik heb waarschijnlijk mede door het zo op mn tenen moeten lopen een depressie ontwikkeld en ben uiteindelijk volkomen uitgeput geraakt.
Dat wil ik haar graag besparen, als we haar kunnen helpen, het wiel aan kunnen reiken in plaats van dat ze het zelf uit moet vinden. Het gewoon iets makkelijker kunnen maken, dan vind ik het het waard.
Maar het is inderdaad opletten dat je niet teveel maar laat gaan of uit handen neemt omdat die diagnose er is.
pi_144673311
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:59 schreef livelink het volgende:
Ik vind dit een hele lastige. Ik ben een boek aan het lezen waarin volwassenen aan het woord komen die op latere leeftijd gediagnosticeerd zijn met autisme.
En één daarvan zegt: "Er wordt al snel tegen iemand met autisme gezegd: 'Dat hoef jij niet te doen, want dat kan jij niet.' En de pest is: als je dat tegen iemand met autisme zegt, dan zit dat er in, en krijg het er dan maar weer eens uit. Dat geldt voor kinderen en volwassenen. Je blokkeert ze op die manier in hun ontwikkeling. En dat vind ik heel jammer."

En meerdere zeiden soortgelijke dingen.
Dat heeft me behoorlijk aan het denken gezet, want ik herken dat wel bij Job. Die kan ook heel stellig zijn in het zeggen dat hij iets nou eenmaal niet kan en dat hij dat dus ook niet hoeft te doen of dat hij bijvoorbeeld iets niet hoeft te eten of zo. En ik krijg dat er nauwelijks uit. En het kost me zoveel energie dat ik sommige dingen dus ook laat gaan tegenwoordig. Dingen die ik niet liet gaan voordat hij de diagnose had.

En dan ga ik me afvragen of het inderdaad wel goed is dat kinderen tegenwoordig op zo'n jonge leeftijd al een diagnose krijgen en dat er van jongs af aan al extra rekening met hen wordt gehouden. Ik zou niet precies weten hoe het anders moest. Wij liepen natuurlijk compleet vast en de diagnose was een gevolg daarvan en niet de oorzaak.

En ik ben heel blij dat hij op het speciaal onderwijs zit, maar hij heeft wel geleerd dat hij daarmee ook een bepaalde macht heeft. Zo zegt hij nu al heel stellig tegen ons dat hij later nooit huiswerk zal gaan maken, want leren doe je op school en niet thuis. Ik ga daar wel iedere keer tegenin, maar het zal inderdaad een hele heftige strijd worden als het daadwerkelijk gaat spelen en ik voorzie dat hij die strijd dan ook zal gaan winnen. En dat is denk ik ook het dilemma van Gooddaddy. Als je het even laat verslappen, dan ben je het misschien voorgoed kwijt.
Ik vind het lastig om op je te reageren Livelink omdat ik weet dat je er behoorlijk doorheen zit. Ik ga het toch doen omdat ik zowel als moeder van een Asperger als als juf op een cluster4school vind dat kinderen-met-een-stempel juist éxtra gestimuleerd moeten worden in doen wat nou eenmaal gedaan moet worden, indien nodig met extra hulpstukken. 'Ik kan mijn kamer niet opruimen'? Dan ga je het maar oefenen. Hier heb je de lijst van Taartjesfee, doe je best! Ik kom zo kijken. Niet helpen nee, als je straks groot bent doet een ander het ook niet voor je. 'Ik kan mijn huiswerk niet bijhouden in een agenda'? Dan ga je maar elke dag na school naar de juf (afspreken, natuurlijk) om het uit haar agenda over te nemen. 'Ik weet niet waar mijn school is, ook al kom ik er elke dag met de taxi'? Mooi, dan wordt het dus een buskaart voor jou en ga je voortaan met het OV (na zeshonderd keer samen oefenen).'Ik kan niet op tijd uit bed om de bus te halen als jij me niet wakker maakt'? Dan kom je dus tachtig keer te laat en mag je die tijd na half vier inhalen (ook even kortsluiten met school :-)).

Ik klink streng en gemeen en dat ben ik misschien ook wel..maar de wereld is nog veel gemener tegen een mens die niet heeft geleerd zich aan te passen. En dat kost meer moeite voor een ASSer, dus dat kost meer moeite van ouders. Accepteren dat je kind 'anders' is is één ding, hem daarom met allerlei dingen laten wegkomen is een ander.
Prrrrr
pi_144673745
Laten wegkomen? Zo'n kind doet dat niet bewust! Het is onmacht. Je kunt je energie maar één keer besteden, en de energie van je kind ook. Dan móet je keuzes maken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_144673767
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 21:42 schreef Nijna het volgende:
Tegenwoordig krijgen scholen een budget om zulke leerlingen te helpen, niet meer via dat rugzakje wat ik begreep...
Daar merk ik in ieder geval niets van (op het regulier middelbaar onderwijs). Je staat er toch echt als ouders (zo goed als) alleen voor. Meer dan af en toe een welwillende docent is er niet.
Huiswerkbegeleiding moet je gewoon als ieder ander betalen en dat is duur.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:01 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

bij L. gaat het via het rugzakje
is dat bij jullie niet mogelijk?
ik hoefde alleen een diagnose in te leveren en het werd geregeld.
er zijn voor mij geen verdere kosten aan verbonden. het wordt vanuit dat rugzakje (of hoe dat tegenwoordig ook mag heten) geregeld
Wij hebben nooit PGB (ik neem aan dat je dat bedoeld met rugzakje?) gehad.
Ik heb sowieso begrepen dat je huiswerkbegeleiding daar niet van mag betalen.
  † In Memoriam † donderdag 18 september 2014 @ 22:14:06 #71
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144674283
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:01 schreef lily het volgende:

[..]

Daar merk ik in ieder geval niets van (op het regulier middelbaar onderwijs). Je staat er toch echt als ouders (zo goed als) alleen voor. Meer dan af en toe een welwillende docent is er niet.
Huiswerkbegeleiding moet je gewoon als ieder ander betalen en dat is duur.

[..]

Wij hebben nooit PGB (ik neem aan dat je dat bedoeld met rugzakje?) gehad.
Ik heb sowieso begrepen dat je huiswerkbegeleiding daar niet van mag betalen.
pgb is niet hetzelfde als rugzakje.

je zou het misschien aan de mentor kunnen vragen?
ik had het op de basisschool al eens gevraagd maar daar werd ik iedere keer het bos in gestuurd.
op het voortgezet begonnen ze er zelf over en toen had ik zoiets van: daar kom ik toch helemaal niet voor in aanmerking (dat hadden ze me op het basisonderwijs keer op keer gezegd)
nou het kon wel degelijk.
ik moest een officiele diagnose inleveren en zij deden de aanvraag en in no time was het voor elkaar.
je moet het ook niet zien als echte officiele huiswerkbegeleiding (zoals hulp per vak)
ze helpen met plannen, het is een plek om rustig aan de gang te gaan, maar dan onder toezicht en ook doen ze zo af en toe een spelletje.
pi_144676010
Ok. Dat ken ik niet verder.
Ik zal me er eens in verdiepen....
  donderdag 18 september 2014 @ 22:59:31 #73
37150 livelink
pi_144676468
MrspoeZ, je moet gewoon wel keuzes maken. Niks gaat vanzelf, alles moet bevochten worden. En ik ben er juist heel erg van bewust dat Job zich moet leren redden in de maatschappij en dat hij zich niet mag verschuilen achter zijn diagnose. Ik geloof ook echt dat ik dat nooit doe.

Maar het kost moeite om hem te laten opstaan, te laten ontbijten, hem 's ochtends de taxi in te krijgen, hem na school te activeren, hem 's avonds te laten eten, hem zijn tanden te laten poetsen, hem naar bed te krijgen en hem in slaap te krijgen.

En dan zit hij nog een groot deel van de dag op school waar het hen moeite kost om hem aan het werk te krijgen, hem aan het eten en drinken te krijgen, hem aan het gymmen te krijgen en hem weer 's middag in de taxi naar huis te krijgen. Ik heb groot respect voor de leerkrachten daar _O_
Niks gaat vanzelf (althans niet nu, er zijn gelukkig ook tijden dat het wel allemaal moeiteloos gaat).

En dan heb ik het alleen maar over de basisdingen. Al die extra dingen die ik ook wel graag zou willen, lukt dus niet meer. Ik snap ook wel dat het te weinig is om hem goed klaar te stomen voor de maatschappij, maar voor mij is op dit moment de dag geslaagd als hij 's ochtends in de taxi stapt naar school, als hij 's middags vanuit school weer in de taxi stapt en als ik geen klachten heb gehad van school of van de chauffeur over zijn gedrag.
  vrijdag 19 september 2014 @ 06:27:31 #74
37150 livelink
pi_144683053
Na een week van nauwelijks slapen en eten, viel vanochtend eindelijk het kwartje. Job werd wakker met een pijnlijke aft en vroeg zich boos af hoe dat ding er ineens kon komen. Ik zei dat hij door te weinig slaap en eten minder weerstand had en daarom nu die aft. En toen nam hij zich voor om volgende week eerder naar bed te gaan, later op te staan en beter te eten. Hopelijk houdt hij dit voornemen vast tot maandag en verdwijnt het niet als de aft verdwijnt.
  vrijdag 19 september 2014 @ 07:22:26 #75
386633 Adnap
I love Life !
pi_144683306
Bij ons op school is het geen rugzakwerk maar een gevonden optie. School is open tot 16.30, er is een stiltewerkplek (altijd) en hij kan daar gaan zitten. We zien nu dat er meer kinderen gebruik van maken bij wie er thuis geen fijne plek is om huiswerk te maken.

Goed uitgelegd Livelink, ik hoop dat hij het langer volhoudt dan de aft
I live life, i love life
pi_144683448
MrsPoez, ik denk dat dat met een kind met Asperger makkelijker is als met een kind met klassiek autisme. Onze oudste zoon heeft Asperger, en die hoef ik eigenlijk nergens in te begeleiden. Hij doet het heel goed op school, heeft veel sociale contacten met vrienden van zijn oude basisschool (waar hij de laatste twee jaar dus niet gezeten heeft). Op school gaat het sociaal gezien af en toe wat minder en daar moeten we hem wel in begeleiden.Hij zit op het reguliere onderwijs (VMBO-T).

Over onze jongste zoon met klassiek autisme: MIsschien moet ik hem gewoon eens zijn hoofd laten stoten door hem een week lang niet te helpen met zijn huiswerk. Maar ik moet direct toegeven dat ik dat bij hem heel moeilijk zal vinden. Huiswerk maken op school is overigens geen optie. Hij gaat met de taxi (busje) naar school. en zit dan ongeveer een uur in het busje.

[ Bericht 0% gewijzigd door gooddaddy op 19-09-2014 10:43:13 ]
Het is wat.......
pi_144686338
--dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door gooddaddy op 19-09-2014 10:43:02 ]
Het is wat.......
pi_144781615
Afgelopen weekend is het gelukkig een stuk beter gegaan allemaal. Hij had vrijdag een SO over wiskunden, waarbij ze ook cirkels moesten tekeken met een passer. Dat hadden we vorige week met veel weerstand van zijn kant geoefend. (Motorisch zijn er ook wat probleempjes, met name in de fijne motoriek). Toen ik hem vroeg hoe het gegaan was kreeg ik de mededeling dat het goed gegaan was. Ook was hij het er mee eens dat het goed was dat we dat geoefend hadden.

Gisteren weer geholpen met zijn wiskunde huiswerk en dat ging echt goed. Hij corrigeerde mij zelfs toen ik een in mijn ogen onbelangrijk stukje tekst oversloeg. Alles lezen pappa. Kan belangrijk zijn.

Nu maar hopen dat dit ook goed blijft gaan
Het is wat.......
pi_144803462
Afspraak met juf is inmiddels gemaakt, volgende week.

M. kwam vandaag weer uit school dat er iets niet leuk was. Gevraagd of dat dan te maken had met een taak of dat het met een klasgenootje was. Ze vertelde dat toen juf even uit de klas was een meisje iets rottigs had gezegd (maar wie en wat dat wilde of kon ze niet vertellen) en dat ze zich daar boos over voelde.

Ik kan niet helemaal inschatten of het nou een grapje had moeten zijn, wat M. niet heeft begrepen of dat het meer onder het kopje "pesten" valt. En ik weet niet of ik nou bij elke mededeling van zo'n soort naar juf moet gaan of niet. Als het wel pesten is dan is het handiger om wel naar juf te gaan denk ik, want dan kan ze het nog meer in de gaten houden. Als het plagen is dan...
Maar voor M. voelt het niet ok en misschien moet ik daar dan toch maar het meest op afgaan. Ik wil niet die ouder zijn die alsmaar loopt te "zeuren" om dit soort dingen...
Wat zouden jullie doen?
En dan heeft ze morgen ook nog gym, vorige keer werden zogenaamd haar schoenen in de prullenbak gegooid... tja met de meiden alleen in de kleedkamer is natuurlijk weer zo'n uitgelezen pest moment als ze willen... :{

Maar goed, misschien gebeurd er helemaal niks en moet ik het maar gewoon afwachten. Ik kan wel allerlei beren op de weg gaan creeëren, maar dat heeft natuurlijk geen zin.
  maandag 22 september 2014 @ 21:25:45 #80
37150 livelink
pi_144803662
Oh, dat lijkt me zo moeilijk, Nijna. Geen idee wat je daar mee aan moet. Schoenen in de prullenbak gooien vind ik geen plagen meer, maar puur pesten. Dus lijkt me dat dat wel bij de juf moet worden aangekaart.
pi_144804055
Dat van de schoenen had juf wel meegekregen en daar hebben ze het in de klas over gehad.
Ik weet ook niet of ze haar nou toevallig uitkiezen voor zo'n actie... Als ze zo reageert als ze thuis zou doen dan kan ik het me wel "voorstellen" want dan is het een soort blinde paniek.
En als ze boos wordt gaat ze nog wel eens grommen, dat is misschien ook wel "grappig" als je een jaar of 7 bent om uit te lokken. Maar ik kan dus totaal niet inschatten hoe ze op school reageert op zoiets. Houdt ze het binnen of komt het eruit...

Ik verwacht eerlijk gezegd dat ze boosheid niet uit, de paniek komt gewoon... Die heb ik ook wel eens gezien op het schoolplein als ze dacht iets kwijt te zijn...

Ik denk dat ik voor de zekerheid maar een langs juf loop en zeg dat ik niet weet wat ik ermee moet en niet kan inschatten of het plagen of pesten is, maar dat M. dat onderscheid volgens mij ook niet zo makkelijk kan maken.

Het blijft me bezig houden...
pi_144805266
Oh bah wat herkenbaar Nijna ;(
Er komen allemaal weer gevoelens naar boven van mijn basisschooltijd.

Dit is pesten, vooral omdat M ook zo'n makkelijk doelwit is; ze laat zichzelf op de kast jagen. Puur uit onmacht, want ze kan niet anders. Zij zal wel net zo'n hekel aan onmacht hebben als mij, aangezien ze het er niet bij laat zitten maar er juist tegenin gaat, door bijvoorbeeld te grommen. En dát is weer een reden om haar nóg meer te pesten.

Je bent écht geen zeurmoeder, kaart dit juist aan, elke keer weer. Voordat het nog verder uit de hand loopt. T meiske is pas 7..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144805431
Nijna, niet bang zijn wat de juf evt van je zou vinden. Het betreft je kind! Dat weet de juf ook. En jij als moeder wil het beste voor haar. Ben maar eerlijk over je onzekerheid, zoals je hier bent. Je weet niet of het uit proportie is. Je weet wél dat M ervan overstuur raakt, en dát moet sowieso aangepakt worden. Ze is extra kwetsbaar ivm haar diagnose (daar weet juf ook van) dus nee, niet gek als je er bovenop zit hoor.

Misschien een idee als M voor in de kleedkamer een maatje krijgt dat haar kan helpen als het niet fijn gaat als de juf er even niet is?
pi_144805928
Poes, ik denk dat ze dus niet gromt op school... (tot nu toe heb ik het haar alleen nog maar naar ons horen doen, maar ik ben er natuurlijk ook niet steeds bij... maar zoals ik het inschat denk ik dat ze dat enigzins kan inhouden, tot thuis). Bedankt voor je reactie :*

Moonah, dat maatjes-idee is wel een goeie, tnx. En het is fijn om bevestigd te worden in mn idee dat het wel goed is om te gaan en inderdaad maar eerlijk te zijn over mijn onzekerheid :* .

Geeft me wel net even een zetje mee die drempel over, zulke berichtjes!
pi_144806226
Wellicht is het een idee om een soort van spreekbeurt te houden voor de klas. Als dat veilig genoeg is (ook erg afhankelijk van de sensitiviteit van de juf...). Wat mooie boeken zijn om in de groep te gebruiken (door de juf, als ingang voor het bespreken van 'anders zijn/reageren') zijn bv 'Kikker is Kikker'en 'Kikker en de vreemdeling'.
En als de juf dat niet aandurft of zich niet capabel genoeg voelt, kun je altijd aan de IB'er vragen of die dat zou willen begeleiden. Je zou zelf als ouder eea kunnen vertellen, en als M durft (en wil!) zou ze zelf ook wat kunnen vertellen.

Enne, het is deze week nationale week tegen het pesten, dus nog meer reden voor de juf om er eens extra mee aan de slag te gaan.
pi_144813776
Ik heb ook al zitten denken aan een spreekbeurt of iets in die richting.
In groep 2 hebben ze het wel eens gehad over anders zijn, maar meer omdat er ook 2 kinderen in de klas zitten die duidelijk zichtbaar anders zijn.
En ik zat gisteren wat te zoeken, het meeste wat echt over autisme gaat is meer voor kinderen vanaf groep 5. Maar misschien is het in wat makkelijkere taal te "vertalen".

Nog benoemd van gisteren en dat ik ook niet zo goed weet hoe ik het moet inschatten, ze zou kijken of m. haar wat duidelijker kan vertellen wat er is gebeurd.
Zo ver voor nu.
  dinsdag 23 september 2014 @ 13:50:22 #87
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144821384
Er zijn ook boekjes van Francine Oomen over een kameleon die Anders heet. "Anders is Leuk!" en "Anders en Aap" ken ik bijvoorbeeld. misschien niet direct voor de spreekbeurt, maar wel iets voor M zelf misschien.
in de haak.
pi_144826748
Ga ik even naar kijken trui, bedankt voor de tip.
  dinsdag 23 september 2014 @ 17:50:49 #89
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144828757
ik geloof dat ze alleen nog tweedehands te krijgen zijn.
in de haak.
pi_144829524
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 08:54 schreef Nijna het volgende:
Ik heb ook al zitten denken aan een spreekbeurt of iets in die richting.
In groep 2 hebben ze het wel eens gehad over anders zijn, maar meer omdat er ook 2 kinderen in de klas zitten die duidelijk zichtbaar anders zijn.

Dan is het juist een mooi vervolg om het eens te hebben over 'anders zijn' dat je níet zo maar kunt zien. ;)

Ben je bij de juf geweest vandaag?
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:31:22 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_144829787
Ruben valt gewoon binnen de schoolplannen, dus geen extra gesprekken weer of bouwstenen (iets van passend onderwijs geloof ik) en mocht het achteruit gaan op een later moment, wordt er weer extra ingezet. Maar het gaat op dit moment echt super!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 23 september 2014 @ 19:17:26 #92
37150 livelink
pi_144831259
Wat fijn, Troel! Het lijkt er op dat we Job voor nu ook weer even op de rit hebben gekregen. We hebben sinds het weekend wat extra energie gestoken in het eten en hij houdt zich aan zijn goede voornemen om eerder naar bed te gaan en we hebben weer een vrolijk en energiek jongetje.

Het is zo'n vicieuze cirkel, vooral met het eten. Als hij eenmaal in een negatieve spiraal zit gaat hij steeds minder eten en drinken, totdat hij bijna niks meer eet, ook op school niet.
En dan moeten we het echt weer opbouwen. Dingen maken die hij lekker vindt (spruitjes!). En dan de eerste avond blij zijn dat hij 3 spruitjes eet, de tweede dag eet hij er misschien 5 net zolang totdat hij weer gewoon met de pot mee-eet. En vandaag had hij dus ook weer gewoon op school gegeten.
pi_144849065
Trui, ze hebben er in elk geval 1 in de bieb hier :). En inderdaad verder tweedehands!

Troel, wat fijn dat het zo lekker loopt!

Livelink, goed zeg, Job weer een beetje op de rit :).

Moonah, nog even met juf gesproken, zij had het nog eens aan M. gevraagd, maar zonder resultaat.
Gisteren was wel weer een betere dag had ik het idee aan hoe ze was en deed. Ze hebben een stagiaire 1 dag in de week nu. Ook wel fijn :). Die was bij gym in de kleedkamer geweest.
We hebben volgende week gesprek, dan hebben we de tijd om dingen rustig te bespreken.
pi_144850328
Ik had gister de gezinscoach op bezoek. Volgens mij heeft ze met verbazing zitten kijken en ze ging weg met de mededeling dat ze ook even moest nadenken en ging overleggen. Ze stuurde wel in de richting om toch eerst maar eens een persoonlijkheidsonderzoek te doen.
  woensdag 24 september 2014 @ 14:23:20 #95
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144853944
Ik kan me zo voorstellen dat dat erg dubbel is, Tico. Een beetje "zie je wel, ik ben niet gek", en een beetje "oh shit", zeg maar.
pi_144857318
Ja. Maar ik moet het maar zien. Haar eerste tip was om het gedrag maar te negeren. Dat zorgde dat mn woonkamer overhoop lag en de kattenbakjrs kapot werden gegooid. Sorry maar dat gedrag ga ik niet negeren, dat slaat nergens op.
pi_144858060
Lijkt me heel dubbel, ik hoop dat ze met betere handvatten komt dan negeren, want dat werkt dus niet zo te lezen...
pi_144860397
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:48 schreef Ticootje het volgende:
Ja. Maar ik moet het maar zien. Haar eerste tip was om het gedrag maar te negeren. Dat zorgde dat mn woonkamer overhoop lag en de kattenbakjrs kapot werden gegooid. Sorry maar dat gedrag ga ik niet negeren, dat slaat nergens op.
Dat is een standaard tip :')

Wij krijgen die ook keer op keer te horen. Negeer zijn gedrag,negeer wat hij doet dan is de lol er zo vanaf...
uhmmm juist ja...
Zo werkt het misschien bij andere kinderen, maar hier echt niet. :@

Ik heb het ook gezegd tijdens de zorgplan bespreking en Roy zijn gedrag weer ter sprake kwam.
Kom nu niet weer aanzetten met negeren want dat werkt hier niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door _Bar_ op 24-09-2014 17:08:31 ]
pi_144861086
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:54 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Dat is een standaard tip :')

Wij krijgen die ook keer op keer te horen. Negeer zijn gedrag,negeer wat hij doet dan is de lol er zo vanaf...
uhmmm juist ja...
Zo werkt het misschien bij andere kinderen, maar hier echt niet. :@

Ik heb het ook gezegd tijdens de zorgplan bespreking en Roy zijn gedrag weer ter sprake kwam.
Kom nu niet weer aanzetten met negeren want dat werkt hier niet.
Jen is nogal een volhouder. Ze gaat dan eindeloos aan me irriteren. Aan mn haar trekken of me proberen om te duwen, knijpen of slaan. Bij negeren houdt ze dat rustig een uur of langer vol. En de volgende dag weer. En die daarop weer. Negeren boeit haar niet. Ze gaat gewoon door met datgene wat zij wilt doen.
pi_144861149
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 17:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jen is nogal een volhouder. Ze gaat dan eindeloos aan me irriteren. Aan mn haar trekken of me proberen om te duwen, knijpen of slaan. Bij negeren houdt ze dat rustig een uur of langer vol. En de volgende dag weer. En die daarop weer. Negeren boeit haar niet. Ze gaat gewoon door met datgene wat zij wilt doen.
Moeilijk hoor. :{
Ik ben erg benieuwd wat er uit evt onderzoek komt en wat voor adviezen jullie gaan krijgen.

En *O* voor Troel en Livelink!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')