Ik vind FB raar. De één ziet meer dan de ander, is op meerdere accounts zo. Op PJR zn FB kan ik niks zien zowat, maar andere mensen lezen hele verhalen van hem.quote:Op woensdag 10 september 2014 20:56 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
En ik van 3 augustus. Dan heeft ze meerdere accounts😀

ligt eraan hoe open je je eigen account hebt staan. Als je hebt ingesteld dat alleen je vrienden of vrienden van vrienden je updates kunnen lezen, dan mag je zelf bij anderen ook niet heel veel.quote:Op donderdag 11 september 2014 00:44 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Ik vind FB raar. De één ziet meer dan de ander, is op meerdere accounts zo. Op PJR zn FB kan ik niks zien zowat, maar andere mensen lezen hele verhalen van hem.

Ik zie hele verhalen van PJR (als PJR Peter Jan Rens is), terwijl ik zelf zo min mogelijk deelquote:Op donderdag 11 september 2014 06:04 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
ligt eraan hoe open je je eigen account hebt staan. Als je hebt ingesteld dat alleen je vrienden of vrienden van vrienden je updates kunnen lezen, dan mag je zelf bij anderen ook niet heel veel.

Ow, dat is vreemd... Ik had echt begrepen dat het daar aan lag.quote:Op donderdag 11 september 2014 06:33 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik zie hele verhalen van PJR (als PJR Peter Jan Rens is), terwijl ik zelf zo min mogelijk deel

Of ze blijft bij hem vanwege het ideaalbeeld dat haar kind met beide ouders opgroeit.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:40 schreef kenwel het volgende:
Ze komt mij over als iemand die in haar jongere schooljaren veel gepest is en weinig vriendinnen had en nu misschien ook nog wel.

Daar worden ze natuurlijk wel op geselecteerd.quote:Op zondag 14 september 2014 14:30 schreef xzaz het volgende:
Wat me altijd opvalt is dat die mensen totaal geen inzicht hebben in hun financiële situatie....

maar ik kan me zo slecht voorstellen dat je gebruik maakt (letterlijk) van zo een programma en vervolgens zegt 'dikke lul, 3 bier, het staat me niet aan.. Bedankt voor de vakantie maar ik doe verder ni ok s met jullie,  dag'.. dat zulke mensen bestaan
 maar ik kan me zo slecht voorstellen dat je gebruik maakt (letterlijk) van zo een programma en vervolgens zegt 'dikke lul, 3 bier, het staat me niet aan.. Bedankt voor de vakantie maar ik doe verder ni ok s met jullie,  dag'.. dat zulke mensen bestaan  

Leuke mental image.quote:Op maandag 15 september 2014 06:57 schreef WRH het volgende:
de tv zender loopt niet met een geigercounter rond in NL op zoek naar losers met schulden.

Dat is tot nu toe bijna iedere aflevering. Annemarie verontwaardigd:" er wordt voor 1000 euro + opgenomen"!!! Pauper: " eh ja, boodschappen toch hihi"quote:Op woensdag 10 september 2014 13:48 schreef WRH het volgende:
Zouden ze niet gewoon vette verslavingsproblemen hebben? Alcohol, wiet, gokken.
We krijgen in dit programma ook niet echt meer een kijkje in het pingedrag. Waar pinnen ze dan hun geld voor?
En ik blijf het toch wel heel toevallig vinden dat in elke afleveringen de man als grootste probleem wordt gezien terwijl de vrouw een zielig slachtoffer is, is dat het nieuwe format?
Er wordt m.i. echt op die manier gefilmd en gemonteerd. Deze dame komt ook echt super zielig en zwak over waar ze dat op haar facebook pagina bepaald niet doet, ik geloof dan ook niet dat zij echt een 'willoos slachtoffer' is van de fratsen van haar man, ze zitten er echt samen in, al jaren.

quote:Niet dat ik iemand verantwoording schuldig ben maar wil even iets ophelderen. Programma laat niet alles zien. Er is flink geknipt in de opnames. Hij Had op dat moment al een fulltime baan aangeboden gekregen bij een ander bedrijf. Het programma dwong hem naar de Door hun gekozen baan te gaan Terwijl ze wisten dat hij die andere baan al aangenomen had waar hij meer verdient als hij bij hun baan deed. Het is allemaal niet zo mooi als de uitzending voordoet. Zijn er echt geen haar mee opgeschoten. Echt niet alles wat je ziet word gratis weggegeven. Voor het meeste draait de kandidaat zelf op hoor! hoewel dit wel allemaal zo mooi lijkt in de uitzending. Hun berekeningen kloppen van geen kanten. En de hulp die ze aanbieden qua begeleiding en andere dingen en de beloftes die ze maken zijn afgelopen zodra de laatste draaidag is geweest. Er word niks nagekomen

Nja ze doelt denk ik op bijvoorbeeld het beltegoed wat ze gekregen zouden hebben? Denk ik dan??quote:Op maandag 15 september 2014 08:11 schreef WRH het volgende:
Wel grappig die opmerking dat 'de kandidaat er wel zelf voor opdraait hoor!'
jeetje, echt waar? Wat een bizar programma zeg, dat een deelnemer zelf zijn eigen schulden betaald, belachelijk gewoon

quote:Op maandag 15 september 2014 07:59 schreef Amarantha het volgende:
Volgens Nicole (chick van laatste aflevering):
Duh, dat is in elk tv-programma.quote:Niet dat ik iemand verantwoording schuldig ben maar wil even iets ophelderen. Programma laat niet alles zien. Er is flink geknipt in de opnames.
Als die andere baan al 100% zeker was, waarom ging hij dan op de vlucht voor John?quote:Hij Had op dat moment al een fulltime baan aangeboden gekregen bij een ander bedrijf. Het programma dwong hem naar de Door hun gekozen baan te gaan Terwijl ze wisten dat hij die andere baan al aangenomen had waar hij meer verdient als hij bij hun baan deed.
Jammer, maar dat ligt echt aan henzelf.quote:Het is allemaal niet zo mooi als de uitzending voordoet. Zijn er echt geen haar mee opgeschoten.
Zouden ze die nieuwe tanden moeten terugbetalen? Of het weekendje weg? Of het Dubbeltje-boek?quote:Echt niet alles wat je ziet word gratis weggegeven. Voor het meeste draait de kandidaat zelf op hoor! hoewel dit wel allemaal zo mooi lijkt in de uitzending.

Oh, dus ze hebben nu wél financieel inzicht? Dan hebben ze wél wat aan het programma gehad!quote:Hun berekeningen kloppen van geen kanten.
Dit gaat om de budgetcoach gedurende 6 maanden toch? Wel kwalijk als ze die niet krijgen.quote:En de hulp die ze aanbieden qua begeleiding en andere dingen en de beloftes die ze maken zijn afgelopen zodra de laatste draaidag is geweest. Er word niks nagekomen

Dat er flink geknipt en geplakt wordt lijkt me duidelijk. Een paar weken camera's over de vloer terwijl een aflevering ongeveer 40 minuten duurt. Natuurlijk wordt dan het grootste deel van het beeldmateriaal niet gebruikt.quote:Op maandag 15 september 2014 07:59 schreef Amarantha het volgende:
Volgens Nicole (chick van laatste aflevering):
[..]

Inderdaad. En in elke uitzending stopdecrisis.NL vermeldenquote:Op maandag 15 september 2014 10:03 schreef Lienekien het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd ook niet zo in louter goede bedoelingen vanuit RTL. Voor hen geldt ook gewoon dat zij een programma moeten maken. Ze zullen best bepaalde zaken uitvergroten. En hun belang is uiteindelijk hun eigen portemonnee, niet het helpen van mensen met schuldenproblematiek.

"Maar er zijn natuurlijk nog meer manieren om te besparen"quote:Op maandag 15 september 2014 10:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Inderdaad. En in elke uitzending stopdecrisis.NL vermelden

Ik haal niet uit dat geciteerde stukje dat ze de verwachting had dat het programma alles voor ze zou betalen.quote:Op maandag 15 september 2014 10:53 schreef WRH het volgende:
Een beetje naïef is het dan ook wel om een tv programma aan te zien voor een hulpverleningsinstantie...
Overigens dat berichtje en de opmerking van de dame van vorige aflevering op facebook geeft wel duidelijk aan dat ze het als blijkbaar heel bijzonder (in ieder geval vermelden waard) ervaart dat ze zelf ook nog moeten betalen en niet alles krijgen, oftewel, ze dachten inderdaad dat ze gewoon wel even een tv programma binnen halen die vervolgens alles voor ze betalen.

Ik ook niet, zeker niet als "alles" de openstaande schuld zou betekenen.quote:Op maandag 15 september 2014 10:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik haal niet uit dat geciteerde stukje dat ze de verwachting had dat het programma alles voor ze zou betalen.

Precies. Als je zo je nek uit steekt en er wordt zo onverantwoordelijk meenam gegaan, dan snap ik wel dat ze alles stoppen. Als je uitstraalt datje geen hulp wilt, waarom zou je die dan krijgen. Daarbij, wat moet er geknipt zijn in hun nadeel dan. Hij heeft het toch echt zelf verpest Door zijn verantwoordelijkheid niet te nemen. Als je om wat voor reden dan ook niet kan werken, dan bel je even. Dat leer je al op de basisschool dan blijf je niet weg en vlucht je vervolgens voor de confrontatie. Dat is gewoon dom en kinderachtig.quote:Op maandag 15 september 2014 08:28 schreef Alan_Bastard het volgende:
Volgens mij was het heel duidelijk dat door het niet aannemen van de baan, John aangaf dat ze 'het opgeven' met dit stel. Dan krijg je ook niets meer, me dunkt.

Misschien had hij één van de telefoontjes wél binnen kantoortijden gepleegd ofzo.quote:Op maandag 15 september 2014 11:24 schreef MissStevie het volgende:
Daarbij, wat moet er geknipt zijn in hun nadeel dan.

owjaquote:Op maandag 15 september 2014 11:56 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Misschien had hij één van de telefoontjes wél binnen kantoortijden gepleegd ofzo.
 haha .. ach het is nou eenmaal zo dat er veel geknipt en geplakt wordt in tv programma's, maar veel in het nadeel van deze gast kan echt niet.. zo onverantwoordelijk als hij is.. maar hé, naar een anders wijzen is altijd beter dan naar jezelf
 haha .. ach het is nou eenmaal zo dat er veel geknipt en geplakt wordt in tv programma's, maar veel in het nadeel van deze gast kan echt niet.. zo onverantwoordelijk als hij is.. maar hé, naar een anders wijzen is altijd beter dan naar jezelf  

In de contracten tussen RTL en de kandidaten zal ook wel ergens vermeld staan dat de kandidaat volledige medewerking moet verlenen, en dat wanneer dat niet gebeurd er voor RTL de mogelijkheid bestaat om gemaakte kosten terug te vorderen.quote:Op maandag 15 september 2014 11:24 schreef MissStevie het volgende:
[..]
Precies. Als je zo je nek uit steekt en er wordt zo onverantwoordelijk meenam gegaan, dan snap ik wel dat ze alles stoppen. Als je uitstraalt datje geen hulp wilt, waarom zou je die dan krijgen. Daarbij, wat moet er geknipt zijn in hun nadeel dan. Hij heeft het toch echt zelf verpest Door zijn verantwoordelijkheid niet te nemen. Als je om wat voor reden dan ook niet kan werken, dan bel je even. Dat leer je al op de basisschool dan blijf je niet weg en vlucht je vervolgens voor de confrontatie. Dat is gewoon dom en kinderachtig.
Ik had ze ook rekeningen na gestuurd. Van tanden tot reiskosten

Heel Nederland zit in de ellende door de Donald Duck.quote:

Hoe zou je ze dan moeten helpen?quote:Op maandag 15 september 2014 12:14 schreef Lienekien het volgende:
Hoe meer ik erover denk, hoe dubieuzer ik deze hele programmaopzet begin te vinden.
Alsof je mensen op deze manier echt helpt. RTL komt binnenvallen, John en Annemarie zeggen een paar keer 'dit kan echt niet, hoor', er wordt altijd onverklaarbaar veel gepind door mensen, vervolgens worden er worden abonnementen opgezegd, baantjes geregeld, een budget voor boodschappen vastgesteld, aangemeld bij 'sloop de crisis' en er wordt ze nog een boek in handen geduwd van John en Annemarie. En klaar.

En vervolgens gaat de gemiddelde Nederlander tevreden naar bed. " gelukkig, het kan nog veel erger"quote:Op maandag 15 september 2014 12:14 schreef Lienekien het volgende:
Hoe meer ik erover denk, hoe dubieuzer ik deze hele programmaopzet begin te vinden.
Alsof je mensen op deze manier echt helpt. RTL komt binnenvallen, John en Annemarie zeggen een paar keer 'dit kan echt niet, hoor', er wordt altijd onverklaarbaar veel gepind door mensen, vervolgens worden er worden abonnementen opgezegd, baantjes geregeld, een budget voor boodschappen vastgesteld, aangemeld bij 'sloop de crisis' en er wordt ze nog een boek in handen geduwd van John en Annemarie. En klaar.

Nekschot.quote:Op maandag 15 september 2014 12:18 schreef Easymodo het volgende:
[..]
Hoe zou je ze dan moeten helpen?

Begeleiding over langere tijd is sowieso beter. Alleen is dat geen interessante televisie voor RTL. Is niet flitsend genoeg, levert te weinig verontwaardiging op.quote:Op maandag 15 september 2014 12:18 schreef Easymodo het volgende:
[..]
Hoe zou je ze dan moeten helpen?

Het zijn geen kleine kinderen, kom nou. Tevens zouden ze langere begeleiding moeten krijgen, alleen was dat niet bij dit gezin gebeurd.quote:Op maandag 15 september 2014 12:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Begeleiding over langere tijd is sowieso beter. Alleen is dat geen interessante televisie voor RTL. Is niet flitsend genoeg, levert te weinig verontwaardiging op.

Mensen komen ook niet van het ene moment in het andere in de financiële problemen. Waarom zou je dan denken dat ze met een paar gesprekken in een paar weken tijd alles weer helemaal op de rit hebben?quote:Op maandag 15 september 2014 12:33 schreef Easymodo het volgende:
[..]
Het zijn geen kleine kinderen, kom nou. Tevens zouden ze langere begeleiding moeten krijgen, alleen was dat niet bij dit gezin gebeurd.

Half jaar.quote:Op maandag 15 september 2014 12:53 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ze zeggen aan het eind van iedere aflevering dat ze een budgetcoach voor een jaar krijgen.
Verder heb ik geen medelijden met de mensen in zo'n programma. Je hoeft niet mee te doen. En na een paar seizoenen is het concept ook wel duidelijk.

Ik gaf dus aan waarom ik persoonlijk iets heb tegen de formule van het programma. Die begeleiding is mooi, ik zou liever een programma zien waarin ze bijv. na dat halve jaar nog eens gaan kijken hoe het gaat.quote:Op maandag 15 september 2014 12:51 schreef egeltje1985 het volgende:
Volgens mij krijgen ze daarna wel nog langere begeleiding.

quote:Op maandag 15 september 2014 12:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Heel Nederland zit in de ellende door de Donald Duck.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |