abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144416675
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:01 schreef L-E het volgende:

[..]

Hier hebben we de afspraak dat hij alleen nog boven drinkt (in zijn slaapkamer, of die van ons) Dat houdt dus in dat ik vaak nee zeg, maar na even zijn mening daarover verkondigen accepteert hij het wel. Is dat een idee?

Hoe we van de nachtvoedingen af komen, geen idee.
Dan zijn de voedingen altijd gekoppeld aan een slaapje (vooraf of erna)? Dat is hier namelijk al wel zo en eigenlijk ook meestal wel boven.
pi_144416696
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:02 schreef Sull het volgende:

[..]

Dan zijn de voedingen altijd gekoppeld aan een slaapje (vooraf of erna)? Dat is hier namelijk al wel zo en eigenlijk ook meestal wel boven.
Ja. Hem laten slapen zonder voeding lukt ons niet, dus geen tips daaromtrent, sorry ;)
pi_144417717
Ik denk dat voedingen nu inderdaad vooral nog een rustmoment zijn. Hier althans; E zoekt er echt troost, rust uit aan het eind van de middag en gaat er echt lekker voor liggen om in slaap te vallen 's avonds.

Dus misschien moet je het ook niet meer als voedingen zien? En -overdag- alternatieven zoals boekje lezen proberen? Ook lekker rustig, op schoot...

's Nachts wordt hier ook niks anders geaccepteerd hoor, dus dat zou een kwestie van oordopjes worden en veeeeel tranen. En dat lijkt me voor niemand leuk, dus lag ik vannacht ook weer met kind in het logeerbed...
pi_144418092
+1, hier net zo.

Hoewel, papa kan hem best naar bed brengen, en 's nachts kan hij best zonder voeding, maar als ik er ben, dan accepteert hij van mij niets anders. Maar de mijne is dan ook al bijna 2. ( :X , echt he, bijna TWEE, waar is mijn baby :P ) En hoewel ik dat af en toe nog best frustrerend vind, 3/4 keer per nacht, wil ik hem dat ook nog niet afnemen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_144418583
Ik doe ook een +1 op de rest, geen idee verder. Drinken is echt een rustmomentje. Ze heeft een beker water die ze leegdrinkt over de dag heen en drinkt rondom haar slaapjes, 's avonds extra en 's nachts natuurlijk.

Nu wil ik niet minderen, dat scheelt. Ik wil het echt aan haar laten. Maar ik zou haar soms best graag een hele dág naar opa en oma willen brengen, alleen dan lopen we dus vast op de slaapjes. Ze kan toch in principe een dagje zonder, hè?
Home is where the O+ is...
pi_144419076
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:16 schreef Cwen het volgende:
Ik doe ook een +1 op de rest, geen idee verder. Drinken is echt een rustmomentje. Ze heeft een beker water die ze leegdrinkt over de dag heen en drinkt rondom haar slaapjes, 's avonds extra en 's nachts natuurlijk.

Nu wil ik niet minderen, dat scheelt. Ik wil het echt aan haar laten. Maar ik zou haar soms best graag een hele dág naar opa en oma willen brengen, alleen dan lopen we dus vast op de slaapjes. Ze kan toch in principe een dagje zonder, hè?
Na een jaar kunnen ze best een dagje zonder melk, toch? Zou ik wel denken inderdaad. Misschien kunnen opa en oma een heel ander bedritueel verzinnen? Doet mijn man wel enigszins, en nu kan oma hem ook gewoon naar bed brengen.
pi_144432494
Als ik er niet ben, is het wel standaard een soort gevecht om E naar bed te brengen. Ze wil dat gewoon echt niet. Maar.... ervaring leert ook dat als ze wel moe is (duh, anders hoeft ze ook niet naar bed), dat ze na eventjes (max 5 minuten) huilen toch wel in slaapt valt. Vind ik niet leuk, maar wel overkomelijk als ik af en toe 's avonds iets heb.
pi_144436272
Wij hebben met ons 9 weken oude ventje al een uitdaging in de avond met slapen. Aan de borst is hij binnen 5 minuten na het drinken in slaap. Met de fles doet mijn vriend er een uur over hem in slaap te krijgen.
We proberen nu wel meer hem wakker weg te leggen ipv met borst omdat ik straks ook weer werken moet en late diensten draai soms. Dit gaat nog wisselend, maar we blijven proberen.
Al is het maar voor de 'gewenning' voor hem maar ook voor onszelf.
pi_144439651
Drinkt hij zich met de fles niet in slaap dan? Mijn zusje doet dat met haar kleintje, of nou ja zin niet maar vaders en creche. Krijgt ze voor het slapen gaan, in bed, nog een kleine fles.
  vrijdag 12 september 2014 @ 08:20:06 #35
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_144445817
Ik heb de nachtvoedingen rond een jaar of 1 afgebouwd.
Hij had ze fysiek niet meer nodig.
Ik heb het ongeveer als volgt gedaan:
Ik besloot voor mezelf wat de maximale tijd was voor de laatste voeding en dan weer de eerste. (bijv 23 uur en 6 uur). Daar heb ik heel strak aan vastgehouden, dus om 5 voor 6 kreeg hij niks.
Dat was vooral voor mezelf want anders worden mijn grenzen weer vaag en voordat ik het wist zat ik weer om half 6 of 5 uur.
Als hij begon te huilen/mamahonger had, dan ging ik er naar toe. Had ik wel een tshirt aan (ik slaap normaal bloot).
In begin heb ik hem getroost in ons eigen bed want hij was wel ontroostabaar en heel erg boos, maar na 3 dagen werd dat minder. Daarna ben ik hem gaan troosten op zijn eigen kamer (even uit bed, knuffel en weer terugleggen) en daarna gewoon in zijn eigen bed.

Avondvoeding en ochtendvoeding bleven (blijven) als laatste over uiteindelijk, tenminste hier. En die heb ik bij nummer 1 afgebouwd door de rituelen te veranderen.
Bij nummer 2 ben ik dit ook op korte termijn van plan. Hij wordt heel dwingend en ook erg boos als ik vind dat hij genoeg gedronken heeft. Dus ik ben er klaar mee. Zal wel even slikken worden voor beide partijen.
  vrijdag 12 september 2014 @ 08:22:51 #36
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_144445840
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:59 schreef Morretje het volgende:
+1, hier net zo.

Hoewel, papa kan hem best naar bed brengen, en 's nachts kan hij best zonder voeding, maar als ik er ben, dan accepteert hij van mij niets anders. Maar de mijne is dan ook al bijna 2. ( :X , echt he, bijna TWEE, waar is mijn baby :P ) En hoewel ik dat af en toe nog best frustrerend vind, 3/4 keer per nacht, wil ik hem dat ook nog niet afnemen.
3/4 keer per nacht?
Pfff petje af hoor.
Waarom wil je hem dat niet 'afnemen'? Als hij zou brullen om chips/boterham 3/4x per nacht, zou je dat ook toestaan?

Echt ik ben pro-bv, maar er zijn ook grenzen voor moeders (en vaders).
pi_144446115
Hier komen ze ook nog een keer of 3 per nacht. Soms zelfs om de 2 uur, de hele nacht door. Maar iets anders als borst accepteren ze hier gewoonweg niet dus dan is voeden ook de weg van de minste weerstand (en uiteindelijk de meeste slaap ;) ).
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:23:47 #38
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144446634
Nouja, na 3 nachten kan dat dus al heel anders gaan. Dat vind ik fijn om te lezen Asyniur!
pi_144446813
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 08:22 schreef Asyniur het volgende:

[..]

3/4 keer per nacht?
Pfff petje af hoor.
Waarom wil je hem dat niet 'afnemen'? Als hij zou brullen om chips/boterham 3/4x per nacht, zou je dat ook toestaan?

Echt ik ben pro-bv, maar er zijn ook grenzen voor moeders (en vaders).
Maar hiermee ga je voorbij aan de troost die de borst biedt.
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:47:30 #40
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144447045
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:59 schreef Morretje het volgende:
+1, hier net zo.

Pfffff ik word weer moe als ik het lees :P
Hier kwam die voor die twee werd om een uur of half tien , dan half één en dan om 6 uur.
Nu is hij over 2 maanden 3 jaar. En nog word die wakker om een uur of 1, en dan weer rond een uur of 6.
Diverse malen geprobeerd om de nachtvoedingen te stoppen, maar het is nogal een volhoudertje, dus 3 krijsende uren verder heb ik maar de weg van de minste weerstand gekozen :@ :+
Hij zal het op een bepaalde manier wel nodig hebben.
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:53:49 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144447161
Dat is denk ik precies het verschil; het kind waar het om gaat.

Als je kind in paniek wakker wordt en echt troost nodig heeft, is iets anders dan als het gewoon wat wakker is geworden en niet zo lekker meer zelf in slaap kan vallen (zo is E vaak). En als Harry/Huubke het langer vol hadden gehouden was het stoppen met de nachtvoedingen misschien ook nog wel wat uitgesteld :D
pi_144447189
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:53 schreef LadyBlack het volgende:
Dat is denk ik precies het verschil; het kind waar het om gaat.

Als je kind in paniek wakker wordt en echt troost nodig heeft, is iets anders dan als het gewoon wat wakker is geworden en niet zo lekker meer zelf in slaap kan vallen (zo is E vaak). En als Harry/Huubke het langer vol hadden gehouden was het stoppen met de nachtvoedingen misschien ook nog wel wat uitgesteld :D
Klopt helemaal. Mijn oudste was ook geen doorslaper, maar kreeg voor het laatst een nachtvoeding toen hij 5 maanden was. Daarna was een knuffel en bij mama in bed komen genoeg.

Deze is een ander verhaal :')
pi_144447208
Ik denk ook echt dat het ene kind er gewoon meer behoefte aan heeft dan het andere. Omdat het hier ook wel eens nachten goed gaat, denk ik niet dat het een gewoonte is, maar meer dat het soms even vaker nodig is dan anders. En hier natuurlijk x2 dus het kan ook zo zijn dat D het om 2 uur nodig heeft (en J wordt dan ook wakker en wil dan ook) en J heeft het om 4 uur nodig en dan wordt D ook weer wakker.
pi_144448625
Als meelezende aanstaande moeder vraag ik me dan af: ik weet dat je babies niet kunt verwennen, maar een kind van 1+ is toch wel op te voeden?

Ik bedoel, ik heb 9 maanden bv (op verzoek) gehad en ben altijd een slechte slaper geweest. Als dreumes en peuter was t ook gillen s nachts en niet zelf in slaap vallen etc... Maar ik kreeg dan ook niet iets troostends anders dan een aai over mijn hoofd en steeds weer instoppen. Mij lijkt daar persoonlijk niks mis mee? Dat de borst troost biedt betekent toch niet dat je m altijd moet geven? :@
Kwak
pi_144448765
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:58 schreef kwakz0r het volgende:
Als meelezende aanstaande moeder vraag ik me dan af: ik weet dat je babies niet kunt verwennen, maar een kind van 1+ is toch wel op te voeden?

Ik bedoel, ik heb 9 maanden bv (op verzoek) gehad en ben altijd een slechte slaper geweest. Als dreumes en peuter was t ook gillen s nachts en niet zelf in slaap vallen etc... Maar ik kreeg dan ook niet iets troostends anders dan een aai over mijn hoofd en steeds weer instoppen. Mij lijkt daar persoonlijk niks mis mee? Dat de borst troost biedt betekent toch niet dat je m altijd moet geven? :@
Als er andere middelen zijn waarmee een kind zich laat troosten, heeft dat de voorkeur, ja.

Maar als een borst de enige troost is, dan ontneem ik dat mijn kind niet. Staat verder voor mij los van de vraag in hoeverre je een kind kan 'opvoeden' (want 1 is ook nog gewoon heeeeel jong) maar heeft alles te maken met keuzes. Wat vind je belangrijk, waar leg je je prioriteiten. Veiligheid en geborgenheid bieden staat echt bovenaan onze lijst, en zo lang we de borst daarvoor nodig hebben is dat prima :)
pi_144449298
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:03 schreef L-E het volgende:

[..]

Als er andere middelen zijn waarmee een kind zich laat troosten, heeft dat de voorkeur, ja.

Maar als een borst de enige troost is, dan ontneem ik dat mijn kind niet. Staat verder voor mij los van de vraag in hoeverre je een kind kan 'opvoeden' (want 1 is ook nog gewoon heeeeel jong) maar heeft alles te maken met keuzes. Wat vind je belangrijk, waar leg je je prioriteiten. Veiligheid en geborgenheid bieden staat echt bovenaan onze lijst, en zo lang we de borst daarvoor nodig hebben is dat prima :)
+1
pi_144450002
's Nachts is/was mini ook zo anders dan overdag. Overdag kan ik hem prima troosten met een knuffel en een kus, maar 's nachts wordt hij altijd huilend wakker en is hij vaak moeilijk te troosten. Alsof hij gewoon niet weet waar hij is, gedesoriënteerd of zo. Ik vind dat heel naar voor hem en bied hem dan graag troost die wel werkt (borst). Al moet ik zeggen dat het nu nauwelijks meer voorkomt. Hij is er echt redelijk uit zichzelf overheen gegroeid. Slaapt nu voor zijn doen vrij goed (tenzij ziek) en als hij wakker wordt slaapt hij vaak alweer door na een slokje water, speen en een aai over zijn koppie. Ik ben heel blij dat we hem die tijd gegeven hebben.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144450360
Pfoe ja, die nachtvoedingen. Hier met 17 maanden ook nog zo'n 2-3 keer. Ik heb er eigenlijk geen problemen mee, ik wil haar idd graag die geborgenheid geven die ze nodig heeft en ik voel me er ook niet echt vermoeid door (meestal).

Maarrrrr aan de andere kant heb ik nog steeds geen cyclus terug na de bevalling en wordt de kinderwens wel steeds sterker. Inmiddels is een andere oorzaak voor het uitblijven van mijn cyclus uitgesloten door de gynaecoloog dus het zal toch echt liggen aan de borstvoeding. Nu wil ik echt echt nog niet stoppen met de borstvoeding maar wellicht dat het stoppen van de nachtvoedingen er al wel voor zorgt dat de boel weer op gang komt bij mij..

We hebben al eens geprobeerd haar 's nachts op een andere manier te troosten maar dan wordt ze echt helemaal hysterisch, zo sneu ;(. Ik heb elke maand nachtdiensten en dan laat ze zich wél door papa troosten. Zo lang ik er niet ben gaat dat hartstikke goed.

Het is echt een enorm dilemma voor me, want het voelt hier idd ook als haar iets ontnemen. Vind het al fijn om hier veel herkenning te lezen.
Ik ga vannacht weer voor 3 nachten de nachtdienst in en we gaan proberen om daarna de lijn van geen nachtvoedingen door te zetten. Vind het wel geruststellend om te lezen dat het bij jullie maar een paar dagen duurde Asyniur :).
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:07:39 #49
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144450523
Jeetje L0t, nog altijd geen cyclus! Aan de ene kant heerlijk natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat het nu wel echt een tweestrijd wordt tussen de wens voor een tweede en je wens om J te troosten 's nachts.

Als je vriend er heen gaat 's nachts en in haar kamer blijft, lukt het dan ook niet?
NB, hier niet namelijk :') hoewel we dat nooit lang volhouden overigens
pi_144450728
Hier helpt het wel als papa naar peuter gaat en soms slaapt papa dan ook verder naast hem op een campingmatje. Soort compromis omdat mijn vriend liever niet elke keer peuter bij ons in bed neemt (incidenteel geen probleem, maar zeker na een paar nachten ziek zijn, heeft hij wat moeite om weer in zijn eigen bed te slapen). Dat werkt verbazingwekkend goed, meestal is het na 1 nacht weer klaar en slaapt hij weer makkelijk in zijn eigen bed.

Lastige situatie L0t. Ik snap dat je graag je cyclus terug zou willen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')