abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:29:26 #1
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_144363963
Check onderstaand filmpje van Geenstijl. Wat een vuile manier van selectief monteren. Wie de main stream media nog gelooft verdient het om misleid te worden.

Kameraden! Wat u nu gaat zien, is een sterk staaltje anti-Russische propaganda van de Nederlandse Staatsomroep. De video hierboven is een montage van twee fragmenten. Allereerst een stuk uit het NPO NOS NPO Journaal van gisterenavond, 8 september. We zien het logo van de Russische agitpropzender Russia Today, en we horen de voice-over van de NOS vertellen dat Poetin een vraag van een Britse journalist over Russische betrokkenheid bij de situatie in de Oekraïne 'zo goed als negeert'.

We horen John Sweeney van de BBC zijn vraag stellen, maar in de NOS-montage zien we Poetin weglopen, ogenschijnlijk zonder de vraag te beantwoorden. Dan het tweede fragment, van RT zelf. Dat stamt al van een week geleden, op 1 september, en daarin zien we hetzelfde tafereel: Sweeney die zijn vraag aan Poetin stelt. Alleen: in werkelijkheid blijkt dat Poetin maar liefst twee volle minuten de tijd nam om antwoord te geven. De NOS wíst dat, want ze gebruiken zelf de beelden van RT, zoals het logo linksonder bewijst. Dat we in Nederland goeie redenen hebben om Poetin niet zo'n leuke vent te vinden, daar kunnen we het allemaal wel redelijk over eens zijn.

Maar mogen we dan godverdomme wel de waarheid als basis om een eigen mening op te formuleren, en geen gore leugens? Misschien wil Esther van Waard van de afdeling Productie van 'de grootste onafhankelijke nieuwsgaarder van Nederland' (lol) even uitleggen hoe de NOS deze kwaadaardige hoax om haar kijkers mee te belazeren praktisch voor elkaar gekregen heeft.

http://www.geenstijl.nl/m(...)enaars.html#comments
pi_144363985
NOS = ARNO
WOP WOP WOP
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:30:25 #3
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_144364023
> BNW
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_144364077
kickje bnw pls
pi_144364104
niks nieuws onder de zon dus
pi_144364286
Dat werd overigens gewoon verteld in Nieuwsuur hoor. Sterker nog, daar werden ook nog eens kritische kanttekeningen bij het werk van Sweeney geplaatst. Gekke NPO!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:36:28 #7
426473 .Exe
And Justice for All
pi_144364376
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:35 schreef Monolith het volgende:
Dat werd overigens gewoon verteld in Nieuwsuur hoor. Sterker nog, daar werden ook nog eens kritische kanttekeningen bij het werk van Sweeney geplaatst. Gekke NPO!
:Y
pi_144364411
NPO ZIT IN EEN ZIONISTISCH COMPLOT TEGEN DE RUSSEN1!!!!!!11!1!!!1
pi_144364596
En russen liegen nooit ......
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  Donald Duck held dinsdag 9 september 2014 @ 20:41:14 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_144364674
Met dank aan uw belastinggeld
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:42:01 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_144364731
TS komt er eindelijk achter dat we hier massaal geïndoctrineerd worden door een partijdige media...

Waarom denk je dat we nu ook iedere dag shockerende beelden uit Irak te zien krijgen van de verschrikkingen aangericht door ISIS, terwijl we de voorgaande jaren vrijwel geen beelden zagen van alle slachtoffers door westerse bombardementen en drone-attacks!? Alsof dat 'schoon' en 'onschuldig' was allemaal.

Het nieuws is niet objectief of onafhankelijk. Het is een WAPEN dat gebruikt wordt om de bevolking achter een bepaald doel te krijgen, dus de tegenstander compleet zwart maken zodat iedereen daar angst en haat voor voelt, en vervolgens is er dus een basis om weer even een gewapend conflict aan te gaan.
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:42:19 #12
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_144364760
Logisch toch, oom Hoessein is onze vriend. :Y
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:42:37 #13
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_144364773
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:30 schreef Faux. het volgende:
> BNW
De NOS naar BNW?
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:45:05 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_144364946
Ik raadpleeg altijd verschillende bronnen voor mijn nieuws. En lees zo af en toe nog eens een boek. Wat zeldzaam aan het worden is. Geen stijl hoort daar in elk geval niet bij.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_144365058
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:45 schreef Megumi het volgende:
Ik raadpleeg altijd verschillende bronnen voor mijn nieuws. En lees zo af en toe nog eens een boek. Wat zeldzaam aan het worden is. Geen stijl hoort daar in elk geval niet bij.
GeenStijl zijn een stelletje zure zeikerds - maar af en toe hebben ze een goed punt.
pi_144365304
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:46 schreef Nemephis het volgende:

[..]

GeenStijl zijn een stelletje zure zeikerds - maar af en toe hebben ze een goed punt.
Ach in dit geval valt het wel mee aangezien diezelfde NOS gewoon een kritische rapportage over het werk van Sweeney uitzond in Nieuwsuur, maar daar hebben de hooivorken in dit topic kennelijk geen boodschap aan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:50:58 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_144365348
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:46 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik heb best wel wat warme gevoelens aan de koude oorlog. Een duidelijke vijand met een hoofdstad waar je naar kan bellen en kan dreigen een A bom op te gooien. :) Geitenhoeders in de bergen zijn wat lastig te bestrijden. En geen stijl bied daar ook geen oplossing voor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_144365489
Sowieso de NOS ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 9 september 2014 @ 21:06:27 #19
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_144366241
Nog meer faal _O-

Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  dinsdag 9 september 2014 @ 21:07:06 #20
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_144366284
[ ] Geschikt
[ ] Ongeschikt
[x] Totale flapdrol
  dinsdag 9 september 2014 @ 21:07:27 #21
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_144366302
quote:
Reactie NOS op berichtgeving GeenStijl

9 september 2014 - De uitleg die GeenStijl geeft aan ons onderwerp van gisteravond over de MH17 is niet correct.

In het onderwerp in het late NOS Journaal van 8 september over de BBC-documentaire over de MH17 is bij de beelden van de ontmoeting tussen president Poetin en de BBC-journalist de volgende formulering gebruikt: zo goed als genegeerd (over de houding van Poetin na de gestelde vraag door de BBC-verslaggever).

In de beperkte ruimte die er in een tv-onderwerp is, moeten we altijd kiezen en selecteren. In dit geval is de reactie van Poetin weggelaten, omdat hij in zijn antwoord niet concreet inging op de kern van het desbetreffende onderwerp, namelijk: hebben Russische militairen een raket afgeschoten op de MH17?

De manier waarop we dit hebben gedaan, had anders gemoeten. Want de door ons gekozen formulering doet onvoldoende recht aan de ontmoeting zoals die te zien is op het ruwe beeldmateriaal. Daarop is te zien dat de Russische president de journalist te woord staat, en antwoorden geeft. Achteraf gezien hadden we beter wel een stukje van Poetin kunnen laten zien en/of een andere tekst kunnen kiezen, maar dat had aan de strekking van ons onderwerp niets veranderd. Dat blijkt ook uit een opmerking van Sweeney zelf die in zijn reportage zegt dat Poetin wegloopt als hij concreet naar de aanval op de MH17 vraagt.

En daar ging het ons dus om.

Marcel Gelauff
Hoofdredacteur NOS Nieuws
  dinsdag 9 september 2014 @ 21:08:57 #22
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_144366444
quote:
... moeten we altijd kiezen en selecteren. In dit geval is de reactie van Poetin weggelaten, omdat hij in zijn antwoord niet concreet inging..
AHAHAHAHAHAAHAH omdat het antwoord je niet aanstaat ga je ff lekker creatief en naar sentiment knippen en selecteren HHAHAHAHHAAAHHAAHA
pi_144366488
TS en zijn kuttopics, :').
  dinsdag 9 september 2014 @ 21:11:05 #24
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144366584
Ik heb die Marcel Gelauff nu al 3 verschillende verklaringen zien geven. Volgens mij staat ie lichtelijk onder druk :P
  dinsdag 9 september 2014 @ 21:13:25 #25
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_144366715
Gelauff zegt 'niet zo handig', ze willen dus blijkbaar 'handig' doen en dat is juist het probleem.
.
Bizar dat de rug van een beveiliger van Poetin precies de overgang vormt tussen het aankomen en het weglopen van Poetin, zodat ze het middendeel eruit konden knippen en samen met dat zinnetje "als de BBC-verslaggever er een (!) vraag over wil stellen, wordt hij zo goed als genegeerd". www.geenstijl.nl...
.
"Niet zo handig"? Dit is bewuste misleiding en manipulatie.
.
Mooi trouwens dat Gelauff zegt: "BBC verslaggever Sweeney zegt zelf ook in zijn repo dat Poetin deze kernvraag negeert". Dat raakt precies de kern, ze moeten stoppen met kopiëren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')