abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:12:09 #61
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_144446418
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:08 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb als kind nooit een Sinterklaasliedje uit een boek geleerd. Die liedjes kende ik al voordat ik kon lezen. Dat zal voor hedendaagse kinderen niet anders zijn.
Gevaar zit in de invloed van het sinterklaasjournaal en basisscholen, niet in een boek. De meeste van deze kinderen kunnen niet of amper lezen.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_144446430
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:08 schreef DeJori het volgende:

[..]

Nederlanders vertrekken naar Noorwegen vanwege de economie. Zij hebben heul veul geld. Ik ben tegen deze hele belachelijke discussie over zwarte piet, maar mensen emigreren er echt niet door.
Nee de ZP discussie, is an sich natuurlijk volkomen onbelangrijk, maar zij is een van de vele symptomen van de weg-met-ons-mentaliteit. De Nederlandse cultuur, ons geloof, ons geld onze complete leefwijze wordt verkwanseld. Logisch dat kansrijken vertrekken
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_144446433
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:08 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb als kind nooit een Sinterklaasliedje uit een boek geleerd. Die liedjes kende ik al voordat ik kon lezen. Dat zal voor hedendaagse kinderen niet anders zijn.
Dat boek wordt gebruikt om liedjes te zingen op de basisschool.
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:17:34 #64
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144446520
Die nieuwe teksten zijn echt te dom voor woorden: http://static1.ad.nl/stat(...)met_je_Piet_6326.pdf :')

Het geforceerde multiculturele druipt er vanaf. Ik ben links maar dit slaat helemaal nergens op. _O-
pi_144446527
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 08:24 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe dit in de praktijk eruit gaat zien? kinderen zingen straks de sinterklaas liederen heel anders dan de ouders, laat staan opa's en oma's.
Nee hoor, de ouders hebben de kinderen thuis al de echte liedjes geleerd en laten hun kinderen op de basisschool niet vergiftigen met die nieuwe versies.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_144446529
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:12 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nee de ZP discussie, is an sich natuurlijk volkomen onbelangrijk, maar zij is een van de vele symptomen van de weg-met-ons-mentaliteit. De Nederlandse cultuur, ons geloof, ons geld onze complete leefwijze wordt verkwanseld. Logisch dat kansrijken vertrekken
Stem jij PVV? Kom op zeg, vraag die mensen waarom ze vertrekken, ik denk dat vrij weinig zullen antwoorden dat het om culturele redenen is.
pi_144446552
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit komt ook uit die buurt he. Dus hoezo gaat het om ZP eigenlijk?

Kan het niet vaak genoeg herhalen, maar die mensen zitten zo vol met haat dat zij op dit moment de racisten zijn. Niet de NL'se bevolking (allemaal afstammelingen van de slavenhouders volgens hun) die hun feest wil behouden.

http://www.parool.nl/paro(...)blanken-vallen.dhtml

[..]

Ik neem aan dat er al geroepen is dat dat iets heel anders is? :7
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:22:12 #68
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_144446603
quote:
Voorstel: Quinsy preventief opsluiten als Sint komt

Zomaar een vrijdagmorgen medio september, twee maanden vóór de goede Sint weer in het land verwacht wordt, maar ja hoor: het gesprek bij de koffiemachine gaat weer over Zwarte Piet. Of eigenlijk: over hoe het onschuldige kinderfeest van Sinterklaas nog verder kapot gemaakt kan worden. Zo gaat de Vice-Premier van dit land, Lodewijk Asscher van de PvdA, binnenkort zijn topgeheime overleg voeren over het uiterlijk van Zwarte Piet. Op een geheime locatie, want Nederland mag niet zien hoe Zwarte Piet door de overheid uit de geschiedenis gegumd zal worden. En over historie herschrijven gesproken: Er komt een 'nieuw standaardwerk' voor alle Sinterklaasliedjes. Paul Passchier, een of andere malloot van een tekstschrijver, is al een half jaar bezig om Sinterklaasliedjes te herschrijven. Want niemand weet nog wat 'kaatsenballen in een net' zijn, dus moeten dat soort teksten "hoognodig" aangepast worden, meent Passchier. Het klinkt ons als cultuurverloochening en geschiedvervalsing, maar de liedjesverkrachter doet zijn vernietigende werk dan ook mede gedreven "door het Pietendebat", en daarin past de vernietiging van vaderlandse cultuur dan weer heel goed. Het nieuwe 'standaardwerk' (dat is een Maoïstische term voor 'alles moet in hetzelfde kleine kudthokje passen') gaat volgende maand naar alle basisschoolkindjes. En zo wordt het Sinterklaasfeest dus stukje bij beetje witgewassen. Wij willen bij dezen graag een tegenvoorstel doen: Als het Sinterklaasfeest dichterbij komt, pakken we Quinsy Gario preventief op, zodat deze agressieve cultuurterrorist geen onrust kan veroorzaken rond een trots en gezellig kinderfeest. Want dit is allemaal zijn schuld. Voetbalhooligans krijgen voor minder een meldplicht op het bureau. Waarom laten we deze gevaarlijk, maatschappij ontwrichtende gek nog wel vrij rondlopen in de heetste maanden van het jaar? Keten Quinsy Gario!

http://www.geenstijl.nl/
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_144446623
REWRITE ALL THE THINGS!!!

Die man is blijkbaar 'in onderhandeling' met Asscher. Ik wist niet dat een minister met elke jan lul moet 'onderhandelen' om zijn boek in een oplage van 1,5 miljoen door de staat te laten drukken. Ik ga zelf morgen even met Rutte bellen om te kijken of we niet even een dealtje kunnen sluiten om ligfietsen te verbieden.

Enfin, de bedoeling is dus inderdaad om dit boekje bij alle basisschoolkinderen door de strot te rammen. Hij zegt nog dat hij bijna met pijn in zijn hart het 'Vol verwachting klopt ons hart' uit de taal wou zuiveren. In de Griekse oudheid werden dit soort mannetjes door de goden gestraft voor hun hoogmoed, maar in het hier en nu is de kans groter dat ze subsidie krijgen.

Het meest opvallende van de nieuwe teksten heeft niet zozeer met Zwarte Piet te maken, maar met de complete afwezigheid van alle begrippen als goed, kwaad, zoet, stout, enz. Het is het totale relativisme: de Sint is er ook voor de kindertjes die pesten of die hun eigen oma beroven, want goed en fout bestaat niet, dat is allemaal maar relatief.
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 september 2014 @ 09:24:19 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_144446641
Dit verzin je toch niet ? :D :(

Wordt het Wilhelmus ook herschreven ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_144446644
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:23 schreef Vasilevski het volgende:

Die man is blijkbaar 'in onderhandeling' met Asscher. Ik wist niet dat een minister met elke jan lul moet 'onderhandelen' om zijn boek in een oplage van 1,5 miljoen door de staat te laten drukken. Ik ga zelf morgen even met Rutte bellen om te kijken of we niet even een dealtje kunnen sluiten om ligfietsen te verbieden.

Enfin, de bedoeling is dus inderdaad om dit boekje bij alle basisschoolkinderen door de strot te rammen. Hij zegt nog dat hij bijna met pijn in zijn hart het 'Vol verwachting klopt ons hart' uit de taal wou zuiveren. In de Griekse oudheid werden dit soort mannetjes door de goden gestraft voor hun hoogmoed, maar in het hier en nu is de kans groter dat ze subsidie krijgen.

Het meest opvallende van de nieuwe teksten heeft niet zozeer met Zwarte Piet te maken, maar met de complete afwezigheid van alle begrippen als goed, kwaad, zoet, stout, enz. Het is het totale relativisme: de Sint is er ook voor de kindertjes die pesten of die hun eigen oma beroven, want goed en fout bestaat niet, dat is allemaal maar relatief.
Fijn dat het zo goed gaat in Nederland dat minister Ascher überhaupt tijd heeft voor dat gerochel. ^O^
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 september 2014 @ 09:25:36 #72
7889 tong80
Spleenheup
pi_144446664
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:17 schreef beantherio het volgende:
Die nieuwe teksten zijn echt te dom voor woorden: http://static1.ad.nl/stat(...)met_je_Piet_6326.pdf :')

Het geforceerde multiculturele druipt er vanaf. Ik ben links maar dit slaat helemaal nergens op. _O-
Dit dus.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_144446687
quote:

[..]

Nederlanders vertrekken naar Noorwegen vanwege de economie. Zij hebben heul veul geld. Ik ben tegen deze hele belachelijke discussie over zwarte piet, maar mensen emigreren er echt niet door.
Neen. Wat info CBS over vertrekredenen. Hier laat ik het bij daar het teveel off topic wordt. De burger weet als eerste wat er op micro niveau daadwerkelijk aan de hand is, de politiek als laatste.

Reden emigratie:

- ontbreken sociale cohesie in Nederland
- rust en ruimte
- criminaliteit
- verloedering
- regelgeving

Nieuw:
- werk zoeken
- hoger netto inkomen

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 12-09-2014 09:50:17 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_144446778
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:19 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er al geroepen is dat dat iets heel anders is? :7
Je bent de eerste. Maar op welk vlak is dit anders? Het is een cultureel feest.
Dit is uit dezelfde gemeenschap die zo hard tegen ZP aan het ingaan is. Dit zijn de Surinamers uit AMS Zuid-Oost die er zo prat op gaan dat ze afstammen van de slaven en hun cultuur willen vieren.
Dat zij zo zeggen 'geen blanke' te willen in het management, is pure discriminatie en laat exact zien dat ze te hypocriet zijn om serieus te nemen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_144446789
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:22 schreef DeJori het volgende:

[..]

:')
pi_144446824
Belachelijk :r
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_144446845
Ik heb zelf een nieuw Wilhelmus bedacht. Als de onderhandelingen goed verlopen krijgen alle huishoudens en alle basisscholen dit in boekvorm opgestuurd. Een tipje van de sluier uit het eerste couplet volgt hieronder.

OUDE VERSIE:
Wilhelmus van Nassouwe
ben ik, van Duitsen bloed,
den vaderland getrouwe
blijf ik tot in den dood.
Een Prinse van Oranje
ben ik, vrij, onverveerd,
den Koning van Hispanje
heb ik altijd geëerd.

NIEUWE VERSIE:
Willem-Alexander
jij bent een toffe peer
Als Nederland weer voetbalt
zing ik dit lied steeds weer
Een belastingbetaler
ben ik vrij onverveerd
De Europese Unie
heb ik altijd geëerd

Misschien nog een beetje opleuken.
pi_144446846
quote:
Samenvatting van dat artikeltje: de Surinaamse mensen die dit festival organiseerden maakten er een zooitje van, waarschijnlijk in die mate dat het niet meer zelfstandig zou kunnen voortbestaan, en nu klagen ze dat mogelijk blanke mensen het overnemen. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:35:41 #79
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_144446847
Zwarte Piet wordt weggediscrimineerd :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_144446867
Deze discussie toont ook maar weer aan hoe schrikbarend veel mensen gewoon falen in het herkennen van satire.

En hoe fantastisch ze zijn in het maken van vergelijkingen die echt to-taal nergens op slaan (straks gaan ze nog wittebrood verbieden!!11)

Echt beschamend weer _O-. Bedankt Quincy!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_144446894
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Samenvatting van dat artikeltje: de Surinaamse mensen die dit festival organiseerden maakten er een zooitje van, waarschijnlijk in die mate dat het niet meer zelfstandig zou kunnen voortbestaan, van en nu klagen ze dat mogelijk blanke mensen het overnemen. :')
quote:
'Kwakoe is een zwart belang', aldus Olymph in zijn brief aan de deelraad. 'En het belang van de Surinaamse gemeenschap in Amsterdam wordt op zeer onfatsoenlijke manier ondermijnd.'
Kwakoe is alleen voor zwarten en alle blanken zijn onfatsoenlijk.
1947-2016
pi_144446911
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Deze discussie toont ook maar weer aan hoe schrikbarend veel mensen gewoon falen in het herkennen van satire.

En hoe fantastisch ze zijn in het maken van vergelijkingen die echt to-taal nergens op slaan (straks gaan ze nog wittebrood verbieden!!11)

Echt beschamend weer _O-. Bedankt Quincy!
Satire blijft moeilijk voor veel mensen, ja. Ego's en gebrek aan humor en zo. :)
#NoDAPL
pi_144446929
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:35 schreef Vasilevski het volgende:
De Europese Unie
heb ik altijd geëerd
Dat kan ik helaas niet zingen. Ik heb geleerd dat ik niet mag jokken. :N
pi_144446949
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 06:53 schreef Paul het volgende:
Alle Sinterklaasliedjes worden herschreven

[ afbeelding ]

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-herschreven.dhtml
heiligschennis :r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_144446987
quote:

[..]

Nederlanders vertrekken naar Noorwegen vanwege de economie.
Als je vaardigheden hebt waarmee je daar gemakkelijk een baan krijgt en hier niet dan is dat een logische keuze als je het niet erg vindt om je familie en Nederlandse vrienden nog maar een paar keer per jaar te zien. De Noorse economie staat er veel sterker voor dan de Nederlandse: geen staatsschuld, geen grote private schulden, opbrengsten van fossiele brandstoffen in een fonds voor de toekomst gestopt en nog een lange tijd extra opbrengsten dankzij die fossiele brandstoffen. Daarnaast veel ruimte en geen multicultiproblemen.

Voor de duidelijkheid, Surinamers die klagen over ZP valt voor mij niet onder de multicultiproblemen, daar lach je een keer goed mee en je gaat weer verder. Al die slecht opgevoede jongeren (grotere concentratie bij bepaalde culturen (Marokkanen en Antillianen vooral)) is wel een multicultiprobleem. Straks zag ik nog zo'n kereltje een fles op de grond gooien, ik zeg er wat van en ik krijg van zijn matties te horen dat ik "mijn bek moet houden". Een klein voorbeeldje maar veel kleine zaken tellen op en dat komt tot uiting in de misdaadstatistieken.
#NoDAPL
pi_144447049
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:40 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat kan ik helaas niet zingen. Ik heb geleerd dat ik niet mag jokken. :N
De koning van Spanje heb jij ook nooit geëerd dus wat dat betreft maakt het voor jou weinig uit. ;)
#NoDAPL
pi_144447067
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De koning van Spanje heb jij ook nooit geëerd dus wat dat betreft maakt het voor jou weinig uit. ;)
En ik ben ook niet de prins van Oranje. Da's ook zo.
pi_144447074
.

[ Bericht 99% gewijzigd door cempexo op 12-09-2014 09:49:54 ]
pi_144447081
.
pi_144447093
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:41 schreef superniger het volgende:

[..]

heiligschennis :r
♪♪♪ Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe. ♪♪♪
Houd die er maar in en laat de probleemkindjes er goed naar luisteren. :)
#NoDAPL
pi_144447135
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Kwakoe is alleen voor zwarten en alle blanken zijn onfatsoenlijk.
Eigenlijk zou de gemeente Amsterdam hen hun zin moeten geven, maar dan wel keihard het festival failliet laten gaan en geen cent van de gemeenschap in het festival stoppen. Eens zien hoe lang het hen lukt. :)
#NoDAPL
pi_144447181
Uiteindelijk heeft het ermee te maken dat mensen als Quinsy Gario een minderwaardigheidscomplex hebben. Ze benijden blanken, omdat ze denken dat blank zijn de oplossing is. Hun archetypes zijn blank. Ze drukken alle problematiek uit in huidskleuren.

Helaas laten we ons hierdoor gijzelen. Wat weer typisch Nederlands is.
pi_144447193
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:12 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Dat boek wordt gebruikt om liedjes te zingen op de basisschool.
Die leraren zijn ook niet achterlijk. Ze blijven niet slaafs een boekje gebruiken omdat ze het gewend zijn. Mark my words: deze boekjes zullen minder verkocht worden totdat ze weer normaal zijn. De kans is groot dat er een concurrent komt die wel de normale teksten aanbiedt en dat die concurrent het over gaat nemen. Verder zullen veel leraren die toch met zo'n boekje worden opgezadeld het niet gebruiken en zelf op een A4'tje teksten afdrukken of het gewoon mondeling overdragen.

Zelf heb ik trouwens ook nooit een boekje gezien op de lage school voor sinterklaasliedjes, die kende je gewoon.
#NoDAPL
pi_144447213
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:55 schreef Schurkenstaat het volgende:
een minderwaardigheidscomplex hebben. Ze benijden blanken, omdat ze denken dat blank zijn de oplossing is. Hun archetypes zijn blank.

Inderdaad.
#NoDAPL
pi_144447312
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 08:33 schreef Gramulanion het volgende:
Niet iedereen die tegen zwarte piet is meldt dat bij het Meldpunt Discriminatie regio Amsterdam.
No shit maar niet zo'n extreem laag percentage dat het om meer dan een paar duizend tegenstanders kan gaan.

quote:
Niet echt origineel.
Dat was dan ook niet de bedoeling.
#NoDAPL
pi_144447323
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Inderdaad.
Iemand waarvoor huidskleur geen issue is, kun je ook gewoon een racistisch mopje vertellen. Laat staan dat Zwarte Piet een probleem is.

Dat heeft alles met zelfacceptatie te maken. Daar ligt de sleutel. Vraag Morgan Freeman maar.
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:01:26 #97
38114 beantherio
pi_144447324
Ik vraag me af of Quinsy en de zijnen zich wel realiseren dat er een prijs betaald moet worden voor dit gedoe. Je ziet mensen al steeds makkelijker worden met dingen die mogelijk racistisch kunnen zijn met het idee van "ach ja, zelfs Zwarte Piet wordt racistisch genoemd dus wat maakt het nog uit". De prijs voor het gefrutsel aan Zwarte Piet is meer racisme: zou men dat wel door hebben?
pi_144447326
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:55 schreef Schurkenstaat het volgende:
Uiteindelijk heeft het ermee te maken dat mensen als Quinsy Gario een minderwaardigheidscomplex hebben. Ze benijden blanken, omdat ze denken dat blank zijn de oplossing is. Hun archetypes zijn blank. Ze drukken alle problematiek uit in huidskleuren.

Dit. Ze geven de schuld van hun mislukte levens en ellende aan de blanke. Alles is hun schuld, zij worden gediscrimineerd en krijgen nergens de kans. Alles moet ze maar toe komen... Maar he, wat schiet mij opeens te binnen:

http://www.dumpert.nl/med(...)ismeroepers_uit.html
1947-2016
pi_144447347
de hele discussie rond zwarte piet is gewoon een projectie van de sociale onrust in dit land. De frustraties gaan een keer escaleren.
pi_144447370
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:02 schreef byah het volgende:
de hele discussie rond zwarte piet is gewoon een projectie van de sociale onrust in dit land. De frustraties gaan een keer escaleren.
Wanneer komt de pakjesboot?
1947-2016
pi_144447453
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:01 schreef beantherio het volgende:
Ik vraag me af of Quinsy en de zijnen zich wel realiseren dat er een prijs betaald moet worden voor dit gedoe. Je ziet mensen al steeds makkelijker worden met dingen die mogelijk racistisch kunnen zijn met het idee van "ach ja, zelfs Zwarte Piet wordt racistisch genoemd dus wat maakt het nog uit". De prijs voor het gefrutsel aan Zwarte Piet is meer racisme: zou men dat wel door hebben?
Meer racisme of openlijker racisme? Door de hysterische overreactie op hun gezeur helpen uiteindelijk de pro-Zwarte Pieten, onze Zwarte Piet om zeep...
pi_144447456
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:01 schreef beantherio het volgende:
Ik denk dat strijders als Nelson Mandela en Martin Luther King zich zouden omdraaien in hun graf als ze konden zien hoe het woord racisme zijn waarde verliest.
pi_144447465
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:02 schreef byah het volgende:
Die escaleert al.

Enschede is in principe failliet door de schulden die het heeft en wanhopig zoekt naar nieuw geld om zijn uitkeringsbestand te kunnen financieren. Alleen al in Enschede zijn er 19% werklozen. Ter vergelijking, Amsterdam heeft er 11%.

Enschede was in de jaren 1960-1980 een zeer florerende stad door de textielindustrie. Deze arbeiders werden naar voren geschoven door hun werk moraliteit, diende als voorbeeld.

Enschede is op.
pi_144447482
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:07 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Ik denk dat strijders als Nelson Mandela en Martin Luther King zich zouden omdraaien in hun graf als ze konden zien hoe het woord racisme zijn waarde verliest.
Ik ben benieuwd wat Martin Luther King van zwarte piet had gevonden.
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:08:33 #105
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_144447485
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit. Ze geven de schuld van hun mislukte levens en ellende aan de blanke. Alles is hun schuld, zij worden gediscrimineerd en krijgen nergens de kans. Alles moet ze maar toe komen... Maar he, wat schiet mij opeens te binnen:

http://www.dumpert.nl/med(...)ismeroepers_uit.html
Het eerste wat die mw. Shepherd (die zgn. VN-medewerkster) in Nederland riep is dat ze professor is en 17 boeken geschreven had.

Toen wist ik meteen wat (ook) haar probleem was. Een diepgeworteld persoonlijk probleem.
pi_144447525
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:08 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Die bestond destijds al geruime tijd, dus blijkbaar was piet niet zo boeiend.
pi_144447547
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:10 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Die bestond destijds al geruime tijd, dus blijkbaar was piet niet zo boeiend.
Hij wist waarschijnlijk niet van zijn bestaan af, maar ik heb nog geen Amerikaan gezien die Zwarte Piet wel een leuk figuur vindt.
pi_144447593
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:08 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Het eerste wat die mw. Shepherd (die zgn. VN-medewerkster) in Nederland riep is dat ze professor is en 17 boeken geschreven had.

Toen wist ik meteen wat (ook) haar probleem was. Een diepgeworteld persoonlijk probleem.
Die shepherd moet helemaal haar bek houden. Zij is een vooraanstaande strijdster voor eventuele herstelbetalingen te regelen. Zodat de afstammelingen van de slaven (met dat complex) allemaal persoonlijk kunnen profiteren over de dode ruggen van voorouders. Gaat haar allemaal om geld. Hypocriet geld.
1947-2016
pi_144447684
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:08 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Denk dat hij wel tevreden zou zijn geweest.

Wat MLK heeft meegemaakt maakt ZP wellicht nog wel belachelijker dan wij denken :P
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 september 2014 @ 10:23:30 #110
862 Arcee
Look closer
pi_144447761
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 06:53 schreef Paul het volgende:
Alle Sinterklaasliedjes worden herschreven
Dit neigt steeds meer naar een zorgvuldig opgebouwde 1 april-grap.
Als jij wou dan verfde jij de wolken blauw.
pi_144447802
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:23 schreef Arcee het volgende:

[..]

De overreactie maakt helaas dat het waar gaat worden.

Dank tokkie-Nederland voor het om zeep helpen van Piet.
pi_144447883
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:12 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Hij wist waarschijnlijk niet van zijn bestaan af, maar ik heb nog geen Amerikaan gezien die Zwarte Piet wel een leuk figuur vindt.
Ik heb sowieso weinig Amerikanen gezien die een mening hadden over Zwarte Piet die goed onderbouwd was.
pi_144447909
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:23 schreef Vasilevski het volgende:

Oh? De staat wil doodleuk miljoenen Euro's verspillen voor dit. Ja hoor, bouw vooral extra schuld op voor zulke flauwekul. Wat een visie! :r

quote:
Enfin, de bedoeling is dus inderdaad om dit boekje bij alle basisschoolkinderen door de strot te rammen.
Ik zou het direct bij het oud papier gooien als ik de directeur van een lage school zou zijn.

quote:
Ook ik heb daar moeite mee. Ik wil ook niet zo ver gaan als dat Geenstijl doet, ook sommige slechte krijgen veel zoet en goede mensen kunnen de roe krijgen maar dat is een ander verhaal.
#NoDAPL
pi_144447934
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:23 schreef Arcee het volgende:

[..]

Stel je voor, dat zou me wat zijn! Op 1 april openbaren dat het 1 grote grap was. _O_
#NoDAPL
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:32:15 #115
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_144447955
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De overreactie maakt helaas dat het waar gaat worden.

Dank tokkie-Nederland voor het om zeep helpen van Piet.
Volgens mij is het juist de overreactie bij degenen die wél invloed hebben, en niet die van de tokkies, die daarvoor zorgt.
pi_144448028
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:17 schreef beantherio het volgende:

Een geloofsgenoot van mij. O+
Ook ik ben links en ook ik moet niets van dat geforceerde multiculturalisme hebben.
#NoDAPL
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:37:14 #117
38114 beantherio
pi_144448061
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Meer racisme of openlijker racisme? Door de hysterische overreactie op hun gezeur helpen uiteindelijk de pro-Zwarte Pieten, onze Zwarte Piet om zeep...
Ik zie geen overreactie maar juist een onderreactie. Veel Nederlanders laten het wel erg makkelijk van zich afglijden.

En in alle realiteit is er geen sprake van dat "Zwarte Piet om zeep geholpen wordt". Dit en dat gedoe met dat speelgoed zijn feitelijk niet veel meer dan achterhoedegevechten. 99% van Nederland viert straks nog gewoon op dezelfde manier Sinterklaas: dus met Zwarte Piet.
pi_144448208
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:32 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist de overreactie bij degenen die wél invloed hebben, en niet die van de tokkies, die daarvoor zorgt.
Dat is een reactie op de tokkies.
pi_144448225
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:32 schreef Iblardi het volgende:

[..]

De tokkies van beide kampen maken het meeste geluid en generen dus ook de meeste aandacht.
pi_144448237
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:37 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik zie geen overreactie maar juist een onderreactie. Veel Nederlanders laten het wel erg makkelijk van zich afglijden.

En in alle realiteit is er geen sprake van dat "Zwarte Piet om zeep geholpen wordt". Dit en dat gedoe met dat speelgoed zijn feitelijk niet veel meer dan achterhoedegevechten. 99% van Nederland viert straks nog gewoon op dezelfde manier Sinterklaas: dus met Zwarte Piet.
Je ziet nu aan alle kanten bewegingen dat Zwarte Piet om zeep wordt geholpen. Juist omdat men zo hysterisch reageert en het daardoor plots wel een racistisch dingetje wordt wat het verder nooit echt was...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')