Na zo vaak tevergeefs te hebben geprobeerd het alarmnummer te bellen?quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
B. Misschien hadden ze nog goede hoop om er uit te komen.
Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Na zo vaak tevergeefs te hebben geprobeerd het alarmnummer te bellen?
Ik weet dat die nog niet bekend zijn gemaakt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:24 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee maar dat weten we nog steeds niet, die gegevens worden misschien volgende week bekend gemaakt.
Ik denk ook dat ze voor persoonlijke berichten aan familieleden toestemming nodig hebben, jouw telefoongesprekken en sms berichten mogen ook niet zomaar gepubliceerd worden. In geval van noodoproepen ligt dat anders. Vandaar dat we die gegevens wel hebben. Maar berichten van een prive persoon naar een ander prive persoon ligt natuurlijk veel gevoeliger en zijn voor de media moeilijker te achterhalen denk ik.
De map server van het Smithsonian Tropical Research Institute heeft een "Panama gazeteer" met de coördinaten van zo'n beetje alle steden, dorpen en gehuchten in Panama. Je kunt er .kml bestanden downloaden waarmee je die plaatsjes in Google Earth kunt weergeven. Via deze link b.v. kom je op de pagina van de provincie Bocas del Toro (even op All klikken voor je het bestand downloadt), maar je kunt desgewenst elke provincie, of daarbinnen elk district, en daar weer binnen elke corregimiento selecteren. De corregimiento die voor ons vooral van belang is, is Valle de Risco. Alto Romero vind je er niet, wel Romero. Het is volgens mij eerder een streek ("los Romeros") dan een dorp met een duidelijke kom. Ik zie op de Bing-kaart eigenlijk niets in die contreien.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:11 schreef StaceySinger het volgende:
er moeten daar bij die rivier mensen rondlopen die in die dorpjes wonen
ieder huisje op de foto staat voor een dorpje van 4 of meerdere huisjes
afstand tot de rivier is ongeveer 3km
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:08 schreef Grijzemassa het volgende:
Wat ook een verklaring kan zijn voor de tijden van de noodoproepen;
-De eerste oproepen, 4.39 en 4.51 pm toen ze merkten dat ze verdwaald waren en de nacht in de jungle zouden moeten doorbrengen, of een van beiden gewond maar nog niet levensbedreigend
geen bereik dus zoeken ze een andere oplossing voor het moment, zoals zoeken naar een locatie met betere kans op bereik.
-De duisternis valt inmiddels in en ze bedenken dat in het donker geen reddingsactie kan worden opgestart, dus om de batterijen te besparen wachten ze tot de volgende morgen met bellen en zien op dat moment als prioriteit om een plek voor de nacht te zoeken.
-Ook weeromslag kan een reden zijn om pogingen tot bellen uit te stellen, veel bewolking/regen maakt de kans op signaal erg klein
-Ook voor latere pogingen geldt, in het donker bellen om hulp is niet slim. Er wordt bij contact met de alarmcentrale dan gevraagd naar herkenningspunten in de omgeving. Ik denk dan dat ze de batterijen wilden sparen voor een gesprek bij daglicht, zodat ze goed zicht hadden op de omgeving op dat moment en op een punt stonden waar ze zo goed mogelijk zichtbaar waren, voor bv een helikopter
Met dit in gedachte lijkt het mij mogelijk dat ze de tweede dag richting de rivier zijn gelopen om een beter ijkpunt voor een reddingsactie te creëren.
Maar ook als ze bv wel in een ravijn gevallen zijn is het vrij zinloos om in het pikdonker te bellen.
Dan kun je na de eerste pogingen bij daglicht beter de energie vd batterij sparen voor nieuwe pogingen de volgende dag, vroeg in de ochtend.
Ik denk dus dat je ook de weersomstandigheden als reden kunt zien voor het staken van bel pogingen. En in een erger geval, het in en uit vallen van het bewustzijn igv een ernstig ongeluk
Ik zie niet echt een patroon in de bel tijden behalve dan dat er praktisch niet in het donker gebeld is, verder gewoon tussenpozen van een paar uur.
Als er idd geen pogingen gedaan zijn om anderen dan de alarmcentrale te bereiken en geen berichten/foto's zijn achtergelaten, dan denk ik ook dat er iets anders gebeurd is. Maar voor zover er nu gegevens bekend zijn kan het alle kanten nog op volgens mijquote:Op dinsdag 9 september 2014 13:35 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik weet dat die nog niet bekend zijn gemaakt.
Ik vroeg me gewoon af of er mensen zijn die, als straks blijkt dat dat niet is gebeurd, dan nog geloven in puur verdwalen en op mijn vragen dan een antwoord zouden hebben.
Amenquote:Op dinsdag 9 september 2014 13:17 schreef jackie12 het volgende: Kan iemand mij een verdwaal scenario geven waarin ze
A- in 11 dagen geen 1 keer naar huis proberen te bellen/sms-en of appen ?
B- In 11 dagen geen foto's maken van bv elkaar en geen afscheidsboodschap achterlaten?
1 van de meiden hield in haar dagelijks leven een dagboek bij.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:22 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dit geloof je toch zeker zelf niet?
Je leest berichten erg selectief. Alleen de alarmoproepen van de telefoons zijn bekend gemaakt. Eventuele andere oproepen, berichten en foto's nog niet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:43 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Amendit zijn exact de punten waarom ik een verdwaling of ongeluk onlogisch vind.
Vraag blijft dan waarom de "kidnapper" de telefoons niet heeft afgepakt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:43 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Amendit zijn exact de punten waarom ik een verdwaling of ongeluk onlogisch vind.
Of hebben ze nog een shitload aan pikante berichtjes gestuurd naar die leuke en gezellige locals.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:47 schreef Stratotanker het volgende:
Voor hetzelfde geldt heeft 112 224 SMSjes ontvangen.
Ja, er zijn nog geen gegevens naar buiten gebracht die duidelijk in een bepaalde richting wijzen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:41 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Als er idd geen pogingen gedaan zijn om anderen dan de alarmcentrale te bereiken en geen berichten/foto's zijn achtergelaten, dan denk ik ook dat er iets anders gebeurd is. Maar voor zover er nu gegevens bekend zijn kan het alle kanten nog volgens mij
Klopt. Daarom kan ook niet stellig beweerd worden dat ze niet verdwaald kunnen zijn,quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:50 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, er zijn nog geen gegevens naar buiten gebracht die duidelijk in een bepaalde richting wijzen.
Klopt. Ook de advocaat van die ouders schat die kans in op nog zo'n 15%.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:52 schreef roos85 het volgende:
[..]
Klopt. Daarom kan ook niet stellig beweerd worden dat ze niet verdwaald kunnen zijn,
bedanktquote:
Die wordt wel betaald/ingehuurd door de ouders, die zal naar mening meer de kant van de ouders op praten. Voor hem tig anderen, die wel met ouders eens zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt. Ook de advocaat van die ouders schat die kans in op nog zo'n 15%.
Die heeft ook wel een bepaald belang bij die uitspraak. Als hij het andersom inschatte, zat zijn opdracht er ook zo'n beetje op en was zijn werk klaar. Maar idd, het kan nog alle kanten op dus.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt. Ook de advocaat van die ouders schat die kans in op nog zo'n 15%.
Dat is niet bekend maar deze video's geven een indruk wat erop zou kunnen staan:quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:57 schreef ToniB het volgende:
Is er al iets bekend over de ontbrekende foto's tussen 491 -508. Hier ontbreken volgens mij 7 foto's. Zijn die gewist of niets bekend?
Uiteraard heeft die er belang bij, maar hij geeft toch aan dat het nog wel een optie is. Niet dat het uitgesloten is.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:03 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Die heeft ook wel een bepaald belang bij die uitspraak. Als hij het andersom inschatte, zat zijn opdracht er ook zo'n beetje op en was zijn werk klaar. Maar idd, het kan nog alle kanten op dus.
Wat ik wel twijfelachtig vind is dat de ouders deze maand naar Panama reizen om de resten en bezittingen in ontvangst te nemen. Bij aanwijzingen van een misdrijf zou dat als bewijsmateriaal langer vastgehouden worden toch?
Wat ik begrijp is dat een onderzoek in Panama en maximale duur heeft en dat die bijna is afgelopen. Volgens Pitti (?) zou dat nog wel verlengd kunnen worden als daar bij iemand om toestemming voor gevraagd wordt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:03 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Die heeft ook wel een bepaald belang bij die uitspraak. Als hij het andersom inschatte, zat zijn opdracht er ook zo'n beetje op en was zijn werk klaar. Maar idd, het kan nog alle kanten op dus.
Wat ik wel twijfelachtig vind is dat de ouders deze maand naar Panama reizen om de resten en bezittingen in ontvangst te nemen. Bij aanwijzingen van een misdrijf zou dat als bewijsmateriaal langer vastgehouden worden toch?
Ben ik met je eens, waarschijnlijk willen ze er een eind aan breien. Blijft wel dat zodra de resten en bezittingen in handen van de ouders zijn, ze als bewijsmateriaal niet opnieuw ingezet kunnen worden. Tenzij het NFI ze in ontvangst neemt en gelijk verzegeld oid. Ik weet niet of de advocaat die bevoegdheid ook heeft.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Uiteraard heeft die er belang bij, maar hij geeft toch aan dat het nog wel een optie is. Niet dat het uitgesloten is.
En dat onderzoek in Panama... Het heeft er toch veel van weg dat dat met name gepruts is geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |