abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144349005
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat ik begrijp is dat een onderzoek in Panama en maximale duur heeft en dat die bijna is afgelopen. Volgens Pitti (?) zou dat nog wel verlengd kunnen worden als daar bij iemand om toestemming voor gevraagd wordt.
Ja klopt, maar in geval van verlenging zouden de resten en bezittingen niet overhandigd kunnen worden ivm verder onderzoek
pi_144349012
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:50 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, er zijn nog geen gegevens naar buiten gebracht die duidelijk in een bepaalde richting wijzen.
Vraag me echt af of die er ooit wel gaan komen (gegevens, aanwijzingen, bewijzen die in een duidelijke richting wijzen of de zaak zelfs oplossen). Met nog een los stuk bot wat evt. nog gevonden gaat worden schiet je ook niet veel op.

Heb 't al gepost, maar dat 911 pas 18 uur na de eerste noodoprooep is gebeld vind ik toch opvallend. Hadden ze pas na 18 uur bedacht dat dat daar wel eens het alarnummer zou kunnen zijn? Hoewel 911 niet voor heel Noord-Amerika geldt had ik toch wat sneller na de eerste instinctieve (?) 112-telefoontjes een 911 oproep 'verwacht'.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_144349025
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:13 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, waarschijnlijk willen ze er een eind aan breien. Blijft wel dat zodra de resten en bezittingen in handen van de ouders zijn, ze als bewijsmateriaal niet opnieuw ingezet kunnen worden. Tenzij het NFI ze in ontvangst neemt en gelijk verzegeld oid. Ik weet niet of de advocaat die bevoegdheid ook heeft.
Ze hebben er nooit zin in gehad. Ondanks dat er best veel dingen waren (en zijn) die niet wijzen op verdwalen en er nog best veel dingen zijn die je jezelf als onderzoeker af zou kunnen vragen, hebben ze daar nauwelijks werk van gemaakt.

Echt zin hebben ze nooit in dat onderzoek gehad. Het liefst van alles hadden ze het vanaf minuut één op verdwalen gegooid en het dossier in het archief gemikt. In kranten stond ook weleens dat er alleen werd gezocht als die ouders er waren. Er is ook totaal niet op de juiste plekken gezocht.
pi_144349051
Update telefoonschema.

Wat voor data zou nog meer interessant kunnen zijn in dit overzicht?

pi_144349127
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:14 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Vraag me echt af of die er ooit wel gaan komen (gegevens, aanwijzingen, bewijzen die in een duidelijke richting wijzen of de zaak zelfs oplossen). Met nog een los stuk bot wat evt. nog gevonden gaat worden schiet je ook niet veel op.

Heb 't al gepost, maar dat 911 pas 18 uur na de eerste noodoprooep is gebeld vind ik toch opvallend. Hadden ze pas na 18 uur bedacht dat dat daar wel eens het alarnummer zou kunnen zijn? Hoewel 911 niet voor heel Noord-Amerika geldt had ik toch wat sneller na de eerste instinctieve (?) 112-telefoontjes een 911 oproep 'verwacht'.
Dat vind ik ook vreemd, tenzij ze het 112 nummer opgeslagen hadden en dus niet de nummers intoetsten maar uit het geheugen of via voorkeursknop belden. Maar dan nog, bij geen succes probeer je toch van alles...
pi_144349155
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:16 schreef Geruisloos het volgende:
Update telefoonschema.

[ afbeelding ]
De masten waarmee die telefoons verbinding hadden.
pi_144349189
sorry dubbel
  dinsdag 9 september 2014 @ 14:23:12 #233
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144349251
5 posts in 5 jaar. Je maakt je naam waar ;)

quote:
Update telefoonschema.

Op 1 april 14:00(?) is er in NL nog een whatsapp-berichtje van de iPhone aangekomen.
Op 2 april 16:13 was er een zware aardbeving (6.3) voor de Pacifische kust van Panama die tot in Bocas del Toro voelbaar was, en waardoor telefoonverbindingen uitvielen.
Op 4 april begonnen hevige regenbuien in dat gebied.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  dinsdag 9 september 2014 @ 14:25:23 #234
37248 BertV
Klei indiaan
pi_144349328
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:14 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Hoewel 911 niet voor heel Noord-Amerika geldt had ik toch wat sneller na de eerste instinctieve (?) 112-telefoontjes een 911 oproep 'verwacht'.
Ik kijk er van op dat ze het wisten. Ik kom uit de 0611 tijd en ken het nog van het programma Rescue 911, dat verdween van TV toen ze 3 jaar waren.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_144349465
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:40 schreef Gorraay het volgende:
los Romeros
dit is een van de dorpjes in de Valle del Risco, Bocas del Toro

zo heel achterlijk ziet dat er niet uit - lijkt wel een moderne camping :)
volgens mij is er ook elektriciteit etc.

http://www.panoramio.com/(...)te_desc&user=1275394
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144349529
nog 1

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144349565
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:29 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja, het is allemaal net wat geciviliseerder dan wat loshangende boomhutten. :) Waar elektriciteit is, zijn mensen. Dan kun je hulp inschakelen en in elk geval eten / in leven blijven. Of het moet zijn dat die mensen niet van goede wil zijn....
pi_144349615
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:57 schreef Halcon het volgende: Klopt. Ook de advocaat van die ouders schat die kans in op nog zo'n 15%.
Je vergeet daarbij dat de advocaat en de ouders (in tegenstelling tot ons zolderkamer speurneuzen) WEL alle informatie en onderzoeksresultaten weten, en juist zij zijn het die overtuigd zijn van een misdrijf, zij hebben meer informatie dan ons dus misschien is hun conclusie wel behoorlijk ergens op gebaseerd? Op mogelijke informatie die wij niet hebben en voor redenen ook niet naar buiten zullen worden gebracht? Dat weten we niet.

De familie en de advocaat heeft de onderzoeksresultaten (van deel 2 wat volgende week word gepubliceerd) wel al, die gegevens heeft hun i.i.g niet naar een verdwaling of ongeluk gebracht.

quote:
0s.gif [b]Op Op dinsdag 9 september 2014 13:47 schreef Halcon het volgende: Vraag blijft dan waarom de "kidnapper" de telefoons niet heeft afgepakt.
Dan is inderdaad DE vraag. Een compleet terechte vraag, want dat de kidnappers een telefoon en camera niet zouden afpakken is zeer onlogisch, daarin heeft iedereen groot gelijk. Toch kunnen er wel verklaringen voor zijn.

Mogelijke verklaringen ervoor:

- Misschien hebben ze de telefoons nog kunnen verstoppen onder hun kleren?
- Misschien is er helemaal nooit sprake geweest van 'afpakken' omdat de meiden helemaal niet meer leefde en de daders die oproepen allen zelf gemaakt hebben?
- Misschien wisten de ontvoerders al dat de meiden daar tóch geen bereik zouden hebben en maakte zich daar geen seconde druk om?
- Misschien zijn ze ergens meegenomen/vastgehouden zonder dat de daders in hun tas hadden gekeken, omdat de kidnappers niet snugger waren? En kwamen ze pas achteraf erachter en hebben ze mogelijke dingen op de telefoon gewist en nog extra noodoproepen gedaan ter dwaalspoor?

Voor de duidelijkheid: je vroeg me deze vraag/naar verklaringen wáárom kidnappers dat dan niet gedaan zouden hebben dus speculeren moest wel even, want er bestaan wel degelijk mogelijke situaties/verklaringen voor maar als/in het geval dat de kidnappers dat niet deden, dan is je punt geheel terecht.
pi_144349639
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:08 schreef Grijzemassa het volgende:

Wat ook een verklaring kan zijn voor de tijden van
....

Ik zie niet echt een patroon in de bel tijden behalve dan dat er praktisch niet in het donker gebeld is, verder gewoon tussenpozen van een paar uur.
die excelsheets tonen toch wel een dagelijks patroon qua overeenkomwt van tijden: hoe weet je die, als je geen horloge om had, en wellicht niet eens een horloge bij je had? Zie laatste foto's K & L, zie jullie een horloge om de pols van de dames?
pi_144349645
quote:
Update telefoonschema.

[ afbeelding ]
Ik zou de dag dat er geen activiteit was ook gewoon een balk geven.
Eventueel dat zwakke signaal (8 april?), de zoektochten met helikopter (8 april?), de tocht van F op 3 april tot de eerste paddock (locatie kan toen dan dus niet daar op het pad zijn geweest) en, als we de exacte dagen daarvan kunnen achterhalen (Stacey?) de dagen dat het pad was afgesloten voor werkzaamheden. Dat moet ook in die periode zijn geweest namelijk. (Zie ik nu spoken dat het wel heel toevallig net tijdens het eerste bezoek van de familie was? Alsof ze wilden voorkomen dat die daar gingen zoeken?)
pi_144349669
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

De masten waarmee die telefoons verbinding hadden.
Weet jij die?
pi_144349713
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:34 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Je vergeet daarbij dat de advocaat en de ouders (in tegenstelling tot ons zolderkamer speurneuzen) WEL alle informatie en onderzoeksresultaten weten, en juist zij zijn het die overtuigd zijn van een misdrijf, zij hebben meer informatie dan ons dus misschien is hun conclusie wel behoorlijk ergens op gebaseerd? Op mogelijke informatie die wij niet hebben en voor redenen ook niet naar buiten zullen worden gebracht? Dat weten we niet.

De familie en de advocaat heeft de onderzoeksresultaten (van deel 2 wat volgende week word gepubliceerd) wel al, en die gegevens heeft hun i.i.g niet naar een verdwaling of ongeluk gebracht.

[..]

Dan is inderdaad DE vraag. Een compleet terechte vraag, want dat de kidnappers een telefoon en camera niet zouden afpakken is zeer onlogisch. Toch kunnen er wel verklaringen voor zijn.

Mogelijke verklaringen ervoor:

- Misschien hebben ze de telefoons nog kunnen verstoppen onder hun kleren?
- Misschien is er helemaal nooit sprake geweest van 'afpakken' omdat de meiden helemaal niet meer leefde en de daders die oproepen allen zelf gemaakt hebben?
- Misschien wisten de ontvoerders al dat de meiden daar tóch geen bereik zouden hebben en maakte zich daar geen seconde druk om?
- Misschien zijn ze ergens meegenomen/vastgehouden zonder dat de daders in hun tas hadden gekeken, omdat de kidnappers niet snugger waren? En kwamen ze pas achteraf erachter en hebben ze mogelijke dingen op de telefoon gewist en nog extra noodoproepen gedaan ter dwaalspoor?

Voor de duidelijkheid:

Je vroeg me deze vraag/naar verklaringen wáárom kidnappers dat dan niet gedaan zouden hebben dus speculeren moest wel even, want er bestaan wel degelijk mogelijke situaties/verklaringen voor maar ik geef je gelijk, als/in het geval dat de meiden nog geleefd hebben en ze desalniettemin niks afpakte, dan is je punt geheel terecht.
Dat klopt, ik denk zelf ook aan een misdrijf, maar verdwalen kun je nog niet helemaal uitsluiten. Niet op basis van de informatie die wij hebben en kennelijk ook niet op basis van de informatie die zij hebben, want die advocaat houdt die optie toch nog open. Weliswaar gaat hij uit van betrokkenheid van derden, maar iets anders sluit hij niet uit.

Telefoons verstoppen onder hun kleren lijkt me sterk. Wat is het doel van zo'n kidnapping? Dat zal dan toch gaan richting orgaanhandel of verkrachting. In beide gevallen merk je een telefoon wel op. Tweede bullet zou kunnen, maar waarom zouden ze dan proberen 911 te bellen? Derde bullet lijkt me wat nonchalant. Het zou kunnen, maar waarom zou je het risico nemen? 4e zou kunnen, maar kans lijkt me erg klein.
pi_144349718
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Weet jij die?
Helaas niet.
pi_144349849
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:29 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Gezien de bouwmaterialen die zijn gebruikt verwacht je ook dat er een weg loopt of ze moeten per helikopter zijn gebracht. Elektriciteit? Dan moeten er elektriciteitskabels door dat gebied lopen of zouden ze gebruik maken van generatoren? Dan zit je weer met aanvoer van brandstof. Ik zie geen auto's trouwens.
pi_144349953
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Gezien de bouwmaterialen die zijn gebruikt verwacht je ook dat er een weg loopt of ze moeten per helikopter zijn gebracht. Elektriciteit? Dan moeten er elektriciteitskabels door dat gebied lopen of zouden ze gebruik maken van generatoren? Dan zit je weer met aanvoer van brandstof. Ik zie geen auto's trouwens.
dit dorpje ligt een stukje noordelijker in de Valle Del Risco
maar ik neem aan dat al die dorpjes er min of meer zo uitzien
ik zie wel bandensporen
pi_144350006
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:44 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ik zie wel bandensporen
Wilde ik net zeggen, de bandensporen.
Is dit het dorpje waar je zojuist op je kaartje om 11.11 uurbij zette "grootste dorp' ?
pi_144350030
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:44 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ik zie wel bandensporen
ik zie een weg lopen en wat lijkt op een soort bushalte huisje
pi_144350036
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:34 schreef Jezus9 het volgende:
Je vergeet daarbij dat de advocaat en de ouders (in tegenstelling tot ons zolderkamer speurneuzen) WEL alle informatie en onderzoeksresultaten weten, en juist zij zijn het die overtuigd zijn van een misdrijf, zij hebben meer informatie dan ons dus misschien is hun conclusie wel behoorlijk ergens op gebaseerd? Op mogelijke informatie die wij niet hebben en voor redenen ook niet naar buiten zullen worden gebracht? Dat weten we niet. De familie en de advocaat heeft de onderzoeksresultaten (van deel 2 wat volgende week word gepubliceerd) wel al, die gegevens heeft hun i.i.g niet naar een verdwaling of ongeluk gebracht.
Nee, die hebben ze niet. Lees AFK even.. Vandaag een update dat ze die info dus nog steeds niet hebben.
pi_144350049
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:46 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik zie een weg lopen en wat lijkt op een soort bushalte huisje
Om alleen als voetpad te dienen lijkt dat weggetje me net wat te royaal.
pi_144350077
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:45 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Wilde ik net zeggen, de bandensporen.
Is dit het dorpje waar je zojuist op je kaartje om 11.11 uurbij zette "grootste dorp' ?
dan nog iets noordelijker dan > grootste dorp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')