abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144335822
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:24 schreef jackie12 het volgende:

Ik stel je echter maar 1 vraag Dr Schnautzer : waarom hebben Kris en Lisanne in een noodsituatie allebei maar 1 keer geprobeerd te bellen naar het noodnummer en daarna tot de volgende ochtend niet meer?
Dat vind ik ook heel onverklaarbaar, in geval van een noodsituatie probeer je niet slechts 2 keer een alarmnummer te bellen (met een tussenpoze van maarliefst 12 minuten) en denkt dan ach ik probeer het morgen wel eens een keertje.
pi_144335891
Terwijl ik het net schreef over de smsjes kreeg ik opeens een ingeving.

Stel ik stuur in een gebied zonder bereik een sms naar 10 mensen.
Deze sms komt dan denk ik niet aan maar pas op het moment dat ik weer bereik heb. Toch?

Oke, stel Lisanne en Kris waren verdwaald en ze hebben inderdaad smsjes gestuurd (of appjes) naar geliefden.
Deze kwamen toen niet aan maar toen de rugzak werd gevonden en overhandigd werden aan de overheid in panama moet dat ding na op de lader te zijn gezet achter mekaar binnengekomen smsjes zijn gekomen?!

Tingelingeling, tingelingeling (heb ik ook als mn batterij op is en m thuis weer oplaadt, komt alles in 1 keer binnen)

Denk niet dat dat gebeurd is!
pi_144335904
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:36 schreef mig72 het volgende:

[..]

Snap je wel dat internationaal bellen best duur is en lang niet altijd onder een standaard abonnement inbegrepen wordt? Misschien hadden ze geen buitenlandplan waardoor het onmogelijk was.

De recherche zal precies weten wat voor belplan ze hadden (en welke provider).
Het is 2014, toch te gek voor woorden dat een noodnummer bellen niet lukt, ook al heb je geen bereik met zendmasten....dan moeten ze maar iets verzinnen, via die satellieten... dat wordt tijd !
  maandag 8 september 2014 @ 23:41:44 #179
430880 mig72
De Professional
pi_144335912
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:39 schreef Rubella het volgende:

[..]

Die dingen zijn erg handig op vakantie. Ook een solar lader is aan te raden.
Met een dicht begroeid bladerdak? Handig voor de woestijn...
pi_144335940
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:41 schreef jackie12 het volgende:

Deze sms komt dan denk ik niet aan maar pas op het moment dat ik weer bereik heb. Toch?

Oke, stel Lisanne en Kris waren verdwaald en ze hebben inderdaad smsjes gestuurd (of appjes) naar geliefden.
Deze kwamen toen niet aan maar toen de rugzak werd gevonden en overhandigd werden aan de overheid in panama moet dat ding na op de lader te zijn gezet achter mekaar binnengekomen smsjes zijn gekomen?!

Tingelingeling, tingelingeling (heb ik ook als mn batterij op is en m thuis weer oplaadt, komt alles in 1 keer binnen)

Waren de telefoons nog wel intact dan? Geen waterschade enzo?
Abracadabra, tapate guarra!
pi_144335950
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:41 schreef mig72 het volgende:

[..]

Met een dicht begroeid bladerdak? Handig voor de woestijn...
Niet in dit geval, maar gewoonlijk voldoet een solar prima. Hij is overigens ook goedkoper.
  maandag 8 september 2014 @ 23:44:31 #182
430880 mig72
De Professional
pi_144336025
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:41 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

Het is 2014, toch te gek voor woorden dat een noodnummer bellen niet lukt, ook al heb je geen bereik met zendmasten....dan moeten ze maar iets verzinnen, via die satellieten... dat wordt tijd !
Zoiets is al verzonnen. Het heet een satellietfoon. Je kan zelf mee op de open oceaan bellen:

http://www.globalsatellit(...)zGl0_tCCnxoCWFDw_wcB
pi_144336049
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:07 schreef suddenintuition het volgende:
Stratotanker 22.58 u : Heb je de link van Rubella al gelezen ? ik kon het niet laten, bij nader inzien, met jouw lastige beetweterige karakter, om hier nog even terug te komen, jammer voor jou !
( overigens ben je met die foto `s wel supergoed ! ) maar i e t s aardiger mag ook wel !
Ik heb hem inderdaad gezien. Even gescant omdat het mij volledig bekend is. Zoals ik al eerder aanhaalde lijk jij de tekst desondanks niet te begrijpen ondanks uitleg in dit topic. Het verbaasd me daarom ook niets dat je nog steeds denkt dat je verhaal steek houdt. Maar ik zie dat je ondanks je vertrek toch nog wat wilt vertellen in dit topic.

quote:

Smsjes zijn letterlijk pakketjes die je een netwerk op duwt. Je stelt ontvanger 06 in en typt een text en duwt hem het netwerk op. Zodra de SMS verzonden is maakt het niet uit of je ontvangst hebt of niet. Het pakketjes wordt door het netwerk zelf gerouteerd / naar de juiste ontvanger gestuurd. Voor zover ik juist heb onthouden is zelfs het bijvoegen van de afzender 06 geen SMS specificatie, maar wordt dit door het netwerk gedaan.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 23:50:24 ]
pi_144336088
quote:

klopt, heb ik me ook al tig keren afgevraagd....hebben de mensen thuis, familie, vrienden
n o o i t iets ontvangen ? ook dat behoort volgens mij tot de prive - afdeling...
daar ben ik in de nabije toekomst ook benieuwd naar, of ze daar iets over zullen zeggen...
pi_144336209
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:39 schreef Za het volgende:

[..]

Dat vind ik ook heel onverklaarbaar, in geval van een noodsituatie probeer je niet slechts 2 keer een alarmnummer te bellen (met een tussenpoze van maarliefst 12 minuten) en denkt dan ach ik probeer het morgen wel eens een keertje.
het is niet onverklaarbaar als je bedenkt dat hun telefoons aangeven dat er geen bereik is
en de telefoons bijna leeg zijn.
Dan moet je je dus verplaatsen en het dan opnieuw proberen. Dat deden ze de volgende dag.
Het is eigenlijk common sense het zo te doen en niet in wilde paniek er op los te gaan bellen. Ze hadden namelijk geen contact. Feit dat wij nu weten dat hun signalen wel zijn opgepikt, daar kochten zijn niks voor, want er was geen contact. Zij wisten niet beter dan dat hun belpogingen vruchteloos zouden zijn, tenzij ze op terrein zouden komen waar wel bereik was.

Ik bel ook nooit twintig keer achter elkaar als ik geen bereik heb. Dat is zinloos
pi_144336229
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:45 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ik heb hem inderdaad gezien. Even gescant omdat het mij volledig bekend is. Zoals ik al eerder aanhaalde lijk jij de tekst desondanks niet te begrijpen ondanks uitleg in dit topic. Het verbaasd me daarom ook niets dat je nog steeds denkt dat je verhaal steek houdt. Maar ik zie dat je ondanks je vertrek toch nog wat wilt vertellen in dit topic.
en mijn statement blijft staan, tot in alle eeuwigheid, want ik weet het 1000% zeker....anders had ik het niet aangehaald, ..zo ben ik....dus er veranderd niets, alles wordt gelokaliseerd en opgeslagen
a l l e s , nog wel, welke tv-zenders jij gisteravond hebt bekeken, en hoelaat ...
ik weet het, ik ben eigenwijs...erg !
pi_144336304
Lisanne heeft in mijn beleving het langst geleefd, zij kon niet bellen met Kris telefoon. En er is ook weefsel van haar gevonden. In theorie kan haar overlijden ook nog na 11 april zijn geweest.
  maandag 8 september 2014 @ 23:52:46 #188
430880 mig72
De Professional
pi_144336320
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:50 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

en mijn statement blijft staan, tot in alle eeuwigheid, want ik weet het 1000% zeker....anders had ik het niet aangehaald, ..zo ben ik....dus er veranderd niets, alles wordt gelokaliseerd en opgeslagen
a l l e s , nog wel, welke tv-zenders jij gisteravond hebt bekeken, en hoelaat ...
Welcome to BNW. Hier hoor je thuis. Topics gemaakt al met die theorie?
  maandag 8 september 2014 @ 23:52:46 #189
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144336321
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:50 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

Er is toch al meerdere malen uitgelegd dat als een telefoon geen bereik heeft, hij ook zijn positie niet kan bepalen? Wat is daar nou zo moeilijk aan om te begrijpen?
  maandag 8 september 2014 @ 23:53:16 #190
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_144336351
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 21:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Waarom zou een Indiaan midden in de nacht 90 foto's maken

:D :D
  maandag 8 september 2014 @ 23:53:59 #191
430880 mig72
De Professional
pi_144336376
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:52 schreef hermanos het volgende:

[..]

Er is toch al meerdere malen uitgelegd dat als een telefoon geen bereik heeft, hij ook zijn positie niet kan bepalen? Wat is daar nou zo moeilijk aan om te begrijpen?
Dit klopt niet helemaal. Wat jij onder 'bereik' verstaat is een bepaald soort signaal. Er bestaan echter meerdere soorten signalen, die allemaal hun eigen dekkingsgraad hebben.
  maandag 8 september 2014 @ 23:56:36 #192
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144336468
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:53 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dit klopt niet helemaal. Wat jij onder 'bereik' verstaat is een bepaald soort signaal. Er bestaan echter meerdere soorten signalen, die allemaal hun eigen dekkingsgraad hebben.
Welke signalen gebruikt een mobiele telefoon dan nog meer behalve de normale verbinding naar de zendmast?

edit: ja met wifi hotspots kunnen ze ook zien waar je ongeveer bent, omdat die vastgelegd zijn door die autootjes, maar die zullen ze in de jungle daar niet hebben dus dat telt niet mee.
pi_144336490
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 23:49 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

het is niet onverklaarbaar als je bedenkt dat hun telefoons aangeven dat er geen bereik is
Dan moet je je dus verplaatsen en het dan opnieuw proberen. Dat deden ze de volgende dag.
Het is eigenlijk common sense het zo te doen en niet in wilde paniek er op los te gaan bellen. Ze hadden namelijk geen contact. Feit dat wij nu weten dat hun signalen wel zijn opgepikt, daar kochten zijn niks voor, want er was geen contact. Zij wisten niet beter dan dat hun belpogingen vruchteloos zouden zijn, tenzij ze op terrein zouden komen waar wel bereik was.

Ik bel ook nooit twintig keer achter elkaar als ik geen bereik heb. Dat is zinloos
helemaal niet met je eens.

Ik zou tig keer bellen met 1 telefoon en de ander uit doen om die te sparen.
Totaal geen logische gedachte wat jij zegt.
Bovendien was de laatste oproep om 16.52. Toen was t nog licht
Ze konden toen nog bijna 2 uur doorlopen tot het donker was en het iig dan nog een keertje proberen of ze op dat punt wel bereik hadden.

En dat hebben ze dus niet gedaan !!
pi_144336505
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 23:49 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

In dit scenario is steeds uitgegaan van een noodsituatie. Bv een van de twee is gevallen en heeft haar been gebroken. In paniek wordt 911 gebeld, na 12 minuten nog eens en dan niet meer, dat is niet logisch, misschien wel als je een goede vriend wil spreken om even bij te praten of een afspraak wilt maken met iemand, maar wanneer je in paniek bent denk je niet morgen weer een dag.

Indien ze handelden op basis van wat hun telefoon aangaf (geen bereik) hadden ze geen enkele noodoproep gedaan.
pi_144336534
waarom is de vondst van de rugtas pas op 13 juni bekend gemaakt ? terwijl het dus zomaar zou kunnen, dat ie op 12 april al gedumpt is....( hoewel ik ook vindt dat ie r daar te goed voor uitzag
het blauw van de tas glansde ook nog zo mooi ) Kan het ook zijn, dat die tas door ( ? ) .... heel lang is vastgehouden, al die weken ? En misschien pas begin juni ergens is gedumpt, en vervolgens op 13 juni gevonden ? Of was ie al eerder gevonden, maar is de informatie pas op 13 juni naar buiten gebracht ? weet iemand dat ?
  dinsdag 9 september 2014 @ 00:00:04 #196
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144336580
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:57 schreef jackie12 het volgende:

[..]

helemaal niet met je eens.

Ik zou tig keer bellen met 1 telefoon en de ander uit doen om die te sparen.
Totaal geen logische gedachte wat jij zegt.
Bovendien was de laatste oproep om 16.52. Toen was t nog licht
Ze konden toen nog bijna 2 uur doorlopen tot het donker was en het iig dan nog een keertje proberen of ze op dat punt wel bereik hadden.

En dat hebben ze dus niet gedaan !!
Ik vind het wel een logische gedachte. Als je gewoon geen dekking hebt en je blijft tegen beter weten in stug doorbellen, ben je waarschijnlijk in paniek en dan denk je juist niet logisch na.

Daarnaast kan het net zo goed zijn dat de telefoons te nat geworden zijn en dat ze een tijd hebben moeten drogen om weer te kunnen gebruiken.
  dinsdag 9 september 2014 @ 00:00:40 #197
430880 mig72
De Professional
pi_144336595
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:56 schreef hermanos het volgende:

[..]

Welke signalen gebruikt een mobiele telefoon dan nog meer behalve de normale verbinding naar de zendmast?

GPRS, 2G, 3G, Wifi sommigen hebben ook GPS.
pi_144336603
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:52 schreef hermanos het volgende:

[..]

simpel, omdat het niet waar is....maar dit komt nog wel uit, misschien juist wel, door deze zaak !
pi_144336677
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 00:00 schreef hermanos het volgende:

[..]

Ik vind het wel een logische gedachte. Als je gewoon geen dekking hebt en je blijft tegen beter weten in stug doorbellen, ben je waarschijnlijk in paniek en dan denk je juist niet logisch na.

Daarnaast kan het net zo goed zijn dat de telefoons te nat geworden zijn en dat ze een tijd hebben moeten drogen om weer te kunnen gebruiken.
Dat heb ik in een eerder draadje ook al gezegd. De luchtvochtigheid is erg hoog en zelfs goed ingepakte apparatuur wordt vochtig. Helaas ben ik ervaringsdeskundige met een fototoestel.
pi_144336702
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 00:00 schreef hermanos het volgende:

[..]

Ja , ze donderden allebei na de noodoproepen in de rivier (konden ze nog helemaal niet bij de rivier zijn overigens) legden ze die in de nacht te drogen en waren ze sochtends allebei weer droog.

Iedereen mag zn eigen gedachten hebben maar ik reageer nu alleen nog op verdwaalaanhangers die met goede en scherpe opmerkingen komen.

Niks met arrogantie te maken

En hoe kun je twee uur na 1652 uur weten of je wel of geen dekking hebt zonder het iig 1x te proberen?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')