quote:Op maandag 8 september 2014 13:27 schreef Stupidisco het volgende:
Snelle vertaling van de telefoongegevens. Mogelijke fouten in de vertaling hoor ik graag.
1 april
16:39 - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)
2 april
06:58 - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)
10:53 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)
13:56 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)
3 april
09:32 - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - oproep naar 911 (= iPhone Kris)
13:50 - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
16:00 - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)
4 april
10:16 - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
Telefoon Lisanne blijft uit.
5 april
04:50 - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
10:50 - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
6 april
10:26 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
11 april
10:51 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
11:56 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
quote:Even een overzicht gemaakt op basis van enkel de tijdstippen:
04:50 - 5 april - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - 5 april - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
06:58 - 2 april - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - 2 april - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)
09:32 - 3 april - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - 3 april - oproep naar 911 (= iPhone Kris)
10:16 - 4 april - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
10:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:50 - 5 april - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - 5 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:51 - 11 april- telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:53 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)
11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:37 - 5 april - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:37 - 6 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - 4 april - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:50 - 3 april - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
13:56 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)
16:00 - 3 april - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - 3 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)
16:39 - 1 april - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 1 april - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)
Het tijdblok tussen 10:16 tot 10:53 uur en die van van 13:37 tot 13:56 uur zijn enigszins opvallend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie hieronderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - FotoverslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere vermissingen in het gebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Berovingen in het gebied rond Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lonely Planet-beschrijving El Pianista:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interessante docu over verdwalen in de jungle:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op de vulkaan (Volcán Barú) vanaf de Mirador, genomen op 1 april 2014 @ 13:01:50
• Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 @ 13:54:58 - 04-08Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend![]()
Misschien nog even sorteren op datum, dit leest wel heel lastig zo.quote:Op maandag 8 september 2014 18:30 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Even een overzicht gemaakt op basis van enkel de tijdstippen:
04:50 - 5 april - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
06:58 - 2 april - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
10:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:51 - 11 april- telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:50 - 3 april - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
13:56 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)
Het tijdblok tussen 10:16 tot 10:53 uur en die van van 13:37 tot 13:56 uur zijn enigszins opvallend.
Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Kan nog. We hebben een excelmeester hier nodig.quote:Op maandag 8 september 2014 18:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Misschien nog even sorteren op datum, dit leest wel heel lastig zo.![]()
![]()
Knipquote:Op maandag 8 september 2014 18:59 schreef Molurus het volgende:
Misschien nog even sorteren op datum, dit leest wel heel lastig zo.![]()
Iets beter... maar ik bedoelde eigenlijk chronologisch. Dus zo:quote:Op maandag 8 september 2014 19:03 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Zo bedoel je? (vind dit zelf lastiger te lezen moet ik eerlijk zeggen)
11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Dat overzicht had ik eerder al geplaatst. Zie ook de OP.quote:Op maandag 8 september 2014 19:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Iets beter... maar ik bedoelde eigenlijk chronologisch. Dus zo:![]()
Ik neem onderstaande nog even met een aanvulling mee uit het voorgaande deel.
Het valt me op dat op 5 April de iPhone in 1 minuut is opgestart en weer uitgeschakeld. Ik heb zelf geen iPhone 4(s?), maar het lijkt mij vrij kort om een toestel in 1 minuut volledig op te starten én weer zoals het hoort uit te schakelen. Een situatie waarin dat wel kan is wanneer de batterij leeg raakt.
1
210:50 - 5 april - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
De eerst volgende keer dat de telefoon weer wordt ingeschakeld wordt er geen PIN ingevoerd.
1 10:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
Aan de andere kant wordt op 3 april in ~1 minuut na opstarten 911 gebeld.
1
209:32 - 3 april - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
Technisch gezien heb je natuurlijk van 09:32:00 tot 09:33:59 dus dat zou max. 2 minuten zijn.
Op 4 april gaat de telefoon aan "en even later uit".
1 10:16 - 4 april - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
Op 5 april schakelt de telefoon ook in en uit in ~1 minuut.
1
210:50 - 5 april - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
Op 6 april schakelt de telefoon ook in en uit in ~1 minuut.
1
210:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
Voor nu denk ik dat de iPhone op 3 april al leeg was na 09:33. Op 11 april is hij "mogelijk" kort geladen. Ik heb er geen vertrouwen in dat een iphone die 5 dagen stil ligt en daarvoor binnen 1 minuut uitschakelde op 11 april opeens 5 minuten ingeschakeld kan zijn. Maar daarmee ga ik ervan uit dat de iPhone accu in de "1 minuut calls" al leeg was. Maar inschakelen, ontvangst checken, uitschakelen kan mogelijk ook in 1 minuut. Heb geen iphone dus kan niet checken.
Edit: die iPhone heeft zelfs 01:05 aangestaan. Dusja, doe moet haast wel zijn opgeladen.
Maar goed, weer incomplete info.
Dump nondeju die syslog gewoon.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 19:15:39 ]![]()
Het staat daar ook in een buitengewoon verwarrende volgorde.quote:Op maandag 8 september 2014 19:08 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Dat overzicht had ik eerder al geplaatst. Zie ook de OP.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Waarom niet op allebei sorteren?quote:Op maandag 8 september 2014 19:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Iets beter... maar ik bedoelde eigenlijk chronologisch. Dus zo:
11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)![]()
![]()
Globaal sorteren op tijd maar niet op datum lijkt me niet zo logisch. Waarom zou dat handig zijn?quote:Zodat je alle ochtendmomenten bij elkaar hebt ofzo?
Tja, ik heb er twee gemaakt (eentje op datum en eentje op tijd). Die derde moet je dan inderdaad zelf maar even maken.quote:Op maandag 8 september 2014 19:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het staat daar ook in een buitengewoon verwarrende volgorde.![]()
Wat ik hieruit opmaak is dat de telefoon diverse keren aan en uit is gezet.
Voor deze handeling heb je het wachtwoord niet nodig
Ook is er diverse keren naar 911 en 112 gebeld
Hier heb je het wachtwoord niet nodig
Mijn dochter heeft een Iphone4
Hiermee kun je met vergrendeld slot een screenshot maken
Ze zegt dat ze dat heel vaak per ongeluk heeft gedaan (tegelijk de vergrendelingsknop en de home-knop indrukken)
Er wordt gezegd dat de complete gegevens nog niet bekend zijn en die nog komen
Met de informatie die nu bekend is gemaakt geloof ik dat K en L alleen de eerste noodoproepen hebben gedaan![]()
In chronologische volgorde zie je ook direct dat er hier en daar iets mist. Zo is het niet duidelijk wanneer Kris op 4 april haar telefoon heeft aangezet. (Toen ze hem om 13:42 uit zette.)quote:Op maandag 8 september 2014 19:13 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Tja, ik heb er twee gemaakt (eentje op datum en eentje op tijd). Die derde moet je dan inderdaad zelf maar even maken.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
In de chronologische versie (op datum) die in het OP staat is dat volgens mij prima duidelijk.quote:Op maandag 8 september 2014 19:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
In chronologische volgorde zie je ook direct dat er hier en daar iets mist. Zo is het niet duidelijk wanneer Kris op 4 april haar telefoon heeft aangezet. (Toen ze hem om 13:42 uit zette.)![]()
Nee, je filtert gewoon eerst op tijdstip en dan vervolgens op datum. Om een bepaald patroon aan te tonen.quote:Op maandag 8 september 2014 19:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Globaal sorteren op tijd maar niet op datum lijkt me niet zo logisch. Waarom zou dat handig zijn?Zodat je alle ochtendmomenten bij elkaar hebt ofzo?
In excel kun je dat doen door een vinkje te plaatsen naast beide geloof ik.![]()
Ah, hij staat twee keer in de OP, had ik niet gezien.quote:Op maandag 8 september 2014 19:18 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
In de chronologische versie (op datum) die in het OP staat is dat volgens mij prima duidelijk.
Laat niet weg dat dat volgens mij helemaal daar niet uit blijkt? Ze zou hem om 10:16 aan *en* uitgezet hebben, en om 13:42 weer uit?Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Ik snap hoe excel werkt, maar iets anders dan een chronologische volgorde wordt het echt niet duidelijker van.quote:Op maandag 8 september 2014 19:18 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nee, je filtert gewoon eerst op tijdstip en dan vervolgens op datum. Om een bepaald patroon aan te tonen.
In excel kun je dat doen door een vinkje te plaatsen naast beide geloof ik.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Klopt helemaal. Zojuist uitgetest op een Iphone4S en dat werkt.quote:Op maandag 8 september 2014 19:16 schreef jackie12 het volgende:
Wat ik hieruit opmaak is dat de telefoon diverse keren aan en uit is gezet.
Voor deze handeling heb je het wachtwoord niet nodig
Ook is er diverse keren naar 911 en 112 gebeld
Hier heb je het wachtwoord niet nodig
Mijn dochter heeft een Iphone4
Hiermee kun je met vergrendeld slot een screenshot maken
Ze zegt dat ze dat heel vaak per ongeluk heeft gedaan (tegelijk de vergrendelingsknop en de home-knop indrukken)
Er wordt gezegd dat de complete gegevens nog niet bekend zijn en die nog komen
Met de informatie die nu bekend is gemaakt geloof ik dat K en L alleen de eerste noodoproepen hebben gedaan
Maar het gekke uit deze reeks oproepen vind ik de oproepen van de eerste dag. Blijkbaar is er iets gebeurd waardoor een noodoproep om 16:39 noodzakelijk bleek. Hierna volgde er nog één om 16:51 en hierna bleef het die dag stil.
Het lijkt mij dat als je geen bereik hebt of de oproep lukt niet weer de bewoonde wereld op gaat zoeken. En waarom slechts 2 oproepen? Me dunkt dat je als een idioot blijft bellen als er iets aan de hand is to je iemand gesproken hebt.![]()
Omdat het toen al einde verhaal was.quote:Op maandag 8 september 2014 19:21 schreef Rubella het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Zojuist uitgetest op een Iphone4S en dat werkt.
Maar het gekke uit deze reeks oproepen vind ik de oproepen van de eerste dag. Blijkbaar is er iets gebeurd waardoor een noodoproep om 16:39 noodzakelijk bleek. Hierna volgde er nog één om 16:51 en hierna bleef het die dag stil.
Het lijkt mij dat als je geen bereik hebt of de oproep lukt niet weer de bewoonde wereld op gaat zoeken. En waarom slechts 2 oproepen? Me dunkt dat je als een idioot blijft bellen als er iets aan de hand is to je iemand gesproken hebt.
Heel hard misschien maar gezien deze gegevens wel heel logisch![]()
Wat duidelijk is voor de ene is weer minder duidelijk voor de ander. Laten we het daarbij houden.quote:Op maandag 8 september 2014 19:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik snap hoe excel werkt, maar iets anders dan een chronologische volgorde wordt het echt niet duidelijker van.![]()
![]()
Net even nagekeken. Dat moet zijn:quote:Op maandag 8 september 2014 19:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ah, hij staat twee keer in de OP, had ik niet gezien.
Laat niet weg dat dat volgens mij helemaal daar niet uit blijkt? Ze zou hem om 10:16 aan *en* uitgezet hebben, en om 13:42 weer uit?
4 april
13:42 - telefoon aan en weer uitgezet uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)![]()
Dat zou dus betekenen dat het de eerste dag al finaal fout gegaan is met minimaal één van hen, want anders zouden er geen oproepen in de dagen erna geweest zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 19:23 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Omdat het toen al einde verhaal was.
Heel hard misschien maar gezien deze gegevens wel heel logisch![]()
Kijk aan. En dat zie je dus alleen als je het in de juiste volgorde zet.quote:Op maandag 8 september 2014 19:24 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Net even nagekeken. Dat moet zijn:
4 april
13:42 - telefoon aan en weer uitgezet uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
De eerste dag waren ze de weg al kwijt, en liepen dus de verkeerde kant op.quote:Op maandag 8 september 2014 19:24 schreef Rubella het volgende:
[..]
Dat zou dus betekenen dat het de eerste dag al finaal fout gegaan is met minimaal één van hen, want anders zouden er geen oproepen in de dagen erna geweest zijn.![]()
Ik vraag me af of "ingeschakeld" niet als "actief" moet worden gelezen. Misschien had ze dat ding in flight modus staan? Dan zet je hem wel relatief snel "aan" en "uit".quote:Op maandag 8 september 2014 19:08 schreef Stratotanker het volgende:
Ik neem onderstaande nog even met een aanvulling mee uit het voorgaande deel.
Het valt me op dat op 5 April de iPhone in 1 minuut is opgestart en weer uitgeschakeld. Ik heb zelf geen iPhone 4(s?), maar het lijkt mij vrij kort om een toestel in 1 minuut volledig op te starten én weer zoals het hoort uit te schakelen. Een situatie waarin dat wel kan is wanneer de batterij leeg raakt.
[ code verwijderd ]
De eerst volgende keer dat de telefoon weer wordt ingeschakeld wordt er geen PIN ingevoerd.
[ code verwijderd ]
Aan de andere kant wordt op 3 april in ~1 minuut na opstarten 911 gebeld.
[ code verwijderd ]
Technisch gezien heb je natuurlijk van 09:32:00 tot 09:33:59 dus dat zou max. 2 minuten zijn.
Op 4 april gaat de telefoon aan "en even later uit".
[ code verwijderd ]
Op 5 april schakelt de telefoon ook in en uit in ~1 minuut.
[ code verwijderd ]
Op 6 april schakelt de telefoon ook in en uit in ~1 minuut.
[ code verwijderd ]
Voor nu denk ik dat de iPhone op 3 april al leeg was na 09:33. Op 11 april is hij "mogelijk" kort geladen. Ik heb er geen vertrouwen in dat een iphone die 5 dagen stil ligt en daarvoor binnen 1 minuut uitschakelde op 11 april opeens 5 minuten ingeschakeld kan zijn. Maar daarmee ga ik ervan uit dat de iPhone accu in de "1 minuut calls" al leeg was. Maar inschakelen, ontvangst checken, uitschakelen kan mogelijk ook in 1 minuut. Heb geen iphone dus kan niet checken.
Edit: die iPhone heeft zelfs 01:05 aangestaan. Dusja, doe moet haast wel zijn opgeladen.
Maar goed, weer incomplete info.
Dump nondeju die syslog gewoon.
De korte gebruiksduren kunnen zijn geweest om de accu's te sparen.
Overigens valt mij op dat de telefoons, zeker de eerste dagen, relatief kort op elkaar zijn gebruikt. Daarmee lijkt het erop dat Lisanne en Kris (of in ieder geval hun telefoons!) bij elkaar waren. Het weinige gebruik doet mij aan gevaar denken: "pas op dat ze niet zien dat we bellen..".
Either way: Kris haar iphone is tot 11 april in ieder geval in mensenhanden geweest. Of dat nu kris/lisanne of een ander is geweest doet weinig ter zake; er was dus iemand die de telefoon kon bedienen.
In geval van verdwaling, zouden er denk ik: meer verspreid oproepen zijn gedaan (niet met beide telefoons kort op elkaar). Zouden 2: denk ik niet alle spullen intact in een tas gevonden zijn (als dat al waar is hè, weten wij veel hoe die indiaan aan die tas kwam! Voor hetzelfde geldt wilde de dader er vanaf en heeft hij ze bij die indiaan "gebracht"). En 3: zouden er geen rare breuken zijn in de gevonden botten. Zoals ik het lees kan die antropoloog dat ook niet rijmen; een breuk, ok, maar je voet compleet van je been gescheiden? Daar isecht heel veel kracht voor nodig..
En ik blijf erbij; als ze verdwaald waren, dan zou je een afscheidsbericht, foto, anything verwachten.
Ik denk dat ze ontvoerd zijn en zijn vastgehouden. Misschien is 1 van de 2 op 8 april ontsnapt (met camera) of de meiden zijn samen op dat moment gedumpt in het bos, wellicht meer dood dan levend. Misschien deden ze inderdaad een laatste poging om hun daders/omgeving vast te leggen.
De activiteit op 11 april op de telefoon kan de dader zijn geweest die terugkeerde om te controleren of beiden inmiddels waren omgekomen, dat zou ook de tussentijdse stilte verklaren.
[ Bericht 7% gewijzigd door silliegirl op 08-09-2014 19:32:52 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: