Daar zit ik dan. Lekker op de Hogeschool aan m'n Informatica studie. Ik keek 2 jaar erg uit naar deze studie. Eindelijk vrijheid. Eindelijk geen leraren die elke stap van je bekijken en je constant op nutteloze dingen wijzen.
Na jaren zonder enige moeite de HAVO te hebben gedaan was ik daar wel aan toe.
Dit was wat ik verwachtte / wil van een Informatica studie:
• Veel vrijheid
• Hier is je project opdracht, je moet deze colleges (zeg maar JAVA, HTML, CSS, PHP etc) volgen wil je er iets van begrijpen, het moet op deze datum af zijn. Succes.
Wat krijg ik vervolgens:• Je moet dit gaan doen, naast nog 2 onduidelijke kleine projectjes waarvan je bijna niet weet wanneer het moet worden ingeleverd. Je grote project moet volgens exact deze manier worden gedaan (lekker veel vrijheid

), je moet met SCRUM werken (zo'n wel handige methode, maar heeft als nare bijwerking bizar veel controle 'van bovenaf'), oh, en je hebt vast nog wel zin in het kijken naar een paar speeches (urenlange saaie speeches over hoe geweldige die werkmethode is), lessenlang luisteren naar dat leraren over zichzelf praten zonder ook maar enige interesse in de leerlingen te tonen.
• Het precies tegenovergestelde van een vrije opleiding waarin je zelf maar kan bepalen hoe je het project aanpakt, maar gewoon naar school gaat om effectief de programmeertalen leren die je voor je project nodig hebt.
Dit is op de hogeschool Rotterdam BTW, als jullie nog tips hebben over andere hogescholen die informatica geven volgens een manier die mij dus wel aan zou spreken, ik hoor het graag.
gr gr
boze student No.1325246
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper