Bijna dagelijks bedoel ik.quote:Op maandag 8 september 2014 10:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Onzin, het is totaal niet logisch dat de regering net een chemische aanval zou doen als er inspecteurs op bezoek zijn. Volgens de propaganda van de terroristen zou het doel burgers zijn, wat het nog geloofwaardiger maakt. Waarom zouden ze burgers aanvallen in plaats van terroristen.Daar bereik je niks mee.
Ook zouden er bijna chemische aanvallen plaats vinden met helikopters maar daar is geen één video van?
Jouw theorietjes zijn niets waard ten opzichte van het internationaal onderzoeksteam. Ik ben blij dat complotverzinners niet de overhand hebben, anders vervalt de mensheid weer in religieuze armoede.quote:
Inhoudelijk erop ingaan kan niet?quote:Op maandag 8 september 2014 12:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jouw theorietjes zijn niets waard ten opzichte van het internationaal onderzoeksteam. Ik ben blij dat complotverzinners niet de overhand hebben, anders vervalt de mensheid weer in religieuze armoede.
Zou ze ook de ISIS strijders verwennen?quote:Op maandag 8 september 2014 18:13 schreef SadPanda het volgende:
British women join ISIS police force responsible for punishing Muslims who break strict sharia law
Last week Sally Jones, 45, a former housewife from Kent who converted to Islam and is thought to use the name Umm Hussain Al-Britani, said on Twitter: “You Christians all need beheading with a nice blunt knife and stuck on the railings at Raqqa?…?Come here I’ll do it for you!”
http://news.nationalpost.(...)k-strict-sharia-law/
Vast wel.quote:Op maandag 8 september 2014 18:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou ze ook de ISIS strijders verwennen?
Dat is wel achterhaald, maar er zal vast wel een diry bastard tussen die ISIS lui zitten.quote:Op maandag 8 september 2014 18:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Vast wel.
http://nos.nl/artikel/541(...)-voor-seksjihad.html
Waarom zou ik erop ingaan als je denkt het beter te weten dan de VN onderzoeksteam? Deze mensen zijn vakkundiger dan jij hoor.quote:Op maandag 8 september 2014 18:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Inhoudelijk erop ingaan kan niet?
Maar dat betekent niet dat ze objectief zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 18:23 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waarom zou ik erop ingaan als je denkt het beter te weten dan de VN onderzoeksteam? Deze mensen zijn vakkundiger dan jij hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: http://www.rechtspraak.nl(...)mogen-naar-huis.aspx
Edit: Topic inmiddels gevonden
Jij wint deze keerquote:
Ik kon moeilijk winnen toen ik er niet was.quote:
Het is haar religieuze plicht.quote:Op maandag 8 september 2014 18:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou ze ook de ISIS strijders verwennen?
quote:Op maandag 8 september 2014 22:03 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het is haar religieuze plicht.
Als Allah het mocht willen zal zij hen vrome zonen schenken.
Wat een grove beschuldiging. Wie ben jij om zo te praten over mensen die zorgvuldig hun beroep uitoefenen?quote:Op maandag 8 september 2014 18:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Maar dat betekent niet dat ze objectief zijn.
Wie ben jij om dr. Bashar-al Assad te beledigen terwijl hij zorgvuldig zijn presidentschap uitoefent?quote:Op maandag 8 september 2014 22:18 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat een grove beschuldiging. Wie ben jij om zo te praten over mensen die zorgvuldig hun beroep uitoefenen?
Maar zijn de geleerden het er dan niet over eens dat Ibn Taymiyya een kuffaar was?quote:Op maandag 8 september 2014 22:03 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het is haar religieuze plicht.
Als Allah het mocht willen zal zij hen vrome zonen schenken.
Assad is een massamoordenaarquote:Op maandag 8 september 2014 22:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wie ben jij om dr. Bashar-al Assad te beledigen terwijl hij zorgvuldig zijn presidentschap uitoefent?
Hezbollah heeft veel goeds gedaan in Libanon en natuurlijk nu in Syrië.quote:Op maandag 8 september 2014 22:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom geil jij op Hezbollah?
Volgens assad is iedereen een terrorist.quote:Op maandag 8 september 2014 23:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, burgerslachtoffers zijn onvermijdelijk bij het bestrijden van terroristen.
Leuk, maar het blijft een religieuze (islamitische) militie die het liefst ook gewoon onder een islamitische staat willen leven.quote:Op maandag 8 september 2014 23:12 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hezbollah heeft veel goeds gedaan in Libanon en natuurlijk nu in Syrië.
Als je de wapens oppakt tegen de Nederlandse staat om de regering te vervangen door een islamistische dictatuur ben je een terrorist. Zo is het ook in Syrië.quote:Op maandag 8 september 2014 23:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volgens assad is iedereen een terrorist.
Maakt niet uit, dat is onmogelijk voor ze om in Libanon te stichten en dat willen ze dan ook niet en proberen ze niet.quote:Op maandag 8 september 2014 23:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Leuk, maar het blijft een religieuze (islamitische) militie die het liefst ook gewoon onder een islamitische staat willen leven.
ter·ro·ris·me (het; o)quote:Op maandag 8 september 2014 23:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volgens assad is iedereen een terrorist.
quote:Op maandag 8 september 2014 23:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Als je de wapens oppakt tegen de Nederlandse staat om de regering te vervangen door een islamistische dictatuur ben je een terrorist. Zo is het ook in Syrië.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft de wapens opgepakt tegen de regering.
Wat mwah?quote:Op maandag 8 september 2014 23:17 schreef Proximo het volgende:
[..]
ter·ro·ris·me (het; o)
1
het onder druk zetten van een regering of bevolking door daden van terreur
Mwah...
quote:Op maandag 8 september 2014 23:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft de wapens opgepakt tegen de regering.quote:Op maandag 8 september 2014 23:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
burgerslachtoffers zijn onvermijdelijk bij het bestrijden van terroristen.Anti-Turkije
quote:Op maandag 8 september 2014 23:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Maakt niet uit, dat is onmogelijk voor ze om in Libanon te stichten en dat willen ze dan ook niet en proberen ze niet.
Assad wil geen terrorisme verslaan, hij wil gewoon graag burgerslachtoffers maken.quote:
Zo is het, shia zijn maar 27% van de bevolking van Libanon waarvan ook niet iedereen een islamistische staat zal willen.quote:
quote:Op maandag 8 september 2014 23:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Assad wil geen terrorisme verslaan, hij wil gewoon graag burgerslachtoffers maken.
Hij steunt zelf terroristen als het hem uitkomt.
Ja hij zit met een teller in damascus burgerdoelen te markeren om te kijken hoe die er zoveel mogelijk om kan brengen...quote:Op maandag 8 september 2014 23:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Assad wil geen terrorisme verslaan, hij wil gewoon graag burgerslachtoffers maken.
Hij steunt zelf terroristen als het hem uitkomt.
Het gaat om hun intenties, als je weet dat ISIS het nooit gaat lukken om ergens een islamitische staat te stichten dan ben je toch ook niet opeens pro ISIS?quote:Op maandag 8 september 2014 23:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zo is het, shia zijn maar 27% van de bevolking van Libanon waarvan ook niet iedereen een islamistische staat zal willen.
Daarin verschillen wij van mening.quote:Op maandag 8 september 2014 23:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]![]()
Hezbollah zijn geen terroristen.
Ohja, want dat is natuurlijk zo gek !quote:Op maandag 8 september 2014 23:20 schreef Proximo het volgende:
[..]
Ja hij zit met een teller in damascus burgerdoelen te markeren om te kijken hoe die er zoveel mogelijk om kan brengen...
Harder als kanker deze man.quote:Op maandag 8 september 2014 23:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Als je de wapens oppakt tegen de Nederlandse staat om de regering te vervangen door een islamistische dictatuur ben je een terrorist. Zo is het ook in Syrië.
Dat is iets heel anders. ISIS heeft een islamistische staat in die gebieden ze in handen heeft, Hezbollah heeft dat niet ondanks dat ze sterker zijn dan het leger van Libanon.quote:Op maandag 8 september 2014 23:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat om hun intenties, als je weet dat ISIS het nooit gaat lukken om ergens een islamitische staat te stichten dan ben je toch ook niet opeens pro ISIS?
Hezbollah is niet te vergelijken met ISIS, maar het blijft een achterlijke religieuze gewelddadige militie.
Nee, hun intentie is wel degelijk het oprichten van een islamitische staat.quote:Op maandag 8 september 2014 23:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is iets heel anders. ISIS heeft een islamistische staat in die gebieden ze in handen heeft, Hezbollah heeft dat niet ondanks dat ze sterker zijn dan het leger van Libanon.
Dat is ook helemaal niet de intentie van Hezbollah, hun intentie is de verdediging van Libanon en het bestrijden van Israel.
Vind jij.
Ja, dr. Bashar al-Assad en dr. Asma al-Assad zullen vast gezllig samen op de bank zitten te genieten van de hoeveelheid burgerslachtoffers.quote:Op maandag 8 september 2014 23:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ohja, want dat is natuurlijk zo gek !
We kennen gelukkig in de geschiedenis ook geen mensen die zoveel mogelijk burgerslachtoffers wouden.
Hitler had ook een vrouw.quote:Op maandag 8 september 2014 23:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, dr. Bashar al-Assad en dr. Asma al-Assad zullen vast gezllig samen op de bank zitten te genieten van de hoeveelheid burgerslachtoffers.
[ afbeelding ]
Geef maar eens een document van Hezbollah waarin staat dat dat hun intentie is of een speech van Nasrallah waarin hij dat zegt.quote:Op maandag 8 september 2014 23:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, hun intentie is wel degelijk het oprichten van een islamitische staat.
Ze blazen alleen niet zo hoog van de toren zoals ISIS.
En hoe is dat hier relevant op allerlei isis/al nusra/al quaida/etc etc die zich gewoon in die wijken bevinden.quote:Op maandag 8 september 2014 23:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ohja, want dat is natuurlijk zo gek !
We kennen gelukkig in de geschiedenis ook geen mensen die zoveel mogelijk burgerslachtoffers wouden.
Godwin...quote:Op maandag 8 september 2014 23:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hitler had ook een vrouw.
Wat wil je precies bewijzen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hezbollahquote:Op maandag 8 september 2014 23:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Geef maar eens een document van Hezbollah waarin staat dat dat hun intentie is of een speech van Nasrallah waarin hij dat zegt.
Je zegt het nu zelf, OORSPRONKELIJK.quote:Op maandag 8 september 2014 23:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hezbollah
De beweging had oorspronkelijk twee doelstellingen:
Een islamitische staat vestigen in Libanon;
Het zuiden van Libanon en Jeruzalem bevrijden van de Israëlische bezetters.
1: Lul niet zo paniekerig, je hoeft niet zoveel burgerslachtoffers te maken voor het bestrijden van ISIS.quote:Op maandag 8 september 2014 23:32 schreef Proximo het volgende:
[..]
En hoe is dat hier relevant op allerlei isis/al nusra/al quaida/etc etc die zich gewoon in die wijken bevinden.
Het gaat om oorlog in de stad,
[..]
Godwin...
Dus?quote:Op maandag 8 september 2014 23:33 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je zegt het nu zelf, OORSPRONKELIJK.
Niet alleen ISIS maar ook andere terroristen.quote:Op maandag 8 september 2014 23:34 schreef theunderdog het volgende:
Lul niet zo paniekerig, je hoeft niet zoveel burgerslachtoffers te maken voor het bestrijden van ISIS.
Zeker nu ISIS geen guerrilla groepje meer is.
Welke intenties niet?quote:
Nee.quote:Op maandag 8 september 2014 23:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niet alleen ISIS maar ook andere terroristen.
Een islamistische staat vestigen.quote:
Nou, wat stel je dan voor?quote:
Ik stel voor dat Syrië zijn leger eens fatsoenlijk gaat trainen en gaat leren hoe ze ISIS moeten uitschakelen met zo min mogelijk burgerslachtoffers.quote:Op maandag 8 september 2014 23:40 schreef Proximo het volgende:
[..]
Nou, wat stel je dan voor?
Je ziet door die hele regio, dat zo gauw je de harde hand, die er al eeuwen op zit eraf haalt, alles kapot gaat door religieuze extremisten, de enige groepen in die regio die redelijk georganiseerd zijn en dus overal de bovenliggende partij worden.
Onmogelijk. Sinds de oorlog begon heeft Assad de nodige verliezen gehad. Die ruimt het in zijn eentje niet zo snel meer op.quote:Op maandag 8 september 2014 23:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik stel voor dat Syrië zijn leger eens fatsoenlijk gaat trainen en gaat leren hoe ze ISIS moeten uitschakelen met zo min mogelijk burgerslachtoffers.
Dat kan gewoon namelijk. ISIS is allang niet meer het guerrilla groepje dat zich verschuilt tussen de bevolking.
Oh dat klopt, maar dat is voor mij alleen maar een extra motivatie om niet achter iemand te staan in dit conflict.quote:Op maandag 8 september 2014 23:44 schreef Proximo het volgende:
[..]
Onmogelijk. Sinds de oorlog begon heeft Assad de nodige verliezen gehad. Die ruimt het in zijn eentje niet zo snel meer op.
Hoe dan?quote:Op maandag 8 september 2014 23:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik stel voor dat Syrië zijn leger eens fatsoenlijk gaat trainen en gaat leren hoe ze ISIS moeten uitschakelen met zo min mogelijk burgerslachtoffers.
Dat kan gewoon namelijk. ISIS is allang niet meer het guerrilla groepje dat zich verschuilt tussen de bevolking.
Ik gok dat Rusland en Iran het weinig uitmaakt hoe Assad tewerk gaat, zolang hij ISIS maar pijn kan doen.quote:Op maandag 8 september 2014 23:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hoe dan?
Ik gok dat Rusland en Iran meer verstand van militaire zaken hebben dan jij..
Rusland en Iran zijn gebaat bij een zo snel mogelijke overwinning van Assad, zo min mogelijk burgerslachtoffers helpen daarbij.quote:Op maandag 8 september 2014 23:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik gok dat Rusland en Iran het weinig uitmaakt hoe Assad tewerk gaat, zolang hij ISIS maar pijn kan doen.
Tja, SAA is gewoon prut, net zoals het Iraakse leger..quote:Op maandag 8 september 2014 23:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Rusland en Iran zijn gebaat bij een zo snel mogelijke overwinning van Assad, zo min mogelijk burgerslachtoffers helpen daarbij.
Het Syrisch Arabisch Leger heeft moedig stand gehouden tegen de takfiri-terroristen ondanks het onverwachte complot van de VS, Israel, Turkije, Qatar en Saudi-Arabië (met daarbij hulp van hun slaalfjes zoals Jordanië). En ondanks dat ze ingesteld waren op een conventionele oorlog tegen andere staten.quote:Op maandag 8 september 2014 23:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja, SAA is gewoon prut, net zoals het Iraakse leger..![]()
Arabieren.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het Syrisch Arabisch Leger heeft moedig stand gehouden tegen de takfiri-terroristen ondanks het onverwachte complot van de VS, Israel, Turkije, Qatar en Saudi-Arabië (met daarbij hulp van hun slaalfjes zoals Jordanië). En ondanks dat ze ingesteld waren op een conventionele oorlog tegen andere staten.
Echte helden.
Wat moet ik anders inbrengen op het romantiseren van een leger dat in dienst is van een massamoordenaar.quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gelukkig is een smiley posten wel een inhoudelijke reactie.
Het leger staat in dient van de Syrische staat die gesteund wordt door de overgrote meerderheid van het volk.quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat moet ik anders inbrengen op het romantiseren van een leger dat in dienst is van een massamoordenaar.
1 : Daar is geen enkele bron voor.quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het leger staat in dient van de Syrische staat die gesteund wordt door de overgrote meerderheid van het volk.
Dat Assad een massamoordenaar zou zijn is ook maar jouw mening.quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1 : Daar is geen enkele bron voor.
2: Zelfs al zou dat zo zijn, dat is een ad populum.
Precies, zo vind ik Robert M ook een pedoseksueel.quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat Assad een massamoordenaar zou zijn is ook maar jouw mening.
Dat is een feit, belachelijke vergelijking.quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, zo vind ik Robert M ook een pedoseksueel.
Is gewoon mijn mening.
Dat Assad veel onschuldige slachtoffers maakt is ook een feit.quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is een feit, belachelijke vergelijking.
Klopt net als elke leider in dezelfde situatie.quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat Assad veel onschuldige slachtoffers maakt is ook een feit.
Het zijn van een leider rechtvaardigt het maken van veel burgerslachtoffers?quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt net als elke leider in dezelfde situatie.
Het moeten bestrijden van terroristen wel, als hij dat niet zou doen is hij pas een landverrader en dus crimineel.quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het zijn van een leider rechtvaardigt het maken van veel burgerslachtoffers?
ISIS is geen guerrilla groep.quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het moeten bestrijden van terroristen wel, als hij dat niet zou doen is hij pas een landverrader en dus crimineel.
En wat heeft dat met mijn post te maken?quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS is geen guerrilla groep.
De vele burgerdoden zijn dus niet nodig.quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En wat heeft dat met mijn post te maken?
Truste schatje.quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:29 schreef SadPanda het volgende:
Genoeg gereageerd op je simplistische praat die nergens op slaat, ik ga slapen.
Er is een verschil tussen een massamoordenaar en onderzoeksteam.quote:Op maandag 8 september 2014 22:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wie ben jij om dr. Bashar-al Assad te beledigen terwijl hij zorgvuldig zijn presidentschap uitoefent?
Ik hoef die terroristische filmpjes niet te zien.quote:
Tientallen landen bestempelen hezbollah als terroristen. Ze vechten hun jihad. Maar jij weet het zeker beter dan iedereen?quote:Op maandag 8 september 2014 23:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]![]()
Hezbollah zijn geen terroristen.
Men vond hitler ook altijd doodnormaal in zijn priveleven.quote:Op maandag 8 september 2014 23:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, dr. Bashar al-Assad en dr. Asma al-Assad zullen vast gezllig samen op de bank zitten te genieten van de hoeveelheid burgerslachtoffers.
[ afbeelding ]
Collateral damage. Het Westen heeft een kapitale fout gemaakt door Assad niet vanaf het begin te steunen. Ik ben het met SadPanda eens dat hij heldhaftig stand heeft gehouden tegen hele legers extremisten.quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat Assad veel onschuldige slachtoffers maakt is ook een feit.
Ze zitten in het wildeweg barrelbombs te gooien op drukbevolkte woonwijken en laten de isis hoofdkwartieren jarenlang met rust, dat noem jij collateral damage?!!quote:Op dinsdag 9 september 2014 08:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Collateral damage. Het Westen heeft een kapitale fout gemaakt door Assad niet vanaf het begin te steunen. Ik ben het met SadPanda eens dat hij heldhaftig stand heeft gehouden tegen hele legers extremisten.
Het is makkelijk oordelen allemaal achter je laptop en in je slaapkamertje.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze zitten in het wildeweg barrelbombs te gooien op drukbevolkte woonwijken en laten de isis hoofdkwartieren jarenlang met rust, dat noem jij collateral damage?!!
Ach, propagandapraatjes. Daar zitten een hoop extremisten en oproerkraaiers tussen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:43 schreef firefly3 het volgende:
We stevenen op 0,5 miljoen burgerslachtoffers collateral damage
Jij met je zwart-wit denken. Er zijn meer groepen dan assad of extremisten.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is makkelijk oordelen allemaal achter je laptop en in je slaapkamertje.Assad heeft ook keuzes moeten maken, niet altijd de juiste inderdaad. Wat ook wel meespeelt is dat hij al vanaf het begin door het westen als kwade genius werd gezien in het geheel, terwijl bv. eerdere ervaringen van het Westen in dit soort landen al hadden moeten leren dat een relatief gematigde (en voor het Westen ongevaarlijke) dictator een stuk beter is dan een groep extremisten aan de macht.
Geen groepen die dat land zouden kunnen regeren. Het is of Assad of een bende extremisten.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:46 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jij met je zwart-wit denken. Er zijn meer groepen dan assad of extremisten.
Wat een hoop dictatorliefde. De internationale gemeenschap zou gemakkelijk een regime verandering kunnen supporten. Het is niet dat assad een speciale gave heeft ofzo. Met hetzelfde leger materiaal zou een ander ook kunnen regeren.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen groepen die dat land zouden kunnen regeren. Het is of Assad of een bende extremisten.
Het domste wat je kunt doen is gematigde oppositie steunen. Die houden daar toch nooit lang stand.
Nee, dat kunnen ze niet. Of ze moeten er tot in de eeuwigheid zelf bij blijven zitten. Dat zou in feite neerkomen op kolonisatie. Meerprijs in vergelijking met een "goede" dictator is gigantisch en is het niet waard.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat een hoop dictatorliefde. De internationale gemeenschap zou gemakkelijk een regime verandering kunnen supporten. Het is niet dat assad een speciale gave heeft ofzo. Met hetzelfde leger materiaal zou een ander ook kunnen regeren.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 08:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Collateral damage. Het Westen heeft een kapitale fout gemaakt door Assad niet vanaf het begin te steunen. Ik ben het met SadPanda eens dat hij heldhaftig stand heeft gehouden tegen hele legers extremisten.
Nee hoor, voor het westen is de situatie in Syrië en Irak juist ideaal.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is makkelijk oordelen allemaal achter je laptop en in je slaapkamertje.Assad heeft ook keuzes moeten maken, niet altijd de juiste inderdaad. Wat ook wel meespeelt is dat hij al vanaf het begin door het westen als kwade genius werd gezien in het geheel, terwijl bv. eerdere ervaringen van het Westen in dit soort landen al hadden moeten leren dat een relatief gematigde (en voor het Westen ongevaarlijke) dictator een stuk beter is dan een groep extremisten aan de macht.
Nee, die situatie is niet ideaal.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee hoor, voor het westen is de situatie in Syrië en Irak juist ideaal.
Jawel hoor, chaos in het Midden-Oosten kan heel goed in ons voordeel zijn.quote:
Alsof dat ideaal is. Ja, misschien voor complotdenkers met een enorme plaat voor hun hoofd, maar over het algemeen heeft men liever dat dat niet nodig is dan dat het wel gebeurt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel hoor, chaos in het Midden-Oosten kan heel goed in ons voordeel zijn.
En nu de dreiging van de terroristen weer heerst kan ons defensiebudget weer omhoog, weer nieuwe antiterroristische maatregelen enz enz
Heeft niets met complotdenken te maken, dreiging zorgt voor innovatie.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof dat ideaal is. Ja, misschien voor complotdenkers met een enorme plaat voor hun hoofd, maar over het algemeen heeft men liever dat dat niet nodig is dan dat het wel gebeurt.
Dan nog is het eventueel grijpen van de macht door IS geen ideale situatie. Of het echt zorgt voor een significante innovatie is natuurlijk ook maar de vraag.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heeft niets met complotdenken te maken, dreiging zorgt voor innovatie.
Hetzelfde met ziektes, als je veel ziektes in je land hebt dan wil je die bestrijden en zorgt dat dus voor innovatie. Wanneer je niet zoveel dreiging hebt krijg je een luie mentaliteit.
Natuurlijk moet ISIS niet de macht pakken, de chaos die er nu heerst is de goede situatie.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan nog is het eventueel grijpen van de macht door IS geen ideale situatie. Of het echt zorgt voor een significante innovatie is natuurlijk ook maar de vraag.
Dan kijk je niet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 07:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik hoef die terroristische filmpjes niet te zien.
Ja, net als de overgrote meerderheid van de landen. Die hebben Hezbollah ook niet als terroristen bestempeld.quote:Op dinsdag 9 september 2014 08:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Tientallen landen bestempelen hezbollah als terroristen. Ze vechten hun jihad. Maar jij weet het zeker beter dan iedereen?
Ook de westerse media geven een ander beeld.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:46 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jij met je zwart-wit denken. Er zijn meer groepen dan assad of extremisten.
Chaos blijft geen chaos natuurlijk. Uiteindelijk zal er iemand de macht pakken of zal er een soort van status quo komen. Dat nadat er veel bloed gevloeid is. Een organisatie als IS die een economie op kan bouwen, is natuurlijk wel gevaarlijk. Dat wil men voorkomen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk moet ISIS niet de macht pakken, de chaos die er nu heerst is de goede situatie.
Assad moet zeker verzwakken want hij is een gevaar voor Israël.
Je hebt vast wel wat groepjes, maar geen groepjes van importantie en geen groepjes van wie je kunt verwachten dat ze de macht gaan pakken en de macht gaan behouden. Het is of Assad of een bende extremisten. Geef mij in dit geval dan maar Assad. Net zoals dat Libië beter af was met Khadaffi dan met de chaos die er nu heerst.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ook de westerse media geven een ander beeld.
The relatively moderate rebel factions fighting in Syria are in tatters. There are no secular groups, and the strongest factions are Islamic groups, many of which work with al-Qaida's official branch in Syria, the Nusra Front.
http://bigstory.ap.org/ar(...)ing-syrian-militants
“My sense is that there are no seculars,” said Elizabeth O’Bagy, of the Institute for the Study of War, who has made numerous trips to Syria in recent months to interview rebel commanders.
http://www.nytimes.com/20(...)pagewanted=all&_r=1&
Een dictator die chemische wapens gebruikt tegen zijn eigen bevolking is per definitie een gevaar voor andere landen. En zeker voor Israël.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Chaos blijft geen chaos natuurlijk. Uiteindelijk zal er iemand de macht pakken of zal er een soort van status quo komen. Dat nadat er veel bloed gevloeid is. Een organisatie als IS die een economie op kan bouwen, is natuurlijk wel gevaarlijk. Dat wil men voorkomen.
Een sterke Assad in een relatief stabiel Syrië zal Israel niet aanvallen. Een Assad in het nauw kan rare sprongen uithalen, dat ben ik wel met je eens. Juist als Assad verzwakt is hij meer een gevaar voor Israel. Mofaz heeft dat ook ongeveer zo gezegd.
Waarom heb je een pro VS/Israel foto als je zo begaan bent met het lot van die landen??quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hebt vast wel wat groepjes, maar geen groepjes van importantie en geen groepjes van wie je kunt verwachten dat ze de macht gaan pakken en de macht gaan behouden. Het is of Assad of een bende extremisten. Geef mij in dit geval dan maar Assad. Net zoals dat Libië beter af was met Khadaffi dan met de chaos die er nu heerst.
Het beste kun je er inderdaad een Balkenende hebben zitten, maar die is niet voor handen daar. Minst slechte optie is m.i. Assad.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een dictator die chemische wapens gebruikt tegen zijn eigen bevolking is per definitie een gevaar voor andere landen. En zeker voor Israël.
ISIS moet niet de macht grijpen, maar we moeten er zeker voor zorgen dat Assad niet teveel zeggenschap heeft.
Waarom reageer jij niet inhoudelijk?quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom heb je een pro VS/Israel foto als je zo begaan bent met het lot van die landen??
Ik ben het met je eens dat het voor Syrië beter is als Assad gewoon aan de macht blijft, maar het westen is nu eenmaal niet zo begaan met het lot van zo,n land.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het beste kun je er inderdaad een Balkenende hebben zitten, maar die is niet voor handen daar. Minst slechte optie is m.i. Assad.
Dat Assad ze tegen zijn eigen bevolking gebruikt wil nog niet zeggen dat hij ze tegen Israel gebruikt. Hij wordt door zijn eigen bevolking aangevallen, niet door Israel.
Zie ook: http://www.jpost.com/Defe(...)ists-in-Syria-334644
Nee, maar dat is dan ook niet het doel van het westen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom reageer jij niet inhoudelijk?
Ik bekijk de situatie in Libië objectief. Of wil jij beweren dat men het er nu allemaal zoveel beter heeft dan onder Khadaffi? En dat Syrië nu een stuk gezelliger is dan pakweg 5 jaar geleden?
Voor Syrië is het beter, voor het Westen is het beter en voor Israel is het beter. Iedereen tevreden, Behalve een paar IS-oproerkraaiers.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het voor Syrië beter is als Assad gewoon aan de macht blijft, maar het westen is nu eenmaal niet zo begaan met het lot van zo,n land.
Hier verschillen wij van mening.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor Syrië is het beter, voor het Westen is het beter en voor Israel is het beter. Iedereen tevreden, Behalve een paar IS-oproerkraaiers.
Men is vaak erg naïef als men het heeft over andere landen en democratie. Democratie werkt niet in dit soort landen. Laten we hopen dat men die les geleerd heeft en dat men eindelijk eens inziet dat dat soort landen beter af zijn met een gematigde en ongevaarlijke dictator.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, maar dat is dan ook niet het doel van het westen.
Vandaar mijn vraag. Irak was beter met Saddam, Libie beter met Khadaffi, verder hebben ze in Afghanistan ook alleen maar chaos gecreëerd. En dat zouden dan allemaal tactische FOUTEN moeten zijn? ja me neus.
Het westen weet donders goed dat democratie brengen in dat soort landen zorgt voor burgeroorlogen.
Mwah, je hebt net zelf geschreven dat IS niet de macht moet grijpen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hier verschillen wij van mening.
Jij denkt dus nog steeds dat het pure naïviteit van het westen is?quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Men is vaak erg naïef als men het heeft over andere landen en democratie. Democratie werkt niet in dit soort landen. Laten we hopen dat men die les geleerd heeft en dat men eindelijk eens inziet dat dat soort landen beter af zijn met een gematigde en ongevaarlijke dictator.
Het is geen Latijns-Amerika. Daar bleek democratie wel redelijk te werken. In de Islamitische wereld niet.
ISIS moet sowieso niet de macht grijpen nee.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah, je hebt net zelf geschreven dat IS niet de macht moet grijpen.
Ik denk dat het meer daar mee te maken heeft dan met een meesterlijk complot.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij denkt dus nog steeds dat het pure naïviteit van het westen is?
Dus, Assad.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS moet sowieso niet de macht grijpen nee.
Ik denk ook niet dat het een complot is.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer daar mee te maken heeft dan met een meesterlijk complot.
Er kan toch een nieuwe regering komen? Of hou je je zo vast aan de dictator?quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, dat kunnen ze niet. Of ze moeten er tot in de eeuwigheid zelf bij blijven zitten. Dat zou in feite neerkomen op kolonisatie. Meerprijs in vergelijking met een "goede" dictator is gigantisch en is het niet waard.
Dat is dan ook een dictatuur. Wellicht een extremistische. Democratie werkt niet in die contreien. Zoveel is wel duidelijk.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:12 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Er kan toch een nieuwe regering komen? Of hou je je zo vast aan de dictator?
Uhhh grappig die reverse beredeneringen van je. Werkt niet in de grote mensen wereldquote:Op dinsdag 9 september 2014 10:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan kijk je niet.
[..]
Ja, net als de overgrote meerderheid van de landen. Die hebben Hezbollah ook niet als terroristen bestempeld.
Er zijn vast wel 40 mensen die gematigd zijn en een regering kunnen vormen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ook de westerse media geven een ander beeld.
The relatively moderate rebel factions fighting in Syria are in tatters. There are no secular groups, and the strongest factions are Islamic groups, many of which work with al-Qaida's official branch in Syria, the Nusra Front.
http://bigstory.ap.org/ar(...)ing-syrian-militants
“My sense is that there are no seculars,” said Elizabeth O’Bagy, of the Institute for the Study of War, who has made numerous trips to Syria in recent months to interview rebel commanders.
http://www.nytimes.com/20(...)pagewanted=all&_r=1&
1 stapje terug om daarna 2 stappen vooruit te maken. Eerst moet je de wond pijnlijk ontsmetten.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom reageer jij niet inhoudelijk?
Ik bekijk de situatie in Libië objectief. Of wil jij beweren dat men het er nu allemaal zoveel beter heeft dan onder Khadaffi? En dat Syrië nu een stuk gezelliger is dan pakweg 5 jaar geleden?
Naïef.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Er zijn vast wel 40 mensen die gematigd zijn en een regering kunnen vormen.
Niets mis met democratie, dan krijgt men eindelijk zelfverantwoordelijkheidsgevoel.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is dan ook een dictatuur. Wellicht een extremistische. Democratie werkt niet in die contreien. Zoveel is wel duidelijk.
Gaat niet werken daar. In theorie klinkt het allemaal leuk, in de praktijk werkt het niet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Niets mis met democratie, dan krijgt men eindelijk zelfverantwoordelijkheidsgevoel.
.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gaat niet werken daar. In theorie klinkt het allemaal leuk, in de praktijk werkt het niet.
Jij zegt dat over die miljoenen mensen dat er geen 40 gematigde mensen te vinden zijn die een regering kunnen vormen?...quote:
Ik geloof niet zo in een verlichtingsperiode binnen de Islam. Eerder in het uit elkaar vallen van de Islam.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:21 schreef Proximo het volgende:
[..]
.
Misschien na de nog komende verlichtingsperiode binnen de islam.
Maar als die ergens begint zal het bij de sjieten zijn
Die zijn er wel, maar aan de macht komen en aan de macht blijven gaat ze niet lukken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:23 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jij zegt dat over die miljoenen mensen dat er geen 40 gematigde mensen te vinden zijn die een regering kunnen vormen?...
Mensen onder een dictatuur dom en gevangen houden is net een sharia, werkt helemaal niet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gaat niet werken daar. In theorie klinkt het allemaal leuk, in de praktijk werkt het niet.
Vanuit die dictatuur langzaam veranderingen doorvoeren... Maargoed dat heeft de sjah in iran toen ook getrachtquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Mensen onder een dictatuur dom en gevangen houden is net een sharia, werkt helemaal niet.
Wel met behulp van de internationale gemeenschap. Afhankelijk zijn van een wrede dictator is geen optie. Neem verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die zijn er wel, maar aan de macht komen en aan de macht blijven gaat ze niet lukken.
Jij en ik kunnen ook een regering vormen. Maar aan de macht komen en aan de macht blijven gaat ons niet lukken.
Dat kan alleen als de dictator niet een of ander gek is. Assad = gestoord, krankzinnig. Dat merkte je al toen mensen van hun bed gelicht werden omdat ze op foute websites surfden.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:26 schreef Proximo het volgende:
[..]
Vanuit die dictatuur langzaam veranderingen doorvoeren... Maargoed dat heeft de sjah in iran toen ook getracht
Dan moet je er dag en nacht bij blijven staan. Komt in feite neer op koloniseren. En ook dan zul je hard op moeten treden tegen extremistische factoren die de boel willen destabiliseren. En die gaan er sowieso zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wel met behulp van de internationale gemeenschap. Afhankelijk zijn van een wrede dictator is geen optie. Neem verantwoordelijkheid.
Meer dan de helft uit syrie is gematigd zoals jij en ik. Het enige wat nog nodig is, is geld, infrastructuur en militaire ondersteuning.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet je er dag en nacht bij blijven staan. Komt in feite neer op koloniseren. En ook dan zul je hard op moeten treden tegen extremistische factoren die de boel willen destabiliseren. En die gaan er sowieso zijn.
Als dat alles is...quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Meer dan de helft uit syrie is gematigd zoals jij en ik. Het enige wat nog nodig is, is geld, infrastructuur en militaire ondersteuning.
Oh? Vertel eens wat weet je allemaal over Libië?quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Net zoals dat Libië beter af was met Khadaffi dan met de chaos die er nu heerst.
Jij volgt het nieuws toch ook?quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Oh? Vertel eens wat weet je allemaal over Libië?
Dat is relatief. We hebben van Syrië inmiddels al 140 topics vol met voorbeelden hoe Libië eruit zou hebben gezien zonder interventie. En ondanks dat Libië problematisch is, is de situatie daar veel beter dan in Syrië.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nou dan. Dan weet jij ook wel dat het daar een puinhoop is.
Maar nog altijd slechter dan dat het ooit was.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat is relatief. We hebben van Syrië inmiddels al 140 topics vol met voorbeelden hoe Libië eruit zou hebben gezien zonder interventie. En ondanks dat Libië problematisch is, is de situatie daar veel beter dan in Syrië.
Maak er maar Mormonen van ja, zolang het islamitisch is zal het wel hopeloos blijven op de langere termijn.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in een verlichtingsperiode binnen de Islam. Eerder in het uit elkaar vallen van de Islam.
Als de rust wedergekeerd is moet men daar maar weer verder gaan met het bekeren van Islamieten naar het Christendom. Wellicht dat het dan ooit iets wordt...
quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Maak er maar Mormonen van ja, zolang het islamitisch is zal het wel hopeloos blijven op de langere termijn.
Je laat mensen een regering kiezen, met daartussen een overgangsregering.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als dat alles is...![]()
Je moet er dan dag en nacht bij blijven zitten en oppositie met harde hand afstraffen. Dat komt dan in feite neer op ook een dictatuur.
En zo'n regering gaat standhouden en zich niet gedragen als een dictatuur?quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:50 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je laat mensen een regering kiezen, met daartussen een overgangsregering.
Ja. Zoals wij het ook hebben meegemaakt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
En zo'n regering gaat standhouden en zich niet gedragen als een dictatuur?
Dat zie ik daar niet gebeuren. Een democratisch gekozen regering zal of vervallen in extremistisch gedrag en/of een dictatuur om de macht te kunnen behouden of verworpen worden door (sterker) bewapende oppositiegroeperingen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja. Zoals wij het ook hebben meegemaakt.
Naar die situatie kon men sowieso niet meer terug, want Khadaffi zou nooit meer de macht over Libië hebben kunnen herstellen. Het was dit, of een nieuw Syrië. Daarbij komt dat er in 2012 wel degelijk een periode was dat er progressie werd gemaakt, met het eerste succesvol democratisch gekozen parlement en een economische groei van over de 100%. Er is toen de fout gemaakt om Libië zelf alles te laten regelen waardoor Qatar, S-A, Turkije etc. in het gat stapte. Die vervolgens de islamisten gingen bewapenen. Situatie was te voorkomen geweest.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar nog altijd slechter dan dat het ooit was.
En dat ga je dus krijgen met elke democratische regering. Vroeg of laat wordt dat of een dictatuur of wordt die regering verworpen door extremistische oppositiegroeperingen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Naar die situatie kon men sowieso niet meer terug, want Khadaffi zou nooit meer de macht over Libië hebben kunnen herstellen. Het was dit, of een nieuw Syrië. Daarbij komt dat er in 2012 wel degelijk een periode was dat er progressie werd gemaakt, met het eerste succesvol democratisch gekozen parlement en een economische groei van over de 100%. Er is toen de fout gemaakt om Libië zelf alles te laten regelen waardoor Qatar, S-A, Turkije etc. in het gat stapte. Die vervolgens de islamisten gingen bewapenen. Situatie was te voorkomen geweest.
Maar ik begrijp dat het makkelijker is om te kankeren op het westen dan op een debiel die publiekelijk studenten en dissidenten ophangt in voetbalstadions voor de ogen van 9-jarigen.
Precies.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hebt vast wel wat groepjes, maar geen groepjes van importantie en geen groepjes van wie je kunt verwachten dat ze de macht gaan pakken en de macht gaan behouden. Het is of Assad of een bende extremisten. Geef mij in dit geval dan maar Assad. Net zoals dat Libië beter af was met Khadaffi dan met de chaos die er nu heerst.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Precies.
Zonder de NAVO interventie had Khadaffi snel weer de orde herstelt. De reden dat er een interventie kwam was dan ook dat de rebellen niet op konden tegen het leger.
Het ANC was volgens je grote vriend de VS ook een terroristische organisatie, en nu is Mandela een held. Dat het op de terreurlijst staat betekent niet automatisch dat het ook een terroristische organisatie is.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Uhhh grappig die reverse beredeneringen van je. Werkt niet in de grote mensen wereld
Natuurlijk, echter moeten die mensen wel op een of andere manier aan de macht komen. Oftewel, ze moeten gekozen worden door de rebellen..quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Er zijn vast wel 40 mensen die gematigd zijn en een regering kunnen vormen.
Het westen bombardeert landen naar de democratie, terwijl dat juist burgeroorlogen veroorzaakt. En het westen weet dat donders goed, dus kritiek lijkt mij meer dan terecht (zeker morele kritiek).quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Naar die situatie kon men sowieso niet meer terug, want Khadaffi zou nooit meer de macht over Libië hebben kunnen herstellen. Het was dit, of een nieuw Syrië. Daarbij komt dat er in 2012 wel degelijk een periode was dat er progressie werd gemaakt, met het eerste succesvol democratisch gekozen parlement en een economische groei van over de 100%. Er is toen de fout gemaakt om Libië zelf alles te laten regelen waardoor Qatar, S-A, Turkije etc. in het gat stapte. Die vervolgens de islamisten gingen bewapenen. Situatie was te voorkomen geweest.
Maar ik begrijp dat het makkelijker is om te kankeren op het westen dan op een debiel die publiekelijk studenten en dissidenten ophangt in voetbalstadions voor de ogen van 9-jarigen.
Klinkt als Syrian Girl (Mimi Al-Laham) die in de gaten wordt gehouden door de Australische overheid omdat ze een Assad aanhangster is.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:29 schreef firefly3 het volgende:
Dat merkte je al toen mensen van hun bed gelicht werden omdat ze op foute websites surfden.
Australische overheid.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klinkt als Syrian Girl (Mimi Al-Laham) die in de gaten wordt gehouden door de Australische overheid omdat ze een Assad aanhangster is.
Neen, je moet er alleen voor zorgen dat een land een redelijke kans heeft om een fatsoenlijke politie en legermacht kan opbouwen die luistert naar de regering. Zoals men bij Macedonië bijvoorbeeld wél heeft gedaan. In plaats van dat er nu andere landen in stappen die Libië naar hun eigen model wil vormen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dat ga je dus krijgen met elke democratische regering. Vroeg of laat wordt dat of een dictatuur of wordt die regering verworpen door extremistische oppositiegroeperingen.
Het is alleen te voorkomen door er dag en nacht bij te blijven staan.
Dan moet je er daar dus een behoorlijke tijd bij blijven staan. In elk geval langer dan de VS dat heeft gedaan in Irak. Dat was achteraf te kort.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Neen, je moet er alleen voor zorgen dat een land een redelijke kans heeft om een fatsoenlijke politie en legermacht kan opbouwen die luistert naar de regering. Zoals men bij Macedonië bijvoorbeeld wél heeft gedaan. In plaats van dat er nu andere landen in stappen die Libië naar hun eigen model wil vormen.
Hypocriet of niet, het was wel terecht. Net zo terecht als dat het dom is geweest om de rebellen in Libië en Syrië te steunen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:49 schreef SadPanda het volgende:
Typisch overigens dat het westen wel het Algerijnse leger steunde toen die een coup pleegde om te voorkomen dat islamisten de macht kregen nadat ze democratische verkiezingen hadden gewonnen. Wel terecht maar erg hypocriet.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:49 schreef SadPanda het volgende:
Typisch overigens dat het westen wel het Algerijnse leger steunde in 1991 toen die een coup pleegde om te voorkomen dat islamisten de macht kregen nadat ze democratische verkiezingen hadden gewonnen. Wel terecht maar erg hypocriet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Algerian_Civil_War
Bron?quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
![]()
VK en VS bekritiseerden het feit dat Algerije de terroristen aanpakt. Zij hadden liever onderhandelingen gezien, en een verzwakking van Algerije.
Omdat?quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet je er daar dus een behoorlijke tijd bij blijven staan. In elk geval langer dan de VS dat heeft gedaan in Irak. Dat was achteraf te kort.
Dat is ook relatief. Khadaffi had onmogelijk zijn macht nog kunnen herstellen en het zou uitgelopen zijn op een burgeroorlog zoals Syrië. Dat en de huidige situatie kosten by far minder geld dan Libië begeleiden met haar staatsopbouw.quote:Dat kost klauwen met geld en daar is in de EU nauwelijks tot geen draagvlak voor.
Jij doet alsof die staatsopbouw in 3 weken geregeld is en er dan nooit meer wat aan de hand zal zijn. Zo simpel is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Omdat?
Irak en Libië zijn compleet onvergelijkbaar.
[..]
Dat is ook relatief. Khadaffi had onmogelijk zijn macht nog kunnen herstellen en het zou uitgelopen zijn op een burgeroorlog zoals Syrië. Dat en de huidige situatie kosten by far minder geld dan Libië begeleiden met haar staatsopbouw.
twitter:PetoLucem twitterde op dinsdag 09-09-2014 om 12:48:12Loy.s.: #SAA and #NDF have recaptured the town of #Khattab and nearby Rahbet Khattab Army Base. #Hama #Syria Map: http://t.co/iJr1e8Vuqv reageer retweet
twitter:PetoLucem twitterde op dinsdag 09-09-2014 om 12:42:49Loy.s.: #SAA forces are advancing deeper into #Jobar district and reached the cemetery. #Damascus #Syria Map: http://t.co/qoYIO6v6eS reageer retweet
twitter:
Jij doet alsof men de complete staatsopbouw moet regelen en dat dit tientallen miljarden zou kosten, zoals in Irak. Dat is niet zo, Libië heeft in 2012 bewezen dat het zelf in staat is redelijk haar economie te managen, de persvrijheid te verbeteren, succesvolle verkiezingen te organiseren en de rechterlijke macht te verbeteren. De veiligheid lukte ze niet, logisch ook.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij doet alsof die staatsopbouw in 3 weken geregeld is en er dan nooit meer wat aan de hand zal zijn. Zo simpel is het allemaal niet.
Irak had men in de eerste plaats nooit binnen moeten vallen, vind ik. De situaties in Libië en Irak verschillen significant. Een van de verschillen was dat in Libië te maken had met een terechte en democratisch georiënteerde volksopstand die compleet afgeslacht dreigde te worden. Wat niet alleen een gevaar was voor Libië, maar voor de gehele regio. In plaats van een inval gebaseerd op valse voorwendselen en zonder noodzaak(Irak dus). Daarom ben ik tegen Irak en was(en ben ik nog steeds) voorstander van de interventie in Libië.quote:Zowel in Irak als in Libië had men er een behoorlijke tijd bij moeten blijven zitten. In Irak heeft men dat in elk geval niet lang genoeg gedaan.
Jij noemt dit verbeteren?quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Jij doet alsof men de complete staatsopbouw moet regelen en dat dit tientallen miljarden zou kosten, zoals in Irak. Dat is niet zo, Libië heeft in 2012 bewezen dat het zelf in staat is redelijk haar economie te managen, de persvrijheid te verbeteren, succesvolle verkiezingen te organiseren en de rechterlijke macht te verbeteren. De veiligheid lukte ze niet, logisch ook.
Als veiligheid niet lukt, dan houdt zo'n democratie geen stand. Dan is het wachten tot bewapende rebellen het op gaan nemen tegen de regering.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Jij doet alsof men de complete staatsopbouw moet regelen en dat dit tientallen miljarden zou kosten, zoals in Irak. Dat is niet zo, Libië heeft in 2012 bewezen dat het zelf in staat is redelijk haar economie te managen, de persvrijheid te verbeteren, succesvolle verkiezingen te organiseren en de rechterlijke macht te verbeteren. De veiligheid lukte ze niet, logisch ook.
[..]
Irak had men in de eerste plaats nooit binnen moeten vallen, vind ik. De situaties in Libië en Irak verschillen significant. Een van de verschillen was dat in Libië te maken had met een terechte en democratisch georiënteerde volksopstand die compleet afgeslacht dreigde te worden. Wat niet alleen een gevaar was voor Libië, maar voor de gehele regio. In plaats van een inval gebaseerd op valse voorwendselen en zonder noodzaak(Irak dus). Daarom ben ik tegen Irak en was(en ben ik nog steeds) voorstander van de interventie in Libië.
Een volksprotest leidt in landen altijd tot pogingen van extremistische groeperingen om macht te grijpen. De arabische wereld is daar geen uitzondering in. Vandaar dan ook tot je ze moet helpen om een veiligheidsapparaat op te bouwen. Dat men daar automatisch kansloos in is, is een misvatting van jou. Zie mijn eerdere voorbeeld Macedonië die deze hulp ook nodig heeft gehad. Libië kon haar andere aangelegenheden ook managen, maar met de veiligheid op 0 beginnen is moeilijk.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als veiligheid niet lukt, dan houdt zo'n democratie geen stand. Dan is het wachten tot bewapende rebellen het op gaan nemen tegen de regering.
Irak had men achteraf niet binnen moeten vallen. Dat klopt en dat komt ook neer op de dictator in kwestie (Saddam) laten zitten.
Zo'n volksprotest is leuk, maar je krijgt dan toch altijd extremistische en bewapende groeperingen die gebruik maken van de situatie en zich gaan mengen in die strijd.
Voorstel werd geblokkeerd door de rechterlijke macht.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:10 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij noemt dit verbeteren?
In May 2012, the democratically-elected postwar government passed legislation imposing severe penalties for anyone giving favourable publicity to Gaddafi, his family, their regime or ideas, as well as anything denigrating the new government and its institutions or otherwise judged to be damaging to public morale.
http://en.wikipedia.org/w(...)the_Libyan_Civil_War
Amnesty denkt daar anders over. http://www.amnesty.org/en(...)xpression-2014-02-13quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Voorstel werd geblokkeerd door de rechterlijke macht.
Macedonië is geen Libië en geen Irak. In het geval Libië en Irak zou je daar decennia politieagentje moeten spelen. Doe je dat daar, dan kun je voor je het weet ook aan de gang in bv. Syrië, Libanon, etc... Dat is simpelweg geen doen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Een volksprotest leidt in landen altijd tot pogingen van extremistische groeperingen om macht te grijpen. De arabische wereld is daar geen uitzondering in. Vandaar dan ook tot je ze moet helpen om een veiligheidsapparaat op te bouwen. Dat men daar automatisch kansloos in is, is een misvatting van jou. Zie mijn eerdere voorbeeld Macedonië die deze hulp ook nodig heeft gehad. Libië kon haar andere aangelegenheden ook managen, maar met de veiligheid op 0 beginnen is moeilijk.
Amnesty heeft het over de PIL, die wet werd doorgevoerd in 2013 onder dwang van wapens.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Amnesty denkt daar anders over. http://www.amnesty.org/en(...)xpression-2014-02-13
Ik heb je net uitgelegd waarom dat flauwekul is.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Macedonië is geen Libië en geen Irak. In het geval Libië en Irak zou je daar decennia politieagentje moeten spelen.
Omdat?quote:Doe je dat daar, dan kun je voor je het weet ook aan de gang in bv. Syrië, Libanon, etc... Dat is simpelweg geen doen.
Je uitleg is niet echt steekhoudend.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:24 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Amnesty heeft het over de PIL, die wet werd doorgevoerd in 2013 onder dwang van wapens.
[..]
Ik heb je net uitgelegd waarom dat flauwekul is.
[..]
Omdat?
Leg uit.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je uitleg is niet echt steekhoudend.
Waarom spring je van Libië opeens naar Syrië en Libanon?quote:Omdat? Omdat dat niet te betalen is en daar in het Westen geen draagvlak voor is.
Jij denkt dat zo'n lente beperkt blijft tot 1 of 2 landen?quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Leg uit.
[..]
Waarom spring je van Libië opeens naar Syrië en Libanon?
Het Libische parlement zit nu weer veilig in Hiftar's gebied en toch is de wet niet teruggedraaid.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:24 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Amnesty heeft het over de PIL, die wet werd doorgevoerd in 2013 onder dwang van wapens.
Daarom. Het lost allemaal geen fluit op. En de mensen die denken dat ze aan de vooravond stonden van een goed functionerende democratische staat, roken heel sterk spul.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het Libische parlement zit nu weer veilig in Hiftar's gebied en toch is de wet niet teruggedraaid.
Dat ze het in 2012 vrijwillig strafbaar wilde stellen geeft aan dat ze weinig beter zijn dan het voormalige regime. Gaddafi stelde kritiek op zijn regime en revolutie strafbaar, Libië post-2011 stelt kritiek op zijn regime en revolutie strafbaar.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daarom. Het lost allemaal geen fluit op. En de mensen die denken dat ze aan de vooravond stonden van een goed functionerende democratische staat, roken heel sterk spul.
Dat klopt. Maar ook daar is het nog erg fragiel. Als ik me niet vergis, moet de VS daar ook nog wel wat bij spekken en op termijn misschien nog wel meer dan dat.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]![]()
Het enige goede resultaat van de 'Arabische lente' is Tunesië en dat is omdat het een erg seculier land is (in het perspectief van het Midden-Oosten).
Het staat er op met redenen. Zoek zelf maar op wat hun misdaden zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het ANC was volgens je grote vriend de VS ook een terroristische organisatie, en nu is Mandela een held. Dat het op de terreurlijst staat betekent niet automatisch dat het ook een terroristische organisatie is.
Zij is igg niet dood naast de snelweg teruggevonden.quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klinkt als Syrian Girl (Mimi Al-Laham) die in de gaten wordt gehouden door de Australische overheid omdat ze een Assad aanhangster is.
Beetje hypocriet allemaal, want de chaos in Libië was mede te danken aan het Franse verdeel en heers politiek.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[..]
Irak had men in de eerste plaats nooit binnen moeten vallen, vind ik. De situaties in Libië en Irak verschillen significant. Een van de verschillen was dat in Libië te maken had met een terechte en democratisch georiënteerde volksopstand die compleet afgeslacht dreigde te worden. Wat niet alleen een gevaar was voor Libië, maar voor de gehele regio. In plaats van een inval gebaseerd op valse voorwendselen en zonder noodzaak(Irak dus). Daarom ben ik tegen Irak en was(en ben ik nog steeds) voorstander van de interventie in Libië.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:48 schreef theunderdog het volgende:
Dat lijkt een beetje op de pyromaan die ook als eerste klaarstaat om te komen blussen
Jij denkt dat we een kopie van die situatie overal moeten invoeren? Wat is dit voor onzinredenatie?quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij denkt dat zo'n lente beperkt blijft tot 1 of 2 landen?
Waar heb ik gezegd dat het op het niveau van een EU-land moet? Ik vind dat Tunesië het aardig doet bijvoorbeeld, veel beter dan Ben Ali of Khadaffi ooit hebben gedaan.quote:Een democratische, veilige en rustige staat a la EU-landen opbouwen, gaat niet van vandaag op de dag.
En ook dit heeft weer betrekking op de veiligheid. Libische stammen hebben trouwens tot nu toe juist een positief sociaal gewicht gegeven aan het voorkomen van geweld. De rest wat ik je op zie noemen is een logisch gevolg van een machtsvacuüm, iets waar de arabische wereld niet uniek in is.quote:Zeker niet met al die tribale stammen, gewapende milities, extremisten en Islam-waanzin daar. Je denkt daar veel te licht over.
Jij denkt dat ze niks beters hadden te doen de afgelopen 3 weken?quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het Libische parlement zit nu weer veilig in Hiftar's gebied en toch is de wet niet teruggedraaid.
Nee.quote:Dat ze het in 2012 vrijwillig strafbaar wilde stellen geeft aan dat ze weinig beter zijn dan het voormalige regime.
Omdat? Ik zeg ook niet specifiek dat de landen hetzelfde zijn, maar je vergelijkt wel alle landen in de regio graag met elkaar.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:30 schreef Halcon het volgende:
Tunesië is dan ook totaal niet te vergelijken met Syrië en Libië.![]()
Wees nou eens concreet wat je bedoelt. Dat we van het trainen van een politiemacht in Libië tegen AAS, opeens moet ingrijpen in Libanon om een einde te maken aan Hezbollah?quote:Of wil je beweren van wel? Zo'n lente blijft niet beperkt tot één enkel land, dat weet jij ook wel.
Dan heeft Assad al helemaal wat beters te doen dan de 'vrijheid van meningsuiting' invoeren.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Jij denkt dat ze niks beters hadden te doen de afgelopen 3 weken?
Natuurlijk niet, zolang het jouw clubje betreft is het opeens heel wat anders.quote:Nee.
Er in Tunesië geen Khadaffi rondliep en veel minder gewapende en extremistische milities.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:33 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Omdat?
[..]
Wees nou eens concreet wat je bedoelt. Dat we van het trainen van een politiemacht in Libië tegen AAS, opeens moet ingrijpen in Libanon om een einde te maken aan Hezbollah?
Dat zegt vrijwel niemand, echter is dat alternatief wel verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:34 schreef theunderdog het volgende:
Waarom denken mensen die pro Assad zijn zo vaak dat er geen alternatief is voor Assad?
Het Syrische conflict bestaat dan ook nog maar 3 weken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:33 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan heeft Assad al helemaal wat beters te doen dan de 'vrijheid van meningsuiting' invoeren.
Wijs eens de massagraven aan die het parlement heeft gemaakt met de PIL.quote:Natuurlijk niet, zolang het jouw clubje betreft is het opeens heel wat anders.
Omdat er geen zinnig, realistisch en werkbaar alternatief is.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:34 schreef theunderdog het volgende:
Waarom denken mensen die pro Assad zijn zo vaak dat er geen alternatief is voor Assad?
Want?quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat zegt vrijwel iemand, echter is dat alternatief wel verschrikkelijk.
Wel degelijk.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat er geen zinnig, realistisch en werkbaar alternatief is.
Tunesië heeft juist ook te maken met problemen van salafisme en jihadisme. Naar Syrië, maar ook in eigen land, zoals AAS. De reden dat Tunesië dit nog redelijk onder de duim heeft is omdat de politiemacht niet opnieuw opgebouwd hoefde te worden.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er in Tunesië geen Khadaffi rondliep en veel minder gewapende en extremistische milities.
Wijs eens specifiek aan waar ik heb gezegd dat we een complete legermacht hadden moeten stationeren in Libië.quote:Het is toch duidelijk genoeg? De stront aan de knikker blijft niet beperkt tot één of twee landen. Heel die regio is constant een wespennest. Volg je jouw redenatie, dan zit je over 50 jaar nog steeds met een aanzienlijke legermacht in diverse landen daar. Onbetaalbaar en geen draagvlak voor.
Ja, het parlement zat sinds dat die wet in 2013 werd ingevoerd constant onder bedreiging zodat ze gelijk konden ingrijpen als de wet werd afgeschaft...quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Het Syrische conflict bestaat dan ook nog maar 3 weken.
Genoeg Gaddafi aanhangers die vermoord zijn, in de cel zitten en/of gemarteld worden.quote:Wijs eens de massagraven aan die het parlement heeft gemaakt met de PIL
Vertel. En kom niet aan met een CDA-achtig clubje wijze mannen dat wel even een regering gaat vormen.quote:
De alternatief van Assad is de weg naar democratie.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vertel. En kom niet aan met een CDA-achtig clubje wijze mannen dat wel even een regering gaat vormen.
Tunesië heeft daar veel minder last van dan van andere landen. Tunesië is veel meer een seculiere staat dan veel andere staten in die regio.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Tunesië heeft juist ook te maken met problemen van salafisme en jihadisme. Naar Syrië, maar ook in eigen land, zoals AAS. De reden dat Tunesië dit nog redelijk onder de duim heeft is omdat de politiemacht niet opnieuw opgebouwd hoefde te worden.
[..]
Wijs eens specifiek aan waar ik heb gezegd dat we een complete legermacht hadden moeten stationeren in Libië.
Ik heb nog altijd geen zinnig argument gehoord van je Halcon.
Dat is een proces dat alleen een kans maakt als dat proces wordt gesteund door een flinke legermacht. Dan zit je al vrij snel aan forse (en kostbare) bemoeienis van het Westen of een soort van dictatuur.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De alternatief van Assad is de weg naar democratie.
En dat gaat nu eenmaal niet van de ene op de andere dag, dat is een erg lastig leerproces. Zeker voor Arabieren in het Midden-Oosten die nauwelijks iets anders kennen dan autoriteit.
De rebellen (op uitzondering van de YPG) zijn allemaal islamisten.quote:
Eens, onder leiding van Assad.quote:Syrië moet streven naar de weg van de democratie, zonder de "hulp" van het westen.
Onzin, het feit dat de bevolking van Syrië in opstand kwam tegen Assad is al een teken dat ze niet langer willen leven in een dictatuur.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is een proces dat alleen een kans maakt als dat proces wordt gesteund door een flinke legermacht. Dan zit je al vrij snel aan forse (en kostbare) bemoeienis van het Westen of een soort van dictatuur.
In opstand komen en een democratie in stand (kunnen/willen) houden zijn twee heel verschillende dingen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onzin, het feit dat de bevolking van Syrië in opstand kwam tegen Assad is al een teken dat ze niet langer willen leven in een dictatuur.
Helaas heeft het westen een machtsvacuüm gecreëerd voor terroristische groeperingen (zoals ISIS) en is men op dit moment dus gedwongen om te kiezen tussen Assad of ISIS.
Dit is alleen geen universele analyse, zaken veranderen. ISIS moet zo snel mogelijk afgemaakt worden, maar daarna moet Assad ook gewoon de kogel krijgen. Revolutie Syrië ! op weg naar vrijheden en democratie.
Assad en democratie...quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De rebellen (op uitzondering van de YPG) zijn allemaal islamisten.
[..]
Eens, onder leiding van Assad.
1: Het is de weg er naar toe.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
In opstand komen en een democratie in stand (kunnen/willen) houden zijn twee heel verschillende dingen.
Men had kunnen weten dat extremistische groeperingen mee zouden liften op deze protesten of wellicht zelfs de boel hebben opgehitst.
Dat had het Westen wel moeten weten natuurlijk. Dat die mensen daar zo naïef zijn ok, maar (Westerse) regeringsleiders...quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Het is de weg er naar toe.
2: Nee, dat hadden ze niet kunnen weten. Die mensen daar willen gewoon een prettig leven, met vrijheden.
Wij kunnen vanachter onze pc lekker rationeel er over nadenken en de realiteit analyseren. Die mensen daar niet. Die willen maar een ding en dat is niet meer in angst leven dat ze morgen misschien wel hun kindje uit het puin moeten halen.
Dat wist het westen ook.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat had het Westen wel moeten weten natuurlijk. Dat die mensen daar zo naïef zijn ok, maar (Westerse) regeringsleiders...
Onder Assad was er minder angst dan onder IS, net zoals er in Irak onder Saddam minder angst was dan onder IS.
Tienduizenden Syrische vluchtelingen in Libanon gingen ook stemmen, dat was onmogelijk onder dwang.quote:
Ik ga deze discussie niet voeren, dat deze stemmen ook wel eens vervalst zouden kunnen zijn is al zo vaak gevoerd.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Tienduizenden Syrische vluchtelingen in Libanon gingen ook stemmen, dat was onmogelijk onder dwang.
In een stembureau in hartje Damascus volgde een AP-verslaggever het tellen: de 2169 uitgebrachte stemmen waren op twee na allemaal voor Assad.
Rusland: verkiezingen Syrië geen obstakel vrede
Het meedoen aan de verkiezingen is sowieso een bewijs dat ze overheid steunen in de strijd tegen het terrorisme, de andere twee kandidaten verschillen wat dat betreft 0% van Assad.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ga deze discussie niet voeren, dat deze stemmen ook wel eens vervalst zouden kunnen zijn is al zo vaak gevoerd.
Komt geen einde aan.
Dat zou bij de meest recente EU-verkiezingen ook gebeurd kunnen zijn. Wie weet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ga deze discussie niet voeren, dat deze stemmen ook wel eens vervalst zouden kunnen zijn is al zo vaak gevoerd.
Komt geen einde aan.
Mja, aan de huidige situatie heeft het Westen ook niet veel natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wel degelijk, verdeel en heers.
Maar goed, dan geloof ik weer in complottheorieën ofzo..
Oh, dat zou mij niets verbazen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zou bij de meest recente EU-verkiezingen ook gebeurd kunnen zijn. Wie weet.
Jawel, Israël als enige sterke macht, volk wil weer dat de politiek meer gaat investeren in defensie, volk pikt allerlei vrijheid beperkte maatregelen tegen terrorisme meer enz enz.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, aan de huidige situatie heeft het Westen ook niet veel natuurlijk.
Als je erg bent van de complottheorietjes, dan kan ik me voorstellen dat je dat gelooft...quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, Israël als enige sterke macht, volk wil weer dat de politiek meer gaat investeren in defensie, volk pikt allerlei vrijheid beperkte maatregelen tegen terrorisme meer enz enz.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je erg bent van de complottheorietjes, dan kan ik me voorstellen dat je dat gelooft...
Wat maakt Tunesiërs zo specifiek anders dan Libiërs? Ik ken er verscheiden die er wonen, volg de situatie daar al bijna 4 jaar op de voet. Nergens kan ik de conclusie trekken dat Libië nou echt zoveel extremer in religie is dan Tunesië. Ze zijn zeker conservatiever dan ons hier, maar nergens zie ik afkeer voor meer democratie, haat tegen minderheden of vrouwen, of veel aanhang voor extremisme. Lees deze poll eens.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tunesië heeft daar veel minder last van dan van andere landen. Tunesië is veel meer een seculiere staat dan veel andere staten in die regio.
Neen. Jij doet constant alsof ik verwacht dat Libië er binnenkort uitziet als Europese landen.quote:Jij wil de democratie handhaven.
En waarom komt dat neer op een complete legermacht? Heeft Tunesië een complete legermacht? Ik heb al eerder gezegd, flink wat assistentie en oplettendheid bij het opbouwen van een veiligheidsmacht had veel problemen voorkomen. Zoals Macedonië.quote:Dat komt neer op het moeten stationeren van een complete legermacht. Of dacht jij dat ze dat zelf wel even voor elkaar zouden kunnen boksen? Dat zou toch wel naïef van je zijn.
Dan zul je moeten onderbouwen waarom dat naïef is.quote:Ik heb van jou alleen nog maar naïeve praat gehoord.
Het parlement vermoord Khadaffi-aanhangers?quote:Genoeg Gaddafi aanhangers die vermoord zijn, in de cel zitten en/of gemarteld worden.
Nee, net als het parlement van Gaddafi dat ook niet deed. Je begrijpt heus wel wat ik bedoel..quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Het parlement vermoord Khadaffi-aanhangers?
Vanwege hun geheime liefde voor assad. Zelfs een ander persoon binnen zijn regime als vervanging is als een steek in hun hartquote:Op dinsdag 9 september 2014 15:34 schreef theunderdog het volgende:
Macht is sexy.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:35 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Vanwege hun geheime liefde voor assad. Zelfs een ander persoon binnen zijn regime als vervanging is als een steek in hun hart
"Dat hebben het leger en Libanese staatsmedia vandaag gezegd"...quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:45 schreef Aloulou het volgende:
Libanese militairen veroveren dorp bij grens Syrië
http://m.volkskrant.nl/vk(...)avigationItemId=2664
Rome was ook niet in een dag gebouwd. De mentaliteit en de wil voor een beter leven is al aanwezig, de uitvoering is nog heel lastig.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:11 schreef Halcon het volgende:
Libiërs kunnen van alles willen, maar iets willen en iets ook daadwerkelijk realiseren zijn twee heel verschillende dingen. Het is nu ook weer een puinhoop, dus blijkbaar konden ze het toch niet.
Omdat ze een veiligheidsmacht hebben. Dat is mijn hele punt dus.quote:Tunesië heeft wel de mogelijkheden om op te treden tegen moslimradicalen.
Dus wanneer Qatar besluit tot het bewapenen van AAS in Tunesië is het de schuld van de Tunesiërs?quote:De vraag is hoe dat stand houdt als andere partijen die radicalen daar zouden gaan bewapenen, zoals bv. in Libië is gebeurd.
Nope.quote:Dat heb ik al 300 keer gedaan.
Welk parlement, Khadaffi had geen parlementquote:Op dinsdag 9 september 2014 16:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, net als het parlement van Gaddafi dat ook niet deed. Je begrijpt heus wel wat ik bedoel..
Ik heb al verscheidene parlementsleden zich uit zien spreken tegen de wet ja. De wet is sowieso altijd al fel bekritiseerd.quote:Heeft het parlement al überhaupt laten weten dat ze het afkeuren? Lijkt me niet.
Waar is de pro-Franco partij in Spanje?quote:Opnieuw, waar is de pro-Gaddafi partij in het parlement of überhaupt in de verkiezingen?
Neen, Libië is geen democratie, maar dat heb ik ook nooit beweerd.quote:Of is Libië toch geen democratie.
Voor de zesde keer, wat maakt je daar zo zeker van? Voor de Libische interventie was nooit drastische inmenging vereist. Ik zie niet in waarom er opeens een bezettingsmacht alá Irak nodig zou zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:13 schreef Halcon het volgende:
De uitvoering is lastig en onmogelijk zonder drastische inmenging.
Jawel, jij stelt dat Libië bij voorbaat al is mislukt doordat de islamistische milities er nu flink veel macht hebben. Echter negeer je het feit dat dit voor een groot deel is veroorzaakt door buitenlandse inmenging van de altijd gezellige golfstaten. Toch schuif je de schuld volledig naar de Libiërsquote:Dat zeg ik toch nergens?
Omdat het daar nu een teringbende is. Daarom. Libië is toch andere koek dan Macedonië.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Voor de zesde keer, wat maakt je daar zo zeker van? Voor de Libische interventie was nooit drastische inmenging vereist. Ik zie niet in waarom er opeens een bezettingsmacht alá Irak nodig zou zijn.
Dat de uitvoerig lastig is klopt zeker, maar in Macedonië heeft men destijds ook met relatief weinig tijd en middelen de milities weten te ontwapenen en de veiligheidsmacht weten te verbeteren. In het geval van Libië komen de problemen voornamelijk van milities aan de kust met kleine populaties, dus beide situaties zijn behoorlijk te vergelijken. Wat jij stelt is nergens voor nodig.
[..]
Jawel, jij stelt dat Libië bij voorbaat al is mislukt doordat de islamistische milities er nu flink veel macht hebben. Echter negeer je het feit dat dit voor een groot deel is veroorzaakt door buitenlandse inmenging van de altijd gezellige golfstaten. Toch schuif je de schuld volledig naar de Libiërs
Alweer?quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:45 schreef Aloulou het volgende:
Libanese militairen veroveren dorp bij grens Syrië
http://m.volkskrant.nl/vk(...)avigationItemId=2664
Neen, jij stelt dat het nooit zou lukken zonder een permanente interventiemacht te stationeren dat het Westen kapitalen aan geld kost. En dat is kul, zoals ik al heb onderbouwd. Alsof Libië te maken heeft met een sektarische burgeroorlog zoals Irak. Integendeel, Libië heeft te maken met een machtsvacuüm zoals je zo vaak ziet in dat soort landen en ondersteuning van omringende landen zou daar zeker baat hebben gehad.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat het daar nu een teringbende is. Daarom. Libië is toch andere koek dan Macedonië.
Ik zeg niet dat het bij voorbaat niet lukt. Ik zeg dat het zonder hulp niet lukt. En dat lijkt me een feit. Ik schuif de schuld helemaal niet volledig naar de Libiërs. Ik heb die inmenging ook benoemd, maar hoe je het ook wendt of keert, die inmenging is een gegeven.
Onzin, de General People's Congress.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Welk parlement, Khadaffi had geen parlement
De milities die gesteund worden door het parlement vermoorden ook Gaddafi aanhangers of gooien ze in de cel.quote:En nee ik begrijp niet wat je bedoelt, je bent zoals gewoonlijk weer vaag en kortaf.
Beter opletten, ik had het over het vermoorden of gevangen nemen van Gaddafi aanhangers.quote:Ik heb al verscheidene parlementsleden zich uit zien spreken tegen de wet ja. De wet is sowieso altijd al fel bekritiseerd.
Die zijn er, alleen zijn die niet populair.quote:Waar is de pro-Franco partij in Spanje?
Ook niet als het weer stabiel wordt en het parlement alle macht heeft?quote:Neen, Libië is geen democratie, maar dat heb ik ook nooit beweerd.
Jawel, dat groene gedeelte is in bezit van Al Nusra, ISIS enz.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
ISIS staat niet eens op de kaart.
Nee, van Al Nusra, FSA en Islamic Front. Staat rechtsonder..quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, dat groene gedeelte is in bezit van Al Nusra, ISIS enz.
Alleen niet ISIS. JAN en IF vooral. Belangrijke operatie voor JAN dit.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, dat groene gedeelte is in bezit van Al Nusra, ISIS enz.
Ohja, verkeert gelezen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:12 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, van Al Nusra, FSA en Islamic Front. Staat rechtsonder..
Ok.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Alleen niet ISIS. JAN en IF vooral. Belangrijke operatie voor JAN dit.
Het was te verwachten dat dat soort lieden misbruik proberen te maken van de situatie. Zo'n alliantie zou dan ook tegen het Moslimbroederschap gericht moeten zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:32 schreef SadPanda het volgende:
Het Syrisch Moslimbroederschap toont haar ware gezicht, ze steunen alleen een internationale alliantie in Syrië als die zowel tegen de regering als tegen IS gericht is.
http://www.ikhwansyria.com/Portals/Content/?Name=%D8%B2%D9%87%D9%8A%D8%B1+%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85%3A+%D9%8A%D9%85%D9%83%D9%86+%D8%A3%D9%86+%D9%86%D9%83%D9%88%D9%86+%D8%AC%D8%B2%D8%A1%D8%A7%D9%8B+%D9%85%D9%86+%D8%A3%D9%8A+%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D9%84%D9%81+%D8%AF%D9%88%D9%84%D9%8A+%D8%B6%D8%AF+%D8%A7%D9%84%D8%A5%D8%B1%D9%87%D8%A7%D8%A8..+%D9%84%D9%83%D9%86+%D8%A8%D8%B4%D8%B1%D8%B7%21&info=YVdROU5ETXpNakFtYzI5MWNtTmxQVk4xWWxCaFoyVW1kSGx3WlQweEpnPT0rdQ%3D%3D.Syr
Da nazi's mochten ook niet meedoen in de eerste Duitse verkiezingen na 1945. Geef het tijd.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, net als het parlement van Gaddafi dat ook niet deed. Je begrijpt heus wel wat ik bedoel..
Heeft het parlement al überhaupt laten weten dat ze het afkeuren? Lijkt me niet.
Opnieuw, waar is de pro-Gaddafi partij in het parlement of überhaupt in de verkiezingen? Of is Libië toch geen democratie.
Goed nieuws. Vergeleken met assad en isis zijn zij nog lieverdjes.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:32 schreef SadPanda het volgende:
Het Syrisch Moslimbroederschap toont haar ware gezicht, ze steunen alleen een internationale alliantie in Syrië als die zowel tegen de regering als tegen IS gericht is.
http://www.ikhwansyria.com/Portals/Content/?Name=%D8%B2%D9%87%D9%8A%D8%B1+%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85%3A+%D9%8A%D9%85%D9%83%D9%86+%D8%A3%D9%86+%D9%86%D9%83%D9%88%D9%86+%D8%AC%D8%B2%D8%A1%D8%A7%D9%8B+%D9%85%D9%86+%D8%A3%D9%8A+%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D9%84%D9%81+%D8%AF%D9%88%D9%84%D9%8A+%D8%B6%D8%AF+%D8%A7%D9%84%D8%A5%D8%B1%D9%87%D8%A7%D8%A8..+%D9%84%D9%83%D9%86+%D8%A8%D8%B4%D8%B1%D8%B7%21&info=YVdROU5ETXpNakFtYzI5MWNtTmxQVk4xWWxCaFoyVW1kSGx3WlQweEpnPT0rdQ%3D%3D.Syr
quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:37 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Da nazi's mochten ook niet meedoen in de eerste Duitse verkiezingen na 1945. Geef het tijd.
Buiten dat is Libië nu een grote chaos en is het duizend keer slechter dan onder Gaddafi. Er is 0,0 verbeterd.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:50 schreef SadPanda het volgende:
Jij wil dus een NAVO interventie omdat de rebellen niet kunnen winnen van Gaddafi's troepen terwijl het niet bekend is of de meerderheid van de Libiërs dat wil en vervolgens mogen ze er niet eens voor kiezen om het systeem van Gaddafi terug te krijgen? Erg democratisch hoor.
Nee, dat is ook een bende extremisten.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Goed nieuws. Vergeleken met assad en isis zijn zij nog lieverdjes.
Sterker nog: het is er alleen maar slechter geworden.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
[..]
Buiten dat is Libië nu een grote chaos en is het duizend keer slechter dan onder Gaddafi. Er is 0,0 verbeterd.
Natuurlijk is het kut als er een paar jaar geleden een burgeroorlog was.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
[..]
Buiten dat is Libië nu een grote chaos en is het duizend keer slechter dan onder Gaddafi. Er is 0,0 verbeterd.
Het is er alleen maar slechter op geworden ook nadat Gaddafi weg was, in 2012 was het stukken beter dan nu.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:40 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Natuurlijk is het kut als er een paar jaar geleden een burgeroorlog was.
Dat de dictator weg is.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het is er alleen maar slechter op geworden ook nadat Gaddafi weg was, in 2012 was het stukken beter dan nu.
Wat was er precies goed aan de NAVO interventie?
In de moralistische zin bedoel je?quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het is er alleen maar slechter op geworden ook nadat Gaddafi weg was, in 2012 was het stukken beter dan nu.
Wat was er precies goed aan de NAVO interventie?
Wat is daar goed aan als de vervangers extremere islamisten zijn en alles veel slechter is?quote:
Nee, gewoon je persoonlijke mening waarom de NAVO interventie een goed iets was.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
In de moralistische zin bedoel je?
Ja, dus je vraagt naar iemand zijn morele denkwijze.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, gewoon je persoonlijke mening waarom de NAVO interventie een goed iets was.
Omdat het 3 jaar geleden is.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat is daar goed aan als de vervangers extremere islamisten zijn en alles veel slechter is?
quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, dus je vraagt naar iemand zijn morele denkwijze.
Moreel gezien keur ik de NAVO interventie af.
Vrijwel elke NAVO/VS Interventie heeft een burgeroorlog tot gevolg.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:47 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Omdat het 3 jaar geleden is.
Het was gewoon een Libisch protest tegen de dictator. Vervolgens probeert de dictator met geweld de protesten te onderdrukken. De dictator heeft verloren.
Het is daarnaast ook gewoon kut omdat er (zoals zo vaak) inmiddels een tweede burgeroorlog is uitgebroken. Gestart door de vrienden van de vroegere dictator.
Je draait het om.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vrijwel elke NAVO/VS Interventie heeft een burgeroorlog tot gevolg.
En dat terwijl ze het zo goed bedoelen, dat kan echt iedereen zien...
In Irak was dit zeker niet het geval.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:50 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Je draait het om.
Er is eerst een burgeroorlog en dan intervenieert de NAVO soms.
Burgeroorlogen waar de NAVO niet ingreep verliepen inderdaad primaquote:Op dinsdag 9 september 2014 18:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
In Irak was dit zeker niet het geval.
Maar verder is dat ook weinig relevant, een interventie van de NAVO/VS zorgt alleen maar voor meer ellende. Maar van opzet is geen sprake, allemaal tactische fouten.
Nu maakt Obama weer een tactische fout door zich weer te bemoeien met Irak.
Keer op keer een fout, van diplomatieke-opzet kan onmogelijk sprake zijn want dan ben je een complotdenker.
Ik wist wel dat je er niets van zou begrijpen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:53 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Burgeroorlogen waar de NAVO niet ingreep verliepen inderdaad prima![]()
Nauwelijks slachtoffers en voorbeeldige democratieën
Ja, maar wie zegt dat de meerderheid de demonstraties steunt? Vele grote demonstraties voor Gaddafi.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:47 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Omdat het 3 jaar geleden is.
Het was gewoon een Libisch protest tegen de dictator. Vervolgens probeert de dictator met geweld de protesten te onderdrukken. De dictator heeft verloren.
Het is daarnaast ook gewoon kut omdat er (zoals zo vaak) inmiddels een tweede burgeroorlog is uitgebroken. Gestart door de vrienden van de vroegere dictator.
Oke mooi manquote:Op dinsdag 9 september 2014 18:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik wist wel dat je er niets van zou begrijpen.
Dat jij pro dictator bent weten we inmiddels wel.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, maar wie zegt dat de meerderheid de demonstraties steunt? Vele grote demonstraties voor Gaddafi.
Dat tweede is totale onzin: http://en.wikipedia.org/wiki/Libyan_Civil_War_of_2014
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg inhoudelijke reactie.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:56 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat jij pro dictator bent weten we inmiddels wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |