abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144382218
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:44 schreef Toga het volgende:

[..]

Politiek correcte wegkijkretoriek dit.
Nee hoor.
pi_144382227
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee hoor.
Toch wel.
pi_144382232
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Toch wel.
Verklaar je nader?
pi_144382242
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Verklaar je nader?
Wat ik zeg, klopt. Kun je wel ontkennen, maar dat is wegkijken.
pi_144382366
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat ik zeg, klopt. Kun je wel ontkennen, maar dat is wegkijken.
Wat is wegkijken? waar kijk ik weg dan?

Jij generaliseert.
pi_144382417
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is wegkijken? waar kijk ik weg dan?

Jij generaliseert.
Wegkijken, ontkennen, bagatelliseren, etc.

Nee. Ik neem de feiten in ogenschouw.
pi_144382450
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wegkijken, ontkennen, bagatelliseren, etc.

Nee. Ik neem de feiten in ogenschouw.
:P
pi_144383098
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:06 schreef Toga het volgende:

[..]

Volgens deze kaart wordt het rond Baghdad dan best spannend, oh wacht, dat was het al..
[ afbeelding ]
In Irak heb je het probleem dat Arabieren die zich sektarisch opstellen als soennitische moslims voorheen Irak zo sterk mogelijk bij elkaar wilden houden en voor de rest oplossingen voor het probleem van de vele betwiste gebieden dus ook gewoon boycotten. Een soort misplaatste eergevoel hielden ze over met ideen als een 'sterk' Irak met soennieten het liefst aan de top. Deze soennitische groeperingen kunnen voor een hoop ellende zorgen als er daadwerkelijk gesplitst wordt. Dat doen ze namelijk al jaren door sektarische en ethnische spanningen in leven te houden. Hierbij kregen ze vreemd genoeg ook steun van een deel van de seculiere arabieren en pan-arabisten. Het besef is echter al gekomen dat een echte federatie een betere plan is. Splitsen zullen ze nooit zien zitten. Ik hoop dat deze verderfelijke sunnitische elite snel van gedachten verandert of dat er op politiek niveau een betere speler komt. Maar in west Irak leeft het tribale karakter nog sterk waardoor deze mensen nog lang politiek zulken meespelen.
pi_144384923
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:20 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

In Irak heb je het probleem dat Arabieren die zich sektarisch opstellen als soennitische moslims voorheen Irak zo sterk mogelijk bij elkaar wilden houden en voor de rest oplossingen voor het probleem van de vele betwiste gebieden dus ook gewoon boycotten. Een soort misplaatste eergevoel hielden ze over met ideen als een 'sterk' Irak met soennieten het liefst aan de top. Deze soennitische groeperingen kunnen voor een hoop ellende zorgen als er daadwerkelijk gesplitst wordt. Dat doen ze namelijk al jaren door sektarische en ethnische spanningen in leven te houden. Hierbij kregen ze vreemd genoeg ook steun van een deel van de seculiere arabieren en pan-arabisten. Het besef is echter al gekomen dat een echte federatie een betere plan is. Splitsen zullen ze nooit zien zitten. Ik hoop dat deze verderfelijke sunnitische elite snel van gedachten verandert of dat er op politiek niveau een betere speler komt. Maar in west Irak leeft het tribale karakter nog sterk waardoor deze mensen nog lang politiek zulken meespelen.
Waarom is dat vreemd?

Relatief veel Arabieren zijn ook racistisch, vooral jegens Koerden en andere minderheidsgroepen (baathisme).
pi_144389252
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom is dat vreemd?

Relatief veel Arabieren zijn ook racistischvooral jegens Koerden en andere minderheidsgroepen (baathisme).
Onzin, bron?

[ Bericht 0% gewijzigd door lDDQD op 10-09-2014 16:01:28 ]
DolphinScreensaver.exe
pi_144390831
quote:
Relatief veel Arabieren zijn ook racistisch
Zegt de man die zelf ook hier een racistische opmerking plaatst ;(
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_144391008
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:50 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Zegt de man die zelf ook hier een racistische opmerking plaatst ;(
Toon mij aan waar ik pretendeer moreel consequent te zijn.
pi_144391723
quote:

[..]

Waarom is dat vreemd?

Relatief veel Arabieren zijn ook racistisch, vooral jegens Koerden en andere minderheidsgroepen (baathisme).
Het is op een zekere zin paradoxaal dat pan-arabisten en seculiere arabieren zich tegen sjiitisch gelovige arabieren keren.
pi_144392100
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:19 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Het is op een zekere zin paradoxaal dat pan-arabisten en seculiere arabieren zich tegen sjiitisch gelovige arabieren keren.
Ja, waarschijnlijk komt dat ook omdat de ISIS figuren zich keren tegen Koerden en andere minderheidsgroepen (die meestal niet zijn gegijzeld door de ideologie van ISIS).

Ordinair opportunisme zeg maar.
pi_144392675
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, waarschijnlijk komt dat ook omdat de ISIS figuren zich keren tegen Koerden en andere minderheidsgroepen (die meestal niet zijn gegijzeld door de ideologie van ISIS).

Ordinair opportunisme zeg maar.
Dit staat los van ISIS. Het gaat al jaren zo. Ik heb het over een structureel probleem binnen de Irakese maatschappij.
pi_144392702
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:51 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Dit staat los van ISIS. Het gaat al jaren zo.
Uiteraard.
  woensdag 10 september 2014 @ 18:03:51 #258
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144394781
quote:
Koerden vragen Kamer om hulp tegen IS

Leden van het Koerdische regionale parlement in Noord-Irak hebben woensdagmiddag in de Tweede Kamer gepleit voor snelle humanitaire en militaire hulp.

''Wij hebben militaire steun nodig om de gebieden in handen van IS te bevrijden'', zei het yazidische parlementslid Shamoo Sheekho Naamo.

De terreurgroep Islamitische Staat bezet een groot deel van het noorden van Irak en ook een deel van Syri. Minderheden zijn op de vlucht geslagen.

De Amerikaanse president Barack Obama wil met een internationale coalitie IS verslaan. Een Kamermeerderheid wil hier ook aan meedoen.

Ontheemden
Volgens de Koerdische parlementarirs zijn er meer dan twee miljoen interne ontheemden in hun regio. Wij kunnen ze niet meer voeden en onderbrengen, verklaarde Kamal Muslim Saeed. Hij is minister van Religieuze Zaken in de Koerdische regering. Hij vroeg om wapens, training en medicijnen.

Verder is het van belang dat de bescherming niet van al korte duur is, vertelde de christen Srood Salim Mattei Maqdasy. Vluchtelingen zijn volgens hem namelijk bang om terug te keren naar huis, ook als IS verdreven is.

Hij pleitte voor beveiligde gebieden (safe havens) in de Koerdische regio voor minderheden en wapens voor minderheden om zichzelf te verdedigen.

Leger
Voorzitter Yousif Mohammed Sadiq van het parlement van de Koerdische Autonome Regio benadrukte dat geleverde wapens in handen van het leger van de Koerden (de peshmerga's) zullen blijven.

Nederland was eerder tegen het leveren van wapens aan rebellen in Syri uit vrees dat die in verkeerde handen terecht zouden komen. De Koerden hebben volgens Sadiq alle soorten wapens nodig omdat ze alleen oud, Russisch materieel bezitten. Hij zei dat het Westen geen militairen hoeft te sturen.

VVD'er Han Ten Broeke verzekerde de gasten tijdens de hoorzitting, die op initiatief van de ChristenUnie was georganiseerd, dat de Nederlandse regering er alles aan zal doen om ze te helpen.

Door: ANP
Say what?
pi_144398908
Saoedische terrorist. :r

ISIS spion;

De mappen die je ziet bevatten gedetailleerde informatie over legereenheden en checkpoints, met alle namen van de soldaten, officieren, etc.

[ Bericht 18% gewijzigd door Peunage op 10-09-2014 20:07:59 ]
  woensdag 10 september 2014 @ 20:19:23 #262
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_144399449
As Kerry visits Iraq, Sadr warns of cooperation with "occupiers"
http://english.al-akhbar.(...)anti-terrorism-talks

Hezbollah MP: we will defend Lebanon from IS threat
http://www.al-monitor.com(...)e.html#ixzz3CwDeC9aa

Hezbollah prepares to fight IS in Lebanon
http://www.al-monitor.com(...)state-caliphate.html
Anti-Turkije
pi_144399519
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:52 schreef lDDQD het volgende:

[..]

Onzin, bron?
eye opener voor je:

ALLE mensen zijn in meer of mindere mate racistisch ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_144400408
quote:
99s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

eye opener voor je:

Egge niet !
pi_144400677
quote:

[..]

eye opener voor je:

Dus is het onzin om Arabieren eruit te pikken :D. Overigens bullshit wat je zegt; zoals IDDQD als vroeg- bron voor die pro-Kurdish blabla
pi_144400931
quote:

[..]

eye opener voor je:

Dan is het veel logischer om onderhond te quoten, aangezien die heel specifiek Arabieren en Koerden kiest.
pi_144401623
Waarom is iedereen tegen IS opeens? Velen zijn van mening dat de Koerden een eigen staat moeten krijgen. Waarom zouden de islamieten (moslims) geen eigen staat mogen hebben?
  woensdag 10 september 2014 @ 21:13:49 #269
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144401825
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 21:10 schreef hafez1234 het volgende:
Waarom is iedereen tegen IS opeens? Velen zijn van mening dat de Koerden een eigen staat moeten krijgen. Waarom zouden de islamieten (moslims) geen eigen staat mogen hebben?
Omdat ze die niet op een democratische wijze gekregen hebben, maar met geweld. #no2isis jatog?
Say what?
pi_144401840
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 21:10 schreef hafez1234 het volgende:
Omdat hun staat een staat van chaos, van moord, van onderdrukking wordt. Alles wat pure kanker is zal in zo'n staat aanwezig zijn :) Maar ik hoop ook dat je trollt ;) Koerden zijn seculair, make the math ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')