Onzin, bron?quote:Op woensdag 10 september 2014 12:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom is dat vreemd?
Relatief veel Arabieren zijn ook racistischvooral jegens Koerden en andere minderheidsgroepen (baathisme).
Zegt de man die zelf ook hier een racistische opmerking plaatstquote:Op woensdag 10 september 2014 12:25 schreef theunderdog het volgende:
Relatief veel Arabieren zijn ook racistisch
Toon mij aan waar ik pretendeer moreel consequent te zijn.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:50 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Zegt de man die zelf ook hier een racistische opmerking plaatst
Het is op een zekere zin paradoxaal dat pan-arabisten en seculiere arabieren zich tegen sjiitisch gelovige arabieren keren.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom is dat vreemd?
Relatief veel Arabieren zijn ook racistisch, vooral jegens Koerden en andere minderheidsgroepen (baathisme).
Ja, waarschijnlijk komt dat ook omdat de ISIS figuren zich keren tegen Koerden en andere minderheidsgroepen (die meestal niet zijn gegijzeld door de ideologie van ISIS).quote:Op woensdag 10 september 2014 16:19 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Het is op een zekere zin paradoxaal dat pan-arabisten en seculiere arabieren zich tegen sjiitisch gelovige arabieren keren.
Dit staat los van ISIS. Het gaat al jaren zo. Ik heb het over een structureel probleem binnen de Irakese maatschappij.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, waarschijnlijk komt dat ook omdat de ISIS figuren zich keren tegen Koerden en andere minderheidsgroepen (die meestal niet zijn gegijzeld door de ideologie van ISIS).
Ordinair opportunisme zeg maar.
Uiteraard.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:51 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Dit staat los van ISIS. Het gaat al jaren zo.
quote:Koerden vragen Kamer om hulp tegen IS
Leden van het Koerdische regionale parlement in Noord-Irak hebben woensdagmiddag in de Tweede Kamer gepleit voor snelle humanitaire en militaire hulp.
''Wij hebben militaire steun nodig om de gebieden in handen van IS te bevrijden'', zei het yazidische parlementslid Shamoo Sheekho Naamo.
De terreurgroep Islamitische Staat bezet een groot deel van het noorden van Irak en ook een deel van Syri. Minderheden zijn op de vlucht geslagen.
De Amerikaanse president Barack Obama wil met een internationale coalitie IS verslaan. Een Kamermeerderheid wil hier ook aan meedoen.
Ontheemden
Volgens de Koerdische parlementarirs zijn er meer dan twee miljoen interne ontheemden in hun regio. Wij kunnen ze niet meer voeden en onderbrengen, verklaarde Kamal Muslim Saeed. Hij is minister van Religieuze Zaken in de Koerdische regering. Hij vroeg om wapens, training en medicijnen.
Verder is het van belang dat de bescherming niet van al korte duur is, vertelde de christen Srood Salim Mattei Maqdasy. Vluchtelingen zijn volgens hem namelijk bang om terug te keren naar huis, ook als IS verdreven is.
Hij pleitte voor beveiligde gebieden (safe havens) in de Koerdische regio voor minderheden en wapens voor minderheden om zichzelf te verdedigen.
Leger
Voorzitter Yousif Mohammed Sadiq van het parlement van de Koerdische Autonome Regio benadrukte dat geleverde wapens in handen van het leger van de Koerden (de peshmerga's) zullen blijven.
Nederland was eerder tegen het leveren van wapens aan rebellen in Syri uit vrees dat die in verkeerde handen terecht zouden komen. De Koerden hebben volgens Sadiq alle soorten wapens nodig omdat ze alleen oud, Russisch materieel bezitten. Hij zei dat het Westen geen militairen hoeft te sturen.
VVD'er Han Ten Broeke verzekerde de gasten tijdens de hoorzitting, die op initiatief van de ChristenUnie was georganiseerd, dat de Nederlandse regering er alles aan zal doen om ze te helpen.
Door: ANP
eye opener voor je:quote:
Egge niet !quote:Op woensdag 10 september 2014 20:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
eye opener voor je:
ALLE mensen zijn in meer of mindere mate racistisch
Dus is het onzin om Arabieren eruit te pikkenquote:Op woensdag 10 september 2014 20:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
eye opener voor je:
Dan is het veel logischer om onderhond te quoten, aangezien die heel specifiek Arabieren en Koerden kiest.quote:Op woensdag 10 september 2014 20:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
eye opener voor je:
Omdat ze die niet op een democratische wijze gekregen hebben, maar met geweld. #no2isis jatog?quote:Op woensdag 10 september 2014 21:10 schreef hafez1234 het volgende:
Waarom is iedereen tegen IS opeens? Velen zijn van mening dat de Koerden een eigen staat moeten krijgen. Waarom zouden de islamieten (moslims) geen eigen staat mogen hebben?
Omdat hun staat een staat van chaos, van moord, van onderdrukking wordt. Alles wat pure kanker is zal in zo'n staat aanwezig zijnquote:Op woensdag 10 september 2014 21:10 schreef hafez1234 het volgende:
Waarom is iedereen tegen IS opeens? Velen zijn van mening dat de Koerden een eigen staat moeten krijgen. Waarom zouden de islamieten (moslims) geen eigen staat mogen hebben?
ineens?quote:Op woensdag 10 september 2014 21:10 schreef hafez1234 het volgende:
hafez = trollquote:Op woensdag 10 september 2014 21:14 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Omdat hun staat een staat van chaos, van moord, van onderdrukking wordt. Alles wat pure kanker is zal in zo'n staat aanwezig zijnMaar ik hoop ook dat je trollt
Koerden zijn seculair, make the math
zou kunnen :pquote:Op woensdag 10 september 2014 20:56 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dan is het veel logischer om onderhond te quoten, aangezien die heel specifiek Arabieren en Koerden kiest.
quote:Op woensdag 10 september 2014 21:10 schreef hafez1234 het volgende:
quote:Op woensdag 10 september 2014 21:10 schreef hafez1234 het volgende:
Ja, dat snap ik ook niet. Ze doen geen vlieg kwaad, en worden zomaar uit het niets door iedereen gehaat. Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies zit?quote:Op woensdag 10 september 2014 21:10 schreef hafez1234 het volgende:
quote:Op woensdag 10 september 2014 21:29 schreef theunderdog het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-mijn-ziel-nog.dhtml
ISIS..
Geen idee man, ze geven duizenden mensen zelfs een gratis berg-vakantie.quote:Op woensdag 10 september 2014 21:29 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook niet. Ze doen geen vlieg kwaad, en worden zomaar uit het niets door iedereen gehaat. Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies zit?
Tis gewoon moslimpje pesten.quote:Op woensdag 10 september 2014 21:29 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook niet. Ze doen geen vlieg kwaad, en worden zomaar uit het niets door iedereen gehaat. Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies zit?
De meeste landen zijn door verovering en genocide ontstaan. Dus snap jouw argument niet. De meeste mensen zijn meelopers in dit topic. Zijn tegen IS omdat iedereen tegen IS is. Er zijn veel mensen die een willen wonen in een staat zoals IS. Daarom gaan veel moslims die knus wonen in het Westen naar het Midden-Oosten om hun leven op te offeren voor IS. Wie zijn jullie om te zeggen dat zij geen eigen staat mogen hebben? Er zijn gewoon mensen die in een streng islamitische staat willen wonen.quote:Op woensdag 10 september 2014 21:13 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Omdat ze die niet op een democratische wijze gekregen hebben, maar met geweld. #no2isis jatog?
En er zijn gewoon staten die deze mensen daarvoor oppakken en/of daar terplekke wat bommen op hun hoofd pleuren. Wie ben jij om te zeggen dat deze staten dat niet mogen?quote:Op woensdag 10 september 2014 21:44 schreef hafez1234 het volgende:
Er zijn gewoon mensen die in een streng islamitische staat willen wonen.
Echt niet, dat is allemaal waar. Ze zijn zelfs levend begraven en ook lagen er duizenden lijken langs de wegen. Er zijn alleen geen bewijzen voor.quote:Op woensdag 10 september 2014 21:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Denk dat dat vooral propaganda is hoor.
http://www.dewereldmorgen(...)s-isis-en-propaganda
Moreel gezien heeft de VS geen enkel recht om dat te doen.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:07 schreef Aloulou het volgende:
[..]
En er zijn gewoon staten die deze mensen daarvoor oppakken en/of daar terplekke wat bommen op hun hoofd pleuren. Wie ben jij om te zeggen dat deze staten dat niet mogen?
Okequote:Op woensdag 10 september 2014 22:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Echt niet, dat is allemaal waar. Ze zijn zelfs levend begraven en ook lagen er duizenden lijken langs de wegen. Er zijn alleen geen bewijzen voor.
De partij die zijn eigen moreel kan opleggen heeft onder het morele recht van de sterkste alle recht op dat te doen. Als de anderen daar problemen mee hebben moeten ze hen maar tegenhouden.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:09 schreef theunderdog het volgende:
Moreel gezien heeft de VS geen enkel recht om dat te doen.
Stoer man.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:11 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De partij die zijn eigen moreel kan opleggen heeft onder het morele recht van de sterkste alle recht op dat te doen. Als de anderen daar problemen mee hebben moeten ze hen maar tegenhouden.
Jij wilt beweren dat het meisje het allemaal verzint?quote:Op woensdag 10 september 2014 22:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Echt niet, dat is allemaal waar. Ze zijn zelfs levend begraven en ook lagen er duizenden lijken langs de wegen. Er zijn alleen geen bewijzen voor.
Dat hele verhaal rondom die Jezidi's stinkt als een bunzing. Ik denk dus ook dat het voornamelijk om propaganda gaatquote:
Dat weet ik, wij zitten qua denken helemaal niet zo ver van elkaar. Het verschil is alleen dat jij er direct een geheel complottheorie van maakt, ik analyseer slechts de realiteit en zie bepaalde patronen die zichzelf constant herhalen.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat hele verhaal rondom die Jezidi's stinkt als een bunzing. Ik denk dus ook dat het voornamelijk om propaganda gaat
Het is de realiteit, beter erkennen dan te ontkennen. Er bestaat geen universeel moreel kader, het is een grote clash van allerlei moreel (ieder zijn eigen) en de sterkste trekt aan het langste eind. Als ISIS de macht had hadden ze niets van het Westen heel gelaten. En zo probeert het Westen niets van ISIS heel te laten.quote:
Dan gaan ze maar lekker naar Saudi-Arabi, ook sharia.quote:Op woensdag 10 september 2014 21:44 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
De meeste landen zijn door verovering en genocide ontstaan. Dus snap jouw argument niet. De meeste mensen zijn meelopers in dit topic. Zijn tegen IS omdat iedereen tegen IS is. Er zijn veel mensen die een willen wonen in een staat zoals IS. Daarom gaan veel moslims die knus wonen in het Westen naar het Midden-Oosten om hun leven op te offeren voor IS. Wie zijn jullie om te zeggen dat zij geen eigen staat mogen hebben? Er zijn gewoon mensen die in een streng islamitische staat willen wonen.
Het verhaal is niet te controleren! Niemand kent haar hier, want het meisje waar het om gaat woont in Irak en is ook nog eens anoniem. Als ze berhaupt al bestaat en het hele verhaal inclusief meisje geen verzinsel is van geheime diensten in samenwerking met de media. Je weet het gewoon niet. Ik vertrouw de media iig voor geen cent.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij wilt beweren dat het meisje het allemaal verzint?
Ik weet donders goed hoe diplomatiek werkt, dat hoef je mij te vertellen.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:16 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het is de realiteit, beter erkennen dan te ontkennen. Er bestaat geen universeel moreel kader, het is een grote clash van allerlei moreel (ieder zijn eigen) en de sterkste trekt aan het langste eind. Als ISIS de macht had hadden ze niets van het Westen heel gelaten. En zo probeert het Westen niets van ISIS heel te laten.
Jammer dit.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het verhaal is niet te controleren! Niemand kent haar hier, want het meisje waar het om gaat woont in Irak en is ook nog eens anoniem. Als ze berhaupt al bestaat en het hele verhaal inclusief meisje geen verzinsel is van geheime diensten in samenwerking met de media. Je weet het gewoon niet. Ik vertrouw de media iig voor geen cent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |