abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 september 2014 @ 15:17:44 #1
420626 Zeus_007
Hera is mijn bottombitch
pi_144272884
Tegenwoordig komt het vaak voor ; stellen met een open relatie. Ze gaan dus met elkaar en claimen van elkaar te houden maar hebben ook behoefte aan zo nu en dan een andere bedpartner.

Ik vind dit nogal vreemd, want je hebt immers een relatie met iemand omdat je verliefd bent, maar hoe kan je dan met iemand anders naar bed gaan? Dan ben je toch niet verliefd genoeg op je partner? Als men behoefte heeft aan meerdere sekspartners kan je net zo goed fuckbuddy 'relaties' aangaan. Of ben ik nou verschrikkelijk ouderwets en zijn open relaties nou eenmaal iets wat hoort bij de 21e eeuw?

Wat vinden jullie van open relaties? Hebben jullie hier ervaring mee?
  zondag 7 september 2014 @ 15:19:26 #2
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_144272941
Mensen zijn van nature niet monogaam dus helemaal niet vreemd. Ik ben dol op pizza maar lust af en toe ook weleens patat.
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
  zondag 7 september 2014 @ 15:19:57 #3
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_144272961
Lust en liefde kunnen scheiden. Je houdt niet van degene waarmee je slaapt, je wilt enkel je zaad kwijt/genomen worden
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  zondag 7 september 2014 @ 15:27:56 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_144273238
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:17 schreef Zeus_007 het volgende:
Ik vind dit nogal vreemd, want je hebt immers een relatie met iemand omdat je verliefd bent,
Denkfout : verliefheid is de gebruikelijke manier om een relatie te beginnen, maar een goede relatie houdt stand terwijl de verliefheid, onvermijdelijk, afneemt en wegvalt. Daarvoor moet liefde in de plaats komen wil je relatie langdurig zijn.
quote:
maar hoe kan je dan met iemand anders naar bed gaan?
Blijkbaar een verrassing voor jou, maar de lichamelijke kant is niet het enige aan een relatie. 't Is zelf te hopen in een relatie, want anders is die wel gedoemd tot mislukken.
quote:
Dan ben je toch niet verliefd genoeg op je partner?
Je maakt in je hoofd blijkbaar een grauwe soep van de begrippen verliefheid, liefde en lust.
quote:
Of ben ik nou verschrikkelijk ouderwets en zijn open relaties nou eenmaal iets wat hoort bij de 21e eeuw?
Je bent niet ouderwets, je mist blijkbaar voldoende inzicht in de verschillende componenten die een relatie kunnen vormen. En vergeet maar dat dit iets van deze eeuw is.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_144273724
Ik snap eigenlijk niet dat je jezelf als referentie neemt vopor de rest van de mensheid.
Dat jij dat wellicht niet zo wilt of voelt, prima! Dat ben jij. Mag, kan, is niets mis mee.
Anderen voelen dit anders. is ook prima.
Er is niet iets als "normaal", of iets als "zo werkt het bij ALLE mensen".
pi_144273785
Ik vind het vooral een vorm van narcisme.
pi_144273809
quote:
Wat vinden jullie van open relaties?
Dit vinden de FOK!kers ervan. Succes met lezen.

http://zoeken.fok.nl/zoek(...)ck&status[]=centraal
http://zoeken.fok.nl/zoek(...)ck&status[]=centraal
pi_144273927
Mijn relatie is niet monogaam. Dat wil absoluut niet zeggen dat ik niet van mijn lief hou
Ik ben zelf van de overtuiging dat er verschillende soorten liefde/verliefdheid/houden van kunnen zijn en dat die ook prima naast elkaar kunnen bestaan
Liefde is voor mij geen exclusief gevoel dat alleen bij 1 iemand tegelijk kan bestaan. Als ik een crush heb op iemand doet dat niets af aan de diepe liefde en het houden van dat ik ervaar richting mijn lief

Ik weet van andere mensen, die meer de insteek hebben van 'liefde met mijn partner, seks met mensen daarnaast' dat zij liefde en seks gewoon los van elkaar zien. Dat zij seks hebben met een ander doet dus niets af aan het gevoel dat ze hebben voor een partner

Er zijn ontzettend veel relatievormen te bedenken die minder monogaam zijn, en er zijn ook ontzettend veel verschillende insteken/ideeën daar achter. Niet iedereen ziet het het zelfde/kiest er om dezelfde reden voor

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2014 00:26:57 ]
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zondag 7 september 2014 @ 15:55:55 #9
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144274210
open relatie is iets voor hoeren
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_144274234
Dan maar ouderwets neen kan niet.
Game over.
  zondag 7 september 2014 @ 16:08:02 #11
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_144274628
Geen rare gedachtegang hoor. Ik zou het ook echt niet willen. Als ik verliefd ben op mijn partner zou ik er geen moment aan moeten denken dat zij met iemand anders in bed ligt, lijkt me vreselijk. Vreemdgaan vind ik dan ook een naar iets.

En als ik inderdaad écht van iemand houd/verliefd bent zou ik er niet eens aan moeten denken om met iemand anders iets te doen. Zo denken eigenlijk alle mensen die ik ken wel, geen vreemde gedachtegang dus. Maar er zijn natuurlijk mensen die het anders aanpakken.

quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:19 schreef peterkailey het volgende:
Mensen zijn van nature niet monogaam
Dit weet je niet.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_144275509
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:46 schreef rhubarbje het volgende:
Mijn relatie is niet monogaam. Dat wil absoluut niet zeggen dat ik niet van mijn lief hou
Ik ben zelf van de overtuiging dat er verschillende soorten liefde/verliefdheid/houden van kunnen zijn en dat die ook prima naast elkaar kunnen bestaan
Liefde is voor mij geen exclusief gevoel dat alleen bij 1 iemand tegelijk kan bestaan. Als ik een crush heb op iemand doet dat niets af aan de diepe liefde en het houden van dat ik ervaar richting mijn lief

Doet me denken aan deze scene: (vanaf 31:17, als ie daar niet automatisch al begint *O* )

:D _O-
Je suis Charlie Sheen
  zondag 7 september 2014 @ 16:43:44 #13
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_144275836
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 16:08 schreef richolio het volgende:
Geen rare gedachtegang hoor. Ik zou het ook echt niet willen. Als ik verliefd ben op mijn partner zou ik er geen moment aan moeten denken dat zij met iemand anders in bed ligt, lijkt me vreselijk. Vreemdgaan vind ik dan ook een naar iets.

En als ik inderdaad écht van iemand houd/verliefd bent zou ik er niet eens aan moeten denken om met iemand anders iets te doen. Zo denken eigenlijk alle mensen die ik ken wel, geen vreemde gedachtegang dus. Maar er zijn natuurlijk mensen die het anders aanpakken.

[..]

Dit weet je niet.
Biologie bewijst dat. Wij zijn geprogrammeerd om dopamine na te jagen. Dit geld dus voor zowel voedsel als seks als alle andere dingen die deze stofjes laten vrijkomen.
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
pi_144275964
quote:
Tegenwoordig komt het vaak voor ; stellen met een open relatie. Ze gaan dus met elkaar en claimen van elkaar te houden maar hebben ook behoefte aan zo nu en dan een andere bedpartner.

Ik vind dit nogal vreemd, want je hebt immers een relatie met iemand omdat je verliefd bent, maar hoe kan je dan met iemand anders naar bed gaan? Dan ben je toch niet verliefd genoeg op je partner? Als men behoefte heeft aan meerdere sekspartners kan je net zo goed fuckbuddy 'relaties' aangaan. Of ben ik nou verschrikkelijk ouderwets en zijn open relaties nou eenmaal iets wat hoort bij de 21e eeuw?

Van de ander houden en die het beste wensen, ook als diegene op seksueel gebied plezier wil beleven los van jou.

Qua ervaring heb ik nooit in een open relatie gezeten, maar wel meegenoten van de vrijheid. Wel moet ik zeggen dat zowel in deze open relatie, en de open relatie waar een vriend van me in dezelfde positie zit, de relatie niet geheel soepel verloopt. Beiden laten we diegenen ook vrij om hun relatie te beleven zoals zij dat goed dunken.

Of ik zelf een open relatie zou kunnen hebben, geen idee. Het idee vind ik heel mooi, maar de praktijk lijkt wat troebel, in mijn beperkte everaing.
pi_144277012
Bij iedereen die mij verteld dat hij/zij een zogenaamde open relatie heeft, vraag ik me af of diens wederhelft daar ook zo over denkt. Zijn verrassend vaak van die lui waarvan je de wederhelft nooit maar dan ook nooit ziet. :')

En nee, ik geloof er niet in. Dan maar lekker ouderwets ingesteld; als ik vrijgezel ben dan hossel ik een slag in de rondte, maar als ik eenmaal een vriendin heb dan ga ik daar voor de volle 200% voor. Als je bij je partner iets tekort komt, dan heb je niet de juiste partner. ^O^
  Licht Ontvlambaar zondag 7 september 2014 @ 17:25:22 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_144277090
Voor mij werkt het prima :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_144277454
Vind het overigens opportunistisch. Je bindt je in feite aan iemand en je gaat een relatie aan, maar zodra je de kans krijgt om met een knap exemplaar onder de lakens te kruipen dan doe je dat ook maar gewoon onder de noemer 'open relatie'. Bij enkele koppels die ik ken die een 'open relatie' hebben is het omdat één van de twee vreemd is gegaan, en de ander dat maar geaccepteerd heeft omdat die bang is om een punt achter de relatie te zetten. :') Nogmaals, ik geloof er niet in. Komt bij mij vaak over op van die tot het irritante toe 'aanwezige' lui die iedereen moeten laten zien hoe "open minded" ze wel niet zijn. :')
pi_144278645
quote:
want je hebt immers een relatie met iemand omdat je verliefd bent
Nee hoor.

En nee, geen ervaring mee.
  zondag 7 september 2014 @ 18:30:58 #19
420626 Zeus_007
Hera is mijn bottombitch
pi_144279063
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 17:39 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Vind het overigens opportunistisch. Je bindt je in feite aan iemand en je gaat een relatie aan, maar zodra je de kans krijgt om met een knap exemplaar onder de lakens te kruipen dan doe je dat ook maar gewoon onder de noemer 'open relatie'. Bij enkele koppels die ik ken die een 'open relatie' hebben is het omdat één van de twee vreemd is gegaan, en de ander dat maar geaccepteerd heeft omdat die bang is om een punt achter de relatie te zetten. :') Nogmaals, ik geloof er niet in. Komt bij mij vaak over op van die tot het irritante toe 'aanwezige' lui die iedereen moeten laten zien hoe "open minded" ze wel niet zijn. :')
Ben het hier mee eens :Y
pi_144279087
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 17:22 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Bij iedereen die mij verteld dat hij/zij een zogenaamde open relatie heeft, vraag ik me af of diens wederhelft daar ook zo over denkt. Zijn verrassend vaak van die lui waarvan je de wederhelft nooit maar dan ook nooit ziet. :')

En nee, ik geloof er niet in. Dan maar lekker ouderwets ingesteld; als ik vrijgezel ben dan hossel ik een slag in de rondte, maar als ik eenmaal een vriendin heb dan ga ik daar voor de volle 200% voor. Als je bij je partner iets tekort komt, dan heb je niet de juiste partner. ^O^
Daar gaan heel veel mensen vanuit als een stel een open relatie heeft, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Er zijn ook stellen met een open relatie die het een toevoeging vinden, iets extra's
Net als chocolade, heb je ook niet nodig, zit niets in wat je anders tekort komt, maar is gewoon lekker af en toe :+
compact en kleverig.
pi_144279166
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 17:39 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
over het algemeen zijn er afspraken in open relaties, het is dus niet zo dat je zodra je de kans krijgt met een ander de koffer in duikt.
En die open relaties die jij kent, zijn dus dúidelijk niet zoals het zou moeten zijn. Dat zegt iets over díe relatie, niet over open relaties in het algemeen. Er zijn genoeg monogame relaties waar vanalles mis mee is (vreedmgaan bv, zal in meer relaties voorgekomen zijn dan alleen de relaties die naar aanleiding daarvan ineens opengegooid werden, toch?)
compact en kleverig.
pi_144279241
Ik zou me kunnen voorstellen dat als het op seksueel gebied heel saai word dat je dan gewoon even een ''open relatie'' heb. Voorkomt vreemdgaan problemen enzo. Zoals iemand al zei, liefde en lust zijn anders. Verliefdheid en houden van zijn ook anders. Maar ik heb eigenljjk geen idee, ik heb nooit een relatie gehad.
pi_144280077
TS is ouderwets.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_144280176
Bij werkt het ook prima, je moet er alleen wel opletten dat ze er niet achterkomt.
pi_144285100
quote:
Tegenwoordig komt het vaak voor ; stellen met een open relatie.
Komt dit zo vaak voor ? Op wat voor informatie baseer je deze conclusie ?

En stel dat het veel voorkomt. Wat heeft dit dan voor jezelf te betekenen ?
Niets toch. Jij hoeft jezelf niet te spiegelen daarin naar je omgeving.

Jullie (jij en je vriend) hebben een RELATIE en geven daar SAMEN betekenis aan.
De buitenwereld heeft daar geen zaken mee.

quote:
Ze gaan dus met elkaar en claimen van elkaar te houden maar hebben ook behoefte aan zo nu en dan een andere bedpartner.
Dat kan. Ieder mens is anders.

quote:
Ik vind dit nogal vreemd, want je hebt immers een relatie met iemand omdat je verliefd bent
Daar hoeft geen verband tussen te zitten. Voor jou wel. Dat past bij jou. Maar is geen 'objectieve' waarheid. Je hoeft niet verliefd te zijn, om een relatie te hebben. Je kan ook elkaar graag zien. Of zonder liefde, puur voor de seks. Of functioneel (in functie van een bepaald doel, activiteit, etc). Er is zoveel mogelijk...

quote:
Maar hoe kan je dan met iemand anders naar bed gaan? Dan ben je toch niet verliefd genoeg op je partner?
Dat hangt ervan af hoe je naar liefde en lust (seks) kijkt. Is bv liefde de 'ernst (verantwoordelijkheid, zorg, het verbindende, etc) en lust (seks) een oppervlakkig, onbelangrijk spel. Lust en Liefde zijn twee aparte energieën. De vraag is hoe je daar zelf mee omgaat. En je partner natuurlijk. Want je bent met twee.

quote:
Als men behoefte heeft aan meerdere sekspartners kan je net zo goed fuckbuddy 'relaties' aangaan.
Kan. Maar dit hangt opnieuw af van je persoonlijkheid. Ik ken een man, die met honderden vrouwen al seks heeft gehad. En met sommige seksueel contact onderhoud. Daarin een soort seksuele harem (voor zichzelf) aanlegt. Maar bevredigt dit voldoende van binnen ? Misschien voor hem wel. Uiteindelijk vult ieder mens, op zijn manier, zijn (levens) "leegte" in.

Ik zelf zou het niet kunnen. Heb vroeger nog ONS beleefd. Maar je blijft die verbinding (psychologisch) ergens met die dames behouden. Waar seks is, kan ook liefde (en een diepe vriendschap) in het spel komen. Ik zeg het, dit heeft allemaal te maken met je eigen persoonlijkheid en karakter. Als iets voor jezelf niet goed aanvoelt (ook al is het maatschappelijk bv hip) sta je daar beter niet in mee (vind ik). Dan leef je je eigen leven niet.

quote:
Of ben ik nou verschrikkelijk ouderwets en zijn open relaties nou eenmaal iets wat hoort bij de 21e eeuw?
Kan zijn. Persoonlijk heb ik het niet zo voor 'seks' relaties. Omdat je in de seks, toch altijd de ander (of jezelf) als een soort object (van lust) blijft gebruiken. Als mens wordt je zo functioneel benut. Er is nauwelijks enige psychologische, empathische of andere diepgang. Het biedt en heeft geen nut.

Beetje zoals Jan Leyers ooit over seks zei: Lust (zonder liefde) laat bijzonder weinig residu (= verbinding) achter. En daarin treed ik hem bij. Het is puur genot, iets lekkers, zoals het eten van bv een appel. Of een spannend spelletje. Stress ontladend. Maat verder verbindt het niet. Ik zie er zelf enkel de "leegte" (en idioterie) vaak maar van in. Maar ben dan ook een beetje Spock achtig 'ouderwets' op dat gebied ;)

Ik vind seks (op zich) gewoon niet zo boeiend. Te weinig diepgang. Al de rest is zoveel leuker. Interessante filosofie, psychologie, spiritualiteit, mooie muziek, sport, spel, liefde, knuffels, warmte, samen zijn, etc...

quote:
Toen ik nog single was. Een paar ONS beleefd. In de relatie ben ik seksueel trouw (omdat mijn partner dit van me verlangt). Zelf (als persoon) ben ik het niet. Een mens is ook seksueel niet monogaam. Je kiest er zelf voor dit te blijven.

Waar ik wel van hou en een mooie gedachte vind voor de 21e eeuw, is om liefde zoveel mogelijk OPEN te laten. Tuurlijk zie je je partner graag. Maar je kan ook met zoveel andere leuke mensen (zowel mannen als vrouwen) een diep verbindend vriendschapelijk (en intens) liefdevol contact opbouwen/onderhouden.En dat verbindt veel meer dan al die open seks relaties.

Ik heb er geen probleem (noch oordeel over). Vraag me enkel af, of het niet ergens wat een "ziekte" is van deze 'vrijheid' tijd. Vanuit die optiek, is lekker ouderwets zo slecht nog niet. Beetje, zoals de mode. Alles van vroeger, komt terug.

Dancing Queen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')