Denkfout : verliefheid is de gebruikelijke manier om een relatie te beginnen, maar een goede relatie houdt stand terwijl de verliefheid, onvermijdelijk, afneemt en wegvalt. Daarvoor moet liefde in de plaats komen wil je relatie langdurig zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 15:17 schreef Zeus_007 het volgende:
Ik vind dit nogal vreemd, want je hebt immers een relatie met iemand omdat je verliefd bent,
Blijkbaar een verrassing voor jou, maar de lichamelijke kant is niet het enige aan een relatie. 't Is zelf te hopen in een relatie, want anders is die wel gedoemd tot mislukken.quote:maar hoe kan je dan met iemand anders naar bed gaan?
Je maakt in je hoofd blijkbaar een grauwe soep van de begrippen verliefheid, liefde en lust.quote:Dan ben je toch niet verliefd genoeg op je partner?
Je bent niet ouderwets, je mist blijkbaar voldoende inzicht in de verschillende componenten die een relatie kunnen vormen. En vergeet maar dat dit iets van deze eeuw is.quote:Of ben ik nou verschrikkelijk ouderwets en zijn open relaties nou eenmaal iets wat hoort bij de 21e eeuw?
Dit vinden de FOK!kers ervan. Succes met lezen.quote:
Dit weet je niet.quote:Op zondag 7 september 2014 15:19 schreef peterkailey het volgende:
Mensen zijn van nature niet monogaam
Doet me denken aan deze scene: (vanaf 31:17, als ie daar niet automatisch al begintquote:Op zondag 7 september 2014 15:46 schreef rhubarbje het volgende:
Mijn relatie is niet monogaam. Dat wil absoluut niet zeggen dat ik niet van mijn lief hou
Ik ben zelf van de overtuiging dat er verschillende soorten liefde/verliefdheid/houden van kunnen zijn en dat die ook prima naast elkaar kunnen bestaan
Liefde is voor mij geen exclusief gevoel dat alleen bij 1 iemand tegelijk kan bestaan. Als ik een crush heb op iemand doet dat niets af aan de diepe liefde en het houden van dat ik ervaar richting mijn lief
Biologie bewijst dat. Wij zijn geprogrammeerd om dopamine na te jagen. Dit geld dus voor zowel voedsel als seks als alle andere dingen die deze stofjes laten vrijkomen.quote:Op zondag 7 september 2014 16:08 schreef richolio het volgende:
Geen rare gedachtegang hoor. Ik zou het ook echt niet willen. Als ik verliefd ben op mijn partner zou ik er geen moment aan moeten denken dat zij met iemand anders in bed ligt, lijkt me vreselijk. Vreemdgaan vind ik dan ook een naar iets.
En als ik inderdaad écht van iemand houd/verliefd bent zou ik er niet eens aan moeten denken om met iemand anders iets te doen. Zo denken eigenlijk alle mensen die ik ken wel, geen vreemde gedachtegang dus. Maar er zijn natuurlijk mensen die het anders aanpakken.
[..]
Dit weet je niet.
Van de ander houden en die het beste wensen, ook als diegene op seksueel gebied plezier wil beleven los van jou.quote:Op zondag 7 september 2014 15:17 schreef Zeus_007 het volgende:
Tegenwoordig komt het vaak voor ; stellen met een open relatie. Ze gaan dus met elkaar en claimen van elkaar te houden maar hebben ook behoefte aan zo nu en dan een andere bedpartner.
Ik vind dit nogal vreemd, want je hebt immers een relatie met iemand omdat je verliefd bent, maar hoe kan je dan met iemand anders naar bed gaan? Dan ben je toch niet verliefd genoeg op je partner? Als men behoefte heeft aan meerdere sekspartners kan je net zo goed fuckbuddy 'relaties' aangaan. Of ben ik nou verschrikkelijk ouderwets en zijn open relaties nou eenmaal iets wat hoort bij de 21e eeuw?
Wat vinden jullie van open relaties? Hebben jullie hier ervaring mee?
Nee hoor.quote:Op zondag 7 september 2014 15:17 schreef Zeus_007 het volgende:
want je hebt immers een relatie met iemand omdat je verliefd bent
Ben het hier mee eensquote:Op zondag 7 september 2014 17:39 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Vind het overigens opportunistisch. Je bindt je in feite aan iemand en je gaat een relatie aan, maar zodra je de kans krijgt om met een knap exemplaar onder de lakens te kruipen dan doe je dat ook maar gewoon onder de noemer 'open relatie'. Bij enkele koppels die ik ken die een 'open relatie' hebben is het omdat één van de twee vreemd is gegaan, en de ander dat maar geaccepteerd heeft omdat die bang is om een punt achter de relatie te zetten.Nogmaals, ik geloof er niet in. Komt bij mij vaak over op van die tot het irritante toe 'aanwezige' lui die iedereen moeten laten zien hoe "open minded" ze wel niet zijn.
Daar gaan heel veel mensen vanuit als een stel een open relatie heeft, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Er zijn ook stellen met een open relatie die het een toevoeging vinden, iets extra'squote:Op zondag 7 september 2014 17:22 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Bij iedereen die mij verteld dat hij/zij een zogenaamde open relatie heeft, vraag ik me af of diens wederhelft daar ook zo over denkt. Zijn verrassend vaak van die lui waarvan je de wederhelft nooit maar dan ook nooit ziet.
En nee, ik geloof er niet in. Dan maar lekker ouderwets ingesteld; als ik vrijgezel ben dan hossel ik een slag in de rondte, maar als ik eenmaal een vriendin heb dan ga ik daar voor de volle 200% voor. Als je bij je partner iets tekort komt, dan heb je niet de juiste partner.
over het algemeen zijn er afspraken in open relaties, het is dus niet zo dat je zodra je de kans krijgt met een ander de koffer in duikt.quote:Op zondag 7 september 2014 17:39 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Vind het overigens opportunistisch. Je bindt je in feite aan iemand en je gaat een relatie aan, maar zodra je de kans krijgt om met een knap exemplaar onder de lakens te kruipen dan doe je dat ook maar gewoon onder de noemer 'open relatie'. Bij enkele koppels die ik ken die een 'open relatie' hebben is het omdat één van de twee vreemd is gegaan, en de ander dat maar geaccepteerd heeft omdat die bang is om een punt achter de relatie te zetten.Nogmaals, ik geloof er niet in. Komt bij mij vaak over op van die tot het irritante toe 'aanwezige' lui die iedereen moeten laten zien hoe "open minded" ze wel niet zijn.
Komt dit zo vaak voor ? Op wat voor informatie baseer je deze conclusie ?quote:Op zondag 7 september 2014 15:17 schreef Zeus_007 het volgende:
Tegenwoordig komt het vaak voor ; stellen met een open relatie.
Dat kan. Ieder mens is anders.quote:Op zondag 7 september 2014 15:17 schreef Zeus_007 het volgende:
Ze gaan dus met elkaar en claimen van elkaar te houden maar hebben ook behoefte aan zo nu en dan een andere bedpartner.
Daar hoeft geen verband tussen te zitten. Voor jou wel. Dat past bij jou. Maar is geen 'objectieve' waarheid. Je hoeft niet verliefd te zijn, om een relatie te hebben. Je kan ook elkaar graag zien. Of zonder liefde, puur voor de seks. Of functioneel (in functie van een bepaald doel, activiteit, etc). Er is zoveel mogelijk...quote:Op zondag 7 september 2014 15:17 schreef Zeus_007 het volgende:
Ik vind dit nogal vreemd, want je hebt immers een relatie met iemand omdat je verliefd bent
Dat hangt ervan af hoe je naar liefde en lust (seks) kijkt. Is bv liefde de 'ernst (verantwoordelijkheid, zorg, het verbindende, etc) en lust (seks) een oppervlakkig, onbelangrijk spel. Lust en Liefde zijn twee aparte energieën. De vraag is hoe je daar zelf mee omgaat. En je partner natuurlijk. Want je bent met twee.quote:Op zondag 7 september 2014 15:17 schreef Zeus_007 het volgende:
Maar hoe kan je dan met iemand anders naar bed gaan? Dan ben je toch niet verliefd genoeg op je partner?
Kan. Maar dit hangt opnieuw af van je persoonlijkheid. Ik ken een man, die met honderden vrouwen al seks heeft gehad. En met sommige seksueel contact onderhoud. Daarin een soort seksuele harem (voor zichzelf) aanlegt. Maar bevredigt dit voldoende van binnen ? Misschien voor hem wel. Uiteindelijk vult ieder mens, op zijn manier, zijn (levens) "leegte" in.quote:Op zondag 7 september 2014 15:17 schreef Zeus_007 het volgende:
Als men behoefte heeft aan meerdere sekspartners kan je net zo goed fuckbuddy 'relaties' aangaan.
Kan zijn. Persoonlijk heb ik het niet zo voor 'seks' relaties. Omdat je in de seks, toch altijd de ander (of jezelf) als een soort object (van lust) blijft gebruiken. Als mens wordt je zo functioneel benut. Er is nauwelijks enige psychologische, empathische of andere diepgang. Het biedt en heeft geen nut.quote:Op zondag 7 september 2014 15:17 schreef Zeus_007 het volgende:
Of ben ik nou verschrikkelijk ouderwets en zijn open relaties nou eenmaal iets wat hoort bij de 21e eeuw?
Toen ik nog single was. Een paar ONS beleefd. In de relatie ben ik seksueel trouw (omdat mijn partner dit van me verlangt). Zelf (als persoon) ben ik het niet. Een mens is ook seksueel niet monogaam. Je kiest er zelf voor dit te blijven.quote:Op zondag 7 september 2014 15:17 schreef Zeus_007 het volgende:
Wat vinden jullie van open relaties? Hebben jullie hier ervaring mee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |