Dat is jouw probleem, dat is geen geldig excuus.quote:Op zondag 7 september 2014 13:18 schreef Calcio het volgende:
ik wisr niet precies wat de borden betekenen
Dan was de boete inderdaad onterecht.quote:Op zondag 7 september 2014 13:18 schreef Calcio het volgende:
Nu weet je het wel!quote:Op zondag 7 september 2014 13:18 schreef Calcio het volgende:
Precies. De vrienden van de politie hebben TS voor slechts 120 euro verkeersles gegeven.quote:
Dan ben je dus een kneus en verdien je een boetequote:Op zondag 7 september 2014 13:35 schreef NieuweNier het volgende:
Toen ik net mijn rijbewijs had gehaald, wist ik ook niet dat dat bord "verboden in te rijden" betekende. Ik dacht dat het iets van doodlopend betekende. Of pas op zo'n bus ding wat omhoog gaat.
Maar het is zowiezo een stom bord. Ik bedoel als je daar moet zijn, dan ga je niet denken "oh ik mag daar niet rijden, laat ik het maar opgeven". Je denkt "oh je mag daar eigenlijk niet rijden, maar fuck it er zijn geen tegenliggers".
Daarvoor heb je charisma. "Oh sorry meneer de agent ik moest even / wist niet dat" * insert excuus *.quote:Op zondag 7 september 2014 13:38 schreef imikethat het volgende:
[..]
Dan ben je dus een kneus en verdien je een boete
Niet tussen de lijnen kunnen lezen en de alternatieve betekenis niet kennenquote:Op zondag 7 september 2014 13:44 schreef HCFeestbeest het volgende:
Niet de basis-verkeersborden kennen
Ditquote:Op zondag 7 september 2014 13:35 schreef NieuweNier het volgende:
Toen ik net mijn rijbewijs had gehaald, wist ik ook niet dat dat bord "verboden in te rijden" betekende. Ik dacht dat het iets van doodlopend betekende. Of pas op zo'n bus ding wat omhoog gaat.
Maar het is zowiezo een stom bord. Ik bedoel als je daar moet zijn, dan ga je niet denken "oh ik mag daar niet rijden, laat ik het maar opgeven". Je denkt "oh je mag daar eigenlijk niet rijden, maar fuck it er zijn geen tegenliggers".
welke alternatieve betekenis?quote:Op zondag 7 september 2014 13:46 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Niet tussen de lijnen kunnen lezen en de alternatieve betekenis niet kennen
quote:Op zondag 7 september 2014 13:18 schreef Calcio het volgende:
Dat onderste bord is een ander dan wat omschreven wordt in de OP:quote:Op zondag 7 september 2014 13:49 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Dit
[ afbeelding ]
Is toch wel iets anders dan dit:
[ afbeelding ]
Bij eenrichtingsverkeer weet je inderdaad dat er verkeer van de andere kant komt.quote:Op zondag 7 september 2014 13:51 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
welke alternatieve betekenis?
Dit is iets wat iedereen kent vanaf de leeftijd van 6 jaar
quote:Op zondag 7 september 2014 13:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat onderste bord is een ander dan wat omschreven wordt in de OP:
"een wit rond bord met een rode lijn eromheen".
Het bord wat jij laat zien is verboden in te rijden, omdat je dan spook rijdt.
Het bord in de OP betekend "we vinden het aestethisch of bureaucratair niet prettig als je hier rijdt met je auto, maar het is niet gevaarlijk". Een nogal groot verschil
Dan nog. Dat betekent gewoon dat niemand erin mag.quote:Op zondag 7 september 2014 13:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat onderste bord is een ander dan wat omschreven wordt in de OP:
"een wit rond bord met een rode lijn eromheen".
Het bord wat jij laat zien is verboden in te rijden, omdat je dan spook rijdt.
Het bord in de OP betekend "we vinden het aestethisch of bureaucratair niet prettig als je hier rijdt met je auto, maar het is niet gevaarlijk". Een nogal groot verschil
Fijn dat je niet kan zeggen om welk woord het gaat.quote:
Je mag er gewoon niet in, punt uit.quote:Op zondag 7 september 2014 13:59 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Bij eenrichtingsverkeer weet je inderdaad dat er verkeer van de andere kant komt.
Maar op de fiets betekend dat ook gewoon doorrijden, maar het is iets krapper passeren. Niet "het kost geld hier te rijden".
Totdat je in de bebouwde kom waar je 30 hoort te rijden 70 gaat en er een kind van tussen twee auto's de weg op rent.quote:Op zondag 7 september 2014 14:05 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Fijn dat je niet kan zeggen om welk woord het gaat.
Je weet gewoon dat ik gelijk. Net zoiets dat snelheidslimieten ook gewoon een verzoek zijn waarvan we zelf kunnen besluiten of we ins eraan houden
In dat soort situaties rij ik meestal iets van 20km/u. Je kan dan sneller reageren op onverwachtse kindjes ofzo. En het is rustiger met de drempels.quote:Op zondag 7 september 2014 14:07 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Totdat je in de bebouwde kom waar je 30 hoort te rijden 70 gaat en er een kind van tussen twee auto's de weg op rent.
Nee. Dat brengt mensen in gevaar.quote:Op zondag 7 september 2014 14:06 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Je mag er gewoon niet in, punt uit.
Met jouw logica kan je ook gewoon een gehandicaptenwagen op de snelweg laten rijden. Komen toch geen ongelukken van?
Je claimt wel te hebben gedacht dat het alleen voor auto's was, dus je wist wel wat het bord betekende, daarbij kun je kennelijk schrijven, dus je zult ook kunnen lezen, en dan heb je onder het ronde rode bord met witte streep dus geen "uitgezonderd fietsers" gezien.quote:Op zondag 7 september 2014 13:18 schreef Calcio het volgende:
Daarvan heb ik meegekregen "gewoon gassen / doorfietsen en wanneer iemand mogelijk doet een zielig verhaal verzinnen".quote:Op zondag 7 september 2014 14:14 schreef Leandra het volgende:
Oh wacht, TS is niet de enige die het bord niet kent/kende.... heb je dan werkelijk niets meegekregen van je ouders qua verkeersregels? Op school geen verkeerslessen gehad??
Wauw ik wist niet dat bij b03 enzo het betekende dat je zelf voorrang had. Ik dacht iets met gevaarlijke kruisingen ofzoquote:Op zondag 7 september 2014 14:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, daar ziet het wel naar uit.
http://www.verkeersbordenoverzicht.nl/#C
Hoezo dat? Als ie op de vluchtstrook rijdt, is er toch niks aan de hand?quote:Op zondag 7 september 2014 14:10 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nee. Dat brengt mensen in gevaar.
Is het veilig? Doen![]()
Is het gevaarlijk. Niet doen
Dat is wel heel ernstig, dat je dat driehoek met rode rand niet eens kan onderscheiden van een voorrangskruisingquote:Op zondag 7 september 2014 14:30 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wauw ik wist niet dat bij b03 enzo het betekende dat je zelf voorrang had. Ik dacht iets met gevaarlijke kruisingen ofzo![]()
Voor de rest jen ik er veel. Maar in het verkeer is de "remmen wanneer je anders boem doet" regel het belangrijkste. Fietsers die bij groen zomaar oversteken zonder te kijken of het vrij is vind ik bijvoorbeeld erg
Bijvoorbeeld op de nieuwe gracht in Utrecht mag je niet in de verkeerde richting fietsen nee. Dan moet je oversteken en daar keren. Zo een rondje rijden totdat je bent waar je moet zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 14:30 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Hoezo dat? Als ie op de vluchtstrook rijdt, is er toch niks aan de hand?
Kom op, tegen het verkeer in rijden, of het nou met de fiets is of niet is gewoon dom.
Regels zijn er niet voor niets om mensen zoals jij zonder verkeersinzicht in het gelid te houden.
quote:Op zondag 7 september 2014 14:30 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wauw ik wist niet dat bij b03 enzo het betekende dat je zelf voorrang had. Ik dacht iets met gevaarlijke kruisingen ofzo![]()
Voor de rest jen ik er veel. Maar in het verkeer is de "remmen wanneer je anders boem doet" regel het belangrijkste. Fietsers die bij groen zomaar oversteken zonder te kijken of het vrij is vind ik bijvoorbeeld erg
Inderdaad. Lever je rijbewijs in.quote:Op zondag 7 september 2014 14:32 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Dat is wel heel ernstig, dat je dat driehoek met rode rand niet eens kan onderscheiden van een voorrangskruising
Zo triest is het ook niet. Deze kende ik wel:quote:Op zondag 7 september 2014 14:32 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Dat is wel heel ernstig, dat je dat driehoek met rode rand niet eens kan onderscheiden van een voorrangskruising
Je mag komen, allang geanticipeerd dat je niet wilt remmen. Dus spring er af, jou auto schade. En je mag betalen voor mij.quote:Op zondag 7 september 2014 14:30 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Hee Roadtrip, hoe ist?quote:Op zondag 7 september 2014 14:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zo triest is het ook niet. Deze kende ik wel:
[ afbeelding ]
Alleen deze niet:
[ afbeelding ]
Je zin is zo krom dat ik hem niet begrijpquote:Op zondag 7 september 2014 14:37 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Je mag komen, allang geanticipeerd dat je niet wilt remmen. Dus spring er af, jou auto schade. En je mag betalen voor mij.
Die bovenste staat bij haaientanden toch?quote:Op zondag 7 september 2014 14:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen deze niet:
[ afbeelding ]
Grachten zijn vaak erg smal, wat het lastig maakt om aan de kant te gaan voor een auto. Ik ben een keer tegen de richting in gefietst op een gracht en het was geen pretje.quote:Op zondag 7 september 2014 14:34 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld op de nieuwe gracht in Utrecht mag je niet in de verkeerde richting fietsen nee. Dan moet je oversteken en daar keren. Zo een rondje rijden totdat je bent waar je moet zijn.![]()
Zeker als fietser kan je sommige dingen prima maken. Hier in Utrecht wordt je voor dat soort dingen ook gewoon niet beboet. De politie heeft betere dingen te doen.
Dan is het nog steeds triest. Je ziet ook echt een kruis op die onderstequote:Op zondag 7 september 2014 14:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen deze niet:
[ afbeelding ]
Ik dacht dat dat gewoon betekende dat er een kruising aankwam.quote:Op zondag 7 september 2014 14:40 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds triest. Je ziet ook echt een kruis op die onderste
Bijna, maar geen sigaar.quote:Op zondag 7 september 2014 14:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat gewoon betekende dat er een kruising aankwam.
De grachten delen is gewoon onderdeel van rijden / fietsen in de stad.quote:Op zondag 7 september 2014 14:39 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Grachten zijn vaak erg smal, wat het lastig maakt om aan de kant te gaan voor een auto. Ik ben een keer tegen de richting in gefietst op een gracht en het was geen pretje.
quote:Op zondag 7 september 2014 14:45 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
De grachten delen is gewoon onderdeel van rijden / fietsen in de stad.
Zowiezo is het debiel te verwachten dat mensen maar een richting op shoppen / uitgaan (met de fiets) ofzo![]()
Als je echt goed kan rijden voel je je daar ook niet ongemakkelijk bij. Je rijdt gewoon assertief en neemt je plek in
dat is die driehoek met rode lijn.quote:Op zondag 7 september 2014 14:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat gewoon betekende dat er een kruising aankwam.
Nee. J08quote:Op zondag 7 september 2014 14:47 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
dat is die driehoek met rode lijn.
Assertief rijden kan je doen in nieuwbouwwijken met enkel bedrijven.quote:Op zondag 7 september 2014 14:45 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
De grachten delen is gewoon onderdeel van rijden / fietsen in de stad.
Zowiezo is het debiel te verwachten dat mensen maar een richting op shoppen / uitgaan (met de fiets) ofzo![]()
Als je echt goed kan rijden voel je je daar ook niet ongemakkelijk bij. Je rijdt gewoon assertief en neemt je plek in
Gelukkig zie je altijd die driehoek borden en haaientanden waardoor je alsnog weet dat je voorrang hebt...quote:
elk kruispunt is gevaarlijkquote:Op zondag 7 september 2014 14:48 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nee. J08
Pas op gevaarlijk kruispunt.
quote:Op zondag 7 september 2014 14:49 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Gelukkig zie je altijd die driehoek borden en haaientanden waardoor je alsnog weet dat je voorrang hebt...
Gewoon ervoor gooien.quote:Op zondag 7 september 2014 14:49 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Assertief rijden kan je doen in nieuwbouwwijken met enkel bedrijven.
In de binnenstad vind ik het abject. Een ongeluk is zo gebeurd, en al helemaal met al die fietsers.
En sowieso als fietser assertief denken te willen/kunnen rijdenx 100000
Je leeft overduidelijk niet in de stad. In de binnenstad gebeuren bij mij trouwens minder bijna ongelukken dan op de snelwegquote:Op zondag 7 september 2014 14:49 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Assertief rijden kan je doen in nieuwbouwwijken met enkel bedrijven.
In de binnenstad vind ik het abject. Een ongeluk is zo gebeurd, en al helemaal met al die fietsers.
En sowieso als fietser assertief denken te willen/kunnen rijdenx 100000
Nee, gewoon elk kruispunt is gevaarlijk. Punt.quote:Op zondag 7 september 2014 14:50 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Wel als je de verkeersregels niet kent ja.
Nee. Doen alsof je door rijdt maar remmen en je middelvinger uitsteken Waneer de auto je geen voorrang verleend.quote:
Omdat het in de binnenstad helemaal vol staat met stoplichten.quote:Op zondag 7 september 2014 14:51 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Je leeft overduidelijk niet in de stad. In de binnenstad gebeuren bij mij trouwens minder bijna ongelukken dan op de snelweg. Ik let beter op omdat ik geen fietser dood wil rijden...
Ik bedoel dat je ziet dat de andere auto voor haaientanden en zo'n driehoekig bord staat. Niet dat je ze zelf voor je hebtquote:
Ik woon dus gewoon wel in de stad en ik weet waar ik over praat.quote:Op zondag 7 september 2014 14:51 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Je leeft overduidelijk niet in de stad. In de binnenstad gebeuren bij mij trouwens minder bijna ongelukken dan op de snelweg. Ik let beter op omdat ik geen fietser dood wil rijden...
Maar jij krijgt dan zo'n ei-bord of een driehoek met rode rand en pijl omhoog met streep erdoor.quote:Op zondag 7 september 2014 14:53 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je ziet dat de andere auto voor haaientanden en zo'n driehoekig bord staat. Niet dat je ze zelf voor je hebt
Natuurlijk rij ik defensief. Ik rij overal defensief. Dat is veel veiliger.quote:Op zondag 7 september 2014 14:54 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ik woon dus gewoon wel in de stad en ik weet waar ik over praat.
Dat er minder ongelukken gebeuren is omdat iedereen defensiever rijdt. Jij dus ook. En daarmee spreek je jezelf tegen met je 'assertief rijden'.
Goedzo.quote:Op zondag 7 september 2014 14:56 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Natuurlijk rij ik defensief. Ik rij overal defensief. Dat is veel veiliger.
Dat ik defensief rij, betekend echter niet dat ik anderen zomaar voorrang geef ofzo. Ik neem mijn voorrang. Tenzij de ander echt niet remt ofzo. Ik kijk wat de bestuurders doen.
Bij mij wordt het echt gewoon niet een bende... Misschien kan jij er geen drol van?quote:Op zondag 7 september 2014 14:54 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar jij krijgt dan zo'n ei-bord of een driehoek met rode rand en pijl omhoog met streep erdoor.
Als je pas op het kruispunt gaat kijken wie er voorrang heeft wordt het wel een bende.
quote:Op zondag 7 september 2014 14:56 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat ik defensief rij, betekend echter niet dat ik anderen zomaar voorrang geef ofzo. Ik neem mijn voorrang. Tenzij de ander echt niet remt ofzo. Ik kijk wat de bestuurders doen.
Tevens kan je dan niet rijden en fietsen.![]()
Klinkt als het nieuwe spelsysteem van Van Gaal.quote:Op zondag 7 september 2014 14:59 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat hij defensief rijdt op een offensieve manier
Ik neem mijn voorrang neem. Maar niet als ik dan betrokken raak bij een ongeluk of iemand doodgereden wordt ofzo...quote:
Ja? En een assertieve bestuurder knalt hem gewoon in het portier?quote:Op zondag 7 september 2014 15:03 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik neem mijn voorrang neem. Maar niet als ik dan betrokken raak bij een ongeluk of iemand doodgereden wordt ofzo...
rijbewijs bij een pakje boter gekregen zeker? mongolen als jij veroozaken een tiefus ellende op de weg.quote:Op zondag 7 september 2014 14:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen deze niet:
[ afbeelding ]
Bij het cbr. En ik lette op de andere tekens dat het een voorrangsweg was.quote:Op zondag 7 september 2014 17:56 schreef nuget het volgende:
[..]
rijbewijs bij een pakje boter gekregen zeker? mongolen als jij veroozaken een tiefus ellende op de weg.
Geldquote:Op zondag 7 september 2014 22:25 schreef Piebe het volgende:
TS is zo'n achterbuurtbewoner, die denkt dat de wet niet voor hem geld en niet tegen onrecht kan. Vooral niet tegen groot onrecht dat hemzelf wordt aangedaan.
Alleen is er nu geen onrecht. Alleen een terechte bekeuring, daar kan TS dan ook niet tegen.quote:Op zondag 7 september 2014 22:25 schreef Piebe het volgende:
TS is zo'n achterbuurtbewoner, die denkt dat de wet niet voor hem geldt en niet tegen onrecht kan. Vooral niet tegen groot onrecht dat hemzelf wordt aangedaan.
Het gemeentehuis belde, ze willen je rijbewijs terug.quote:Op zondag 7 september 2014 14:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen deze niet:
[ afbeelding ]
Jij rijdt enkel defensief, omdat je niet kan rijden. Kent niet eens verkeersborden die zeer algemeen voorkomen, ik rijdt niet defensief, omdat ik A kan anticiperen, en B verkeersregels ken.quote:Op zondag 7 september 2014 14:56 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Tevens kan je dan niet rijden en fietsen.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |